Mac Ministä kysymyksiä

Suomalainen00

Eli moi kaikille! Oliskohan jollain jotain tietoa/kokemusta, että kauanko tuo vähän päälle 500 euron Mac mini kestää aktiivisessa käytössä? Ja onko se ylipäätään nopea kone vai kannattaisko ostaa suoraan 700 tai 1000 euron kone? Halusin kuitenkin mahdollisimman halvalla päästä eli tolla 500 euron koneella. Kokemuksia ja vinkkejä otan ilolla vastaan :)

6

1808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuluttajansuojalain puolesta mikä vaan kestää sen 4v. Applen laitteet kokemusperäisesti 6-8v. Nopeutta voi ostaa niin paljon kuin haluaa.

• Suomalainen00

Kiitos tiedosta!

• Bersel

Mikä tahansa pöytäkone kestää käytännössä niin kauan kunnes teknologinen kehitys ajaa liikaa ohi tai valmistajan päivitystuki päättyy. Melko harvoin ihmisiltä pöytäkoneet hajoaa, vaan yleensä kyse on siitä että käyttäjä saa koneen ohjelmistot sekaisin, luulee että kone on vanhuuttaan hidastunut ja ostaa uuden vaikka riittäisi että asentaa ohjelmat käyttöjärjestelmästä lähtien uudelleen. Tietysti löytyy halpoja tehdasvalmisteisia koneita, jotka tehtään tarkoituksella hajoamaan nopeasti, mutta laadukkaasta pöytäkoneesta ei tarvitse tonnia maksaa.

Todennäköisesti tuosta Macista hajoaa mekaaninen kiintolevy ensimmäisenä. Itse en mekaanisella levyllä olevaa konetta enää ostaisi.

• saat5kertparemmanpcn

Miksi mac? (on kallis, macOs, GUI, apple, ) voit vastata, koska haluat. Älä ole idiootti.

Hanki windows tai ilmainen linux distro.

• Suomalainen00

Koska mulla on Applen sovelluksia käytössä sekä puhelin, joten ajattelin, että voisin ostaa Applen koneenkin. Ja muutenkin Applen hinnakkaita koneita on kehuttu niin kestäviksi.

• Mac_is_better

Mäkin voi ostaa melko huoletta, koska ne on tehty kestämään. Vehkeistä ei oteta irti kaikkea mahdollista ja komponenttien laadunvalvonta on huippuluokkaa. Mulla on Mac 2cx (-90), LC2 (-93) ja iMac (-10). Kaikkia käytetty ahkerasti ja ovat edelleen alkuperäisessä kokoonpanossa ja toimii kuin uutena (kirjoittelen tätä kommentti iMacillä). Useita PC-koneitakin omistaneena ja rakentaneena olen oppinut eron Mäkin ja PC:n välillä. Laatuero ja kestävyys on hieman eri luokkaa. Siksikin Mäkkien hinta on helpommin perusteltavissa. Kaikenlaiset 9-vuotiaan tasolla olevat mäkvihaajat jaksaa kiukutella Applen hinnoittelusta, mutta mitäpä ne tajuaa. Kunhan huutelevat kuorossa "mun tikkari on isompi ku sun" :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7988
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3170
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      389
      2254
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1780
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      150
      1644
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1481
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1248
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1239
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1162
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1142
    Aihe