Siellä missä asut/käytät peromoottoriasi: kierrä kaikki lähialueen satamat läpi ja osta sama kone mitä eninten satamissa...
:)
Lyhyt oppimäärä perämoottorin ostoon.
24
735
Vastaukset
- parasikinä
E-tec
- tietosatamasta
Evinrude siis. Oikea valinta.
- Argon86
Hyvä idea, mulla tulee keväällä myyntiin 1-2 koneremontoitua -90 luvun alun 2t Yamahaa kovaan hintaan.
- KukaNIIHIN
Luottaisi.
- Argon86
Kestää vielä seuraavat 30 vuotta, ei mun tarvitse loppuelämän aikana ostaa retkiveneeseen uutta moottoria jos noi pari konetta pidän itsellä.
- 1700e
Täällä tulossa huhtikuussa myyntiin asiallinen, talvet lämpimässä säilytetty Johnson 90hv 1990 (etelä-suomi).
Lienette ammatiltanne romukauppiaita? Ehdotan että tuuppaatte läjänne paikkaan johon ei aurinko paista.
- Argon86
Valitettavasti oli pakko laittaa sarkasmia peliin kun näin hyvä tilanne tuli eteen :D Ei kotivesiltä ainakaan montaa Evaria löydy, ehkä ne on upotettu verkonpainoiksi.
Argon86 kirjoitti:
Valitettavasti oli pakko laittaa sarkasmia peliin kun näin hyvä tilanne tuli eteen :D Ei kotivesiltä ainakaan montaa Evaria löydy, ehkä ne on upotettu verkonpainoiksi.
Uskoisin näin käyneen. Ovat luultavasti kiinnitettyinä bustereihin.
- Oritori
Ja mitä vielä...ne parhaat koneet on roudattu viroon pois kuleksimasta.
- E-tec.ainoa.vaihtoehto
Veneeni/perämoottorini sijaitsee sellaisessa paikassa, jossa ei ole yhtään perämoottoria kilometrin säteellä. Eikä perämoottorin roudaaminen joka syksy tai kevät huoltoon tule missään nimessä kyseeseen.
Joudun siis hankkimaan sellaisen moottorin jota ei tarvitse huoltaa, kuin 3 vuoden välein, ja silloinkin se pitää onnistua omassa rannassa.- Kädetön_tumpeloko
Mikä estää huoltamasta mitä tahansa perämoottoria omassa rannassa? Kokemukseni mukaan onnistuu kyllä.
Taidat olla poikkeuksellisen avuton yksilö? - SeköMUKA
Kädetön_tumpeloko kirjoitti:
Mikä estää huoltamasta mitä tahansa perämoottoria omassa rannassa? Kokemukseni mukaan onnistuu kyllä.
Taidat olla poikkeuksellisen avuton yksilö?Kädettömyyttä, jos kun saa ajella huolettomasti vuodesta toiseen, ja nauraa nelarikuskeille, kun tukka sekasin kiroilelevat ja rätkiivät hattujaan nelarin nuppiin, kun taaskaan oo sitä sopivaa meisseliä :)
- Näillämennäpöristellään
Mulla mökillä ja molemmilla mökkinaapureille on mercut, pienvenesatamissa on paljon yammuja. Yamppi onkin hyvä kone, mun osakkuusveneessä on sellainen.
- HYVIÄON
MUITAKIN, jopa parempiakin.
- yliamiraali
Näyttäisi olevan -80 luvun Yamaha aika suosittu.
- Yammu-setä
Yamaha oli silloin Pirkka-moottori eli oli tyrkyllä melkein jokaisessa K-raudassa. Käytännössä siis ainoa moottori jota myytiin myös maaseudulla. Ei se silti tee siitä automaattisesti huonoa tai hyvää moottoria.
Käytän omaani vain Argentiinassa. Edellinen omistaja oli Juan Peron.
- Yleisin
Honda.
- Valinnan_edessä
Aloittajan alustukseen viitaten; meidän järvellä ja lähilammikoilla on vain naapurin Betepok merkkinen moottori. Onko se hyvä merkki ja kannattaako ostaa?
- Betepok.kestää.ja.kestää
Betepok on hyvä moottori, se on venäläisten vastine amerikkalaisten e-tec moottorille.
Betepokin ainoa huono puoli on saatavuus ja hinta.
Venäjällä kyseistä moottoria ei löydy kuin oligarkkien jahdeista! - MikkoLietvesi
Ostin itselleni kolmannentoista perämoottorin. Pidän tämän luultavasti loppuikäni ja kyllä se on Yamaha.
Valinnan tein täysin laadun ja ulkonäön perusteella, hintaahan tuolla oli.
Ja 4t.- Toivo_toivottelija
Onnea valintaasi ja paljon ehjiä käyttötunteja.
- Onneasiinä
Toivo_toivottelija kirjoitti:
Onnea valintaasi ja paljon ehjiä käyttötunteja.
Tarvitaankin, mutta minkä pärskätin takia pitäisi ajaa pärskätin paljon, kun bensaa menee ja öljynvaihdot tihenee niinmaan-tai vesistön sotkuksi pärskätisti.
Parempi olla ajelematta pärskätinpärskätti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412348Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse691623Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901020Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862