Vuosisatoja kestävä tiilitalo, mikä eriste?

adf34afds34

Mikä eriste kannattaa valita täystiilitaloon, jotta tiilitalo säilyisi käyttökelpoisena vuosisatoja?

Vai kannattaisiko talo rakentaa tiiliharkoista, joissa ei ole eristettä lainkaan?

22

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeeheeheeheheh

      siinähän etsit

    • SNiemiSK

      Tuollainen. Eristävyys kelpaa viranomaisellekin.

      Noita on muitakin valmistajilta, mutta ei tule muita nimiä mieleen. Keski-Euroopassa nuo ovat ihan tunnettuja, mutta jostain syystä Suomessa eivät, vaikka kyllä noista taloja on täälläkin tehty.

      https://wienerberger.fi/ratkaisut/porotherm-kennoharkot

      • Entekisi

        Olen ollut katsomassa kun tuosta kennoharkosta nysvätään taloa... Työmaa ja lähiympäristö punaisessa pölyssä, tiilimurskaa enemmän kuin ehjiä harkkoja ja kestää ja kestää, maksaa ja maksaa... No jos väkisin haluaa tuollaisen niin mikäs siinä.


      • afds1234

        Noita kuitenkin käytetään mm. kerrostalojen rakentamiseen. Tuskin käytettäisiin, jos ne olisivat niin toivottomia kuin kuvaat.


      • Tknk
        Entekisi kirjoitti:

        Olen ollut katsomassa kun tuosta kennoharkosta nysvätään taloa... Työmaa ja lähiympäristö punaisessa pölyssä, tiilimurskaa enemmän kuin ehjiä harkkoja ja kestää ja kestää, maksaa ja maksaa... No jos väkisin haluaa tuollaisen niin mikäs siinä.

        Eli kannattaa suunnitella talo niin, että selviää harkkoja sahaamatta ja roiloamatta.


      • NickNailer
        Entekisi kirjoitti:

        Olen ollut katsomassa kun tuosta kennoharkosta nysvätään taloa... Työmaa ja lähiympäristö punaisessa pölyssä, tiilimurskaa enemmän kuin ehjiä harkkoja ja kestää ja kestää, maksaa ja maksaa... No jos väkisin haluaa tuollaisen niin mikäs siinä.

        Olen niitä käyttänyt. Jonkin verran on roilotusta ja punaista pölyä. Lopputulos on hyvä. Raskaat kiinnitykset vaativat ankkurit. Roilotus kannattaa tehdä kaksiteräisellä rälläkkäroilottimella; tulee nopeasti tasaleveää roiloa.

        Seinä nousee nopeasti ja on kivaa kasattavaa. Hakkaa Lammiharkot mennen tullen.


    • ei_kiesus

      Olipas vitsikäs aloitus

    • NickNailer

      Jos haluaa tehdä nopeasti, niin perliitillä täytetyt tiilet lienevät kustannustehokkain materiaali. Tiuiliä saa kohtuuhintaan Saksasta ja kannattaa ostaa kontillinen kerrallaan. Perliittihän on sitten vulkaanista tuhkaa, eikä se mene muutamassa vuosisadassa miksikään.

      Saksassa myydään tavaraa mm. nimellä Proton. Ei vaadi muuta eristystä ja sillä pääsee lähes- nollaenergiatasolle. Voi toki jättää yhden tiilenmitan tyhjää tilaa rungon ja julkisivun välille, niin tulevat sukupolvet voivat lisätä väliin eristettä, jos talojen on alettava tulevaisuudessa tuottamaan energiaa.

    • Ejjkjh

      Aivan saakelin kallis systeemi tuo kennotiili

      • NickNailer

        Miten niin? ALVillinen hinta perliittitäytteiselle kennotiilelle on noin 5 euroa kpl, siis ALVillinen neliöhinta 80 €.

        Ei ole kauan siitä, kun suomalaiset rappaaajat velottivat tuon hinnan pelkästä rappauksesta. Nyt sillä saa kantavan seinän eristettynä. Ei paha.


      • Kiinnostaatodellamua
        NickNailer kirjoitti:

        Miten niin? ALVillinen hinta perliittitäytteiselle kennotiilelle on noin 5 euroa kpl, siis ALVillinen neliöhinta 80 €.

        Ei ole kauan siitä, kun suomalaiset rappaaajat velottivat tuon hinnan pelkästä rappauksesta. Nyt sillä saa kantavan seinän eristettynä. Ei paha.

        Laitatko linkin mistä saa tuohon hintaan 0,17 U-arvon seinässä saavuttavan kennotiiliharkon ostettua, kiitos


      • Mitespalkit

        Mites tuossa kennotiilisysteemissä tehdään ikkuna ja oviaukot... Muotitetaan, raudoitetaan ja eristetään paikalla vai?


      • adfs52f

      • Eikuuluei
        Kiinnostaatodellamua kirjoitti:

        Laitatko linkin mistä saa tuohon hintaan 0,17 U-arvon seinässä saavuttavan kennotiiliharkon ostettua, kiitos

        No.. misäs linkki 5€/kpl hintaan? Kovasti olisin ostamassa


      • NickNailer
        Eikuuluei kirjoitti:

        No.. misäs linkki 5€/kpl hintaan? Kovasti olisin ostamassa

        Esimerkiksi nuo toimittavat Suomeen https://benz24.de/porotonsteine/

        Suuremmat erät kannattaa ostaa suoraan tehtaalta


      • eijuma
        NickNailer kirjoitti:

        Esimerkiksi nuo toimittavat Suomeen https://benz24.de/porotonsteine/

        Suuremmat erät kannattaa ostaa suoraan tehtaalta

        niin siis suomesta ei saa mistään... rekkalasteittain saksasta tilaamalla vain, niinkö ? kyllä minäkin voin tilata aurinkokeräimenputkea euron metri kiinasta tai hakea bemarin saksasta 20% halvemmalla... melko naurettava siis tuo vertailuhintasi.


      • NickNailer
        eijuma kirjoitti:

        niin siis suomesta ei saa mistään... rekkalasteittain saksasta tilaamalla vain, niinkö ? kyllä minäkin voin tilata aurinkokeräimenputkea euron metri kiinasta tai hakea bemarin saksasta 20% halvemmalla... melko naurettava siis tuo vertailuhintasi.

        Ostotoimintani on kansainvälistä. Naurettavaa? Nauran koko matkan pankkiin.

        En kyllä ymmärrä, miksi hullut suomalaiset ostavat esimerkiksi hanoja yli tuhannen euron hintaan, kun niitä saa maailmalta kahdella sataa työmaalle toimitettuina. Suomesta ostaessa pitää maksaa kuljetuskin erikseen.

        Klassinen esimerkki: Knaufin konekipsisäkki Tallinassa 5 €, K-raudassa 23 € per säkki. Kuljetus työmaalle maksaa saman. Käsi lompakolle ja vastaa: kumman ostat? Ja vielä: samaa täysin identtistä kipsiä ovat molemmat. Minun vuosikulutukseni lasketaan kymmenissä tonneissa.

        Suomesta ostetut rakennustarvikkeet ovat jopa 5-kertaa kalliimpia kuin ulkomailta tuodut. Samat CE-merkit ja DoPit, ei mitään ongelmia, nopeammat toimitukset, parempi palvelu. MITÄ NAURAMISTA TÄSSÄ ON?

        Kuljetuksista sen verran, että tavara tulee halvemmalla Puolasta kuin Rovaniemeltä. vIHJE: JOos tarvitset varastotilaa, niin osta tavaraa Saksasta ostokonttiin. 2000 eurolla saa 28 m2 varastotilaa, ihan ikiomaksi.


      • Eivoisvähempääkiinnosta
        NickNailer kirjoitti:

        Ostotoimintani on kansainvälistä. Naurettavaa? Nauran koko matkan pankkiin.

        En kyllä ymmärrä, miksi hullut suomalaiset ostavat esimerkiksi hanoja yli tuhannen euron hintaan, kun niitä saa maailmalta kahdella sataa työmaalle toimitettuina. Suomesta ostaessa pitää maksaa kuljetuskin erikseen.

        Klassinen esimerkki: Knaufin konekipsisäkki Tallinassa 5 €, K-raudassa 23 € per säkki. Kuljetus työmaalle maksaa saman. Käsi lompakolle ja vastaa: kumman ostat? Ja vielä: samaa täysin identtistä kipsiä ovat molemmat. Minun vuosikulutukseni lasketaan kymmenissä tonneissa.

        Suomesta ostetut rakennustarvikkeet ovat jopa 5-kertaa kalliimpia kuin ulkomailta tuodut. Samat CE-merkit ja DoPit, ei mitään ongelmia, nopeammat toimitukset, parempi palvelu. MITÄ NAURAMISTA TÄSSÄ ON?

        Kuljetuksista sen verran, että tavara tulee halvemmalla Puolasta kuin Rovaniemeltä. vIHJE: JOos tarvitset varastotilaa, niin osta tavaraa Saksasta ostokonttiin. 2000 eurolla saa 28 m2 varastotilaa, ihan ikiomaksi.

        Ostan omaan taloni runkoon rakennustarvikkeet suunniteltuna ja asennettuna. Minua kiinnostaa vain ennakkoon annettu sitova kokonaishinta asennettuna... Ei jonkun harkon hinta. Hankkikoot urakoitsija sen mistä hankkii... Ei kiinnosta.


      • Sellainenkokemus
        NickNailer kirjoitti:

        Ostotoimintani on kansainvälistä. Naurettavaa? Nauran koko matkan pankkiin.

        En kyllä ymmärrä, miksi hullut suomalaiset ostavat esimerkiksi hanoja yli tuhannen euron hintaan, kun niitä saa maailmalta kahdella sataa työmaalle toimitettuina. Suomesta ostaessa pitää maksaa kuljetuskin erikseen.

        Klassinen esimerkki: Knaufin konekipsisäkki Tallinassa 5 €, K-raudassa 23 € per säkki. Kuljetus työmaalle maksaa saman. Käsi lompakolle ja vastaa: kumman ostat? Ja vielä: samaa täysin identtistä kipsiä ovat molemmat. Minun vuosikulutukseni lasketaan kymmenissä tonneissa.

        Suomesta ostetut rakennustarvikkeet ovat jopa 5-kertaa kalliimpia kuin ulkomailta tuodut. Samat CE-merkit ja DoPit, ei mitään ongelmia, nopeammat toimitukset, parempi palvelu. MITÄ NAURAMISTA TÄSSÄ ON?

        Kuljetuksista sen verran, että tavara tulee halvemmalla Puolasta kuin Rovaniemeltä. vIHJE: JOos tarvitset varastotilaa, niin osta tavaraa Saksasta ostokonttiin. 2000 eurolla saa 28 m2 varastotilaa, ihan ikiomaksi.

        Tuttavani osti kerran saksalaisesta verkkokaupasta 10000€:lla harkkoja. Rahat meni, toimitusta ei tullut... Syynä oli että kuorma olisi pitänyt jakaa kahdelle autolle, mitä kauppahinta ei kestänyt... Rahat jäi kuitenkin sille tielle ja ovat siellä vieläkin.


      • NickNailer
        Sellainenkokemus kirjoitti:

        Tuttavani osti kerran saksalaisesta verkkokaupasta 10000€:lla harkkoja. Rahat meni, toimitusta ei tullut... Syynä oli että kuorma olisi pitänyt jakaa kahdelle autolle, mitä kauppahinta ei kestänyt... Rahat jäi kuitenkin sille tielle ja ovat siellä vieläkin.

        Epäuskottava tarina rahojen menosta. Maksan PayPalin kautta ja saan tarvittaessa rahani takaisin.

        Viimeksi palautusta tuli sen vuoksi, että myyjä väitti tiettyjen taloautomaation komponenttien tuotannon loppuneen. Epäilen, että myyjälle oli tullut hinnoitteluvirhe ja alunperin luvattu hinta oli liian halpa. Sain rahat takaisin ja ostin muualta - korkeammalla hintaa tosin.


      • NickNailer
        Eivoisvähempääkiinnosta kirjoitti:

        Ostan omaan taloni runkoon rakennustarvikkeet suunniteltuna ja asennettuna. Minua kiinnostaa vain ennakkoon annettu sitova kokonaishinta asennettuna... Ei jonkun harkon hinta. Hankkikoot urakoitsija sen mistä hankkii... Ei kiinnosta.

        Kuka Suomessa myy kalikoita asennettuna? Ei ainakaan Lammi. Ei kukaan minun tuntemani yritys.

        Kalikoiden ja työn myyminen pakettina altistaa yrityksen pääurakoitsijan vastuulle koko hankkeesta, joten sitä ei kukaan järjissään oleva yritysjohtaja selvinpäin tee, ellei jo varmuudella tiedä menevänsä konkurssiin.

        Suunniteltuina ja asennettuina? Anteeksi kuinka? Etttä sama yritys suunnittelee, myy kalikat ja vielä asentaa ne. 100 % varmasti et ole rakentanut koskaan mitään teltan pystytystä vaativampaa. Ennen uskon ufoihin kuin tuollaisiin juttuihin.


      • Mestarismies70
        NickNailer kirjoitti:

        Kuka Suomessa myy kalikoita asennettuna? Ei ainakaan Lammi. Ei kukaan minun tuntemani yritys.

        Kalikoiden ja työn myyminen pakettina altistaa yrityksen pääurakoitsijan vastuulle koko hankkeesta, joten sitä ei kukaan järjissään oleva yritysjohtaja selvinpäin tee, ellei jo varmuudella tiedä menevänsä konkurssiin.

        Suunniteltuina ja asennettuina? Anteeksi kuinka? Etttä sama yritys suunnittelee, myy kalikat ja vielä asentaa ne. 100 % varmasti et ole rakentanut koskaan mitään teltan pystytystä vaativampaa. Ennen uskon ufoihin kuin tuollaisiin juttuihin.

        Eiköhän suurin osa rakennusliikeistä hanki itse rakennustarvikkeet ja iso osa suunnitteleekin itse... Tai hankkii suunnitelmat omaan lukuunsa. Lammia tai muita rakennustarvikevalmistajia on turha verrata rakennusliikkeisiin. Ne toimittavat vain rakennustarvikkeita tontin nurkalle ja joku muu suunnittelee ja urakoi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe