Suzukin ns neliveto?

Tojo-kuski

Tuossa alempana joku teoreetikko väänsi rautalangasta Suzukin nelivedon toiminta periaatteen. Pahoitti mielensä, kun kirjoitin kyseessä olevan kaksipyörä vetoiset autot. Oli teoriassa kuinka tahansa, niin faktaa on, että ajettaessa Vitara ristiriipuntaan ojan yli niin että vastakkaisten kulmien pyörät ovat ilmassa, niin siinä Vitara on ja pysyy maailman tappiin. Jos auto olisi nelipyörävetoinen, niin sehän lähtisi siintä ajamalla pois. Tätä tosiasiaa ei edes feikki itc alan höpisiä, oikeesti suzukimyyjä pysty kumoamaan Vitaran ja S Crossin osalta. ELI KAKSIPYÖRÄ VETOISIA OVAT.
Poikkeuksen Suzukien osalta tekee 2009 ja siintä uudemmat Grand Vitarat, jotka selvisivät ristiriipunnasta ns maastomoden ansiosta, joka toimii pienellä vaihdealueella ykkösvaihteella siten, että ABS jarrut jakaa voimaa tasaisesti kaikille neljälle pyörälle. Tämähän ei kuitenkaan ole mikään tasauspyörästön lukko, jolloin kyseessä olisi neliveto, mutta ristiriipunnasta sillä selvisi.

Oli miten oli, niin jos auto ei pääse omin avuin ristiriipunnasta, SE EI OLE NELIVETOINEN. Piste.

40

7741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.Asauspyörästö

      https://www.youtube.com/watch?v=wYWcPFd5-v4

      Kohdasta 2.05 voi katsoa, todella hienosti lähtee Vitara ristiriipunnasta; ihan kuin erinomaisena pidetty Subarukin.


      -Haluatko lisää todisteita, noita löytyy aika tavallla.??

      -Vastaavasti, jos kykenet muuta todistamaan niin voisitko linkittää vaikka siitä videon?

      • HojoOstaTojo

        "Vastaavasti, jos kykenet muuta todistamaan niin voisitko linkittää vaikka siitä videon"

        Linkitän välittömästi, kunhan ensin esität useasti sinulta pyytämäni Liikkeet, jotka myyvät pelkästään Suzukia ja edes plussalle jäävällä liikevoitolla. Tämä tieto hieman valottaisi ihan oikeesti sitä, kuinka kannattavaa on myydä pelkkiä nelivetoisia autoja ja jättää kysytyt etuvetoiset pois. Eli esittäisit faktaa.


      • T.Asauspyörästö

        Sorry, siihen keskustelun juonteeseen en ole osallistunut. Noin yleisellä tasolla arvelisin olevan neliveto-Suzukistienkin etu mikäli ajossa olevien ja samalla huollettavien-korjattavien autojen kappalemäärät olisivat nykyistä suuremmat. Maassa olisi ehkä todennäköisemmin kattavampi varaosavalikoima ja asentajien näppituntuma juuri Suzukeihin olisi varmaan parempi. Nämä ihan arvailuna ihan muusta bisneksestä asioita katseleva kuin auton myynti- tai korjaus.


      • Linkitän_välittömästi

        Tässä on myös video, joka näyttää SX4:n aika vaivattoman lähdön tahallaan tehdystä ilmavasta ristiriipunnasta. Katso kohdasta 18:00...19:30 tienoille.
        https://www.youtube.com/watch?v=B_LqNm1rkfc

        Jos joku osaa venäjää, voisi vähän valaista toimittajan intoilun yksityiskohtia. Ainakin kohteena oli metallista tehtyjen osien määrä ja korin jämäkkyys kahden nurkan renkaiden ollessa ilmassa.


    • 102030405060

      En tiedä suzukeista mitään, mutta sasttui vain silmään mielenkiintoinen aihe.

      "Maasto modella" tarkoitat varmaan luistonestojärjestelmää.

      Sen toimintaperiaate ei tosin ole ihan tuo, miksi sitä kuvasit.

      Luistonestojärjestelmä toimii niin, että auton jokaisessa pyörässä on pyörän pyörimisnopeutta mittaava anturi ( se on jo ABS jarrujen vuoksi ).

      Lisäksi järjestelmän ohjausyksiköllä on tiedossa kuljettan kaasu ja jarrupolkimien painallus, voi olla myös käytössä kiihtyvyysantureita, jne.

      Systeemi toimii niin, että kun akselilta toinen pyörä pysähtyy aviomen tasauspyörästön vuoksi, ilmassa tai jäällä tms. tyhjää pyörivää pyörää jarrutetaan hetki, jolloi avoimen tasauspyörästön vuoksi voima ohjautuu maassa paikallaan seisovalle / pitävällä pinnalla olevalle pyörälle, ja auto etenee.

      Eli siis kaikkia pyöriä ei jarruteta yhtä aikaa, vaan toiminta logiikka on tavallaan kuin käänteinen ABS jarrutus, vain heikosti pitävällä pinnalla liian nopeasti pyöriviä pyöriä jarrutetaan, kunnes pyörien välinen nopeusero tasaantuu. Järjestelmän idea on pitää auto liikkeessä.

      Ja siis auto on neliveto kyllä, mutta avoimilla tasauspyörästöillä akseleilla.

      Jos haluat akseleille oikeat kytkettävät lukot, niitä saanee jälkiasennuksena. useimpiin maastureihin, lähes missään maasturissa ei nykyään ole tehtaalta akselillukkoja.

      Useimmisa maastureissa ei ole akseleilla lukkoja vakiona. Mukaan lukien esim. Land Roverin varsinaiset maastoautot, jotka nekin käyttää nykyään kokonaan tällaista järjestelmää.

      Lukottomuus ei välttämättä ole iso ongelma ( riippuen tietystä vähän käytöstä ). Sellaista autoa pitää vain osata ajaa asia tiedostaen. Lukoton on vaikeampi ajaa, mutta taitava kuljettaja kyllä ajaa sellaisellakin todella huonoihin paikkoihin.

      • ABSDKDFJGHYTE

        "En tiedä suzukeista mitään, mutta sasttui vain silmään mielenkiintoinen aihe"

        Tuo todella pitää paikkansa. Viimeisimmissä Grand Vitaroissa on todellakin pikku ykkösellä mukaan tuleva maastomode (googlen kääntämä kyseiselle toiminnolle). Kun Grand vitaran ajaa ristiriipuntaan, niin ABS jarrut jarruttavat ilmassa olevia pyöriä, jolloin voima siirtyy maassa oleviin pyöriin, jolloin matka jatkuu. Grand Vitarassa on myös kytkettävä keskitasauspyörästön lukko, jolloin veto on tasan etu ja taka akselille, mutta tämä ei tosin liity asiaan.

        Grand Vitaran ohjekirjassa myös tätä toimintoa kutsutaan MAASTOMODEKSI.


      • 102030405060
        ABSDKDFJGHYTE kirjoitti:

        "En tiedä suzukeista mitään, mutta sasttui vain silmään mielenkiintoinen aihe"

        Tuo todella pitää paikkansa. Viimeisimmissä Grand Vitaroissa on todellakin pikku ykkösellä mukaan tuleva maastomode (googlen kääntämä kyseiselle toiminnolle). Kun Grand vitaran ajaa ristiriipuntaan, niin ABS jarrut jarruttavat ilmassa olevia pyöriä, jolloin voima siirtyy maassa oleviin pyöriin, jolloin matka jatkuu. Grand Vitarassa on myös kytkettävä keskitasauspyörästön lukko, jolloin veto on tasan etu ja taka akselille, mutta tämä ei tosin liity asiaan.

        Grand Vitaran ohjekirjassa myös tätä toimintoa kutsutaan MAASTOMODEKSI.

        Varsinaiselta nimeltään se lienee siis luistonesto järjestelmä. Englanniksi "Traction Control System". ;)


      • ABSDKDFJGHYTE
        102030405060 kirjoitti:

        Varsinaiselta nimeltään se lienee siis luistonesto järjestelmä. Englanniksi "Traction Control System". ;)

        Ok, kiitoksia tiedosta. Tuo nimihän kuitenkin oli sivuseikka, kyse oli Grand Vitaran selviytymisestä ristiriipunnasta. Mutta mutta, 2009 alkaen siis noissa oli vakiona luiston esto, mutta miksi auto ei luistoneston avulla selviä ristiriipunnasta millään muilla vaihteilla, kuin hitaalla ykkösellä? Aikas kumma juttu, sillä takuulla luistonesto on toiminnassa kaikilla muilla vaihteilla. Ohjekirja sanoo, että kytkettäessä vaihteisto hitaalle alueelle ja sieltä valitaan ykkösvaihde, kytkeytyy maastomode myös toimintaan. En sitten tiedä? You tbessa on videoita juuri tästä asiasta, jossa vain hitaalla ykkösellä lähtee liikkeelle.


      • 102030405060
        ABSDKDFJGHYTE kirjoitti:

        Ok, kiitoksia tiedosta. Tuo nimihän kuitenkin oli sivuseikka, kyse oli Grand Vitaran selviytymisestä ristiriipunnasta. Mutta mutta, 2009 alkaen siis noissa oli vakiona luiston esto, mutta miksi auto ei luistoneston avulla selviä ristiriipunnasta millään muilla vaihteilla, kuin hitaalla ykkösellä? Aikas kumma juttu, sillä takuulla luistonesto on toiminnassa kaikilla muilla vaihteilla. Ohjekirja sanoo, että kytkettäessä vaihteisto hitaalle alueelle ja sieltä valitaan ykkösvaihde, kytkeytyy maastomode myös toimintaan. En sitten tiedä? You tbessa on videoita juuri tästä asiasta, jossa vain hitaalla ykkösellä lähtee liikkeelle.

        Joo nimellä ei ole väliä, sanoin vain siksi, että jos etsii tietoa vaikka netistä niin näillä sanoilla löytyy hyvin. ;)

        Luistoneston toimintaa ohjaa pätkä ohjelmakoodia luistoneston ohjausyksikössä eli "tietokoneella", ja jos siellä on tieto päällä olevasta vaihteesta ( en tiedä onko ), sitä voidaan käyttää.

        Toinen selitys voisi olla se, että ehkä järjestelmä on säädetty toimimaan niin, ettei se jarruta niin ärhäkästi jos pyörien välinen nopeusero on suuri, tällä logiikalla se voisi toimia ristiriipunnassa ärhäkämmin ykkösellä.

        En tiedä mikä on kyseessä, mutta siis teknisesti täysin mahdollista että toiminta on erilaista eri nopeuksissa ja eri vaihteilla, koska systeemi on elektronisesti ohjattu ja käytännössä tietokoneohjelma, joka sitä ohjaa.


    • 102030405060

      Ongelma on siis siinä, että olet ihan itse keksinyt sanalle "neliveto" oman määritelmän, jota misään muualla ei käytetä.

      Samanlaista luisonestoon perustuvaa "nelivetoa" käyttää mm. Toyota Land Cruiserissa.

      Land Cruiserissakaan ei ole akselilukkoja ollut vakiona sitten 80 sarjalaisen, joka julkaistiin 80-90 luvun taitteessa ( eikä siinäkään ollut lukkoja vakiona kuin vain joillakin markkinoilla, kuten Suomessa, maailmalla ne olivat useimmissa maissa lisävaruste ). Nykyään niitä ei saa edes lisävarusteena toyotalta kuin 70 sarjalaiseen, jota taas ei tuoda Eurooppaan.

      Onko siis sinun määritelmän mukaan Land Cruiser 2-vetoinen myös ?

    • T.Asauspyörästö

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Neliveto

      >>Neliveto tarkoittaa moottoriajoneuvossa vetotapaa, jossa kaikki neljä pyörää vetävät. Toisin sanoen esimerkiksi auton moottorin tuottamalla voimalla pyöritetään yhtä aikaa kaikkia auton renkaita. Nelivedosta käytetään muun muassa termejä 4WD (engl. four-wheel drive), 4×4 (engl. four by four) ja AWD (engl. all-wheel drive).<<

      >>Nelivedon pääasiallinen tehtävä on perinteisesti ollut pitokyvyn parantaminen liukkailla alustoilla ja näin parantaa auton etenemiskykyä. Tähän liittyy tietty nyrkkisääntö: mitä enemmän autossa on vetäviä pyöriä, sen parempi etenemiskyky sillä on. <<

      1.-Niin miten perustelet sitä että etuvetoauto olisi vain yksipyörävetoinen.

      2. -Toiseksi, miten perustelet sitä että nelivetoauto olisi vain kaksipyörävetoinen .

      Kolmanneksi, jos jokin rengas on ilmassa niin se ei vedä olipa autossa ihan mikä hyvänsä järjestelmä käytössä. Mutta ei mennä vielä siihen. Tsekataan aluksi kohdat 1. ja 2.

      Niin, mikä olikaan se sinun oikeampi määritelmä nelivedolle?

    • kldfsjkfdkljfkjklsfjkl

      Mekaaninen tasauspyörästän lukko kankeuttaa kääntymistä kun se pakottaa pyörät pyörimään samalla nopeudella mutta kääntyessähän pyörät pyörivät eri nopeudella kaarteen ulko- ja sisäreunalla. Ehkä siksi lukko on jätetty pois?

      • 102030405060

        Lukkoja on hyvin monenlaisia kytkettäviä, ja automaattisesti kytkeytyviä, jolloin kääntymishaittaa ei ole. ;)

        Lisäksi "lukkoja" on eri tasoisia, on oikeita täysin lukitsevia, ja sitten on ns. luistonrajoittimia.

        Sitten on vielä torsenit, jne.


    • Captivated

      Toimiiko tällainen esim. takavetoavusteinen abs- anturein ohjattu ja kytkinvälitteinen Haldex / Torsen neliveto myös isommissa nopeuksissa? Jostakin olisin kuullut, että tällaiset nelivedot kytkeytyisivät päälle vain alle 60km:n nopeudessa?
      Entäs mitä tapahtuu, kun abs anturi tunnistaa, että jokin pyörä menettää pitoa, nelivedon kytkin ottaa kiinni ja takapyörät tulevat mukaan?. Onko autossa silloin molemmat takapyörät vedossa, vai tuleeko mukaan vain se pyörä, jolta pito on lähtenyt. ? Vetääkö autossa tällöin vähintään toinen etupyörä ja toinen takapyörä, vai vetävätkö kaikki neljä pyörää silloin koko ajan.
      Miksikähän tällaisissa automaattisissa nelivedoissa ei yleensä ole nelivedosta merkkivaloa, josta näkyisi, mitkä pyörät kulloinkin vetävät?
      Tällainen abs-anturein ohjattu ja kytkinvälitteinen neliveto on nykyaikaa ja aivan mainio apuväline Suomen talvessa. Kesällä sillä ei ole normaaliajossa kaiketi juuri mitään käyttöä? Mihinkähän käyttöön nämä tällaiset nelivedot on tarkoitettu? Ei kait pelkästään talvisiin olosuhteisiin kuitenkaan?.

      • 102030405060

        Yksinkertaistettuna, ne toimii juuri siten, kun ne on tehty toimimaan. ( vaihtelee autosta toiseen ).

        Yleensä takavedon kytkemiseen etuvedon rinnalle ei taideta käyttää niinkään ABS antureita, vaan se voi tapahtua aivan mekaanisestikkin, esim. viskokytkimellä kun etupyörät vain luistaa tarpeeksi.

        Haldex tosin on elektronisesti ohjattu, eli siinä taka-akselin kytkemistä mukaan ohjataan elektronisesti ja siinä saattaa yhtenä parametrina olla ABS anturien lukemat.

        Kannattaa opiskella tasauspyörästön toimnta niin aukeaa vähän:
        https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

        Nelivetoisessa autossa on yksi tasauspyörästö molemmilla akseleilla ja lisäksi saattaa olla tasauspyörästö etu ja taka-akselin välissä. Itsessään kytkeytyvissä kuitenkin on yleensä tämän sijasta jokin viskokytkin tyyppipnen systeemi, kytkinpakka, tms. jolla voidaan toinen akseli kytkeä tarpeen tullen mukaan, mutta se sallii jonkin verran luistoa.

        Jos autossa on torsen keskitasauspyörästönä, niin ne kyllä yleensä ovat jatkuvia nelivetoja, eli neliveto on aina päällä. Torsen on täysin mekaaninen.

        Torseneita voi tosin olla myös akseleilla, jolloin se vaikuttaa vain sillä akseillla olevien renkaiden välillä eikä sinäänsä liity nelivedon kytkeytymiseen.

        Tasauspyörästön toiminnan kun opiskelee niin nämä asiat on helppo ymmärtää.


    • T.Asauspyörästö

      "Jostakin olisin kuullut, että tällaiset nelivedot kytkeytyisivät päälle vain alle 60km:n nopeudessa?

      Muista en tiedä mutta Suzuki ilmoittaa että Vitaran "Lock-mode" joka jakaa voimaa etu- ja taka-akseleille ja nopeuden kasvaessa yli 60km/h se palautuu "Snow-modeksi"

      Muistaakseni "Lock-Moden" saa kytkettyä päälle vain kun on ensin valittuna Snow-mode ja auto on paikallaan?

      Mihinkähän ketjun avaaja on hävinnyt? Olen jännännyt melkeen kuin 50km (p) hiihtofinaalissa uutta kärkitietoa tasauspyörästön ja nelivedon toimintaperiaatteista....

      • ketjulukko

        ketjun avaaja on hakemassa motonetistä uutta ketjulukkoa. hyvä asentaa uus, kun vanha ketju avattuna tallissa. ketjulukko on kaikkein paras lukko ja kun avaat sen, olet ketjun avaaja.
        tiijättekö muuten yhden aivan varman asian? Niin, yksikään itc alan ammattilainen ei aja Suzuki merkkisellä autolla, mutta moni epätoivoinen Suzukilla ajava Suzuki bisneksessä mukana oleva haluaisi olla itc osaaja ja ammattilainen.

        mees jahnu motonetin pihalle ja huuda kovasti ketjun avaajaa, niin hän voi kuulla sua ja tulla kysyyn, et mikä hätänä valehtelijalla.


      • T.Asauspyörästö
        ketjulukko kirjoitti:

        ketjun avaaja on hakemassa motonetistä uutta ketjulukkoa. hyvä asentaa uus, kun vanha ketju avattuna tallissa. ketjulukko on kaikkein paras lukko ja kun avaat sen, olet ketjun avaaja.
        tiijättekö muuten yhden aivan varman asian? Niin, yksikään itc alan ammattilainen ei aja Suzuki merkkisellä autolla, mutta moni epätoivoinen Suzukilla ajava Suzuki bisneksessä mukana oleva haluaisi olla itc osaaja ja ammattilainen.

        mees jahnu motonetin pihalle ja huuda kovasti ketjun avaajaa, niin hän voi kuulla sua ja tulla kysyyn, et mikä hätänä valehtelijalla.

        "mees jahnu motonetin pihalle ja huuda kovasti ketjun avaajaa, niin hän voi kuulla sua ja tulla kysyyn, et mikä hätänä valehtelijalla. "

        Mitäs löysiä kirjoitteleva "ketjulukko" oikein yrittää sanoa? Ammatteja on on itsellä vuosikymmenien varrella ollut useita, opiskeluaikoina mm. nuohoojana tuli tehtyä seisokkikeikkoja mutta enempää ITC- kuin autokaupan alalla en ole toiminut sekuntiakaan.

        Kerääppä järkes ja vähennä myös tenuttelua, pääs alkaa kaiketi pehmenemään kuns noin löysiä kirjoittelet.

        Mutta edelleen, mihin on huutoavauksen tehnyt jamppa hävinnyt, jossain piilossa häpeämässä?


      • järkiJahnuLapista
        T.Asauspyörästö kirjoitti:

        "mees jahnu motonetin pihalle ja huuda kovasti ketjun avaajaa, niin hän voi kuulla sua ja tulla kysyyn, et mikä hätänä valehtelijalla. "

        Mitäs löysiä kirjoitteleva "ketjulukko" oikein yrittää sanoa? Ammatteja on on itsellä vuosikymmenien varrella ollut useita, opiskeluaikoina mm. nuohoojana tuli tehtyä seisokkikeikkoja mutta enempää ITC- kuin autokaupan alalla en ole toiminut sekuntiakaan.

        Kerääppä järkes ja vähennä myös tenuttelua, pääs alkaa kaiketi pehmenemään kuns noin löysiä kirjoittelet.

        Mutta edelleen, mihin on huutoavauksen tehnyt jamppa hävinnyt, jossain piilossa häpeämässä?

        Ainaki Poliisiopisto kakkosessa yksi kokelaista avasi oven huutamalla. Jamppa muuten taisi tosiaan olla kyseisen kokelaan nimi.
        Oot todellinen pisnismies ja kauppa käy, heh heh. Rupee Toyotalle töihin, niin ei oo aikaa kirjoittaa valetta keskustelupalstoilla, kun nääs kauppa käy.
        Niin, nuohoojana? No, onhan sekin jonkin sortin nuohoomista, kun tavaratalossa vartija huutaa sulle naisten alusvaateosastolla, että" menes muualle nuohoomasta jahnu"

        Kerran jouduin pikkupoikana häpeämään piilossa, kun kaveri kertoi, että alkaa isona kauppaamaan Suzuki autoja, niin alkoi naurattaan niin kovin, että tirskahti lämpimät housuun. Juoksin piiloon häpeämään, en sitä että sontuulin meni housuun, vaan sitä että jahnu haluu isona vaikeuksiin kun haluu suzuki myyjäksi.


      • T.Asauspyörästö

        Voidaan avauksen väitteet siis todeta perättömiksi kun et halua edes yrittää puolustaa niitä mitenkään. ps. Jos ymmärrät teknistä englantia niin Youtubesta löytyy lapsille ja nuorille tarkoitettuja opetusvideoita, joissa selitetään kirjaimellisesti kuin lapselle, tasauspyörästön toiminnan periaatetta. Saattaisit oppia jotain ja lopettaa puheet yksipyörävedosta ja kaksipyörävedosta.

        "Oli teoriassa kuinka tahansa" sanontasi paljastaa armotta ettet tasauspyörästön toiminnan periaatetta ymmärrä. Siinä nimittäin ei ole mitään jossiteltavaa. Mutta tämähän on itse kertomanasi täysin hölmöjen keskustelua, kerran keskustelupalstalla kuuluu mukaasi keskustella mielipiteistä eikä faktoista. Tasauspyörästön toiminta ei nimittäin ole mielipidekysymys, ja kuitenkin laadit siitä huutoavauksen.

        Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon sinua hävettää nyt selvin päin, kun laadit pikku lauantaipohnässäsi saapastyhmän avauksen...?


      • tojotajahnuLappi
        T.Asauspyörästö kirjoitti:

        Voidaan avauksen väitteet siis todeta perättömiksi kun et halua edes yrittää puolustaa niitä mitenkään. ps. Jos ymmärrät teknistä englantia niin Youtubesta löytyy lapsille ja nuorille tarkoitettuja opetusvideoita, joissa selitetään kirjaimellisesti kuin lapselle, tasauspyörästön toiminnan periaatetta. Saattaisit oppia jotain ja lopettaa puheet yksipyörävedosta ja kaksipyörävedosta.

        "Oli teoriassa kuinka tahansa" sanontasi paljastaa armotta ettet tasauspyörästön toiminnan periaatetta ymmärrä. Siinä nimittäin ei ole mitään jossiteltavaa. Mutta tämähän on itse kertomanasi täysin hölmöjen keskustelua, kerran keskustelupalstalla kuuluu mukaasi keskustella mielipiteistä eikä faktoista. Tasauspyörästön toiminta ei nimittäin ole mielipidekysymys, ja kuitenkin laadit siitä huutoavauksen.

        Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon sinua hävettää nyt selvin päin, kun laadit pikku lauantaipohnässäsi saapastyhmän avauksen...?

        Tasauspyörästö tarkoittaa esimerkiksi suurien pyöräilytapahtumien pyörävarastoa, josta jaetaan ylimääräisille osallistujile pyöriä ja näin tasataan varastossa olevat pyärät. Pyöriä tasataan myös kesällä siten, että ne asetetaan riviin asfalttityömaalle ja asfalttijyrä ajaa niiden yli, eli tasaa ne.

        Huutoavauksen laadinta tosiaan tehtiin Poliisiopisto 2:en käsikirjoitusvaiheessa.
        Saapastyhmä avaus taasen on se, kun tyhmältä kielletään oven avaus sanoen "tyhmä ei saa avata ovea" johon tyhmä vastaa "saapas"

        Missä viipyy listaus Suzukiliikkeistä, jotka myyvät pelkästään Suzukia?
        Missä viipyy jokin lähdeviite, missä ilmenee Suzukin osuus kyseisen merkin maahantuojan liikevaihdosta?
        Missä viipyy mielipide siintä, miksi Toyota (Japanilainen) ei Suzukin tavoin pudota etuvetoisia pois myynnistä?
        Pikkulapsikin löytää faktaa liikkeistä, jotka pelkästään myyvät Toyotaa ja takoavat hurjaa tulosta. Niiden listaukseen tänne menisi paljon aikaa.


      • T.Asauspyörästö

        Hauskanen juttu miten sitkeästi avaaja yrittää johdattaa keskustelua avauksen teemasta ihan toisaalle.

        Eikä ihme...

        Unohdit vastata: "Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon sinua hävettää nyt selvin päin, kun laadit pikku lauantaipohnässäsi saapastyhmän avauksen...? "


        Mutta asiaan:
        Lisää Suzuki-tasauspyörästö -neliveto-aiheisia riemu-uutisia maailmalta:

        https://tekniikanmaailma.fi/video-katso-kuinka-range-rover-ottaa-pataan-suzuki-jimnylta-hinta-ei-valttamatta-maastossa-ratkaise/

        >>Video: Katso kuinka Range Rover (267 000 €) ottaa pataan Suzuki Jimnyltä (23 000 €) – Hinta ei välttämättä maastossa ratkaise<<


      • LapinJahnukka
        T.Asauspyörästö kirjoitti:

        Hauskanen juttu miten sitkeästi avaaja yrittää johdattaa keskustelua avauksen teemasta ihan toisaalle.

        Eikä ihme...

        Unohdit vastata: "Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon sinua hävettää nyt selvin päin, kun laadit pikku lauantaipohnässäsi saapastyhmän avauksen...? "


        Mutta asiaan:
        Lisää Suzuki-tasauspyörästö -neliveto-aiheisia riemu-uutisia maailmalta:

        https://tekniikanmaailma.fi/video-katso-kuinka-range-rover-ottaa-pataan-suzuki-jimnylta-hinta-ei-valttamatta-maastossa-ratkaise/

        >>Video: Katso kuinka Range Rover (267 000 €) ottaa pataan Suzuki Jimnyltä (23 000 €) – Hinta ei välttämättä maastossa ratkaise<<

        Missä viipyy listaus Suzukiliikkeistä, jotka myyvät pelkästään Suzukia?
        Missä viipyy jokin lähdeviite, missä ilmenee Suzukin osuus kyseisen merkin maahantuojan liikevaihdosta?
        Missä viipyy mielipide siintä, miksi Toyota (Japanilainen) ei Suzukin tavoin pudota etuvetoisia pois myynnistä

        Miksi valehtelet ammattisi? Faktaa, yksikään itc alan osaaja ei aja Suzuki merkkisellä autolla.

        "sinua hävettää nyt selvin päin"
        -16 vuotta ikää, koko elämäni ilman alkoholia tai huumaavia aineita. Sorry, mutta paha hutilaukaus, kuten aina sulta.


      • T.Asauspyörästö

        ”Missä viipyy listaus Suzukiliikkeistä, jotka myyvät pelkästään Suzukia? ”
        -Kysy siltä jonka kanssa olet asiasta keskustellut. Sorry, mutta paha hutilaukaus, kuten aina sulta.


        Missä viipyy jokin lähdeviite, missä ilmenee Suzukin osuus kyseisen merkin maahantuojan liikevaihdosta?
        -Kysy siltä jonka kanssa olet asiasta keskustellut. Sorry, mutta paha hutilaukaus, kuten aina sulta.


        ”Missä viipyy mielipide siintä, miksi Toyota (Japanilainen) ei Suzukin tavoin pudota etuvetoisia pois myynnistä”
        -Kysy siltä jonka kanssa olet asiasta keskustellut. Sorry, mutta paha hutilaukaus, kuten aina sulta.


        ”Miksi valehtelet ammattisi? ”
        -Minun ei tarvitse valehdella ammattiani kenellekään, ei nykyistä, ei entisiä, eikä varsinkaan ravintoketjussa noin alhaalla olevalle höntti-poloiselle kuin sinulle.

        ”Faktaa, yksikään itc alan osaaja ei aja Suzuki merkkisellä autolla”
        -Tuota ei pysty todeksi todistamaan edes Trafi ei Tilastokeskus eikä nörttien ammattiyhdistys, ei kukaan; ja etkä varsinkaan sinä. Ja mihin asia ylipäätään liittyy?


        ”16 vuotta ikää, koko elämäni ilman alkoholia tai huumaavia aineita”
        -Jokin asia elämässäsi silti on saanut pääsi pehmenemään kun noin löysiä ja jonninjoutavia täällä horiset. Esimerkiksi tuo huutoavauksesi nelivedosta…. etkö yhtään hävennyt sitä seuraavana päivänä kun se oli niin virheellinen ja suorastaan lapsellinen…??


      • Menehoitoon
        T.Asauspyörästö kirjoitti:

        ”Missä viipyy listaus Suzukiliikkeistä, jotka myyvät pelkästään Suzukia? ”
        -Kysy siltä jonka kanssa olet asiasta keskustellut. Sorry, mutta paha hutilaukaus, kuten aina sulta.


        Missä viipyy jokin lähdeviite, missä ilmenee Suzukin osuus kyseisen merkin maahantuojan liikevaihdosta?
        -Kysy siltä jonka kanssa olet asiasta keskustellut. Sorry, mutta paha hutilaukaus, kuten aina sulta.


        ”Missä viipyy mielipide siintä, miksi Toyota (Japanilainen) ei Suzukin tavoin pudota etuvetoisia pois myynnistä”
        -Kysy siltä jonka kanssa olet asiasta keskustellut. Sorry, mutta paha hutilaukaus, kuten aina sulta.


        ”Miksi valehtelet ammattisi? ”
        -Minun ei tarvitse valehdella ammattiani kenellekään, ei nykyistä, ei entisiä, eikä varsinkaan ravintoketjussa noin alhaalla olevalle höntti-poloiselle kuin sinulle.

        ”Faktaa, yksikään itc alan osaaja ei aja Suzuki merkkisellä autolla”
        -Tuota ei pysty todeksi todistamaan edes Trafi ei Tilastokeskus eikä nörttien ammattiyhdistys, ei kukaan; ja etkä varsinkaan sinä. Ja mihin asia ylipäätään liittyy?


        ”16 vuotta ikää, koko elämäni ilman alkoholia tai huumaavia aineita”
        -Jokin asia elämässäsi silti on saanut pääsi pehmenemään kun noin löysiä ja jonninjoutavia täällä horiset. Esimerkiksi tuo huutoavauksesi nelivedosta…. etkö yhtään hävennyt sitä seuraavana päivänä kun se oli niin virheellinen ja suorastaan lapsellinen…??

        Saatko, kun anonyyminä haukut 16 vuotiasta? Keskity paskahousu ikäisiisi.
        Mitäs meinaat, kumpi teistä on lapsellinen......


      • T.Asauspyörästö

        Kuulut selkeästi "helposti narrattavissaolevaan kansanosaan" mikäli uskot edellisen, palstan vakiohäirikön olevan 16-vuotias. Kirjottaja on paremminkin 61-vuotias kun katselee hänen aikaisempia kirjoituksiaan, tyyliasu nimittäin on ihan tyypillistä samaa vanhan äijän tekstiä.

        Mutta asiaan eli avauksen teemaan, Suzukin neliveto (huomaa että EI ns. neliveto) ristiriipunnassa ja tällä kertaa S-Cross vastassaan legendaarinen Subatu:

        http://press.vosd.tv/video/t_too2IIz5jSM

        -Sanoisin että hienosti nousevat rullilta molemmat, Subaru lähtee ehkä himppasen verran nopeammin. Mikähän mahtaa olla myyntihintojen erotus, veikkaan että yli 10.000€??

        Avaaja, herätys!!! Avaukseesi ja väitteisiisi liittyviä kysymyksiä on vielä vastaamatta:

        >>1.-Niin miten perustelet sitä että etuvetoauto olisi vain yksipyörävetoinen.<<

        >>2. -Toiseksi, miten perustelet sitä että nelivetoauto olisi vain kaksipyörävetoinen .<<


      • GV-09
        T.Asauspyörästö kirjoitti:

        Kuulut selkeästi "helposti narrattavissaolevaan kansanosaan" mikäli uskot edellisen, palstan vakiohäirikön olevan 16-vuotias. Kirjottaja on paremminkin 61-vuotias kun katselee hänen aikaisempia kirjoituksiaan, tyyliasu nimittäin on ihan tyypillistä samaa vanhan äijän tekstiä.

        Mutta asiaan eli avauksen teemaan, Suzukin neliveto (huomaa että EI ns. neliveto) ristiriipunnassa ja tällä kertaa S-Cross vastassaan legendaarinen Subatu:

        http://press.vosd.tv/video/t_too2IIz5jSM

        -Sanoisin että hienosti nousevat rullilta molemmat, Subaru lähtee ehkä himppasen verran nopeammin. Mikähän mahtaa olla myyntihintojen erotus, veikkaan että yli 10.000€??

        Avaaja, herätys!!! Avaukseesi ja väitteisiisi liittyviä kysymyksiä on vielä vastaamatta:

        >>1.-Niin miten perustelet sitä että etuvetoauto olisi vain yksipyörävetoinen.<<

        >>2. -Toiseksi, miten perustelet sitä että nelivetoauto olisi vain kaksipyörävetoinen .<<

        "Kuulut selkeästi "helposti narrattavissaolevaan kansanosaan"

        Kukahan naruttaa ja ketä? Kun huomaat täällä trollin tai selvästi virheellisen kirjoituksen, on hienoa, että kirjoitat vastineen, jossa jo usein ilmenee asian oikea laita, kiitos linkkien myös. Mutta sitten alkaa jotain todella lapsellista, trolli tai häirikkö jatkaa inttämistä ja jokainen paitsi sinä tajuaa, että kusetus menossa ja sinä jatkat asian vatvomista ja usein otsikon aiheesta mennään jopa henkilökohtaisuuksiin.
        Miten on, sinä ainakin tunnut olevan aikuinen ja omaksuvan paljon oikeaa tietoa Suzukeista ja hienosti tuot asioiden tueksi usein liitetiedostoja sekä linkkejä, niin eikö yksi kunnon vastaus höpisijöiden viesteihin riittäisi, näin jokainen saisi valita, kunpi kanta on oikein, pois sulkien tietysti makuasiat, jonkalainen ainakaan 4WD järjestelmän toiminto ei ole.
        Toivon sinun jatkavan asiallisten ja oikeaa tietoa sisältävien tekstien kirjoittelua täällä, mutta ehdotukseni on, että yksi vastine/paskaviesti. Jatkossa, jos ketjun sisältö ketuttaa, niin ilmoitus ylläpidolle ja annetaan heidän hoitaa palstan siivous, mikäli sen katsovat aiheelliseksi.
        Asian hienouden kruunaisi, jos sinun kaltaisesi asioista perillä olevat kirjoittaisivat rekisteröidyllä nimimerkillä, vaikkakin minä tunnistan sinun tekstisi, vaikka nimimerkki vaihtuu. Pidän teksteistäsi ja niiden sisällöstä, joka on harvinaista Suomi24 palstoilla. Itse vierailen satunnaisesti viikottain palstalla ja kommentoin harvoin, myöskään tietämykseni Suzukeista ei ole järin suuri, kiinnostus sen sijaan on, siksi en ole rekannut nikkiäni

        Olen ennenkin todennut, että häirikölle riittää tyydytykseksi, että joku vastaa hänen hätähuutoihinsa ja asiantuntijoiden yksimielinen neuvo on: Älä ruoki trollia.

        Yst terv Nimimerkki GV-09 (vuodesta 2009 tällä palstalla)


    • Oikeastaan sitä harvoin joutuu ristiriipuntaan. Ainakin GV:ssä on niin pitkät joustot että aikamoinen este ym. saa olla että joutuisi ristiriipuntaan,

      Onneksi itsellä on vm.2009 Grand vitara jolla siitä ainakin selviää.

    • TESTINSNOW
      • Org_org

        Komeesti menee auratuilla teillä, kuten kaksivetoisen kuuluukin. Trendikkäästi oli testaajalla kypärä päässä, jos sattuu tuulenpuuska ja lähtee mopoauto käsistä.


      • 4WD_vs_2WD

        Juu, tämä topicci kannattaakin pitää pinnalla pitkään. Tuskin milloinkaan on avaaja tietämättömyydellään näin munannut itsensä kuin tuo pistemies tässä.

        4WD vs. 2WD ja tavallistakin tavalliset talvi-olosuhteet: https://www.youtube.com/watch?v=zRwF4hB0b4g

        Tuon videon jälkeen teinitytötkin ymmärtävät mitä tarkoittaa 4WD vs. 2WD.... Veikkaan että teinitytöillä on tasauspyörästön toimintakin paremmin hanskassa kuin tällä pistemies-poloisella.


      • niiran_esa

        maksimissaanhan noissa tuulen vietävissä vituroissa vetää kaksi pyörää, edessä yksi ja takana yksi. nelipyöräveto on pirun harvoissa autoissa. mulla luki tojon rav nelosessa takana uutena 4wd ja poikittain, kun tymäytin ojan yli, niin siihen jäi ristiriipuntaan, kun paska junttilan tuvan seinälle.


      • Huoh-hhh

        "maksimissaanhan noissa tuulen vietävissä vituroissa vetää kaksi pyörää"

        kerroit juuri koko foorumille väitteelläsi, ettet pakaraimplanttejaja ottavia bimbo-blondeja enempää ymmärrä tasauspyörästön toiminnasta. samalla tasolla näytät olevan avaajan kanssa


      • syvä_huoHHHH
        Huoh-hhh kirjoitti:

        "maksimissaanhan noissa tuulen vietävissä vituroissa vetää kaksi pyörää"

        kerroit juuri koko foorumille väitteelläsi, ettet pakaraimplanttejaja ottavia bimbo-blondeja enempää ymmärrä tasauspyörästön toiminnasta. samalla tasolla näytät olevan avaajan kanssa

        pakaraimplanttejaja ottavia bimbo-blondikin tietää, että Raw 4 Toyotassa ja vanhemmissa Grand Vitaroissa tasauspyörästö toimii oikein, mutta jäävät ristiriipuntaan. Molemmissa takaluukussa komeilee tuo 4WD. Tasauspyörästön lukko taas on eriasia, kuin tasauspyörästö.
        Olet aloittajan kanssa samalla tasolla järjenjuoksun osalta.


      • Huoh-hhh

        Mitä uutta toit mielestäsi keskusteluun?


    • OssiMäättäKerava

      Vääntäisikö joku minulle rautalangasta, että miksi Grand Vitarani (2008 vm) jää vinottain ojaa ylittäessään ns ristiriipuntaan? Auto ollut minulla uudesta asti ja voimansiirto on kunnossa. Vaikkakin ymmärrän täysin tasauspyörästön ja 4WD voimansiirron tekniikan ja autoni on ns nelivetoinen, niin miksi juuri tässä tapauksessa, jolloin nelipyörävetoa tarvitsisi kipeimmin, vetääkin vain kaksi pyörää? Koetaulussa komeasti esp ja abs valot vilkuttelee, kuin kasinon neonvalot, mutta auto ei hievahdakkaan, ilmassa oleviin pyöriin siirtyy vain voima, ei maassa oleviin. Jos autossani olisi napalukot taikka kytkettävät tasauspyörästön lukot, silloin se olisi mielestäni NELIVETOINEN.
      Tämä on hieman provosoiva kirjoitus, mutta täysin totta ja omakohtaiseen kokemukseen perustuva, mutta ei tuo aloittaja nyt aivan metsässä ole ajatustensa kanssa.

    • OivaAine

      You Tube on pullollaan videoita aiheesta 4 WD ristiriipunta. Siinä Toyotaa, Mersua ja Suitsaa jöpöttää ristiriipunnassa, vaikka kyseiset autot ovat niinkutsuttuja nelivetoisia.
      Ilmeisesti kyseisten autojen valmistajat tai videoiden kuvaajat eivät ymmärrä, mikä on nelivetoinen auto. Huvittavaa kuitenkin on, kun puhutaan nelivetoisesta autosta, joka kuitenkaan ei vedä neljällä pyörällä yhtäaikaa tilanteessa, jossa sitä nelivetoa tarvitsisi.

      • EriMieltäTästä

        https://www.youtube.com/watch?v=yKrM5Dff7zE Gran Vitara

        Kohdassa 3.05 hienosti voimaa siirtyy ainoalle pitävälle renkaalle vanhemmallakin Vitaralla. Tilanne on lisäksi ns. ristiriipuntaa haastavampi koska kolme rengasta on luistavalla alustalla. Tuo aamuinen jamppa OssiMäättäKerava ei joko osaa käyttää systeemiä tai sitten hänen autossaan on vikaa. Tietty voi molemmatkin olla...?

        Uudempi Vitara, näitä on siis mukavaa linkitellä; 2016 Suzuki Vitara AT All Grip vs. Mitsubishi ASX AWC - 4x4 test on rollers. Tilanne on täällä ns. ristiriipunta koska eri akselien vastakkaiset renkaat ovat luistavalla alustalla.

        https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I

        Eroja siis löytyy ja tuolla viimemainitulla Vitara siis selkeästi paremmin selviytyy kilpailijaan nähden.

        YouTube on tosiaan pullollaan videoita aiheesta 4 WD ristiriipunta ja joista uudemmat ja vanhemmat Suzukit selviävät todella ongelmitta. Olisi mielenkiintoista nähdä millä testijärjestelyllä Vitara tai Gran Vitara on jossain saatu jumiksiin?

        OivaAine voinee linkitää sellaiset videot tänne kun kerran kertoo niitä nähneensä?


      • OivaAine
        EriMieltäTästä kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=yKrM5Dff7zE Gran Vitara

        Kohdassa 3.05 hienosti voimaa siirtyy ainoalle pitävälle renkaalle vanhemmallakin Vitaralla. Tilanne on lisäksi ns. ristiriipuntaa haastavampi koska kolme rengasta on luistavalla alustalla. Tuo aamuinen jamppa OssiMäättäKerava ei joko osaa käyttää systeemiä tai sitten hänen autossaan on vikaa. Tietty voi molemmatkin olla...?

        Uudempi Vitara, näitä on siis mukavaa linkitellä; 2016 Suzuki Vitara AT All Grip vs. Mitsubishi ASX AWC - 4x4 test on rollers. Tilanne on täällä ns. ristiriipunta koska eri akselien vastakkaiset renkaat ovat luistavalla alustalla.

        https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I

        Eroja siis löytyy ja tuolla viimemainitulla Vitara siis selkeästi paremmin selviytyy kilpailijaan nähden.

        YouTube on tosiaan pullollaan videoita aiheesta 4 WD ristiriipunta ja joista uudemmat ja vanhemmat Suzukit selviävät todella ongelmitta. Olisi mielenkiintoista nähdä millä testijärjestelyllä Vitara tai Gran Vitara on jossain saatu jumiksiin?

        OivaAine voinee linkitää sellaiset videot tänne kun kerran kertoo niitä nähneensä?

        Oiva aine ei linkitä ainoatakaan videota tänne. Uskotko tosiaan kaikkeen juu tuubissa nähtyyn? mulla Gran Vitara jäänyt useinkin metsäreissuilla ristiriipuntaan ja ilman apua en olisi pois päässy. Toyota Rawilla kuulemma sama juttu. Ehkä sitten olemme vaan niin huonoja kuskeja tai tyhmiä.
        Mulla oli aikoinaan työautona Toyota BJ40, jossa edessä kytkettävät napalukot ja takana kitkalukko ja kyseessä nelivetoauto. Savipellolla tositilanteessa veti edessä molemmat pyörät ja takana yksi, siis kolmivetoinen.


      • Faktoidi
        OivaAine kirjoitti:

        Oiva aine ei linkitä ainoatakaan videota tänne. Uskotko tosiaan kaikkeen juu tuubissa nähtyyn? mulla Gran Vitara jäänyt useinkin metsäreissuilla ristiriipuntaan ja ilman apua en olisi pois päässy. Toyota Rawilla kuulemma sama juttu. Ehkä sitten olemme vaan niin huonoja kuskeja tai tyhmiä.
        Mulla oli aikoinaan työautona Toyota BJ40, jossa edessä kytkettävät napalukot ja takana kitkalukko ja kyseessä nelivetoauto. Savipellolla tositilanteessa veti edessä molemmat pyörät ja takana yksi, siis kolmivetoinen.

        Ei linkitä niin. Turhat faktat pilaisivat hyvän väittelyn...

        Ikävä kyllä niitä vastakkaisia mielipiteitä löytyy videoituna riittävästi. Esimerkiksi tämä toimittaja oli kovin tyytyväinen: http://usa.steventeoh.com/video/t_oYdE-ymORoQ Mistähän se johtuu, ettei tyytyväisiä kirjoittajia vain uskota?

        Onko todella niin, että Suzuki on liian hyvä hintaisekseen ja vetää sen vuoksi loputtomasti näitä paskakärpäsiä pörräämään?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe