Eli moi kaikille! Oliskohan jollain jotain tietoa/kokemusta, että kauanko tuo vähän päälle 500 euron Mac mini kestää aktiivisessa käytössä? Ja onko se ylipäätään nopea kone vai kannattaisko ostaa suoraan 700 tai 1000 euron kone? Halusin kuitenkin mahdollisimman halvalla päästä eli tolla 500 euron koneella. Kokemuksia ja vinkkejä otan ilolla vastaan :)
Vastaukset 6
Kuluttajansuojalain puolesta mikä vaan kestää sen 4v. Applen laitteet kokemusperäisesti 6-8v. Nopeutta voi ostaa niin paljon kuin haluaa.
- Suomalainen00
Kiitos tiedosta!
- Bersel
Mikä tahansa pöytäkone kestää käytännössä niin kauan kunnes teknologinen kehitys ajaa liikaa ohi tai valmistajan päivitystuki päättyy. Melko harvoin ihmisiltä pöytäkoneet hajoaa, vaan yleensä kyse on siitä että käyttäjä saa koneen ohjelmistot sekaisin, luulee että kone on vanhuuttaan hidastunut ja ostaa uuden vaikka riittäisi että asentaa ohjelmat käyttöjärjestelmästä lähtien uudelleen. Tietysti löytyy halpoja tehdasvalmisteisia koneita, jotka tehtään tarkoituksella hajoamaan nopeasti, mutta laadukkaasta pöytäkoneesta ei tarvitse tonnia maksaa.
Todennäköisesti tuosta Macista hajoaa mekaaninen kiintolevy ensimmäisenä. Itse en mekaanisella levyllä olevaa konetta enää ostaisi. - saat5kertparemmanpcn
Miksi mac? (on kallis, macOs, GUI, apple, ) voit vastata, koska haluat. Älä ole idiootti.
Hanki windows tai ilmainen linux distro.- Suomalainen00
Koska mulla on Applen sovelluksia käytössä sekä puhelin, joten ajattelin, että voisin ostaa Applen koneenkin. Ja muutenkin Applen hinnakkaita koneita on kehuttu niin kestäviksi.
- Mac_is_better
Mäkin voi ostaa melko huoletta, koska ne on tehty kestämään. Vehkeistä ei oteta irti kaikkea mahdollista ja komponenttien laadunvalvonta on huippuluokkaa. Mulla on Mac 2cx (-90), LC2 (-93) ja iMac (-10). Kaikkia käytetty ahkerasti ja ovat edelleen alkuperäisessä kokoonpanossa ja toimii kuin uutena (kirjoittelen tätä kommentti iMacillä). Useita PC-koneitakin omistaneena ja rakentaneena olen oppinut eron Mäkin ja PC:n välillä. Laatuero ja kestävyys on hieman eri luokkaa. Siksikin Mäkkien hinta on helpommin perusteltavissa. Kaikenlaiset 9-vuotiaan tasolla olevat mäkvihaajat jaksaa kiukutella Applen hinnoittelusta, mutta mitäpä ne tajuaa. Kunhan huutelevat kuorossa "mun tikkari on isompi ku sun" :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.891418Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu47973- 14855
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40828- 92731
Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.81730- 46718
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17717Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27677- 59662
- 66653
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97641- 45634
- 10608
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56585Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47566Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129547- 43544
Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13522Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31515