Kaneille kaveriksi?

NikiPörrö

Elikkä meillä on 2 naaras kania Niki ja Strösseli.😊☺ Ovat syntyneet 21.10.2017 eli ovat vielä pentuja. Meiän vanha röllykkä uros Täplä on jo kohta 9 vuotta ja kunto on selvästi hiipunut.😦 Siltä on kuollut kaveri eli oma rakas vauvelini Pörrö noin vuosi sitten. No koska Täplä on uros ja Niksukka ja Strösse (lempinimiä) ovat naaraita ei niitä voi samaan häkkiin laittaa. Sitten kun rakas Täplä kuolee niin ollaan jo päätetty ottaa tilalle uusi kani. No sitten ajateltiin että olisi kivempi jos laitettaisiin kaikki samaan häkkiin niin saisivat sitten enemmän tilaa. Nyt ollaan sitten mietitty että pitäisikö meidän ottaa naaras vai leikattu uros? Olen jostain joskus kuullut että naaraat olisivat jotenkin agressiivisia? Että onnistuisiko ottaa niille naarasta sitten. Ollaan siis noidenkin kanssa valmistauduttu siihen että alkavat jossain vaiheessa tappelemaan. Ovat siis tytöt samassa häkissä. Ovat kyllä samasta pokueesta.😊 Mutta saattaako niillä alkaa jonkinlaista riitaa sitten siitä uroksesta vaikka uros olisikin leikattu? ☺
Kiitos vastaajille!

3

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zedä

      Onhan Täplä käynyt lääkärissä vaivojensa kanssa?

      Leikattu uros on yleensä toimivin kaveri naaraan kanssa. Naaraiden ja ylipäätään kaniporukoiden yhteiseloa helpottaa kun tilaa on tarpeeksi, eli iso aitaus tai oma huone, ei tehdashäkkiä. Mahtuvat väistämään niin ei ala kaverin naama ärsyttää. Aikaa voiennä totuttamiseen, ja niinkin voi käydä etteivät koskaan tuu toimeen, mutta useimmiten kyllä :)

      Naaraatkin kannattaa muuten ehdottomasti steriloida! Suomalainen lemmikkikanitutkimus totesi vastikään, että yli viisivuotiaista naaraista suurimmalla osalla oli kohtukasvaimia, ja ne on todella yleinen kuolinsyy naaraille. Osaavalla lääkärillä sterkkaus on yhtä riakitöntä kuin uroksenkin leikkaus :)

    • NikiPörrö

      Joo on lääkärissä käyty. Ja kiitos vastauksesta.😊

    • NikiPörrö

      Oho nyt vasta huomasin että laitoin Täplän iän väärin kun kiireessä ja ajatuksissani kirjoitin. Mutta siis se on oikeasti 6 vuotta. (Näyttäähän se 9 vähän samalta?) No mutta nyt kun olen seurannut tilannetta niin selvästi piristynyt uusista tulokkaista. Luulen että kaipasi kaveria kun aina nukkuivat vierekkäin vaikka kyllä oli kalteri välissä. Mutta joutui olemaan jonkin aikaa yksin ennen kun Niki ja Strösseli tulivat.😊 No mutta nyt on taas ihan normaali. Juoksee aina vierellä kun pikkuset juoksee toisella puolella.☺ Tuon minkä viimeiksi kirjoitin niin olivat olleet meillä vasta hetken niin eivät olleet vielä päässeet Täplän kanssa samaan tilaan vaan olivat odottamassa sen aikaa että saatiin häkin väliseinä varmistettua ettei sitten tule yllätys poikasia (varsinkin kun noin nuoret vasta ovat naaraat) vahingossakaan. Voiko siis olla että Täplä vain ikävöi kaveria kun on taas ihan oma itsensä? Ja vielä semmoinen kysymys että sitten kun on uuden kanin aika niin olisiko helpompi totuttaa ne yhteen toisessa häkissä? Koska meillä olisi tarkoitus tehdä isompi häkki niin jos sen tekisi vasta silloin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe