Raamattuko muka luonnonuskolle vieras?

KTS

Otetaanpa vaikkapa tarkka käännös Johanneksen evankeliumin jakeesta 3:16:

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Tarkempi käännös:

3:16 Sillä niin on Jumala Maata (eli Maa-Äitia) rakastellut, että hän antoi ainokaisen Siemenensä, ettei yksikään, joka on hänelle uskollinen, tuhoutuisi, vaan hänellä olisi aikakauden (eli aioonin) kestävä elämä.

7

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakana

      Eiköhän olisi parempi olla turhaan sekoittamasta uskontoja. Totta on että uskonnoilla on yhteisiä ppiretitä, mutta en silti ammenna viisauttani raamatulla. Ja miksi uskonto edes tarvitsisi kirjoitettua tekstiä. Tässä maailmassa ei ole ikinä kirjoitettu Jumaluuksien sanaa!

      • zhael

        Raamattu on ihmisten kirjottama, ja sen kirjotus kesti vielä monta sataa vuotta, ei siinä jumalan sanaa ole yhtään, ihmisten kirjotuksia kaikki.


      • minä uskon
        zhael kirjoitti:

        Raamattu on ihmisten kirjottama, ja sen kirjotus kesti vielä monta sataa vuotta, ei siinä jumalan sanaa ole yhtään, ihmisten kirjotuksia kaikki.

        Toki Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta Pyhän Hengen sanelema. Siis Jumalan Sanaa Kannesta Kanteen, kannattaa lukea. Sillä jokainen, joka tätä Pyhää Kirjaa uskoo, on saava ikuisen palkinnon Taivaassa.


      • minä
        minä uskon kirjoitti:

        Toki Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta Pyhän Hengen sanelema. Siis Jumalan Sanaa Kannesta Kanteen, kannattaa lukea. Sillä jokainen, joka tätä Pyhää Kirjaa uskoo, on saava ikuisen palkinnon Taivaassa.

        ...kaikille että minua rehellisesti sanottuna hävettäisi tunnustaa omakseni jumala joka tekee luomilleen niin kuten raamatussa, heittää tuliseen järveen ja sammumattomaan tuleen. Uskon Jumalaan mutta raamatussa painettuja asioita en usko sillä Jumalani ei keksisi mitään niin hirvittävää rangaistusta sillä ihminen ei voi tehdä niin hirveää syntiä ansaitakseen tulisen järven. Uskon että Jumala rankaisee synneistä mutta raamatussa mainittu rangaistus on jo liian hirveä ollakseen osa uskontoani. Kunnes Jumala sanoo kaiken raamatussa olevan totta, raamattu on minulle vain kirja jota on kiinnostava lukea.


      • Mörri
        minä kirjoitti:

        ...kaikille että minua rehellisesti sanottuna hävettäisi tunnustaa omakseni jumala joka tekee luomilleen niin kuten raamatussa, heittää tuliseen järveen ja sammumattomaan tuleen. Uskon Jumalaan mutta raamatussa painettuja asioita en usko sillä Jumalani ei keksisi mitään niin hirvittävää rangaistusta sillä ihminen ei voi tehdä niin hirveää syntiä ansaitakseen tulisen järven. Uskon että Jumala rankaisee synneistä mutta raamatussa mainittu rangaistus on jo liian hirveä ollakseen osa uskontoani. Kunnes Jumala sanoo kaiken raamatussa olevan totta, raamattu on minulle vain kirja jota on kiinnostava lukea.

        on se, että Helvetti on tämä maailma. Se, joka tässä elämässä kämmeltää, joutuu uudelle kierrokselle samsaraa. Mihin sitä enää tulta ja tulikiveä tarvitaan, kun ihmisillä on toisensa?

        Vastaavasti se, joka osaa pelata korttinsa oikein ja tekemään Jumalan tahdon (toteuttamaan rakkauden kaksoiskäskyä) saa iankaikkisen elämän eli vapautuksen samsaran kierrosta.


      • Diffraktio

        Miksi uskontojen sekoittaminen pitäisi lopettaa?

        Eri uskonnot ovat vain erilaisia näkemyksiä samoista
        asioista, jotka maailmassamme vallitsevat. Niin
        maalliisista kuin hengellisistäkin asioista. Maailma
        yhdentyy kovaa vauhtia ja kulttuurinvaihtoa tapahtuu,
        joten miksi siitä ei voisi ottaa jokainen hyöytyä
        irti henkisen elämän saralla?

        Uskontojen tarkka lokerointi ja alueiden puolustus
        ajaa ihmiskuntaa vain lähemmäs oman kohtalonsa
        sinetöimistä.

        Mitä Raamatun sanaan tulee, niin siinä on hyvin
        paljon samoja elementtejä kuin muissa pyhissä kirjoissa.
        Verratkaapa vaikka Kalevalan ja Vanhan Testamentin
        luomiskertomuksia. Uusi Testamentti ja Jeesuksen
        opit ovat täyttä budhalaisuutta, jonka opit ainakin
        mielestäni ovat hyviä ohjenuoria kelle tahansa
        ihmiselle uskontokuntaa, siviilisäätyä tai
        sukupuolta katsomatta.


    • Jepjep

      Mitä vittua höpäjät??!!!? Painu sinne evlut. palstalle apina!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe