Pariskunnatkin kirjoittelevat täällä

VÄÄRINkäsityksiähelposti

en olisi edes voinut kuvitella puolisoni eläessä tulevani tänne
tai eläkeläiskerhoon.
Ja näissä on jotain samaa, lappu rinnassa ei näy joten nimi on tuntematon, kasvot tuntee kyllä kaupassakin.
Ja tuntemattomasta voi olettaa mitä vain pahaa, siintä vaan juoruilemaan!

Joku joka minut TUNTEE
sanoisi heti: hän ei ikinä tekisi mitään sellaista!

Ihminen joka tunsi mieheni ei koskaan uskoisi että haluaisin hänen mentyään tuonpuoleiseen
ottaa hoitaakseni jonkun vieraan vanhuksen!!!

Never.

118

1961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo..on.ongelma

      kaikesta päätellen monilla pariskunnilla ehkäpä mies halluu hiukka parempaa palveluu kotona niin kun saa epävarmuutta tai jopa mustasukkasuutta peliin nii se onnistuu.

      • Jaa.tarkoitatko

        että mies tarkoituksellisesti jauhaa puuta-heinää jonkun vanhan tutun kanssa saadakseen vanhan eukkonsa luulevaiseksi ja suuttumaan? Yksilöitä miehet tietenkin ovat joten voihan sellainenkin yksilö isoon porukkaan mahtua.


      • voipiolla

        Voi olla niinkin.
        Saa itselleen "näkyvyyttä".


    • naimisissa-

      pitkässä liitossa on omanlaatusiaa ongelmia kyllä kaikilla

    • Eihän tämä mikää parittelupalsta olekaan.
      Palsta on avoin keskustelupalsta kaikille yli kuuskymppisille, olipa sitten naimisissaoleva, sinkku ...
      Ehkä sinulla on ollut niin ahdasta miehesi elossa ollessa, ettei hän antanut sinun keskustella kenenkään muitten kuin itsensä kanssa?

      • Alkaja

        Ei ollu ahdasta, matkustelimme lomillamme, vieraitä kävi ja meitä kutsuttiin.
        Mutta kutsut tyssäsivät miehen kuoltua. Hänestä kaikki tykkäsivät


      • Minunkin

        kokemani asia, että pariskuntana kutsuttiin, sitten muutuin näkymättömäksi.


      • Enkä_ihmettele
        Alkaja kirjoitti:

        Ei ollu ahdasta, matkustelimme lomillamme, vieraitä kävi ja meitä kutsuttiin.
        Mutta kutsut tyssäsivät miehen kuoltua. Hänestä kaikki tykkäsivät

        että hänestä pidettiin kaikkialla, hän oli kyllä spelicial minulle ja muutkin tykkäsivät.
        Tykkäsin siitä, että tykättiin! :)


      • Enkä_ihmettele kirjoitti:

        että hänestä pidettiin kaikkialla, hän oli kyllä spelicial minulle ja muutkin tykkäsivät.
        Tykkäsin siitä, että tykättiin! :)

        No nyt sinun on vain tyydyttävä meihin paremman puutteessa, jos tunnet itsesi noin yksinäiseksi, etkä muuta seuraa löydä.


      • norjalainen
        Tellukka kirjoitti:

        No nyt sinun on vain tyydyttävä meihin paremman puutteessa, jos tunnet itsesi noin yksinäiseksi, etkä muuta seuraa löydä.

        Etkö sinä voisi lopettaa tuota palstavittuilua, sinä se vasta yksinäinen oletkin😩


      • Bengalitikku
        Enkä_ihmettele kirjoitti:

        että hänestä pidettiin kaikkialla, hän oli kyllä spelicial minulle ja muutkin tykkäsivät.
        Tykkäsin siitä, että tykättiin! :)

        Kun luin nämä kolme kirjoitusta, mietin. Onko mahdollista, että tuttavanne ovat antaneet "suruajan" eli olleet hienotunteisia tapahtuneen jälkeen.
        Mitäs, jos muistuttaisitte olemassaolostanne? Oikeat ystävät eivät jätä,
        mutta yhteydenpito on vain jäänyt. Voihan heidänkin elämässään tapahtua muutoksia ja ovat vastaavassa tilanteessa joskus. Sitten vähän itsetuntoa mukaan: on hienoa, että kumppanista pidetään, ihan yhtä hyvin Teistäkin pidetään. Kainos nurkkaan ja luuri käteen: Mitä kuuluu? Ehkä siellä toisessakin päässä kaivataan kuuntelijaa?


      • Alkaja

        Suruaika kestää kohdallani lopun elämääni, niin uskon.
        Vihaakin on joukossa lääkärien hoitovirheestä kumpuavaa, sillä muuten tämä elämänhaluinen ja urheilullinen mies oli selviytynyt sairaudestaan. Hänen syöpäänsä vastaa taistelimme yhdessä.

        En ota yhteyttä, sillä olisi pahaatekevää kyläillä yksin. Ja kutsua käymään taas.


      • Bengalitikku

        Anteeksi en ymmärrä noita kahta viimeistä virkettä?
        Vihaisuuden hoitovirheestä ymmärrän, surunkin.
        En tahdo neuvoin ahdistella. En ole kokenut vastaavaa.


      • mitätark

        Vieraat vähenevät, kun mies kuolee. Isäni kuoltua huomasin saman. Olin silloin lapsi. Elin sitt äidin kanssa. Siskonikin harvensivat käyntejään, kun elivät elämäänsä, toinen kauempana, toinen kilometrin päässä. Tuskin silloin mitään omaisten kerhoja olikaan. Sellaiseen ap voisi mennä.
        Ymmärrän tuon, että joku pitää etäisyyttä leskeen t. muuhun surevaan. Joku menee kaupassakin pakoon, ettei tarvi sanoa mitään. Osalla se voi olla kunnioitustakin, kuten joku sanoi. Kun käy paikoissa, missä on miehen kanssa käynyt, alkaa surettaa, senkin ymmärrän. Entä kotona? Sielläkin on tyhjä tuoli ja miehen tavarat.


      • Bengalitikku

        Sorrun sittenkin tähän. Miehen tavarat. Ne, mitä et tarvitse, anna pois tai hävitä, jotain muistoa toki. Onko ketään, jolle voisit kertoa sen, että tule auttamaan, kun en tiedä oikein, mitä tehdä. Seurakunnasta, jos kuulut? Kaupassa kiertäisin hyllyn ja laittaisin tutun vastaamaan: hei. Jotenkin ajattelen näin, että olemalla korva toisille, saat itsellesi kuuntelijan. Jos sisaresi harvensivat käyntejä, niin kerää puhtia ja työnny kylään.
        Voisiko tutuissa paikoissa käynneistä saada kuitenkin voimia, vaikka ensin hirvittäisi. Sitten suosittelisin johonkin ryhmään hakeutumista: kesken jäänyt harrastus tai eläkeläisryhmä, jossa on taatusti samankaltaista kokeneita.
        Mielestäni Sinun pitäisi löytää jokin energian poikanen itsestäsi.
        Ei tarvitse maailmaa valloittaa, mutta jotain.


      • mitätark
        Bengalitikku kirjoitti:

        Sorrun sittenkin tähän. Miehen tavarat. Ne, mitä et tarvitse, anna pois tai hävitä, jotain muistoa toki. Onko ketään, jolle voisit kertoa sen, että tule auttamaan, kun en tiedä oikein, mitä tehdä. Seurakunnasta, jos kuulut? Kaupassa kiertäisin hyllyn ja laittaisin tutun vastaamaan: hei. Jotenkin ajattelen näin, että olemalla korva toisille, saat itsellesi kuuntelijan. Jos sisaresi harvensivat käyntejä, niin kerää puhtia ja työnny kylään.
        Voisiko tutuissa paikoissa käynneistä saada kuitenkin voimia, vaikka ensin hirvittäisi. Sitten suosittelisin johonkin ryhmään hakeutumista: kesken jäänyt harrastus tai eläkeläisryhmä, jossa on taatusti samankaltaista kokeneita.
        Mielestäni Sinun pitäisi löytää jokin energian poikanen itsestäsi.
        Ei tarvitse maailmaa valloittaa, mutta jotain.

        Sorruit luulemaan minua aloittajaksi! En ole leski vielä vaan puhuin isäni kuolemasta ja silloisesta vieraiden vähenemisestä. Siinä olen samaa mieltä, että ap voisi laittaa miehen vaatteet yms. kierrätykseen joko antamalla ne jollekulle t. viemällä kierrätyskeskukseen t. poistolaatikkoon.
        Jos on kirkolle veroja ikänsä maksanut, nyt voisi olla aika mennä juomaan pari kahvikupillista. Surevien omaisten kerho voisi olla sopiva.
        Siskoni ovat nyt eläkkeellä, minä en. Työ vie energiaani ja sain hiljattain lapsenlapsen. Viimeksi näin siskoni kai hautajaisissa jokin aika sitten. En tiedä, miksi pitäis heille kylään ängetä, olen laiska kutsumaan ketään meille ja inhoan juhlia.


      • Bengalitikku

        Arvelinkin, ettet ole aloittaja. Jokainen tekee kuten tahtoo. Eikä sun ole pakko ängetä. Lapsenlapsihan tuo mukanaan paljon. Onnittelen.


      • mitätark

        Ja löytyy näiltä suoli24-sivuilta myös suru-osio. Sinnekin voi kirjoittaa, jos ikäsivu ei tunnu hyvältä t. ei halua mennä seurakunnan tilaisuuksiin.


      • Aloittaja-
        Bengalitikku kirjoitti:

        Arvelinkin, ettet ole aloittaja. Jokainen tekee kuten tahtoo. Eikä sun ole pakko ängetä. Lapsenlapsihan tuo mukanaan paljon. Onnittelen.

        Lapsenlapset ovat niin rakkaita minulle, en ikinä unohda heidän syntymäänsä!


    • mitätark

      Sekavaa juttua aloittajalta. Miten kasvot näkee täällä netissä, kun ei edes nimimerkkiä ole? Eläkeläiskerhoista en tiedä mitään, kun en ole eläkkeellä. Eikö pariskunnat voi käydä niissä yhdessä? Naisvaltaisia kaiketi, kun miehet yleensä kuolevat ensin.

      Vieras vanhus hoitoon oman katon alle? Miksei, jos siitä maksetaan. Ja omaa jaksamista riittää.

    • O-Orvokki

      Mitä kumman vaikutusta avoimelle keskustelupalstalle kirjoittamisella on uskottomuudelle tai uskollisuudelle parisuhteessa? Treffipalstat ovat ihan eri juttu.

      Itse aloin aikoinani keskustella täällä pitäessäni pikkutaukoa työpöydän ääressä. Jos joskus on ollut joitain kiinnostavia keskusteluketjuja, olen voinut esitellä niitä kumppanillenikin.

      Jos ihmisellä on niin huono itsetunto, että hän tulee mustasukkaiseksi ja pitää sopimattomana tällaisiin keskusteluketjuihin osallistumista, hän tuskin olisi mikään ihannekumppani. - Itse olen työskennellyt suurimman osa työvuosistani miesten maailmassa, mutta ei ole koskaan tullut mieleenkään ajatus, että olisin voinut olla uskoton omalle kumppanilleni. Sitoutuneessa parisuhteessa uskollisuus kuuluu kai useimpien kohdalla asiaan.

      • Noin-koen

        minäkin. Mutta kaikki eivät todellakaan vaan
        ongelmia tulee aivan tyhjästä.


    • Oletan että aloitus perustuu suureen väärinkäsitykseen avoimen keskustelupalstan tarkoituksesta ja käyttäjäryhmän motiiveista.
      En olisi voinut edes kuvitella että joku ei voisi kuvitellakaan tulevansa tänne vielä puolison eläessä. Kafkamainen päätelmä.

      • anna.palaa

        Näin on. Tämä on keskustelupalsta eikä seuranetsintäpalsta. Saahän täällä vähän flirttaillakin, mutta ei voi koskaan tietää mitä sukupuolta se flirtin vastaanottaja on. Jos vaikka sitä kolmatta.

        Jospa se pariskunta ihan vieretysten istuvat ja naputtelevat koneillaan :)


      • Väärinkäsitykseksi minäkin tämän ymmärsin.
        En ole naamaani laittanut minnekään, joten ei minua kaupassakaan tunne ja luulen, ettei tuossa K-kaupassa taida edes muita palstalaisia käydä.
        Tuntemattomasta voi toki olettaa pahaa, niinkuin aloittaja sanoo, muttei kukaan estä olettamaan vaikka hyvää.


      • "Paloma.se.co"

        Näitä pari-suhde-lapsiahan on ollut viime-aikoina monta täällä valittamassa suku-puoli-eli...ämistä.
        Tai sitten on Trans-Parentin Siilen leski alkanut nauttia jotain uutta.

        H.


      • Paloma-hyvä-

        - olet itse käsittänyt väärin aloituksen.
        Tarkoitin, että elmä oli niin täyttä, ettei minulla olisi siksi ollt aikaa eikä halua tulla tänne tai joihinkin pullansyönti talkoisiin noihin eläkeläiskokouksiin.

        Sinä luulit automaattisesti jotain AIVAN muuta.


      • kappaa.vain

        "Ihminen joka tunsi mieheni ei koskaan uskoisi että haluaisin hänen mentyään tuonpuoleiseen
        ottaa hoitaakseni jonkun vieraan vanhuksen!!! "

        Ihan automaattisesti tuo aloittajan viimeinen kappale viittaa AIVAN juuri siihen seuranhakemiseen ;)


      • Paloma-hyvä- kirjoitti:

        - olet itse käsittänyt väärin aloituksen.
        Tarkoitin, että elmä oli niin täyttä, ettei minulla olisi siksi ollt aikaa eikä halua tulla tänne tai joihinkin pullansyönti talkoisiin noihin eläkeläiskokouksiin.

        Sinä luulit automaattisesti jotain AIVAN muuta.

        Ok, en sitten ymmärtänyt aloitustasi, mutta puolustuksekseni voin sanoa etten todellakaan ollut ainoa joka sen käsitti väärin.
        Minä en osaa ottaa kantaa siihen onko täällä kirjoitteleminen jotenkin vähemmän täysiarvoista elämää, kuin muissa harrastuksissa pyöriminen.
        Aloitin itse asuessani yksin, mutta jatkan nyt kun elän parisuhteessa. Ei ole ollut mitään haittaa meidän elämässä. Kuvat profiilissa eivät ole myöskään häirinneet yksityiselämäni millään tapaa.


      • Paloma-hyvä- kirjoitti:

        - olet itse käsittänyt väärin aloituksen.
        Tarkoitin, että elmä oli niin täyttä, ettei minulla olisi siksi ollt aikaa eikä halua tulla tänne tai joihinkin pullansyönti talkoisiin noihin eläkeläiskokouksiin.

        Sinä luulit automaattisesti jotain AIVAN muuta.

        Väärin sitten minäkin ymmärsin. Tuo ´´hän ei ikinä tekisi mitään sellaista´´ ei kyllä minulle kerro, että ei ole aikaa tai halua.
        Nimimerkistäsikin sai käsityksen, että olet käsittänyt palstan tarkoituksen väärin.
        Nii, näin pieleen sitä voi mennä, kun ei ole ajatusten lukija. Sorry!


    • maissiiii

      Tämä aloitus on hauska,
      siinä on katto korkealla ja seinät leveällä.
      Jokainen voi valita mieleisensä kohdan ja repostaa sitä.
      Valitsen kaksi sanaa : eläkeläiskerhoon ja Never.

      Pariskuntana en pahemmin piipahtele missään, en kirjoittele enkä tanssahtele eläkeläiskerhoissa.
      Mutta olen antanut itselleni kertoa, että pariskunnan rouvashenkilö vahtii miestään kuin hai laivaa näissä kerhoissa ja matkoilla. Onhan se tietysti ymmärrettävää ja hyvä koska meitä naisleskiä on pilvin pimein vaanimassa joka nurkalla, kun meitä yksin liikkuvia naisia nyt vaan sattuu olemaan paljon enemmän kuin yksin liikkuvia miehiä seitsemän, kahdeksankymppisissä. Omastaan jokainen pitää tietysti kiinni, mehän voidaan viedä se rouvan miekkonen. Pah.
      Jos satut rupattelemaan herran kanssa jonnin joutavia ja vielä nauramaan hänen kanssaan yhdessä niin murhaava katse seuraa ilonpitäjiä.

      Joten tuskin minua saa eläkeläiskerhoon tai reissuille. never.
      Tai mistä tietää, kun se aika koittaa mistä reissusta sitä itsensä löytää.

      • "maissiiii"

        Väärin.
        Aloitus on typerä kopio noista aloituksista missä kuvaillaan käyttäymisistä saunoissa.
        Joissa vaaditaan myös "Cat-Walk" tyyppistä jalkojen hallintaa niissä.
        Älä vaan yhtään ala tukea näitä lasten renkutuksia.
        Ainakaan jos olet aikuinen.

        H.


      • maissiiii
        hunksz kirjoitti:

        "maissiiii"

        Väärin.
        Aloitus on typerä kopio noista aloituksista missä kuvaillaan käyttäymisistä saunoissa.
        Joissa vaaditaan myös "Cat-Walk" tyyppistä jalkojen hallintaa niissä.
        Älä vaan yhtään ala tukea näitä lasten renkutuksia.
        Ainakaan jos olet aikuinen.

        H.

        Hyvä H
        Tuen kaikkia renkutuksia täysin sydämin..

        Saunakäyttäytymisestäkin voisi saada hyvän keskustelun aikaiseksi, kaikki me saunassa erilailla touhutaan, ainakin kuvittelen niin. olisihan se lystiä kertoa miten koipensa saunanlauteilla asettelee ja varsinkin hallitseeko niitä...

        olen tullut vanhaksi, vaikka lastenosastolle kuulunkin, en tahdo millään keksiä mihin tervaan tällä palstalla näppini tunkisin.
        Joten aloituksiakin tekee mieli rajailla.


      • Kaikki-eivät-väärinkäsit

        -täneet: Tuossahan maissiii kertoo, siinä se totuus on kirkkaana edessänne.

        Joku nainen voi joutua vihan ja ilkeilyn kohteeksi täysin ilman omaa syytään.


      • Hyvä-maissiii

        Siulla ne aivot vielä ovat kunnossa!


      • Hihihi

        Moni on käsittänyt väärin aloituksen.

        Tarkoitin, että elämä oli niin täyttä, eläkkeelle päästyämme lisäsimme vielä matkusteluamme,
        ei minulla olisi siksi ollut aikaa eikä halua tulla tänne tai joihinkin eläkeläiskokouksiin.

        Te luulitte automaattisesti jotain AIVAN muuta. Eihän siinä mitään, mutta oma aloitukseni
        tarkoitti muuta. (En silti lukiessani aloituksen ymmärrä sitä niin kuin muut.)

        Parisuhteessani juteltiin paljon, oltiin yhdessä kaikessa, joten siitä keskustelusta on nyt puute.

        Sanat kohta unohtuvat, kun niillä ei ole enää itse PUHUTTUNA mitään tekoa elämässäni.
        Pitääkö kohta alkaa jutella itsekseen? :)


      • Bengalitikku

        Vaivautuisitko "hihihi" kertomaan, ketkä ymmärsivät väärin ja ketkä oikein.
        Eli kandeeko tähän kirjoittaa lainkaan?


      • Bengalitikulle.kiitokset

        ymmärsit!


      • Kandee-kirjoittaa

        Kunpa kaikki kertoisivat itsestään ja omista kokemuksistaan!

        Ymmärtäisimme toisiamme paremmin

        ja väärinkäsitykset vähenisivät, kenties loppuisivat.


      • Hihihi kirjoitti:

        Moni on käsittänyt väärin aloituksen.

        Tarkoitin, että elämä oli niin täyttä, eläkkeelle päästyämme lisäsimme vielä matkusteluamme,
        ei minulla olisi siksi ollut aikaa eikä halua tulla tänne tai joihinkin eläkeläiskokouksiin.

        Te luulitte automaattisesti jotain AIVAN muuta. Eihän siinä mitään, mutta oma aloitukseni
        tarkoitti muuta. (En silti lukiessani aloituksen ymmärrä sitä niin kuin muut.)

        Parisuhteessani juteltiin paljon, oltiin yhdessä kaikessa, joten siitä keskustelusta on nyt puute.

        Sanat kohta unohtuvat, kun niillä ei ole enää itse PUHUTTUNA mitään tekoa elämässäni.
        Pitääkö kohta alkaa jutella itsekseen? :)

        ´´Tarkoitin, että elämä on niin täyttä, eläkkeelle päästyämme lisäsimme vielä matkusteluamme, ei minulla siksi ollut aikaa eikä halua tulla tänne tai joihinkin eläkeläiskokouksiin.´´
        Kerro nyt mullekin tyhmälle, mikä aloituksessasi viittaa tähän tarkoitukseen.
        Ymmärränkö kielen erilailla kun Sinä.


    • flegmaatti

      Tähän asti olen ohittanut otsikon ajatuksella, että mitä sitten.
      Kun näitä kommentteja alkoi kertymään niin mielenkiinnosta kurkkasin sisältöä ja aloituksen ajatus jäi epäselväksi.

      Puolison eläessä ei tänne lörpöttelemään? Ei eläkekerhoon?
      Loppu on vieläkin sekavampaa!

      Kuka ottaa tämän mitenkin vakavasti.

      • Me-olemme-erilaisia

        kaikki.
        Sehän oli hänen oma arvionsa vain hänen omasta elämästään, . ei kaikkien.
        Ja muiden kokemuksia tai tunteita ei voi ottaa mukaan, koska niistä ei tiedä


      • M......a

        Minusta yksin puhuminen on terapeuttista.
        Yleensähän aina kehotetaan puhumaan vaikeista asioista läheiselle ystävälle, mutta jos tarkkaan ajattelee, niin miksi yksityisten asioiden kertomiselle pitää olla kuulija? Eihän se toinen voi kuin voivotella! Tai lyödä läskiksi.
        Saattaa olla, että jokin asia painaa mieltä kauan, eikä sen kertominen auta yhtään. Saattaa olla, että lisää vain omaa murhettaan kun on mennyt kertomaan asian kaverille. Entä jos hän ei malta pitää salaisuutta!
        Parasta vain siinä omien askareitten lomassa purkaa mieltään, kun ei kukaan kuule. Itsehän ne ratkaisut ongelmiin on joka tapauksessa keksittävä.

        Muistan nuorena, kun jokin asia kalvoi mieltäni ja menin kertomaan sen edellisen sukupolven edustajalle, kun kuvittelin, että elämänkokemus tuo ratkaisun minun pulmaani.
        Sain kuulla, että nuori ihminen selviytyy mistä vain, on kuule paljon isommat murheet tässä itsekullakin ollut, ja nykypäivän nuoriso ei kyllä edes tiedä, millaisia ovat todelliset murheet, mutta jotkut ne eivät voi hyvin, jollei ole valittamisen aihetta . . . Jne.
        Kerrasta oppii.


    • Ei-siitä-varmaankaan

      ollut kyse.
      Ehkä joku alkuosan vastaaja Tellukka ilmaisi että aloittaja luulee tätä treffipalstaksi,
      siitä se väärinkäsitys sitten jatkui.
      Väärinkäsitykset viesteissä täällä ovat hyvin tavallisia.

      • maissii

        Tämä aloitus on hauska,
        siinä on katto korkealla ja seinät leveällä.
        Jokainen voi valita mieleisensä kohdan ja repostaa sitä.
        Valitsen kaksi sanaa : eläkeläiskerhoon ja Never.

        Pariskuntana en pahemmin piipahtele missään, en kirjoittele enkä tanssahtele eläkeläiskerhoissa.
        Mutta olen antanut itselleni kertoa, että pariskunnan rouvashenkilö vahtii miestään kuin hai laivaa näissä kerhoissa ja matkoilla. Onhan se tietysti ymmärrettävää ja hyvä koska meitä naisleskiä on pilvin pimein vaanimassa joka nurkalla, kun meitä yksin liikkuvia naisia nyt vaan sattuu olemaan paljon enemmän kuin yksin liikkuvia miehiä seitsemän, kahdeksankymppisissä. Omastaan jokainen pitää tietysti kiinni, mehän voidaan viedä se rouvan miekkonen. Pah.
        Jos satut rupattelemaan herran kanssa jonnin joutavia ja vielä nauramaan hänen kanssaan yhdessä niin murhaava katse seuraa ilonpitäjiä.

        Joten tuskin minua saa eläkeläiskerhoon tai reissuille. never.
        Tai mistä tietää, kun se aika koittaa mistä reissusta sitä itsensä löytää.


      • flegmaatti
        maissii kirjoitti:

        Tämä aloitus on hauska,
        siinä on katto korkealla ja seinät leveällä.
        Jokainen voi valita mieleisensä kohdan ja repostaa sitä.
        Valitsen kaksi sanaa : eläkeläiskerhoon ja Never.

        Pariskuntana en pahemmin piipahtele missään, en kirjoittele enkä tanssahtele eläkeläiskerhoissa.
        Mutta olen antanut itselleni kertoa, että pariskunnan rouvashenkilö vahtii miestään kuin hai laivaa näissä kerhoissa ja matkoilla. Onhan se tietysti ymmärrettävää ja hyvä koska meitä naisleskiä on pilvin pimein vaanimassa joka nurkalla, kun meitä yksin liikkuvia naisia nyt vaan sattuu olemaan paljon enemmän kuin yksin liikkuvia miehiä seitsemän, kahdeksankymppisissä. Omastaan jokainen pitää tietysti kiinni, mehän voidaan viedä se rouvan miekkonen. Pah.
        Jos satut rupattelemaan herran kanssa jonnin joutavia ja vielä nauramaan hänen kanssaan yhdessä niin murhaava katse seuraa ilonpitäjiä.

        Joten tuskin minua saa eläkeläiskerhoon tai reissuille. never.
        Tai mistä tietää, kun se aika koittaa mistä reissusta sitä itsensä löytää.

        Eläkeläiskerhoista ja muista tyttöjen harrastuksista.
        Vaimoni paikallisen harmaahapsiklubin aktiivinen jäsen.
        Vesijumppaa, kutomiskerhoa, torstaikokouksia, mammajumppaa ja päivän kulttuurimatkoja.
        Noista se ohjelma muodostuu.
        Olen käynyt kolmesti kokeilemassa. Kerran uteliaisuudesta ja kahdesti kun torstain alustus kiinnosti aiheeltaan. En kokenut omakseni mutta vaimoni viihtyy ja sehän on pääasia.
        Kyseisen klubin ohjelmat eivät vaikuta muuhun elämäämme eivätkä menoihimme.
        Minä lähden oman harrastukseeni hieman aikaisemmin kuin vaimoni omaansa kuten myös palaan ennen häntä.
        Meille kotioloissa sopiva viikkorytmi.

        Vaimoni ei ole osoittanut merkkejä mustasukkaisuudesta paitsi yhden kerran mutta se tapahtui toisessa ympäristössä ja siihen on saattanut olla muitakin vaikuttavia tekijöitä.


      • 1lesken

        Kun olin aviossa, ei minun olisi tullut mieleenikään tulla tällaiselle palstalle kirjoittelemaan yhtään mitään. Meillä oli mieheni kanssa niin läheinen suhde, ettei siihen väliin olisi sopinut mitään palstailua eikä mitään muutakaan. Olimme aina yhdessä, varsinkin ennen hänen sairastumistaan lähennyttiin todella paljon. Kun olin omahoitaja, en olisi silloinkaan voinut ajatellakaan jotain kirjoittamisia. Kaikki aika meni hoitamiseen ja nukkumiseen. Kun mies kuoli, aloin roikkumaan täällä jossain vaiheessa, ihan neuvoja kysellen. Jotenkin luulen ymmärtäväni mitä ap tarkoittaa. 2lesken. Unohdin kirjautua


      • Noinhan-meilläkin

        Lesken: Varmaan suhteen laatu vaikutti / vaikuttaa tuohon.

        Ihmiset ovat erilaisia ja silloin tietysti heidän suhteensakin ovat myös erilaisia kuin toisten.


    • Ei ole niitä väärinkäsityksiä tullut vastaan vaikka yli kymmenen vuotta olen täällä pariskunnan toisena osapuolena kirjoitellut. En nyt oikein aloittajaa ymmärrä mutta aika vähänhän minä muutenkin ymmärrän.

      • J.O-

        Mun mielestä on helepompi olla suhteessa jossa ei kokoaika pelkää menettävänsä toista jollekkin ttai se että jos kokoaika on mustasukkane nii noh kaikella on rajansa. Itte ainaki huomannu sen että on paljon parempi hengittää. Mutta yleensä puhuminen auttaa..:)
        Mut jokaisella meillä on se raja erilainen. Jollekki liika on hyvä joillekki sopivast ja joillekki vähänen. Mun mielestä pitäs sen verran luottaaa toiseen ettei tarvis olla mustasukkanen.
        Kai tässä on myös kysymys luottamuksestakin.
        Jos ei luota ihmiseen nii kokoaika on mustasukkane koska pelätään että tekee jotai seläntakana


      • K.M-

        Minä kärsin todella pahasta mustasukkaisuudesta.
        Kovasti on hommaa itseni kanssa, yksin vaan tämä "parantuminen" on hankalaa.
        Takana piilee huono itsetunto ja hylätyksi tulemisen pelko.


      • H.I-

        Sinä olet hyvässä vedossa paranemisen tiellä koska olet tiedostanut tarpeen toipumiseen.Kannattaisi käyttää ammattiauttajan palveluja se helpottaa toipumista. Myös kirjallisuudesta löytyy paljon apua ja vertaistukiryhmät ovat valtavasti avuksi. Onnea vapautumiseen ja uuden elämänilon löytymiseen!!


      • J.O- kirjoitti:

        Mun mielestä on helepompi olla suhteessa jossa ei kokoaika pelkää menettävänsä toista jollekkin ttai se että jos kokoaika on mustasukkane nii noh kaikella on rajansa. Itte ainaki huomannu sen että on paljon parempi hengittää. Mutta yleensä puhuminen auttaa..:)
        Mut jokaisella meillä on se raja erilainen. Jollekki liika on hyvä joillekki sopivast ja joillekki vähänen. Mun mielestä pitäs sen verran luottaaa toiseen ettei tarvis olla mustasukkanen.
        Kai tässä on myös kysymys luottamuksestakin.
        Jos ei luota ihmiseen nii kokoaika on mustasukkane koska pelätään että tekee jotai seläntakana

        "Mun mielestä on helepompi olla suhteessa jossa ei kokoaika pelkää menettävänsä toista jollekkin ttai se että jos kokoaika on mustasukkane"
        Tuo on kyllä ihan totta mutta omasta mielestäni on vaikea nähdä tällaisella keskustelupalstalla kirjoittelua syyksi mustasukkaisuuteen tai peräti toisen menettämiseen.


    • maissii.ketjun.paras

      "Tämä aloitus on hauska,
      siinä on katto korkealla ja seinät leveällä.
      Jokainen voi valita mieleisensä kohdan ja repostaa sitä.
      Valitsen kaksi sanaa : eläkeläiskerhoon ja Never.

      Pariskuntana en pahemmin piipahtele missään, en kirjoittele enkä tanssahtele eläkeläiskerhoissa.
      Mutta olen antanut itselleni kertoa, että pariskunnan rouvashenkilö vahtii miestään kuin hai laivaa näissä kerhoissa ja matkoilla. Onhan se tietysti ymmärrettävää ja hyvä koska meitä naisleskiä on pilvin pimein vaanimassa joka nurkalla, kun meitä yksin liikkuvia naisia nyt vaan sattuu olemaan paljon enemmän kuin yksin liikkuvia miehiä seitsemän, kahdeksankymppisissä. Omastaan jokainen pitää tietysti kiinni, mehän voidaan viedä se rouvan miekkonen. Pah.
      Jos satut rupattelemaan herran kanssa jonnin joutavia ja vielä nauramaan hänen kanssaan yhdessä niin murhaava katse seuraa ilonpitäjiä.

      Joten tuskin minua saa eläkeläiskerhoon tai reissuille. never.
      Tai mistä tietää, kun se aika koittaa mistä reissusta sitä itsensä löytää."

      • tyhjäkö.pää

        Eikö sinulla ole itsellä mitään sanottavaa kun kopioit toisen kirjoituksen?????


      • LUE-ALOITUS

        """Sen sijaan että keskittyisit yleisesti aloituksen aiheeseen
        kommentoit henkilökohtaisesti muita kirjoittajia
        tai heidän kommenttejaan."""

        Olet huonoin tällä palstalla.


      • Kiitos-maissii

        Olet paras!


    • Epäluulot-lisääntyvät-va

      -vanhana....
      Mun mielestä pitäs sen verran luottaaa toiseen ettei tarvis olla mustasukkanen.
      Kai tässä on myös kysymys luottamuksestakin.
      Jos ei luota ihmiseen nii kokoaika on mustasukkane koska pelkää että se tekee jotai seläntakana

    • en-ole-nähnyt

      Mitkä pariskunnat täällä kirjoittavat? Ainakaan itse en ole huomannut yhtään pariskuntaa, joskus aikanaan oli muutama viisikymppisissä, mutta ovat tainneet siirtyä muualle kuin tänne.

      • Esim.Palomamiehineen

        naimisissa


      • EPÄluuloja

        -vanhana....
        Mun mielestä pitäs sen verran luottaaa toiseen ettei tarvis olla mustasukkanen.
        Kai tässä on myös kysymys luottamuksestakin.
        Jos ei luota ihmiseen nii kokoaika on mustasukkane koska pelkää että se tekee jotai seläntakana


      • OhiOnMennyt
        Esim.Palomamiehineen kirjoitti:

        naimisissa

        Siis kirjoittaako se pulusen mieskin tänne, se lutunen?


      • OhiOnMennyt kirjoitti:

        Siis kirjoittaako se pulusen mieskin tänne, se lutunen?

        Asiahan ei minulle kuulu, mutta olen käsittänyt, että ei kirjoita, muu ei ole edes tullut mieleen.


      • OhiOnMennyt
        eppu2 kirjoitti:

        Asiahan ei minulle kuulu, mutta olen käsittänyt, että ei kirjoita, muu ei ole edes tullut mieleen.

        Aloituksessa kirjoitetaan että pariskunnat kirjoittavat, sitten sanotaan että esimerkiksi paloma miehineen???? siis ymmärrän että jos pariskunta kirjoittaa niin silloin molemmat kirjoittavat.


      • OhiOnMennyt kirjoitti:

        Aloituksessa kirjoitetaan että pariskunnat kirjoittavat, sitten sanotaan että esimerkiksi paloma miehineen???? siis ymmärrän että jos pariskunta kirjoittaa niin silloin molemmat kirjoittavat.

        Näin minäkin ajattelin.
        Ei minä ole huomannut, että joku olisi ilmaissut kirjoittavansa tälle palstalle pariskuntana yhdessä tai erikseen.


    • maissii

      Tämä aloitus on hauska,
      siinä on katto korkealla ja seinät leveällä.
      Jokainen voi valita mieleisensä kohdan ja repostaa sitä.
      Valitsen kaksi sanaa : eläkeläiskerhoon ja Never.

      Pariskuntana en pahemmin piipahtele missään, en kirjoittele enkä tanssahtele eläkeläiskerhoissa.
      Mutta olen antanut itselleni kertoa, että pariskunnan rouvashenkilö vahtii miestään kuin hai laivaa näissä kerhoissa ja matkoilla. Onhan se tietysti ymmärrettävää ja hyvä koska meitä naisleskiä on pilvin pimein vaanimassa joka nurkalla, kun meitä yksin liikkuvia naisia nyt vaan sattuu olemaan paljon enemmän kuin yksin liikkuvia miehiä seitsemän, kahdeksankymppisissä. Omastaan jokainen pitää tietysti kiinni, mehän voidaan viedä se rouvan miekkonen. Pah.
      Jos satut rupattelemaan herran kanssa jonnin joutavia ja vielä nauramaan hänen kanssaan yhdessä niin murhaava katse seuraa ilonpitäjiä.

      Joten tuskin minua saa eläkeläiskerhoon tai reissuille. never.
      Tai mistä tietää, kun se aika koittaa mistä reissusta sitä itsensä löytää.

      • Maissii.puhuu.totta

        Tuossahan maissiii kertoo, siinä se totuus on kirkkaana edessänne.
        Joku nainen voi joutua vihan ja ilkeilyn kohteeksi täysin ilman omaa syytään.

        Ei hän ottaisi vierasta vanhusta hoidettavakseen. Omansa olisi pitänyt ja osannut hoitaa.


    • lacucaracha

      Jaa-a, kaikki mihin olen sanonut, että en ikinä tee sellaista, olen joutunut nielemään eli tehnyt juuri niin. Paras siis olla vannomatta. Tuntuu aika hyödyttömältä arvailla,. ovatko jotkut kirjoittajat pariskuntia tai muissa suhteissa keskenään: mitä väliä? Tämä on hauska huvipalsta, hetken ilo, turha siitä on sen enempää vääntää. Aloitus lieneen taas näitä "suosittuja" haukkumisaloituksia, nehän takaavat aina hyvän vastaustulvan. Ehkä meissä suomalaisissa on jonkinlainen sadomasokistinen piirre jo syntymästä lähtien.
      Mitä pahaa on muuten eläkeläiskerhoissa? Kannattaa ainakin kokeilla ennenkuin tuomitsee, ikäkin muuttaa arvostuksia. Kun ns. omat ystävät on saatettu hautaan, eläkeläiskerho saattaa olla tyhjää parempi vaihtoehto.

      Kuitenkin kaikitenkin: katselin olympialaisia eli olumppialaisia, kuten selostajat tapaavat sanoa. Surettaa näiden nuorten Suomea edustavien urheilijoiden puolesta, jotka ovat suurin odotuksin lähteneet kisoihin mitalitoiveissa, mutta joutuneet pettymään, koska muut vain ovat parempia. Pieneksi maaksi mitalisaaliimme on ihan hyvä ja parhaansa ovat tehneet. Hyvä Suomi!

    • flegmaatti

      Kirjoittelevat parsikunnat? Hieman tarkennusta?
      4-kätistä kirjoittelua?
      Kumpikin vuorollaan samalla koneella?
      Kumpikin omalla koneellaan kommunikoimatta keskenään hengentuotteista tai niistä keskustellen?
      Vain toinen kirjoittelee mutta aiheista keskustellaan satunnaisesti tai säännöllisemmin.
      Vain toinen kirjoittelee vaieten aiheista.

      Kuulun tuohon toiseksi viimeiseen ryhmään.

      Totta puhuen, aikaisemmin ei asian pohdinta ole käynyt mielessänikään.
      Otankohan tämän turhan kevytmielisesti? Ja mitä sitten vaikka ottaisinkin?

      • lacucaracha

        Ettet nyt vaan saa traumaa, jos aivan turhan kevytmielisesti otat tämän aloituksen. Sietää varoa. Noh, itse asiassa tämä on hauska juttu, kun sitä ryhtyy kuvittelemaan. Aina naurulle on sijaa.


      • Bengalitikku

        Pariskunnat. Voisin käsittää asian niin, että naista kiinnostaa jotkut aiheet ja miestä toisenlaiset. Miksei voisi kirjoittaa, jos kiinnostaa, kumpainenkin.
        Mustasukkaisuus. Jos toinen kuluttaa täällä liikaa aikaa, voi toinen kokea, että se on yhteisestä ajasta pois tai yhteisistä tekemisistä. Tästä voi seurata kärsimysnäytelmä. Jos noin on, kandeis sopia jokin aika, niin ei mene nenät turhaan solmuun.


      • kevät.tulloo

        No ny mä vasta hokasin. Se on tietty niin, että pariskunta kirjoittaa tälle palstalle käyttäen samaa nikkiä. Mustis tulee siittä kuka ei puikoissa ollessaa oo saanut lirkkuu.


      • Bengalitikku

        En nyt oikein usko tuollaista kenenkään viitsivän. Vähän liian yksinkertaista touhua, mielestäni. Kröhöm. Fiktioihmisten fiktiolirkkua. Kröhöm.
        Et voi olla tosissasi...teinitouhua olisi.
        Eli, et hokanut!


      • kevät.tulloo

        Ettäs kehtaat vesittää mun hokaamiset. Pyh, taidat olla kade, kun et itse hokannut.

        Psstss... mielikuvita edes kerran.


      • Bengalitikku

        En sietäisi sitä, että joku käyttäisi minun nimimerkkiäni, enkä sortuisi käyttämään toisen nimimerkkiä. Ennen tätä ketjua, en ole edes tullut ajatelleeksi, että parin välille voisi näistä lätinöistä tulla erimielisyyttä saatis, että olisi mustis.
        Mutta, mutta. Jos pihistää toisen nimen ja käy vaklaamassa, mitä, missä, milloin...
        Ei en jaksa uskoa....en
        Eikä tänne mitään kateutta voi kehittyä. Kröhöm.
        Aikuiseksi olen kasvanut.


      • SAMA-täällä

        En jaksa riitaisuutta enää.


      • Bengalitikku

        Tämähän on kuin hätähuuto?


    • makkaramalli

      Kun liikuntakyky on mennyt tai on huono niin tämä palsta on yksi tapa tavata muita ihmisiä. Näin minä olen ymmärtänyt nämä täällä notkujat onpa sitten yksin tai kaksin. Kaikilla ei ole varaa ostaa liikkumavälineitä invalisoituneena.

      • auttavat.tavat

        Puhut muuten asiaa. Keskustelupalstat ikään katsomatta antaa hyvät mahdollisuudet kommunikoida muiden kanssa niin ettei se ulkonäkö aiheuta ennakkoluuloja.
        Minä olen niin innoissani kaikesta tekniikasta mikä on tullut ja tulee helpottamaan ihmisten kanssakäymistä. Kännykkä ääniviesteineen on yksi ihan huippukeksintö arkipäivässä.


      • Etkös sinä, "makkaramalli", saisi niitä liikkumavälineitä sellaisesta apuvälinevuokraamosta?


    • taneliiin

      "Eksyin"tälle palstalle,totean ettei minun juttu vaikka yksin eikä puolisoakaa.Hyvää jatkoa kaikille.

      • Sama_täällä

        pois pois pois


    • En oikein ymmärrä aloitusta. Ei kannata ajatella ensimmäisenä että kaikki ovat pahoja juoruilijoita. En minäkään ole tykännyt kerhoista mutta johtuu luonteestani, en viihdy sellaisissa.
      Täällä palstalla olen käynyt kauan, ei sillä ole merkitystä palstalla käymiseen elääkö puoliso vai onko kumppani.
      En ottaisi ketään hoidettavaa enää, kannattaa harkita tarkkaan mitä kaikkea sitoutuminen sisältää. Varsinkin muistisairaat ovat epäluuloisia ja hankalia, heistä pitää huolehtia, minusta ei sellaiseen enää olisi.

    • staka

      Aloittaja on ilmeisesti käynyt seuraavalla palstalla. Siellä on pariskunta jonka molemmat osapuolet - niin olen lukemani ymmärtänyt - kirjoittavat. Erikseen tietysti, siis omana itsenään ja eivät todellakaan toisiltaan salaa. Ajankulukseen, niinhän me muutkin.

      Taitaa olla joidenkin (nuorempien?) mielestä outoa. Ei minusta. Ei ole kahta samanlaista parisuhdetta. Mielestäni on vain hienoa, jos molemmilla on myös omaa elämää ja omia ajatuksia joista voi kirjoitella ja vaihtaa mielipiteitä vaikkapa ventovieraiden kanssa.

      Meidän isäntä ei suostuisi tänne kirjoittelemaan vaikka yrittäisin pakottaa :D)

      • Mies-teki

        meilläkin aina oman tahtonsa mukaan, samoin minäkin.
        Voitiin olla omina itseinemme rakkaita ja rakastettuja.


      • Ne.OLIVAT.ihania..aikoja

        Meillä oli niin hyvä olla.


      • Todellakin--

        Aika entinen ei koskaan enää palaa...


    • Vaikka-meillä-oli

      tietokone jo ennen eläkkeelle jäämistämme, kun meheni oli sitä työssäänkin käyttänyt,
      niin se ei minua yhtään vetänyt puoleensa, oli kaikkea muuta elämä aivan täynnä.
      Se vain muuttui, että mieheni otti laskunmaksajan hommat itselleen, kone välineenään.

      Nyt on kaikki toisin, some on tullut tutuksi. Ja ihmisten luonteet.

      • Täällä.luonteet

        tuleva essii.


    • Pnnaan..mieleen

      Eläkekerhoista puheen ollen,
      niin muistakaa, että pariskunnan miestä ei pidä tervehtiäkään, jos haluatte säilyttää hyvät välit rouvaan...
      Ja yhteisistä luokkakokousmuistoista ei pidä puhua! Samasta syystä

      • Edellinen-on

        kaikille alle satavuotiaille! Erityisen tärkeä tiedotus tuo siis on.
        HEH.

        Terveisin edellinen tiedottaja.


      • Bengalitikku

        P.mieleen: Voivako ihmiset olla noin rajoittuneitä ja missäpäin?


      • Varmaan-kaikkialla

        sellainenkin tyyppi löytyy siinä kirjossa, mikä eläkeläiskerhoonkin mahtuu, jossa saattaa olla paljonkin yli 200 jäsentä. Sellainen voi järjestää ihan yksinään esim. suuren ivanaurunkohtauksen, jota muut jäävät ihmettelemään. Outoja on kaikkialla, niin luulen, todellakaan en tiedä.


      • Olen.minäkin

        yhden sellaisen kohtauksen elämäni aikana nähnyt, yksinään kauheankuuloista pilkkanaurua hohottavan naisen , muut lähtivät kävelemään, varmaan ihmetellen.


      • Pelko-kai

        saa ihmisen käyttäytymään noin. Ja täysin ilman aihetta.


      • Fobiaa-ko

        Aiheeton pelko on fobiaa.

        Fobia on tiettyihin tilanteisiin tai kohteisiin liittyvä
        ( todellisen uhkan olemassaoloon perustumaton) pelko
        (kammo tai kauhu),
        jonka ahdistuneisuusoireita henkilö ei pysty itsessään hallitsemaan.


      • Googlesta-tämä-ja-edelli

        "- Määräkohteisilla peloilla - (fobia; ICD-10-diagnoosikoodi F40.23) - tarkoitetaan huomattavaa ja itsepintaista pelkoa, joka on kohteeseen tai tilanteeseen nähden liiallista tai epärealistista ja joka kohdistuu tiettyyn kohteeseen tai tilanteeseen."


      • Bengalitikku
        Olen.minäkin kirjoitti:

        yhden sellaisen kohtauksen elämäni aikana nähnyt, yksinään kauheankuuloista pilkkanaurua hohottavan naisen , muut lähtivät kävelemään, varmaan ihmetellen.

        Minusta taas ihmisten yksi suuria ja surullisia pelkoja on toisten nauru.
        Se on mielestäni jokin suomalainen piirre. Joten jos joku jossain nauraa, kuvitellaan, että on sen naurun kohteena. Ihmiset ottavat kovin vakavasti itsensä. Jospa opettelisi nauramaan itselleen ja käsittäisi sen, että ihmiset ovat aika itsekeskeisiä, joten miten joku tuhlaisi naurullaan aikaa toisiin.
        Minusta se on huumorintajuttomuutta.
        Aina joku ajattelee jossakin jotakin ja aina jonkun mielestä jokin juttu on huvittava. Ei pidä kuvitella olemattomia.
        Naurua pelkäävät ovat usein palavereissa hiljaa ja anti olla, kun se on ohi, alkaa sipatus ja säpätys.
        Eivät ihmiset ole sellaisia kuin me haluamme, ovat sellaisia kuin ovat, minun mielestäni. Ja antaa olla.


      • Tottakai-niin-

        siitä ei tässä varmasti ole kysymys.


      • Sellainen-vihainen

        nauru kuulostaa kauhealta, ei ihme että muut kaikkosivat.


      • utye

        Taisin myös olla silloin siellä.


    • EPÄluuloja-vanhana

      Mun mielestä pitäs sen verran luottaaa toiseen ettei tarvis olla mustasukkanen.
      Kai tässä on kysymys luottamuksesta.
      Jos ei luota ihmiseen nii kokoaika on mustasukkane koska pelkää että se tekee jotai seläntakana

      • onko-normaali-juttu

        onko mielestänne normaalia että yhteiseloa ollut kauan, niin mies pitää salaviestejä yksityisasiana. itsestä tuntuu etten riitä miehelle. pitäisikö kostaa.


      • Bengalitikku

        Onko tuo hirveän vakavaa? Kiusannee sinua. Tietenkin voisi testata, miltä sama toisesta tuntuu: ethän tarvitse kuin toisen kännykän ja prepaidin.
        Lähetät itsellesi muutaman "salaisen viestin", jonka voi avata salaperäisesti hymyillen. En kostaisi, mutta testaisin.
        Voi tällaisesta syntyä kalabaliikki, kovakin. Voi paise puhjeta. Voi tietysti
        paljastaa miehestäsi jotakin, mitä et halua tietää.
        Harkitsepa siis, onko asia sen arvoinen. En yllytä.


    • seolisairasta

      Kamalaa kun vanhana alkaa vahtia toista, usein piirteet pahenee iän mukana. Itse tutustuin leskimieheen joka alkoi vahtia, etten saanut mennä mihinkään ilman sitä, oli ollut jo aiemmin elämässään sellainen
      Oli pakko lopettaa tapailu, ei sitä vaan kestänyt.

      • asiahan-ei-minulle-kuulu

        maissii

        Tämä aloitus on hauska,
        siinä on katto korkealla ja seinät leveällä.
        Jokainen voi valita mieleisensä kohdan ja repostaa sitä.
        Valitsen kaksi sanaa : eläkeläiskerhoon ja Never.

        Pariskuntana en pahemmin piipahtele missään, en kirjoittele enkä tanssahtele eläkeläiskerhoissa.
        Mutta olen antanut itselleni kertoa, että pariskunnan rouvashenkilö vahtii miestään kuin hai laivaa näissä kerhoissa ja matkoilla.
        Onhan se tietysti ymmärrettävää ja hyvä koska meitä naisleskiä on pilvin pimein vaanimassa joka nurkalla, kun meitä yksin liikkuvia naisia nyt vaan sattuu olemaan paljon enemmän kuin yksin liikkuvia miehiä seitsemän, kahdeksankymppisissä. Omastaan jokainen pitää tietysti kiinni, mehän voidaan viedä se rouvan miekkonen. Pah.
        Jos satut rupattelemaan herran kanssa jonnin joutavia ja vielä nauramaan hänen kanssaan yhdessä niin murhaava katse seuraa ilonpitäjiä.

        Joten tuskin minua saa eläkeläiskerhoon tai reissuille. never.
        Tai mistä tietää, kun se aika koittaa mistä reissusta sitä itsensä löytää

        .* * *

        Maissii.puhuu.totta

        Tuossahan maissiii kertoo, siinä se totuus on kirkkaana edessänne.
        Joku nainen voi joutua vihan ja ilkeilyn kohteeksi täysin ilman omaa syytään.

        Ei hän ottaisi vierasta vanhusta hoidettavakseen. Omansa olisi pitänyt ja osannut hoitaa.
        Juttelua ei pitäisi pitää uhkana.


      • Toinenkinketju

        on nyt tästä aiheesta.


      • Huomattuon

        se, aihe alkaa olla taputeltu.


    • Outsider_

      Noin se on minullakin muuttunut miehen kuoltua, vaikka muuten elämässäni on kaikki hyvin.
      Kun voisivat rouvat tajuta ettei ole muu kuin normaalit hyvät tavat olleet tarkoituksenani jutellessani tosiaankin small talkia eli puuta-heinää, niinkuin joku tuolla sanoikin.
      Juttelu on tärkeää, sitä teen kaikkien kanssa, jotka myös sitä haluavat.

      • Minä.myös

        tänäänkin juttelin lenkkimatkalla monen kanssa, huolistammekin kerroimme vuorotellen.
        Se on ihanaa.


      • Huomasin

        Nyhän onkin toinenkin ketju tehty tästä samasta aiheesta. Varmaan on siis tuttua monille.


      • Aloittaja..sanookin

        määrätietoisesti kerrottuaan että SOMEssa ja Eläkekerhossa on jotain SAMAA
        :
        " tuntemattomasta (puolitutusta) voi olettaa mitä vain pahaa, siintä vaan juoruilemaan!

        Joku joka minut TUNTEE
        sanoisi heti: hän ei ikinä tekisi mitään sellaista!

        Ihminen joka tunsi mieheni ei koskaan uskoisi että haluaisin hänen mentyään tuonpuoleiseen
        ottaa hoitaakseni jonkun vieraan vanhuksen!!!

        Never."


    • Turhaa_vaivaa_vaimoilla

      Vaimot voisivat rentoutua, aivan turhaan jännittävät.
      Kukaan ei miestä halua itselleen..
      Vaikka maksettaisiin.

      • rentoutukaamme

        Kukaan ei maksakaan.
        Siinä se totuus on kirkkaana edessänne.
        Joku nainen voi joutua vihan ja ilkeilyn kohteeksi täysin ilman omaa syytään.

        Ei hän ottaisi vierasta vanhusta hoidettavakseen. Omansa olisi pitänyt ja osannut hoitaa.
        Juttelua ei pitäisi pitää uhkana.


      • Mutta.mustasukkanen

        voip olla juttelustannii, vain minun kanssain voi minu miehein jutella.


    • Yleisen.ongelman

      toitte päivänvalloo. hyvä varmaan, että siintäkkii puhutaa.

      • Nyt-on-jo

        iha uskottomuuvvestaki ketju tehty, ei ennää pelkästä juttelemisesta, niinko tässä ketjussa.


    • Väärin-ymmärrykset

      lisääntyvät vanhana ja epäluulot lisääntyvät myöskin.
      Aivan täysin syytön nainen joutuu vihan kohteeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe