Kokemuksia Nemo kylpyhuoneista

Lopputarkastus

Hei
Onko kellään kokemuksia Nemo kylpyhuoneremonteista? Muuta kuin netin maksetut mainokset?
Meillä on mutta nyt kiinnostaa kyllä että onko muilla vastaavia kokemuksia?
Nimi oli ennen Karava kylpyhuoneremontit

26

9574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa

      Hei,
      Olisì kiva kuulla teudän kokemuksenne... Meillä juuri mietitään kenellä teetetään kylppäriremontti ja he ovat yksi vaihtoehto.

    • Kylpy

      Mielenkiinnolla myös kuulisin.

    • Vito

      On kokemusta. Hyvin toimi kaikki. Suorastaan erinomaisesti. Wc erikseen ja kylpyhuone,sauna kokonaan uusiksi. Ammattitaidolla tehty ja aikataulut piti. Silloin oli Karava nimellä.

    • Asiakaspalvelu

      Hei. Meillä teetetty kylpyhuone remontti nemolla. Lopputulos oli siisti ja ammattitaidolla tehty, mutta tiedonkulussa ja asiakaspalvelussa suuria puutteita. Meillä esimerkiksi kalusteiden toimittaja vaihdettu meille mitään kertomatta. Kun olemme yrittäneet selvittää asioita yrityksen edustajan kanssa on käytös ollut tylyä ja meitä vähättelevää.

      • NEMOTJ

        Hei. Lopputulos remontistanne oli siisti ja Todellakin, ammatitaidolla tehty. Kohteenne kalusteet tilasimme sopimuksen mukaisesti kotimaiselta kalustetoimittajalta.( nimeä en tässä nyt mainitse) Remonttinne aikana selvisi, että he eivät kykene toimittamaan kalusteitanne toivotussa ajassa. Tästä johtuen, jouduimme tilaamaan ne toiselta, MYÖS KOTIMAISELTA toimittajalta, jotka maksoivat meille kyllä hieman enemmän, mutta saimme ne kuitenkin kohtuu ajassa kohteeseenne, jotta viivästyksistä vältyttiin. Tämä olen myös Teille kertonut.
        Olen Todella pahoillani, jos mielestänne olette kokeneet palvelumme tylyksi ja vähätteleväksi. Se ei todellakaan ole tarkoituksemme, päin vastoin. Haluamme, että meillä on vain ja ainoastaan TYYTYVÄISIÄ ASIAKKAITA. Tänäkin vuonna tulee yli 300.
        Tärkeintä on myös aina se, että tila vastaa niin toteutukseltaan, kuin viimeistelyltään sitä mitä on tilattu, ja sitähän Teillekkin tuli, erittäin upea, toiveenne mukainen kylpyhuone ja saunan lattia. Jotta asia saataisiin korjattua, (toivottavasti) olen valmis hyvittämään Teille aiheuttamastamme mieliharmista 500 eur. Se vaatii kuitenkin sen, että laitatte tähän viestin perään nimenne ja paikkakuntanne, niin saadaan asiaa eteenpäin ja kirjoittaja muidenkin nähtäville.
        (minä toki sen tiedän)

        Mukavaa Syksyn jatkoa.


        Ystävällisin terveisin:
        Markku Manninen
        Toimitusjohtaja
        Nemo Kylpyhuoneremontit Oy


    • PalvelutasoCriminal

      Hyväksyimme heidän tarjouksen ja pidimme palaverin remontista. Palaverissa keskustelimme ilmanvaihdon parantamisen kosteuden mukaan säätyvällä imurilla , kattoikkunaan lämpölasin lisäämisestä ja monesta muusta pienemmästä yksityiskohdasta. Palaverin jälkeen kysyin kuuluuko asiat tarjouksen tarvikkeisiiin vai ei (tarvikkeisiin oli varattu noin 5000€). He eivät pitäneet mitään kirjaa palaverin aiheista ja olivat jo unohtaneet ne. Jouduin jälkikäteen tekemään heille listan asioista joita kävimme lävitse palaverissa. Tätä ikävää keskustelua kävimme mailitse, koskaan tämän aikana meille ei soitettu. Kylppärin imuriksi he ehdottivat perusmallista imuria jossa ei ollut kosteuden mukaan automaattisesti säätyvä imurinteho saatesanoilla "ettekai te tällaista halua". Tyylikkäämpiä vaihtoehtoja ei tarjottu ja vastasimme meilitse millaisen imurin haluamme(lähetimme linkin ko. Imurimalliin). Aikaa kului ja asiat tuntuivat etenevän nihkeästi jos ollenkaan. Soitin heille mutta aika oli huono ja sovimme uudesta puhelusta seuraavalla päivälle. He eivät soittaneet vaan vastasivat mailitse että he vetäytyvät. Koko ajan oli sellainen tunne ettei asiakas kiinnosta heitä. En tiedä mistä vetäytyminen oikeasti johtui mutta mailitse asioiden läpikäyminen asiakkaan kanssa ei ole koskaan toimiva tapa. Ja jos asioita ei haluta asiakkaan kanssa käydä lävitse niin kyllähän se antaa selvän signaalin ettei asiakas ei ole keskiössä vaan "avaimet käteen" periaatteella toimittaminen. Asiakkaana kuitenkin haluan tietää etukäteen mistä maksan niin että lopputulokseen voi olla tyytyväinen ja voi todeta remontin onnistuneen myös yksityiskohtien osalta.

      • NEMOTJ

        Hei.

        Olemme Todella pahoillamme aiheuttamastamme harmituksesta. Katsoimme parhaaksi vetäytyä projektistanne, koska suullisen sopimuksen jälkeen, toiveenne, omat piirrustuksenne ja ajatuksenne mm.kattoikkunan lasituksesta ym. ajatuksista ei mielestämme enää kohdanneet ajatukseen "avaimet käteen" kylpyhuoneremotista, eikä siitä sen enempää.
        Emme laske remontteihin mainitsemiasi "kultaisia cyproc" levyjä, saatikka jotain muuta kallista, vaan ihan perus rakennusmateriaaleja, juuri niitä, mitä kaikkiin muihinkin kohteisiimme menee.
        Ehdotin Teille, että kannaltanne parasta olisi hankkia asentaja, joka tekee työt tuntitöinä,
        ja hankkii materiaalit rautakaupasta, Teidän laskuunne. Tällöin voitte tarkasti seurata, mitä tarvikkeita kohteeseenne menee.

        Mainitsemasi asiakaspalvelunarvioimisessa ja -kehittämisessä käyttämäsi "The six level of Customer Service by Ron Kaufman": Criminal, Basic, Expected, Desired, Suprising ja Unbelievable
        ovat ehkä joitain muita varten, ei valitettavasti meitä.
        ME teemme tavallisia kylpyhuoneremontteja, ihan tavallisille ihmisille, ja ne remontit onnistuu meillä ihan hyvin ilman Ron Kaufmannin The six level... ;-) Todisteena siitä on tuhannet tyytyväiset asiakkaat.


        Mukavaa talven odotusta, toivottavasti löysitte sopivan tekijän remontillenne.

        Ystävällisin Terveisin:
        Markku Manninen
        Toimitusjohtaja

        Nemo Kylpyhuoneremontit Oy


    • Ansku10

      Me teetimme remontin Nemolla ja kaikki toimi niin kuin pitikin. Työn jälki erinomainen, kalusteet tyylikkäät, palvelu ystävällistä ja avuliasta. Muita tarjouksia ei edes harkittu. Kiitos!

    • Tyytyväinen

      Itse teetin viime keväänä kylpyhuone sekä saunaremontin Nemon kautta. Kaikki toimi todella hyvin ja sovitusti niinkuin antoivatkin mittakäynnillä ”avaimet käteen remontista” ymmärtää. Kylpyhuone/sauna saatiin päivitettyä monien muiden tarjousten jälkeen mieleiseksi ns. ”nykytrendien” mukaiseksi ja aina kun tuli iltamyöhäänkin mielenpäälle kysymyksiä niin niihin vastattiin nopeasti! Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen lopputulokseen. Terv. Onnistuneen remontin omistaja

    • AnniO

      En voi koskaan kyllin kiittää Nemon henkilökuntaa siitä ammattitaitoisesta, ystävällisestä ja avuliaasta palvelusta, jonka sain kylpyhuoneremontin aikana. Paljon elämää nähneenä en uskonut koskaan noin mukavia ihmisiä tapaavani. Kiitos!

    • Teetettiin wc-remontti keväällä 2020. Tarjousta pyydettiin helmikuun lopussa, remonttityö alkoi huhtikuun alussa, valmista tuli toukokuun puolivälin jälkeen. Tiivistäen voisi sanoa, että varsinaisen asennustyön laatu on mainio, mutta projektinjohto on huonolaatuista. Jos laatat, sähköt ja putket asentaneet kaverit saisi palkattua hommaan suoraan ilman Nemon "toimiston" osuutta asiaan, ja niin että remonttireiska(t) esittää laskut tarvikkeista, voisin teettää heillä myös joskus toisen remontin.

      Projektinjohtaja hurmasi mittakäynnillä, kun loi kuvaa, että tehdään tilasta sellainen kuin asiakas toivoo ja lausui ääneen juuri oikeita asioita, esim. miten kaapin levyden ja oven valinnan kohdalla otetaan huomioon, että mahtuu ovi aukeamaan. Toiveemme eivät olleet mitenkään erikoiset; esim. kaapin leveys, laattojen värit, ja altaaksi malja-allas ja lattialämpöä ei laiteta. Projektinjohtaja sai suulliset tiedot näistä ja hänelle annettiin mukaan myös kuvia esim. värimaailmasta ja altaan mallista. No eihän se suunnitelma ja tarjous ollut sitä, mitä toivottiin. Sitä tarjousta sitten yritettiin korjailla pala kerrallan monen viikon ajana, kun uskoi, että eiköhän premium-hintaa perivä firma tee lopulta loistojälkeä. Aikaa korjaamisen meni viikkoja, koska projektipäällikkö monesti jätti vastaamatta viesteihin, teki pyydettyjä korjauksia hutiloiden ja jätti vastaamatta kysymyksiin. Esim. kysyin remontin hintaa ilman lattialämmitystä ja miksi tarvikekulut ovat 55 % korkeammat kuin tarjouksen myös tehneellä kilpailijalla X, ja pyysin tarkistamaan tarvikelukulaskelman (kokonaissumma tarjouksessa oli Nemolla n. 25 % kalliimpi kuin ko. kilpailijalla). Lattialämmityksen osalta äijä väitti, että se tulee kaupan päälle, joten hinta on sama ilman sitä. En usko tätä hetkeäkään. Laitettiin kuitenkin lattialämmitys, kun firma sitä oli väkisin meille tunkemassa. Vastauksena tarvikekuluihin oli vain, että kilpailija X on tuttu, ja Nemon väestä taitaa olla kaikki kyseisestä firmasta lähteneitä. Ylipäätään tuntuma on, että tarjoukseen koitetaan tunkea niin paljon tarvikekuluja kuin mahdollista, riippumatta siitä, mitä asiakas tarvitsee tai toivoo, ja kun asiakas on sopimukseen sitoutunut, unohdetaan asiakaspalvelu ja koitetaan vaan päästä laskuttamaan mahdollisimman pian ja mahdollisimman vähin töin ja toivoen, että asentaja kyllä korjaa projektipäällikön virheet.

      Jos firman kelkkaan lähtee, täytyy olla koko ajan tarkkana sen suhteen, mitä sieltä tarjotaan ja ehdotetaan. Ei voi tuudittautua siihen, että ammattilainen siellä miettii ja pohtii ennen suunnitelmia. Esim. seinä- ja lattialaatat kun vaihdettiin alun perin tarjotusta sellaiksi, joita toivottiin, oli ensimmäisessä korjatussa tarjouksessa laatta vaihdettu, mutta ei siihen, mitä pyydettiin, eikä laattojen määrissä oltu huomioitu, että käyttöön oli tulossa kolmea laattaa kahden sijaan (ja laattakulut olivat siten liialliset). Tai kun pesuallas vaihdettiin upotetusta malja-altaaseen, jota pyydettiin, ei allastasoja oltu vaihdettu matalampiin, vaan ne oli edelleen upotettuun altaaseen suunnitellut ja siten aivan liian korkeat. Varsinaisen projektin aikana piti olla salakuuntelemassa asentajan ja projektipäällikön välisiä kauitinpuheluita ja korjaamassa asentajalle puhelimessa annettuja vääriä tietoja, esim. siitä tuleeko laatta pystyyn vai vaakaan tai mihin järjestykseen vierekkäiset kaapit laitetaan. Onneksi olin remontin aikana etätöissä, niin projektipäällikkö ei päässyt sotkemaan remonttia pahasti.

      • Anonyymi

        Todella tutun kuuloista toimintaa kyseiseltä firmalta. Itse en heitä enää käytä enkä suosittele. Asentaja oli loistava. Häneltä tilasinkin seuraavan asunnon kph-remontin suoraan. Ja jälki oli priimaa ja hinta paljon pienempi kuin nemon hinnat. Johtoporras yrityksessä tuntuu olevan muutenkin mielenkiintoista, sisäpiiristä kuulin mielenkiintoisia asioita toimitusjohtajasta. nimim nemoon pettynyt ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella tutun kuuloista toimintaa kyseiseltä firmalta. Itse en heitä enää käytä enkä suosittele. Asentaja oli loistava. Häneltä tilasinkin seuraavan asunnon kph-remontin suoraan. Ja jälki oli priimaa ja hinta paljon pienempi kuin nemon hinnat. Johtoporras yrityksessä tuntuu olevan muutenkin mielenkiintoista, sisäpiiristä kuulin mielenkiintoisia asioita toimitusjohtajasta. nimim nemoon pettynyt ;)

        Kiitos "nimim. nemoon pettynyt" palautteesta!

        Päiväys ja kelloaika kirjoitukseesi (lauantai yö 00:48) näyttää siltä, että olet tainnut nauttia muutakin kuin alkoholitonta olutta? Päiväys 18.7 näyttäisi myös siltä, että nimimerkin takana taitaa olla erään kilpailevan yrityksen tj (arvaan kyllä miksi 😊 ). Täällähän on helppo piiloutua nimimerkin taakse.

        Mikäli olen kirjoittajan suhteen väärässä, on hän kuitenkin perusteiden mukaan saanut hienon kylpyhuoneen, ja se uskoakseni on varmaan tärkein asia? Täällähän kun kaikki haukkuvat usein työn jälkeä.

        Mitä minuun tulee, toimitusjohtajan tehtävä ei aina ole helppo. Ikäviä päätöksiä joudun aina välillä tekemään, olipa sitten kyseessä asentaja tai asiakas. Joskus joudun purkamaan työsopimuksen, kun tulee vastaan tilanteita, jossa asentaja on esim. ostanut meidän piikkiin marjanpoimureita, uppopumppua ym. alaan ei liittyviä työkaluja. Usein siinä uskossa että ”eihän niitä kukaan laskusta huomaa”. Meillä ne kyllä huomataan ja niihin myös puututaan. Joskus asiakkaatkin yrittävät remontin yhteydessä vaatia esim. lattian uusimista, kun remontin aikana heidän mielestään on lattiaan tullut jälkiä? Esim. kyseisessä tapauksessa kuvasimme lattian ennen remontin aloitusta ja kaikki väitetyt viat oli jo ennen aloitusta otetuissa kuvissa. Vuosien varrelta vastaavia esimerkkejä on useita, niitä sen enempää avaamatta. Nämä, jos mitkä kirvoittavat omasta mielestään väärin kohdeltuja asentajia tai asiakkaita usein kertomaan tai kirjoittelemaan mitä sattuu. Kiitos tämän sosiaalisen median voiman.

        Toteutamme vuosittain yli 350 kpl erityyppistä remonttia ja 99% niistä menee onnistuneesti maaliin. Mutta, kuten jo aiemminkin olen tarjonnut, niin tässäkin, eli laitahan "nemoon pettynyt" nimesi tähän kaikkien nähtäville, niin tuon sinulle henk. kohtaisesti 500 eur aiheuttamastamme kärsimyksestä.

        Oikein mukavaa kesän jatkoa.


        Ystävällisin terveisin

        Markku Manninen
        Toimitusjohtaja


      • Anonyymi

        Hei.

        Kiitos palautteesta Niko. (PelN1k)

        On todella mukava kuulla, että remonttisi onnistui hyvin ja että työnjälki oli hyvä.
        Siihenhän me aina pyrimme.

        Olen todella pahoillani, että projektipäällikkömme toiminta ei vastannut odotuksiasi. Pyrimme aina siihen, että remontin alkaessa asiakkaalla olisi kaikki omat valinnat selvillä. Tällöin saamme tilattua oikeat tavarat oikeaan aikaan kohteeseen. Kuulin projektipäälliköltä, että remontin aloituksen jälkeen, sinulta tuli useita pitkiä muutosehdotuksia lähes päivittäin, eikä projektipäällikkö ollut aina toimistolla heti vastaamassa niihin. Tämän vuoksi olisi todella hyvä, että toiveet ja valinnat olisi selvillä ennen remontin aloitusta ja asentaja saisi keskittyä pelkästään hyvin suunnitellun remontin toteutukseen. Tällöin pysymme varmasti luvatussa aikataulussa eikä viivästyksiä tai virheitä toimituksissa tapahtuisi.

        Kohteesi toteutuksen ajalle sattui myös ikävästi Korona, joka myös sotki mm. kalusteiden toimituksia(tehtaat meni osittain kiinni). Näistä myöhästymisistä olemme sinulle antaneet rahallisen hyvityksen, vaikka kevään haastava poikkeustilanne ei ollut mitenkään meidän päätettävissä.

        Kaikki asentajamme ovat todella alansa ammattilaisia ja he ovat valikoituneet vuosien kokemuksen perusteella. He vastaavat remontin aloituksen jälkeen yhteydenpidosta asiakkaan kanssa. Asentaja vastaa myös siitä, että työmaa pysyy siistinä, kaikki tavarat on mahdollisuuksien mukaan kohteessa kun niitä tarvitaan, samoin kuin että putki- ja sähkömiehet sekä valvojat tulee paikalle sovittuna aikana. Mikäli kohteessa tulee esim. kuivauksen tarvetta, lisätöitä ym. projektipäällikkö ottaa tällöin kopin ja alkaa järjestämään asioita. Muissa tapauksissa asentajamme on aina työmaan nokka ja hoitaa yhteydenpidon asiakkaan kanssa.

        Pahoittelut vielä kerran, onneksi pienestä wc tilastasi tuli kuitenkin juuri toiveidesi mukainen.

        Mukavaa kesän jatkoa!


        Ystävällisin terveisin

        Markku Manninen
        Toimitusjohtaja


      • Anonyymi

        Sanoitit kyllä täydellisesti meidän kokemuksen Nemosta!!


    • Anonyymi

      Laitoimme yhteydenottopyynnön 1,5 viikkoa sitten sunnuntaina. TJ vastasi heti maanantaina ja kyseli milloin käynti sopisi. Ehdotimme keskiviikkoa, mutta vastausta ei kuulunut. Kyselimme uudestaan, ja TJ ehdotti seuraavaa tiistaita klo 16. Ei mitään pahoittelua ettei ollut vastannut aiemmin. Nyt on tiistai klo 17:00 eikä ole näkynyt tai kuulunut. Hienoa että firmalla riittää niin paljon asiakkaita ettei tarvitse uusiin panostaa. Meidän kylpyhuoneen tekee joku muu kuin Nemo.

      • Anonyymi

        Ei ne kerkiä ku pitää olla eri palstoilla kommentoimassa huonoihin palautteisiin. Täytyy mennä melko heikosti jos toimitusjohtaja kommentoi suomi24:llä. Nimettömään huonoon palautteeseen ei pitäisi ikinä yrityksen kommentoida julkisesti mitään. Syö uskottavuutta rotan lailla.


      • Anonyymi

        Ole tyytyväinen, että teidän remontin tekee joku muu, taatusti parempi valinta! Aikatauluista ei tietoakaan, projektin johto olematonta, tieto ei kulje. Putkimies ja sähkömies, jotka meille tekivät olivat tosi hyviä, laatoitus suurimmalta osalta ihan ok, mutta muuten työn laadussa puutteita, joihin tj ei edes ota mitään kantaa. En todellakaan suosittele. Poika on supliikki myyntimies, mutta muuten firman oma väki... Varsinaiset remontin tekijäthän ei ole Nemon palkkalistoilla.


    • Anonyymi

      Näiden Toimitusjohtajan antamien (ylimieliesten) vastausten perusteella tämä yritys karsiutuu pois suunnitelmista.

    • Anonyymi

      Kallis remontti ja kelvoton lavuaari, hajulukko yms.

    • Anonyymi

      Ei enää ikinä Nemoa remontoimaan!

    • Anonyymi

      Eipä tule meille, eikä tutuillekaan enää tätä yritystä.

    • Anonyymi

      Heips!Todella tyytyväinen 10.Sain mitä toivoin ja työ tehtiin kunnolla ja ajallaan.Eikä kalliimpaa kun muilla.

      • Anonyymi

        Olihan työnvalvonta kunnossa?


    • Anonyymi

      Me teetätettiin kylppäri remontti Nemolla ja kaikki sujui oikein hyvin. Saatiin hyvin yksityiskohtainen tarjous ja se piti loppuun asti. He hoitivat pyynnöstämme aivan kaiken, niin asioinnin isännöitsijän kanssa, kuin tavaroiden tilauksen. Ilmoitimme vain mitä haluamme ja kaikki hoitui. Hoidimme jopa asunnon muutkin sähkötyöt heidän sähkömiehellä, toki erillislaskutuksella. Jälki oli oikein siistiä ja mitään valittamista ei ollut. Hinnasta en osaa sanoa olisiko joku toinen ollut halvempi? He vastasivat nopeasti ja valitsimme heidät. 2 muuta firmaa ei vastannut mitään, ilmeisesti tilauskirjat täynnä ja yksi vastasi monen päivänä päästä. Hinta kuitenkin osui budjettiimme, joten siitäkään ei voi valittaa.

      • Anonyymi

        Jos muilla tilauskirjat täynnä, mistähän johtuu :) tähän firmaan en sotkeennu ikinä. Ei tee kun pinnat kuntoon ja vastuut menee urakoitsijoille ;)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe