SSD vanhaan läppäriin?

VanhakinNäinNuortuu

Mistä saisi edullisimman SSD levyn? Minulla on Compaq Presario CQ57 6 vuotta vanha läppäri ja ajattelin että saisi vanhaan koneesen vähän potkua. Kaikki muu minulta onnistuu, mutta ei ole vielä hallinnassa uuden järjestelmän sisälle ajo, miten se tarkalleen siis tehdään? Tässä läppärissä oli alkujaan Windows 7 mutta laitoin siihen noin vuosi sitten Windows 10 käyttiksen.

26

1690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • böööörb

      Huutonet tai Wish verkkokauppa
      N 30€

      • Uurg

        Hutonetistä saa käytetyjä, Wishistä kestää tulla kukauden!


      • yiouiouio

        Hutonetistä, käytetyjä, kukauden ?


    • BelleHerrMan

      On se tietysti jo niin vanha ja tehton laite. Noin parilla satkua saa käytetyn ex yrityskoneen i5-i7 prossulla jonkun laadukaan lenovon.
      Mieti kannattaako siihen sun ehtoppuolen koneeseen investoida?

      • ffdc

        Satkulla saa kierrätys myymälöistä i5 konehia


    • en-suosittele

      SSD-levy kuluu nopeasti windows-käytössä, windows kun kirjoittaa sille heittovaihtottiedostolle solkenaan.

      • HEVYcase

        Höpöpöpöö kyllö se kestää riitävän pitkään.


      • jalaa1x

        Valehtele vielä lisää, en satu uskomaan muuten. Jos SSD:t kestää palvelinkäytössä, niin ne kestää tavallisessakin käytössä.


      • en-suosittele

        Minulla rikkoontui alle vuodessa windows 10:llä. Levy vielä maksoi rapiat 200€ ettei ollut mikään halppis.


      • en-suosittele kirjoitti:

        Minulla rikkoontui alle vuodessa windows 10:llä. Levy vielä maksoi rapiat 200€ ettei ollut mikään halppis.

        Jos levyssä on valmistusvika, niin hajoaa se Linuxissakin.

        Takuuseenhan tuokin on mennyt.


      • en-suosittele

        Takuuseen kyllä mutta menihän siellä huollossa toista viikkoa kumminkinn. Kerron vaan mitä huollassa minulle sanottiin.


      • jalaa1x
        Kollimaattori kirjoitti:

        Jos levyssä on valmistusvika, niin hajoaa se Linuxissakin.

        Takuuseenhan tuokin on mennyt.

        Itellä meni yksi Kingston HyperX Savage vajaan kahden päivän käytön jälkeen. Asentelin konetta, ja yhtäkkiä veti jumiin. Käynnistin koneen uusiksi, ja levyn nimi oli pelkkiä sekalaisia merkkejä, ja koko 0 Gt. Seuraavana päivänä takuusta uusi levy tilalle.


      • jalaa1x kirjoitti:

        Itellä meni yksi Kingston HyperX Savage vajaan kahden päivän käytön jälkeen. Asentelin konetta, ja yhtäkkiä veti jumiin. Käynnistin koneen uusiksi, ja levyn nimi oli pelkkiä sekalaisia merkkejä, ja koko 0 Gt. Seuraavana päivänä takuusta uusi levy tilalle.

        SSD:n tapainen pelkkää elektroniikkaa sisältävä klöntti usein hajoaa, jos on hajotakseen hyvin pian käyttöönoton jälkeen uutena: ensimmäisen kunnon lämpenemisen aikana viallinen komponentti sanoo poks.

        Juuri tuo järjestelmän uudelleenasennus on hyvä tapa koeponnistaa uutta asemaa.

        SSD saattaa kestää kymmeniä vuosia, mutta tekniikka on niin uutta, etteivät edes ne ensimmäiset yhä käytössä olevat SSD:t ole vielä yli-ikäisiä. : )


    • VanhakinNäinNuortuu

      En tiedä nyt mikä tässä olisi parasta tehdä? Tämä kone siis kestää käynnistyä jo n 10 min ja tämä ei enää ole hetkeen sammunut ns normaalisti tuosta käynnistä ikkunasta vaan se pitää klikata hiiren oikealla ja sitten onnistuu? Tämä ei ole ottanut kai päivitksiä enää vastaan huhtikuun 2017 jälkeen kun kone kertoo että Updale vioittunut tai että se on jossain eri kansiossa?? Tämä yrittää siis ladata päivityksiä mutta ei siinä onnistu koskaan.

      Pitäisikö mun nyt kuitenkin luopua siitä SSD levystä kun kone niin vanha? Jos yrittäisin tyhjätä tämän kovalevyn ja asentaa uudelleen siihen tämän Windows 10 jonka asensin kun sitä niin tyrkyttivät tämän Windows 7 tilalle? Mutta, minä en kai osaa tätä juttua viedä loppuun, pitääkö minun nyt ensitöikseni ostaa 4-8gb muistitikku ja mitä sitten pitää tarkalleen tehdä?

    • VanhakinNäinNuortuu

      Vai kannattaisiko minun yrittää asentaa tähän vaan takaisin Windows 7? Riittääkö se että minulla on se joku koodi tuossa tarrassa koneen pohjassa? Ehkä tämä seiska olisi kuitenki parempi ratkaisu?

      • böööörb

        Ihan miten tykkäät, W7, W10, Ubuntu ;D
        Jos asennat seiskan, älä käyttä tarran koodia,
        Jos palautusmedia ei sitä tarvita. jos ei ole lataa ensin OEM brander ohjelma ja aktivoi se sillä.
        W7 on lailline koska sulla on se tarra koneessa, mikä on p-key on taas yks vitunväljä.
        Kun MS-mulkun ei tykkää siittä että 2 kertaa aktivoidaan samaa koodia. ei sen kanssa kannata edes yrittää tuskailla.
        Jos koneessa W10 ollut, niin aktivoituu se uudestaan ihan itsekseeen.

        Ubuntussa ei ole mitään tuollaisia idioottimaisia aktivointeja.


    • luotettavakauppias

      Mulla olis ylimääräinen asennuslevy Windows 7 HP suomenkielinen, jos haluat ostaa niin voin myydä halvalla. Sitten vaan laitat sen levyn cd asemaan ja käynnistät koneen cd asemalta ja menoks sano anni lenoks :)
      [email protected]

    • SSD_optimointia
    • käytettynä_ostetut

      tori.fi:stä ostin viime vuoden lopulla 2 kpl käytettyä 128 GB SSD levyä kahdelta eri myyjältä noin á 40 € kpl.

      Ei ole vikoja ilmennyt, hyvin on toimineet.

    • VanhatOnJoRomua

      2 vuotta vanhaa i 7 saa jo 65€......

      • romutonjovanhoja

        kerro ihmeessä mistä?


      • niinpä_niin

        höpötystä riittää hinnoista mutta kommentoija ei edes pysty kertomaan mistä niitä 65€ i7:ja saa. Taas yksi pelkkä p*skanjauhaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe