Olisin hakemassa yhteishauissa TSYKin luonnontiedelinjalle. Onko kokemukdia paikasta? Entäs milloin koulupäivät päättyvät, jos ottaa normaalin määrän kursseja motivoituneelle oppilaalle? Entä onko helppo saada kavereita?
TSYK luonnontiedelinja
5
2840
Vastaukset
- metsässäasioista
Moi! Olen itse kanssa hakemassa nyt TSYKkiin, mutta en ole ihan varma kumman pistän ensimmäiseksi vaihtoehdoksi, normi- vai luonnontiedelinjan. Joten olisi kanssa ihan kiva kuulla paikasta enemmän :D
- Kampelatsyk
Hae merilinjalle. Ei minnekkään luonnontiedelinjalle.
- kalleonpeto
Olen luonnontiedelinjalla! Jos on seiskapalkki koulupäivät loppuvat maanantaisin 15.50 ja muuten 14.30. Kavereita saa helposti ja ilmapiiri oikein mukava. Vähän erikoista porukkaa osa...
- moikkamoi11
Kiitos!
- kohta-abi
Moikka,
olen TSYK:in luonnontiedelinjaa toista vuotta käyvä opiskelija. Arvioni linjasta on tietysti subjektiivinen, mutta ainakin itse suosittelisin luonnontiedelinjalle tulemista! Luonnontiedelinjalla opiskellaan intensiivisesti luonnontieteitä (yllätys, yllätys...), joten jos olet yhtään luonnontieteistä kiinnostunut, luonnontiedelinja on paikka sinulle. Luonnontiedelinjalla on useita positiivisia puolia: Luonnontiedelinjalaisilla on hyvä ryhmähenki ja luonnontiedelinjalaisilla on paljon yhteisiä kursseja. Mielestäni parasta on se, että valtakunnallisia pakollisia kursseja saa ottaa pois 8 (koska en ole koskaan ollut esimerkiksi innokas uskonnon opiskelija), joten olen pystynyt keskittymään esimerkiksi kemian ja biologian opiskeluun. Moni luonnontiedelinjalta suuntaa myös lääketieteellisiin opintoihin, mihin linja luonnontiedetavoitteet sopivat hyvin.
Luonnontiedelinjalla on kuitenkin kattavasti kaikenlaisia ihmisiä, eivätkä kaikki ole lääketieteelliseen suuntaavia hikareita (joita on myös paljon). Itse olen lähes 10 opiskelija, joka on kiinnostunut lääketieteestä ja biokemiasta (mm.), mutta 10 keskiarvo ei missään tapauksessa ole tavoite luonnontiedelinjalla. Monella on usein paljon huonompi, joillakin jopa lähemmäs 7/6 puolella. Lisäksi luonnontiedelinja ei rajoita opiskelumahdollisuuksia pelkkiin luonnontieteisiin, vaan monet koulun opiskelijat ovat lopulta päätyneet mm. oikeustiedettä opiskelemaan.
Kokonaisuutena luonnontiedelinja on hyvä valinta henkilölle, joka pärjää hieman keskivertoa paremmin koulussa ja on kiinnostunut luonnontieteiden opiskelusta. Huomautuksena lisään vielä, että vaikka keskiarvovaatimus viime vuonna oli poikkeuksellisen korkea (muistaakseni jotain 9,4 pintaan), ei se enää välttämättä tänä vuonna ole ja hieman yli 9 keskiarvolla ja hyvillä fysiikan, kemian, matematiikan, biologian ja maantiedon arvosanoilla voi hyvin päästä sisälle
P.S Normilinja on hyvä valinta ja luonnontieteisiin kannattaa hakea. Merilinjasta ei puhuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381331 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1771906
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91321- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601250Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157