Lyhyt oppimäärä perämoottorin ostoon.

suuriviisaus

Siellä missä asut/käytät peromoottoriasi: kierrä kaikki lähialueen satamat läpi ja osta sama kone mitä eninten satamissa...

:)

24

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parasikinä

E-tec

• tietosatamasta

Evinrude siis. Oikea valinta.

• Argon86

Hyvä idea, mulla tulee keväällä myyntiin 1-2 koneremontoitua -90 luvun alun 2t Yamahaa kovaan hintaan.

• KukaNIIHIN

Luottaisi.

• Argon86

Kestää vielä seuraavat 30 vuotta, ei mun tarvitse loppuelämän aikana ostaa retkiveneeseen uutta moottoria jos noi pari konetta pidän itsellä.

• 1700e

Täällä tulossa huhtikuussa myyntiin asiallinen, talvet lämpimässä säilytetty Johnson 90hv 1990 (etelä-suomi).

• Lienette ammatiltanne romukauppiaita? Ehdotan että tuuppaatte läjänne paikkaan johon ei aurinko paista.

• Argon86

Valitettavasti oli pakko laittaa sarkasmia peliin kun näin hyvä tilanne tuli eteen :D Ei kotivesiltä ainakaan montaa Evaria löydy, ehkä ne on upotettu verkonpainoiksi.

• Argon86 kirjoitti:

Valitettavasti oli pakko laittaa sarkasmia peliin kun näin hyvä tilanne tuli eteen :D Ei kotivesiltä ainakaan montaa Evaria löydy, ehkä ne on upotettu verkonpainoiksi.

Uskoisin näin käyneen. Ovat luultavasti kiinnitettyinä bustereihin.

• Oritori

Ja mitä vielä...ne parhaat koneet on roudattu viroon pois kuleksimasta.

• E-tec.ainoa.vaihtoehto

Veneeni/perämoottorini sijaitsee sellaisessa paikassa, jossa ei ole yhtään perämoottoria kilometrin säteellä. Eikä perämoottorin roudaaminen joka syksy tai kevät huoltoon tule missään nimessä kyseeseen.
      Joudun siis hankkimaan sellaisen moottorin jota ei tarvitse huoltaa, kuin 3 vuoden välein, ja silloinkin se pitää onnistua omassa rannassa.

• Kädetön_tumpeloko

Mikä estää huoltamasta mitä tahansa perämoottoria omassa rannassa? Kokemukseni mukaan onnistuu kyllä.
        Taidat olla poikkeuksellisen avuton yksilö?

• SeköMUKA
        Kädetön_tumpeloko kirjoitti:

Mikä estää huoltamasta mitä tahansa perämoottoria omassa rannassa? Kokemukseni mukaan onnistuu kyllä.
        Taidat olla poikkeuksellisen avuton yksilö?

Kädettömyyttä, jos kun saa ajella huolettomasti vuodesta toiseen, ja nauraa nelarikuskeille, kun tukka sekasin kiroilelevat ja rätkiivät hattujaan nelarin nuppiin, kun taaskaan oo sitä sopivaa meisseliä :)

• Näillämennäpöristellään

Mulla mökillä ja molemmilla mökkinaapureille on mercut, pienvenesatamissa on paljon yammuja. Yamppi onkin hyvä kone, mun osakkuusveneessä on sellainen.

• HYVIÄON

MUITAKIN, jopa parempiakin.

• yliamiraali

Näyttäisi olevan -80 luvun Yamaha aika suosittu.

• Yammu-setä

Yamaha oli silloin Pirkka-moottori eli oli tyrkyllä melkein jokaisessa K-raudassa. Käytännössä siis ainoa moottori jota myytiin myös maaseudulla. Ei se silti tee siitä automaattisesti huonoa tai hyvää moottoria.

• Käytän omaani vain Argentiinassa. Edellinen omistaja oli Juan Peron.

• Yleisin

Honda.

• Valinnan_edessä

Aloittajan alustukseen viitaten; meidän järvellä ja lähilammikoilla on vain naapurin Betepok merkkinen moottori. Onko se hyvä merkki ja kannattaako ostaa?

• Betepok.kestää.ja.kestää

Betepok on hyvä moottori, se on venäläisten vastine amerikkalaisten e-tec moottorille.

Betepokin ainoa huono puoli on saatavuus ja hinta.
      Venäjällä kyseistä moottoria ei löydy kuin oligarkkien jahdeista!

• MikkoLietvesi

Ostin itselleni kolmannentoista perämoottorin. Pidän tämän luultavasti loppuikäni ja kyllä se on Yamaha.
      Valinnan tein täysin laadun ja ulkonäön perusteella, hintaahan tuolla oli.
      Ja 4t.

• Toivo_toivottelija

Onnea valintaasi ja paljon ehjiä käyttötunteja.

• Onneasiinä
        Toivo_toivottelija kirjoitti:

Onnea valintaasi ja paljon ehjiä käyttötunteja.

Tarvitaankin, mutta minkä pärskätin takia pitäisi ajaa pärskätin paljon, kun bensaa menee ja öljynvaihdot tihenee niinmaan-tai vesistön sotkuksi pärskätisti.
        Parempi olla ajelematta pärskätinpärskätti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2348
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1838
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      69
      1623
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1265
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1138
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1020
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      874
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe