Minulla on silmälasit. Täytyis uudet hakee. Mutta.
Minun näkö vaihtelee. Jos nyt haen uudet lasit, viikon päästä en näe enää niillä hyvin.
Silmät on kuivat. Syön tyrniöljy kapseleita ja pahin kuivuus menee niillä.
Joskus 6v? sitten lääkäri määräsi oxiklorin (tai sinnepäin) tabletit ja niistä paheni silmien kuivuminen. Lopetin syönnin, lääkäri "pauhasi" vain miksi olen mennyt lopettamaan.
Kävin päivällä saunassa ja sen jälkeen on todella huonoa nähdä, laskiko paine silmissä.
Nyt en ole käynyt optikolla mutta aienminkaan eivät löydä. Ei optikko asemien silmälääkäritkään ei löydä.
Mistä tällainen heittely näössä voisi johtua.
Joku sidekudosreuman tyyppinen minulla on. Tumavasta-aineet tapissa. Ferritiini koholla. Lonkissa joku tulehdus, molemmissa.Reuma-arvot "negatiiviset" Jotain tämä on, nivelpsoria tai jotain. Sormet kipeinä pitemmän aikaa.
"vaihteleva" näkö
4
463
Vastaukset
- tihru
Itse sairastan Glaucoomaa ja siitä johtuen samoja ongelmia silmälasien kanssa, välillä näkö sumenee melkoisesti. Silmälääkärini sanoi ettei optikkojen silmänpohjakuvauslaitteet ole niin niin tasokkaita, että niistä pystyisi esim. glaucoomaa välttämättä löytämään, korkeat silmänpaineet voivat viitata kyseiseen sairauteen, itselläni on tällä hetkellä kahdet lääkkeet tähän.
- jkhgkjggfgc
Glaukooma eli silmänpainetautia ei pystytä löytämään silmänpohjakuvauksilla. Sitä varten tehdään silmänpaineen mittaus. Se olisi helppo hoitaa silmänpohjamittauksen ohella, mutta julkisella puolella mitataan yleensä vain silloin kun epäillään kyseistä sairautta. Optikkoliikkeissä tuo on rutiinitoimenpide aina kun tehdään jotain tutkimuksia.
Jotain ongelmaa on minullakin. Tuollaista "vaihtelevaa" näkökykyä on ilmennyt runsaan vuoden, mutta vain osittain. Kun luen jotain pikkutekstiä (esimerkiksi puhelimen näytöltä) tai teen muuta tarkkaa työtä (viimeksi napin ompelu mustiin housuihin) oikeaan silmään tulee tarkan näön alueelle "lätkä" jossa näkö on epätarkkaa. Valoisuus ei siis vaikuta kuten em. esimerkeissä on todettu. Harmillisinta on että tuo oire syntyy dominoivaan silmään (vasempaan silmään ei tule) ja siksi haittaa yleistä näkökykyä. Vajaassa tunnissa tuo oire poistuu. Minulla on diabetes ja koska mittaan säännöllisesti verensokereita ja ne ovat normaalirajoissa, siitä ei liene kyse. Loppukuusta olen menossa silmänpohjakuvaukseen joten ehkäpä sieltä löytyy selitys tai ainakin saadaan karsittua silmänpohjavauriot pois. Kuvauksia tehdään minulle harvoin koska vaurioita ei ole ollut, mutta tässä jaksossa optikkoliikkeen silmälääkäri on kurkistanut välillä silmiin eikä ainakaan huomannut mitään erityistä.
Pitänee tuota silmäoiretta alkaa seuraamaan ja etsiä syytä, mutta heittäkääpä vinkkejä jos jollakin on ollut samanlaisia oireita.
- RAL-
Verensokerin vaihtelut vaikuttavat "linssiin". Onko verensokeri vaihteleva?
- RAL-
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2813&i=ORION PHARMA_OXIKLORIN
Tuo lääkekin näyttäisi vaikuttavan silmiin. Katso haittavaikutukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644342Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441142Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860