Ulosotto-velkasaneeraus-takuusäätiö

Eräseräs

Tässähän ne velallisen vaihtoehdot. Onko kellään kokemusta velkasaneerauksesta tai takuusäätiön lainasta?
Itseäni ne ei kiehdo koska sillon ei jäisi käteen enää yhtään mitään, nyt ulosotossa jää yli 1200e ruokaan ja harrastuksiin. Elän mielummin normaalisti.

27

1873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sujuu

      No mulla ainakin olisi velkajärjestelymaksut olleet melkein puolet enemmän, kuin nyt ulosotossa. Sitten se jokavuotinen laskenta , pitääkö maksaa lisämaksuja. Samoin , kun velkajärjestely olisi päättynyt, lisäselvityksiä vielä kolme vuotta sen jälkeen, eli mahdollisia lisämaksuja. Ulosotossa ollessa vouti huolehtii maksuista, ja elämiseen jää tosiaankin paljon enemmän. Ajattelin selvitä hengissä ja jotakuinkin järjissäni, siksi ulosotto parempi. Tosin ketuttaa nämä, jotka ovat saaneet ns. nollalinjan, eli eivät maksa velkajärjestelyn aikan mitään. Suossa kun on, piti valita , eikä tällöin jaksa miettiä, olisiko VJ ollut nopeampi. No, olisi, mutta haluan siis leivän päälle joskus muutakin kuin ylähuulen.

      • Eräseräs

        Soitin takuusäätiöönkin niin heilläkin 531e on se mikä jää käteen ja millä pitää elää. Yksi eläinlääkärimaksu voi olla 500e et mitenköhän käytännössä pitäisi elää 531e/kk kun joka kuukausi kuitenkin tulee yllättäviäkin kuluja.
        Lasken et saisin 5v kasaan 75000e ulosotolle jos haluisin. Mutta tosiaan nyt voi elää normaalisti kun ei ihan tiukilla tarvitse olla.


      • 9-6

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.


      • Trustnobody
        9-6 kirjoitti:

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.

        Ei sellasta elämää ole olemassa missä yllättäviä kuluja ei tule.


      • Eräseräs
        9-6 kirjoitti:

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.

        Kyllä pikavippifirmat ja nordea rahoitus yms saa nyt odotella saataviaan. Minä en lemmikeistäni luovu. Toki voin koittaa maksaa nopeammin uo:n pois.


      • mitenlie

        Meneekö luottotiedot tässäkin tapauksessa vai säilyykö?


      • ygsd345
        mitenlie kirjoitti:

        Meneekö luottotiedot tässäkin tapauksessa vai säilyykö?

        Takuusäätiön takauksessa? Kyllä menee, tällä estetäään lisävelkaantuminen


      • 9-6 kirjoitti:

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.

        Eli luopuisin koirastani. Ei tule kuuloonkaan, minä ja koira tai sitten ei mitään.

        Epäinhimillistä pyytää luopumaan lemmikistään ja vielä että se olisi ehto.
        Ei kiitos. Mielummin pidän koirani ja lähdetään kimpassa kun siltä tuntuu.

        Oli hyvä tämäkin asenne tietää että ei tarvitse soitella. Jos ja kun tilanne tarvii, lähden Suomen Lappiin koirani kanssa erämaamökkiin.

        Koirat on niin tapetilla joka palstalla että en tajua mihin se perustuu. Kuka siinä häviää että minulla on koira. Ei kukaan. Paskanpölötystä koko homma.


    • VelanloputonOrjuus

      Olen tullut monien pohdintojen jälkeen kylmästi siihen lopputulokseen että en enää maksa centtiäkään yhdellekään perintätoimistolle enkä pankeille.Kierrätän kaikki ulosoton kautta.Velkajärjestelyssä monesti velat vaan kasvaa eikä siinä huomioida mitään nousevia kuluja.Kuka asian ratkoo mitenkin ,minä näin.

      • Voi olla oikein. Se kamelinkaan selkäranka ei ole taipuisaa tyyppiä.


    • näinonnäppylät

      Takuu säätiön laskennat on ihan p- - - -stä.
      En ikinä sorru enää siihen k. . . .tukseen.
      Ennemmin otan 680 euroa kun 530 euroa.

      • Eiköhän ne ihan oikein laske. Ja he pystyvät auttamaan vain tietyn tyyppisissä tapauksissa.
        Itse makselin n. 720€ heidän takaamaa järjestelylainaa n. 4 vuotta. Pärjäsin loistavasti käteen jäävällä palkalla kun ei ollut ylimääräsiä kuluja pl. tuo yksi laina. Nyt kuivilla velattomana
        jo vuoden ajan. UO:ssa makselisin vähintään minimissään n. 500€/kk vielä varmasti toisen(4v) mokoman. Kiitos T-S !


    • ucceli

      Ulosotto on raakaa peliä. Minulta on menossa n.30.000 euron kiinteä omaisuus 1500 euron velasta. Näin on, mutta varmaa on että sen jälkeen en tee muita kuin pimeitä töitä.

      • Mieletöntä

        No huhuh ! Onpa kyllä sattunut veemäinen uoihminen sulle, jos tommosen velan takia vie ....


      • fbkågebhget

        Niin käy, jos näyttää siltä, ettet muuten kykene maksamaan velkojasi. Esim. jos olet työtön.


      • VipstaakiOg

        Sun tapauksessa kannattaa ilman muuta ottaa pankista (tai vaikka panttilainaamosta) sitä kiinteää omaisuutta vastaan lainaa. Jos oikeasti arvo on tuo 30 tonnia niin taatusti saa vaikka 5000e helposti lainaa jolla hoitaa tuon 1500e pois. Sitten tietysti on huonompi juttu jos vode on jo ehtinyt ulosmittaamaan tuon omaisuuden realisoitavaksi.


      • Ulosottomiehen ottamista rahoista palkasta ja eläkkeestä ei ole mielivaltainen. Sen säätelee ulosottolaki. Siihen kaikki perustuu.


    • Hippuli7

      Minulla ulosotossa vielä 20000. Kävin velkaneuvojalla, hän ehdotti takuusäätiön lainaa. Laski minulle maksuvaran 850 euroa. Nyt ulosottoon menee kuukaudessa 650 euroa, joten ei kiitos.

      • jakakajamakajaaj

        Pienituloisen ei kannattaisi ottaa lainaa ollenkaan, niin maksuvaraa olisi yhtäkkiä 650 euroa enemmän.


      • uliuliuli
        jakakajamakajaaj kirjoitti:

        Pienituloisen ei kannattaisi ottaa lainaa ollenkaan, niin maksuvaraa olisi yhtäkkiä 650 euroa enemmän.

        Pienituloiselle ei kannattaisi pikavippiparonin myöntää ryöstökorkoista lainaa ollenkaan, niin ei tarvitsisi tulla ulosotto-palstoille ulisemaan.


      • jakakajamakajaaj

        Positiivinen luottorekisteri tulee paljastamaan voimaan tultuaan valheenne jo hyvin varhain; tuolla Lainat ja velka -palstalla ihmisten polvet jo tutisevat. Teillähän ei ole enää mitään menetettävää, kun itsekunnioitustakaan ei enää ole.


      • Hah
        jakakajamakajaaj kirjoitti:

        Positiivinen luottorekisteri tulee paljastamaan voimaan tultuaan valheenne jo hyvin varhain; tuolla Lainat ja velka -palstalla ihmisten polvet jo tutisevat. Teillähän ei ole enää mitään menetettävää, kun itsekunnioitustakaan ei enää ole.

        Ja mitäs sitten ?


      • jakakajamakajaaj

        Positiivinen luottorekisteri tulee muuttamaan radikaalisesti koko velka- ja ulosottomaailmaa. Lain voimaan tultua ulosottotapaukset tulevat tulevat aluksi lisääntymään (kun ihmisten korttitalot luhistuvat), mutta sen jälkeen jyrkästi vähentymään, eikä esim. ulosoton suojaosuuden nostolle ole enää yhteiskunnallista tarvetta.


      • Perseaukitaas

        Minulla on 12 000€ ulosotossa ja työttömänä en pysty lyhentämään euroakaan...Lisäksi selkä paskana ja lääkärintodistus sairaslomasta jota ei kukaan hyväksy...Mitä neuvoksi?


      • Jfgkbv
        Perseaukitaas kirjoitti:

        Minulla on 12 000€ ulosotossa ja työttömänä en pysty lyhentämään euroakaan...Lisäksi selkä paskana ja lääkärintodistus sairaslomasta jota ei kukaan hyväksy...Mitä neuvoksi?

        Säästä sukanvarteen minkä voit, nyhdä kaikki tuet mitkä irti saat ja tee pimeitä töitä. Äläkä maksa mitään, kyllä velat vanhenevat aikanaan.


      • soswiwjwjwwjwjje
        Jfgkbv kirjoitti:

        Säästä sukanvarteen minkä voit, nyhdä kaikki tuet mitkä irti saat ja tee pimeitä töitä. Äläkä maksa mitään, kyllä velat vanhenevat aikanaan.

        Jos selkä on tosiaan paskana, niin sitten ei pizzamainoksiakaan enää jaeta pimeänä työnä.


    • RatkaisuEhdotus

      Oletko kielitaitoinen ja työkykyinen?
      Jos olet, niin lähde pois EU-alueelta.
      Äläkä tule koskaan takaisin.
      Elä parempi elämä muualla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe