Vaihto E-sarjasta, löytyykö samankokoista?

Minun täytyisi vaihtaa Mercedes-Benz E taloustilanteen vuoksi halvempaan dieseliin, mutta uuteen. Laskin sen hinnan ylärajaksi noin 30.000 euroa. En haluaisi ravata kaikissa mahdollisissa liikkeissä asiaa kyselemässä, joten pyydän apua palstalaisilta.

Ylipainoni vuoksi en haluaisi tinkiä sisätiloista kuljettajan paikalla, ja oviaukonkin olisi hyvä olla riittävän kookas. En kuitenkaan hyväksy maastureita tai tila-autoja niiden suuren otsapinta-alan vuoksi, joka suurentaa kulutusta moottori- ja maantieajossa.

Onko Passatissa saman verran tilaa kuskille? Tinkimisvaraa tilasta ei oikein olisi. Entä autoon/autosta nousu, onko matalampi?

15

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielumminmersu

      Mieti nyt kumminkin vielä. Korjaamolla hyppääminen on huomattavasti kalliimpaa, kun polttoaineen ostaminen.

      • Kun polttoaineen ostaminen ... mitä? Täydentäisitkö lauseesi?

        Minulla ei ole jatkossa varaa Mersun huolto- ja korjauskuluihin.


      • nenästä.vedettävä
        E220_CDl kirjoitti:

        Kun polttoaineen ostaminen ... mitä? Täydentäisitkö lauseesi?

        Minulla ei ole jatkossa varaa Mersun huolto- ja korjauskuluihin.

        oletko hullu vai muuten vähän köpsä?


      • Elämäonvalintoja
        E220_CDl kirjoitti:

        Kun polttoaineen ostaminen ... mitä? Täydentäisitkö lauseesi?

        Minulla ei ole jatkossa varaa Mersun huolto- ja korjauskuluihin.

        No sitten katse japanin tai korean tuotteisiin.


      • Elämäonvalintoja kirjoitti:

        No sitten katse japanin tai korean tuotteisiin.

        Katselen toki niitäkin, sillä esim. korealaisten pitkä takuu antaisi liikkumavaraa tulevaisuudessa. Avensis on kuulemma jonkin verran E:tä pienempi, kuten epäilinkin.

        Mutta palstan aihe, eli Passat ...?


    • Tällä hetkellä houkuttaisi eniten joko Skoda Superb 1,6 TDI Active tai Volkswagen Passat 1,6 TDI Trendline, koska molempiin saa ns. huonon tien alustan korkeammalla maavaralla. Päätöstä en ole vielä tehnyt.
      Superb maksaisi noin 1.500 euroa vähemmän samoilla lisävarusteilla, mutta toisaalta Passatin voisi valita kahdella perusvärillä (valkoinen tai tummanharmaa), kun Skoda tulee vain tummansinisellä. Välirahaa voisi kuitenkin käyttää metalliväriin, joista varmasti löytyisi parempi vaihtoehto, ja silti Superb maksaisi 900 € vähemmän.

      Onko Passat silti taloudellisesti järkevämpi valinta?

      • AutoVaihtooni

        Tolla hintaerolla ottaisin Passatin, siinä kehtaa näyttäytyä julkisilla paikoilla.

        Skoda on Skoda..


      • Skooodiakaikki
        AutoVaihtooni kirjoitti:

        Tolla hintaerolla ottaisin Passatin, siinä kehtaa näyttäytyä julkisilla paikoilla.

        Skoda on Skoda..

        Itse en kehtaisi näyttäytyä, samoja autoja ovat, myös Audi.


      • AutoVaihtooni kirjoitti:

        Tolla hintaerolla ottaisin Passatin, siinä kehtaa näyttäytyä julkisilla paikoilla.

        Skoda on Skoda..

        Skoda on kuitenkin hyvin yleinen automerkki, viime vuonna Octavia jopa myydyin malli. Superbkin oli 20 myydyimmän joukossa, vaikka selvästi hävisikin Passatille. Yleisesti merkki oli sijalla kolme yli 11.000 kpl:n rekisteröinnillä, joten aika moni kehtaa siinä näyttäytyä.

        Minkälainen ero olisi jälleenmyyntiarvossa?


    • Superbin mallistosta on poistunut 1,6 TDI-moottori kokonaan, joten se putosi hinnastojen vertailussa Passatin taakse liki tonnilla.
      Tämä herättää kysymyksen, onko se myös VW:n valikoimasta poistuva konetyyppi. Onko sen päästökorjaus liian kallis toteuttaa, vai mistä onkaan kyse?

      • Upsizing

        WLTP liian kova haaste...


      • Upsizing kirjoitti:

        WLTP liian kova haaste...

        NEDC-mittaus ei niin kovin huono ollut Suomen olosuhteisiin, koska pitkiä, tasakaasulla ajettavia osuuksia tulee harvaan asutussa maassa paljon. Näitä WLTP:ssä ei taida olla jäljellä edes 1/7. Toisaalta pitkä seisomisaika kesken ajon eli ruuhkasimulointi ei osunut näihin olosuhteisiin.


    • Passat on mielestäni hieman Superbia paremman näköinen, ainakin keulasta.

      Entäpä jälleenmyyntiarvo?

    • Senkiköyhäläski

      Awww :))) joku on vähä herkutellu x'D kannattaa ostaa jenkki lanssi niin mahtuu rasputinkin kyyttii.

      • Rasputin? Tuo tsaarin hoviparantaja kuoli jo 100 vuotta sitten, joten taitaa olla jo täysin luurankona. Mitä varten hänen luitansa kuljettelisin?


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3573
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      162
      2191
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1891
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1782
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      362
      1211
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      53
      964
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe