Ruostuuko? Katso itse

omaa-kokemusta

http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.fi/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html

Näitä on Suomen maantiet täynnä. Kymmenen vuotta ikää ja päälepäin näkyy pari pientä ruostpistettä. Kuitenkin helma on sisältä mätä ja ainoa apu on iso pala uutta peltiä.
Tämän vuoksi joka tojotistilla on kaveri jolla om mig.

58

1872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avemies

      Tuon ikäisenä Skoda Octavia on jo paalattu, mutta Corolla yleensä vielä täysin ruosteeton. Tuo on yksittäis tapaus. Sinänsä harvinaista, että Toyotaa tarvii korjata. Ne kun ovat lähes ikuisia autoja.

      • TeronViimeisiäKorahduksi

        Totuutta koitetaan vääntää vaikka väkisin myydyimmän ja suosituimman automallin päälle, noloa ja turhaa kun kaikki tietää totuuden.


    • kohta.repee.pää

      valtava hätä skodan viimeisestä tilasta laatutilastoissa 2015, 2016 ja 2017.

      • viimeisetTeronKorahdukse

        Haluaisin kovasti nähdä tuollaiset tilastot. Voisit laittaa vaikka linkit seuraavaksi. Taitaa tämäkin epätoivoinen kääntö napsahtaa omaasi nilkkaan.


    • kaikki.samanlaisia

      Jos auton kotelot ruostuvat sisältäpäin kyseessä ei voi mitenkään olla yksittäistapaus. Ruostuminen on hidas prosessi ja se tarvitsee siihen suotuisiat olosuhteet. Tällaisia olosuhteita ei synny jos auton ruostesuojaus on hyvin tehty, Suomeksi sanottuna hyvin tehty tarkoittaa sinkittyä koria. Silloin teräs ei pääse koskaan ilman kanssa kosketuksiin.
      Kaikki tojot on ruostesuojattu samalla tavalla. Ei ole mahdollista että yhdessä tojossa olisi huono ruostesuojaus ja muissa ei.

      • säästötTappaaToyotan

        Ja nykyiset Toyotat ruostuvat myös muoviosien alta todella nopeasti, uskovat ilmeisesti että jos se ei tule näkyviin, niin auto kestää sen viisi vuotta johon sen käyttöikä on suunniteltu. Toyotaa ei ole suunniteltu mihinkään kymmenen vuoden käyttöä varten, mutta meillä niiliä on pakko yrittää kovan verotuksen ja heikohkon tulotason takia. Ennen se onnistui paremmin, mutta ei enää nykyisillä vuosimalleilla.


      • Vaihdanko.Hyndaihin
        säästötTappaaToyotan kirjoitti:

        Ja nykyiset Toyotat ruostuvat myös muoviosien alta todella nopeasti, uskovat ilmeisesti että jos se ei tule näkyviin, niin auto kestää sen viisi vuotta johon sen käyttöikä on suunniteltu. Toyotaa ei ole suunniteltu mihinkään kymmenen vuoden käyttöä varten, mutta meillä niiliä on pakko yrittää kovan verotuksen ja heikohkon tulotason takia. Ennen se onnistui paremmin, mutta ei enää nykyisillä vuosimalleilla.

        Kuusi vuotta on ajettu ja muovisuojan alla pohjapelti on uuden veroista. Milloin se ruostuminen alkaa? Pakoputkikin näkyy olevan ruostumaton. Kymmenen vuotta aijon vielä ajella samalla Toyotalla. Pitäisikö teettää tai tehdä jotain suojausta? Mitä se kova verotus merkitsee? Eikö se ole kaikissa saman hintaisissa sama? Tulotasohan Suomessa on tunnetusti korkealla tasolla verrattuna muihin itäeuroopan maihin joissa Skoda on suosiossa ohittanut Ladan.


      • Anonyymi
        Vaihdanko.Hyndaihin kirjoitti:

        Kuusi vuotta on ajettu ja muovisuojan alla pohjapelti on uuden veroista. Milloin se ruostuminen alkaa? Pakoputkikin näkyy olevan ruostumaton. Kymmenen vuotta aijon vielä ajella samalla Toyotalla. Pitäisikö teettää tai tehdä jotain suojausta? Mitä se kova verotus merkitsee? Eikö se ole kaikissa saman hintaisissa sama? Tulotasohan Suomessa on tunnetusti korkealla tasolla verrattuna muihin itäeuroopan maihin joissa Skoda on suosiossa ohittanut Ladan.

        Et ole ajanut 6 vuotta vaan ehkä 6 vuodessa max 80-90 tkm.


    • pahatauti

      Tuollainen sisältäpäin ruostuminen on salakavala tauti. Siinä vaiheessa kun maalipinta alkaa kupruilemaan niin pelti on jo läpiruostunut. Siten käy juuri niinkuin blogaajalle. Uutta peltiä on pakko laittaa.

      • Lääketautiin

        Parempi paalata auto ja hakea toinen tilalle. Pellinpalojen hitsailu on loputon suo kun sama vika toistuu.


      • voihanitkupilli

        Mahtaa skodat ja volsut sitten olla läpiruostuneet,niin paljon niiden maalipinnat kuplii,juttua löytyy vaikka vagarenasta


      • teknisesti.tollo
        voihanitkupilli kirjoitti:

        Mahtaa skodat ja volsut sitten olla läpiruostuneet,niin paljon niiden maalipinnat kuplii,juttua löytyy vaikka vagarenasta

        Et näköjään tajua yhtään miten eri asiasta on kyse Skodan sinkin kuplimisessa ja Tojon läpiruostumisessa sisältäpäin. Molemmat ongelmia, mutta täysin erilaisia.


    • tyyppivikaa

      Kymmenen vuotta vanhan auton ei kyllä pitäisi olla ruostunut läpi helmoistaan. Tässäkin autossa molemmat puolet läpi ruosteessa. Ei tule kiveniskemistä tuollaiset.

      • ureaopäåä

        Kiireesti uretaaani helma täyteen.
        10 € purkki. 4 purkkia riittää koko autoon


    • Vertaisverkosto

      https://youtu.be/cJtrznVITz0

      Tässä hyödyllinen video toyotakuskilta toiselle.

      • VääräPaikka

        Miksi sinä esittelet Toyota-palstalla Volkswagenin helmojen kuvia? Miksi?


      • Ruosteetvaanräjähtelee

        VOLKSWAGENIN KORI EI KESTÄ VAAN LAHOAA NOPEASTI:

        "Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"

        http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482

        Volkswagenin ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:

        "Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."

        http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma


      • Kuolemanvaara_vaanii_Vw
        Ruosteetvaanräjähtelee kirjoitti:

        VOLKSWAGENIN KORI EI KESTÄ VAAN LAHOAA NOPEASTI:

        "Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"

        http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482

        Volkswagenin ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:

        "Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."

        http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma

        Touranin lisäksi sama maakaasusäiliöiden räjähdysriski on myös Caddyssa ja Passatissa. Räjähdyksissä on jo kuollut ihmisiä eikä Vw ota ongelmaa vakavasti.


    • Muiden.ongelmat

      Kaasuautojen ongelmilla spekulointi varmaan lohduttaa kovasti aloituksen Corollan omistajaa. Niitä on mukava pohtia kun hitsailee tojotaansa leimakuntoon.

    • yesyess

      4v tuolla lisää niin auto on keskimääräisessä romutus iässä eli 19 vuotias.

      Ei tuo nyt mitään maailmaa mullistaa tietoa ollut että autoa joutuu ennen sitä pari kertaa paikkaamaan. Kyse on vanhojen autojen kanssa juuri siitä, että minkälaista korjaushommaa enää kannattaa niille tehdä.

    • ainaSitäSamaa

      Toyota uskovaisen viimeisiä kuolonkorahduksia aina nuo kilpailijoiden mollaaminen. Kun ei enää ole mitään millä oikeasti pystyisi vakuuttamaan Toyotan erinomaisuutta, niin se menee tuohon ja tietenkin aloittaa paskamyrkyt muilla palstoilla, se ilmeisesti helpottaa ahdistusta ja tuskaa?

    • Piiloruoste

      "4v tuolla lisää niin auto on keskimääräisessä romutus iässä eli 19 vuotias."

      Matematiikka ei taida olla sun vahva laji jos auto vuosimallia 2005 jaa se saa hylsyn katsastuksesta vuonna 2017 nii se on 12 vuotta vanha. Jos ruoste tulee läpi asti 12 vuotiaana niin pellit on heikossa kunnossa jo reilusti alta 10 vuotiaana. Se ei vaan näy päällepäin kun ruoste on kotelon sisällä.

      • Kestäviä

        Minun piti aivan katsoa Trafin tiedoista Fonectan ohjelmalla mitä minun vuonna 2000 uutena rekisteröimälle Toyotalleni kuuluu ja missä päin Suomea se on käytössä. Katsatustiedoissa viisitoista ensimmäistä katsastusta on hyväksytty ensimmäisellä kerralla ja sen jälkeen kaksi toisella kerralla. On käytössä keskisessä Suomessa joten auto voi näköjään edelleen hyvin lähes 18-vuotiaana. Ei näköjään ruostekaan vaivaa. Sellaisia Toyotat ovat. Kestäviä.


      • hitsaamon.kautta.leima

    • huono.oksennus

      Vähän ristiriitaista! Tämäkin löytyi katsastuksen yhteydessä ja kuitenkin Toyota tiedetään vähävikaisimpana kaikissa ikäluokissa. Yksittäistapaus tulee väkisinkin mieleen. Ruostunut niinkuin saksalainen premiumeemelimersu. Viidensadan euron käsittelyllä olisi tuostakin paikkauksesta välttynyt.Esim. Volkkarin öljynsyönnin korjaukseen ei riitä kymmenkertainenkaan summa, joka kuitenkin on aivan yleinen niinkuin mediat informoivat tietämättömiä. Että jotain suhteellisuuden tajua!

      • peltiteppo

        Katsastus ei ole kuntotarkastus. Paskallekin autolle saa aina leiman ekalla kun auton tarkastaa itse ennen katsastusta ja korjaa puutteet. Tojon tapauksessa kannattaa varata mig ja peltiä jo valmiiksi kun kyseessä on kymmenvuotias tai vanhempi.

        Joku komponentti saattaa rikkoutua yksittäistapauksena, mutta ruostuminen on hidas prosessi ja etenee samanmallisissa autoissa aina samalla tavalla, Olosuhteet vaikuttavat nopeuteen, mutta hyvin ruostesuojattu auto ei ala ruostumaan yksittäistapauksena itsekseen sisältäpäin..
        Kiveniskemät ja kolaritapaukset ovat sitten oma lukunsa.


      • museoikäinen
        peltiteppo kirjoitti:

        Katsastus ei ole kuntotarkastus. Paskallekin autolle saa aina leiman ekalla kun auton tarkastaa itse ennen katsastusta ja korjaa puutteet. Tojon tapauksessa kannattaa varata mig ja peltiä jo valmiiksi kun kyseessä on kymmenvuotias tai vanhempi.

        Joku komponentti saattaa rikkoutua yksittäistapauksena, mutta ruostuminen on hidas prosessi ja etenee samanmallisissa autoissa aina samalla tavalla, Olosuhteet vaikuttavat nopeuteen, mutta hyvin ruostesuojattu auto ei ala ruostumaan yksittäistapauksena itsekseen sisältäpäin..
        Kiveniskemät ja kolaritapaukset ovat sitten oma lukunsa.

        Tyhmäkö olet vai muuten yksinkertainen? Kyllä siinä nyt vaan tarkastettiin helmapeltien kunto.
        Kaipa tuonkin olisi voinut ennen korjata mutta kun niin monta kertaa olet ohimosuonet pullistuen kailottanut että katsurilta haetaan "vikalista", niin eikö nyt kelpaakaan? eli toisinsanoen myös tällainen yksittäistapaus lukeutuu Toyotan katsastuksessa esiinyvään vikamaailmaan jota ei yleisesti tilastossa mainita Toyotan vähäisten hylkäysten syyksi kuitenkaan. Autobildinkin laatu ja luotettavuustutkimuksissa Toyota on kuitenkin valovuoden edellä volkkaria joka taistelee viimeisestä sijasta Fiatin kanssa.


      • Kfkfkkfkfkgkkg
        museoikäinen kirjoitti:

        Tyhmäkö olet vai muuten yksinkertainen? Kyllä siinä nyt vaan tarkastettiin helmapeltien kunto.
        Kaipa tuonkin olisi voinut ennen korjata mutta kun niin monta kertaa olet ohimosuonet pullistuen kailottanut että katsurilta haetaan "vikalista", niin eikö nyt kelpaakaan? eli toisinsanoen myös tällainen yksittäistapaus lukeutuu Toyotan katsastuksessa esiinyvään vikamaailmaan jota ei yleisesti tilastossa mainita Toyotan vähäisten hylkäysten syyksi kuitenkaan. Autobildinkin laatu ja luotettavuustutkimuksissa Toyota on kuitenkin valovuoden edellä volkkaria joka taistelee viimeisestä sijasta Fiatin kanssa.

        Tuon avohoidokin mukaan ilmeisesti juuri Toyotien omistajat vievät autonsa ennen katsastusta kuntotarkastuksiin, jotta osaavat sitten hitsata auton kuntoon katsastusta varten. Skodan omistajat taas ovat aivan erilaisia, eivätkä koskaan tee etukäteistarkastuksia, siksi siis Skodat eivät menesty katsastustilastoissa.

        Onkohan muuten sama hullu, joka haukkuu Toyotaa ja Skodaa intohimoisesti aamusta iltaan? Sama tyyli ja into ainakin molemmilla tapauksilla. Tosin Skodan haukkujalla vähän enemmän kättä pidempää jutuissaan, muttei mikään terve tapaus silti, kun pyhittää elämänsä yhden automerkin haukkumiseen.


    • Turhakorjaus

      13 vuotta vanhassa tavallisessa autossa pintaruostetta ja se on provolle jokin maata mullistava asia. Provoa ei haittaa yhtään vaikka alle 10 v premiumit happanee käsiin?
      Enemmän tuossa jutussa hymyilyttää kun innokas korjaaja on alkanut uusimaan peltiä pintaruosteen takia, pellin vaihtoa ei olisi tarvinnut vielä tehdä vuosiin.
      Nyt tuon hitsailun ja tavallisen pellin laiton jälkeen tuo happanee muutamassa vuodessa uudelleen.

      • kokenut.katsuri

        "Ruostehommiin joutui katsastusmiehen tökittyä reikiä kumpaankin helmakotelon takapäätyyn. Olin huomannut pintaruosteen ja pienet kuplat maalin alla, mutta en arvannut noin pehmeiksi."

        Katsastusmies tiesi hyvin tarkkaan mitä kuplivan maalin alla tojoissa on ja mistä kohtaa etsiä. Tuo on se tojon helmasynti että helmat ruostuu sisältäpäin. Ja tuo kotelon takapää on se tyypillisin kohta jonka katsurit tietävät tarkastaa.


      • Kaameatavaionko
        kokenut.katsuri kirjoitti:

        "Ruostehommiin joutui katsastusmiehen tökittyä reikiä kumpaankin helmakotelon takapäätyyn. Olin huomannut pintaruosteen ja pienet kuplat maalin alla, mutta en arvannut noin pehmeiksi."

        Katsastusmies tiesi hyvin tarkkaan mitä kuplivan maalin alla tojoissa on ja mistä kohtaa etsiä. Tuo on se tojon helmasynti että helmat ruostuu sisältäpäin. Ja tuo kotelon takapää on se tyypillisin kohta jonka katsurit tietävät tarkastaa.

        Sittenhän se oli helppo ja halpa korjaus verrattuna premiumien aikaisin happanevien oviin ja muihin yläosan peltiosiin nähden.
        Ympärillä olevat peltiosat näyttivät ikäisekseen hyville ja tuollaisen helmapaikan voi maalata itse kotipihassa.
        Olisihan se tietysti upeaa kun 3000€ auto olisi vielä kuin uusi.


    • Muistinkoväärin

      Eikö uudessa Toyotassa ole 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu joka korvaa sisältäpäin alkaneen ruostumisen?

    • KylläRuostuu
    • Kolmevuotiaana.ruoste

      Toyota Yaris 2013. Kolmevuotiaana ja vasta 22 000km ajettuna Toyota Yariksen ruostuminen on jo edennyt osin melko pitkälle. Tehtaalla autoon ei ole tehty ruostesuojausta, vaan pelkkä maalipinta on suojana ruostumista vastaan. Ruostuminen alkaa Suomen olosuhteissa nopeasti suojaamattomassa autossa.

      Kuvat otettu 7.11.2016. Kilometrit 22 000km.

      https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013

      • Fanitetaanvaan

        Tollasii ne on kaikki. Tojota ruostuu eniten.


      • AiKunSattuu

        Tuosta onkin jo puhuttu paljon ja Toyotauskovaiset kieltäneet, kuinkas nyt Holistin menttaali kestää?


      • intoyotawetrust

        Yksittäinen esimerkki ei todista yhtään mitään, ei tietysti blogin asiaa voi kiistää, mutta ultraharvinainen juttuhan tuo nyt on . Herää kysymys, että onko pyöräkotelot ottaneet kiinni kiveen tms. jolloin on tullut pieni vääntymä/reikä, josta on sitten kosteus päässyt sisään.

        Käytännössä tuollainen 05-mallinen Corolla on normihoidolla aivan tavattoman kovassa kunnossa niin pelleiltään kuin tekniikaltaan. Sanoisin, että keskimäärin luotettavampi ja parempikuntoinen kuin kolmevuotias ranskalainen auto. Ja vuosimallia 2005 olevista ranskalaisista vähintään puolet on jo paalattu isojen ruostevikojen ja muiden murheiden takia.


      • Aurismies

        Toyota on koriltaan kestävimpiä autoja. Toki mahdollista joskaa ei todennäköistä, että sekin huonosti pidettynä alkaa ruostumaan. Ranskalaisten autojen ongelma on ollut kautta aikojen ruostuminen. Vieläkään ne eivät ole päässeet siitä eroon. Pahiten ruostuvia ovat Renault ja Skoda. Skoda on siitä surkea, että sen moottorit ovat kestävyydeltää kehnoja. Harvoin niissä moottori kestää 50tkm ajoa.


      • Ranskanruosteet

        Ei Skodassa suurta ruostevaivaa ole. Muuta kränää kylläkin, mutta ranskalaiset ne huonopeltisiä on sitten olleet kymmenet vuodet.
        Tojokin ruostui 70-luvulla, mutta ranskalaiset ruostuu nykyisin, Tojo taas ruostuu trollin päässä.


      • Kdkdkkfkfkfkfkfkf
        intoyotawetrust kirjoitti:

        Yksittäinen esimerkki ei todista yhtään mitään, ei tietysti blogin asiaa voi kiistää, mutta ultraharvinainen juttuhan tuo nyt on . Herää kysymys, että onko pyöräkotelot ottaneet kiinni kiveen tms. jolloin on tullut pieni vääntymä/reikä, josta on sitten kosteus päässyt sisään.

        Käytännössä tuollainen 05-mallinen Corolla on normihoidolla aivan tavattoman kovassa kunnossa niin pelleiltään kuin tekniikaltaan. Sanoisin, että keskimäärin luotettavampi ja parempikuntoinen kuin kolmevuotias ranskalainen auto. Ja vuosimallia 2005 olevista ranskalaisista vähintään puolet on jo paalattu isojen ruostevikojen ja muiden murheiden takia.

        Ranskikset eivät nykyään ruostu, muista syistä voivat sitten olla kyllä paalitavaraa.

        Vaan kun katsoo sen käsittämättömän kovan (mutta ruostuneen) Corollan vm. 2005 hintaa ja vertaa 2014 Meganeen, niin samoilla kilometreillä Corolla hyvin lähelle samaa hintaa. Ja vaikka nyt tuo 9v ei olisikaan Toyotan kestävyyteen purrut, niin ovathan autot aivan eri aikakaudelta teknisesti. Eli onko sitten sen väärtiä ajaa luotettavalla Toyotalla, jos samaan hintaan voi ajaa liki vuosikymmenen uudemmalla tekniikalla ja ominaisuuksilla?
        Sitäpaitsi vähän kyseenalaista se Toyotan parempi kestoltaan tuossa kohtaa; autojen kestävyys kun on aikojen saatossa parantunut ja se 9v Suomen säissä syönyt Toyotaa, vaikka kilometrejä ei sen enempää olisikaan tullut.


      • VainToyota
        Kdkdkkfkfkfkfkfkf kirjoitti:

        Ranskikset eivät nykyään ruostu, muista syistä voivat sitten olla kyllä paalitavaraa.

        Vaan kun katsoo sen käsittämättömän kovan (mutta ruostuneen) Corollan vm. 2005 hintaa ja vertaa 2014 Meganeen, niin samoilla kilometreillä Corolla hyvin lähelle samaa hintaa. Ja vaikka nyt tuo 9v ei olisikaan Toyotan kestävyyteen purrut, niin ovathan autot aivan eri aikakaudelta teknisesti. Eli onko sitten sen väärtiä ajaa luotettavalla Toyotalla, jos samaan hintaan voi ajaa liki vuosikymmenen uudemmalla tekniikalla ja ominaisuuksilla?
        Sitäpaitsi vähän kyseenalaista se Toyotan parempi kestoltaan tuossa kohtaa; autojen kestävyys kun on aikojen saatossa parantunut ja se 9v Suomen säissä syönyt Toyotaa, vaikka kilometrejä ei sen enempää olisikaan tullut.

        Se 05 Corolla ei jätä tielle, siihen ei tartte vaihtaa osia monella sadalla eurolla jokainen vuosi eikä tarvitse kuin normihuollon. Nelivuotias Megane on markkinoiden epävarmin kulkine, koskaan ei tiedä milloin hajoaa, kallis huoltaa, turbovikoja, ei mene katsastuksesta läpi ilman osien vaihtoa, ei toimi pakkasessa tai sateessa luotettavasti. Ja kaupan päälle ne ruosteet on taatusti suuremmat kuin 05 Corollassa.

        Niin miksi valitsisin sen nykyaikaisen Meganen?


      • ToyotaP

        Tunnettu totuus on, että ranskalaista ei kannata ostaa käytettynä, ei edes vähän ajettuna parivuotiaana. Riski huimiin korjauskuluihin on valtava ja lisäksi se tielle jättämisen vaara. Useimmille autonomistajille on äärimmäisen tärkeää, että auto lähtee käyntiin joka aamu eikä jätä tielle ja menee aina ensimmäisellä kerralla läpi katsastuksesta. Siksi ranskalaiset jätetään suosiolla kauppaan.

        Vastaavasti 2000-luvun alkuvuosien Toyotat ovat erittäin kysyttyjä ja niiden hintapyynnöt ovat korkeita. Syynä on ylivoimainen kestävyys kaikin puolin sekä erinomainen soveltuvuus Suomen tie- ja kelioloihin.

        Joten jos vaihtoehtona on on vaikka alle kolmevuotias ja pienillä kilometreillä oleva ranskalainen ja reilusti enemmän ajettu ja vaikka 6-8 vuotta vanha Toyota ja hintapyyntö on sama, niin ehdottomasti Toyota on paljon parempi ratkaisu. Aina, autoyksilöstä riippumatta.


    • tojo-ranskikset

      "Ranskalaisten autojen ongelma on ollut kautta aikojen ruostuminen. Vieläkään ne eivät ole päässeet siitä eroon. "

      Mites Aygo tai ProAce? Jos ranskalainen ruostuu niin silloin myös osa Toyotista ruostuu. Osa Toyotista on nimittäin täysiverisiä ranskalaisia autoja. Aygo tosin kasataan Tsekeissä, mutta citikka se on silti.

      • Aurismies

        Aygo ja ProAce tehdään Toyotan korkeat laatukriteerit täyttäviksi. Ne ovat huomattavasti parempia kuin ranskalaismerkkien vastaavat. esim. Aygo ei ruostu sitten millään, mutta vastaava sitikka senkin edestä.


      • Kdkdkdkddkdkmdkd
        Aurismies kirjoitti:

        Aygo ja ProAce tehdään Toyotan korkeat laatukriteerit täyttäviksi. Ne ovat huomattavasti parempia kuin ranskalaismerkkien vastaavat. esim. Aygo ei ruostu sitten millään, mutta vastaava sitikka senkin edestä.

        Taidat vitsailla, mutta katsastustilastoissa samaa luokkaa ovat nuo sisarusmallit.


      • Sitikalla_mennään
        Aurismies kirjoitti:

        Aygo ja ProAce tehdään Toyotan korkeat laatukriteerit täyttäviksi. Ne ovat huomattavasti parempia kuin ranskalaismerkkien vastaavat. esim. Aygo ei ruostu sitten millään, mutta vastaava sitikka senkin edestä.

        Sama porukka niitä kasaa samalla hihnalla samoista osista. Ainoastaan pintapelleissä ja sisustoissa on pientä personointia. ProAcen D-4D on suojamuovia vaille aito Hdi.


    • MolemmillaAjanut

      Vitsihuumoria "rapeista" ranskalaisista?

      Jos on yhtään o m a a kokemusta, tietää että ranskalainen ei enää 90-luvula ruostunut muita enemmän. Koska suojaus. Muita vikoja sitten saattaa olla paljonkin.

      Japanilaiset ovat luottaneet pelkkään maaliin auton pohjassa. Ei riitä.

      • C5Hdi163

        Minulla ruosteista huolehtiminen loppui siihen, kun vaihdoin japsin sitikkaan. Yllättäen viatkaan eivät yleistyneet.


      • Tojolla

        Citikka saattaa olla jopa vähäruosteinen, Toyotan kestävyys taas on kiistaton fakta.
        En ikinä kuitenkaan uskaltaisi ranskalaiseen koskea omistajana, sen verran pelottaa niiden maine ruostuvina autoina.
        Se maine ei varmasti tule ihan perusteetta. Jos monesta suusta kuulee vain hyvää Toyotasta ja huonoa ranskalaisista, niin eiköhän tuo ole syytä uskoa.


    • Anonyymi

      Huh huh!

    • Anonyymi

      Seuraavaan katsastukseen taas puoli metriä lisää uutta peltiä.

    • Anonyymi

      Tuo on niin suomalaista auton tekohengitystä. Muualla auto menee jo paaliin.

      • Anonyymi

        Tojot menee nuorena ja vähän ajettuina paaliin.


    • Anonyymi

      Toyotan halpuutus on mennyt jo äärimmilleen, ainakin keston ja laadun suhteen.
      Paalataan pienimmillä kilometreillä joko tekniikan petettyä tai ruostumisen vuoksi.

      • Anonyymi

        Ohuinta peltiä ja ohuinta pehmeää maalia, sitä ne nyky-Tojot ovat.


    • Anonyymi

      Toyota ruostuu helmoistaan sisältäpäin kun ruostesuojausta ei ole. Siellä se ruoste muhii ja sitten kun tulee eka kukka ulkopuolelle niin peli on jo pelattu.

      Katsastuksessa ei mene läpi kuin katsurin piikki ja tojotakuskilla edessä kallis hitsausoperaatio.

    • Anonyymi

      Kyllä ruostuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe