Koska kuukautiseni alkaa?

14wee

Oon 14v. Alkaako kuukautiseni pian jos mulla on jo valkovuotoa ollu jo 2 vuotta ja mulla on alavatsa kipuja. Täällä kotona meillä ei oo siteitä,kun ne on juuri loppunut. En yhtään tiiä koska äitini aikoo ostaa lisää siteitä. Ja en todellakaan oo kertomassa äitille jos kuukautiseni alkaa. Aion todennäköisesti ostaa itse siteeni. Mutta paljon ne suunnilleen maksaa? Ja kannattaako mun ostaa niitä jo ennen kun ne alkavat ihan kaiken varalta? Koska jos äidilläni siteitä ei tällä hetkellä oo. Mun äiti ei oo puhunutkaan mulle kuukautisista mutta tiedän kyllä missä äitini siteitä pitää ja ei olla oikeen ikinä puhuttu murrosiästä. Koulussa siitä kyllä puhutaan ja se on ollut ihan tarpeen. Toivottavsti jotkut saa tästä mun pitkästä tekstistä ees jotain selvää. Kiitos niille jotka vastaa!

2

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli kanssa n. 2 vuotta valkovuotoa ennenkui kuukautiseni alkoi. Kannattaa ostaa siteitä varalta jos saattaakin alkaa vaikka koulussa. Muistaakseni siteet maksaa 2-4e.

• Rohkeastikertomaan

Mullakin oli valkovuotoa noin 2 vuotta ennen menkkojen alkamista. Miksi et voisi sanoa niistä äidillesi? Äitisi on käynyt joskus saman läpi kuin sinäkin. Itselläni meni hetki ennenkun uskalsin kertoa koska vuoto oli ruskeaa ja noin 1 tippa päivällä ja noin 2 yöllä, käytin silloin päivisin pikkuhousun suojia ja yöllä siteitä. Olin silloin isälläni korvessa mutta kannoin varmuudeksi aina itse ostamaani 2 side pakettia mukana koska minulla oli oikeastaan kaikki murrosiän mukana tulleet asiat (rinnat, karvat yms...). SItä ruskeaa vuotoa tuli noin puolitoista viikkoa ja ensimmäisen viikon olin isälläni koska oli syysloma. Kun tulin äidilleni luulin että "menkkani" olivat ehkä ohi enkä jaksanut käyttää siteitä joten päätin olla yön pelkällä pikkuhousunsuojalla ja aamulla huomasinkin että ei ne ollutkaan ohi ja tuo mikä on pikkuhousuissani on ihan kunnon verta eikä sitä ruskeaa (")verta("). Oli kouluaamu joten laitoin siteen ja lähdin kouluun. Ilmoitin kesken koulupäivän äidilleni whattsapp viestillä että Menkkani alkoivat ja minulla on mukana pari sidettä (koulurepussani minulla oli pieni pussukkajoka sisälti 2 pikkuhousunsuojaa ja pari sidettä, sekä särkylääkettä) ja särkylääkkettä. Sanoin siinä viestissä myös että menen jatkamaan kuvaamataito työtäni vaikka puhelinta saikin käyttää. Lisäsin tuon viestiin sen takia että en jotenkin kehdannut laittaa viestiä että " 'Heii äitii, istun nyt koulun vessassa ja mun jalkojen välissä on tulva' " (ei siis ollut tulva vielä silloin :D).
      Äitini vastasi viestiin että voisin tulla kotiin jos tulee jotain tai on hankalaa. Kun tulin kotiin puhuin mukamas puhelimessa koska oli mukamas kiusallista. Myöhemmin illalla äitini kertoin vähän erillaisista siteistä.

Nauratta toi puhelimeen puhuminen yms... :D Itse koin että viestillä oli helpoin kertoa.

Pääset moneja kymppejä halvemmalla jos kerrot äidillesi ja luulisin että hän voisi ostaa sinulle suojia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3751
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1392
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1091
    5. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      248
      940
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      73
      938
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      928
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      99
      864
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe