Mitä tällainen tulos tarkoittaa: Yli 146 pmol/l ? Mitään viitearvoja ei tuloksen jälkeen ole merkitty.
B12 = s-B12-TC2 tulos
11
11047
Vastaukset
- Maaarko
Synlab antaa myös oletuksena tuloksen muodossa >256 jos se on yli viiterajan.
Siitä ei voi päätellä onko arvo 72 vai 312.
Asiaa tiedustellessa heidän esimieheltä ei kuulemma ole tarvetta tarkkaan määritykseen kun todetaan vain onko puutosta vai ei.
Sama epämääräinen tulos ja merkintätapa on monessa muussakin veriarvossa.
Omituisinta tässä on se että jos asiakas vaan ymmärtää kysyä näytettä otettaessa, niin tarkan määrityksen saa samalla hinnalla.
Siis kun käytte labroissa niin sanokaa AINA että haluatte arvonne tarkkoina määrityksinä.- Kake.H
Huslabilla taitaa olla sama käytäntö, tarkemman arvon puuttuminen jäi harmittamaan minua.
- Kake.H
Kake.H kirjoitti:
Huslabilla taitaa olla sama käytäntö, tarkemman arvon puuttuminen jäi harmittamaan minua.
Nyt vasta tarkastin Huslabista saadun mittaustuloksen paperista, se olikin muodossa "yli 128 pmol/l". Tarkka arvo olisi tietysti kiinnostava ja hyvä tietää. Varmuuden vuoksi otan B12-vitamiinia vaihtelevasti, välillä harvemmin välillä useammin, purkista.
- Anonyymi
Minulla on tehty molemmat määritykset. Toisen mukaan B12 on niukasti vaan TC2 mukaan erittäin runsaasti. Mikä selittää? Englanniksi on löytynyt jotain minkä mukaan TC2 ei aina aina luotettavaa kuvaa. Äidillä on sama tilanne eli jotain perinnöllistä?
- Anonyymi
Älkää syökö yksittäisiä vitamiineja jos ei lääkäri ole määrännyt. Ne rasittavat munuaisia, maksaa ym. sisäelimiä.
Elimistö tottuu myös helppoon saantiin ja elimistön toiminta lamaantuu.
Söin mm. b12 jossa ohje 1 päivässä, säin 1 viikossa vuoden kuluttua oli 40 % yli viitearvon. Lääkäri kävi pois huoneesta 2 kertaa ja sitten teki lähetteen heti uusiin tutkimuksiin. Vasta 2 v kuluttua selvisi varsinainen veriongelma , väsymys, passiivisuus, yms. kun huomasin lopettaa ja kertoa että olin syönyt pillereitä.
- Anonyymi
Itselläni on tulos >146. Luin Terveystalon sivustolta että korkean B12-vitamiiniarvon voi saada aikaan myös esimerkiksi maksa- tai munuaissairaus tai pahalaatuinen kasvain. Kaitpa tuo on kuitenkin aika harvinaista. Olen syönyt päivittäin B12-vitamiinia koska kuvittelin että äitini tavoin minullakin on B12-vitamiinin imeytymishöiriö. Onneksi terveydenhoitaja laittoi lähetteen verikokeeseen. Siihen loppui B12-vitamiinin syönti. Muistin tökkiminen ei myöskään aiheutunut puutoksesta. No huh, huh.
- Anonyymi
Täällä kanssa tulos >146 ja ilmoitus että arvo mittausalueen ulkopuolella. Mielenkiintoiseksi asian tekee se,että en ole syönyt muuta kuin d vitamiinia.
- Anonyymi
Mulla on samat arvot.mitä ne tarkoittaa?
- Anonyymi
Kiva ois tietää monellako ku b12 vitamiini on korkealla on mahdollisesti diagnosoitu vakava sairaus
- Anonyymi
Mulla on 146 pmol/l. Lääkäri sanoi että on S-B12-TC2 testi tehty ja on hyvä tulos.
Kun katsoin omakannasta,niin testi olikin tehty S-B12-vitamiinit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356