Hirveä "kasvattaja"

Järkyttynyt

Kerronpa pienen tarinan, ehkä joku muukin on törmännyt samaan ihmiseen. Nimeä en voi julkaista, mutta hieman vanhempi rouva vantaalta. Kaverini oli häneltä aikeissa hommata rottia ja tämä kyseinen rouva kuulostikin puhelimessa ja sähköposteissa rotista paljon tietävältä ja välittävänsä minne kasvattinsa menee. Totuus tästä "kasvattajasta" selvisi vasta, kun menimme kaverini kanssa rottia katsomaan tämän naisen kotiin. Häkit olivat saastaisen näköisiä ja aivan liian pieniä! 3 täysikasvuista urosta, noin 30cm x 30cm x 40cm häkissä!! Jokaikinen rotta aivasteli taukoamatta, niillä oli rupia, ruhjeita ja täysin tuoreita haavoja ihossaan, koska tappelivat niissä pienissä häkeissä ja tämä nainen vain tokaisi, että tapelkoot. Kahdella rotalla hännänpää poikki. Nuorillakin rotilla kaljuja länttejä. Kertoi sähköpostissa syöttävänsä vain laadukkaita eläinkaupan ruokia ja tekevänsä myös välillä kotiruokaa rotille. Totuus: Rottien ruoka koostui kaupan halvoista valmiista jauhelihapihveistä ja korvapuusteista. On kuulemma kasvattanut jo monta vuotta. Ei tiedä ketkä ovat minkäkin pentueen äiti ja isä ym. Todennäköisesti rotat siis erittäin sisäsiittoisiakin.

53

5729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ncbbcjcchb

      Kai sinä teit eläinsuojeluilmoituksen?

      • ilmotehtävä

        Juuri näin. Siitä ei tilanne parane, että on järkyttynyt ja kertoo nimettömiä tarinoita. On ehdottomasti jokaisen tuollaista näkevän velvollisuus ilmoittaa asiasta kaupungin eläinlääkärille, jotta tilanne paranee. Vantaan kaupungin eläinlääkärin yhteystiedot saa helposti googletettua ja koska nimi, osoite ja varmaan puhelinnumerokin on tiedossa, niin homma hoituu helposti.


      • Järkyttynyt
        ilmotehtävä kirjoitti:

        Juuri näin. Siitä ei tilanne parane, että on järkyttynyt ja kertoo nimettömiä tarinoita. On ehdottomasti jokaisen tuollaista näkevän velvollisuus ilmoittaa asiasta kaupungin eläinlääkärille, jotta tilanne paranee. Vantaan kaupungin eläinlääkärin yhteystiedot saa helposti googletettua ja koska nimi, osoite ja varmaan puhelinnumerokin on tiedossa, niin homma hoituu helposti.

        Eläinsuojeluilmoitus on tehty kyllä jo samana päivänä, kun tämän naisen luona kävimme. En katso tuollaista sormien läpi ja halusin vain jakaa tämän kokemuksen täällä. Häneltä on kuulemma ihmiset ostaneet rottia ja mietin tässä vaan, että mikä saa ostamaan tuollaisesta paikasta lemmikkinsä. Ei ainakaan kukaan sellainen ihminen, jolla on/on ollut joskus mikä tahansa lemmikki tai vähänkään lemmikeistään välittää. Tämän naisen selittämät hoito-ohjeetkin niin päin honkia, että.. Esim. hänen omien sanojensa mukaan on jättänyt rotat välillä jopa viikoksi yksin kotiin, ilman, että kukaan käy edes katsomassa. Riittää kuulemma, että rotilla vettä, ilman ruokaa pärjäävät hyvin.


      • pelastavat
        Järkyttynyt kirjoitti:

        Eläinsuojeluilmoitus on tehty kyllä jo samana päivänä, kun tämän naisen luona kävimme. En katso tuollaista sormien läpi ja halusin vain jakaa tämän kokemuksen täällä. Häneltä on kuulemma ihmiset ostaneet rottia ja mietin tässä vaan, että mikä saa ostamaan tuollaisesta paikasta lemmikkinsä. Ei ainakaan kukaan sellainen ihminen, jolla on/on ollut joskus mikä tahansa lemmikki tai vähänkään lemmikeistään välittää. Tämän naisen selittämät hoito-ohjeetkin niin päin honkia, että.. Esim. hänen omien sanojensa mukaan on jättänyt rotat välillä jopa viikoksi yksin kotiin, ilman, että kukaan käy edes katsomassa. Riittää kuulemma, että rotilla vettä, ilman ruokaa pärjäävät hyvin.

        Veikkaanpa että ihmiset jotka tuollaisilta ostaa ajattelevat pelastavansa ostamansa eläimet huonoista oloista, ja niinhän se onkin mutta samal tulevat myös tukeneeksi toimintaan. Pitäisi vaan jättää ostamatta ja tehdä ilmoitus. Muihin eläimiin pätee sama homma.
        Suomen eläinsuojelulaki tosin on päin honkia joten tiedä sitten vaikka kuinka monta ihmistä ilmoittaisi tehtäisiinkö asialle yhtään mitään.


      • Järkyttynyt
        pelastavat kirjoitti:

        Veikkaanpa että ihmiset jotka tuollaisilta ostaa ajattelevat pelastavansa ostamansa eläimet huonoista oloista, ja niinhän se onkin mutta samal tulevat myös tukeneeksi toimintaan. Pitäisi vaan jättää ostamatta ja tehdä ilmoitus. Muihin eläimiin pätee sama homma.
        Suomen eläinsuojelulaki tosin on päin honkia joten tiedä sitten vaikka kuinka monta ihmistä ilmoittaisi tehtäisiinkö asialle yhtään mitään.

        Sain juuri tietää, että tämä nainen on aika tuttu kesyrottapiireissä ja tunnetaan juurikin tavastaan "kasvattaa" näitä rottia. Jatkuvasti uusia ilmoituksia poikasista tori.fi sivulla. Enpä tiedä tekeekö eläinsuojelu mitään, kun on kuitenkin jo kuulemma vuodesta 2009 harrastanut tätä samaa. En kyllä tiedä, onko kukaan muu koskaan elsua tehnykkään.


      • ilmotehtävä
        Järkyttynyt kirjoitti:

        Sain juuri tietää, että tämä nainen on aika tuttu kesyrottapiireissä ja tunnetaan juurikin tavastaan "kasvattaa" näitä rottia. Jatkuvasti uusia ilmoituksia poikasista tori.fi sivulla. Enpä tiedä tekeekö eläinsuojelu mitään, kun on kuitenkin jo kuulemma vuodesta 2009 harrastanut tätä samaa. En kyllä tiedä, onko kukaan muu koskaan elsua tehnykkään.

        Asuuko tämä "kasvattaja" Itä-Vantaalla ihan juna-aseman vieressä?

        Jos eläinten kunnossa on sanomista eikä häkkien koot mene eläinsuojelulaista läpi, niin tietenkin eläinsuojeluvalvojalla on hyvät mahdollisuudet puuttua. Hienoa, että olet pyytänyt heitä tutkimaan asiaa!


      • Järkyttynyt
        ilmotehtävä kirjoitti:

        Asuuko tämä "kasvattaja" Itä-Vantaalla ihan juna-aseman vieressä?

        Jos eläinten kunnossa on sanomista eikä häkkien koot mene eläinsuojelulaista läpi, niin tietenkin eläinsuojeluvalvojalla on hyvät mahdollisuudet puuttua. Hienoa, että olet pyytänyt heitä tutkimaan asiaa!

        Juu, kyllä asuu.


      • Järkyttynyt kirjoitti:

        Eläinsuojeluilmoitus on tehty kyllä jo samana päivänä, kun tämän naisen luona kävimme. En katso tuollaista sormien läpi ja halusin vain jakaa tämän kokemuksen täällä. Häneltä on kuulemma ihmiset ostaneet rottia ja mietin tässä vaan, että mikä saa ostamaan tuollaisesta paikasta lemmikkinsä. Ei ainakaan kukaan sellainen ihminen, jolla on/on ollut joskus mikä tahansa lemmikki tai vähänkään lemmikeistään välittää. Tämän naisen selittämät hoito-ohjeetkin niin päin honkia, että.. Esim. hänen omien sanojensa mukaan on jättänyt rotat välillä jopa viikoksi yksin kotiin, ilman, että kukaan käy edes katsomassa. Riittää kuulemma, että rotilla vettä, ilman ruokaa pärjäävät hyvin.

        Mulle voi laittaa meiliin oikeaa nimeä ja osoitetta- elsu kyselee niin päästään asiassa eteenpäin kun mahdollisimman moni aktiivinen.


      • Eiköhännetiedäjo
        LainaNiilo kirjoitti:

        Mulle voi laittaa meiliin oikeaa nimeä ja osoitetta- elsu kyselee niin päästään asiassa eteenpäin kun mahdollisimman moni aktiivinen.

        Jos aloittaja on ilmoituksen tehnyt, niin eläinlääkärillä pitäisi kyllä olla jo nimi ja osoite tiedossa...


      • Eiköhännetiedäjo kirjoitti:

        Jos aloittaja on ilmoituksen tehnyt, niin eläinlääkärillä pitäisi kyllä olla jo nimi ja osoite tiedossa...

        Juu varmaan ovat tienneet jo vuosia- eihän tää eka kerta ole. Mut joukossa on voimaa ja jos mahdollisimman moni asialla niin aina parempi. Se miksi mitään ei tapahdu johtunee Suomen elsulaista ja sen mukaan näytön puutteesta..Vähän kuten lastensuojelussakin.


    • Mitä.teen

      Voi apua :( Kuulostaa asuinpaikan perusteella samalta ihmiseltä, jolta hankin viime viikolla rotat ja vasta kotona huomasin, että rottien iho ihan ruhjeilla ja toiselta löysin kyljestä jonkun ihonalaisen patin! Ovat ensimmäiset rottani koskaan, enkä osannut katsoa mitään varoitusmerkkejä ja silloin kun itse kävin rottia hakemassa, olivat kaikki muut rotat häkeissään piilossa ja vain nämä kaksi rottaa esillä :( Omatuntoa kolkuttaa ja nyt pelkään, että nämä rottani kuolevat ennenaikaisesti. Myyjälle olen laittanut viestiä, mutta ei ole vastannut.

      • Mitä.teen

        Lisäystä vielä.. jos myyjä ei vastaa ja on tietoisesti myynyt minulle valmiiksi sairaat rotat, mitä voin tehdä? Jos hän ei esim suostu palauttamaan rotista maksettua summaa :(


      • Mitä.teen
        Mitä.teen kirjoitti:

        Lisäystä vielä.. jos myyjä ei vastaa ja on tietoisesti myynyt minulle valmiiksi sairaat rotat, mitä voin tehdä? Jos hän ei esim suostu palauttamaan rotista maksettua summaa :(

        Ja voiko edes 3kk ikäisellä rotalla olla jo kasvaimia, vai onko hän valehdellut rottien iänkin ja myynyt minulle vanhoja rottia? :(


      • Palautane

        Kukaan ei voi 100% varmuudella sanoa, mistä patti johtuu ilman eläinlääkärikäyntiä. Jos linjoissa on hyvin voimakkaana kasvaimia, niin periaatteessa 3kk ikäisellä rotalla voi kasvaimia ollakin, tai kyse voi olla vaikka pureman aiheuttamasta paiseesta. Oli mikä oli, rotat eivät ilmiselvästi ole olleet myyntikunnossa. Jos päätät pitää rotat, niin on sinun velvollisuutesi käyttää ainakin patin omaava rotta eläinlääkärissä.

        Jos minä olisin sinun tilanteessasi, niin vaatisin kaupan peruuttamista. Eli palautat rotat ja saat rahat takaisin. Jos myyjä ei vastaa tällaiseen vaatimukseen millään tavalla, niin uhkaa tehdä rikosilmoitus huijauksesta, sillä siitähän tuossa on kyse kun rotat eivät ole myyntikunnossa olleet. Tämän rikosilmoituksen voit tehdä kätevästi netissä. Eivät poliisit mitään voi tehdä kun kyse on niin vähistä rahoista, mutta joutuvat silti kirjaamaan ilmoituksen. Jo sillä uhkaaminen säikäyttää suurimman osan ihmisistä sen verran, että suostuvat purkamaan kaupan.

        Toivottavasti opit kerrasta, että eläimet hankitaan vain vastuuntuntoisilta kasvattajilta, jotka antavat eläimien mukana paperit. Näin myyjä vakuuttaa allekirjoituksellaan, että eläimet ovat juuri sen ikäisiä ja juuri niistä vanhemmista kuin papereista käy ilmi. Lisäksi rotat katsotaan läpi jo hakuvaiheessa, ei vasta kotona. Voi olla houkuttava ajatus pelastaa rotat, mutta sitä ne ihan viimeisenä tarvitsevat kun ajattelet asiaa järkevästi. Pelastetut tekevät tilaa seuraavalle epäilyttävälle satsille, joten holtiton lisäännytys loppuu äkkiä, jos elikot jäävät käsiin itselle ruokittaviksi sen sijaan, että niistä saa rahaa kouraan.


      • Mitä.teen kirjoitti:

        Lisäystä vielä.. jos myyjä ei vastaa ja on tietoisesti myynyt minulle valmiiksi sairaat rotat, mitä voin tehdä? Jos hän ei esim suostu palauttamaan rotista maksettua summaa :(

        Rotat ovat onnekkaita jos pääsivät pois.Jos hankit ne tuollaiselta ihmiseltä, vastuu on sinulla hoidattaa ne kuntoon.En usko että kolmikuisella on kasvainta, voi olla joku paise tms. Eläinlääkäri tietänee. Ja itse en kyllä murehtisi tuollaisten summien perään mitä rotat hälläkin maksaa- saati ainakaan palauttaisi eläintä! Se mitä voit siis tehdä on hoitaa ne parhaan kykysi mukaan ja laittaa asiaa eteenpäin. Sinulla on avainasema kun tiedät missä henkilö asuu! Itse lähtisin tästä paikasta hakeen ne kaikki pois poliisin kanssa jos tietäisin missä hän on.


      • Kfbfkfvd
        LainaNiilo kirjoitti:

        Rotat ovat onnekkaita jos pääsivät pois.Jos hankit ne tuollaiselta ihmiseltä, vastuu on sinulla hoidattaa ne kuntoon.En usko että kolmikuisella on kasvainta, voi olla joku paise tms. Eläinlääkäri tietänee. Ja itse en kyllä murehtisi tuollaisten summien perään mitä rotat hälläkin maksaa- saati ainakaan palauttaisi eläintä! Se mitä voit siis tehdä on hoitaa ne parhaan kykysi mukaan ja laittaa asiaa eteenpäin. Sinulla on avainasema kun tiedät missä henkilö asuu! Itse lähtisin tästä paikasta hakeen ne kaikki pois poliisin kanssa jos tietäisin missä hän on.

        Eläinten hankkiminen tuollaisista oloista on nimenomaan vihoviimeinen menettelytapa. Rottien "pelastaminen" on äärimmäisen lyhytnäköistä, sillä pelastat vain ne käsissäsi olevat yksilöt ja saat siitä näennäisen hyvän omantunnon, vaikka totuus on se, että pidät toimintaa käynnissä omalla toiminnallasi. Tästä on pentutehtailun kohdalla ollut puhetta jo vaikka kuinka kauan; ainoa toimiva malli on olla hankkimatta ainuttakaan eläintä huonoista oloista, sillä juuri siten toiminta vain jatkuu. Pitkällä aikavälillä pelastat koko joukon eläimiä nimenomaan ostamatta jättämisellä.


      • eimenenoin
        LainaNiilo kirjoitti:

        Rotat ovat onnekkaita jos pääsivät pois.Jos hankit ne tuollaiselta ihmiseltä, vastuu on sinulla hoidattaa ne kuntoon.En usko että kolmikuisella on kasvainta, voi olla joku paise tms. Eläinlääkäri tietänee. Ja itse en kyllä murehtisi tuollaisten summien perään mitä rotat hälläkin maksaa- saati ainakaan palauttaisi eläintä! Se mitä voit siis tehdä on hoitaa ne parhaan kykysi mukaan ja laittaa asiaa eteenpäin. Sinulla on avainasema kun tiedät missä henkilö asuu! Itse lähtisin tästä paikasta hakeen ne kaikki pois poliisin kanssa jos tietäisin missä hän on.

        Asia on toistepäin. Ostamalla ne tuetaan vaan toimintaa ja taataan se, että lukemattomat eläimet joutuvat kärsimään. Ne ostutut kyllä pelastui, mutta niiden jälkeen tulee lisää ja lisää jotka joutuu olemaan huonoissa oloissa.


      • Kfbfkfvd kirjoitti:

        Eläinten hankkiminen tuollaisista oloista on nimenomaan vihoviimeinen menettelytapa. Rottien "pelastaminen" on äärimmäisen lyhytnäköistä, sillä pelastat vain ne käsissäsi olevat yksilöt ja saat siitä näennäisen hyvän omantunnon, vaikka totuus on se, että pidät toimintaa käynnissä omalla toiminnallasi. Tästä on pentutehtailun kohdalla ollut puhetta jo vaikka kuinka kauan; ainoa toimiva malli on olla hankkimatta ainuttakaan eläintä huonoista oloista, sillä juuri siten toiminta vain jatkuu. Pitkällä aikavälillä pelastat koko joukon eläimiä nimenomaan ostamatta jättämisellä.

        En tarkoittanut että hankkimalla ne ovat onnekkaita- ilmaisin vähän väärin. Vaan että nyt kun tämä omistaja miettii palautusta jne. niin voidaan ajatella että koska vahinko on jo tapahtunut ja kasvattaja ei varmasti ota takaisin saati palauta rahoja- on parempi että rotista nyt huolehditaan parhaan kykynsä mukaan.Ovat nyt paremmassa perheessä oletan.


      • Siltikin
        LainaNiilo kirjoitti:

        En tarkoittanut että hankkimalla ne ovat onnekkaita- ilmaisin vähän väärin. Vaan että nyt kun tämä omistaja miettii palautusta jne. niin voidaan ajatella että koska vahinko on jo tapahtunut ja kasvattaja ei varmasti ota takaisin saati palauta rahoja- on parempi että rotista nyt huolehditaan parhaan kykynsä mukaan.Ovat nyt paremmassa perheessä oletan.

        Lopputulos on tuolla ajatusmallilla ihan sama. Ei kukaan voi pakottaa palauttamaan rottia varsinkin, kun ostosta on jo kulunut hyvän aikaa. Heti ne olisi pitänyt palauttaa ja luottaa siihen, että eläinsuojelueläinlääkäri tekee työnsä. Vain ostamattomuus auttaa, vaikka joillakuilla kova tarve onkin pelastaa ne pari omissa käsissä olevaa. Ne ovat kuitenkin vain pisara Itämeressä, joten käytännössä tuollainen teko ei auta yhtään mitään, pahentaa vain.


      • Mitä.teen
        Palautane kirjoitti:

        Kukaan ei voi 100% varmuudella sanoa, mistä patti johtuu ilman eläinlääkärikäyntiä. Jos linjoissa on hyvin voimakkaana kasvaimia, niin periaatteessa 3kk ikäisellä rotalla voi kasvaimia ollakin, tai kyse voi olla vaikka pureman aiheuttamasta paiseesta. Oli mikä oli, rotat eivät ilmiselvästi ole olleet myyntikunnossa. Jos päätät pitää rotat, niin on sinun velvollisuutesi käyttää ainakin patin omaava rotta eläinlääkärissä.

        Jos minä olisin sinun tilanteessasi, niin vaatisin kaupan peruuttamista. Eli palautat rotat ja saat rahat takaisin. Jos myyjä ei vastaa tällaiseen vaatimukseen millään tavalla, niin uhkaa tehdä rikosilmoitus huijauksesta, sillä siitähän tuossa on kyse kun rotat eivät ole myyntikunnossa olleet. Tämän rikosilmoituksen voit tehdä kätevästi netissä. Eivät poliisit mitään voi tehdä kun kyse on niin vähistä rahoista, mutta joutuvat silti kirjaamaan ilmoituksen. Jo sillä uhkaaminen säikäyttää suurimman osan ihmisistä sen verran, että suostuvat purkamaan kaupan.

        Toivottavasti opit kerrasta, että eläimet hankitaan vain vastuuntuntoisilta kasvattajilta, jotka antavat eläimien mukana paperit. Näin myyjä vakuuttaa allekirjoituksellaan, että eläimet ovat juuri sen ikäisiä ja juuri niistä vanhemmista kuin papereista käy ilmi. Lisäksi rotat katsotaan läpi jo hakuvaiheessa, ei vasta kotona. Voi olla houkuttava ajatus pelastaa rotat, mutta sitä ne ihan viimeisenä tarvitsevat kun ajattelet asiaa järkevästi. Pelastetut tekevät tilaa seuraavalle epäilyttävälle satsille, joten holtiton lisäännytys loppuu äkkiä, jos elikot jäävät käsiin itselle ruokittaviksi sen sijaan, että niistä saa rahaa kouraan.

        Myönnän, että tein virheen hommatessani häneltä rottia :( Hän jopa viimeinkin vastasi minulle, kun laitoin sähköpostia. Ei ota mitään vastuuta itse, syyttää minua hoitovirheistä ja on niin olevinaan huolissaan rotistaan, että ovat päätyneet huonoon kotiin, että joopa joo. En jaksa hänen kanssaan enää alkaa vängätä. Hoidan rotat itse, niin hyvin kuin pystyy ja elsun laitan minäkin.


      • Juurinäin6
        Mitä.teen kirjoitti:

        Myönnän, että tein virheen hommatessani häneltä rottia :( Hän jopa viimeinkin vastasi minulle, kun laitoin sähköpostia. Ei ota mitään vastuuta itse, syyttää minua hoitovirheistä ja on niin olevinaan huolissaan rotistaan, että ovat päätyneet huonoon kotiin, että joopa joo. En jaksa hänen kanssaan enää alkaa vängätä. Hoidan rotat itse, niin hyvin kuin pystyy ja elsun laitan minäkin.

        Hyvä, ehdottomasti ilmoitusta eteenpäin. Pyydä puhelimessa sähköpostiosoite, johon voit laittaa kuvia rotista, jotta ruhjeet ja patti ovat rotissa ihan todistetusti. Kerro koko tarina, jotta eläinlääkäri voi ottaa puheeksi myös tuon epärehellisen myynnin ja suoranaisen huijauksen.


    • svk_

      Ei varmaankaan ole Suomen kesyrottayhdistyksen virallinen kasvattaja, vai?

      • Honska

        Tiätäisikö joku missa olis rotta messut?


      • Ei todella ole!


    • Liah80

      Jaahas, taitaa Korson nainen olla taas kyseessä..? Mä olen hänelle monesti tästä sanonut et lopettais tän toiminnan ja siellä on elsut käynyt. Mä en tajua miksei mitään tehdä! Hänellä myös jatkuvasti ilmoja että 3-4kuinen ei tule muiden kanssa toimeen ja myydään- voi morjens..! Nyt sitten elsua vaan sitkeesti sinne se joka tietää missä tää asuu! Tän olis loputtava!

    • Liah80

      Ja siis mun mielestä nimi julki- miksi näitä suojellaan? Eri asia jos levittää paskaa mutta jos omin silmin nähnyt ja todennut. Rikollisia ei pidä suojella- jos useampi tietää kestä kyse, laitetaan porukalla voimat yhteen ja lopetetaan tää touhu.

    • Onko kyse Katri-nimisestä tyypistä?

    • rottarotta

      olen itse käynyt myös kyseisen naisen kotona..häneltä ostin vaan pesämökkejä sillon ja hänellä ei ollut kun yksi vanha uros rotta dunahäkissä..katri on nimi..virolainen epävirallinen kasvattaja

      • Vfjghfj

        Ei ole oikea nimi.


    • AliceLW

      Aloin kans miettiin että tuskin oikea nimi. Meili on tolla nimellä ja joku Jippiin tili. Hänen piti lopettaa mutta taas tuli "vahingossa" ystävälle tiine rotta ja taas mentiin..Ja tuokohan siis virosta näitä- ei sille täällä ainakaan kasvattajat myy. Olen pöyristynyt ettei peittele mitään jos päästää ihmisiä kotiinsa! Äkkiä vaan todistusaineistoa kasaan ja poliisit sinne- te jotka olette käyneet,tiedätte missä asuu.Meillä muilla aika hataraa..

      • Poliisitpyh

        Tietäisit edes, mistä puhut, jos kerran aiot puhua... Poliiseilla ei tällaisessa tapauksessa ole virkavaltaa, vaan paikalle pyydetään kunnan eläinsuojeluvalvontaa tekevä eläinlääkäri. Ja silloinkin pitää olla tiedossa muutakin kuin asuinpaikka. Eli jokainen, joka on paikalla käynyt ja nähnyt olot, soittakaa Vantaan virkaeläinlääkärille! Ja kenenkään ei mistään syystä pidä ostaa ainuttakaan rottaa!


    • rottarotta

      kyllä hänen oikea nimi on katri tai katrie..virolainen vanhempi nainen..vuosmallia 1952..ja tiedän missä hän asuu...

      • Äläviitsi8

        Ei ole oikea nimi ja tämä on varma tieto. Sillä esiintyy, mutta oikea se ei ole.


      • AliceLW

        Sinä ilmeisesti tiedät siis oikean?


      • Tiedänjoo
        AliceLW kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti tiedät siis oikean?

        Oikea etunimi on tiedossa. Eipä sillä ilmoitusta tehdessä väliä ole, joten ilmoituksen voi hyvin tehdä tuolla teille kerrotulla nimellä. Kyse on Vantaan kaupungin asunnoista, joten kaupungin eläinlääkäri saa kyllä varmasti oikean nimen tietoonsa. Talon isännöitsijä saattaa jopa haluta mukaan tarkastuskäynnille karsomaan, onko isosta eläinmäärästä ja kasvatuksesta hänen kannaltaan jotain mainittavaa. Tästä vinkkaisin varmuuden vuoksi eläinlääkäriä hänelle soittaessa. Mitä enemmän paikalle menee auktoriteetteja, sitä isompi vaikutus sillä luulisi olevan.


    • jdfidrgbidfb

      Varokaahan tuolla tori.fi puolellaki kenelle myytte. Tämä Katri siellä metsästelee halpoja/ilmaseks annettavia rottia.

    • Mitä.teen

      Siis oikeesti, alkaa olla jo häirintää ton naikkosen puuhat. En ole hänen kanssaan enää jaksanut vängätä sähköpostilla, joten rupesi rimputtelemaan puhelimella, kellonajasta riippumatta. Jouduin laittamaan hänen numeron estoon, koska soittelee aamuvarhain, iltamyöhään, kesken työpäivän, puhelin rämisee taukoamatta. Nyt on kaivanut osoitteen, käy kytiksellä pihalla, odottaa myös jos joku sattuu tulemaan rappuun sisälle ja hän tulee perässä, yrittää väen väkisin siis tulla kotiini. Naapuritkin varmaan tykkää hyvää, kun joku änkee väkisin rappuun vaikkei täällä asu.. Seuraavasta kyttäyskeikasta teen ilmoituksen.

      • Sairastahantuo

        Herran jestas... Tee rikosilmoitus netissä. Siitä ei ole sinulle mitään haittaa. Kerro koko tarina ja poliisi soittaa naiselle ja pyytää jättämään sinut rauhaan. Itse olen niin kerran tehnyt häirikön takia, ja kyllähän poliisin soitto lopetti häirinnän siihen paikkaan. Älä edes odottele seuraavaan kertaan vaan tee se heti. Siitä jää merkintä, jolloin sinulla on "kättä pidempää", jos nainen yrittää väittää elsuille sinun aiheuttaneen vammat rotille. Olethan tehnyt ilmoituksen jo elsuille?


      • Liah80

        Siis oikeesti??
        Nyt ilmoitusta vaan ja tosiaan jos metsästää vielä rottiakin Torissa niin kaikki jotka vaan viittii seurata ilmoituksia niin varoitusta menemään. Ja Torille tietoa!


      • sairastyyppi

        Äkkiä rikosilmoitus, tuo on jo ihan sairasta touhua ja häirintää, ties mitä se seuraavaksi keksii.


    • Hggjhgkbcfg

      Älkää missään nimessä ostako tolta naiselta rottia! Rotilla perinnöllisiä sairauksia ja epämuodostumia, jotka aiheuttaa rotille pahoja kipuja. Tää nainen kuitenkin pitää ne väkisin elossa, koska niillä pahasti sairaillakin rotilla kuulemma oikeus elää. Suuttui ku hälle sano, että on eläinsuojelurikos pitää niin pahasti sairaita ja kivuista kärsiviä eläimiä väkisin elossa.

    • ratsfan

      Tämä rouvanhan on nyt löytäny fasesta yhdistyksen ja harrastaja ryhmän missä hyökkii virallisia kasvattajia vastaan ja haukkuu kaikki vaikka ei yhtään tunne ymv. =D Kirjotuksista huomaa ettei ihan puhtaat jauhot oo pussissa hällä. Ja julkasee elsutarkastusraportin mistä selvästi voi lukea häkkien koot jotka on ihan liian pienet eli tarkastaja ei tunne lajia ollenkaan =(

    • Rats

      Joo ja hänen sivistyneet rotat pyh, pah sanon minä.. Hänen rotat ei varmaankaan jyrsi mitään sen takia, kun eivät uskalla. Rotat siis varmaankin pelkäävät. Tää rouvahan on itse omin sanoin kertonu, kuinka antaa rotille remmiä, jos jyrsivät jotain. Tiedä sitten tarkottaako remmin antamisella ihan fyysistä kurittamista.

    • Hattu

      Oon seuraillut tuon eukon juttuja facen rottaryhmissä eikä tosiaan tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Ehkä elsun sijasta olis paikallaan lähettää sinne valkotakkiset miehet hakemaan, koska ihan selkeästi kyseessä on pahasti häiriintynyt ihminen.

      • Uteliasaatu2

        En käytä facea, joten mitä se siellä kirjoittelee?


      • face-or-not-to-face
        Uteliasaatu2 kirjoitti:

        En käytä facea, joten mitä se siellä kirjoittelee?

        Jos haluaa kuulla face-juttuja niin joutuu varmaan liittymään sinne ;) Tuskin kellään on täällä aikaa referoida tai kopsata sulle niitä kymmeniä horinoita, joita kyseinen tyyppi ryhmiin suoltaa.


      • Nojustjoo
        face-or-not-to-face kirjoitti:

        Jos haluaa kuulla face-juttuja niin joutuu varmaan liittymään sinne ;) Tuskin kellään on täällä aikaa referoida tai kopsata sulle niitä kymmeniä horinoita, joita kyseinen tyyppi ryhmiin suoltaa.

        Kuule sillä vaivalla, mitä tuohonkin kommenttiin käytit, olisit jo edes vähän kertonut. Kukaan ei ole niin tärähtänyt, että tämän takia faceen liittyisi.


      • xyzx
        Nojustjoo kirjoitti:

        Kuule sillä vaivalla, mitä tuohonkin kommenttiin käytit, olisit jo edes vähän kertonut. Kukaan ei ole niin tärähtänyt, että tämän takia faceen liittyisi.

        Anteeks nyt vaan off-topic, mut kyllä huvittaa nämä "minähän en facessa ole enkä liity!" tyypit :D Ei muka homma yhtään kiinnosta, mutta aina jos siellä fb:ssä jostain keskustellaan tai ilmoitellaan niin heti ollaan ekana vaatimassa, että jonkun pitäis erikseen tulla heille asioista kertomaan, koska MINÄHÄN EN FACEEN LIITY. Koittakaa nyt vaan kestää, jos ette siellä ole niin ette myöskään kuule kaikesta, mitä siellä tapahtuu.


      • oleapinahiljaa
        xyzx kirjoitti:

        Anteeks nyt vaan off-topic, mut kyllä huvittaa nämä "minähän en facessa ole enkä liity!" tyypit :D Ei muka homma yhtään kiinnosta, mutta aina jos siellä fb:ssä jostain keskustellaan tai ilmoitellaan niin heti ollaan ekana vaatimassa, että jonkun pitäis erikseen tulla heille asioista kertomaan, koska MINÄHÄN EN FACEEN LIITY. Koittakaa nyt vaan kestää, jos ette siellä ole niin ette myöskään kuule kaikesta, mitä siellä tapahtuu.

        Minua sen sijaan huvittaa kaltaisesi "minähän en sulle mitään kerro, koska tämä on insidejuttu, joka pitää ansaita!" -ääliöt. Tuon kommentin näpyttelyyn käytit niin paljon aikaa ja vaivaa, että aikamoinen selonteko olisi jo tehty, jos olisi haluttu. Mutta ei, sinä oikein erikseen PÄÄTÄT lällätellä, että kylläpä nyt taitaa muita harmittaa kun minä tiedän ja te ette. Jos rottaihmiset ovat tuollaisia k***päitä, niin ei ihmekään, että jollakulla on teistä jotain sanottavaa. Sitä voi päättää joko a) yrittää olla avulias mahdollisuuksien mukaan, b) olla auttamatta, mutta pitää myöskin suunsa ihan supussa siitä tai c) olla auttamatta ja kailottaa siitäkin kuin täysi apina. Ja näistä sinä ihan erikseen päätit valita viimeisen vaihtoehdon. Onnea vain elämässäsi.


      • Annetaansittenolla
        xyzx kirjoitti:

        Anteeks nyt vaan off-topic, mut kyllä huvittaa nämä "minähän en facessa ole enkä liity!" tyypit :D Ei muka homma yhtään kiinnosta, mutta aina jos siellä fb:ssä jostain keskustellaan tai ilmoitellaan niin heti ollaan ekana vaatimassa, että jonkun pitäis erikseen tulla heille asioista kertomaan, koska MINÄHÄN EN FACEEN LIITY. Koittakaa nyt vaan kestää, jos ette siellä ole niin ette myöskään kuule kaikesta, mitä siellä tapahtuu.

        Oleapinahiljaa vei sanat suusta.

        Tätäkään topicia ei olisi perustettu, jollei olisi niitäkin, jotka haluavat tiedottaa mahdollisimman monia näinkin tärkeistä asioista. Sitten on näemmä sinunlaisiakin mulkeroita, joille tärkeintä on vain antaa muiden tietää, että varjelet tätäkin asiaa kuin suurtakin salaisuutta. Syy tähän jäi vähän epäselväksi, sillä kertomisesta voisi kuvitella olevan vain hyötyä, mutta joillekin syyksi vissiin riittää se, että pääsee näpäyttämään. Sinulle ei kuulu se, miksi ei faceen olla liitytty/voitu liittyä, mutta kätevästi tiedät siitäkin silti kaiken.

        Mutta pidä vain tarkoin vaalittu salaisuutesi. Jos siellä jotain niin tärkeää tapahtuisi, että olisi yhteishyödyllistä siitä muille tiedottaa, niin joku vähemmän ikävä ihminen varmasti tulisi siitä kertomaan. Sinulle on näemmä vain tärkeintä kertoa, että facessa on jotain asiaan liittyvää meneillään, mutta siitähän ei sitten täällä keskusteluun osallistuneille kerrota.


    • Rats

      Siis järkyttävää oikeesti miten toi nainen kohtelee eläimiään, eikä elsu muka huomaa mitään :/ Ihan ite toi nainen kirjottelee, jopa siitä kuinka pitää sairaita/vammautuneita rottia väkisin hengissä, koska pahastikaan halvaantunu rotta ei ansaitse lopetusta, ku 4 jalkanen eläin pärjää helposti kahellakin jalalla!!?? Mistä tää naikkonen tietää millaset kivut jollain jalkansa pahasti teloneella rotalla on, koska rotta ei kipua välttämättä saaliseläimenä edes helposti näytä!

    • Vihainen

      pakko tulla sanomaan että veri kiehahti näitä viestejä lukiessa >:(( siis tarkoitan siis naisesta kerrottuja juttuja :D

      En muutenkaan täysin ymmärrä tori.fi:ssä myytyjä jyrsijöitä... jos ihminen on kasvattaja, virallinen tai vähemmän niin omien nettisivujen luominen olisi parempi vaihtoehto! Ja jos et ole kasvattaja niin yritä saada kasvattajiin yhteyttä saadaksesi esim. vahinkopoikueen parempiin käsiin. (Teytysti niitä voi yrittää myydä itsekkin en sitä kiellä)

    • suojeleeläintä

      tottakai on vaikee mennä tekemään ilmotus.ku voi itse joutua syytteeseen.se on tää suomen eläinsuojelulaki ihan perärööristä.PERÄTÖN ilmotus.ku joku näyttää meistä ihan epäinhimilliseltä sepä onkin LAKIENMUKANEN.mee sit ja maksa oikeuskulut YM.ensin ELÄINLÄÄKÄRI pyydettävä asiaanpaneutumaan.niin tekisin.eiköhä ne rattaat sit pyöris.en tiä.?ELÄINSUOJELU on ihan jotenkin lapsenkengissä.mut se ei saa olla omankädenoikeutta millonkaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe