Ulosotto-velkasaneeraus-takuusäätiö

Eräseräs

Tässähän ne velallisen vaihtoehdot. Onko kellään kokemusta velkasaneerauksesta tai takuusäätiön lainasta?
Itseäni ne ei kiehdo koska sillon ei jäisi käteen enää yhtään mitään, nyt ulosotossa jää yli 1200e ruokaan ja harrastuksiin. Elän mielummin normaalisti.

27

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sujuu

      No mulla ainakin olisi velkajärjestelymaksut olleet melkein puolet enemmän, kuin nyt ulosotossa. Sitten se jokavuotinen laskenta , pitääkö maksaa lisämaksuja. Samoin , kun velkajärjestely olisi päättynyt, lisäselvityksiä vielä kolme vuotta sen jälkeen, eli mahdollisia lisämaksuja. Ulosotossa ollessa vouti huolehtii maksuista, ja elämiseen jää tosiaankin paljon enemmän. Ajattelin selvitä hengissä ja jotakuinkin järjissäni, siksi ulosotto parempi. Tosin ketuttaa nämä, jotka ovat saaneet ns. nollalinjan, eli eivät maksa velkajärjestelyn aikan mitään. Suossa kun on, piti valita , eikä tällöin jaksa miettiä, olisiko VJ ollut nopeampi. No, olisi, mutta haluan siis leivän päälle joskus muutakin kuin ylähuulen.

      • Eräseräs

        Soitin takuusäätiöönkin niin heilläkin 531e on se mikä jää käteen ja millä pitää elää. Yksi eläinlääkärimaksu voi olla 500e et mitenköhän käytännössä pitäisi elää 531e/kk kun joka kuukausi kuitenkin tulee yllättäviäkin kuluja.
        Lasken et saisin 5v kasaan 75000e ulosotolle jos haluisin. Mutta tosiaan nyt voi elää normaalisti kun ei ihan tiukilla tarvitse olla.


      • 9-6

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.


      • Trustnobody
        9-6 kirjoitti:

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.

        Ei sellasta elämää ole olemassa missä yllättäviä kuluja ei tule.


      • Eräseräs
        9-6 kirjoitti:

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.

        Kyllä pikavippifirmat ja nordea rahoitus yms saa nyt odotella saataviaan. Minä en lemmikeistäni luovu. Toki voin koittaa maksaa nopeammin uo:n pois.


      • mitenlie

        Meneekö luottotiedot tässäkin tapauksessa vai säilyykö?


      • ygsd345
        mitenlie kirjoitti:

        Meneekö luottotiedot tässäkin tapauksessa vai säilyykö?

        Takuusäätiön takauksessa? Kyllä menee, tällä estetäään lisävelkaantuminen


      • 9-6 kirjoitti:

        Takuu-säätiö laskee maksuvaran ja sitten pitää rakentaa oma elämä sellaiseksi että niitä yllättäviä kuluja ei tule, eli eletään sen maksuvaran ehdoilla, esimerkiksi luovutaan lemmikkieläimistä. Jos ansiotulot muuttuvat niin maksuvara voidaan laskea uudelleen.

        Takuu-säätiön takaama laina on ihan vapaaehtoinen, ketään siihen ei pakoteta, mutta korko on sitten yleensä muita vaihtoehtoja halvempi.

        Eli luopuisin koirastani. Ei tule kuuloonkaan, minä ja koira tai sitten ei mitään.

        Epäinhimillistä pyytää luopumaan lemmikistään ja vielä että se olisi ehto.
        Ei kiitos. Mielummin pidän koirani ja lähdetään kimpassa kun siltä tuntuu.

        Oli hyvä tämäkin asenne tietää että ei tarvitse soitella. Jos ja kun tilanne tarvii, lähden Suomen Lappiin koirani kanssa erämaamökkiin.

        Koirat on niin tapetilla joka palstalla että en tajua mihin se perustuu. Kuka siinä häviää että minulla on koira. Ei kukaan. Paskanpölötystä koko homma.


    • VelanloputonOrjuus

      Olen tullut monien pohdintojen jälkeen kylmästi siihen lopputulokseen että en enää maksa centtiäkään yhdellekään perintätoimistolle enkä pankeille.Kierrätän kaikki ulosoton kautta.Velkajärjestelyssä monesti velat vaan kasvaa eikä siinä huomioida mitään nousevia kuluja.Kuka asian ratkoo mitenkin ,minä näin.

      • Voi olla oikein. Se kamelinkaan selkäranka ei ole taipuisaa tyyppiä.


    • näinonnäppylät

      Takuu säätiön laskennat on ihan p- - - -stä.
      En ikinä sorru enää siihen k. . . .tukseen.
      Ennemmin otan 680 euroa kun 530 euroa.

      • Eiköhän ne ihan oikein laske. Ja he pystyvät auttamaan vain tietyn tyyppisissä tapauksissa.
        Itse makselin n. 720€ heidän takaamaa järjestelylainaa n. 4 vuotta. Pärjäsin loistavasti käteen jäävällä palkalla kun ei ollut ylimääräsiä kuluja pl. tuo yksi laina. Nyt kuivilla velattomana
        jo vuoden ajan. UO:ssa makselisin vähintään minimissään n. 500€/kk vielä varmasti toisen(4v) mokoman. Kiitos T-S !


    • ucceli

      Ulosotto on raakaa peliä. Minulta on menossa n.30.000 euron kiinteä omaisuus 1500 euron velasta. Näin on, mutta varmaa on että sen jälkeen en tee muita kuin pimeitä töitä.

      • Mieletöntä

        No huhuh ! Onpa kyllä sattunut veemäinen uoihminen sulle, jos tommosen velan takia vie ....


      • fbkågebhget

        Niin käy, jos näyttää siltä, ettet muuten kykene maksamaan velkojasi. Esim. jos olet työtön.


      • VipstaakiOg

        Sun tapauksessa kannattaa ilman muuta ottaa pankista (tai vaikka panttilainaamosta) sitä kiinteää omaisuutta vastaan lainaa. Jos oikeasti arvo on tuo 30 tonnia niin taatusti saa vaikka 5000e helposti lainaa jolla hoitaa tuon 1500e pois. Sitten tietysti on huonompi juttu jos vode on jo ehtinyt ulosmittaamaan tuon omaisuuden realisoitavaksi.


      • Ulosottomiehen ottamista rahoista palkasta ja eläkkeestä ei ole mielivaltainen. Sen säätelee ulosottolaki. Siihen kaikki perustuu.


    • Hippuli7

      Minulla ulosotossa vielä 20000. Kävin velkaneuvojalla, hän ehdotti takuusäätiön lainaa. Laski minulle maksuvaran 850 euroa. Nyt ulosottoon menee kuukaudessa 650 euroa, joten ei kiitos.

      • jakakajamakajaaj

        Pienituloisen ei kannattaisi ottaa lainaa ollenkaan, niin maksuvaraa olisi yhtäkkiä 650 euroa enemmän.


      • uliuliuli
        jakakajamakajaaj kirjoitti:

        Pienituloisen ei kannattaisi ottaa lainaa ollenkaan, niin maksuvaraa olisi yhtäkkiä 650 euroa enemmän.

        Pienituloiselle ei kannattaisi pikavippiparonin myöntää ryöstökorkoista lainaa ollenkaan, niin ei tarvitsisi tulla ulosotto-palstoille ulisemaan.


      • jakakajamakajaaj

        Positiivinen luottorekisteri tulee paljastamaan voimaan tultuaan valheenne jo hyvin varhain; tuolla Lainat ja velka -palstalla ihmisten polvet jo tutisevat. Teillähän ei ole enää mitään menetettävää, kun itsekunnioitustakaan ei enää ole.


      • Hah
        jakakajamakajaaj kirjoitti:

        Positiivinen luottorekisteri tulee paljastamaan voimaan tultuaan valheenne jo hyvin varhain; tuolla Lainat ja velka -palstalla ihmisten polvet jo tutisevat. Teillähän ei ole enää mitään menetettävää, kun itsekunnioitustakaan ei enää ole.

        Ja mitäs sitten ?


      • jakakajamakajaaj

        Positiivinen luottorekisteri tulee muuttamaan radikaalisesti koko velka- ja ulosottomaailmaa. Lain voimaan tultua ulosottotapaukset tulevat tulevat aluksi lisääntymään (kun ihmisten korttitalot luhistuvat), mutta sen jälkeen jyrkästi vähentymään, eikä esim. ulosoton suojaosuuden nostolle ole enää yhteiskunnallista tarvetta.


      • Perseaukitaas

        Minulla on 12 000€ ulosotossa ja työttömänä en pysty lyhentämään euroakaan...Lisäksi selkä paskana ja lääkärintodistus sairaslomasta jota ei kukaan hyväksy...Mitä neuvoksi?


      • Jfgkbv
        Perseaukitaas kirjoitti:

        Minulla on 12 000€ ulosotossa ja työttömänä en pysty lyhentämään euroakaan...Lisäksi selkä paskana ja lääkärintodistus sairaslomasta jota ei kukaan hyväksy...Mitä neuvoksi?

        Säästä sukanvarteen minkä voit, nyhdä kaikki tuet mitkä irti saat ja tee pimeitä töitä. Äläkä maksa mitään, kyllä velat vanhenevat aikanaan.


      • soswiwjwjwwjwjje
        Jfgkbv kirjoitti:

        Säästä sukanvarteen minkä voit, nyhdä kaikki tuet mitkä irti saat ja tee pimeitä töitä. Äläkä maksa mitään, kyllä velat vanhenevat aikanaan.

        Jos selkä on tosiaan paskana, niin sitten ei pizzamainoksiakaan enää jaeta pimeänä työnä.


    • RatkaisuEhdotus

      Oletko kielitaitoinen ja työkykyinen?
      Jos olet, niin lähde pois EU-alueelta.
      Äläkä tule koskaan takaisin.
      Elä parempi elämä muualla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe