Vaihto E-sarjasta, löytyykö samankokoista?

Minun täytyisi vaihtaa Mercedes-Benz E taloustilanteen vuoksi halvempaan dieseliin, mutta uuteen. Laskin sen hinnan ylärajaksi noin 30.000 euroa. En haluaisi ravata kaikissa mahdollisissa liikkeissä asiaa kyselemässä, joten pyydän apua palstalaisilta.

Ylipainoni vuoksi en haluaisi tinkiä sisätiloista kuljettajan paikalla, ja oviaukonkin olisi hyvä olla riittävän kookas. En kuitenkaan hyväksy maastureita tai tila-autoja niiden suuren otsapinta-alan vuoksi, joka suurentaa kulutusta moottori- ja maantieajossa.

Onko Avensiksessa saman verran tilaa kuskille? Tinkimisvaraa tilasta ei oikein olisi. Entä autoon/autosta nousu, onko matalampi?

17

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ROMUTOYO

      Tojoisa hajoo koneet halki ei kannata ennenmin saksalainen

      • Raappahousu

        Mulle on kaksi autokorjaamoa sanonut, että kun ostan toyotan ei ole ongelmia.


    • TheKöle

      Istumakorkeus on Tojossa poikkeuksellisen hyvä..... -autoon "noustaan" -eikä laskeuduta, kuten monissa muissa merkeissä.

      Muuten epäilen, että E olisi Avensista vähän ehkä kuitenkin kokoluokkaa suurempipi.... "Pienenä miehenä" en ole pannut merkille tilojen mahdollisia koko eroja, mitä E:llä olen ajanut. Ohjauksen nopeutta ja tunnokkuutta pidän Avessa MB.tä parempana..... Äänieristys ym. onkin sitten taas MB.ssä toista luokkaa, verrattuna Tojoon......

      • Vai niin, kiitos vastauksesta. Jossakin mallissa (viime vuosikymmenellä?) tuntui kyllä olevan istumakorkeus hankalan matala, mutta on erittäin hyvä asia, jos on parantunut.

        Minulla on ollut sellainen ennakkoluulo, että Avensis olisi Mersun mallistossa 'väliinputoaja' eli jossakin E:n ja C:n välimaastossa. Ehkä näin siis onkin. Onko sitä jossakin taksina?

        Äänieristyksestä on tietysti tingittävä, kun vaihtaa edullisempaan.


      • TheKöle
        E220_CDl kirjoitti:

        Vai niin, kiitos vastauksesta. Jossakin mallissa (viime vuosikymmenellä?) tuntui kyllä olevan istumakorkeus hankalan matala, mutta on erittäin hyvä asia, jos on parantunut.

        Minulla on ollut sellainen ennakkoluulo, että Avensis olisi Mersun mallistossa 'väliinputoaja' eli jossakin E:n ja C:n välimaastossa. Ehkä näin siis onkin. Onko sitä jossakin taksina?

        Äänieristyksestä on tietysti tingittävä, kun vaihtaa edullisempaan.

        Eiköhän löydy taksina moneltakin paikkakunnalta. -ainakin Porissa on muutamia.....


      • TheKöle

        Ai niin, Tojot voit unohtaa, jos auton pitää olla uusi ja diesel!
        - Avensista ei enää Porin liikkeen automyyjän mukaan toimiteta dieselinä ja 2020 kaikki myynnissä olevat Tojon henkilöautot ovat Hybridiä......


      • TheKöle kirjoitti:

        Ai niin, Tojot voit unohtaa, jos auton pitää olla uusi ja diesel!
        - Avensista ei enää Porin liikkeen automyyjän mukaan toimiteta dieselinä ja 2020 kaikki myynnissä olevat Tojon henkilöautot ovat Hybridiä......

        Niinkö, merkin nettisivut eivät asiasta mitään mainitse, diesel-Aven voi rakentaa jne.?

        No, joka tapauksessa tilat eivät taida kuitenkaan riittää. Kiitos tästä ja hyvää jatkoa!


      • TheKöle
        E220_CDl kirjoitti:

        Niinkö, merkin nettisivut eivät asiasta mitään mainitse, diesel-Aven voi rakentaa jne.?

        No, joka tapauksessa tilat eivät taida kuitenkaan riittää. Kiitos tästä ja hyvää jatkoa!

        Juu huomasin saman asian, kun nettisivuja kokeilin.....

        Tuskin se myyjä kuitenkaan valehteli?


      • TheKöle kirjoitti:

        Juu huomasin saman asian, kun nettisivuja kokeilin.....

        Tuskin se myyjä kuitenkaan valehteli?

        <Tuskin se myyjä kuitenkaan valehteli?>

        No, en tiedä, enkä väitä. Vaan eipä sillä toisaalta ole minulle merkitystäkään, kun ne tilat ...


    • Tojoman

      Olen itsekkin isomies ja tyttärellä on avensis, ja se ei ole iso auto. Camry on sinulle sopiva, mutta hintaa en tiedä. RAV4 voisi olla OK.

      • Katsoin huolellisesti Toyota.fi-sivuilta koko malliston läpi, mutta Camrya sieltä ei löytynyt. Eikö se ole jo myynnistä poistunut malli? Uuttahan tässä mietin (mutta en edelleenkään rumia ja polttoainetta haaskaavia korkeita autoja).


    • elämästä.vieraantunut

      Logiikka ei ole avaajalle selkeästikään aivan paras kaveri. Kenen taloustilanne olisi parantunut vaihtamalla maksettu mutta käytetty E-mersu 30.000 euron autoon? Autokauppias ei tuossa tilanteessa suostu laittamaan rahaa väliin enempää kuin märäkoiran ostamiseen tarvitaan.
      Täysin tuhoontuomittu vedätysyritys koko juttu. Älynlahjoja jaettaessa tämä kaveri on ollut jossain aivan muualla.

      • joka.junaan

        Tuo useiden palstojen sekopää Tojo-Hönö on ollut viime päivinä hyvin aktiivinen. Keksii kaikenlaisia alotuksia sairaassa päässään, sairaus on kai taas siinä vaiheessa. Sekoilee pahasti vainoharhaisuudessaan. Keksinyt jostakin tämän Pentin trollipojukseen. Saas nähdä kauanko sillä nuppi vielä kestää.


      • <Kenen taloustilanne olisi parantunut vaihtamalla maksettu mutta käytetty E-mersu 30.000 euron autoon?>

        Taloudellisesti ajatteleva ottaa huomioon hankintakustannusten lisäksi käyttökustannukset. Autot kehittyvät polttoaineen kulutuksen osalta kitsaammiksi, joten yleensä uusi auto haukkaa mittarilla pienemmän siivun tilin saldosta. Tällä on selvä merkitys runsaasti ajavalle.

        Mercedes-Benzin yleistakuu on kaksi vuotta, joten omassani siitä ei ole enää apua korjauskustannuksissa. Uudessa autossa on turvana vähintään 2 vuoden takuu, Toyotalla näköjään kolmen.

        Mersun huoltokustannuksiin tuskin monikaan merkki yltää.

        Muut kustannukset, kuten esimerkiksi katsastukset jopa loppuvat hetkeksi kokonaan. Renkaiden uusimista ei tarvita vähään aikaan.

        2-3 vuoden tähtäimellä siis taloustilanne paranee, ja siihen kohdistuu vähän epävarmuutta.


    • apua.tarvitaan

      "Saas nähdä kauanko sillä nuppi vielä kestää."

      Sanoisin että on aika rohkea veto sanoa että sen nuppi olisi kestänyt tähän saakka. Jos kaveri on vakaasti sitä mieltä että on olemassa yksi henkilö jonka näppikseltä on lähtenyt yli 10 vuotta kaikki tämän palstan sellaiset viestit joissa tojoa ei pelkästään palvota niin kyseessä on vakavasti realiteeteista vieraantunut yksilö. Kun vähänkin ajattelee niin ei voi päätyä mihinkään muuhun lopputulokseen.
      Ja nyt hän on keksinyt että joku Pentti Jyväskylästä on tämä kaiken pahan alku. Aletaan olemaan jo sellaisella alueella että kyseessä ei enää ole harmiton netti-sekopää vaan yksilö jonka pitäisi saada apua selvitäkseen.

      • parempi.tulevaisuus

        Sinä tiedät itsekin että tämä Pentti-tarina on vain ohimenevä vaihe taudinkuvassasi ja viikon päästä sinulla on uusi kohde trollipoikana.
        Kaikki muut näkevät miten sekaisin olet ja itsekin tiedät kaikki ei ole aivan kohdillaan maailmassasi.
        Ei ole häpeä hakea apua kun sitä oikeasti tarvitsee.


    • tojostaasiaa

      Minä puolestani ihmettelen miksi ihmeessä et käy liikkeessä kokeilemassa miltä avensiksen tilat vaikuttaa, itselläni oli avensis pari vuotta sitten ja olen187cm, 105kg ja tilat minulle riittivät erittäin hyvin.
      Kuten köle sanoi äänieristys saisi olla parempi kuin lähes kaikkiin saman hintaisiin autoihin.
      Niin autokin oli sama kuin kölellä, eli diesel ave 2.0 (2013)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe