Koska kuukautiseni alkaa?

14wee

Oon 14v. Alkaako kuukautiseni pian jos mulla on jo valkovuotoa ollu jo 2 vuotta ja mulla on alavatsa kipuja. Täällä kotona meillä ei oo siteitä,kun ne on juuri loppunut. En yhtään tiiä koska äitini aikoo ostaa lisää siteitä. Ja en todellakaan oo kertomassa äitille jos kuukautiseni alkaa. Aion todennäköisesti ostaa itse siteeni. Mutta paljon ne suunnilleen maksaa? Ja kannattaako mun ostaa niitä jo ennen kun ne alkavat ihan kaiken varalta? Koska jos äidilläni siteitä ei tällä hetkellä oo. Mun äiti ei oo puhunutkaan mulle kuukautisista mutta tiedän kyllä missä äitini siteitä pitää ja ei olla oikeen ikinä puhuttu murrosiästä. Koulussa siitä kyllä puhutaan ja se on ollut ihan tarpeen. Toivottavsti jotkut saa tästä mun pitkästä tekstistä ees jotain selvää. Kiitos niille jotka vastaa!

2

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli kanssa n. 2 vuotta valkovuotoa ennenkui kuukautiseni alkoi. Kannattaa ostaa siteitä varalta jos saattaakin alkaa vaikka koulussa. Muistaakseni siteet maksaa 2-4e.

    • Rohkeastikertomaan

      Mullakin oli valkovuotoa noin 2 vuotta ennen menkkojen alkamista. Miksi et voisi sanoa niistä äidillesi? Äitisi on käynyt joskus saman läpi kuin sinäkin. Itselläni meni hetki ennenkun uskalsin kertoa koska vuoto oli ruskeaa ja noin 1 tippa päivällä ja noin 2 yöllä, käytin silloin päivisin pikkuhousun suojia ja yöllä siteitä. Olin silloin isälläni korvessa mutta kannoin varmuudeksi aina itse ostamaani 2 side pakettia mukana koska minulla oli oikeastaan kaikki murrosiän mukana tulleet asiat (rinnat, karvat yms...). SItä ruskeaa vuotoa tuli noin puolitoista viikkoa ja ensimmäisen viikon olin isälläni koska oli syysloma. Kun tulin äidilleni luulin että "menkkani" olivat ehkä ohi enkä jaksanut käyttää siteitä joten päätin olla yön pelkällä pikkuhousunsuojalla ja aamulla huomasinkin että ei ne ollutkaan ohi ja tuo mikä on pikkuhousuissani on ihan kunnon verta eikä sitä ruskeaa (")verta("). Oli kouluaamu joten laitoin siteen ja lähdin kouluun. Ilmoitin kesken koulupäivän äidilleni whattsapp viestillä että Menkkani alkoivat ja minulla on mukana pari sidettä (koulurepussani minulla oli pieni pussukkajoka sisälti 2 pikkuhousunsuojaa ja pari sidettä, sekä särkylääkettä) ja särkylääkkettä. Sanoin siinä viestissä myös että menen jatkamaan kuvaamataito työtäni vaikka puhelinta saikin käyttää. Lisäsin tuon viestiin sen takia että en jotenkin kehdannut laittaa viestiä että " 'Heii äitii, istun nyt koulun vessassa ja mun jalkojen välissä on tulva' " (ei siis ollut tulva vielä silloin :D).
      Äitini vastasi viestiin että voisin tulla kotiin jos tulee jotain tai on hankalaa. Kun tulin kotiin puhuin mukamas puhelimessa koska oli mukamas kiusallista. Myöhemmin illalla äitini kertoin vähän erillaisista siteistä.

      Nauratta toi puhelimeen puhuminen yms... :D Itse koin että viestillä oli helpoin kertoa.

      Pääset moneja kymppejä halvemmalla jos kerrot äidillesi ja luulisin että hän voisi ostaa sinulle suojia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe