Uupunut äitipuoli

UupunutÄP

Hei

Olemme asuneet poikaystäväni kanssa ja hänen 9 vuotiaan tyttären kanssa saman katon alla lähes 3 vuotta. Lapsi tapaa etä äitiä joka toinen viikonloppu.
Alkuun isä halusi lapsen meille asumaan (asunto minun nimissä) ja tapaamiset oli silloin viikko- viikko systeemillä mikä oli toimiva.
Ongelmani on se, että isä ei kanna mitään vastuuta lapsesta. Kaikki lapsilisät ja elarit menevät hänen omaan käyttöönsä. Ruokakaupassa ei käy, ei pese pyykkiä, ei hoida lapsen kynsien leikkuusta, ei osta hänelle vaatteita, ei hoida lapsen paperi asioita. Minä äiti puolena olen hoitanut nämä hänen puolestaan. Alan olemaan erittäin väsynyt tähän touhuun sillä isä ei halua edes viettää aikaa lapsen kanssa ollenkaan.
Äiti maksaa pienet elarit ja hän ei myöskään kannata vastuuta lapsesta. Paras ratkaisu oli tuolloin viikko-viikko järjestely jossa molemmat kantoivat vastuunsa ja tekivät asioita lapsen kanssa. Onko tämä ihan reilua että minä joudun kustantamaan ruoka asiat kotiimme, sekä ostan vaatteet lapselle omasta rahastani? Olen miettinyt eroa mutta säälin lasta, lapsi vissiinkin rakastaa minua enemmän kun omia biologisia vanhempiaan. Alan olemaan kuitenkin ihan poikki... äiti huitelee omia menojaan sekä matkustaa ja isä muuten vaan tekee iltavuoroja ja jatkuvasti töissä että hoito siirtyy minun vastuulle. Tästä olen valittanut että isän pitäisi olla kotona vahtimassa lastaan, mutta tähän hän sanoo sitten että lapsi pärjää myös illat kotona tai mummi voi tulla meille hoitamaan?! Ihan hullua..

53

2573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsetkivoja

      Eihän 9 v peruskoululainen ole enää mikään vauva, nauti lapsesta jollei sulla ole edes omia lapsia.

      • UupunutÄP

        Ei se olekaan mikä vauva mutta on se vielä sen ikäinen ettei häntä voi yksin kotiin jättää illat! Isä meinasi että asia hoituu sillä että lapsi jää illat kotiin ja menee itsekseen nukkumaan ja isä palaa sit kotiin puolilta öin. Ei kyse ole siitä etten lapsesta nauti kun minä nimenomaan olen sen kanssa ja vietän aikaa. Kyse on nimenomaan siitä isästä joka väkisin haluaa pitää lapsen vaikka ei sen kanssa vietä edes aikaa ja passittaa aina omaan huoneeseen.


      • Annxz

        Sinulla ei ole mitään juridista vastuuta toisten lapsesta. Tämä näin kylmästi ensin sanottuna.
        Käytännössä kuitenkin lasta kohtaan syntyy välittämlstä ja juuri tähän alimittaiset isät ja äidit laittavat toivonsa. Välittäminen ei kuitenkaan saa olla ase sinua vastaan.
        Ehdotan että ensin keskustelet (älä riitele) lapsen isän kanssa ja vaadit häneltä vastuunottoa oman lapsensa suhteen. Ihan kaiken on muututtava hänen suhtautumisessa omaan lapseensa.
        Jos hän ei ota vasuutaan isänä, eikä lapsen äitikään ota vastuutaan, niin suosittelen että otat yhteyttä paikkakuntasi sosiaaliviranomaisiin ratkaisun saamiseksi.
        Olen itse käynyt läpi samanlaisen mankelin ja voin sanoa, että jos tekin vielä saisitte oman lapsen, niin edessäsi olisi tuskainen tulevaisuus, jossa huomaat ettei lapsesi isä muutu kuin pahempaan suuntaan.
        Itse olin silloin vielä liian heikko vastustamaan voimakastahtoista miestä, ja kuvittelin että yhteinen lapsi helpottaisi tilannetta, mutta ei. Senjälkeen olin kuin vanki, enkä päässyt miehestä eroon ennenkuin vasta vuosien päästä, kun kaikki kokemani vääryydet tekivät minusta vahvan.
        Toivon että sinulla olisi parempi elämä, mutta lapsen isän käytös ja vastuunsa pakoilu tulisi soittaa hälyytyskelloja sivussa.


    • Kyllä ton ikänen osaa jo itse leikata omat varpaan- ja sormenkyntensä. Eroa sitten ja vie tyttö mukanasi, jos kerran tulette toimeen ja vaadi isältä ja äidiltä kunnon elatusta. Ja vaadi lähestymiskieltoa kummallekin oikeista vanhemmista, jos kerran eivät välitä lapsestaan yhtään, kuten kunnon vanhempien pitää. Ja ton ikäset ei vielä pärjää yksin kotona ilman vahtia. Eikä ulkonakaan.

      • UupunutÄP

        Valitettavasti tämä lapsi ei osaa. Hän on erityislapsi. Hänelle todettiin adhd 2 vuotta sitten minun avulla kun sanoin että lapsen pitää päästä tutkimuksiin mutta isä ja äiti ensin vastustivat tätä. En minä pysty ottamaan lasta mukanani kun en ole hänen huoltaja. Heillä on yhteishuoltajuus lapsesta. Tiedän jos eroan miehestä niin mies ei anna minun tavata lasta enään koskaan.


      • Minäparas

        Vähän haiskahtaa se että sinä
        Olet joka asiassa se joka on lapsen asiat hoitanut.
        Ihan vain siksi että ei sinun luvillasi lasta edes hoideta missään vaan siihen tarvitaan huoltajan lupa.


    • NiinTurhaa

      Tämä avaushan oli kirjoitusvirheitä taas pullollaan. Et sinä varmaankaan kykene niitä paperiasioita hoitamaan, joten jätä ne tekemättä. Jollei isä ja äiti tee, niin anna olla. Sinähän olet vain ns. muu huoltaja, et siis vetovastuussa.

      • UupunutÄP

        Turhanpäiväinen kommentti. Mikäli sinulla ei ole antaa vastausta kysymykseeni niin jätä kommentoimatta. Mistä näitä näsäviisaita oikein sikiää.


    • Hauskamielikuvitussulla

      Taas yksi työtön kerää tyhjänpäiväisellä aloituksellaan kontaktia keskustella ja haastaa riitaa. Onpahn tuokin harrastus sinänsä, ja varma keskustelun avaus, sillä morkkaamalla miehen entisiä lapsia ja perhettään saa varmasti vastauksia, sillä nämä aloituksethan ei ole oikeita vaan keksittyjä juttuja omaan pahaan oloon ja yksinäisyyteen. Sori, en mennyt lankaan.

      • kusetuskos

        Suviko se taas täällä vaikka "tienaa" 5000 euroa kuukaudessa eikö porvarille mikään riitä? Toisin Bentv ja benin rahoilla työttömät ei juhli? Ja kun ben on jo 30 vuotta ollut vain työtön herää kenen rahoilla.................


      • UupunutÄP

        Pitääkö olla työtön että avaa keskustelun täällä? Todennäköisesti olet siis sitten itsekkin työtön kun sinulla ollut aikaa vastata. Millä tavalla keskustelun avaamisella olen riitaa haastannut? Etsi minulle kohta jossa olen morkannut lasta?


      • Lissuonjuoppo

        Lissu hei ,ainoastaan sinä keksit tänne satuja millon olet ilkeä äitipuoli ja miehen kakarat haisee ja ovat kamalia ja kaikki naiset ovat sutturoita ja naikkosia ,toisinaan taas olet mies ja välillä surkea teini.
        Sulla ei ole varaa arvostella ketään ,sinä yksinäinen juoppo.


      • Raision.mies
        Lissuonjuoppo kirjoitti:

        Lissu hei ,ainoastaan sinä keksit tänne satuja millon olet ilkeä äitipuoli ja miehen kakarat haisee ja ovat kamalia ja kaikki naiset ovat sutturoita ja naikkosia ,toisinaan taas olet mies ja välillä surkea teini.
        Sulla ei ole varaa arvostella ketään ,sinä yksinäinen juoppo.

        Ei kyllä mäkin niitä tänne kirjoittelen ja varmaan moni muukin.


      • hmmmph
        Lissuonjuoppo kirjoitti:

        Lissu hei ,ainoastaan sinä keksit tänne satuja millon olet ilkeä äitipuoli ja miehen kakarat haisee ja ovat kamalia ja kaikki naiset ovat sutturoita ja naikkosia ,toisinaan taas olet mies ja välillä surkea teini.
        Sulla ei ole varaa arvostella ketään ,sinä yksinäinen juoppo.

        Ei tuo aloittaja kyllä lissu ollut.


      • Lissuonääliö
        hmmmph kirjoitti:

        Ei tuo aloittaja kyllä lissu ollut.

        Hauskamielikuvitussulla on selvä Lissu ja kännissä tietty.


    • pop98

      Ilmeisesti poikaystävä on komea, kun väkisin palvelijana haluat roikkua.
      Ei kannata niin paljo laittaa painoa miehen ulkonäölle kuin naiset nykyään laittaa.

      Tavallisennäköiset miehet hoitaa osuutensa, komean ei tarvi kun naiset oikein mielellään hyysää, ja jos joku ei hysää, aina löytyy joku toinen nainen joka tekee sen saadakseen komean miehen.

      sitä saa mitä tilaa.

      • UupunutÄP

        Meinaat siis tuolla että komeat miehet ei hoida osuutensa mut tavallisen näköiset hoitaa? No siinä tapauksessa poikaystäväni on sitten erikoinen tapaus kun tavallisen näköinen on muttei hoida osuuttaan kuitenkaan. Epäkypsä olet, kun vastauksen loppuun pitää laittaa sitä saa mitä tilaa. Eli mitä siis olen mielestäsi tilannut kun tätä saanut?


      • NiinTurhaa

        Taidat sitten olla vain masokisti? Mitä sinä tuollaisessa retkussa näet? Mies joka ei hoida velvollisuuksiaan isänä ja kasvattajana on arvoton. Siksihän se on jo kerran ainakin lempattu


      • Niiih
        UupunutÄP kirjoitti:

        Meinaat siis tuolla että komeat miehet ei hoida osuutensa mut tavallisen näköiset hoitaa? No siinä tapauksessa poikaystäväni on sitten erikoinen tapaus kun tavallisen näköinen on muttei hoida osuuttaan kuitenkaan. Epäkypsä olet, kun vastauksen loppuun pitää laittaa sitä saa mitä tilaa. Eli mitä siis olen mielestäsi tilannut kun tätä saanut?

        Älä välitä, täällä on aina osa vastauksista avopotilaiden kirjoittamia. Terveydenhuolto on ajettu niin ahtaalle, ettei edes kunnon lääkitystä noille potilaille ole varaa antaa.


    • miimo

      I feel you... oon niin samassa tilanteessa!!!

      • UupunutÄP

        Oletko tehnyt mitään asialle? En tiedä itsekkään mitä tässä enää tehdä. Olen soittanut lastensuojeluun ja siellä vastattu vaan että se on sinun ja miehesi välinen asia eivätkä he pysty auttaa.. huoh.


      • Oikeutta.Jeesukselle
        UupunutÄP kirjoitti:

        Oletko tehnyt mitään asialle? En tiedä itsekkään mitä tässä enää tehdä. Olen soittanut lastensuojeluun ja siellä vastattu vaan että se on sinun ja miehesi välinen asia eivätkä he pysty auttaa.. huoh.

        Tuollaista se on Raisiossa, tarkoitushakuista vieraannuttamista. Oikeudessa viranomaiset valehtelevat lapsen olosuhteista ja näin rikotaan perheet.


    • äitipuoliärsyttynyt

      Sama, et uupunut oon miehen lapsista. Omien kanssa olen päässyt tosi helpolla, mutta nämä on oikuttelivia ja kitiseviä, likaisia ja laiskoja lapsia nää miehn kullannuput. Olen kuin piika heille. Olen yrittänyt opettaa heille siivoomista ja ruuanlaittoa ja pyykkäystä, mutta ei kiinnosta, olisi kiva joskus vaan ollakun muut tekee.
      Heidän äiti lellii heitä koko ajan, niin mä joudun heitä kasvattamaan ja ohjeestamaan. Roolini on se, mutta sittenpän on. Ruoka ei kelpaa vaan pitää olla pakasgepitsaa ja hammpareita jotka lihottaa. Äitipuoli on aina paha, mutta neillä miehen kersat pahempia. Luulevat että ovat ihnaia mutta ei ole. Omat osaa kaiken nämäei mitään.

      • UupunutÄP

        Asuuko miehen lapset teillä? Miten usein käyvät oman äidin luona? Meillä lapsi käy äidin luona joka toinen viikonloppu. Minulla ei ole taas ongelmaa lapsen kanssa. Lapsi on aivan ihana ja rakastan häntä kuin omaani. Sääliksi vaan käy häntä kun kukaan ei välitä. Ei oma isä tai oma äiti. Sukulaiset eivät mielellään häntä hoitoon ota koska on ylivilkas. Minua ottaa päähän mieheni sekä lapsen äiti. Nämä ovat se suuri ongelma kun lapsen tehneet eikä kumpikaan kanna vastuunsa tai hoida häntä niin kuin pitäisi.


      • jfkdjfkdjfkdjfkdfj
        UupunutÄP kirjoitti:

        Asuuko miehen lapset teillä? Miten usein käyvät oman äidin luona? Meillä lapsi käy äidin luona joka toinen viikonloppu. Minulla ei ole taas ongelmaa lapsen kanssa. Lapsi on aivan ihana ja rakastan häntä kuin omaani. Sääliksi vaan käy häntä kun kukaan ei välitä. Ei oma isä tai oma äiti. Sukulaiset eivät mielellään häntä hoitoon ota koska on ylivilkas. Minua ottaa päähän mieheni sekä lapsen äiti. Nämä ovat se suuri ongelma kun lapsen tehneet eikä kumpikaan kanna vastuunsa tai hoida häntä niin kuin pitäisi.

        Onneksi ei, en kestäisi niitä hunsvotteja. Nytkin rasittaa, onneksi mies tukee minua ja ei ota lapsiaan meille kuin joka toinen kuukausi, kun tietää etten jaksa heitä. On varmasti itsekin ärsyyntynyt lapsistaan muttei sano mutta näen.


      • Lissuonjuoppo

        Jaaha lissu siinä niitä satuja tulee , nyt olet ilkeä äitipuoli ,todellisuudessa olet yksinäinen vanha juoppo.


      • Lissuonääliö
        jfkdjfkdjfkdjfkdfj kirjoitti:

        Onneksi ei, en kestäisi niitä hunsvotteja. Nytkin rasittaa, onneksi mies tukee minua ja ei ota lapsiaan meille kuin joka toinen kuukausi, kun tietää etten jaksa heitä. On varmasti itsekin ärsyyntynyt lapsistaan muttei sano mutta näen.

        Älä jaksa juoppo sepittää sontaa ,.,.,.,


      • Lopetajuominen

        Lissu hei ,sinä et uuvu muusta ,kun juopottelusta, eikä sulla edes ole miestä ja lapsia.


      • kännis-oot

        Oot sie taas kännis?


    • Opy

      Oliko pako rikkoa hyvä laspi perhe , ihan oikeen Sullevainn meilä ei naikkoset juhli meillä lapset ei ole ikinä nähneet meihen sutturoita suturat ei kuulu meidän elmään.

    • Valintojavalintoja

      Ensinnäkään äidin maksamat elarit ei kuulu mitenkään siihen kuka lapsesta käytännössä pitää huolta jos lähihuoltajana on isä.
      Toiseksi jos te asutte yhdessä niin talouteen tuleva raha on käytännössä kaikille jos muuta ei ole sovittu. Näin toimii oikea perhe. Valituksesi elatusavun pienuusesta ihmetyttää. Ei se tee äidistä huonoa vaan kertoo hänen pienistä tuloistaan.
      ADHD lapsi on erityislapsi mutta se ei tarkoita ettei hän osaisi varpaiden kynsiä leikata. Yleensä ADHD lapset ovat käytännön asioissa todella hyviä.
      Ja vaikka olet hoitanut häntä pienestä pitäen niin huomaat viimeistään teini-iässä ettet olekaan se ketä lapsi eniten rakastaa. Älä uskottelee itsellesi että olisit. On hyvä että lapsi pitää sinusta mutta ei kannata korottaa itseään vanhempien yli, olivat he millaisia tahansa. Lapset ovat aina lojaaleja vanhemmilleen.
      Tietääkö miehesi että olet soittanut lastensuojeluun? Toivottavasti koska muutoin toimit hänen selkänsä takana ja se loukkaa varmasti jos saa siitä tietää.
      Ei ole sinun tehtäväsi huolehtia lapsesta eikä elättää häntä mutta käytännössä asiat menevät varmaan hankaliksi jos tässä vaiheessa kieltäydyt näin tekemästä koska olet sitä tehnyt jo oletettavasti aika kauan.
      Jos eroatte niin on aivan luonnollista ettet näe enää lasta koska hän ei ole sinun lapsesi. Näinhän se lapsipuolten kanssa menee. Ei kuitenkaan ole hyvä jäädä suhteeseenkaan vain lapsen takia jos jo koet hänen huolehtimisensa ja elättämisensä raskaaksi.

      • Trolliavaus

        Joo adhd ominaisuudet tulevat esiin ihan muussa kuin varpaankynsien leikkaamisen oppimisessa. Siitä tietää että "uupunut" on Lissu-ukko. Hänhän on itse kehari.


    • JuopunutÄitipuoli

      Tää 9-vuotiaan kynsienleikkuu oli parhautta. Eipä taida olla tarpeen, ellei oo fyysinen vamma. Mikä voi ihan hyvin olla, mutta tässä tapauksessa hieman epäilen...

    • äitimyös

      Voit varata ajan jollekin sossulle t. perhekeskukseen ja puhut asiat heille. Tai voit soitella sille mummolle ja sopia, milloin viet lapsen hänelle hoitoon, jos lepoa kaipaat. Puhelimessa on sossun helppo sanoa, ett sun ja äijän välinen asia. Tavatessa asiat ehkä otetaan vakavammin. Mutta voi olla, ett sossu vaihtuu seuraavalla viikolla eikä asiasta ole mitään hyötyä.

      • Meneehänsenäinkin

        Jos aloittaja tekee lastensuojeluilmoituksen hän tekee sen myös itsestään jos ilmoittaa että biologiset vanhemmat eivät huolehdi ja kaikki kaatuu hänenkin vastuulleen.
        Se että tekee näin lastensuojeluilmoituksen tarkoittaa sitä että äitipuoli on väsynyt.
        Ei siinä mitään, hyvähän on apua saada jos on, mutta lapsi joutuu vieraan ihmisen takia lastensuojeluasiakkaaksi vaikka äitipuoli voisi muuttaa pois ja antaa vanhempien selvitä.
        Todennäköisesti jompikumpi alkaisi lapsen asiat hoitamaan kun on pakko. Nythän pakkoa ei ole kun äitipuoli hoitaa.
        Olisi asiallista jutella isän kanssa eikä toimia hänen selän takana.

        Mitenköhän lastensuojeluilmoituksen käsittely tapahtuisi kun ilmoittajana olisi äitipuoli. Todennäköisesti lapsen isä ja lapsen oma äiti kutsuttaisiin selvittämään asiaa mutta äitipuoli ei pääsisi mukaan jos jompikumpi vanhemmista sen kieltäisi koska ei ole lapsen huoltaja ja koska ilmoituksen tekijällä ei ole oikeutta saada tietää johtaako ilmoitus toimenpiteisiin.
        Varma keino se kuitenkin on saada sekä lapsi että molemmat vanhemmat vielä enemmän äitipuolta vastaan lastensuojelun avustuksella.


      • mitäperheduunaa
        Meneehänsenäinkin kirjoitti:

        Jos aloittaja tekee lastensuojeluilmoituksen hän tekee sen myös itsestään jos ilmoittaa että biologiset vanhemmat eivät huolehdi ja kaikki kaatuu hänenkin vastuulleen.
        Se että tekee näin lastensuojeluilmoituksen tarkoittaa sitä että äitipuoli on väsynyt.
        Ei siinä mitään, hyvähän on apua saada jos on, mutta lapsi joutuu vieraan ihmisen takia lastensuojeluasiakkaaksi vaikka äitipuoli voisi muuttaa pois ja antaa vanhempien selvitä.
        Todennäköisesti jompikumpi alkaisi lapsen asiat hoitamaan kun on pakko. Nythän pakkoa ei ole kun äitipuoli hoitaa.
        Olisi asiallista jutella isän kanssa eikä toimia hänen selän takana.

        Mitenköhän lastensuojeluilmoituksen käsittely tapahtuisi kun ilmoittajana olisi äitipuoli. Todennäköisesti lapsen isä ja lapsen oma äiti kutsuttaisiin selvittämään asiaa mutta äitipuoli ei pääsisi mukaan jos jompikumpi vanhemmista sen kieltäisi koska ei ole lapsen huoltaja ja koska ilmoituksen tekijällä ei ole oikeutta saada tietää johtaako ilmoitus toimenpiteisiin.
        Varma keino se kuitenkin on saada sekä lapsi että molemmat vanhemmat vielä enemmän äitipuolta vastaan lastensuojelun avustuksella.

        Mikä on äitipuoli? Voiko perheessä olla kaksi äitiä ja isä?????? Aikamoista, jo tuosta kannattaa tehdä ls ilmoitus jos perheessä on moista.
        Lapsia käy sääli.


      • Lissupuolijuoppo
        mitäperheduunaa kirjoitti:

        Mikä on äitipuoli? Voiko perheessä olla kaksi äitiä ja isä?????? Aikamoista, jo tuosta kannattaa tehdä ls ilmoitus jos perheessä on moista.
        Lapsia käy sääli.

        Lissu sinä olet puolihullu ,onneksi teitä ei ole kun yksi ja yksin elävä juoppo.


      • äitimyös
        Meneehänsenäinkin kirjoitti:

        Jos aloittaja tekee lastensuojeluilmoituksen hän tekee sen myös itsestään jos ilmoittaa että biologiset vanhemmat eivät huolehdi ja kaikki kaatuu hänenkin vastuulleen.
        Se että tekee näin lastensuojeluilmoituksen tarkoittaa sitä että äitipuoli on väsynyt.
        Ei siinä mitään, hyvähän on apua saada jos on, mutta lapsi joutuu vieraan ihmisen takia lastensuojeluasiakkaaksi vaikka äitipuoli voisi muuttaa pois ja antaa vanhempien selvitä.
        Todennäköisesti jompikumpi alkaisi lapsen asiat hoitamaan kun on pakko. Nythän pakkoa ei ole kun äitipuoli hoitaa.
        Olisi asiallista jutella isän kanssa eikä toimia hänen selän takana.

        Mitenköhän lastensuojeluilmoituksen käsittely tapahtuisi kun ilmoittajana olisi äitipuoli. Todennäköisesti lapsen isä ja lapsen oma äiti kutsuttaisiin selvittämään asiaa mutta äitipuoli ei pääsisi mukaan jos jompikumpi vanhemmista sen kieltäisi koska ei ole lapsen huoltaja ja koska ilmoituksen tekijällä ei ole oikeutta saada tietää johtaako ilmoitus toimenpiteisiin.
        Varma keino se kuitenkin on saada sekä lapsi että molemmat vanhemmat vielä enemmän äitipuolta vastaan lastensuojelun avustuksella.

        En puhunut mitään lasu-ilmoituksesta. ADHD-lapsille on jotain tukiryhmiä, mitä kai ohjaa joku ammattilainen. Ainakin Oulun paikallisuutisissa tuli sellainen juttu. Tukiperhe on yksi mahdollisuus, niistä vain on pulaa.
        Sossu tietää näistä mahdollisuuksista enemmän. Kouluterkkarin kanssa voi myös olla yhteyksissä, hänkin voi tietää jotain sopivaa.


      • Ihmettelenkovasti
        äitimyös kirjoitti:

        En puhunut mitään lasu-ilmoituksesta. ADHD-lapsille on jotain tukiryhmiä, mitä kai ohjaa joku ammattilainen. Ainakin Oulun paikallisuutisissa tuli sellainen juttu. Tukiperhe on yksi mahdollisuus, niistä vain on pulaa.
        Sossu tietää näistä mahdollisuuksista enemmän. Kouluterkkarin kanssa voi myös olla yhteyksissä, hänkin voi tietää jotain sopivaa.

        Ja kaikki vain siksi että äitiPUOLI on väsynyt oman parisuhteen tasa-arvottoman ajankäytön suhteen.
        Laitetaan lapsi pois. Kuten aina uusperheessä.


      • Kukaolihuoltaja
        äitimyös kirjoitti:

        En puhunut mitään lasu-ilmoituksesta. ADHD-lapsille on jotain tukiryhmiä, mitä kai ohjaa joku ammattilainen. Ainakin Oulun paikallisuutisissa tuli sellainen juttu. Tukiperhe on yksi mahdollisuus, niistä vain on pulaa.
        Sossu tietää näistä mahdollisuuksista enemmän. Kouluterkkarin kanssa voi myös olla yhteyksissä, hänkin voi tietää jotain sopivaa.

        Tukiperhe tarkoittaa että lapsi viettää esim. viikonloppuja siinä perheessä.
        Eikö äitipuoli itse voisi viettää viikonloppuja muualla ja antaa lapsen vanhempien ja sukulaisten ottaa lapsesta vastuuta?
        Miksi sen lapsen täytyy lähteä kotoaan?
        Äitipuoli voi aikuisena ihmisenä halutessaan muuttaa myös pois. Vai pitääkö hänen saada asua lapsen kotona ja lapsen täytyy muuttaa jos äitipuolta väsyttää?
        Tosi kummallisia neuvoja että lapselle apua kun puhutaan aikuisen ihmisen väsymisestä joka ei ole lapsen huoltaja.
        Tämä äitipuoli ei saa päättää mitä palveluja vanhemmat ottavat vastaan lapselle joten ei ole mielekästä että hän menee pyytämään tukiperhettä lapselle. Häneltä ei edes kysytä mielipidettä asiaan. Riitaa sillä kyllä saadaan aikaan parisuhteessa ja lisää syyttelyä äitipuolelle että haluaa lapsen pois. Sitäkö nämä hyväntahtoiset neuvojat äitipuolelle haluavat?

        Äitipuoli kun kävelee talosta ulos ja sanoo että menee viikonlopuksi lepäämään niin tahti talossa muuttuu jos parisuhde on miehelle tärkeä.
        Sen kummempaa ei tarvitse tehdä. Jos mikään ei muutu tai syytöksiä satelee niin on varmaan aika erota koska tällöin on täysin selvää että äitipuoli on pelkkä lapsenlikka.


      • olivaannamari
        Kukaolihuoltaja kirjoitti:

        Tukiperhe tarkoittaa että lapsi viettää esim. viikonloppuja siinä perheessä.
        Eikö äitipuoli itse voisi viettää viikonloppuja muualla ja antaa lapsen vanhempien ja sukulaisten ottaa lapsesta vastuuta?
        Miksi sen lapsen täytyy lähteä kotoaan?
        Äitipuoli voi aikuisena ihmisenä halutessaan muuttaa myös pois. Vai pitääkö hänen saada asua lapsen kotona ja lapsen täytyy muuttaa jos äitipuolta väsyttää?
        Tosi kummallisia neuvoja että lapselle apua kun puhutaan aikuisen ihmisen väsymisestä joka ei ole lapsen huoltaja.
        Tämä äitipuoli ei saa päättää mitä palveluja vanhemmat ottavat vastaan lapselle joten ei ole mielekästä että hän menee pyytämään tukiperhettä lapselle. Häneltä ei edes kysytä mielipidettä asiaan. Riitaa sillä kyllä saadaan aikaan parisuhteessa ja lisää syyttelyä äitipuolelle että haluaa lapsen pois. Sitäkö nämä hyväntahtoiset neuvojat äitipuolelle haluavat?

        Äitipuoli kun kävelee talosta ulos ja sanoo että menee viikonlopuksi lepäämään niin tahti talossa muuttuu jos parisuhde on miehelle tärkeä.
        Sen kummempaa ei tarvitse tehdä. Jos mikään ei muutu tai syytöksiä satelee niin on varmaan aika erota koska tällöin on täysin selvää että äitipuoli on pelkkä lapsenlikka.

        No lapsenlikkahan se miehen uus suttura on aina, miksimies muuten ottais uuden naisen nopeesti. Mies ei osaa olla yksin kun ex viamo on heittänyt pihalle, niin mies ottaa ekan naisen joka näkee, siivoojaksi, pyykkäriksi ja ruuanlaitttajaksi, passamaan itseään. Mies etsii samanlaista kuin ex vaimo sillä aikaa kun tämä kotiapulainen luulee miehen rakastuneen häneen. Kuka hullu tekee itse kotityöt kun helppoja naisia on saatavilla.,


      • äitimyös
        Kukaolihuoltaja kirjoitti:

        Tukiperhe tarkoittaa että lapsi viettää esim. viikonloppuja siinä perheessä.
        Eikö äitipuoli itse voisi viettää viikonloppuja muualla ja antaa lapsen vanhempien ja sukulaisten ottaa lapsesta vastuuta?
        Miksi sen lapsen täytyy lähteä kotoaan?
        Äitipuoli voi aikuisena ihmisenä halutessaan muuttaa myös pois. Vai pitääkö hänen saada asua lapsen kotona ja lapsen täytyy muuttaa jos äitipuolta väsyttää?
        Tosi kummallisia neuvoja että lapselle apua kun puhutaan aikuisen ihmisen väsymisestä joka ei ole lapsen huoltaja.
        Tämä äitipuoli ei saa päättää mitä palveluja vanhemmat ottavat vastaan lapselle joten ei ole mielekästä että hän menee pyytämään tukiperhettä lapselle. Häneltä ei edes kysytä mielipidettä asiaan. Riitaa sillä kyllä saadaan aikaan parisuhteessa ja lisää syyttelyä äitipuolelle että haluaa lapsen pois. Sitäkö nämä hyväntahtoiset neuvojat äitipuolelle haluavat?

        Äitipuoli kun kävelee talosta ulos ja sanoo että menee viikonlopuksi lepäämään niin tahti talossa muuttuu jos parisuhde on miehelle tärkeä.
        Sen kummempaa ei tarvitse tehdä. Jos mikään ei muutu tai syytöksiä satelee niin on varmaan aika erota koska tällöin on täysin selvää että äitipuoli on pelkkä lapsenlikka.

        Tässä tapauksessa äitipuoli ei muuta pois kotoaan, koska se on hänen kotinsa, johon hän on hyväksynyt miehen ja lapsen asumaan kanssaan. Ja sitten pettynyt siihen, että joutuu elättämään lapsen ja huoltamaan ilman isän apua. Toivottavasti äiti ottaa lapsen ja palataan vuoroviikkosysteemiin.
        Mitenköhän sujuisi äitipuolen viikonloppu muualla, jos lapsi olisi yksin kotona?


    • Mikäoliongelma

      Teillä on parisuhdeongelmia.
      Älä sekoita siihen lasta tai lapsen äitiä.
      Siksi lastensuojelustakaan ei ole puututtu tilanteeseen koska ongelma on sinun ja miehen ajankäyttö ei lapsi tai äiti

      • Ehdotusvain

        Miten olisi parisuhdeterapia?
        Se on oikea paikka käsitellä parisuhteessa olevia ongelmia kuten miehen ajankäyttö ja lapsen hoidon järjestäminen tasapuolisesti.
        Saisitte ehkä apua myös siihen miten voi riidellä rakentavasti.
        Eihän nuo asiat mitä kerrot liity lapseen ja vielä vähemmän lapsen äitiin vaan miehen ja sinun suhteeseen.
        Miksi sinun heitä pitää vetää mukaan teidän suhteen ongelmiin?


    • trtrtrtrtrtr

      Tuo nainen pilaa koko perheen, ihme ettei mies tajuu että naikkonen kiusaa hänen lapsiaan, vai eikä mies välitä. Semmoisia on ne uudet naikkoset, kiusaa lapsia niin kauan kunnes mies jättää heidätkin.

      • Lissuontransu

        Naikkoset ja sutturat lissu ukon vaki ystävät ja taas kännissä.


    • sossuntäti

      Tee lastensuojelu-ilmoitus.Asiaan puututaan välittömästi.

      • Äitipuolivalittaa

        Varmaan puututaan ja todetaan että perheen aikuisilla o ne parisuhdeongelmia jotka vaikuttavat lapsesta huolehtimiseen.
        Käynnistyy se iso pyörä näinkin.
        Siinä vaiheessa kun pitää miettiä miten lapselle käy niin isä antaa uudelle vaimolle eroilmoituksen.
        Eikö nämä uudet puolisot kestä perhe-elämää kun lapsista ja miehestä ja vielä ex puolisostakin ilmoitellaan sossuun mutta jätetään yksi arjessa ex-puolisoa enemmän toimiva väsynyt äitipuoli huomioimatta täysin.
        Mitä jos äitipuoli väsyksissään kohtelee lasta huonosti tai on poissaoleva tai huutaa tai jättää lapsen tarpeisiin muutoin vastaamatta?
        Kyllä äitipuoli marttiyryydellåän nyt aiheuttaa perheelle ongelmia sen sijaan että ottaisi asian omassa perheessään avoimesti esille ja pakottaisi isän ottamaan vastuuta.
        Lapsen äitihän ottaa lapsesta vastuun silloin kun lapsi on hänellä.
        Ja äitipuoli ei saa sotkeentua lapsesta tehtäviin sopimuksiin. Hänellä ei ole oikeutta siihen.
        Jokainen aikuinen tietää rajansa ja jos ei ole lapsia halunnut ja joutuu elämänsä antamaan toisen ihmisen lapselle vastoin tahtoaan niin silloinhan hän eroaa ja pääsee irti tilanteesta.
        On todella ilkeää alkaa syyttelemään kaikkia muita hankaliksi kuten aloittaja tekee ja jättää oma osansa kokonaan pois kuvioista vaikka on omien sanojensa mukaan keskeisin ja eniten lapsen arjessa toimiva ihminen.
        Ehkä hänen kasvatuksellisin on vaikutuksia lapseen ja lapsen ongelmiin.


      • Lyylianalissu
        Äitipuolivalittaa kirjoitti:

        Varmaan puututaan ja todetaan että perheen aikuisilla o ne parisuhdeongelmia jotka vaikuttavat lapsesta huolehtimiseen.
        Käynnistyy se iso pyörä näinkin.
        Siinä vaiheessa kun pitää miettiä miten lapselle käy niin isä antaa uudelle vaimolle eroilmoituksen.
        Eikö nämä uudet puolisot kestä perhe-elämää kun lapsista ja miehestä ja vielä ex puolisostakin ilmoitellaan sossuun mutta jätetään yksi arjessa ex-puolisoa enemmän toimiva väsynyt äitipuoli huomioimatta täysin.
        Mitä jos äitipuoli väsyksissään kohtelee lasta huonosti tai on poissaoleva tai huutaa tai jättää lapsen tarpeisiin muutoin vastaamatta?
        Kyllä äitipuoli marttiyryydellåän nyt aiheuttaa perheelle ongelmia sen sijaan että ottaisi asian omassa perheessään avoimesti esille ja pakottaisi isän ottamaan vastuuta.
        Lapsen äitihän ottaa lapsesta vastuun silloin kun lapsi on hänellä.
        Ja äitipuoli ei saa sotkeentua lapsesta tehtäviin sopimuksiin. Hänellä ei ole oikeutta siihen.
        Jokainen aikuinen tietää rajansa ja jos ei ole lapsia halunnut ja joutuu elämänsä antamaan toisen ihmisen lapselle vastoin tahtoaan niin silloinhan hän eroaa ja pääsee irti tilanteesta.
        On todella ilkeää alkaa syyttelemään kaikkia muita hankaliksi kuten aloittaja tekee ja jättää oma osansa kokonaan pois kuvioista vaikka on omien sanojensa mukaan keskeisin ja eniten lapsen arjessa toimiva ihminen.
        Ehkä hänen kasvatuksellisin on vaikutuksia lapseen ja lapsen ongelmiin.

        Heh, heh, heh.
        Olipas siinä anaLyyli.


      • Äitipuolivalittaa

        No miten ajattelit että lastensuojelusta reagoitaisiin äitipuolen väsymykseen?
        Haukkumalla lapsen vanhemmat vai?

        Selkeästihän tässä on äitipuoli väsynyt ja haluaa syytellä lapsen vanhempia ja sukulaisia ja korostaa itseään. Ehkä se johtuu väsymyksestä.

        Lapsen ongelmatkin johtuvat niistä aikuisista jotka eivät hänen mukaansa vietä aikaa lapsen kanssa.

        Jos äitipuoli on niin hyvä ja huolehtiva kasvattaja kuin esittää olevansa niin lapsella ei olisi sitten mitään ongelmia.

        Ja on tosiasia että väsynyt äitipuoli tarvitsee apua. Kyllä se tosissaan otetaan lastensuojelussa ja siitä saadaan aihetta vaikka mihin muuhun huoleen. Mutta koska äitipuoli ei ole lapsen huoltaja niin lapsen palveluista päättävät lapsen huoltajat. Äitipuolen väsymys nousee keskeiseksi huolenaiheeksi ainakin.

        Eikä aloittaja voi ulkoistaa omaa rooliaan ja osaansa lapsen elämässä. Ehkä kaikkein naurettavinta on syyttää etävanhempaa äitipuolen oman perheen ongelmista.

        Et lyylianalissu taida ymmärtää mikä on huoltajan ja äitipuolen ero. Se on se että huoltaja päättää lapsen asioista ja se jolla ei ole lapsen huoltajuutta ei voi lapsen asioista päättää kun ollaan tekemisissä viranomaisten terveydenhuollon tms. kanssa.

        Muille ihmisille kuin sinulle se on varmaan täysin selkeä asia.

        Että lissuttele sinä ketä tykkäät. Sehän näyttääkin olevan täällä kaikkien asioista tietämättömien tapa kommentoida jos jonkun kirjoitus ei mahdu omaan ajatusmaailmaan. Hyvä veto muuten mutta en ole lissu.


    • näinhänseon

      Mistä kummasta näitä naikkosia oikein sikiää???? Ilmeisesti entinen ukko pistänyt eukon pihalle, niin siitä ne eukot sitten lähtevät perheitä rikkomaan kun oma perhe on palasina, muillakaan ei saa olla onnellista elämää.

    • 1985

      Nyt kuulostaa vähän siltä että tarvitset omaa aikaa. Suunnittele joku viikonloppu kun lapsi on tulossa teille että lähdet johonkin, koko viikonlopuksi... ystävän luokse, toiseen kaupunkiin ja jätät miehen huolehtimaan lapsesta niinkuin sen kuuluu tehdäkin. Saatat huomata että kyllä se siltä sujuu ja kaikki menee hyvin eikä sinun tarvitse ottaa niin paljoa vastuuta lapsesta.

      • siitäonkyse

        Ei kun tahdon eroon tuosta penskasta! Se yrittää savustaa minua aikuista pois täältä, mutta minäpä savustan sen kurittoman kakaran. Aikuista ei pompotella ainakaan kersat ei pompota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2558
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1657
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1496
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1362
    Aihe