On tää kumma maa...

tinttu-liina

Iltiksessä oli uutinen koirasta, joka oli ollut ulkona kylmissään ja nälissään. Juomavesi jäätynyt ja koirankopissa ei mitään lämmikettä :/
Onneksi tämä eläin otettiin omistajalta pois ja koira pääsi kunnon hoitoon.

Tästä uutisesta tuli mieleen, että kyllä tässä maassa on surkeat tuomiot esim. just näissä eläintenpitorikkomuksissa. Tuomio voi olla vain muutama vuosi eläimenpitokieltoa. Minusta se kielto pitäisi olla ikuinen ja mitä karmeampi rikkomus, niin sitä suurempi tuomio! :/

Sama se kyllä on muissakin rikoksissa. Jos tuomiot olis kunnollisia, niin ehkä se vähän pistäisi miettimään kannattako rikoksia tehdä.

29

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihaan ihmisiä jotka kohtelee kaltoin eläimiä.. Oma chihu koiruni vain käväisee ulkona kovilla pakkasilla, ja pärjää sitten sisäkoirana, ja sillä on vessalaatikko.🐕

      • Juu..mä en kans voi sietää semmosia, jotka kohtelee eläimiä huonosti :/

        Jotku koirat on semmosia, että ne viihtyy pakkasillaki ulkona, mutta pitäis olla kumminki koiralla lämmin koppi mihin se pääsee lämmittelemään.

        Hassua muutes ajatella, että koirillaki voi olla pissalaatikko sisällä :)
        Laitetaanko koirallekki hiekkaa vai miten se menee?
        Sori sit mun tyhmä kysymys, mut ku ei ole kokemusta muuta ku kissojen hiekkalaatikoista :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Juu..mä en kans voi sietää semmosia, jotka kohtelee eläimiä huonosti :/

        Jotku koirat on semmosia, että ne viihtyy pakkasillaki ulkona, mutta pitäis olla kumminki koiralla lämmin koppi mihin se pääsee lämmittelemään.

        Hassua muutes ajatella, että koirillaki voi olla pissalaatikko sisällä :)
        Laitetaanko koirallekki hiekkaa vai miten se menee?
        Sori sit mun tyhmä kysymys, mut ku ei ole kokemusta muuta ku kissojen hiekkalaatikoista :)

        Juu, totta, jotkut koirat viihtyy hyvin pakkasella. Meidän chihu ei ymmärrtänyt hiekkaa pissalaatikossaan.. Pitää käyttää sanomalehtipaperia.😃 En tiedä kuinka yleistä on että koira pissii laatikkoon, mutta ainakin chihuahuan voi siihen opettaa.


      • Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        Juu, totta, jotkut koirat viihtyy hyvin pakkasella. Meidän chihu ei ymmärrtänyt hiekkaa pissalaatikossaan.. Pitää käyttää sanomalehtipaperia.😃 En tiedä kuinka yleistä on että koira pissii laatikkoon, mutta ainakin chihuahuan voi siihen opettaa.

        Nii juu..tuntuu että mulla tänään jäätyny hoksottimet, ku en muistanu enää ollenkaan tuota sanomalehtijuttua :]
        Aikoinaan ku oli koiranpentujaki, nii niille just käytettiin tuota :))


    • Mä aloin miettiä tässä tuota, ku uutisissa oli että esim. Jehovan todistajien ei tarvi mennä vakaumuksen takia armeijaan, nii eikös se ole siks ettei haluta ampua ketään? :]
      Jos, nii eihä siel ees semmosta tapahdu oikeesti.. :}
      Sori sit vaa..tää on tätä naisen ajatuksenjuoksua :)))

      • Meitsi kävi AUKinkin aikoinaan ja hyvät muistot jäivät.. :-)


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Meitsi kävi AUKinkin aikoinaan ja hyvät muistot jäivät.. :-)

        Sä viihdyit siellä sit kunnolla.
        No saat olla tyytyväinen ittees :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Sä viihdyit siellä sit kunnolla.
        No saat olla tyytyväinen ittees :)

        No meikä oli jo valmiiksi siinä määrin laitostunut että se oli pelkkää lastenleikkiä.. :-)


      • butch-cassidy kirjoitti:

        No meikä oli jo valmiiksi siinä määrin laitostunut että se oli pelkkää lastenleikkiä.. :-)

        No kyllä sä siellä oisit varmasti pärjänny muutenkin, ku tunnut olevan sillai semmonen että tuut porukoissa toimeen..semmosen tasasen luonteen omaava :)


    • No luojan lykky että koiraparka pääsi parempaan ympäristöön :-) Meitsin ainoat kokemukset eläimistä rajoittuvat erääseen ylensyöneeseen sinisilmään joka hädintuskin on koskaan näläntunnetta saati vilua kokenut..

      • Tarkoitatko Toljanter kissaa?😊


      • Elintasokatti :))

        Voi ku kaikilla eläimillä olis hyvä koti ettei kenenkään tarvis koskaan joutua huonosti kohdelluks.

        Ootko sä Butsi koskaan aatellu, että olisitko enempi kissa- vai koiraihmisiä? :)


      • Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        Tarkoitatko Toljanter kissaa?😊

        No sitäpä juuri Chihuseni :-) Sitä isoa karvaista läskiä ;-D Meitsi olisi halunnut antaa sille nimeksi Lucifer mutta Untuvikko piti päänsä että Toljanter siitä on tultava. Meikä kutsuu sitä salaa Toltsuksi kuitenkin.. :-D


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Elintasokatti :))

        Voi ku kaikilla eläimillä olis hyvä koti ettei kenenkään tarvis koskaan joutua huonosti kohdelluks.

        Ootko sä Butsi koskaan aatellu, että olisitko enempi kissa- vai koiraihmisiä? :)

        No takuulla hiusharjoja ja turkinhoitotuotteita sillä on enemmän kuin koko Kardashianin pimuklaanilla yhteensä.. ;-D Vaikea on sanoa että kumpi sitä olisi kun tällä hetkellä ainoat lemmikit piileskelevät tuolla sängyn alla.. ;-)


      • butch-cassidy kirjoitti:

        No sitäpä juuri Chihuseni :-) Sitä isoa karvaista läskiä ;-D Meitsi olisi halunnut antaa sille nimeksi Lucifer mutta Untuvikko piti päänsä että Toljanter siitä on tultava. Meikä kutsuu sitä salaa Toltsuksi kuitenkin.. :-D

        Hienoa että kissa voi erittäin hyvin.❤ Yhdellä kaverillani on myös kissa, pitkäkarvainen, hän on jo pari taulua tilannut minulta kissastaan.😊


      • butch-cassidy kirjoitti:

        No takuulla hiusharjoja ja turkinhoitotuotteita sillä on enemmän kuin koko Kardashianin pimuklaanilla yhteensä.. ;-D Vaikea on sanoa että kumpi sitä olisi kun tällä hetkellä ainoat lemmikit piileskelevät tuolla sängyn alla.. ;-)

        No mullaki on kyllä kattiharjoja/kampoja..vaan eipä ne ole oikeen tykättyjä. Tassu nousee iskuun samantien..Ei se huitominen kyllä muhun kohdistu, vaan se piikkinen vihollinen saa aikamoisia iskuja :]

        Butsi paljastu koiraihmiseks..sun lemmikit on vähään tyytyviä ;)


    • En halua kertoa kittie täällä syytä miksi minun entinen nimimerkki jäi käyttämättä. Voin sanoa että huh huh. Ikävä on ollut teitä, mutta... Elämä joskus potkii...

    • Olipas täällä vilkasta...
      :]

      • No? Kyllä täällä käyn, sivu vaan takkuaa välillä..


      • Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        No? Kyllä täällä käyn, sivu vaan takkuaa välillä..

        Ku se on vähän sama ku mykkälauma laitettaisiin keskusteluohjelmaan...
        Ilman porukkaa ei ole tekstiä ja ilman tekstiä ei ole porukkaa..


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ku se on vähän sama ku mykkälauma laitettaisiin keskusteluohjelmaan...
        Ilman porukkaa ei ole tekstiä ja ilman tekstiä ei ole porukkaa..

        Millä me houkuteltaisiin tänne porukat juttelemaan?😊


      • Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        Millä me houkuteltaisiin tänne porukat juttelemaan?😊

        No kai porukka kävis jos heillä aikaa on..tai sitten yleensä fiiliksiä käydä. Se on vähän niinku rakkaudenkipinä..se ku hiipuu, niin sitä on vaikea saada enää syttymään..

        Mäkin lähen tästä taas kiusaamaan ihmisiä yhteen paikkaan :))) Terv. Palstariesa :)))))))


      • menossa_parhaillaan

        Jaahas, oliskos hiihtoloma syynä?


      • menossa_parhaillaan kirjoitti:

        Jaahas, oliskos hiihtoloma syynä?

        En yhtään muistanut talvilomaa... No, toivottavasti palstakamut palaa tänne pian.


      • Keskipäivänajatuksia
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ku se on vähän sama ku mykkälauma laitettaisiin keskusteluohjelmaan...
        Ilman porukkaa ei ole tekstiä ja ilman tekstiä ei ole porukkaa..

        Ohimennen sivun lukijoita ehkä enemmän kuin osallistuvia.
        Totta, että elääkseen tarvii niitä jotka tuo panoksensa. Turha on artistinkaan esiintyä tyhjälle katsomolle.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No kai porukka kävis jos heillä aikaa on..tai sitten yleensä fiiliksiä käydä. Se on vähän niinku rakkaudenkipinä..se ku hiipuu, niin sitä on vaikea saada enää syttymään..

        Mäkin lähen tästä taas kiusaamaan ihmisiä yhteen paikkaan :))) Terv. Palstariesa :)))))))

        No mä en kyl ota stressii. Tää on magee paikka bamlata mut toisinaan vaan muut jutskat menee edelle. Niinku esim. toi pakkasil hyytyny kärry...


    • Huhuu! Missäs palstakamut luurailee?

      • No täs alapuolel ollaan... ;)


      • artagnan kirjoitti:

        No täs alapuolel ollaan... ;)

        Kiva kun poikkesit!😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe