onko takuuta?

markkupappa58

ostin ebaystä kiinasta toimitetun älypuhelimen (HTC one m9) ,puhelin on täysin uusi mutta meni tilttiin.elikkä onko tässä laitteessa HTC takuu? kaikki imei sun muut koodit löytyvät kyllä alkuasetuksista

8

189

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvelenpa.vain

      Varmaankin on, jos vaihdat elektrolyyttikondensaattorit säännöllisesti ja teet siitä leimalla varustetun merkinnän huoltokirjaan.

    • markkupappa58

      onko konkat kiinan tuotannon kulmakivi?

    • ebayn kautta voit ottaa yhteyttä myyjään.

    • maksaasejotaki

      Takuusta vastaa Kiinan HTC, eli lähetä sinne ja ne korjaa sen. Mutta voit viedä myös Suomessa olevaan puhelinkorjaamoon ja sitten maksaa ihan ite rempan hinnan.

    • rollaati.rollaa
    • onnea_vaan

      Tottakai on takuu. Kai tarkistit sen myyjältä? Ensin se pitää kuitenkin toimittaa myyjälle joka hoitaa takuuhuollon.

    • efrerwfr

      Ei maksa vaivaa. Noi on niin halpoja ebayssa että tilaa suosista uusi ja jos ei ole halpa niin miksi sieltä tilasit. Noitahan ei kannata roudata edestakas kun suomen posti on sikahintainen niin luultavasti lähettävät sulle uuden.

      • halpatuotantoaa

        Luultavasti sille ajetaan boundary-scan/BIST testi JTAG:n kautta ja nähdään kenties, mikä juotos on viallinen. Luultavasti on päässyt tarkistuksessa läpi, mutta "ruostunut" juotos matkalla tänne. Nuo suoraan kiinasta toimitetut kun ei täytä ce-merkkiä välttämättä, eikä ole siten juotoksia suojattu asianmukaisesti - eli mm. siten saa hinnat vedettyä alas. Piirit ovat toisaalta niin tiheitä, että ei välttämättä pärjää täkäläisissä oloissa kovinkaan kauaa ilman suojauksia ja kondenssi-vesi ilmiö tekee tehtävänsä, mikä aiheuttaa toimintahäiriöitä parin kk kuluessa. Edes piirien jalkojen materiaali ei välttämättä täytä täkäläisiä laatuvaatimuksia vaan voi olla ns. paukkulankaa.
        Olen tässä nyt seurannut kohta 5 vuotta, kuinka emolevyllä on identtinen piiri kuin äänikortissa, joka maksoi "5,99": Toinen alkaa olla ruosteen värinen kytkennöistä kauttaaltaan - mutta toimii vielä. Toisella on ikää kohta 20 vuotta ja silti piirin kytkennät näyttävät lähes uusilta. Eli jotain siitä on jätetty pois, kun halvalla on tehty..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe