Narsisti tekee uhreistaan julmempia?

zen_buddha

Tekeekö narsisti myös sen että uhreista tulee jollakin tapaa julmempia muita kohtaan? Yleensäkin jos katsotaan diktatuuri valtioita joissa diktaattori, joka on varmasti myös narsisti, hallitsee siis narsistin tyylillä, eikö niissä valtiossa ole myös kansan keskinäinen väkivalta paljon raaempaa? Demokratioissa joissa on tasa-arvo, ainakin lähelle sitä, asioita ei ratkaista lyömällä miekalla toiselta pää irti. Kun kotinarsisti hallitsee kuin diktaattori mitä se saa aikaan uhreissa? Eikäs ilmiö pitäisiolla sama kaikki jota ovat narsistin vallan alla, ts. kärsivät narsismista, heistä tulee myös jollakin tapaa julmempia,ajattelevat enemmän itsekkäämmin. Narsisti pakottaa heidät tekemään niin, koska kun narsisti osoittaa koko ajan omaa itsekkyyttään, täytyy uhrienkin, selviytyäkseen olla enemmän itsekkäämpiä. Lopultahan narsisti suistetaan vallasta, oli kyse valtion diktaattorista
tai kotona hallitsevasta narsistista. Uhritkin joutuvat tekemään enemmän itsekkäitä tekoja päästäkseen narsistista eroon. Näin ollen heistä tulee toisenlaisia ihmisiä kuin he olisivat tulleet ilman narsistin vaikutusta. Kun kohtelee muita hyvin saa itse samaa kohtelua. Samalla kun narsisti on julma uhrejaan kohtaan hän kasvattaa heitä myös julmiksi. Siksi diktatuurimaissa entistä diktaattoria voidaan kohdella todella julmasti, koska hän on opettanut kansaansa olemaan julma. Kun kotinarsisti on ollut töykeä, ylimielinen ja vähättelevä mitätöijä uhrejaan kohtaan hän samalla kasvattaa heitä samanlaisiksi. Tämä näkyy käytöksessä ja teoissa myös muita kohtaan.

497

5553

Vastaukset

• narskumaniaa

Sinusta näkyy julmemman tekevän.

• sdfsd

Älä pure kielees..

• säälistäsenteen
        sdfsd kirjoitti:

Älä pure kielees..

En vaan lipasen sua.

• dfddfbvcxz

Tämä on täysin totta. Väkivaltaisessa ja rasistisessa kasvu ympäristössä kehittyy väkivaltaisempia ihmisiä tai sitten erityisen suvaitsevia jotka eivä puolusta edes itseään. Saman ilmiön täytyy olla narsistiperheessä. tietyt uhrit, joilla on taipumusta väkivaltaan varmaankin tappaisivat narsistin jos se ei olisi laissa kielletty...sen verran meidän demokratia vaikuttaa ehkäisevästi. Olosuhteet vaikuttavat kaikkien mieleen, joillakin se se kaivaa esiin samanlaista käytöstä ja toisille se aiheuttaa kammoa. Kumpikaan ääripää ei ole hyvä. Uhreista ei tule normaaleja ihmisiä, vaan aina toisen ääripään edustajia, kumman, se riippuu ihmisen omasta luonteesta. Jos on taipumusta samaan kuin N tekee, se vahvistaa käyttäytymään samoin, jos ei taipumusta ole, se vahvistaa päinvastaista käytäytymistä liiaksikin. Tulee joka ylihyökkäävä tai yliantautuva.

• JulmaJenna

Julmaksi olet tullut.

• Pääkipee

Eikös noissa diktatuureissa asia kuitenkin ratkaista rahalla? Esim. Gambia. Ja täytyy muistaa hoviväki ja diktaattorien lähimpien neuvonantajien valta. Raakuuteen kyllä varmaan kasvaa ja turtuu jos se on normaalia ja arkipäiväistä toimintaa. Eiköhän Hitlerinkin äänestäjät olleet jo valmiiksi julmia, kun sen äänestivät valtaan , vaikka aikeet olivat tiedossa. Muut sitten tietenkin ne toteuttivat.Minä en ole huomannut tuntemani narsistin perheen aikuisten lasten olevan millään tavalla julmia. Muuttivat kaikki pois kotoaan heti kun pystyivät, mutta ovat menestyneitä ja pärjääviä. Ehkä tuo pakenemisen ajatus saa jotenkin itsenäistymään varhain. Narsisti saa tämmöisen suhdeuhrin sisäiseen sekasortoon, mikä ei tee empaattista ihmistä julmaksi, mutta raivoisaksi ja ärtyneeksi kylläkin.

• fsdfsdfcdsdsd

No ei sitä ratkaista rahalla jos kansa ryysyissä kävelee ilman ruokaa ja diktaattorin sotilaat pahoinpitelevät vielä heitä. Kyllä se raaistaa tietyllä tapaa kaikki.ihmiset. Siksi siellä kiljutaan ja huudetaan kostoa ja muuta lopulta kuin psykoosissa. Poltetaan ja tapetaan syyttömiä, jos pienikin epäilys jostakin, aivan sama mistä. Hitleristä eivät äänestajat eikä kukaan tiennyt mikä hän on. Näinhän narsisti saa vallan, ensin tuodaan hyvää, ei se Saksan kansa paha ole, vaan herra Hitler, joka johti sitten kansansa tuhoon.

Kyllä he ova julmia. Mutta eivät sinulle. Vain tietyille ihmisille. Sama ilmiö kuin narsistin kanssa, kaikki ulkopuoliset sanovat narsistia hyväksi ja vain uhrit tietävät millainen hän on. Uhreja on narsisti satuttanut ja he suojelevat sitä ettei enää kukaan pääse satuttamaan. Hyökkäys voi olla silloin paras puolustus. Narsistin uhritkaan eivät ole normaaleja vaan äärilaitaa, kuten narsistikin. Mutta eihän se kaikille näy, eikös?

• luokkajakoa
        fsdfsdfcdsdsd kirjoitti:

No ei sitä ratkaista rahalla jos kansa ryysyissä kävelee ilman ruokaa ja diktaattorin sotilaat pahoinpitelevät vielä heitä. Kyllä se raaistaa tietyllä tapaa kaikki.ihmiset. Siksi siellä kiljutaan ja huudetaan kostoa ja muuta lopulta kuin psykoosissa. Poltetaan ja tapetaan syyttömiä, jos pienikin epäilys jostakin, aivan sama mistä. Hitleristä eivät äänestajat eikä kukaan tiennyt mikä hän on. Näinhän narsisti saa vallan, ensin tuodaan hyvää, ei se Saksan kansa paha ole, vaan herra Hitler, joka johti sitten kansansa tuhoon.

Kyllä he ova julmia. Mutta eivät sinulle. Vain tietyille ihmisille. Sama ilmiö kuin narsistin kanssa, kaikki ulkopuoliset sanovat narsistia hyväksi ja vain uhrit tietävät millainen hän on. Uhreja on narsisti satuttanut ja he suojelevat sitä ettei enää kukaan pääse satuttamaan. Hyökkäys voi olla silloin paras puolustus. Narsistin uhritkaan eivät ole normaaleja vaan äärilaitaa, kuten narsistikin. Mutta eihän se kaikille näy, eikös?

Mitäs nää muut on, jotka eivät ole narskuja, tai niiden uhreja?

• ggtrf

Voidaanko ajatella että julman narsisti diktaattorin ympärillä oleva väkikin toimii samoin kuin uhrit, joillekin se on tie väkivaltaan ja toisille se on tie passiivisuuteen joka antaa kaiken toteutua asioihin puuttumatta.?

• dcsdcsdcs
        luokkajakoa kirjoitti:

Mitäs nää muut on, jotka eivät ole narskuja, tai niiden uhreja?

Tavallisia ihmisiä jotka eivätkä edusta kumpaakaan ääripäätä. Heillä on kyky punnita asioita ottamalla huomioon eri ulottuvuudet. He eivät kiihkoile tai ylireagoi tai ole koko aikaa varuillaan ettei joku puukota heitä selkään. He pystyvät toimimaan paljon vapaammin ilman tälläistä pelkoa. Heitä ei rajoita narsistin määräykset tai rajoitukset. He ovat ennakkoluulottomia tämän asian suhteen. Uhri ei uskalla olla tai sitten painaa menemään vihan voimalla. Kumpikaan ei ole hyvä. Se arkuus tai uhmakkuus näkyy kyllä muillekin. He eivät ole kuulleet itseensä kohdistuvaa mitätöintia vanhemmaltaan. Heillä on parempi itsetunto, paljon vakaampi kuin uhreilla. He eivät laula itseään suohon kuten uhri voi tehdä vihassaan joka kohdistuu lopulta itseen. He uskaltavat tehdä sitä mitä narsistin peloteltu uhri ei uskalla.

Heidän on tulevaisuus.

• dcsdcsdcs
        dcsdcsdcs kirjoitti:

Tavallisia ihmisiä jotka eivätkä edusta kumpaakaan ääripäätä. Heillä on kyky punnita asioita ottamalla huomioon eri ulottuvuudet. He eivät kiihkoile tai ylireagoi tai ole koko aikaa varuillaan ettei joku puukota heitä selkään. He pystyvät toimimaan paljon vapaammin ilman tälläistä pelkoa. Heitä ei rajoita narsistin määräykset tai rajoitukset. He ovat ennakkoluulottomia tämän asian suhteen. Uhri ei uskalla olla tai sitten painaa menemään vihan voimalla. Kumpikaan ei ole hyvä. Se arkuus tai uhmakkuus näkyy kyllä muillekin. He eivät ole kuulleet itseensä kohdistuvaa mitätöintia vanhemmaltaan. Heillä on parempi itsetunto, paljon vakaampi kuin uhreilla. He eivät laula itseään suohon kuten uhri voi tehdä vihassaan joka kohdistuu lopulta itseen. He uskaltavat tehdä sitä mitä narsistin peloteltu uhri ei uskalla.

Heidän on tulevaisuus.

Uhrien tulevaisuus on siinä kuinka selviytyä narsistin kaivamasta kuopasta ylös. Hänen pitää tehdä tulitikuista tikapuut ja se kestää.. Siihen voi mennä koko elämä jos sekään edes riittää. . Miettikääpä loppujen lopuksi miten ilkeästä teoista on kysymys. Narsistin uhri ei. suunnittele mitään sellaista joita tavalliset ihmiset tekevät. Menneisyyden piru voi vielä tulla ja tuhota kaiken.

• kosto_elää

Olet täysin oikeassa!
      Olen kahden narsun uhri.
      Jouduin pelaamaan heidän peliään että sain syliotteen tilanteesta.
      Pistin heidät maksamaan omalla tavallani.
      Ja se tapa tuli heille yllätyksenä.
      Myönnän: tulin julmemmaksi. Ovelammaksi..kun piti olla aina askeleen edellä
      ja ennakoida tulevat.
      Muita kohtaan en toki ole julma.
      Mutta jatkossa olen sitä jokaiselle narsistille jos kohdalle tulee.
      Ja vielä pieni huomio asiaan: se kosto auttoi minua pääsemään henkisesti
      heistä eroon. En ole ylpeä siitä..mutta en kadukkaan. Se oli minun selviytymis-
      strategiani.
      En suostunut olemaan nyyhkivä uhri vaan olin uhri joka antoi samalla mitalla takaisin.

• fsdfsdfd

Tätä juuri tarkoitin. "Sota" tekee julmemmaksi oli sitten kyseessä hyökkääjä tai puolustaja. Uhrikin joutuu ilman omaa syytä sotaan narsistia vastaan se raaistaa. toinen vahtoehto on antautua ja alistua, se tekee uhrista pelokkaan ja aran.

• Olenkohan

"Muita kohtaan en toki ole julma.
        Mutta jatkossa olen sitä jokaiselle narsistille jos kohdalle tulee."
        Olenkohan osunut muutamankin narsistin uhrin tielle ja nämä ovat erehtyneet luulemaan minua narsistiksi...

• ylisukupolvinen

Tekemisissä kolmannen polven narsistin kanssa.
      Suvussa on myös neljännen polven narsisteja.
      Kulku on äitilinjassa.
      Ehkä neljäs polvi on pahin.

• piirinvaihto

Jotkut antavat takaisin samalla mitalla, mutta se taitaa olla vain kertaluontaista yleensä.
      Uhrin kostonhimo ei ainakaan saisi kroonistua, koska se tie ei johda mihinkään. Yleisempää
      -lienee- uhrin muuttuminen varauksellisemmaksi ihmisten suhteen. Herkkyys ja varovaisuus kasvaa varsinkin jos kyseessä on laajempi, suurempi muutos omassa elämässä ja sosiaalisissa suhteissa. Isommissa ympyröissä kuten diktatuurissa (Pohjois-Korea) kokonaisia sukupolvia
      pyöritetään lapsesta saakka ja silloin ´ ihmisjumala ´- arvomaailmaan kasvetaan jo nuorena.
      Robottiarmeija muodostaa yhden sielun, joka puolustaa johtajaansa viimeiseen henkäykseen.

• Pellesvanslös

Jotkut uhrit vastaaavat samalla mitalla ja mikä on tuloksena? Narsisti ei usko puhetta, ei huutoa, ei särkemistä, ei siis mikään saa häntä toisiin ajatuksiin. Tuloksena on vain repiviä riitoja joille ei ole loppua. Jotkut purevat hammasta ja koettavat säilyttää mielenrauhan välttelemällä mutta siinäkin se viha patoutuu ja herkästi kanavoituu johonkin muuhun, aivan väärään kohteeseen. Uhrista tulee hermostunut joka purkaa narsistin aiheuttamaa kiukkua taas syyttömiin.

Sellaista uhria ei olekaan jolle narsisti ei aiheuttaisi mitään...

• Keinot_löytyy

On eri tapoja antaa takaisin. Se ei tarkoita aina riitelyä raivoamista tms. Täytyy osata pelata olla älykkäämpi ja ovelampi kuin narsu.

• ilmannarsistinkostoa
        Keinot_löytyy kirjoitti:

On eri tapoja antaa takaisin. Se ei tarkoita aina riitelyä raivoamista tms. Täytyy osata pelata olla älykkäämpi ja ovelampi kuin narsu.

Kerrotko esimerkkejä mitä voi tehdä?

• Keinot_löytyy
        ilmannarsistinkostoa kirjoitti:

On niin eri tilanteita vaikea esimerkkejä antaa. Tärkeetä on olla askeleita edellä ja haistaa narsun seuraava siirto ja torbedoida se. Esimerkiksi he on hyväksikäyttäjiä taloudellisesti ja liikkuvat usein laillisen ja laittoman rajalla ja harvoin jäävät siitä kiinni. Sillä alueella voi iskeä hyvinkin takaisin mutta se edellyttää uhrilta selväjärkisyyttä ja sitä että on täydelleen avannut silmänsä narsua kohtaan.

• olevapaa
        ilmannarsistinkostoa kirjoitti:

Narsistia vastaan voi taistella käyttämällä sitä mitä hän on itse tehnyt tai sanonut. Se toki vaatii itseltä lujaa tahdon voimaa ettei hän enää hypi silmille. Jos vanhempi haukkuu lastansa voi sanoa ettei halua käydä kylässä kun ette hyväksy minua sellaisena kuin olen. Mitkään hänen anteeksipyytelyt eivät saa muuttaa tilannetta vaan jättää se faktoihin vaikka hän kieltäisi ne.

Voitto narsistista on se ettei ole tekemisissä eikä ole mitään hampaankolossa häntä vastaan. Kun on päässyt narsistista irti on käynyt elämänkoulun joka opetti nauttimaan loppuelämästä joka hetki koska on vapaa ja saa elää elämänsä itselle. Samalla on rakentanut itsensä vahvaksi ihmiseksi jolla on rakastava suhde itseensä.

• sdcfsdcsfdcf
        olevapaa kirjoitti:

Narsistia vastaan voi taistella käyttämällä sitä mitä hän on itse tehnyt tai sanonut. Se toki vaatii itseltä lujaa tahdon voimaa ettei hän enää hypi silmille. Jos vanhempi haukkuu lastansa voi sanoa ettei halua käydä kylässä kun ette hyväksy minua sellaisena kuin olen. Mitkään hänen anteeksipyytelyt eivät saa muuttaa tilannetta vaan jättää se faktoihin vaikka hän kieltäisi ne.

Voitto narsistista on se ettei ole tekemisissä eikä ole mitään hampaankolossa häntä vastaan. Kun on päässyt narsistista irti on käynyt elämänkoulun joka opetti nauttimaan loppuelämästä joka hetki koska on vapaa ja saa elää elämänsä itselle. Samalla on rakentanut itsensä vahvaksi ihmiseksi jolla on rakastava suhde itseensä.

Se on totta että silloin kun hampaatkin on pesty ja puhtaat olet vapaa narsistista.Mutta se on mahdottumuus jos narsisti on oma vanhempi. Aviopuolisosta pääsee noin lopullisesti eroon mutta ei vanhemmista. Vanhempi--lapsi side ovat erottamattomia vaikka mitä tekisi, olet samaa lihaa ja verta, se on vähän eri juttu kuin täysin vieras aviopuoliso johon side on vain henkinen. Narsistin lapsi on vanhempaansa sidoksissa henkiseti sekä ruumiillsesti.
        Vaikka pääsisit vanhemmastasi eroon olet sen jälkeen toisen ongelman edessä, sinulla ei ole vanhempia ja on kuitenkin vanhemmat. Ehkä ainoastaan kuolema on se joka vapauttaa lapsen lopullisesti narsistivanhemmasta.

• fdsddfsdfs
        sdcfsdcsfdcf kirjoitti:

Se on totta että silloin kun hampaatkin on pesty ja puhtaat olet vapaa narsistista.Mutta se on mahdottumuus jos narsisti on oma vanhempi. Aviopuolisosta pääsee noin lopullisesti eroon mutta ei vanhemmista. Vanhempi--lapsi side ovat erottamattomia vaikka mitä tekisi, olet samaa lihaa ja verta, se on vähän eri juttu kuin täysin vieras aviopuoliso johon side on vain henkinen. Narsistin lapsi on vanhempaansa sidoksissa henkiseti sekä ruumiillsesti.
        Vaikka pääsisit vanhemmastasi eroon olet sen jälkeen toisen ongelman edessä, sinulla ei ole vanhempia ja on kuitenkin vanhemmat. Ehkä ainoastaan kuolema on se joka vapauttaa lapsen lopullisesti narsistivanhemmasta.

Jos lapsi elää niin kuin hänellä ei ole vanhempi ja hänellä ne kuitenkin ovat, hän huijaa silloin itseään, eikä se ole todellista.

• poiuytrdsdfg

Minä olen eri mieltä. On totta että vanhemmat ovat paljon vahvempi sidos kuin puoliso. Mutta se on 100% varmaa että sidoksissa näihin vanhempiin minä tuhoudun. Ei ole itsensä huijaamista todeta tämä tilanne vaan juurikin päinvastoin.
        Toistan Raamatussakin sanotaan: "Joka rakastaa isäänsä taitta äitiänsä enemmän kuin minua ei ole minulle sovelias "
        Mun mielestä tuon voi tulkita niin että jos vanhemmat vakavasti ja väkisin harhauttaa Jumalan tieltä, heidät voi jättää. Ihmisen sidos Luojaansa on vieläkin vahvempi kuin vanhempiinsa. Ihmiset ovat vain Luojansa välikappaleita.

• poiuytrdfgh

Korjaan: taikka

• tärisen

Voi, voi...arvasin tämän ja nyt se selvisi...on se totta sittenkin, vaikka en halunnut uskoa, että ihmiset voisivat olla niin kieroja..

• poiuytrdg
        tärisen kirjoitti:

Voi, voi...arvasin tämän ja nyt se selvisi...on se totta sittenkin, vaikka en halunnut uskoa, että ihmiset voisivat olla niin kieroja..

Mistä on kyse ? Huolestuin

• poiuytrdfg
        tärisen kirjoitti:

Kuka oletkaan. Olen joutunut järkyttymään, ihmiset voivat olla huomattavasti kierompia kuin olisin ikinä voinut uskoa. Mun psykopaati kyllä sanoi että niin pahaa on olemassa etten minä osaa kuvitella.
        Mutta kuka oletkaan rentoudu ja ajattele jotain kaunista.

• poiuytrsdfg

Empatiani yllätti kun joku tärisee,
        Mutta parempi se on lopulta kun tajuaa oikean maailman menon. Mutta kauniiseen ei pidä lakata uskomasta ...ei koskaan, ei mistään hinnasta !!!!

• poiuytrdsvg

Siellä luureissa ei ollut mitään empatiaa vaikka kerroin koko kehoni tärisevän heidän puheistaan.

• poiuytdcvb

Totuus on aina lopulta valetta kauniimpi, AINA !

• poiuytdvbn

Mutta koska totuus on niin paljon suurempi kuin aivomme, niin ei aivomme millään sitä voi kerralla sulattaa...

• Minä_Olen
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Minä olen eri mieltä. On totta että vanhemmat ovat paljon vahvempi sidos kuin puoliso. Mutta se on 100% varmaa että sidoksissa näihin vanhempiin minä tuhoudun. Ei ole itsensä huijaamista todeta tämä tilanne vaan juurikin päinvastoin.
        Toistan Raamatussakin sanotaan: "Joka rakastaa isäänsä taitta äitiänsä enemmän kuin minua ei ole minulle sovelias "
        Mun mielestä tuon voi tulkita niin että jos vanhemmat vakavasti ja väkisin harhauttaa Jumalan tieltä, heidät voi jättää. Ihmisen sidos Luojaansa on vieläkin vahvempi kuin vanhempiinsa. Ihmiset ovat vain Luojansa välikappaleita.

Amein.

• poiuytrdsdfg

Amen.

• poiuytrdsxcvb

Miksi aina viha, miksei hätä siitä että narsisti aiheuttaa tuhoa ja vahinkoa ?

• poiuytrdcvbn

Mä en ymmärrä miksi ihmiset eivät ymmärrä minua, että en tunne oloani turvalliseksi turvautuen (en nyt enää) täysin henkilöön joka on kertonut minulle ettei pidä lainkaan empatiasta, sympatiasta, lempeydestä, ystävällisyydestä tai rakkaudesta ja on mielihyvin vastuuntunnoton ja on myöntänyt minulle kiusanneensa minua koko elämäni ajan (ja vaikka mitä kamalaa olenkin kokenut) ja on aivan huippu manipuloijan kyvyiltään. Niin jos sitten kohteliaan varovaisesti sanon jollein että minua pelottaa tämä henkilö niin miksi minulle vastataan niinkuin olisin hullu ?

• poiuytrdfg

Sitäkään en ymmärrä että miten mä voisin edes ilmetä aivan normalina minun sisintäni käsittelevässä kommunikaatiossa suhteessa tuollaiseen henkilöön, siis miten se olisi edes mahdollista vaikka olisin maailman normaalein ?
        Kun siis kaikki kommunikaatio tuon henkilön kanssa vuosikymmeniä on käsitellyt minun sisintäni ....itsestään hän ei juuri halunnut puhua...
        Sitten hän vielä oli neurologikäynnitkin mukanani niin että varmasti osaa manipuloida hermostoani...

• poiuytfdcv

Ja 40 vuoden puhumisrupeaman jälkeen totesi, että puhuin hänelle 40 vuotta turhaan.
        Kun siis selostin ja selostin sisintäni jotta hän oppisi ymmärtämään kuinka minun loukkaamiseni voisi lopettaa. Aina hän sanoi: "Noh hyvä kun tämäkin tuli esiin !"

Sekin on selvinnyt minulle nyt miksi minulle ihmiset elämäni aikana usein sanoi elämäni kuulostaa ihan kuin jollein elokuvalle. Noh se on sitä psykopaatin (joka elokuvaa ohjasi) luovuutta...

• poiuytrkjhgf

Ja miten he ei ymmärrä sitäkään, että mitä järkeä minun on puhua pitkälle yksityiskohtaisesti analysoimaani elämäntarinaani henkilöille jotka eivät usko mitä minä puhun ?
        Ei minulla ole mitään sellaista puhumisen tarvetta, että kaipaisin vain puhumista ilman että puhettani uskotaan. En ole sillä tavalla yksinäinenkään. Löydän kyllä hölötyskavereita aina halutessani varsinkin kun voin jutella minkä maalaisten kanssa vain niin ihmisiä kyllä maailmassa riittää-
        Mutta jos joku näyttelee uskovansa minua niin ettei oikeasti usko se on mielestäni minun henkistä hyväksikäyttöä-

• poiuytrdxcvbn

Ja tuo minun psykopaattini manipuloi asioita todella monimutkaiselle tasolle asti esittäen uskottavasti yksinkertaista perunankuorijaa, On siinä kanssa.

• poiuytrdcvb

Tuli mieleen että narsisti ei välttämättä pohjimmiltaan mitenkään muuta uhriaan, mutta ikäänkuin naamioi hänetkin niin ettei häntä voi tunnistaa.

• kjoplit

Kiintoisa ajatus. Meinaatko että ihmisessä olisi löydettävissä tai ylipäänsä olemassa jokin ydin jossain naamiokuorten alla? Monesti on tullut esiin uhrien ja ylipäänsä ihmisten käsityksissa jokin alkuperäinen minuus, jota "haittaa" vain narsistin vaikutuksisesta jotkut häriöt, kuten ahdistuneisuus, estyneisyys, vihaongelmat jne. Ihan kuin se ei muka sitten olisi sitä minuutta niissä olosuhteissa ja niillä kokemuksilla. Siis tällaista tunnetta, reagointia ja kokemista ei saisi olla jotta olisi se essentiaalinen joku.. ydinminä? Se, että tällaiset vaikeat tuntemukset on kaikua ja heijastusta jostain vuosikymmenien pahoinpitelystä olisi jotenkin patologista ei-minuutta siinä missä jonkun normaalin perheen kotiolosuhteiden resurssoima ilo, levollisuus ja hallinnantunne elämänpiirissään?

• poiuytrsdvgb

Olenkin elänyt niin vaikean päivän etten osannut odottaa hyvien oivallusteni jatkoksi. Syyt siihen kenties ovat monet.

Kyllä joo koen että ihmisellä on ydinminä, joka voi olla ikäänkuin piilossa sen paskan alla mitä ihminen on niskaansa saanut ja mikä ei tavallaan ole häntä itseään ja muut voivat luulla tuota paskaa häneksi.

• poiuytrdsxcvb

Halvaantuneena koin voimakkaasti, että sisälläni elää joku jota muut eivät voi nähdä. No nyt häntä jo näkyy jonkin verran.
        Voin varmuudella kertoa että melko halvaantuneenkin kuoren alla voi elää hyvinkin liikkuvainen ja eläväinen sielu, jota muut eivät näe. Siis ihmisen sisin ei muutu, vaikka jotkut solutason muutokset estäisi kaiken ilmaisun. On joku sellainen syndroomakin kuin Locked in syndrome. Se mielestäni todistaa sen että ihmisen sisällä voi elää joku jota muut eivät voi nähdä

• ydinolo

Onko se sitten se ydinminä, vai mikä joka sitä paskaa ilmaisee ja ilmentää, vai onko ongelma tulkitsijoissa, tai ehkä joissain yleisissä kulttuurin tavoissa tulkita joku tietty ilmaisu tai ilmiö paskaksi. Vai itsekseenkö se kakkakasa itsestään kökkäreitä roiski, vai miten? Olet kirjoittanut että sinulla ei ole niinkään vaikeuksia ulkomailla toisissa kulttuureissa tulla havaituksi ja tulkituksi myönteisesti. Niin eikö se silloin olisi oikaisun paikka jossain ihmisten koluttamisessa tai kasvatuksessa ohjata havaitsemaan asioita todellisuutta vastaavammaksi. Jokuhan sen locked in -syndroomankin on aikoinaan havainnut ja tuonut tietoisuuteen niin että sitä pidetään yhtenä mahdollisena tilana tietyissä tapauksessa.

• poiuytrdcvbn

Kiitos ystävällisestä viestistä. Olenkin tässä elellyt elämäni vaikeimmat hetket, en oikein voinut nukkuakaan. Olen ihmeissäni miten tämä näin on kääntynyt ja ajattelen että ehkä minun tulisi olla hiljaa kun en todellakaan tiedä mistä on kyse, niin jos puhuu silloin kun ei tiedä, niin sehän on todennäköistä että antaa asioille vääriä nimiä niin onko puhuminen silloin edes järkevää mietin tässä. Koska jos aloitan väärällä nimellä saan muilta siihen jatkoksi monta muuta väärää nimeä. Toki tuskallista olla yksin hiljaa tietämättömänä, mutta mitä järkeä olisi puhua kun ei tiedä mitä pitäisi puhua ?

• poiuytrdfgh

Joudun kirjoittamaan pätkissä koska tietokoneessani ei ole sitä vertaa muistia että sallisi pitkän viestin

• poiuyfdfgh

Kirjoitan nyt vähän niistä asioista joista jotain tiedän koska ei hyödytä kirjoittaa niistä joista en mitään tiedä vaikka se voisikin olla oleellisempaa.
        Mutta minut on yöllä vallannut voimakas tunne etti minun pitäisi koskaan enää mistään hinnasta suostua puhumaan vanhemmilleni sanaakaan, ei edes vaikka hätä olisi suurin, koska siitä hädästähän he juuri nauttivat,

• poiuytfdvb

En suostu enää edes nälkäkuoleman partaalla ottamaan mitään armobanaaneja henkisessä kiristyksessä vaikka painoa onkin vain noin 47kg
        Mun vanhemmat on pettäneet mut 100% joka tasolla se on totuus ja sen mä tiedän. Ja he tahallaan kiduttaa mua henkisesti, sekin on totuus vaikka ulkopuoliset ei tajuaisi miten. On kohtuutonta että vielä puhun sellaisille ihmisille kuin vanhempani ovat. Mun tunteet heihin on kuolleet viime yönä. Tuntematon ohikulkijakin merkitsee mulle enemmän kuin he.

• poiuytdscvb

He on tehneet mun voimakkaasta empatiasta pahuuden symbolin.

• poiuytdfgh

Mua on elämäni aikana jopa julkisesti pilkattu koska olen halunnut vain pelkästään olla vastuullinen ja pitää toisista huolta. Sen takia mut on pitänyt laittaa häpeäpilkuksi torille roikkumaan.

• poiuytrdsdfg

Tämä kaikki on tosi rumaa. ja valitettavasti jostain toisesta kulttuurista tuleva voisi sen paremmin huomata.

• poiuytrsdfgh

Tämä voi olla rasismiakin, koska mulla on enemmän yhteisiä merkityksia toiskulttuuristen ihmisten kanssa koska olen tietyllä tapaa toiskulttuuristen orpokasvatti vaikka mun vanhemmat onkin suomalaisia. Mä nuorena pakenin heitä toiskulttuuristen porukkaan ja mä olen heidän kasvatti yhtä paljon kuin vanhempieni. Tämän takia minuun kohdistuu rasismiakin täällä Suomessa mitä ei tapahdu esim. kansainvälisten taiteilijoiden keskellä-

• poiuytdsxcvb
        poiuytrsdfgh kirjoitti:

Tämä voi olla rasismiakin, koska mulla on enemmän yhteisiä merkityksia toiskulttuuristen ihmisten kanssa koska olen tietyllä tapaa toiskulttuuristen orpokasvatti vaikka mun vanhemmat onkin suomalaisia. Mä nuorena pakenin heitä toiskulttuuristen porukkaan ja mä olen heidän kasvatti yhtä paljon kuin vanhempieni. Tämän takia minuun kohdistuu rasismiakin täällä Suomessa mitä ei tapahdu esim. kansainvälisten taiteilijoiden keskellä-

Mä pelkään sitä rasismia niin paljon etten ole missään luureissakaan uskaltanut paljastaa erikoisella tavalla toiskulttuurista taustaani koska suomalaiset vihaa toiskulttuurista suomalaista enemmän kuin ulkomaalaisia.

• poiuytrsdfg

Mä en edes saa ketään suomalaista ymmärtämään miten näin voi olla etä suomalainen kokee rasismia, mutta mulle on kyllä aikoinaan ulkomaalaiset sanoneet että suomalaiset vaikuttavat rasisteilta minua kohtaan. , mutta pystyn selittämään tilanteen toiskulttuurisille paremmin ymmärrettävästi koska heidän merkityskieli on mulle vähintään yhtä tuttua kuin tämä suomalainen. Ja mä oken joutunut aivan hirveään puristukseen tässä välissä.

• poiuytrdsdfg

Tässä todellakin suomalaisilla on aukko tajussa ja siitä mun psykopaattini nauttii.

• poiuytrdsxcvb

Suomalaiset ovat jopa järkänneet minut tilanteeseen jossa olen joutunut olemaan toisena vaimona vastoin tahtoani ja se oli todella nöyryyttävää että sen teki nimenomaan suomalaiset.

• poiuytresdg

Olen suomalaisille toisen luokan kansalainen. mut voi laittaa miksikä vain jalkavaimoksi vaikka suomen lain mukaan ei voi olla monia vaimoja.

• poiuytrsdfgh

Kaikki rasismi siksi että mulla on henkisesti sadistit vanhemmat joita pakenin sellaisten kulttuurien pariin joissa ei kielletty että mulla on sielu ja sydänkin.

• poiuytrdsvgb

Ja nyt minusta taas tuntuu sieltä että nuo kansainväliset taiteilijat ei kiellä sitä että mulla on sielu ja sydän. Suomalaisille olen vain hirviö-

• poiuytdscvb

Valitettavasti taiteenikin on sellaista, että se on lähinnä vain ulkomaalaisten makuun. Kumma kyllä mun sielun tuottamat kuvat automaattisesti näyttää toiskulttuurisille. Pelkkien kuvien perusteella ne varmaan helposti arvioisi esim. Aasialaisen tekemiksi-. Mutta mun sisältä vaan kummasti tulee semmosia vaikka olen suomessa kasvanut suomalainen enkä varsinaisesti missään ulkomaalaisissa porukoissakaan.

• poiuytdgn

Ja mä olen jo vuosikymmeniä kokenut Suomessa sisimmässäni hirveää rasismia tämän takia.

• poiuytfdcvb

Minä olen äärimmäisen sekakulttuurinen sielultani ja tämmöiselle henkilölle ei Suomessa ilmeisesti jää muuta kuin hirviön roolia, kun muut merkitykset kai loppuu kesken.

• poiuyfdsxcvb

Mutta ne kansainväliset taiteilijat kai tunnisti mun sieluni ja tulivat tietämättään pelastamaan minua. Kun yhtäkkiä vain emailiini tuli tuntemattomilta kutsua joukkoonsa muihin maihin.

• poiuyfdvbn

Mö olen monin tavoin kulttuurinen väliinputoaja

• poiuytdsxcv

Ulkomailla ihan fiksut ihmiset lyöttäytyy seuraani. Suomessa olen alinta kastia, tuskin sitäkään, vaan hirviö...

• poiuyfdcvb

Ulkomaalaisten kanssa olen monta kertaa päätynyt mm. diplomaattien seuraan. Suomessa mulle tarjoaa joku täti ystäväpalvelua kun kukaan ei minusta tykkää-.

• poiuytrsdvghn

Uskokaa tai älkää tämä on tosi outo elämänkokemus.

• poiuytrdsxcvb

Mö koen tulleeni manipuloiduksi puhelimen kautta usean henkilön taholta ollessani aiviovaurioitunt. En tiennyt että puhelin voi olla hyvin vaarallinen!

• poiuygfdcvb

Mulla on ollut näitä erikoisempia kulttuurikysymyksiä nuoresta tytöstä asti. Niin 16- vuotiaana tietenkin hankin Kahlil Gibranin kirjan: Edelläkävijä kun kuulosti joltain mitä haluaisin olla. .
        No kun hermostovaurioiduin niin jotkut käytti tilaisuutta hyväkseen ja manipuloi minut hieman sekaisin. Ja he todella manipuloi minut. Se on totta että ihmisiä voidaan manipuloida ! Ja mä kärsin vielä sen seurauksista,

• poiuyfdsxcv

Se oli vaara johon en ollut osannut varautua, Manupuloinnin vaara puhelimen kautta kun tajunnan tila on alentunut.

• poiuytfdsxv

Joku triggeri iski sen taas minuun eilen. Tiedostan että kyseisessä manipuloinnissa ei ole järkeä mutta silti se vaikuttaa vielä mun aivoissa kun se meni sinne niin vahvasti silloin kun mä olin puoliunessa ja kymmenin tuntien puheluiden ajan sitä sinne syötettiin. Ja puheluiden tuntimäärät varmasti näkyy puhelinyhtiön palvelussa.
        Mun psykopaattikin yritti pelotella minua naapurustossani asuvalla ulkomaalaisella miehellä tuohon aikaan. Esim. kun hän eli psykopaattini oli parkkipaikalla hän soitti minulle tämmösiä puheluja: Odota muutama minuutti! Älä tule ulos nyt! Täällä on ulkomaalainen mies! Soitan sitten kun hän on lähtenyt, niin voit avata oven !" Itse psykopaattini ei miestä pelännyt oli jutellutkin. Minä pelkään sitä että minusta levitellään vääristeltyjä juttuja ja mielikuvia, mutta en minä sitten pelkää jos saisin itse selittää asiat vaikka tuollaiselle ulkomaalaismiehelle niin en kyllä pelkäisi puh, mutta pelkään näitä ihmepelejä jotka eivät ole lainkaan minun kehitelmiäni !

• poiuytfdvgh

Minun kulttuuriset kehitelmäni ilmenevät uusimmista taideteoksistani ovat siellä kansainvälisesti julki.

• poiuytfdxcvb

Minua tosin oli mm. neuvottu suomalaisen taholta heittämään taideteokseni menemään.

• poiuygfdv

Siis ainakin jollekin suomalaiselle oli roskatavaraa se mikä kelpasi 15000 ihmisen kansainvliselle yleisölle.

• poiuytdfgb

Minä käytin silloin viimeiset senttini postittaakseni tuon "roskatavaran" ulkomaille ja todistaakseni tämän ilmiön luonteen itselleni noin konkreettisesti.
        Olin sitä ennen hankkinut kärryn jolla salaa aamuhämärissä puolihalvaantuneena kärräsin pakettini postitoimistoon varmistaen ettei kukaan saa tietää ennenkuin paketti on perillä. :)
        Onnistuin ! Tuo oli todella jännittävää

• poiuytfdsxcv

Samalla tavoin salaa täristen tilasin minulta kielletyn filosofian kirjan. Koko ruumiini tärisi kun hain sen postitoimistosta salaa hiippaillen.

• poiuyfdvgb

Kaikki tämä puolitajuttomana.

• poiuytfdg

En tuossa tilassa meinannut pystyä lukemaan. Nyt ymmärrän kirjan tekstejä.

• poiuytfdvb

Tämä olen oikea minä. Välillä sitten vaivun sen manipuloidun tyypin tilaan.

• poiuytfdvb

Tärkeää oppia on Youtube videoilta, että myös narsistien uhreilla on väärä minä joka tosin ei ole narsistinen vaan narsistien manipulaatio. En ole voittanut sitä kokonaan mikä on erittäin surullista.

• poiuytfdcvbn

Kontakti vanhempiin pakottaa minua olemaan tuo väärä henkilö, koska vanhempani eivät suostu puhumaan muusta. He siten pakottavat minut tranformoitumaan tuoksi vääräksi henkilöksi mikäli aion kommunikoida heidän kanssaan, muuta kieltäytyvät 100% näkemästä.
        Ja minua pelottaa nykyään jo kauheesti olla tuo väärä henkilö. Siksi en halua enää mitään yhteyttä vanhempiini

• poiuytfdcvb

Yksi tekstiviesti heiltä ja saatan muuttua tuoksi vääräksi henkilöksi.

• poiuytddfg

myöskin koen auttajien enimmäkseen vahvistavan tuota väärää henkilöä ja koen sen vastenmieliseksi ja pelottavaksi. Kammoan sitä henkilöä joksika minut sosiaalisesti merkityksellistetään Suomessa. ..näyttää minulle jollein niinkuin hirviölle. Ja siitä hirviöstä he sitten ovat kiinnostuneita keskustelemaan kanssani. Jos kauniimpi puoleni pilkahtaa, sitten sanotaan mulle että ollaan kateellisia, sekin on pelottavaa.

• poiuytrdsvgb

Mulle tehtiin semmoinen sosiaalispsykologinen temppu että se henkilö joka olin käännettiin ikäänkuin ylösalaisin viitisen vuotta sitten ja mut saatiin jollain tasolla mukaan siihen ylösalaiseen kuvaan ja koen kauhua siitä.

• poiuytrdsdfg

Siksi mä sitten sairasteluni aikana väsisin nettisivut kauniimmasta itsestäni joka ei suomalaisia innosta.

• poiuytfdvgb

Estetiikan kokeminen saattaa olla aika kulttuurikohtaista. Mun estetiikka soveltuu paremmin vaikka intialaisille.
        Siis mun ulkonäkökin in Suomessa rumahko, Intiassa suht kaunis.

• poiuyfdsxcv

Nuorena mun jopa kehuttiin Afrikkalaisten taholta näyttävän intialaiselle filmitähdelle. Suomessa mun uskotaan olevan sellainen joka ei saisi ketään ja jonka siksi pitäisi tehdä kaikkea typerää muka kateuksissani kauniimmille Suomalaisille..

• eksynyt-keiju
        poiuytrdsxcvb kirjoitti:

Suomalaiset ovat jopa järkänneet minut tilanteeseen jossa olen joutunut olemaan toisena vaimona vastoin tahtoani ja se oli todella nöyryyttävää että sen teki nimenomaan suomalaiset.

"Suomalaiset ovat jopa järkänneet minut tilanteeseen jossa olen joutunut olemaan toisena vaimona vastoin tahtoani ja se oli todella nöyryyttävää että sen teki nimenomaan suomalaiset. "
        Olitko niin nuori, ehkä lapsi, että et siksi kyennyt puoliasi pitämään?

• poiuytrdxcvb

En yksin voinut mitään kun viranomaiset päätti noin ponnekkaista vastusteluistani huolimatta.

• poiuytfdvb

Mä jouduin naimisiinkin vastoin tahtoani lopulta. Mun vanhemmat oli mukana pakottamassa.

• poiuytrdfgh

Myös tuolloin mut ensin manipuloitiin joukolla. Sitten kun olin peruuttamassa viimetingassa, niin pakotettiin...

• poiuytrdsxfvg

Erosin nopeesti ja tuon takia elin sinkkuna ja selibaattina koko nuoruuteni vaikka ihan nätti tyttö olinkin...

• poiuygfdsxcv

Valittelin asiaa jossain luurissa jossa sanottiin että avioliittoon pakottaminen on tavallista myös Suomessa että ikäänkuin turhaa valitan asiaa. Nuori nainen vielä vastasi noin.

• poiuygfdsxcv

Ja mä olin nuorena vielä autistisempi mä ajattelin elämää 100% ilman sosiaalista peliä- Mun maailmnassa ei sitä ollut. Mutta nyt mä olen jo niin välkky että pystyn terävällä kielelläni kertomaan kuinka autisteja kohdellaan. ..

• poiuytrdghn

Minua pilkattiin koska olin "Filosofi. Mä en nuorena ymmärtäny ku filosofiaa...
        en mä tiennyt että on olemsssa sosiaalista peliä elin kokonaan filosofian maailmassa...
        ja katsoin kaikkea siitä näkökulmasta...

• poiuyfdxcvb
        poiuygfdsxcv kirjoitti:

Valittelin asiaa jossain luurissa jossa sanottiin että avioliittoon pakottaminen on tavallista myös Suomessa että ikäänkuin turhaa valitan asiaa. Nuori nainen vielä vastasi noin.

siis kuulema myös suomalaisten keskuudessa mistä yllätyin..
        Mutta ehkä se niin on kun siellä Kalevalassakin...

• poiuytfdsxcv

Siis kun Kalevalassa laitetaan vaimot vielä kovemmin ottein kuriin kuin Koraanissa.

• poiuytrsazxcv
        kjoplit kirjoitti:

Kiintoisa ajatus. Meinaatko että ihmisessä olisi löydettävissä tai ylipäänsä olemassa jokin ydin jossain naamiokuorten alla? Monesti on tullut esiin uhrien ja ylipäänsä ihmisten käsityksissa jokin alkuperäinen minuus, jota "haittaa" vain narsistin vaikutuksisesta jotkut häriöt, kuten ahdistuneisuus, estyneisyys, vihaongelmat jne. Ihan kuin se ei muka sitten olisi sitä minuutta niissä olosuhteissa ja niillä kokemuksilla. Siis tällaista tunnetta, reagointia ja kokemista ei saisi olla jotta olisi se essentiaalinen joku.. ydinminä? Se, että tällaiset vaikeat tuntemukset on kaikua ja heijastusta jostain vuosikymmenien pahoinpitelystä olisi jotenkin patologista ei-minuutta siinä missä jonkun normaalin perheen kotiolosuhteiden resurssoima ilo, levollisuus ja hallinnantunne elämänpiirissään?

https://www.youtube.com/watch?v=1xJZ-Bgc0Jo

Tuollainen tuli vastaan aiheesta.
        Mun mielestä tuollaista asennetta puuttuu kulttuuristamme.

• poiuytdfgh

Olen aina sanonut jo 30 vuotta. Jos tästä selviän, en ikinä enää halua olla vanhempieni kanssa missään tekemisissä. Epäviisasta, kun se tietenkin johti siihen että he teki kaikkensa etten ikinä selviäisi mistään.
        Sanon nyt sitten että vaikka en selviäisi mistään en ikinä enää halua olla vanhempieni kanssa tekemisissä. Se on ainoa teoreettinenkin mahdollisuus tästä selvitä.
        Saatoin mennä eilen sekaisin pelkästään yhdestä tekstiviestistä.
        Olin aamulla hyvässä kunnossa ja tahdonvoimainen hoitamaan asioita kuntoon. Olin perunut isäni avun että kuljettaa tavaroitani autolla. Ja sitten tuli viesti: "Tuonko pyytämäsi patterit ?"
        Romahdin täysin ja olin sekava koko loppuillan. Tämä on tapahtunut monta kertaa isäni on koukuttanut minut varmaan sata kertaa sillä että tuo puoliväkisin jotain.
        Ja tuolla toimellahan hän kohoaa sosiaalisesti lähes pyhimyksen asemaan ja tuottaa minulle hirveän tuskan-. Hän vähät välittää siitä mitä oikeasti olisin häneltä toivonut. Ja mun mielestä ihmiset ovat vähän yksinkertaisia kun pitävät jotain patterien kuljetusta niin jalona asiana että elämän korkeammat arvot voi sivuuttaa...

• poiuytrdsxdfgh

Jossain luurissa alkaisi heti: Kato no niin välittäähän sun isä kumminkin.
        Se on äärettömän ahdistavaa. Mulla oli elämän päämäärinä ihan toisenlaiset arvot kuin olla rampana kotona niin että mulle kuljetetaan pattereita.

• poiuytrdsdf

Syy miksi taas en halunnut esimerkiksi toiseksi vaimoksi on se että olin nuoresta asti älyllisesti ja filosofisesti suuntautunut henkilö ja koin älyllisyyteni tukahdutetuksi tuollaisessa asemassa varsin tuskallisesti. Henkiset opiskeluni keskeytyivät pahoin.

• poiuytrdfg
        poiuytrdsdf kirjoitti:

Syy miksi taas en halunnut esimerkiksi toiseksi vaimoksi on se että olin nuoresta asti älyllisesti ja filosofisesti suuntautunut henkilö ja koin älyllisyyteni tukahdutetuksi tuollaisessa asemassa varsin tuskallisesti. Henkiset opiskeluni keskeytyivät pahoin.

Aivovaurio sitten oli tosin älyllisyydelle tuhansin verroin tuskallisempaa.
        Edes toisena vaimona en koskaan päätynyt keskustelemaan mitään niin tyhmää kuin tuona aikana.

• poiuytrdsfgh
        poiuytrdfg kirjoitti:

Aivovaurio sitten oli tosin älyllisyydelle tuhansin verroin tuskallisempaa.
        Edes toisena vaimona en koskaan päätynyt keskustelemaan mitään niin tyhmää kuin tuona aikana.

Kärsin vieläkin siitä mitä tyhmä puhuminen on aivoilleni aiheuttanut. Katastrofaalista vahinkoa. En ole tottunut puhumaan puutaheinää ja aivovaurioisena minut laitettiin sitä puhumaan satoja tunteja. se on kauheinta maailmassa mitä olen ikinä kokenut. Saan vieläkin sairauskohtauksia joissa noiden keskustelujen karmeat aiheet pulpahtaa päähäni. Minulla on valitettavan hyvä muisti. Kerroin etukäteen monille keskustelijoille että muistan käymäni keskustelut yleensä ainakin 30 vuotta tarkasti.

• poiuytfdsdvb
        poiuytrdsfgh kirjoitti:

Kärsin vieläkin siitä mitä tyhmä puhuminen on aivoilleni aiheuttanut. Katastrofaalista vahinkoa. En ole tottunut puhumaan puutaheinää ja aivovaurioisena minut laitettiin sitä puhumaan satoja tunteja. se on kauheinta maailmassa mitä olen ikinä kokenut. Saan vieläkin sairauskohtauksia joissa noiden keskustelujen karmeat aiheet pulpahtaa päähäni. Minulla on valitettavan hyvä muisti. Kerroin etukäteen monille keskustelijoille että muistan käymäni keskustelut yleensä ainakin 30 vuotta tarkasti.

valitettavasti muistini pätee vain keskusteluihin, koska minulle on ollut oleellisinta elämässäni se mitä ihmiset vastaavat tekemiini johtopäätöksiin. Nuo pääni sisäiset keskustelumuistiot olivat suhteellisen johdonmukaiset siihen asti että päädyin soittelemaan puhelinpalveluihin koska siellä ei ole totuttu suhtautumaan sanoihin niin arvostaen kuin minä olin tuohon asti. Nykyään inhoan sanoja.

• poiuytrdsxcvb
        poiuytfdsdvb kirjoitti:

valitettavasti muistini pätee vain keskusteluihin, koska minulle on ollut oleellisinta elämässäni se mitä ihmiset vastaavat tekemiini johtopäätöksiin. Nuo pääni sisäiset keskustelumuistiot olivat suhteellisen johdonmukaiset siihen asti että päädyin soittelemaan puhelinpalveluihin koska siellä ei ole totuttu suhtautumaan sanoihin niin arvostaen kuin minä olin tuohon asti. Nykyään inhoan sanoja.

Mä inhoan n ykyään puutaheinää keskusteluja koko sydämeni pohjasta.
        Olisin halunnut elää Buddhalaisen periaatteen mukaan: 1. oikea keskittyminen 2. oikea ajatus 3. oikea puhe 4. oikea toiminta.
        Mutta tulin eksytetyksi tuolta tietäni täysin saatuani aivovaurion ja soiteltuani niihin luureihin.

• poiuytfdsxcvb

se on kauheinta mitä olen koskaan kokenut. Koko aivosysteemini meni pois hyvästä järjestyksestään jota olin traanannut ennen tuota 40 vuotta systemaattisesti. Koko elämäntyöni meni paskaksi.

• poiuytrdfg

Nyt pääni on täynnä paskaa. Ja se on tutkittavissa että tuota paskaa ei päässäni ollut ennen 40-vuotispäivääni, ei aavistustakaan siitä.

• vvvkkit
        poiuytdfgh kirjoitti:

Olen aina sanonut jo 30 vuotta. Jos tästä selviän, en ikinä enää halua olla vanhempieni kanssa missään tekemisissä. Epäviisasta, kun se tietenkin johti siihen että he teki kaikkensa etten ikinä selviäisi mistään.
        Sanon nyt sitten että vaikka en selviäisi mistään en ikinä enää halua olla vanhempieni kanssa tekemisissä. Se on ainoa teoreettinenkin mahdollisuus tästä selvitä.
        Saatoin mennä eilen sekaisin pelkästään yhdestä tekstiviestistä.
        Olin aamulla hyvässä kunnossa ja tahdonvoimainen hoitamaan asioita kuntoon. Olin perunut isäni avun että kuljettaa tavaroitani autolla. Ja sitten tuli viesti: "Tuonko pyytämäsi patterit ?"
        Romahdin täysin ja olin sekava koko loppuillan. Tämä on tapahtunut monta kertaa isäni on koukuttanut minut varmaan sata kertaa sillä että tuo puoliväkisin jotain.
        Ja tuolla toimellahan hän kohoaa sosiaalisesti lähes pyhimyksen asemaan ja tuottaa minulle hirveän tuskan-. Hän vähät välittää siitä mitä oikeasti olisin häneltä toivonut. Ja mun mielestä ihmiset ovat vähän yksinkertaisia kun pitävät jotain patterien kuljetusta niin jalona asiana että elämän korkeammat arvot voi sivuuttaa...

Tuo on yleistä narsistiperheessä. Saadaan uhri näyttämään kiittämättömältä hemmotellulta pennulta kuskaamalla sille kerran kahdessa vuodessa jotain loukkaavaa ja tarpeetonta krääsää. Koko näytelmän tarkoitus on osoittaa, että he on hyviksiä ja lapsi pahis. Kaikki todelliset vanhemman velvollisuudet ja lapsen oikeudet on sivuutettu ja poljettu moneen kertaan mitä hirveämmin tavoin. Sosiaalista peliä, jossa annetaan haluttu vaikutelma ulospäin, joka vastaa vielä jopa kulttuurin näkemyksiä ja odotuksia tilanteesta ja siten yleisöön helposti uppoava. Hakattu, haukuttu, hylätty, lavastettu syntipukiksi, mutta toimitin kunniakkaasti sinulle tämän mukin jäämistöstä, osuutesi isovanhempien perinnöstä. Ollos kiitollinen. Vähän vielä osin selittämätön olemisen tapa, osittain unenomainen osin valtavan itsepetoksellisuuden takia.

• poiuytrdsdfgv

Se on kauhein kärsimys mitä voi olla ihmiselle jonka elämän päämäärä oli lapsesta asti henkinen kehitys ja sydämen puhdistaminen.
        Tosin luureissa joitakin kiinnosti psykologisessa mielessä että miksi ihmeessä sellainen päämäärä on minulle niin tärkeä, miksi minusta on tullut sellainen ihminen. Tosin sekin tuntui minulle kummalliselta koska olen itse elänyt sellaisessakin sosiaalisessa ympäristössä jossa on suunnilleen itsestäänselvää että se on elämän päämäärä.

• poiuytrdsxcv
        vvvkkit kirjoitti:

Tuo on yleistä narsistiperheessä. Saadaan uhri näyttämään kiittämättömältä hemmotellulta pennulta kuskaamalla sille kerran kahdessa vuodessa jotain loukkaavaa ja tarpeetonta krääsää. Koko näytelmän tarkoitus on osoittaa, että he on hyviksiä ja lapsi pahis. Kaikki todelliset vanhemman velvollisuudet ja lapsen oikeudet on sivuutettu ja poljettu moneen kertaan mitä hirveämmin tavoin. Sosiaalista peliä, jossa annetaan haluttu vaikutelma ulospäin, joka vastaa vielä jopa kulttuurin näkemyksiä ja odotuksia tilanteesta ja siten yleisöön helposti uppoava. Hakattu, haukuttu, hylätty, lavastettu syntipukiksi, mutta toimitin kunniakkaasti sinulle tämän mukin jäämistöstä, osuutesi isovanhempien perinnöstä. Ollos kiitollinen. Vähän vielä osin selittämätön olemisen tapa, osittain unenomainen osin valtavan itsepetoksellisuuden takia.

Juuri niin kiitos erittäin kirkkaasta ymmärryksestä
        On alentavaa että kaikki elämän tärkeät ulottuvuudet alistetaan vaikka sitten vain pattereille. ja puoli kylää on innoissaan että onhan se hienoa että saan pattereita...

• jhkollll
        poiuytfdsdvb kirjoitti:

Ilman arvostelukykyistä suojaavaa viiteryhmää sitä on kyllä altis paskalle, ja eristäytyminen on silloin ehkä ainoa vaihtoehto, jos haluaa säilyttää edes saavutetun kehitystason.

• poiuytrdfgh

Mutta kerran kävi vielä alentavammin. Isäni lupasi hakea minulle tietyn tarvikkeen. Kävi liikkeessä monta kertaa mutta ei tuonut tarviketta koska olivat tulleet kauppiaan kanssa johtopäätökseen etten tarvitse sitä. Ilmoitin monta kertaa että haluan sen kuitenkin. Mutta kun isäni päätti että ei niin ei ja kauppias oli samoilla linjoilla. Odotin koko päivän sen tarvikkeen hankintaa ja ilman jäin.

• poiuytrsxv
        jhkollll kirjoitti:

Ilman arvostelukykyistä suojaavaa viiteryhmää sitä on kyllä altis paskalle, ja eristäytyminen on silloin ehkä ainoa vaihtoehto, jos haluaa säilyttää edes saavutetun kehitystason.

Kiitos jälleen niin älykästä. Mun olisi varmaan pitänyt aivovaurioisena eristäytyä. Mutta sekään ei onnistunut kun niin hoetaan että yksin ei saa jäädä ongelmineen.
        Ja pelotti kun se hermostovaurio oli tosi uutta ja outoa. Ajattelin että jonnei pitää kertoa mikä tilanne on, en arvannut että käy niin että minua ei uskota ja minut puhutaan pyörryksiin

• poiuytfdcvb
        vvvkkit kirjoitti:

Joo tässä on vanhaan romuun liittyviä tapaamisia myös psykopaattini kanssa, Ei ole sen väärti että eilen paska jostain vuoti takaisin päähäni.

• poiuytrdsf

Psykopaattini on luvannut tyhjätä paskaisen kellarikomeroni itselleen. Olen odottanut jo puoli vuotta, Sanoi taas kyllä tekevänsä sen.

• poiuytrdg
        poiuytrsxv kirjoitti:

Kiitos jälleen niin älykästä. Mun olisi varmaan pitänyt aivovaurioisena eristäytyä. Mutta sekään ei onnistunut kun niin hoetaan että yksin ei saa jäädä ongelmineen.
        Ja pelotti kun se hermostovaurio oli tosi uutta ja outoa. Ajattelin että jonnei pitää kertoa mikä tilanne on, en arvannut että käy niin että minua ei uskota ja minut puhutaan pyörryksiin

Minua on nyt kovasti syytelty että oma vikani että soittelin.
        Mutta toinen vaihtoehto oli siis salata ympäristöltä että olen vammautunut ja sekin tuntui aika rankalle valintavaihtoehdolle.
        Ja mistä olisin voinut tietää että julkiseen palveluun soittaminen voi myös olla syyllistymista väärään toimintaan jollaista tekee vain typerys.

• poiuytrdfgh

Tuntui ansalle: Houkutellaan soittamaan johonkin luuriin ja sitten syyllistetään että on soittanut sinne. Koin sitä syyllistystä jo soittaessa aika alkuvaiheessa ja se syyllistys aiheutti minulle riippuvuutta sinne soittamiseen.
        Monenlaista syyllistystä muutenkin kuten esim. että kuinka olen voinut soittaa ja kuluttaa aikaa kun on ihmisiä joilla on oikeitakin vaikeuksia jne. Sit taas toinen neuvoi soittamaan toistenkin ja seuraava syyllisti soittamisesta. Tuntui kauhealle kuulla sen jälkeen kun oli jo selittänyt tilanteensa. Kauheesti tuollaisia erilaisia emotionaalisia loukkuja siellä.

• poiuytdfg

Siis myöhäistä peruakaan jos oli jo syyllistynyt puhumiseen jos vasta puhelun päätteeksi saa tietää että se oli väärin.

• poiuytrdsdfg

Ja sit taas joku toinen houkutteli ehdotomasti soittamaan uudestaan kaikesta huolimatta.,
        Ja sit taas seuraava että : "Etkö osaa hallita soittamistasi ?"
        Sitten soittelin monta kertaa selvittääkseni asiaa että tulisiko minun soittaa vai ei ?
        Ja sit taas: "Sun pitää itse tehdä se päätös !"
        Ja seuraava; "Soita ilman muuta aina jos on tarvetta !"
        Ja seuraava: "Sulle on laitettu rajoitus, saat puhua vain 5 minuuttia kerrallaan !"
        Oli tosi sekavaa elämänkokemusta aivovaurioiselle.

• poiuytfdfgh

Ja sitten eräs rouva tomerana ohjeisti ettei mun pitäisi puhua pitkää pötköä , vaan puhua jonkin matkaa ja pitää aina sitten tauko että toinen pääsee vastaamaan, tein sitten niin seuraavassa puhelussa muualle ja siellä äkäinen rouva sanoi ettei ole siellä sitä varten että hän puhuisi, vaan minä puhun ja hän kuuntelee.
        Kaikki aivokapa

• poiuytfdfg

Mä en sillon kipeenä juurikaan pystyny sitten keskittymään itseeni ollenkaan vaan pää pyörällä aivoni käsitteli noita ihmisten ristiriitaisia puheita. No sitten ilmeisesti joky välkky keksi että ohjeistetaan eri henkilöitä hokemaan mulle samoja lauseita . No tottakai mä sen huomasin ja tuntui älyttömälle...

• poiuygfdgh

Tiedoksi että kirjoitan tänään hirveesti koska eilen aivoni meni pahasti jumiin niin jumppaan niitä tänään...

• odottavanaika
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta kerran kävi vielä alentavammin. Isäni lupasi hakea minulle tietyn tarvikkeen. Kävi liikkeessä monta kertaa mutta ei tuonut tarviketta koska olivat tulleet kauppiaan kanssa johtopäätökseen etten tarvitse sitä. Ilmoitin monta kertaa että haluan sen kuitenkin. Mutta kun isäni päätti että ei niin ei ja kauppias oli samoilla linjoilla. Odotin koko päivän sen tarvikkeen hankintaa ja ilman jäin.

Juu tuo on mös tuttua toimintaa. Lupaillaan ja odotutetaan ja sitten tyhjää. Aika paljon, jopa vuosia mennyt odotteluihin milloin minkäkin asian suhteen. Enää en odota mitään. Joitakin vuosia vasta sitten lakkasin odottamasta.

• poiuytrdfg

Joo mun psykopaatti on ottanut hommiani hoitaakseen jotka ei sitten koskaan hoidu. Ja ottanut mulle kuuluvaa erityisen varmistettuun säilytykseen ja vahingossa heittänyt pois. Mun kehystettävistä tauluistakin jotka hän vuosia sitten vei kehystämöön, kaksi kuvaa katosi...

• poiuytrdsdfg

Luin että jollain Aspergerilla on super omaelämänkerrallinen muisti. Mulla ei ole ole kuin sen osalta mitä mä olen ihmisten kanssa verbaalisesti jakanut, se ehkä sit tuottaa tän monologin pituuden kun on niin pitkät pätkät käytyjä keskusteluja päässä. Ja sitten kun mulle vielä luureissa tarjottiin säännöllistä keskustelua avuksi. Oioioioi aivoparkani saisin vielä pitkät pätkät lisää aina pölöttävää puhenauhaa aivoihini. aivoparkani! melkein voihkin ajatuksestakin.

• poiuytrdsvgb

Lentomatka Suomesta ulkomaille minusta tulee suht kaunis ja sitten lento Suomeen takaisin ylilaihaksi rumilukseksi jolla Suomalaiset on jopa epäillyt olleen anoreksia. Siitä anoreksiasta päästään jos yhteiskunnan tuet kaksinkertaistetaan ruokarahojen osalta. Nälkämaalaiset ei ole haukkuneet anorektikoksi koskaan. .

• poiuytrdscvb

Siellä jossain Aasiassakin ihan tykätään laihoista tytöistä.

• poiuytrdxcvb

Suomessa mun uskotaan olevan niin ruma, että mä joutuisin tekemään kaikenlaisia rumia temppuja ja uhraamaan koko elämäni halpamaisuuksiin saadakseni sellaisen laihan miehen itselleni.

• poiuytrsv

Merkitykset on erilaiset eri kulttuureissa ja näkökulmat.
        Suomessa minusta ei tykätä-
        Ulkomaalaiset saattaa hämmentyä, että miksi, kun ei he nöe minussa mitään semmoista kummaa...

• poiuytrsvb

Noh ei minulla olekaan suomalaisia nettiseuraajia...mutta ne muut ei lopu...

• poiuytfdsxv

Mun elämä Suomessa on kauhua ....
        Mä haluaisin pakolaiseksi jonnein, mutten kehtaa Suomalaisena hakea...

• poiuytfdfg

Kumpa pääsisin vaikka Espanjaan sairastamaan, mutta se ei ole mahdollista....
        Mä olen miettinyt miksi mulle aina tuntuu sille että rakastan Espanjaa vaikken ole koskaan köyhänä sairaana päässyt käymäänkään. Kiinnostaisi geenitesti, että onko totta että mulla olis espanjalaisen geenejä.
        Voiko ne hypätä yli vanhempani ja vaikuttaa niin kaukaa sukupolvien takaa että mä en ole ikinä kyennyt sopeutumaan Suomeen. vaikka olen täällä syntynyt. Jos mä näen vaikka espanjalaisen mä muutun kuin eri ihmiseksi eloisaksi ja iloiseksi....en tutisevaksi hirviöksi.

• poiuygfdxcv

Mä en Suomessa saa olla oma itseni. Sitäö ei hyväksytä. Ei hyväksytä että mä olen suomalainen ilman perusteita väittää itseäni ullkomaalaiseksi, mutta mä en aitona itsenäni juuri yhtään muistuta suomalaista. Sitä ei hyväksytä koska mä en ole ulkomaalainen ja se geeni ehkä jotenmin kummasti vaikuttaa minuun hyvin kaukaa...niin että vanhempiini ei vaikuta...
        Mä haluam kotiin omieni joukkoon Espanjaan !

• poiuytdcvb

Olenkin saanu aika monia just esim espanjalaisia nettiseuraajia
        ja naispuolset ihmiset mä saan helpoiten kavereita aasialaisnaisista. He jotenkin ei tunnu vierastavan mua.

• poiuytrdsxcv

Esim nettiseuraajistani heita on suht suuri prosentti.

• poiuytdsxcv

Mutta tässä omassa ympäristössäni mä olen vain vammainen , vammainen, vammainen...

• poiuytfdfgh

Mun oletetaan osaavan tätä suomalaista kulttuuria mutta en minä osaa en millään.
        En pysty mitenkään menemään saunaan ihmisten kanssa tai syömään kenkkimakkaraa tai juomaan kaljaa. Hämmennyn tosi paljon kaikesta tommosesta.
        Mö yritin parhaani esittää suomalaista niissä luureissa, ei onnistunut, en tajunnut niiden juttuja. Mä en mitenkään tajua tota miten suomalaiset ajattelee. Mä olen aina vitsaillut että mulla on jostain syystä itämaiset aivot ja tosiaan mun kösikin tuottaa itämaisya taidetta itsestään...mitenkään yrittämättä tehdä siitä mitenkään itämaista...

• poiuygfdcvb

Tämä on kovasti kummastuttanut minua lapsesta asti koska mun annettiin ymmörtää olen ihan tavallnen suomalainen, mutta miksi mun käsi tekee itämaista taidetta ? Jos mut vaan laittaa länttimään maalia, se alkaa näyttää itämaiselle...

• Hienoa_
        poiuytdcvb kirjoitti:

Olenkin saanu aika monia just esim espanjalaisia nettiseuraajia
        ja naispuolset ihmiset mä saan helpoiten kavereita aasialaisnaisista. He jotenkin ei tunnu vierastavan mua.

Hienoa että sinulla on seuraajia ja nautit nettisuosiostasi.
        Muista kuitenkin, että netissä ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää. Netti on helppo ja halpa konsti rikolliselle muuntautua miksi vain. Juuri kehitysmaissa on toimettomia rikollisia jotka voivat yrittää saada lisärahoitusta elämälleen millä konstilla tahansa. Nettideittihuijaukset ovat vielä ehkä yleisin tapa, mutta facebookin kautta tungetaan myös kuulemma ahkerasti, myös muiden kanavien.

No, en tahdo olla pahanilman lintu, mutta koen että on muistuttamisesta ei voi olla vahinkoa.

• poiuygfdxcvb

Ja kun mä menin itämaisten porukkaan, mä havaitsin että mun on hyvin helppoa seurata heidän ajattelua ilman mitään vaikeuksia. Miksi näin ?
        Suomalaisten ajattelua en osaa seurata...

• poiuytfdsxv

Tavallaan mun Asperger jossain määrin lievenee jos mä vaihdan kulttuuria, kumma ilmiö....
        Mä en osaa kuin vitsailla että jotenkin mä olen saanut itämaiset aivot...

• poiuytrdsdfg
        Hienoa_ kirjoitti:

Muista kuitenkin, että netissä ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää. Netti on helppo ja halpa konsti rikolliselle muuntautua miksi vain. Juuri kehitysmaissa on toimettomia rikollisia jotka voivat yrittää saada lisärahoitusta elämälleen millä konstilla tahansa. Nettideittihuijaukset ovat vielä ehkä yleisin tapa, mutta facebookin kautta tungetaan myös kuulemma ahkerasti, myös muiden kanavien.

No, en tahdo olla pahanilman lintu, mutta koen että on muistuttamisesta ei voi olla vahinkoa.

Tottakai nettiseuraajien joukossa on rikollisia ei sille mitään voi...
        Sen olen sulattanut että jos kansainväliseen taidemaailmaan osallistuu se on kestettävä että siellä on aivan kaikkea ...se on jokaisen tilanne siellä...
        Ja niinkuin taidenäyttelyt...kaikki pääsee sisälle ...ei sellasissa voi alkaa miettimään mitä piruja siellä joukossa on, varmasti on...

• poiuytrdsv

Mä olen niin köyhä ettei kukaan huijari minusta mitään hyödy :) Ei ole mitä huijata :)
        Siks köyhän ja sairaan onkin helpompi tuolla.

• poiuytrdsdfv

Ainoa hyöty mitä minusta saa on se henkinen narsistisiin tarkoituksiin...
        Se on ainoa varanto mitä minulla on...
        Näen nälkää yhdessä niiden köyhämaalaisten kanssa...

• poiuytrdsv
        Hienoa_ kirjoitti:

Tuossa aliarvioit minua. Mä näin suuren maailman hurjat puolet jo nuorena tyttönä paljon ennen monia muita suomalaisia.
        Siis mä tiedän sen että siellä ollaan aina vain muutaman askeleen päästä kaikesta mitä on olemassa ylipäätäänkään. Mutta kun ei tämä kotiinsa halvaannutetuksi ja manipuloiduksi tulokaan ihan turvallista ollut. Henkikin meinas lähteä nopeemmin kuin suuressa maailmassa.

• poiuytrdsxcvb

Keskimääräisesti pärjään melko hyvin maailmankiertäjien keskellä verrattuna siihen etten pärjää vanhempieni kanssa. Sekös psykopaattiani harmitaa ja yrittää pilata mun suhteita maailmankiertäjiinkin. Useimmat kuitenkin on heistä kiltimpiä kuin psykopaattini. Kerran mun psykopaatti sanoi: "Noh kyllä sä mun kanssa pärjäät, kun sä pärjäät niidenkin kanssa!"

• poiuytfdsdcvb

Ja tykkäänkin siitä ilmiöstä että herkkistaiteeni seuraajina on koviksienkin oloisia tyyppejä-
        Arvostan sitä että karskit miehet tykkää kukkakeijutaiteesta....arvostan todella !
        Se oli mun ideakin tuoda herkkyyttä kovaan maailmaan ja olen ilahtunut että karskit miehet reippaasti tykkää kukkakeijuista...

• poiuytdgh

Halusin tehdä herkkia satuja parrakkaille keski-ikäisille miehillekin....onnistuin...

• poiuytfdg

Siis että ei keijusatujen aika ole ohi kun lapsuus on ohitettu...vaan keijut on yhtä lailla osa keski-ikää

• poiuytfdcvbn

Mutta se mistä yllätyin itse on se että minulla saattaisi olla kykyjä eroottisen taiteen saralle...hihihihi....
        Välillä minua huvittaisi taiteellani shokeerata sen takia kun mua on niin kauheesti alistettu.
        Ja kun elämäntapanikin on ikiselibaatti, niin minä eroottisena taiteilijana olisin ikäänkuin jotain varsin odottamatonta....hihihih...

• poiuyfdxcvb

Minuu nuorena yritti miehet shokeerata villeydellään ja minulle naurettiin kun se oli minulle liikaa, nyt he juoksee karkuun jos esittelen heille villeintä taidettani heheheh.....
        saivat takasin ..,..heheheh...

• poiuyfdvgh

Taiteilijoiden Youtube videoissa on uskomattoman sydämellisiä ja epäsovinnaisia ideoita noin poliittisestkin. Nauroin aivan kippourassa, mutten uskalla näyttää täällä kun jotkut ei tykkää niin rakkaudellisesta maailmasta.

• poiuygfdcv

Lopeta minun häiriköimiseni . En liity sinun asioihisi. Olen eilen kokenut jotain todella kauheaa ja vasta toipumassa, häiriköivä käytöksesi ei ole oikeudenmukaista.

Ja kuule mun mä en mitään levene, kun sen kun kapenen...

• poiuytrdsv

Ei ole mulla hauskaa olen yrittämässä selvitä jostain todella hirveästä.-

Toivottavastio selviit sinäkin oman elämäsi hirveyksistä-

Mä koitan tulla järkiini, koita sinäkin...

• poiuytfdsxcv

Ja on totta olen satuttanut pääni useasti. Viimeksi muutama vuosi sitten putosin pää edellä lattialle otsa ensimmäisenä maahan. Kukaan ei välittänyt. ei edes "puhelinauttajani"

• poiuytrdsxfg
        poiuytfdsxcv kirjoitti:

Ja on totta olen satuttanut pääni useasti. Viimeksi muutama vuosi sitten putosin pää edellä lattialle otsa ensimmäisenä maahan. Kukaan ei välittänyt. ei edes "puhelinauttajani"

Satutin pääni pahasti myös kotona ja koulussa useita kertoja.

• poiuytfdsxcv

Raskas ovi on välinpitämättömyyttä paiskattu päähäni mm. isäni.
        On aikoinaan tuonut minulle ruokakassini niinkuin koiralle niinkuin mummoni sanoi ja sitten tylysti paiskattu ovi päähäni ja soitin vähän sekavana terveyskeskykseen. Se on kaikille sivuseikka mitä mun päälle noin fyysisesti käy.

• poiuytrdsdfg

Luotettavammaksi on osoittautunut vieraiden katujen kasvattien apu (ei kaikkien tietenkään) kuin isän tai "asiantuntijan". Siitä elämässäni yllätyin kovin...

• poiuytfdsxcv

Olikin omat vanhemmat monia lurjuksiakin lurjuksempia.

Nuorena tultiin kerrankin sanomaan mulle että jos mua kukaan kiusaa mun pitää mennä kertomaan kadunmiesten porukan päällikölle niin hän puuttuu asiaan. Mutta ei tuon porukan väki koskaan kiusannut. Ei ollut isästäni samaan ajatukseen.

• poiuytdsxcv

Käsittämätön epäoikeudenmukaisuuden tuntu on seurannut minua koko elämäni ajan. Kyse ei ole siitä että olisin muita syyttelevä ihminen, vaan siitä että äitini juttuja on luultu minun jutuikseni.

• poiuytrsdvv

Mutta miksi virheiden korjaaminen pitää kokea syyttämiseksi ?Virheillä on taipumus paisua, niin ihan hyvässä tarkoituksessa yritän korjata niitä (toistenkin virheitä)hyvissä ajoin, en syyttämistarkoituksessa. Koen senkin hieman epäoikeudenmukaiseksi, että aina kun yritän korjata jotain kaikkien eduksi, se tulkitaan syyttämishaluisuudeksi, vaikka en olisi yhtään syyttänyt vain k

• poiuytrdsvgv

vaan vain kertonut millainen virhe on tapahtunut. Ne syyttelijät lienevät olevan muualla ja niiden pelko on ihmisten selkäytimessä niin että pelkäävät kaikkea virheiden korjaamista ja epäilevät virheiden korjaajaa huonoista motiiveista.

• poiuyfdsxcv

Mun psykopaatti myös huijas minua kuinka ihmisten kanssa kuuluu kommunikoida. Esim. neuvoi ettei minun pidä selittää perusteellisesti, koska se olisi ihmisten älyn aliarvioimista että mun pitää ikäänkuin olettaa heidän tietävän asiat sanomattakin. Olen tullut nyt vasta siihen johtopäätökseen että se ei ole totta ei he tiedä selittämättä

• poiuytdfgh

Sekin on outoa että hermostovaurioista vaaditaan todistamaan tilansa puhumalla hyvin taitavasti. En pystynyt ajallaan, mutta ehkä tämä kieli vielä notkistuu.

• lkjggft
        poiuyfdsxcv kirjoitti:

Mun psykopaatti myös huijas minua kuinka ihmisten kanssa kuuluu kommunikoida. Esim. neuvoi ettei minun pidä selittää perusteellisesti, koska se olisi ihmisten älyn aliarvioimista että mun pitää ikäänkuin olettaa heidän tietävän asiat sanomattakin. Olen tullut nyt vasta siihen johtopäätökseen että se ei ole totta ei he tiedä selittämättä

Minulla on ollut vähän samaa taipumusta yleensä ihmisten kanssa. Olen myös olettanut, että ihmiset itse kysyvät tarkennusta mikäli jokin asia on epäselvää. Samoin kuin että he olisivat tietoisempia ja tietäväisempiä yleensäkin monen monituisista asioista varsinkin niissä tapauksissa joissa he itseään sellaisina kehtaavat markkinoida.Selvästi väärä arvio.

• poiuytrdgh

Joo se kesti mulla kauan oppia mut on nyt tullut selväksi myöskin mulle.

• NäköjäänHakkaatte

Päätänne seinään edelleenkin. En ole kiinnostunut lahkostanne, eikä sukuni tai Antti suvaitsisi minkäänlaista suhdetta rikolliseen. Olenhan kertonut paskan suunnitelmanne heille jo kesällä. Pitää omassa päässä olla pahasti vikaa, jos uskottelette itsellenne että suunnitelma toimii. En ole alkamassa suhteeseen ihmisten kanssa jotka haluavat tappaa sukulaisiani ja suunnittelevat joukkoraiskaavansa tyttäreni. Ihmiset, jotka salakuvaavat ja vainoavat naisia ja lapsia. Stalkkauksenne näkyy omasta ja lapseni puhelimesta. Poiutr/qwerty kirjoittaa täysin ala-arvoista analyysia. Ei voi odottaa mtn muuta ylipainoiselta, keski-iän ylittäneeltä ämmältä. OLEN TÄYNNÄ PYHÄÄ VIHAA. Nimiä on jo 15. Stalkkaatte sairaalaan asti jo 3 kerran. Rasmus, Marjo ja Tuomas. Kuvitelkaa omassa sairaassa päässänne mitä ikinä haluattekin, se ei vastaa todellisuutta. Eikä minua vihaa ja dissaa kukaan itselleni tärkeä. Muiden kuin IHMISTEN dissaus ei haittaa YHTÄÄN. Karma kostautuu vielä. Ps. Sn kesämökki on "peritty", eikä ostettu niinkuin on väittänyt. Tilastollisesti ryhmällänne on liian paljon perintöjä ja muiden kuin omien sukulaisten testamenttejama. Paljastan teidän paskalahkonne naapureita myöten.

• poiuytrdfg
      • älävälitä

Tuo on varmasti totta. Mitään oikeudenmukaisuuteen ja eettisyyteen perustuvaa apua on turha varmaan odottaa vääryyksiin sopeutuneilta.

• poiuytrsdfg

Joo moni kuullosti valeiden edessä lannistetulta alistumaan valeisiin. Sellasesta on mulle vain haittaa, mutta sain si edes ikäänkuin näytteitä yleisestä henkisestä tilasta.

• poiuytrsdfg

Ahaa artikkelissa lukee että perheen sisällä tapahtuva kaltoinkohtelu on suurin mahdollinen tabu.
      Noh eipä ole enää ainakaan minulle mikään tabu !!!

• poiuytrdsxg

Traumatisoiduin niistä luureistakin kun jouduin kuuntelemaan suuret määrät välinpitämätöntä suhtautumista ihmisten kaltoinkohteluun.
        Ei ollut ainakin minulle mitään apua sellaisen kuuntelemisesta !!!!

• poiuytrdfgh

Ehkä kuulostan vähän "syyttelevältä" mutta olenko pahalla asialla ?

• poiuytrdfg

Tämäkin kysymys on helpompi esittää julkisesti kuin salatussa keskustelussa.
        Kenties niihin salattuihin keskusteluihin tulee joku sellainen salailun ilmapiiri joka on kotikaltoinkohtelussakin...
        Ja kummallisia vastauksia on vaikeampi antaa julkisesti

• ulkoiluttaja

Näin lapsiuhrina vanhempani varmaan ymmärtävät olla odottamatta omaishoitajuutta sitten tulevaisuudessa. Elleivät välttämättä tahdo laadultaan sadistista.

• ulkoiluttaja kirjoitti:

Näin lapsiuhrina vanhempani varmaan ymmärtävät olla odottamatta omaishoitajuutta sitten tulevaisuudessa. Elleivät välttämättä tahdo laadultaan sadistista.

No tuskin he ymmärtävät olla vaatimatta hoivaa lapsiltaan jos kerran narsisteja ovat, mutta onks pakko mennä samalle tasolle. Jotenkaan sadismi vanhuksiin kohdistuneena ei kuullosta sekään kovin terveen ihmisen toiminnalta.

Tuohon Poiun kysymykseen vastaan täs samalla

Asiasi ei ny ole sen kummemmin hyvä tai paha, vaan se ny on sun asiaasi, jonka koet tarpeelliseksi täällä tuoda esiin. Mutta sulla vaan on tuo levy jääny kiinni, jankkaat samoja asioita päivästä toiseen. Vähempikin riittäisi, eikä välttämättä määrä korvaa laatua.

No ymmärrän kyllä syyn, miksi noin toimit, kuhan ny toin sen esille. Lukemani perusteella saa myös As- ihmisille huomauttaa, että joskus liika on liikaa ja uskoisin ettei jatkuva ruudun tuijottaminenkaan ole aivoillesi, yleensäkään terveydellesi hyväksi.

• poiuytrsdfg
        ulkoiluttaja kirjoitti:

Mun vanhemmat ei vaadi kun ajattelevat etten osaa sellaista hommaa ja ovat siinä monilta osin oikeassa että en osaisi heitä hoitaa. Olen hyvin epäkäytännöllinen osin heidän oman kasvatuksensa tuloksena, Myöskään neurologisten aistiongelmien vuoksi en voisi tehdä luotettavasti kaikenlaista hoitotyötä vastuuntuntoisesta ja empaattisesta luonteesta huolimatta.

• poiuytrsdfg
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

No tuskin he ymmärtävät olla vaatimatta hoivaa lapsiltaan jos kerran narsisteja ovat, mutta onks pakko mennä samalle tasolle. Jotenkaan sadismi vanhuksiin kohdistuneena ei kuullosta sekään kovin terveen ihmisen toiminnalta.

Asiasi ei ny ole sen kummemmin hyvä tai paha, vaan se ny on sun asiaasi, jonka koet tarpeelliseksi täällä tuoda esiin. Mutta sulla vaan on tuo levy jääny kiinni, jankkaat samoja asioita päivästä toiseen. Vähempikin riittäisi, eikä välttämättä määrä korvaa laatua.

No ymmärrän kyllä syyn, miksi noin toimit, kuhan ny toin sen esille. Lukemani perusteella saa myös As- ihmisille huomauttaa, että joskus liika on liikaa ja uskoisin ettei jatkuva ruudun tuijottaminenkaan ole aivoillesi, yleensäkään terveydellesi hyväksi.

Ahaa mun mielestä kaikenlaisen kaltoinkohtelun sallivan ajattelun kritisoiminen on yksiselitteisesti eettisesti hyvä asia.

• poiuyfdxcvb

Mulle on tehnyt hyvää kritisoida mulle esitettyjä sellaisia ajatuksia joihin uskominen voisi eksyttää minut epäeettiselle tielle. Siten mitä enemmän kaikkea epäeettistä kaiket päivät aivoni kritisoivat sitä varmemmin pysyn eettisellä tiellä eksymättä-

• poiuytrdsxcv

Sitä kritiikkiä on hyvä hokea jopa koko ajan, sitä varmemmin aivoni pysyvät eettisellä tiellä- Kun sallin päähäni sisälle muiden mieliksi ajatuksia joita itseasiassa pidän epäeettisenä, tuli kauhea kauhu minulle että saatan eksyä ja muuttua epäeettiseksi. Ja voisi niin käydäkin jos sellaisen manipuloinnin päästäisi kovin pitkälle. Siksi ker

• ulkoiluttaja

Tietysti eettisyyteen pyrkiväisenä ihmisenä kieltäytyisin kunniasta kokemasta näitä sadistisia "sairaita" tuntemuksia, jotka saattaisivat ajaa minua kiusaukseen tehdä epäeettisiä tekoja ohjaamalla heidät muun huollon piiriin. Eettinen valinta minusta. Ei kai SE sentään sairasta ole.

• ulkoiluttaja kirjoitti:

Tietysti eettisyyteen pyrkiväisenä ihmisenä kieltäytyisin kunniasta kokemasta näitä sadistisia "sairaita" tuntemuksia, jotka saattaisivat ajaa minua kiusaukseen tehdä epäeettisiä tekoja ohjaamalla heidät muun huollon piiriin. Eettinen valinta minusta. Ei kai SE sentään sairasta ole.

"Eettinen valinta minusta. Ei kai SE sentään sairasta ole. "

Ei ole, hyvä valinta on

• poiuytrdsxcv

Sikjsi kerään nyt aivoistani kaiken sinne syötetyn epämääräisen materiaalin tarkempaan eettiseen tarkasteluun ja siivilöitäväksi. Siivilöitävää tuli luureista paljon. Kyllä se olisi hyvä kaikki käydä läpi, ettei jäisi paljon kelvotonta ainesta tiedostamattomasti aivoihin,.

• poiuytrdsxcv

Puhuin niihin luureihin kolme vuotta. Joten aineiston läpikäymisen voisi olettaa kestävän myös kolmisen vuotta.

• poiuytdgh

Mulla on aivot täynnä puhenauhoja.

• poiuytrdsdg

Korostin kyllä koko ajan että olisi tärkeää puhua paikkansapitävästi. Mutta moni ihminen ei ymmärrä miksi pitäisi puhua paikkansapitävästi ja siitä tuli mulle paljon vaikeuksia.

• poiuytrsxcvgb

Kerroin siitäkin etukäteen että muistanen ne puheet ainakin 30 vuotta tahdoin tai en.

• poiuytdsdfg

Itse halusin puhua lähinnä vain ja ainoastaan yllättävästä hermostovammautumisesta ja siitä että minulle on selvinnyt että äitini on psykopatti. MInut on tahtomattani johdateltu psykologisempiin keskusteluihin, vaikka olen ilmoittanut että olen vain neurologin asiakas eikä minulle sovellu tavallinen psykologinen terapia...
        Kaiken tuon sanoin selvästi jo alussa ja moneen kertaan...

• poiuytdgh kirjoitti:

Mulla on aivot täynnä puhenauhoja.

Niin tuntuu olevan, mutta kelaat nitä samoja nauhoja edestakaisin ja ilm. luulet kun mainitsee sanan (epä)eettinen monta kertaa niin sitte joku asia on (epä)eettiinen.

Kyllä varmaan sinun mielestäsi, mutta ei välttämättä yleiseltä kannalta kun otetaan huomioon kaikki muutkin asiaan liittyvät seikat.

Sivuutit myös vastauksestani ne ilmeisesti ikäväksi kokemasi asiat jotka toin esille.

Tuolla toisaalla oli myös hieman puhetta itsereflektoista, niin jäin tässä kohtaa miettimään, kykenetkö sinä arvioimaan omaa toimintaasi esim. tällä palstalla.

• yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Niin tuntuu olevan, mutta kelaat nitä samoja nauhoja edestakaisin ja ilm. luulet kun mainitsee sanan (epä)eettinen monta kertaa niin sitte joku asia on (epä)eettiinen.

Kyllä varmaan sinun mielestäsi, mutta ei välttämättä yleiseltä kannalta kun otetaan huomioon kaikki muutkin asiaan liittyvät seikat.

Sivuutit myös vastauksestani ne ilmeisesti ikäväksi kokemasi asiat jotka toin esille.

Tuolla toisaalla oli myös hieman puhetta itsereflektoista, niin jäin tässä kohtaa miettimään, kykenetkö sinä arvioimaan omaa toimintaasi esim. tällä palstalla.

"kykenetkö sinä arvioimaan omaa toimintaasi esim. tällä palstalla. "

Lisään vielä, että tarkoitin tuolla ny vaan ihan tuota kirjoitamistasi täällä.

• poiuytfdfgh

Mutta jos mennään ihmisen psykologiaan ja ajatusmaailmaan ja niistä aletaan keskustella kanssani mennään väistämättä myöskin elämänkatsomuksellisiin k ysymyksiin. Myös siitä syystä en halunnut noita aiheita koska tiesin koko ajan etä minulla on puhujista poikkeava elämänkatsomus, eikä ole siitä kiistelyn aika kun olen vammautunut päästä varpaisiin...

• poiuytrdfg

"kykenetkö sinä arvioimaan omaa toimintaasi esim. tällä palstalla. "

Lisään vielä, että tarkoitin tuolla ny vaan ihan tuota kirjoitamistasi täällä.

No asialla on monta puolta, sitä ei voi kovin yksiselitteisesti arvioida, mutta joskus on tehtävä valintoja epätäydellisten vaihtoehtojen välillä-

• poiuytrdsdfg

Minun aivoni kärsivät sietämättömästi ajattelusta, jossa kaltoinkohtelu sallitaan. Meinasin tulla hulluksi siitä. En voi ajatella niin sairastumatta. Pidän kaikkea kaltoinkohtelua epäeettisenä piste. Ja minulla on laillinen oikeus tähän mielipiteeseen. Mikään laki ei voi kieltää minulta Suomessa mielipidettä että pidän kaikkea kaltoinkohtelua epäeettisenä

• poiuytfdfgh kirjoitti:

Mutta jos mennään ihmisen psykologiaan ja ajatusmaailmaan ja niistä aletaan keskustella kanssani mennään väistämättä myöskin elämänkatsomuksellisiin k ysymyksiin. Myös siitä syystä en halunnut noita aiheita koska tiesin koko ajan etä minulla on puhujista poikkeava elämänkatsomus, eikä ole siitä kiistelyn aika kun olen vammautunut päästä varpaisiin...

Tässä ny ei menty sen kummemmin mihinkään psykologisiin saati elämänkatsomus asioihin.

Yksinkertaisesti kysyin vain kykenetkö sinä ns. itsearvointiin ja arvioimaan omaa toimintaasi tällä palstalla

• poiuytrdfg

Isäni opetti minulle lapsena kun kysyin mikä ihminen on että "ihminen on itseään tarkkjaileva reseptoriensa liikuttelija". Se on ollut lähtökohtani elämään.

• poiuytrdsxcvb

Tiedän lopulta valinneeni hieman epösovinnaisen tien.

• poiuytrdsdfg

Se lienee tietoinen valintani.

• poiuytdfg

Ja kun näyttää sille etten jaksa kirjaa kirjoittaa jota minulle on monta kertaa ihmiset ehdotelleet. Kun suuntaudun enemmän muihin ilmaisukeinoihin kuin sanoihin. Sanat ovat minulle vain toissijainen pakollinen ilmaisumuoto. En itseasiassa pidä kovin paljoa verbaalisesta ilmaisusta, mitä monen on vaikea ymmärtää koska puhun ja kirjoitan paljon. Mutta pohjimmiltaan

• poiuytdsdfg

Paremmin ilmaisen itseäni nonverbaalisesti. Ja pidän nonverbaalisesta ilmaisusta enemmän. Siksi en taida kirjoittaa kirjaa, kun kaikkea ei ehdi ja voi keskittyä.
        Mä joudun puhumaan paljon koska mä jouduin aiemmin puhumaan ja se aiempi pyörii päässä...mutta onnellisempi olisin varmnaan ollut puhumatta koskaan...

• poiuygfdxcv

Mutta halvaus vei minulta sen rakkaimman: nonverbaalisen ilmaisun, niin oli pakko puhua kun paljon muu kehossa ei toiminut kuin aivojen sisöinen ajattelu ja puhe...

• poiuytrdfg

Mutta tämä puhe loppuu sitten kenties kokonaan kun mä pääsen kunnolla siihen nonverbaaliseen ilmaisuun sisälle...mille alueelle sijoittuu oikean aidoimman minun elämä...

• hkku-utre
        poiuytfdfgh kirjoitti:

Minulla taas omat sittemmät lisäongelmat liittyvät paljonkin juuri elämänkatsomuksellisiin asioihin ja konflikteihin ympäristössä. Koen tulevani pahoinpidellyksi elämäntapavalintojeni, ne mitkä ylipäänsä on olleet valittavissa, takia samoin kuin mielipiteideni ja ihan esittelemieni faktojen ja niistä nousevien minua askarruttavien kysymysten esittäjänä. Ei oikein mahdu mihinkään. Olen ollut ottamassa samoja keinoja käyttöön... ja ne näyttää vähän tepsivän, niin epäeettistä ja vähän vastentahtoista kun se on ollutkin..

• kenen-kohtelu
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Minun aivoni kärsivät sietämättömästi ajattelusta, jossa kaltoinkohtelu sallitaan. Meinasin tulla hulluksi siitä. En voi ajatella niin sairastumatta. Pidän kaikkea kaltoinkohtelua epäeettisenä piste. Ja minulla on laillinen oikeus tähän mielipiteeseen. Mikään laki ei voi kieltää minulta Suomessa mielipidettä että pidän kaikkea kaltoinkohtelua epäeettisenä

Minusta kaltoinkohtelu, varsinkaan naisten, ei ole ollut aika pitkään aikaan mikään kovin tabu. Lasten ja miesten ehkä enemmänkin noin lähisuhteissa. Mikä sitten on kaltoinkohtelua? Pitääkö sen määritys löytyä lakikirjasta vai riittääkö esim. uhrin pelon tunne... Kuinka se tunnistetaan sellaiseksi jos ei sitä sosiaalisesti ole olemassa? Jos siitä ei puhuta niin eikö sitä silloin ole olemassa. Ja jos siitä puhutaa väärin sanoin niin onko se sitä sitten siinä yhteisössä.

• poiuytredfg

No joo, ihmiset kaltoinkohtelee pehmeää lempeää ihmistä. Pakkokin olla teräväkielinen minunkin. Siis esim. mut sai vammauttaa koska mulla on herkkä hermosto. Mun mielestä se on tottapuhuen epäeettistä.
        No kun kerran halusivat tonkia ajatusmaailmaani sen sijaan että hermostoni vammautuminen olisi vastuullisesti selvitetty, niin ajattelin kertoa samantien ajatusmaailmastani vähän laajemmallekin yleisölle.

• poiuygfdsxcvb
        kenen-kohtelu kirjoitti:

Minusta kaltoinkohtelu, varsinkaan naisten, ei ole ollut aika pitkään aikaan mikään kovin tabu. Lasten ja miesten ehkä enemmänkin noin lähisuhteissa. Mikä sitten on kaltoinkohtelua? Pitääkö sen määritys löytyä lakikirjasta vai riittääkö esim. uhrin pelon tunne... Kuinka se tunnistetaan sellaiseksi jos ei sitä sosiaalisesti ole olemassa? Jos siitä ei puhuta niin eikö sitä silloin ole olemassa. Ja jos siitä puhutaa väärin sanoin niin onko se sitä sitten siinä yhteisössä.

Joo se episteeminen epäoikeudenmukaisuus jota professori Miranda Flicker on tutkinut on oleellinen ongelma: joillain kaltoinkohtelun muodoilla ei ole nimeä ja jotta asia voitaisiin korjata olisi tärkeää löytää niille ilmiöille nimi...

Minä olisin tosi kiinnostunut tuosta, että kuinka miesten kaltoinkohtelu tapahtuu, koska siitä ilmiöstä minulla ei varsinaisesti ole omassa kokemusmaailmassani kokemusta

• poiuytrsdfg

Kiinnostaisi siinäkin mielessä koska yksi mun taiteeseen sisaltyvistä ideoista on miehen herkän puolen nostaminen arvoon...
        Mun mielestä miehen herkkyys on jotain todella ihastuttavaa mutta sitä ilmenee harvoin näkyvillä tai kuuluvilla...
        Sinkkukin olen pitkälti siksi että en ole löytänyt niin herkkää miestä kuin haluaisin...

• poigfdxcv

Tässä ny ei menty sen kummemmin mihinkään psykologisiin saati elämänkatsomus asioihin.

Yksinkertaisesti kysyin vain kykenetkö sinä ns. itsearvointiin ja arvioimaan omaa toimintaasi tällä palstalla

Pikkusen kummallinen kysymys. En oikein tiedä kuinka se tulisi tulkita.

• poigfdxcv

Noh mun ilmaisulle tämä ei ole paras mahdollinen paikka. Viisaampaa ilmaista tuolla taiteen parissa. Mutta mä olen ottanu taiteessani sen tien että ilmaisen tosi avoimesti tunteita...

• poiuytdfgh

Olen mennyt siinä hieman epösovinnaisen pitkälle ja tehnyt siitä ikäänkuin taiteeni tehtävän...
        Mutta onneksi se ei ole nykytaiteenmaailmassa lähimainkaan mitään liian epäsovinnaista...

• poiuytrsg

Mutta ajattelin ihan hyvää hyvyyttänikin tuoda vähän uusia tuulia tännekin...

• poiuytdsxcvb
        hkku-utre kirjoitti:

Minulla taas omat sittemmät lisäongelmat liittyvät paljonkin juuri elämänkatsomuksellisiin asioihin ja konflikteihin ympäristössä. Koen tulevani pahoinpidellyksi elämäntapavalintojeni, ne mitkä ylipäänsä on olleet valittavissa, takia samoin kuin mielipiteideni ja ihan esittelemieni faktojen ja niistä nousevien minua askarruttavien kysymysten esittäjänä. Ei oikein mahdu mihinkään. Olen ollut ottamassa samoja keinoja käyttöön... ja ne näyttää vähän tepsivän, niin epäeettistä ja vähän vastentahtoista kun se on ollutkin..

Ymmärrän tuon tilanteesi. Se on vielä vaikeampi, jos ei ole taiteilija. Niinkuin minullekin nuorena jolloin mulla ei ollut riittävästi konkreettista näyttöä että olen oikea taiteilija. Taiteilijuus jonkin verran vapauttaa tuosta loukosta, koska taiteen tekemisen vapaus on vähän epösovinnaisemmillakin aiheilla...

• poiuytrdgh

Kun soitin sinne apupalveluun monesti tuli olo, ettei ketään kiinnostanut että olin menettänyt ammattitaitonikin taiteen alalla halvauksen takia, vaan halvaantunutta tilaani yritettin hyödyntää minun manipuloimisekseni sovinnaisemmaksi.

• poiuytfdfgh

Mun taideala on mun elämä, mä alotin sen pikkutyttönä, enkä ikinä mitään muuta ole ollut eikä muuta minusta tule.

• poiuytdvg

Tuntui että monia haittasi enemmän se etten ajattele sovinnaisesti kuin se että olen vammautunut päästä varpaisiin.

• ljhgs
        poiuygfdsxcvb kirjoitti:

Joo se episteeminen epäoikeudenmukaisuus jota professori Miranda Flicker on tutkinut on oleellinen ongelma: joillain kaltoinkohtelun muodoilla ei ole nimeä ja jotta asia voitaisiin korjata olisi tärkeää löytää niille ilmiöille nimi...

Minä olisin tosi kiinnostunut tuosta, että kuinka miesten kaltoinkohtelu tapahtuu, koska siitä ilmiöstä minulla ei varsinaisesti ole omassa kokemusmaailmassani kokemusta

Minulla on paljon kokemusta siitä.

• poiuytrsxv

Samoin.

Ja toiseen aiheeseen.
        Kuulun taiteenalan ammattiliittoonkin. Mielenkiintoisesti psykopaattini yritti manipuloida minun sieltä eroamaan kun vammani oli pahimmillaan: "Ethän sä sitä enää tarvitse ! Mihin sä sitä tarvitsisit ?"

• poiuytdsxcv
        ljhgs kirjoitti:

Minulla on paljon kokemusta siitä.

Arvostan tosi paljon professoria joka tutkii noin tärkeää aihetta. Mun mielestä eettisten kysymysten oleellisimpien joukkoon kuuluvaa. Kaikkein huonoimmassa asemassa ovat ne joiden hädälle ei ole nimiä. He saavat kuin mykkinä huutaa.

• jueulpo
        poiuytdvg kirjoitti:

Tuntui että monia haittasi enemmän se etten ajattele sovinnaisesti kuin se että olen vammautunut päästä varpaisiin.

Niin no, varmaan jotain tuollaista asennetta on minuakin kohtaan siellä sun täällä. Tosaalta sitten joissain piireissä minua ilmeisesti pidetään kovinkin jäykkänä ja taantumuksellisena... että ei oikein löydy paikkaa mulle :) En nyt ole ihan varma että mitä se sovinnaisuus sinulle tarkoittaa, herättää mielikuvia jäykistyneistä ja ahtaista elämänmuodoista viktoriaanissa tai 50-luvulla. Tosiaan näyttää olevan kategorisointi sovinnainen- epäsovinnainen -leiriin tms. ihmisille tärkeämpää kuin kuulla mikä sillä on hätänä. Sitten taas kun koettaa sitä yleisempää sanomaa ja ajattelua tuoda esiin niin käydään henkilöön käsiksi. En ole ollenkaan vakuuttunut näiden kokemuksieni jälkeen että monikaan olisi ihan täyspäinen, joka on aika pelottava asia....

• poigfdxcv kirjoitti:

Pikkusen kummallinen kysymys. En oikein tiedä kuinka se tulisi tulkita.

Ei siinä ny sen kummempaa ole kuin oman toiminnan tarkastelua ja arviontia.
        Aiheena tää palstakirjoittelu

Helpotan hieman, että voisit ajatella kuinka hyvin/huonosti pysyt palstan aiheessa, voisit myös arvoida omien kommenttiesi määrää ja laatua suhteutettuna tuohon palstan aiheeseen.

Edelleen voisit pohtia ajankäyttöäsi, miten suuren osan ajastasi/elämästäsi tämä vie. Onko se sinusta hyvä vaiko huono asia. Jääkö sinulta jotain tekemättä tämän palstakirjoittelun takia.

Koetko saavasi tältä palstalta jotain apua itsellesi vai tuntuuko sinusta että olet ennemmänkin antavampi osapuoli, että kirjoituksistasi on apua joillekuille.

Miten arvioisit tämän palstakirjoittelun vaikutusta itseesi, millainen olo sinulle tulee, koetko että tämä palsta jotenkin parantaa terveyttäsi ja elämänlaatuasi ja auttaa sinua ongelmissasi

Kaikenlaista tuollaista voisit pohtia noiden omien kommennttiesi pohjalta, kyseenalaistaa omaa toimintaasi, miksi teet tietynlaisia valintoja ja mihin suuntaan ne sinua vievät.

Itse ny mietin, että onko tää sulle valinta, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole vai onko toimintasi pakonomaista. En ole sinua täältä pois häätämässä, oikeasti olen toisinaan jopa hieman huolissani tuosta puheripulistasi ja "pelkään" että sekoat lopullisesti.

Pelkään sana siksi lainausmerkeissä, etten tunne sinua, en voi tietää motiiviasi, mutta vaikka toi sun toiminta olis tietoista, harkittua ja suunitelmallista, niin se ei poista sitä tosiseikkaa, että hyvin outoa se on ja minua kiinnostaa mistä se johtuu

Onko se vastaus pelkästään Asperger-oireyhtymä

• poiuytrdfg
        jueulpo kirjoitti:

Niin no, varmaan jotain tuollaista asennetta on minuakin kohtaan siellä sun täällä. Tosaalta sitten joissain piireissä minua ilmeisesti pidetään kovinkin jäykkänä ja taantumuksellisena... että ei oikein löydy paikkaa mulle :) En nyt ole ihan varma että mitä se sovinnaisuus sinulle tarkoittaa, herättää mielikuvia jäykistyneistä ja ahtaista elämänmuodoista viktoriaanissa tai 50-luvulla. Tosiaan näyttää olevan kategorisointi sovinnainen- epäsovinnainen -leiriin tms. ihmisille tärkeämpää kuin kuulla mikä sillä on hätänä. Sitten taas kun koettaa sitä yleisempää sanomaa ja ajattelua tuoda esiin niin käydään henkilöön käsiksi. En ole ollenkaan vakuuttunut näiden kokemuksieni jälkeen että monikaan olisi ihan täyspäinen, joka on aika pelottava asia....

Joo siis minutkin on yllättänyt millaista kaikkea päänsisältöä ihmisillä on. Ja sitten kun sitä pääsi minunkin päähäni tuossa alentuneessa tajunnan tilassa. Jotenkin se aivovaurio teki sen etten pystynyt vastustamaan toisten ajatuksia. Seurasin niitä puoliunessa ajatuksellani kuin koira ja päädyin ties minne rapakkoon.

• poiuytrdsdfg

Siis tavallaan mitä tahansa joku puhui kuuntelin uppoutuneena muodostin mielikuvia puheen sanojen mukaan ja seurasin perässä. Ei aivot riittänyt sillon enempään.
        Se oli kauhea kokemus. Koko elämäni kauhein.

• poiuytrdgh
        jueulpo kirjoitti:

Mä ehkä ymnmärrän tässä yhteydessä sovinnaisena sitä mitä nykysuomalaisessa elämässä on tavallisin toiminta-ja ajatusmalli.
        Ehkä sitäkin mitä jossain puhelinpalvelussa on neuvottu kaikille sanomaan.

• poiuytrsdfg

Ei siinä ny sen kummempaa ole kuin oman toiminnan tarkastelua ja arviontia.
        Aiheena tää palstakirjoittelu

Helpotan hieman, että voisit ajatella kuinka hyvin/huonosti pysyt palstan aiheessa, voisit myös arvoida omien kommenttiesi määrää ja laatua suhteutettuna tuohon palstan aiheeseen.

Edelleen voisit pohtia ajankäyttöäsi, miten suuren osan ajastasi/elämästäsi tämä vie. Onko se sinusta hyvä vaiko huono asia. Jääkö sinulta jotain tekemättä tämän palstakirjoittelun takia.

Koetko saavasi tältä palstalta jotain apua itsellesi vai tuntuuko sinusta että olet ennemmänkin antavampi osapuoli, että kirjoituksistasi on apua joillekuille.

Miten arvioisit tämän palstakirjoittelun vaikutusta itseesi, millainen olo sinulle tulee, koetko että tämä palsta jotenkin parantaa terveyttäsi ja elämänlaatuasi ja auttaa sinua ongelmissasi

Kaikenlaista tuollaista voisit pohtia noiden omien kommennttiesi pohjalta, kyseenalaistaa omaa toimintaasi, miksi teet tietynlaisia valintoja ja mihin suuntaan ne sinua vievät.

Itse ny mietin, että onko tää sulle valinta, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole vai onko toimintasi pakonomaista. En ole sinua täältä pois häätämässä, oikeasti olen toisinaan jopa hieman huolissani tuosta puheripulistasi ja "pelkään" että sekoat lopullisesti.

Pelkään sana siksi lainausmerkeissä, etten tunne sinua, en voi tietää motiiviasi, mutta vaikka toi sun toiminta olis tietoista, harkittua ja suunitelmallista, niin se ei poista sitä tosiseikkaa, että hyvin outoa se on ja minua kiinnostaa mistä se johtuu

Onko se vastaus pelkästään Asperger-oireyhtymä

Ehkä syy tähän on se että se sieluni tonginta luureissa satutti mua sen verran (ei pelkästään auttavissa luureissa vaan ihan muissakin kuten psykopattini luurissa jne.), että ajattelin kertoa saman tien koko kansalle. Ni ei ole enää mitä tonkia. Ei tarvi mua salamyhkäisesti haastatella, kun kerron julkisesti.

• poiuytrdsdvb

Siis teen täällä näkyvillä kaiken mitä yleensä tehdään salaisten ovien takana.

• poiuytrsdfg

Mukana on semmonen olo: No tässä on teille kaikki ajatukseni kun ne niin halusitte tietää!

• poiuyfdsxcvbv

• poiuyfdfgh

Olen samalla venkannu jalkaani niinkuin he tuolla videolla. Kattokaa kiva liike ja tuntuu hauskalle, koittakaa tekin !!!

• poiuytdfgh

Masennukset lähte kun venkkaa tolleen jalkaa !!!

• poiuytrsdfgh

Kun ne kai jotenkin luulee mun halvaantuneen luonteeni vuoksi !!!

• poiuytrdsxg

Miks jos mä puolikuolleen halvaantuneena soitan jonnei , saan luonnehaastatteluja ?

• poiuytrdsg

Jos on melkein kuollut, se rempseyttää luonnetta ainakin mulla...

• poiuytrsdfg

Venkkaan jalkaa niin paljon kuin pystyn, ei masennu ikinä !!!

• poiuytrdfgh

Dear Ladys and Gentlemen , lets dance !!!

• hkiuiul

Ihan kiva biisi, mutta mun jalka ei kyllä oikein just tuota vispiä oiekin luontevasti osaakaan :)

• poiuytfdsxv

Huomasin itsekin se on vähän vaikea, siksi olisin motivoitunut oppimaan tanssimaan niinkuin esim. tuo laulaja. Ja se pappa on hauska.

• poiuytfdcvb

Tuli mieleen yhteenlaskutoimituksen kysymys käsittämättönästä motiivistani. Itseasiassa mielenkiintoista koska tavallaan melkein kaikki ympärilläni ovat aina jääneet kummastelemaan minun motiiviani. Se on voimakkaasti elämääni leimaava seikka. Melkein kaikki jäävät sitä hämmenyneenä miettimään...

• poiuytrdcvb

Löysin jonkinlaisen vastauksen muutama vuosi sitten.
        Miettikää mitä tarkoittaa motiv ? Se tarkoittaa liikkumista,
        Minun motiivini on liikkuminen, kuten tuossa äsken koitte jos venkkasitte jalkaanne.

• poiuytrsdfg

Tuo on pitkällisten filosofisten pohdintojen tulos tuo oivallus...

• poiuytrdfg

Luuletteko että olisivat psykologisilla selvityksilä saaneet tuon selville ?
        Tuon motiivini ? Haluan pureutua asian ytimeen, itse motiiviin, olla liike...
        Siinä se minun motiivini kaikessa yksinkertaisuudessaan...
        Vastaukseni on enemmän filosofinen kuin psykologinen...mulla ei ole psykologisempaa motiivia pohjimmiltaan...

• poiuytdsxcv

Koko elämäni ajan olen jotenkin huomannut että motiivini on epätavallinen: motiivini on itse motiivi, motiv, liike, ei muuta...

• poiuytdv

Olen tuota motiiviani yrittänyt selvittää myös joillein miehille jiotka eivät millään ymmärrä mitä minä haluan...

• poiuytrsdfg

Jollein miehelle selitin sitä 500 sivua. Hän ei ymmärtänyt siltikään...

• poiuytrdsvb

Siksikin toivoin että niissä luureissa olisi vain keskitytty konkreetisiin faktoihin eikä menty näihin sisäisiin asioihin. Minun motiivi on lähes mahdoton saada selville psykologialla. Filosofialla se lienee mahdollista, Mutta kun filosofiaa taas ei luureissa haluta puhua.

• poiuytrdxcvb

Voi tämä johtua siitä että psykologinen ympäristö perheessäni on ollut liian hirveä niin että olen tavallaan hypännyt psykologian yli kokonaan ja hakenut elämäni tarkoituksen filosofiasta,
        Mutta minusta on tavallaan hölmöä etsiä tuotakaan syytä psykologialla. Se on sitten filosofian tutkimista psykologialla ja eikö ennemmin psykologia ole pala filosofiaa eikä toisinpäin...

• poiuytrdsxcv

Itseasiassa neurologit eivät ole kukaan loppuenlopuksi ohjanneet minua mihinkään psykologisiin juttuihin. Neurologit jotenkin pystyy ymmärtämään sen että ajattelen filosofisesti, en psykologisesti, eikä se filosofia psykologialla ratkea...

• poiuytrsdfg

Ja muidenkin kannattaisi suosiolla lopettaa psykologiset juttunsa kanssani., .

• poiuytrdvb

Tykkään enemmän neurologeista, jotka koen loogisemmiksi, ja kivoiksi niinkin että eivät tuota mitään turhaa sotkua turhilla jutuilla.

• poiuytfdsxcv

Joka tapauksessa jos jatkamme vielä pidemmälle sieluni saloihin, joista Yhteenlaskutoimituskin on niin utelias, niin sitten saavumme taiteeni äärelle ja sieltä selviää loput....

• poiuytrdcvb kirjoitti:

Löysin jonkinlaisen vastauksen muutama vuosi sitten.
        Miettikää mitä tarkoittaa motiv ? Se tarkoittaa liikkumista,
        Minun motiivini on liikkuminen, kuten tuossa äsken koitte jos venkkasitte jalkaanne.

Tässä tapauksessa tuo motiivi ny tarkoitti pelkästään sitä, että miksi kirjoitat täällä päivästä toiseen enimmäkseen samoja juttuja.

mutta joo, motiivi tarkoittaa "liikuttajaa", ts. vaikutinta, syytä jonkun asian tekemiseen, ei sillä ole mitään tekemistä varsinaisesti liikkkumisen kanssa. Jos tietoisesti heilutat jalkaa niin siihenkin löytyy se syy miksi teet niin, on se motiivi, ja taustalla on joko halu tai tarve .

"Motiivit ovat niitä ”syitä” (why’s) meidän käyttäytymisellemme, miksi toimimme ja haluamme asioita. Keskeisin syy käyttäytymiselle ovat motiivit ja tarpeet"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Motiivi

Mutta huomaan kyllä, että väistelet asiaa, et halua/osaa? edes pohtia asiaa tai et tiedä motiiviasi, etkä halua tietääkkään tai toimintasi on pakonomaista. Pyrit muuttamaan asian joksikin muuksi, vaihdat aihetta jne. Sitäkin motiivia voi toki pohtia, miksi teet niin. Olisko sitten kyse jostain sellaisesta ettet ymmärrä tuota asiaa.

• halut.on
        poiuytrdfg kirjoitti:

Luuletteko että olisivat psykologisilla selvityksilä saaneet tuon selville ?
        Tuon motiivini ? Haluan pureutua asian ytimeen, itse motiiviin, olla liike...
        Siinä se minun motiivini kaikessa yksinkertaisuudessaan...
        Vastaukseni on enemmän filosofinen kuin psykologinen...mulla ei ole psykologisempaa motiivia pohjimmiltaan...

Eiköhän poiun yhtenä aika oleellisenakin motiivina ole ollut haastella ja tuumailla etiikan ja moraalin mahdollisuuksia ja merkitystä narsismi-ilmiössä ja sen ympärillä käydyssä keskustelussa. Psykopatiasta on ainakin käytetty nimitystä moraalinen imbesilliys ja "moral insanity". Narsismissa on varmasti myös eriasteisena kyse juuri haluttomuudesta ja ehkä kyvyttömyydestä toimia moraalisessa sfäärissä muuta kuin ehkä korkeintaan naamioiden itsekkäitä tekoja moraalisin kuperkeikoin ja ehkä moralistisesti moralisoiden. Eli nämä ihmiset eivät ole edes halukkaita toimijoita moraalisessa sfäärissä, jolloin heiltä ei varmaan sellaista tule juuri odottaa ja toivoa.

• hidastunut
        poiuytrsdfg kirjoitti:

Jollein miehelle selitin sitä 500 sivua. Hän ei ymmärtänyt siltikään...

Minäpä saatan vähän aavistaa...

:)

• poiuytrsxvb
        hidastunut kirjoitti:

Minäpä saatan vähän aavistaa...

:)

Nooh mitäpä minä niin ennakkoluuloisella seuralla. Itse olisin todella kiinnostunut miehestä jonka motiivina olisi motiivi,,,heheh

• poiuytdcvb

Mutta tarkennan, Mä en ole silleen mitenkään kovin epäsovinnainen vaan jossain määrin vanhanaikainenkin. Kutakuinkin kaikki mun epäsovinnaisuus muuttuu sovinnaiseksi kun matkustaa johonkin suuntaan jonkin matkaa. Mun epäsovinnaisuus on siinä miten mä yhdistelen eri kulttuurien elementtejä taiteessanikin.

• poiuytrdsdf

Väitän olevani henkisesti kehittyneempi ja eettisesti parempi epäsovinnaisuuden muoto kuin psykopaattini.

• kljieimsolpe

Tämän suuntaiseen tulokseen olen omallakin kohdalla tullut kaiken epäilyn, itse-epäilyn, kauhukokemusten ja ihan kaiken jälkeen. Narsistejani eettisempi aina ja epäilemättä, mutta minusta myös sekä niitä sovinnaisia että muka tietoisen epäsovinnaisia koodikyhäelmiä noudattavia kohtaamiani edustajia. En katso tässä vaiheessa että minulla olisi ollut heiltä juuri mitään opittavaa tai saatavaa, paitsi varmistuminen ja kirkastuminen siitä että näin on. Tuskin minullakaan heille muuta funktiota on ollut paitsi toimia jonaindemonina tms. karikatyyrina jostain ilmeisen epäonnistuneesta ja epätoivottavasta.

• poiuytfdcvb

Joo vähän samansuuntaisia kokemuksia.
        Minua on koko ajan kiinnostanut enemmän se miten kehossani saadaan taas energia virtaamaan ja olen vähän Nicola Teslankin videoita katsellut...

• poiuygfdxcvb

Filosofia energiasta on myös minua kiinnostavaa..

• poiuytrdsvgb

Mutta kysyisinkin : Jos keskustelijaa ei kiinnosta aiheet joista sisimpäni kokonaan koostuu, miksi hän haluaa puhua sisimmästäni ?
      Ristiriitaista ?
      Mistä hän puhuu ? Kenestä ? Kenen sisimmästä ?

• poiuytdsdfg

Koin etä minua manipuloitiin ja minulle rakennettiin valepersoonaa.
        Miten voi keskustella minun sisimmästäni kieltäytyen keskustelemasta mistään sisimpäni aiheesta ?

• poiuytfdsxcvb

Ja kun kova kiirekin aina on eikä saisi kulua aikaa, niin miksi sitten pitää viedä ne keskustelut niihin aikaa ottaviin sisin aiheisiin konkreettisten faktojen sijaan ?

• poiuytfdsxcv

Ja tuo äitinikin. Miksi sitä pitäisi puhua sata tai tuhat tuntia ?
        Hän ei pidä empatiasta, sympatiasta eikä rakkaudesta tai lempeydestä, on hyvä manipuloimaan ja kammoan sitä energiaa ja atmosfääriä joka hänestä lähtee.
        Onko sekään asia sen monimutkaisempi loppuenlopuksi.

• poiuytrdgh

Yhteenlaskutoimitukselle vielä että runsas tekstintuottoni aiheuttaa ihmisissä minua kohtaan epäluuloa, mutta kyse ei todellakaan ole mistään muusta kuin runsaasta tekstin tuotosta. Ajoittain minun on hyvä olla tilassa jossa koko ajan automaattikirjoitan...
        Mutta ongelmaksi koituu se että kaikki ihmiset alkaa k

• poiuytrdsxcv

Ongelmaksi koituu se että ihmiset alkaa etsiä motiivia. Eräskin mies etsi sitä 30 vuotta saamatta selville. Mutta kun ei siinä ole mitään psykologista motiivia, niin sitä ei voi saada selville.
        Voi se olla vähän autismia, välillä ikäänkuin rauhoitan hermostoni automattikirjoittamalla...
        Ehkä se motiivi on se liike...ehkä sen voisi tulkita autistiseksi vähän niinkuin että joku tykkää keinua...

• poiuytrdsxcv

Ja arvaatkaa nyt kun koko maallisen elämäni ainoa motiivi on liike, miltä tuntuu olla halvaantunut ?
        Ei anteeks pätkääkään kiinnosta ne psykologiat vaan liike !!!

• poiuytrdgh kirjoitti:

Yhteenlaskutoimitukselle vielä että runsas tekstintuottoni aiheuttaa ihmisissä minua kohtaan epäluuloa, mutta kyse ei todellakaan ole mistään muusta kuin runsaasta tekstin tuotosta. Ajoittain minun on hyvä olla tilassa jossa koko ajan automaattikirjoitan...
        Mutta ongelmaksi koituu se että kaikki ihmiset alkaa k

Niin tutkin hieman tuota mainitsemaasi automaattikirjoitusta, mitä sillä tarkoitetaan.

Näytti olevan ns. henkimaailman juttuja enimmäkseen. Ihan kauheasti en en koe tarvetta siihen paneutua se kummemmin, kun olen tosiaan suht jalat maassa oleva tyyppi. Luin sellaistakin , että jälkeenpäin moni ei edes tunnista kirjoitusta omakseen.

Aikoinaan luin myös Maria Vaaran teoksia, tarkoituksena ymmärtää skitsofreniaa paremmin, mutta täytyy sanoa, et ne oli kans melkoista tajunnanvirtaa ja joutui usein puistelemaan päätään, et oli ihan liian outoa mulle

Minä ny tosiaan taas hieman olen sinua tässä tänään "hiilostanut" syystä, että haluaisin kuitenkin ymmärtää sinua edes jollain tasolla, löytää jonkun selityksen, mutta näytkin ny jotain selittävää laittaneesi. Kuten sanoin jossain jo aiemmin, olen jopa hieman huolissani, siitä henkilöstä ihmisenä joka kirjoittaa poiu nimimerkillä

• poiuytrdpoiuytrsdfg

Kummallisinta mitään koskaan olen kohdanut toisissa ihmisissä on se että suuri osa ei ymmärrä että on erittäin essentiaalinen ongelma jos aivoista vairioituu kehoa liikuttavia osia.
        Minä en mitekään käsitä sitä miten he ei käsitä sitä ? Onko he niin vieraantuneita liikkeen kokemisesta ?
        Joudun selittäm
        ään ja selittämään ja ei ymmärrä. Mä en nymmärrä mistä on kyse kun mä koen että asia on vesiselvä juttu.

• poiuytrsdfg

Kaikki ketkä ei ymmärrä. Suosittelisin ainakin heitä tanssimaan enemmän...

• poiuytrdsxcvb

Niin tutkin hieman tuota mainitsemaasi automaattikirjoitusta, mitä sillä tarkoitetaan.

Näytti olevan ns. henkimaailman juttuja enimmäkseen. Ihan kauheasti en en koe tarvetta siihen paneutua se kummemmin, kun olen tosiaan suht jalat maassa oleva tyyppi. Luin sellaistakin , että jälkeenpäin moni ei edes tunnista kirjoitusta omakseen.

Aikoinaan luin myös Maria Vaaran teoksia, tarkoituksena ymmärtää skitsofreniaa paremmin, mutta täytyy sanoa, et ne oli kans melkoista tajunnanvirtaa ja joutui usein puistelemaan päätään, et oli ihan liian outoa mulle

Minä ny tosiaan taas hieman olen sinua tässä tänään "hiilostanut" syystä, että haluaisin kuitenkin ymmärtää sinua edes jollain tasolla, löytää jonkun selityksen, mutta näytkin ny jotain selittävää laittaneesi. Kuten sanoin jossain jo aiemmin, olen jopa hieman huolissani, siitä henkilöstä ihmisenä joka kirjoittaa poiu nimimerkillä

En tarkota mitään henkimaailman juttuja automaattikirjoituksena vaan kokemuksena että kehoni kirjoittaa sen vaivattomasti automaattisesti ilman että erityisemmin edes mietin mitään.
        Tarkoituksellinen kirjoittaminen on sata kertaa vaivalloisempaa...
        Esim. virallisia kirjeitä en kirjoita automaattikirjoituksena vaan tietoisena

• poiuytrsxvg

Joo en tykkää lukea omaa automaattikirjoitustani jälkikäteen , koska se kehittyy koko ajan ja kun on jo uudessa ajatuksessa ne vanhat tuntuu typerille,,,

• poiuytrdsxcv

Sepä hienoa jos olet huolestunut oleellisesta että kehoni liike ei ole yhtä sulavaa kuin ennen.
        Jos omasi ei ole, mene tanssikurssille ja älä minusta huoli.
        Minua huolestuttaa nimimerkin Yhteenlaskutoimitus mahdollinen kankeus.

• poiuytrsdfg

Huolestuttaako Yhteenlaskutoimitusta taiteelliset ja filosofiset ideani ?
        Noh tässä kirjoitteluni aikana tänään ne on saaneet taas 10 uutta taiteilijaseuraajaa ja niitä on twiittailtu taidemaailmassa eteenpäin.
        Että ei uppoa tuo Yhteenlaskutoimituksen huolestuminen minuun...

• poiuytrdsdfgh

Usein mä maalaan samalla kun mä automaattikirjoitan, tosin en tänään...
        Kun vapauttaa sen sisäisen puheen, usein luovuuskin pulppuaa paremmin. ja helpommin.
        Halusit vastauksen mistä on kyse, olet sen nyt saanut. Mutta ilkeilyäsi en tarvi. Jos olet kateellinen ala itse tehdä taidetta niin ei tarvi olla.

• halut.on
        poiuytfdsxcv kirjoitti:

Ja tuo äitinikin. Miksi sitä pitäisi puhua sata tai tuhat tuntia ?
        Hän ei pidä empatiasta, sympatiasta eikä rakkaudesta tai lempeydestä, on hyvä manipuloimaan ja kammoan sitä energiaa ja atmosfääriä joka hänestä lähtee.
        Onko sekään asia sen monimutkaisempi loppuenlopuksi.

No mun äiti pitää ihan mahdottomasti noista asioista. Hänkin on hyvä manipuloimaan, mutta hänellä oli energia joka veti minua puoleensa, mutta suhteeni hän oli kovin torjuva ja hylkivä, hylkäävä. Noista varsinkaan parisuhderakkauteen liittyvistä pilkkomisista neurokemiallisiin prosesseihin ei muuten ole kauhean järkevää puhua paikoissa ja piireissä joissa arvotetaan tai arvostetaan parisuhderakkaus kaikkein suurimmaksi arvoksi, hyveeksi ja elämän päämääräksi... jos niinku haluaa pysyä väleissä. Moraalinen pohdinta on myös tässä asiassa lähes ei-olemassaolevaa tai ainakin edes yhtenä kysymyksenä jopa paheksuttavaa. Saa pian kylmän psykopaatin leiman ja vaikka mitä liskoleimaa osakseen.

• poiuytrdsdfg

Siinä voit olla oikeassa että lienee viisasta jättää liian epätaiteellinen seura, joille luovuus on mielenhäiriötä. Koet sen skitsofreniaksi kun aletaan siirtyä taiteen todellisuuteen ?
        On totta että mä transformoidun taiteen kautta ihan näkyvästikin kuin eri henkilöksi mutta se kuuluu asiaan taiteessa, jota ei muutoin voisi ollakaan .,
        Minua ja taiteilijaminua ei välillä aikoinaankaan ole meinattu tunnistaa samaksi henkilöksi.
        Se on erilainen tietoisuudentila jossa se taide toteutuu..
        Mutta taide ei ole sairaus tai häiriö kun se vieläpä on kaunista...

• poiuytrsdfg
        halut.on kirjoitti:

No mun äiti pitää ihan mahdottomasti noista asioista. Hänkin on hyvä manipuloimaan, mutta hänellä oli energia joka veti minua puoleensa, mutta suhteeni hän oli kovin torjuva ja hylkivä, hylkäävä. Noista varsinkaan parisuhderakkauteen liittyvistä pilkkomisista neurokemiallisiin prosesseihin ei muuten ole kauhean järkevää puhua paikoissa ja piireissä joissa arvotetaan tai arvostetaan parisuhderakkaus kaikkein suurimmaksi arvoksi, hyveeksi ja elämän päämääräksi... jos niinku haluaa pysyä väleissä. Moraalinen pohdinta on myös tässä asiassa lähes ei-olemassaolevaa tai ainakin edes yhtenä kysymyksenä jopa paheksuttavaa. Saa pian kylmän psykopaatin leiman ja vaikka mitä liskoleimaa osakseen.

Tuo edellinen viestini oli yhteenlaskutoimitukselle jonka kanssa en niin hyvin tule juttuun en vastaile hänen kyselyihinsä enää. Vastaan kohta sinun viestiisi

• poiuytrdfgh
        halut.on kirjoitti:

Mulle riittää tässä vaiheessa "parisuhderakkauden " alueelta se että teen ajoittain pikkuisen eroottiseksi tulkittavissa olevaa taidetta, mutta siveellisellä tyylillä kylläkin.

• poiuytrsdfg

Taide on mun rakastettuni. :)
        Taiteen kanssa minulla on rakkautta, romantiikkaa, henkisyyttä ja jopa hieman erotiikkaa

• poiuytrdsxcv kirjoitti:

Sepä hienoa jos olet huolestunut oleellisesta että kehoni liike ei ole yhtä sulavaa kuin ennen.
        Jos omasi ei ole, mene tanssikurssille ja älä minusta huoli.
        Minua huolestuttaa nimimerkin Yhteenlaskutoimitus mahdollinen kankeus.

No olen lähinnä huolestunut pääsi tilanteesta, liikkumisesi suhteen en tiedä, yhtäältä kerrot olevasi halvaantunut ja taas tosiaan annat ymmärtää ettet enää ole halvaantunut

Mitä tulee minun kankeuteeni, niin en ny mikään kauhean notkea ole, mutta tykkään tanssia ja käyn säännöllisesti tanssimassa, milloin työvuorot antaa myöden.

Mutta joo, huomaan kyllä, että olet kiusaantunut kysymyksistäni, kuin myös siitä, että olen huolestunut sinun suhteeseesi, että lopetan ny tällä kertaa tähän, että saat rauhassa jutustella sinua kiinnostavista aiheista

Mainitsemasi kateus taas on taas ihan turha ja lapsellinenkin heitto, en näe sinussa ja sinun elämässäsi mitään kadehdittavaa vaan päinvastoin olen surullinen tilanteestasi/puolestasi

Mutta ny toivottelen sinulle vielä Hyvää yötä

• poiuytresdfg

Mä en pidä sun kirjoituksistasi liittyen minuun, ne jopa minimaalisen millin kuulostavat äidiltäni.
        Juuri noin mun äitini kateutensa peitteli aikoinaan.

• poiuytredfg

Sitä paitsi päällä ja liikkumisella on täysi yhteys. Eikä voi liikkua esimerkiksi ilman päätä.

• poiuytrdsxcvb

Yksinäisyydestäkin selviää taiteella. Voi maalata itselleen kavereita seinille. Mä tein niin halvauksen pahimmassa vaiheessa ja todella sitten ei tuntunut yksinäiselle.

• bikini
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mulle riittää tässä vaiheessa "parisuhderakkauden " alueelta se että teen ajoittain pikkuisen eroottiseksi tulkittavissa olevaa taidetta, mutta siveellisellä tyylillä kylläkin.

Mitäköhän se nyt taas sitten voisi ollakaan? Alusvaatekuvauksia nettimyyntikatalogeihin?

• poiuytrsdf

Mä inhoan tuota että kun mun mieliala alkaa innostua taiteesta, muut alkaa huolestua. Mä pidän sitä kateutena koska se tapahtuu just samaan aikaan kun oma mielialani tulee hyväksi. Sitä tapahtuu usein eri ihmisten kanssa. Kun alan tulla iloiseksi, he "huolestuu" minusta juuri silloin . Koen sen järjettömäksi.

• poiuytrdsxcvb
        bikini kirjoitti:

Mitäköhän se nyt taas sitten voisi ollakaan? Alusvaatekuvauksia nettimyyntikatalogeihin?

Ei kun mun on semmoisia hyvin taiteellisia, ikäänkuin jotain abtraktimpaa, siinä ei ole mitään vähäpukeisuutta lainkaan. Kaikilla ihmishahmoilla on täysi siveellinen asustus

• poiuytdsxcvb

Tarkotan ihan semmosta korkealuokkaista taidetta mikä sopii tavallisiin maalaustaidenäyttelyihin. Ne ei ole epäsiveellisiä. Siinä se mun idea onkin. Mutta ne voi silti hahmottaa eroottisiksi. Halusin juuri sillleen sen ideoida.

• jouoeoåe
        poiuytresdfg kirjoitti:

Mä en pidä sun kirjoituksistasi liittyen minuun, ne jopa minimaalisen millin kuulostavat äidiltäni.
        Juuri noin mun äitini kateutensa peitteli aikoinaan.

Kyllä minäkin olen varsin huolestunut ja surullinen tilanteestasi, välillä jopa kauhistunut. Jollain tavalla olet silti ehkä ihailtava, En minä laskutoimituksen näkemyksessä osannut kateutta nähdä, vaan kyllähän kirjoituksesi on enemmänkin huolta herättävää. En tiedä kuinka sinua voisi auttaa.

• poiuytrdsdfg

Mutta se on järjetöntä että huoli on ihan eri asioista kuin minulla.
        Oleellinen huoleni on psykopaattini kammottavuus, sekä hermostolliset fyysiset vauriot itselläni. Ei minulla varsinaisesti mitään muuta ongelmaa ole,

• hieyeyoyo
        poiuytrsdf kirjoitti:

Mä inhoan tuota että kun mun mieliala alkaa innostua taiteesta, muut alkaa huolestua. Mä pidän sitä kateutena koska se tapahtuu just samaan aikaan kun oma mielialani tulee hyväksi. Sitä tapahtuu usein eri ihmisten kanssa. Kun alan tulla iloiseksi, he "huolestuu" minusta juuri silloin . Koen sen järjettömäksi.

Tuossa voi olla jotain dynaamista perääkin tietysti. Joissain suhteissa se toimii niin että toisen ollessa alamaissa toinen energisoituu. Sellaista "vampyrismia". Silloin täytynee todeta ettei kemia ole suotuisa toiselle, tai ehkä kummallekaan sen kummoisemmin meteliä nostamatta. Minusta vain kokonaistilanteesi on ollut ja on varmaan edelleen tosi huolestuttava ja vaikean oloinen, Tietysti suon ainakin minä sinulle nautinnon hetkesi, ei sitä ole syytä koko aikaa kurjistella synkimmissäkään tilanteissa, vaikka syitä varmaan riittäis...

• poiuytrdsdfg

Jos psykopaattini olisi turvallinen ja itselläni terve hermosto fyysisesti, asiat olisivat kunnossa.

• poiuytresdfg

No minä ja yhteenlaskutoimitus ehkä edustamme niin erilaisia energioita, että emme kukoista samassa sfäärissä.

• poiuytrdvg

Mulla kun kuitenkaan ei ole ollut koko elämässäni lainkaan minkäänlaisia mielialaongelmia kaikista näistä vaikeuksistakaan huolimatta. Mun psykopaatti on kanssa semmoinen aina pirteä pimeimmässäkin pimeydessä ilman pilkahdustakaan auringin valoa, ehkä se on geeneissä. Jopa mun sairauden pahimmissa vaiheissa lääkäri on kirjoittanut että mä olen eloisa.

• poiuytrdfg

Siksi kai auttajat kokee että edes mun halvaantuminen ei ole oikea kriisi koska olen siitäkin huolimatta eläväinen tavallani. Mutta mun mielestä se on syrintää lähes. Kyllä hermostovaurio on hermostovaurio vaikka ihmisen perusluonne olisi varsin kestävästi eloisa.

• poiuytfdfgh

Hermostovaurio on fyysinen asia joka pitää mitata fyysisen vaurion perusteella ei luonteen.

• hdueyol

Juu kyllä sinusta saa varsin eloisan vaikutelman kirjoitustesi perusteella. Liikkuvainen, touhukas - henkisesti vapaa sielu :)

Harmillista että sinulla on noin vaikeaa lähinnä kai äitisi takia.

• rytmiboleronkunkaikuutaa

Miksi pitää aina tuputtaa sitä apua? Usein auttajan tavoite on vain saada autettava uskomaan omiin jargoneihinsa, jotka voivat olla kaavoihin kangistuneita. Auttaja roikkuu siinä yhdessä mallissa ja itse pelkää, että jos ote lipsuu, niin putoaa johonkin henkisen maailman syövereihin. Usein paras apu tulee oman pään sisältä, mutta se edellyttää tietenkin sitä, että kykenee ajattelemaan luovasti ja kykenee pohtimaan monia erilaisia ratkaisuja vallitseviin ongelmiin. Ja tuohon ajatteluun voi vaan mennä aikaa ja sehän taas ei ole sallittua tässä kiireisessä elämässä, jossa pitää vain suorittaa - suorittaa omaa elämäänsä. Olen itsekin pohtinut, että useimmille tekisi hyvää lähteä jonnekin lämpimään Gili-saarille keinumaan ja kuuntelemaan meren kohinaa vailla kiirettä. Päivät ja yöt vain varattuna sille ajattelulle, jotta saisi jäykkyydet pois mielestä ja kehosta.

• poiuytdfg

Hermostovaurion astetta voi seurata sellaisista seikoista kuten taipuuko varpaat omin voimin, minkä verran kääntyy silmät jne..

• poiuytfdsdfg
        rytmiboleronkunkaikuutaa kirjoitti:

Miksi pitää aina tuputtaa sitä apua? Usein auttajan tavoite on vain saada autettava uskomaan omiin jargoneihinsa, jotka voivat olla kaavoihin kangistuneita. Auttaja roikkuu siinä yhdessä mallissa ja itse pelkää, että jos ote lipsuu, niin putoaa johonkin henkisen maailman syövereihin. Usein paras apu tulee oman pään sisältä, mutta se edellyttää tietenkin sitä, että kykenee ajattelemaan luovasti ja kykenee pohtimaan monia erilaisia ratkaisuja vallitseviin ongelmiin. Ja tuohon ajatteluun voi vaan mennä aikaa ja sehän taas ei ole sallittua tässä kiireisessä elämässä, jossa pitää vain suorittaa - suorittaa omaa elämäänsä. Olen itsekin pohtinut, että useimmille tekisi hyvää lähteä jonnekin lämpimään Gili-saarille keinumaan ja kuuntelemaan meren kohinaa vailla kiirettä. Päivät ja yöt vain varattuna sille ajattelulle, jotta saisi jäykkyydet pois mielestä ja kehosta.

Sinä oot oikeessa. Boleroa tässä tarvitaan...
        jotta voi hyödyntää tuon kauhean sähäkän psykopaatin geenejäkin vähän...

• poiuytrdsdfg

Ja alkaa sitten varpaatkin vetristymään. Yks hermosairauteni vielä tekee temppua varpaille.

Mutta minä en oikein ymmärrä nyt heitä huolehtijoita että mistä he niinkuin tarkalleen ottaen huolehtii-

• poiuytrdsdfg

He ei tunnu ymmärtävän että hermoston hyvä toiminta on kaiken a ja o.

• poiuytrdfgh

Ja toinen juttu on että piru läheisenä on selkäpiitä karmiva.

• poiuytrdb

Ei minua oikestaan enää edes sureta se ettei minulla ollut rakastavaa äitiä, mutta minua shokeeraa se että hän onkin piru.

• poiuytrdsdfg

Mutta tuo yksi kirjoittaja oli oikeassa. Boleroa tarvitsisin enemmän kuin äitiäkään.

• poiuytrdsxcvb

Mulle tulee vielä hetkittäin semmosia lievästi halvausmaisia tiloja. Varsinkin sillon istun vain koneella ja naputan, koska se ei vaikuta sormiin ja aivojen sisään.
        Jos tanssini olisi sulavaa, enhän mä tässä istuisi kirjoittamassa vaan tanssisin. .

• poiuytrsxf

Joten ainoa järjellinen huoli on ettei tanssini ole sulavaa...ja psykopaatti lähipiirissä

• hkduieul
        poiuytrdsxcvb kirjoitti:

Mulle tulee vielä hetkittäin semmosia lievästi halvausmaisia tiloja. Varsinkin sillon istun vain koneella ja naputan, koska se ei vaikuta sormiin ja aivojen sisään.
        Jos tanssini olisi sulavaa, enhän mä tässä istuisi kirjoittamassa vaan tanssisin. .

No jospa hipsis nukkumaan sitten verrytellen ja venytellen vähintään :) Hyvää yötä.

• poiuytrsv

Huomasin vasta nyt.
        Mä vaihdan nyt narsismivideot tanssivideoihin Youtubessa., ..jos se jotenkin aktivois liikehermoja..
        Ja kun nuo jotkut ei tykkää minusta täällä, niin voisin oikeesti vaihtaa maisemaa...

Tuo loppuun laittamani tanssivideo (bolero) lopulta herätti monia ajatuksia kun katsoin monta kertaa, sen voi tulkita aika monella tavalla...

• poiuytrdsdfgh

Yksi mikä minulla siitä tuli mieleen oli hieman käärmemäinen voimakas nainen, jolla voisi olla manipulointikykyäkin.
        Toinen mikä tuli mieleen oli muistutus kehollisesta todellisuudesta, ettei mene liian psykologiseksi...

• poiuytrsxcvb

Mä selitän vielä millainen on fyysinen hermostovamma kun ilmeisesti tosi harvoilla on sellaisesta mitään kokemusta.
        Esimerkiksi. Olisi joku tosi hyvä kutoja, hän osaisi kaikki mahdolliset eri kutomistavat, mutta sitten hänet sormet halvaantuisi. Mutta todennäköisesti hän edelleen osaisi aivoissaan ne kaikki mahdolliset kutomismallit. Mutta hän vain ei voi kutoa.
        Arvatkaa miltä tuntuu kun hän saa sitten ymäri

• poiuytrdvbb

ympärilleen joukon, jossa kaikkii opettaa hänelle peruskutomismalleja....
        selittäen: "Mä osaan jopa pannulapun mä voin opettaa sulle !!!!"
        Ja vaikka hän kuinka hokisi, että joo joo, mutta mun sormet ei liiku, niin yksikään ihminen ei piittaa siitä ????

• poiuytfdb

Sitten kun saa äärimäisin ponnistuksin vähän liikutettua pikkusormeaan niin sanotaan välinpitämättömästi: "Liikkuuhan ne !"

• poiuytresdfg

Ja tuommosta vielä piti kestää kuusi vuotta pötköön...

• poiuytfdfghj

Istuin tässä koko päivän rentouttaakseni hermostoani ja just kun se alkaa rentoutua alkaa noi ihme huolet. Nyt mä kyllä kyllästyin.

• poiuytrdsdfg

olen täysin sitä mieltä että noille arvoisile leideillekin olisi viisaampaa tanssia kuin huolehtia turhia...nyt kun päästiin asian ytimeen...motiiviin...liikkeeseen.

• poiuytresdfgh

nyt nuo kaksi kyllä projisoi jotain huomaamattaan . mulla on erittäin vahva tunne siitä.
        Ei mua kiinnosta yhtään heidän huolet minusta. Sekin kiinnostaa minua enemmän että kuinka voi ilmaista erotiikkaa taiteessa ilman siveetömyyttä. :)

• poiuytrdsdfg

Se on tuo taiteenteko semmonen juttu kun aina välillä saa joidenkin muiden pään särkemään, ei mun omaani.

• poiuytfdcvb

Olen nyt analysoinut tilanteen. Pari henkilöä hieman oireilee tukahdutetun luovuutensa johdosta ja projisoi minuun. Itsereflektoivampi henkilö laittoi Bolerot soimaan.

• poiuytrdfgh

Mä olen oikeestaan aiheessa melkein ammatilainen. Tein nuorempana palkkatyksenikin hommaa jossa ikäänkuin vapautetaan luovuuttaa pidättelevää arkuutta.

Joillekin tuli tuo tukahdutetun luovuuden ahdistus niissä luureissakin, mutta ilahtuivat sitten kun jaoin vähän maalausohjeita...

• poiuytrdsdv

Minusta ihan sosiaalisesti pidettiinkin siinä hommassani,
        mutta ei toisaalla autettavana tai halvaantuneena.

• poiuytresdfg

Joku siellä luureissakin vähän nauroi että aloin kuulostaa kuin eri ihmiselle kun aloin jakaa niitä maalausohjeita ja minusta sai aivan toisenlaisen kuvan.
        Mä sovin paremmin antajaksi kuin saajaksi kenties. Nuorena mä kerran tapasin yhden psykologin . Keskustelun päätteksi hän sanoi että hänen mielestään sopisin jonkinlaiseen opettajan tehtävään.

• poiuytrdsv

Siis se mitä mä en näissä keskusteluissa saa ihmisiä ymmärtämään on se että mä en tarvi keneltäkään mitään henkistä antia, sitä mulla on omasta takaa, mutta mun ongelmani on luonteeltaan fyysinen. Ja mä en ymmärrä miten ihmisten voi olla niin vaikea ymmärtää fyysistä asiaa. Jos mä olisin fyysisesti vahva, kyllä mä tuon psykopaattinikin päihittäisin henkisesti, siks mua yritetäänkin pitää nälkäkuoleman partaalla. yms.

• poiuytrdvb

Ja siis mun ongelmani oli se että menetin suuren osan henkisiä kykyjäni FYYSISESTÄ syystä.

• poiuytrdfg

Ja tämän mä tiedän 100% varmuudella.

• poiuytrdsvg

Senki takia mä tälleen kirjotan vähän pidempään yhteen paikkaan osoittaakseni ettei minulta henkinen anti lopu edes täysin yksin. Ongelmani on fyysinen. Olen hokenut sitä jo kohta kuusi vuotta.
        Henkistä antia on taide on mun rakastettu ja ilman yhtään ketään riittää jopa rakkautta romantiikkaa erotiikkaa henkisyyttä pulputettavaksi ...
        Mun ongelmat on fyysisiä.

• poiuytrsasdf
      • poiuytresdf

Jos video tuntuu pitkäveteiselle, siirtykää suoraan sen loppuosaan...
        se on minusta hyvä...
        vois vaikka sopia palstan aiheeseen jos niin haluaa tulkita...

• tiputyy

Mitä tahdot sanoa tällä? Lopussa teloitus seisoo, vai :) Juuri muuten lukaisin joku pvä sitten artikkelin tanssista eroottisena leikkinä, johon osallistuminen vaatii sen sääntöjen tuntemusta ja tajua osallistumisesta aikuisten leikkiin, jossa nimenomaan leikitellään niinkin "vakavalla" asialla kuin ns. soidinmenot ja lupaus eroottiseen yhteyteen tms. Näihin aikuistein leikkeihin vaaditaan aikamoista kompetenssia vihjaamisen psykologiassa perääntymismahdollisuuksineen. Tanssin ja leikin alueilla kepeästi käsitellyissä vaarallisissa asioissa ei olisi viatonta osapuolta. Julkinen salaisuus on se että on olemassa asioita, joissa emme kykene eikä meiltä voi vaatia kykyä täyteen rehellisyyteen raskaan todellisuuden yleistävän moraaliperiaatteen mukaisesti. Valmius hirveisiin leikkeihi on sitä rehellisyyttä ja syvällisyyttä, jota (aikuiselta) ihmiseltä voi ehkä odottaa ja vaaditaankin...

Meni vähän silmäillen tuo osuus, mutta täytyypä lukaista uudestaan.

• altakulmain

Tässä tuli nyt mieleen suomalainen kulttuuri jossa ei ehkä harrasteta kepeää seurustelua ja flirttiä, vaan sellainen otetaan joskus ehkä jopa haudanvakavasti lupauksena seksuaalisesta kanssakäymisestä ehkä jopa avioliitosta. Tanssikin on vähän syntistä tai naurettavaa, korkeintaan akkojen humpuukia. Pelimiehen tai -naisen maine seuraa kevytkenkäistä seurapiireilijää, ehkä jopa huijari auervaaran oletuksin?! Tämä siinä missä flirttailutaito ja kepeän iloinen toisen huomioiminen on joissain maissa oletusasetus?

• poiuytrdscvb

Mun mielestä se on vähän joka kulttuurissa että tanssia pidetään kevytkenkäisenä. Mutta mitenkäs jos tanssija elää koko elämänsä selibaatissa ? Onko se silti kevytkenkäistä ? Vai tarkoitetaako kevytkenkäisyyttä siinä tapauksessa kirjaimellisesti keveinä hyppyinä ilmaan ???

• poiuytrsxcvb

Ompa kummallinen näkemys. Mä näen jotain aivan muuta.
      Ensinnäkin mä näen näytöksen lopussa tanssijan kasvoilla aivan uskomattoman upean ilmeen joka vaatii todella hienovaraista hermoston motorikkaa ja nostattaa mulle kylmät väreet ja tunteita.
      Mulle nyt narsismisa pohdittuani tuli näytöksestä mieleen älykäs vietteljätär joka narsistisesti vetään kaikki puoleensa ja lopulta itse lysähtää ja kaikki muut lysähtää perässä.

Tanssia minä en näe seksuaalisena sinällään. Mun mielestä suurin osa taidetanssista ei ole lainkaan seksuaalista. Tanssi ei herätä minulle minkäänlaisia seksuaalisia tuntemuksia, eikä tuokaan näytös.

• poiuytrdsdfg

Näytöksen loppu nostattaa hyvin tunteet ja meinaa saada välillä purskahtamaan nauruun.

• poiuytrdfgh

Olen keskustellut aiheesta aikoinaan erään taiteilijankin kanssa. Hänkin koki tanssin lähes seksuaalisuuden vastakohdaksi. Niin minäkin. Voimakas kehollisuuden muoto joka ei ole seksuaalisuutta.

• khfslupp

Nyt varmaan tuo juuri lukaisemani artikkeli ohjasi niin paljon tulkintaani että luultavasti sinun on parempi ja oikeammassa. Itse olen kovin epävarma tanssitaiteen arvioija, kun kyse on aika vieraasta alasta. Itse kärsin varmaan liiallisesta mind/body irtaantumisesta tms, ja yhteyttä pitää aina tietoisesti hakea keskittymällä. Vähän laiskuutta vaan pukkaa.

• poiuytrdsxcvb

Mä olen menettänyt kehoyhteyteni halvauksessa siksi tätä aihetta nyt keskustelen, mutta mä olen ollut ennen halvaantumista taidetanssikursseilla ja mä tykkään siitä että tanssissa voi olla hyvin kehollinen ILMAN seksuualisuutta. Ja mä koen että tanssijat enimmäkseen nimenomaan ei yliseksualisoi kehoa vaan se on instrumentti kaikelle ilmaisulle kuten puhe..

• poiuytrsxcvb
        khfslupp kirjoitti:

Nyt varmaan tuo juuri lukaisemani artikkeli ohjasi niin paljon tulkintaani että luultavasti sinun on parempi ja oikeammassa. Itse olen kovin epävarma tanssitaiteen arvioija, kun kyse on aika vieraasta alasta. Itse kärsin varmaan liiallisesta mind/body irtaantumisesta tms, ja yhteyttä pitää aina tietoisesti hakea keskittymällä. Vähän laiskuutta vaan pukkaa.

Kiitos hyvästä kommentista. siksi otinkin aiheen kun tanssi on monille vieraampi taidelaji.
        Mutta varmaan siihenkin juuro projisoimme. Kenellä on mielessä psykopaattiäiti näkee näytöksen symbolisesti kuin äitinsä huijauksen, kuka on lukenut artikkelin soidinmenoista, näkee sen ja muut varmasti jotain aivan muuta....
        Koko näytöksessä mua eniten liikauttaa siinä lopussa tanssijan ilme kun nenänvarsi ilkikurisesti hieman kipristyy.

• poiuytrsdfvb

Tää koskettaa minua siksi, että lähes ainoa minulle hyvä mitä psykopaattini on tehnyt, niin on vienyt minut katsomaan hieman vastaavia näytöksiä lapsena paljon kolmevuotiaasta asti.

Kolmevuotiaana näin tällaisen ja vaikutuin ikiajoiksi

https://www.youtube.com/watch?v=IDMcWSYali8

Tuo liike jossa hän nostaa jalan suorana eteen ja nappaa molemmilla käsillä kiinni oli näytöksessä silloinkin kun olin 3-vuotias. Meinas itku päästä kun näin sen nyt.

Mä olen pikkusen ylpeä että minut päästettiin kolmevuotiaana erityisluvalla oopperan näytökseen sisälle kun se oli taattua etten häiritse. heheh

• poiuytrsdfg

Jos pystyisin tuohon, en minuuttiakaan hukkaisi aikaani enää sanoihin !!!

• poiuytrsdfgh

• poiuytrdfgh
    • poiuytrscvb
    • poiuytrsdfgh

MOTIIVIA kerrakseen !!!!

• poiuytrdfgh

Ei ku en tykkääkään tuosta viimeisestä versioista. Kummallinen siinä tanssija polttaa tupakkaa, en ole ikinä nähny ennen

• poiuytrewsdfg
    • poiuytrdsdfgh

Liike on motiivi , liike on rakkaus !!!

• poiuytrdsdvb

MUlla on vielä kaapissa ne näytösohjelmat oopperasta 70 ja 80 luvulta olikos niitä jotain 60.

• poiuytrdvb
      • poiuytrdghj

• poiuytrdvbn

IIIIhania hyppyjä hänellä !!!!!!!!
      Mikään ei olisi niin ihanaa kuin hyppiä noin !!!!!!!!!
      Jos saisin valita jonkun kyvyn niin työn hyppimisen

• poiuytrsdfgh

Jännä olen vain katsonut tanssin kuvia ja poskeni ovat tulipunaiset !!! :)

• poiuytrdfgh

Tykkään tuon viimeisen videon räväkästä tanssista.. Tyylikäs muutenkin.

• poiuytrdvbn

Kun vain liike on sulava ei ihmisen tarvitse olla surullinen v aikka äiti olisi psykopaatti !!!!!

• poiuytrdgn

Ei siinä tarvita puhumista, vain kaunis liike !!!!!

• poiuytrsdfgh
    • poiuytrsdfgh

Edellisen videon 2. tanssi on paras kaikista videoista !!!!

• poiuytrdfgh

3. kin aiiivan ihana....wow

• poiuytrsxcvb
    • poiuytrdfgbb

4. ssä on tempperamenttia !!

• poiuytrsxcvb

Niihin luureihinsoittorahalla olisin edes voinu vaikka ostaa tollasen upeen tanssipuvun jollaista mulla ei ole koskaan ollut. Jos kuvittelisin että se on tuhkimon puku ja kun sen pukee päälle halvaannukset alkaa lähtemään....
      sekin olis ollut fiksumpaa...

• poiuytrsdfgh

No niin , eiköhän motiivi tullut selväksi. Kiitoksia ja hyvää jatkoa !

• poiuytfdsdfgvb

Jatkankin selvennyksen. Että eikös tämä osoita että tässä on jotain pielessä että äiti vie tytärtään solkenaan Oopperaan katsomaan tanssia lapsena ja lopputulos on että aikuisena hylkää hänet välinpitämättömästi halvaantuneena asuntoonsa. ?

• poiuytrdsdfg

Mä keksin n arsistien uhreille naisille kurssin.
      Pitää hankkia kaikkien hienot puvut ja sitten kokoonnutaan ja kuvitellaan että ollaan Tuhkimoita ja kello on 12.00 keskiyöllä.

• poiuytrdsxcvb

Jos ihmettelette miksi narsismipalstalla on tanssivideoita, se johtuu siitä, että haluttiin täällä selvittää salattuja motiivejani eli liikkeitäni. Omiani en voi nyt esittää, joten laitoin videoita kauniimmista liikkeistä joita voi katsella...

• poiuytdsxcv

Mä jossain määrin keksin tän motiivin jo joskus 17-vuotiaana. Ajattelin että saisi mielenkiintoisen elämän jos olisi tällainen hieman erilainen taustamotiivi kuin millaisia useimmiten on. Siis että purudutaan asian ytimeen, motiivissa liikkeeseen.

• poiuytfdxcvbn

Siinä mielessä mielenkiintoista, että Yhteenlaskutoimitus vaistosi siinä jotain "outoa". On jotkut muutkin vaistonneet. Motiivi kuitenkin on vilpitön, se on motiivi itse sellaisenaan, liike.

• poiuytrsxcv

Siis tavallan Yhtenlaskutoimitus oli sekä oikeassa että väärässä vaistotessaan motiivissani jotain "outoa".

• poiuytrdfg

Kyseisen "outouden" takia jotkut ihmiset jopa kieltäytyy puhumasta minulle. Heitä niin hämmentää kun he ei ole saaneet selville mun motiivia. Mutta mä olen sitä nyt alkanut avoimesti tuoda esiin taiteeni muodossa. Niin ajattelin että voin täälläkin kertoa.

• poiuytresdfg

Jos halutaan psykologisesti selittää erilainen motiivini , sen voi liittää siinä mielessä Aspergeriin, että mun kognitiivinen kehitys meni niin että filosofinen ajattelukyky kehittyi ennen spsiaalisia asioita käsittelevää ajattelukykyä.

• poiuytrsdfg

Mutta kun tämä menee vähän monimutkaiseksi jos minun sisäistä maailmaani tarkastellaan, niin siksi olisin toivonut ettei minua olisi rasitettu sillä ollessani vakavasti fyysisesti hermostovaurioitunut siis esim niissä luureissa. ,
        Vaan olisi keskitytty konkreettisiin asioihin. Onhan tietty liikekin konkreettista, mutta tuskallista puhua aiheesta halvaantuneena...

• poiuytrsvg

Vaikka oli mulla muistaakseni kirjastostakin parikymmenmtä vuotta sitten lainattuna jotakin suomenkielisiäkin tanssitaiteellisia tutkielmia liikkeestä-
        Mutta aihe oli liian tuskallinen halvaantuneena

• poiuytrdsxcvbv

Mä olin just ennen halvausta hankkinut kalliin kirjan tanssin neurologiasta, mutta en ehtiny lukea ennen halvausta...

• poiuytrdsdvb

Ei kun tämmönen kirja tää on:
      The Neurocognition of dance, Mind, Movement and motor skills. (Tanssin neurokognitio, mieli, liike ja motoriset taidot)
      Pitäisköhän nyt uskaltautua lukemaan, vai sattuiskohan vielä liikaa....
      ainakin vähän taitaa sattua...

• poiuytrdvg

Siinä on näköjään tuollaisia aiheitakin että tanssin ja action research -tutkimusta voitaisiin yhdistää...

• poiuytrsdfg

tämmönenkin

neural correlates of implicit easthetic responces to watch dance

• poiuytrdfgh

Jos puhutaan aspergererityiskiinnostuksista niin varmaan teille onkin jo paljastunut että mun on liike....

• poiuytrsdfg

Voisko tämä olla kehittyneempi muoto siitä kun autistit tykkäävät katsella kaikkea pyörivää, hyrriä jne. ?

• poiuytrdsdfvgb

Mä kyllä voin elää ilman miestä ja alan tottua siihenkin ettei ole rakastavaa äitiä, mutta jos keho ei liiku se ISO ONGELMA !!!!!

• poiuytrdsdfg

Mun psykopaatti TIETÄÄ tän kaiken ja enemmänkin. Hän opiskeli minua 40 vuotta.

• poiuytrsdg

Mun aivojen toiminnoista ei olis koskaan kannattanut alkaa keskustelemaan, siitä tuli hirveää sotkua ja se sekotti mua pahasti. Mun psykopaatti kyllä TIESI että niin tulee käymään jos mä alan vieraille puhua. Mutta oli miltei pakko koska hermostivaurioiduin niin pahoin ja hän jätti yksin.

• poiuytresdfg

Siis oon Asperger jonka "rajoittunut" kiinnostuksen kohde on ollut koko mun elämän ajan liike ja mä halvaannuin !!!!!

• poiuytrdsdfg

Olen kokenut sen verbaalisen "psykologian" kiusaamisena lähes kidutuksena !!!!

• poiuytrsdfg

Olen liike-ekspertti. Tiedän kyllä milloin olen halvausoireinen niin että liike rajoittuu ja milloin en, jopa paremmin kuin lääkäri !!!

• poiuytrdsdfgh

Mun psykopaattikin olisi halunnut liike-ekspertiksi, mutta hänestä ei aivan ollut sellaiseksi, joten saattaa olla vähän kateellinen...

• poiuytrdsdfg

Lapsuudessa suuren osan ajasta käytin liikkeen tutkimiseen. Esimerkiksi, että miten hypyn saa sellaiseksi, että ilmassapysymisaika on mahdollisimmat pitkä.

• poiuytrdgh

Mutta nyt ei liikuta koska niskani on mennyt sijoiltaan.
        Mietin vielä sitä että tuo ideani että motiivi on motiivi oli ehkä myös eräänlainen tutkimus minulle että onko se totta mitä ihmiset puhuvat. Esim. kun siis alkavat arvailemaan motiiviani. Niin kyllä he enimmäkseen projisoi, keksivät minulle aivan omia motiivejaan. Ja voivat selittää niitä vaikka kuinka pitkälle itsevarmoina.

• poiuytdcvb

Kun mä soitin sinne luureihinkin ja selitin asiani, moni epäröi mistä on kyse ja jouduin aina selittämään että kyse on siitä mitä sanoin. Se kuuluu siihen ideaan että motiivi on motiivi, ei ole mitään muuta asiaa siinä takana kuin se mikä on esitetty ja mitkä sanat sanottu. .

• poiuytdcvbn

Ei minulla oikeastaan ole nettikirjoittamisessakaan muuta motiivia kuin nettikirjoittaminen nettikirjoittamisena itsessään.

• poiuytfdxcvb

Oikeastaan melkein kaikki mitä teen on jonkinlaista olennaisen etsintää.

• poiuytrdvh

Noh jos nyt lopettaisin, alan innostua kun pääsin filofiaan pohtimaan motiivia motiivina ja jotain tommosta voin tehdä loputtomiin.

• poiuytrdsdfg

Mutta ikeastaan pääni ei edes kestä tämän monimutkaisemoia motiiveja. Tulee sietämätön olo jos koitan k uvitellakaan muuta motiivia kuin motiivi.

• poiuytrsdfgh

En tiedä miten käy kun niska on nyt sijoiltaan koitin oikoa vähän halvauksesssa kieroon mennyttä kehoa ihan kevyesti ja noin kävi.
        Tuosta motiivista vielä että olen myöskin saanut todistettua itselleni ettei motiivi motiivina ole älytön sillä olen perustanut taiteeni tuohon ideaan ja se tuottaa ihan hyviä tuloksia, ihan hyvää taidetta, minulle nettiseuraajia jne. ,

• poiuytrsdfgh

Kiitoksia yhteenlaskutoimitukselle kysymästä motiiviani, selkeytti ajattelua niin paljon ettei ehkä tarvi kirjoittaa enää :)

• poiuytresdfg

Ja luurista minulle seurasi raju omakuvan huononeminen.

• poiuytrdsxdv

Akuutein ongelmani tällä hetkellö on se että niskani on jotenkin sijoiltaan , joten en paljoa kirjoittele.

• poiuytrdscvb
        poiuytresdfg kirjoitti:

Ja luurista minulle seurasi raju omakuvan huononeminen.

Sekin tuntui epämiellyttävälle kun minua sitten teennäisen kuuloisesti kehuskeltiin sen jälkeen kun olin valitellut asiaa.

• poiuytrdsxcvb

Onneks hyvännäköiset ulkolaiset nettiseuraajat sai minut miettimään omakuvaani uudestaan...

• poiuytrsdfg

Aika radikaali ero kun Suomessa mulle tarjotaan SPR:n ystäväpalvelua. No ei tarvita SPR: ää. Ulkolaiset hoiti asian.

• poiuytdcvbn kirjoitti:

Ei minulla oikeastaan ole nettikirjoittamisessakaan muuta motiivia kuin nettikirjoittaminen nettikirjoittamisena itsessään.

Niin, ilmeisesti ny sitte hoksasit mitä sillä motiivilla tarkoitin ja ehkä se on sit noin kuten arvelet. Motiivsi on vain kirjoittaa nettiin mitä ny milloinkin päähäsi pälkähtää.

Ilmeisesti sinulla ei ole muita kuulijoita, niin laitat sitten pääsisisältöä sitte tänne nettiavaruuteen josko joku lukisi jolloin tulisit kuulluksi ja kokisit olevasi olemassa jollekkin, kun kuitenkin ihminen siellä kirjoitusten takana aina on.

Ehkä tarve tulla kuulluksi on ollut myös motiivinasi kun olet niihin luureihin soitellut, eikä niinkään avun hakeminen. Minusta tilanteesi tuntuu kovin surulliselta, mutta ehkä sinusta ei, kun olen ymmärtänyt ettet niin välitä perinteisistä face to face ihmissuhteista

Mutta joo, ikävä juttu tuo halvaantumisesi, rajoittaa elämistä, siinä kuin se Asperger sosiaalisia kontakteja. Suht valoisalta ihmiseltä kuitenkin vaikutat kaikesta huolimatta ja kieltämättä hyvin erikoiselta, et vaik yrittää ymmärtää niin ei siltikään juurikaan ymmärrä.

• poiuytfdsxcvb

Kuinka tarve tulla kuulluksi ja apu voi olla eri asioita. Ensinhän pitää tulla kuulluksi ja ymmärretyksi oikein, jotta voidaan järkevästi auttaa.
        Yksinäisyys ei ole ollut syyni soitteluuni, vaan vaikea hermostovamma, joka mm. esti kehoni liikkeitä pahoin.
        Koska sinä tämän kuulet ?
        En minä mitään minun sisimpääni sen enempää ole kaivannut tulevani kuulluksi kuin että kehoni oli vammautunut ja sen toivoin kuulluksi
        Mutta kun he monet ajattelee vähän noin niinkuin sinä niin ei siitä tllut mitään

• poiuytrdsxcvb

Potilaslaissakin on muistaakseni oikeus tulla kuulluksi. Se liittyy kiinteästi fyysisempään apuun.

• poiuytfdscvgb

Niin, ilmeisesti ny sitte hoksasit mitä sillä motiivilla tarkoitin ja ehkä se on sit noin kuten arvelet. Motiivsi on vain kirjoittaa nettiin mitä ny milloinkin päähäsi pälkähtää.

Ilmeisesti sinulla ei ole muita kuulijoita, niin laitat sitten pääsisisältöä sitte tänne nettiavaruuteen josko joku lukisi jolloin tulisit kuulluksi ja kokisit olevasi olemassa jollekkin, kun kuitenkin ihminen siellä kirjoitusten takana aina on.

Ehkä tarve tulla kuulluksi on ollut myös motiivinasi kun olet niihin luureihin soitellut, eikä niinkään avun hakeminen. Minusta tilanteesi tuntuu kovin surulliselta, mutta ehkä sinusta ei, kun olen ymmärtänyt ettet niin välitä perinteisistä face to face ihmissuhteista

Mutta joo, ikävä juttu tuo halvaantumisesi, rajoittaa elämistä, siinä kuin se Asperger sosiaalisia kontakteja. Suht valoisalta ihmiseltä kuitenkin vaikutat kaikesta huolimatta ja kieltämättä hyvin erikoiselta, et vaik yrittää ymmärtää niin ei siltikään juurikaan ymmärrä.

Siinä on näes se että mitä paremmin keho liikkuu sitä enemmän se tuo mukanaan ihan vapaaehtoisia kuulijoita niin, ettei tarvitse mitään luureja. Mä en ennen liikuntakyvyn menetystä ole mitään luureja tarvinnut. Joten se perusongelma on ne vammautuneet fyysiset hermoston osat.

• poiuytdfgh

Ja sit sellanen että kunhan mä pystyn tekeen taidettani ja liikkumaan ni en mä joudu oleen yksinäinen Aspergeristakaan huolimatta. Paitsi sillon ku joku psykopaatti mustamaalaa minut kokonaan.

• poiuytrsdfg

Koska osa Aspergereista ei juuri muodosta ihmissuhteita ja osa muodostaa mutta erilaisella tyylillä. Kuulun jälkimmäisiin.

• poiuytrdfgh

Uskoisitko jo etten tunne oloani yhtään yksinäiseksi koska minulla on 1000 nettiseuraajaa. En olis ikinä arvannut että tulen menemään someen ja saamaan 1000 seuraajaa. Tunnen oloni nyt tosi sosiaaliseksi.

• poiuytrdsdfgh

Ja arvaatteko miten hauskasti tämä 1000 seuraajaa sai alkunsa ? Olin 100% yksin ja
        mä maalasin itselleni mielikuvituskaverin ! :) :) :)
        Se muuttui todeksi !!!!!!

• poiuytrsdfg

Siksi mä olin vähän vihainen luurissa kun siellä yritettiin neuvoa minua maalaamaan terapiaksi pahoja kuvia. Kun napakasti ilmaisin mielipiteeni idean typeryydestä, ihmetelivät miksi vaikutan suuttuneelta.
        No siksi, että maalaukset voivat muuttua todeksi !!!

• poiuytrdfgh

No olen miettinyt että se että on silleen erikoinen ettei ihmiset ymmärrä voisi johtua osaltaan siitäkin että äiti on psykopaatti, häntähän ei ymmärrä yhtään kukaan. Ja sitten olen päätynyt olemaan niin luova pärjätäkseni niissä olosuhteissa,.

• poiuytrdfgh

Mun yksi lempileikkini lapsena oli sellainen että joku punoo juonia ja mä selvitän totuuden niistä. Mun keksimä leikki jota sitten ohjasin muut lapset leikkimään. He punoi minulle selvitettäviä juonia.

• poiuytfdxcvb

Mun psykopaatti tuntuu toivovan että mä olisin tosi erikoinen, kuulostaa aina pettyneelle kun koen löytäneeni samanlaisia kuin mä...
        Pidän jopa mahdollisena että hän on yrittänyt manipuloida minusta erikoista...tai en mahdollisena vaan todennäköisenä...

• poiuytdvb

Mä en loppuenlopuksi ole kovin erikoinen eikä mulla ole tarvetta olla. Innostun aivan suunnattomasti aina kun joku on jotenkin samanlainen kuin minä...niin etten meinaa pysyä nahoissani. Valitettavasti tuota innostustakaan ei yleensä toiset osapuolet ymmärrä.

• poiuytrdsfgh

Ajattelisin etten ole kovin erikoinen vaan läheisessä kommunikaatiossa psykopaattiin minusta on ollut pakko tulla erikoinen.

• poiuytdsdfg

Minun on pitänyt keksiä kuinka mä voin olla samaan aikaan kokonaan narsistien alistama ja rakentamaan oman persoonan ja oman elämän. MUn on siinä tavallaan pitänyt keksiä tosi luovia erikoisia ideoita kuinka mahdollistaa se.

• poiuytrsdfg

Ajattele nyt vaikka tämä
        motiivijuttu.. Mä en voinut oppia haluamaan mitään itselleni kun kaikki on narsisteilleni, mutta mä keksin silti jotain ihan mun omaa: Motiivini on motiivi taidetta. :)

• poiuytrdsdfgh

Noh mä en itseasiassa yhtä mielelläni kirjoita näille suomalaisille kanaville, kuin teen taidetta niille ulkolaisille kanaville.
        Mutta se että juttu meni niin kummalliseksi niissä luureissa ja levisi siellä, jotenkin aiheuttaa tätä tarvetta kirjoittaa suomalaiselle kanavalle itsestäni jotenkin omin sanoin, koska luureissa en saanut aitoa ääntäni kuuluville...
        Ei siksi että haluaisin kuulua, vaan siksi etten olisi halunnut päätyä niihin luureihin.

• poiuytfdvb

Ei ollut suinkaan vapauttava kokemus "päästä puhumaan" niissä luureissa vaan enemmänkin traumaatinen että puhuin ja puhuin mutten saanut puhua. Jopa sanavalikoimani pyrkivät vastaajat määräämään. Koen itseni panipuloiduksi. Joten haluan yrittää puhua omin sanoin vapautuakseni tuosta ahdistavasta kokemuksesta mennä puhumaan jonnei missä ei saa puhua. .

• poiuytrsdfg

Ja heillä on niin paljon tabuja. Ei saa edes omaa äitiään sanoa noita-akaksi vaikka muakin on nuorena noitana pidetty, mutta mä en ole enkä ole ollut noita. Mutta mä kyllä lapsena leikin semmosta leikkiä että mun vanhemmat on noitia, eikä leikkiä minulta kielletty.
        Kauhean ahdistavaa kun joku tyttö alkaa määräilemään etten saa sanoa äitiäni noita-akaksi.

• poiuytrdfg

Niin tämä johtuu siitä kun minä siinä kolme vuotta puristuksissa yritin puhua saamatta puhua edes maksamalla kaikki ruokarahani, enkä ymmärtänyt tilannetta koska minulla oli se käsitys että luurissa saisi vapauttaa sisintään vaivaavista asioista. Mutta käytännössä koin sen päinvastaiseksi, enkä käsittänyt aivovaurioisena mistä on kyse. Ja se oli mulle tosi ahdistava kokemus, niin se mitä ei saanut puhua purkautuu näin ulos.--.-

• poiuytdfgh

En kirjoittaisi itsestäni näin paljon julkisesti mikäli minulla ei olisi tuota kolme vuotta henkistä painetta aiheuttanutta luurikokemusta. Kun yrittää ja yrittää puhua, mutta ei saa puhua kuin enintään puutaheinää...

• poiuytdcvbn

Sain enimmäkseen puhua vain kaikkea mikä ei koske varsinaisesti juuri minua ollenkaan ja se eksytti minua niin etten lopulta meinannu enää edes tietää kuka oon.

• poiuygfdsxcvb

Kun ehdotin että josko puhuttaisiin ihan oikeita asioita, niin jostain syystä ei haluttu.

• poiuytfdsxcv

Jotenkin kamalaa että minä puhuin mutten kuitenkaan saanut vapaasti ilmaista itseäni. Ihankuin minulle olis rakennettu jonkun muun suunnittelemaa persoonaa. Tuntui lähes ansalle että minä puhun mutta joku muu muokkaa sitä mitä minä puhun ja se olen sitten muka minä ...

• poiuytrdfgh

Vaikka tosiasiallisesti teemat ja näkökulmat määrättiin luurin toisesta päästä Lähes kaikki mun erityiskiinnostusten aiheet oli kutakuinkin kokonaan kiellettyjä ja ne nyt kuitenkin on oleellisin minä aina ollut. Aloin vieraantua itsestäni vakavasti puheluiden aikana.

• poiuytrdsxvg

Joten tämä kirjoittaminen on jonkinlaista oman persoonani palauttamista tai muistelua-. Että kukas minä nyt oikeasti olinkaan...

• poiuytdsxvgb

Ahdisti tosiaan se tabuteemojen määrä. Esim. psykopatiasta ei olisi saanut puhua vapaasti. Joten on helpottanut kirjoittaa vapaasti psykopatiasta.
        Ja mitään ei olisi saanut tietää-. Mutta täällähän voin kirjoittaa ja lukea samalla mitä tiedeartikkeleja haluan, olkoon sitten vaikka neurologiaa tai kemiaa tai estetiikkaa.

• poiuytfdvgb

Tein palstasta ikäänkuin itselleni korvaavan kokemuksen sille mitä en luurista saanut.

• poiuytfdcvb

Mulle ei ole väliä sillä lukeeko joku näitä mun kirjoituksia tai ei.
        Mä kirjoitin paljon sähköpostejakin niin sanoin: Saa lukea jos kiinnostaa tai laittaa suoraan roskapostiin ihan mielen mukaan.

• poiuytdsdfg

Ja mua syyllistettiin puheluiden pituudesta vaikka mun kannalta itse pitkittivät asian kannalta turhilla kysymyksillä ja sivuaiheilla ja sillä että eivät uskoneet puhettani vähällä lyhyellä puheella.

• poiuytdsdfg

Mikään asia ei ikinä tullut selväksi. Monologissa asioista tulee selvää.

• poiuyfdcvbn

Monologissa mun periaatteessa ei tarvitse kuin kerran sanoa, "ja mun äiti on psykopaatti" ja asia on sitten mulle selväksi tullut.

• poiuyfdvb

Mun vanhemmat kieltäytyi keskustelemasta oikean minun kanssani kertaakaan koko elämässäni, mutta soi he sentään mulle sananvapauden.

• poiuytfdsxcvb

Ja kirjotin tänne siksikin että ihmiset on kyllästyneet 500 sivua pitkiin maileihin. :) Tän jälkeen on sitte tarkotus lopettaa monologit kokonaan.

• poiuytrdfgh kirjoitti:

Uskoisitko jo etten tunne oloani yhtään yksinäiseksi koska minulla on 1000 nettiseuraajaa. En olis ikinä arvannut että tulen menemään someen ja saamaan 1000 seuraajaa. Tunnen oloni nyt tosi sosiaaliseksi.

Niin sinun ystäväsi ovat nettiystäviä, eivät oikeasti läsnä elämässäsi ja ilmeisesti koet, että määrä korvaa laadun. Olen huomannut, että luvut ovat sinulle tärkeitä.

Tosielämässä sellaisia ihmisiä joita ystäväksi sanotaan on ihmisillä aika vähän, heidän lisäksi toki on kavereita ja muita ns. tuttuja ja sitte tietysti perheenjäsenet ja muut sukulaiset

Mutta uskon kyllä, ettet koe itseäsi yksinäiseksi kun sinulle tuntuu riittävän ja varmaan on helpompaakin kun ystävät eivät tule kovin lähelle.

Mutta joo, erikoinen persoona sinä olet minun mielestäni, mutta jonkin verran ymmärrän sinua tuon Aspergerin kautta.

Toki tässä kohtaa tekee mieli kysyä, niin tähän palstaan kuin, noihin luurikokemuksiinkin liittyen, että oletko koskaan osannut ajatella, että puhetulvasi saattaa joidenkin ihmisten mielestä olla liiallista, se koetaan häiritseväksi ja rasittavaksi

Edelleen tekee mieli kysyä, että huomaatko, että toistat kirjoituksissasi samaa asiaa, olet ikäänkuin juuttunut tiettyihin juttuihin ja ikäänkuin kierrät kehää. Tällä viittaan noihin apu juttuihin.

Olet hieman ristiriitainen, muistan kun laitoin sulle tietoa vammaispalveluista liittyen esim. liikkumisesi helpottamiseen paikasta toiseen, niin teit heti selväksi , ettet tarvitse sellaista apua. Pakostakin sitä sitten miettii, että mitä sinä sitten oikeasti haluat muilta ihmisiltä.

Vielä tekee mieli kysyä, että milloin seurustelet noiden tuhansien nettiystäviesi kanssa kun pääsääntöisesti tunnut viettävän suurimman osan valveilla olo ajastasi tällä pastalla

Vai onko tää kirjoittaminen tänne ny se sun tämän hetkinen innostuksen kohde,

• poiuytrsasdv

Etkö itse huomaa että toistat samaa johon olen vastannut sinulle selvästi lukuisia kertoja. Puhetulvastani ei tule pitkää jos asiani kuullaan ja ymmärretään lyhyellä puheella.
        Esim. näin: "Äitini on psykopaatti".
        Vastaus: "Ok, selvä"-

• poiuytrdfgh

Itsehän he haluavat perusteluja ja lyhyesti ei riitä ja pitkistä ja perusteellisista syytetään että ne on pitkiä. Se on kohtuutinta minua kohtaan.
        Lähes kaikki monologot ovat saaneet alkunsa jonkun toisen kysymyksestä. Hänelle ei lyhyes vastaus riitä ja pitkästä syytetään että se on pitkä- Ei se ole reilua.

• poiuytrdsdfg

Haluatko pelkän paikkansapitävän vastauksen parilla sanalla vai myös sen perustelut. Voit itse valita. Jos pyytää myös perustelut ei pidä mua syytellä että ne ovat todella perusteelliset. Ehkä kannattaisi luottaa pelkkään vastaukseen jos haluaa päästä vähällä vaivalla.

• poiuyfddvb

Siis esim KAIKKI mun psykologisoinnin kritiikki johtuu siitä inhottavasta tunteesta kun ihmiset ei usko yhdellä lauseella kun sanon vaikka vain ohimennen: "Niin, sellanen ei sovellu juuri minulle ".
        Olisi kohteliasta uskoa ihan noin ja vaihtaa aihetta samantien, eikä alkaa jankkaamaan. Se on kauheaa se jankkaus. Sitte tulee tätä kritiikkiä vähän pidempään.

• poiuytfdfgh

En mä kehtaisi ikinä kelleen tyrkyttää mitään minkä hän kertoo olevan soveltumatonta hänelle. Mä en ymmärrä kuinka kukaan kehtaa. Se on mun mielestä soveliaan ja kohteliaan rajojen ylittämistä. Ja koska mulle on tehty sitä olen sen tuskan takia itse ylittänyt soveltuvan rajoja liialla sähköpostilla. Olen erittäin pahoillani että olen tehnyt sitä, mutta yhtä väärässä ovat ne jotka ovat ensin ylittäneet soveliaan ja kohteliaan rajat suhteessa minuun.

• poiuytfdsxcv

Arvostan itsehillintää ja olen surullinen että ihmissuhteita on mennyt piloille sen takia, mutta voisivat ne muutkin harjoittaa itsehillintää. Joku sanoo: "Ei sovellu minulle.". Heidän olisi parempi hengähtää: "Ok, selvä". ja ei muuta siitä. Mä olen päätynyt sitten purkamaan muille tuota tuskaani toisten huonosta käytöksestä ja käyttäytynyt siten itse huonosti.,

• poiuytrdfgh

Esim. psykoterapia ei sovi kaikille. Siitä tietää asiantuntevat tahot. Kun tulee kohdalle henkilö josta tiedetään ettei sovellu, miksi tyrkytetään silti ???
        Mitä muuta se on kuin huonoa käytöstä ?

• poiuytrdsv

Olen kokeillut valitettavasti pari kertaa muiden kanssa, olen jatkanut jankkausta kun ovat sanoeet jotain itseään koskevaa. He laittoi kertakaikkisesti välit poikki.
        Mun pitäisi oppia sama, etten sitten syyllistyisi itsekin siihen muiden kanssa.

• poiuytfdsxcv kirjoitti:

Arvostan itsehillintää ja olen surullinen että ihmissuhteita on mennyt piloille sen takia, mutta voisivat ne muutkin harjoittaa itsehillintää. Joku sanoo: "Ei sovellu minulle.". Heidän olisi parempi hengähtää: "Ok, selvä". ja ei muuta siitä. Mä olen päätynyt sitten purkamaan muille tuota tuskaani toisten huonosta käytöksestä ja käyttäytynyt siten itse huonosti.,

Niin tässä kohtaa arvostan suoria vastauksiasi, että itsekin tavallaan kärsit asiasta. Et nyt tapasi mukaan lähtenyt kiertelemään ja kaartelemaan ja muuttamaan aihetta.

Tällä tapaahan se toisen, hieman erikoisemmankin ihmisen ymmärtäminen hiljalleen lisääntyy. Mutta joo, ny lopettelen omalta osaltani tän palstailun ja meen saunaan ja nukkumaan.

Hyvää yötä sinullekkin poiu

Jk. nimmarsistasi tulee mulle aina mieleen jotenkin pieni poika ja tyylistäsi , että tuo erilainen poika olisi jostain pudotettu maailmaan ilman riittäviä eväitä , keskelle ihmisiä ja asioita joita ei täysin ymmärrä.

Toivottavasti et pahastunut mielikuvastani. Ei ole tarkoitus ilkeillä sinulle

• poiuytrdsdfgh

No se mielikuva on varmaan lähinnä mielikuvituksesi tuotetta. Mä vaikutan jollein nelikymppiselle naiselle kyllä.

Tuli mieleen vielä että myöskin jos henkilö uskoisi yhdellä lauseella että motiivini on motiivi, eikä ylläpitäisi epäluuloista tunnelmaa, niin ei saisi 500 sivun kirjelmää. Näissä asioissa on kaksi osapuolta.

• dfjitui

Tuossa on poiu hyvä huomio ja tärkeää sanoa se, että yltin mielikuva on hänen oman mielikuvituksensa tuotetta. Voikin kysyä, että kuinka helposti sitä ihminen elää mielikuvitusmaailmoissa, jos itselleen pystyy nyt poiustakin luomaan tuollaisen mielikuvan. Realistina vähän oudoksuttaa, kun eikö tuollainen kyky luoda mielikuvia, johda välillä elämän ihan solmuun, jos sitä harrastaa muutoinkin.
        Myöhemmin poiu kirjoitta tosi tärkeästä asiasta, lainaan suoraan tähän: "Minulle itselleni ei kyllä koskaan tulisi mieleen väittää että jonkun vanhempi on toisenlainen kuin mitä hän itse kertoo." Tämäkin liittyy siihen, että tietämättä, mitä toisen kotona tapahtuu, niin kuvitellaan kaikenlaista. Tuo poiun toteamus olisi hyvä myös muistaa ihan kaikkien, olipa se oma rooli toisten perheeseen minkälainen hyvänsä eli ettei ulkopuolinen voi koskaan tietää mitä perheen sisällä tapahtuu, hän voi kuvitella ja luoda illuusion, ja voi olla että on johdettu myös erittäin pahasti harhaan ja sitten näillä mielikuvilla sekaantuu toisten perhe-elämään.

• dfjitui kirjoitti:

Tuossa on poiu hyvä huomio ja tärkeää sanoa se, että yltin mielikuva on hänen oman mielikuvituksensa tuotetta. Voikin kysyä, että kuinka helposti sitä ihminen elää mielikuvitusmaailmoissa, jos itselleen pystyy nyt poiustakin luomaan tuollaisen mielikuvan. Realistina vähän oudoksuttaa, kun eikö tuollainen kyky luoda mielikuvia, johda välillä elämän ihan solmuun, jos sitä harrastaa muutoinkin.
        Myöhemmin poiu kirjoitta tosi tärkeästä asiasta, lainaan suoraan tähän: "Minulle itselleni ei kyllä koskaan tulisi mieleen väittää että jonkun vanhempi on toisenlainen kuin mitä hän itse kertoo." Tämäkin liittyy siihen, että tietämättä, mitä toisen kotona tapahtuu, niin kuvitellaan kaikenlaista. Tuo poiun toteamus olisi hyvä myös muistaa ihan kaikkien, olipa se oma rooli toisten perheeseen minkälainen hyvänsä eli ettei ulkopuolinen voi koskaan tietää mitä perheen sisällä tapahtuu, hän voi kuvitella ja luoda illuusion, ja voi olla että on johdettu myös erittäin pahasti harhaan ja sitten näillä mielikuvilla sekaantuu toisten perhe-elämään.

"Voikin kysyä, että kuinka helposti sitä ihminen elää mielikuvitusmaailmoissa, jos itselleen pystyy nyt poiustakin luomaan tuollaisen mielikuvan."

Naurattaa, että kaikella tapaa sitä sitä yritetään vääntää asoaa joksikin muuksi, mitä se alumnperin on. Kuule kun se, että muodostaa mielikuvan jostain asiasta, ei tarkoita että eläisi mielikuvamaailmassa.

Ihan noissa mediataatio/rentoutus jutuissakin mennään mielikuvaharjoittelulla, kuvitellaan, et ollaan vaikkapa meren äärellä tai metsässä, mikä ny itsekullekkin tuntuu omimmalta, mutta todellissuudessa ny vaikkapa maataan lattialla patja päällä. Edelleen tavoitteiden asettelussa nuo mielikuvat ovat ihan jess juttu, että pystyy luomaan mielikuvan siitä mitä kohti pyrkii.

Tosiaan poiusta ny mulle tulllu tuollainen mielikuva, ehkä siksi että poiu sana muistuttaa poju sanaa, ja itsekukin pystyy muodostamaan mielikuvan pojusta, et semmonen pieni poikahan se on. Ja mitä muuhun mielikuvaan liittyen tulee, niin ihan eksyksissähän tuo poiu tuntuu olevan tässä maailmassa, liitty Aspergeriin tuokin juttu.

Että joo, mielikuva on mielikuva eikä mikään merkki siitä, että ihminen todellisessa elämässä mielikuvitusmaailmassa. Itse asiassa mielikuvitus ihmisellä on rikkaus. Poiu itsekin tuntuu olevan mielikuvarikas

• poiuytrdsxpoiuytfdfghcv

Juuri näin meinasin jo etten enää kirjoita tänne mutta nyt sitten päästiin niin asiaan, että kirjoitan jälleen kerran sittenkin.
        Kerron tämän vielä itsestäni. Olen todella motiivi on motiivi tyyppi. ja psykopaatti on psykopaatti jne. Tykkään kertakaikkisesta realismista. Mutta sitten toinen juttu on että mulla on tosi voimakas visualisointi"kyky" joka on myös haittakin toisissa asioissa. Ja sitten voimakas empatia.
        Mä pystyn esim. menemään mukaan yhteenlaskutoimituksen mielikuvitukseen , alkamaan näkemään pientä poikaa ja elävästi eläytymään tunteeseen että se olen minä. Se lähtee empatiasta yhteenlaskutoimitukseen ja sitten jatkuu osallistumalla hänen mielikuvitukseensa voimakkaalla visualisoinnilla. Tein tuota todella paljon luureissa ja juuri se eksytti minut vakavasti itsestäni. Mä en ymmärrä kuinka ihmiset voi olla niin ajattelemattomia että alkavat tarjoilemaan omia mielikuvituksiaan samaan aikaan vaikeista neurologisista oireista kärsineelle henkilölle.
        Ja koko ajan pyysin: Puhuttaisiinko konkretiaa ? Koska tarvitsin konkretiaa, koska kaikki mun aistit toimi tosi heikosti joten tarvitsin tietoa konkretiasta puheen kautta koska se puheajatteluosa mun hermostoa toimi ja aisti-infirmaation saamiseen tarvitsin muiden ihmisten apua koska omat aistit oli puolihalvaantuneet. Mutta mitä mä sain luureista oli sen sijaan valtavat määrät mielikuvitusta ja mä olin todella pulassa sen kanssa voimakkaan visualisoinnin ominaisuuteni kanssa koska mä sitte visualisoin kaikkea mitä ne ihmiset puhui (ikäänkuin muka informaationa todelisuudesta jota aisteillani en voinut saada kuin heikosti koska aistitoiminnot olivat puolihalvantuneet )ja siitä todellakin tuli pähkähullua kokonaisuudessaan !!!
        Päädyin itse mukaan kummalliseen mielikuvitusmaailmaan jota sitten joukolla jaettiin. Ja mä en pystyny enää sitäkään vertaa keskittymään oikean aisti-informaation saamiseen ympäristöstäni kun mun piti soitella sinne luuriin ja selvitellä että mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu ja mistä on kyse. Se ihmisjoukko jotenkin sai temmatuksi mut mukaansa sfääreihinsä siinä fyysisesti heikossa tilassa, kun mun puhe, päänsisäinen logiikka ja visualisointi kuitenkin toimi aika hyvin. Ja tavallaan tämä
        palstakirjoittelu on jatkoa sille. Tuon kokemuksen selvittelyä. Mutta mä haluan pois tästä tämmösestä puhelin ja palstamaailmasta ja ihan tavalliseen konkretiaan takaisin. Ja siksi aina välillä olen päättämässä lopettaa tämän kirjoittelunkin, jottei tämä juttu pääse liikaa viliintymään. Mutta mulla on jonkinlainen tarve selvittää itselleni mitä mä olen siellä luurissa kokenut, mistä on kyse. Elin kuitenkin sitä kolme vuotta. Ja halusin tai en sekin kokemus vaikuttaa mun aivoihin ja melko voimakkaasti kun se on mitä tein koko vaikeimman aivovaurion ajan. Ja mä en koe sitä vaikutusta hyväksi. No minua syytetään miksi sitten soitin . No siksi kun olin hätääntynyt kun yllättaen hermosto vammautui niin pahoin että koko elämä muuttui hetkessä täysin.

• poiuytfdsxcvb

Ja samaan syssyyn mun psykopaatti jätti minut ensimmäisen kerran elämässäni kokonaan yksin...siis niin ettei vastannut vuoteen puheluihin tai tekstiviesteihin. Eikä kertonut edes selitystä käytökselle niin alkuun järkytyin siitäkin.

• poiuytrdscvb

Mutta ennen sitä vuoden hylkäämistä mun psykopaatti oli manipuloinut mua mm. yrittämällä saada mut uskomaan että voin heikossa tilassani turvautua häneen ja kun mä lopulta uskoin hän hylkäsikin minut 100%. se oli järkytys.

• poiuytrsdfgh

sitte semmonen että nimimerkkini ei kuvaa minua millään mielikuvalla. Tarkoituksella alkuun otin minua kuvaamattoman nimimerkin, m utta sitte kiinnyin nimimerkkiin.
        Itselleni siitä tule ensimmäisenä mieleen vielä hassumpi mielikuva kuin poju, en muistuta lainkaan sitäkään mielikuvaa. Minulla tulee sanasta poiuytfdsxcvb jostain syystä ensimmäisenä mieleen laulaja Beyonce. En muistuta häntä lainkaan.

• poiuytredfgh

Ja eksyksissäoloni liittyy kaikkein eniten tuohon hermostovaurioon koska koko systeemini jonka olin rakentanut ja pärjäsin sen systeemin kanssa hyvin Aspergerin kanssa yhtäkkiä hajosi kokonaan. Mulla ei ollutkaan enää pääasiallista erityislahjaanikaan joka mulla oli ollut nelisenkymmemntävuotta yhtäkkiä ollenkaan.

• poiuyfdsxcvbbbn

Just kun oli saatu Aspergerasia hyvään järjestykseen ja ymmärrys siihenkin miksi minulle ei esim psykoterapia sovellu , mä vammauduinkin neurologisesti tpisella tavalla, joka veikin mun erityiskyvynkin. Ja selitin luureissa että olen neurologinen potilas. Mutta jostain syystä sieltä tyrkytettiin itsepintaisesti ennenkaikkea psykologista terapiaa ja sivuutettiin melkein koko neurologia, mikä loukkasi minua aika syvästi kun minä olen selvästi neurologinen potilas.

• poiuygfdsxcvb

Mulla vain ei ollut rahaa eikä liikuntakykyä käydä silloin paljoa neurologeilla, eikä se niin olisi hyödyttänytkään koska tämä jälkimmäinen vammani on semmoinen ettei sitä voi millään mielekkäästi hoitaa tai parantaa. Eli paras hoito on antaa ajan parantaa siis rakentaa hermoratoja takaisin jne-.
        Mutta sitte tuli se että mun psykopaatti sijoitti tähän väliin kaikkein psykopaattimaisimman käytöksen koskaan. Meinas tehdä minusta kokonaan oman mielensä sätkynuken koska tuo neurologinen vamma mahdollisti sen mihin hän ei olisi mun kanssa pystynyt kun en ole hermostovaurioitunut, koska mä olen syntyjään aika kovapäinen. Siihen vain tuli muutos kuuden viime vuoden aikana sen hermostovaurion takia. Tuo muutos on onneksi hiukan alkanut lievetä nyt-. Mä todellakin haluan oman kovan pääni takaisin !!!! Ja se tässä on tärkeintä !!!
        Tuo hermostovaurio oli hyvin erikoinen. Muutuin kuudeksi vuodeksi myös jollain oleellisella tavalla eri näköiseksi ulkoisesti. Se oli kuin joku aivan käsittämätön mutatoituminen kokonisvaltaisesti (mutta oleellisin sisin ei muuttunut). Uskon kyllä että sellaista ei pysty kuvittelemaan jos ei ole itse kokenut.
        En itsekään osannut odottaa sentään noin erikoista elämänkokemusta. Mutta totta se on ja se on varma . Ja näkyy se valokuvistakin jne. Mun naamakin jotenkin muuttaa muotoaan aika vauhdilla ainakin näin oman naamansa tuntien.

• poiuytfdsxcvb

Alan olla jo aika lähellä alkuperäistä näköäni taas.

• poiuytfdsdfvgbb

Olin päättänyt etten mene koskaan elämässäni someen tai esim. laita kuvaani nettiin. Mutta tämän kokemukseni takia nyt pidän huolen siitä, että säännöllisesti lisään itsestäni kuvamateriaaliakin nettiin . Joku voinee luulla narsistiksi, jos vaihtaa kuvaansa vaikka viikottain :) Mutta luulkoon, oma motiivini on varmistaa pysyvä todistusaineisto ulkonäöstäni nettiin.

• Ja_tuossa
        poiuyfdsxcvbbbn kirjoitti:

Just kun oli saatu Aspergerasia hyvään järjestykseen ja ymmärrys siihenkin miksi minulle ei esim psykoterapia sovellu , mä vammauduinkin neurologisesti tpisella tavalla, joka veikin mun erityiskyvynkin. Ja selitin luureissa että olen neurologinen potilas. Mutta jostain syystä sieltä tyrkytettiin itsepintaisesti ennenkaikkea psykologista terapiaa ja sivuutettiin melkein koko neurologia, mikä loukkasi minua aika syvästi kun minä olen selvästi neurologinen potilas.

http://www.puheet.net/auttavat-puhelimet-suomessa/
        Ja tuossahan nuo ovat varmaan ainakin lähes kaikki? esiteltyinä.
        Muissa on selvä aihe, mihin vastaavat, mutta seurakunnan puhelimessa ei ole aihetta tarkemmin rajattu...
        Ehkä seurakunta voisi jotenkin ottaa kantaa puhelimensa aihealueisiin.
        Oiskohan kuitenkin niin, että sinne voi soittaa hädässä kuin hädässä, mutta nyt ei vain ole ollut sellaista vastaajaa siellä, jolla olisi ollut yhtään neurologista tietämystä, eikä myöskään olla ymmärretty ollenkaan mitä sellainen on...
        Parhaita vastaajia olisivat itse.
        Oletan että olet soittanut sinne kun niillä ei aihetta rajattu...

Itsellä sellainen kuvitelma, että srk n puhelin vastaa ns. henkisestä hädästä kärsivälle...

• poiuytrdcvbn

No mä koen suureksi puutteeksi sen että lähes kaikki luurit oivat henkisessä hädässä oleville joten tällainen enemmän fyysisessä hädässä oleva päätyy väliinputoajaksi. Ei taida olla oikein mitään luuria fyysisissä ongelmissa olevalle. Mä en tajua miksi vain henkistä ongelmaa pidetään oikeana ongelmana. Luulisi jotenkin materialistisessa yhteiskunnassa olevan päinvastoin. Mutta ihmettelyn aiheet ei lopu.

En valitettavasti voi kertoa mistä luurista on kyse, mutta harmillisesti en voi selvittää näitä luuriasioita tässä jukisesti monesta syystäkin.

• poiuytrdsdfgh

Niin kukaan ei vastaa yksin jätetylle fyysisessä hädässä olevalle.
        Kun joka paikassa on niitä tärkeämpiä henkisiä ongelmia.
        Mutta kehon kautta sen hengenkin pitäisi täällä toimia.

• poiuytrdsxcvb

• poiuytrdsxcvbn

• poiuytrdgh

• poiuytrdsxcvb

Tuli mieleen että menisihän nuo näytökset piloille jos mustapukuinen olisi sairaana ....

• poiuytrdsvb

Ollaan äitin kanssa istuttu monta kertaa vierekkäin kattomassa tuo. Kuvittelenkohan mä jos mä olen muistavinani että hän olis maininnut tykänneensä tummapukeisen tanssista.

• poiuytresdfg
      • poiuytrdsxcvb

Vaikka äidilläni ei ole rakkautta mä en ymmärrä miksi hän on jättänyt jopa elämän tyylikkyyden, siitä kai jotain psykopaatitkin ymmärtää kun äitikin baletista tykkäsi. Yrittäisi edes hienostella. Lukisipa tämän-

• poiuytrdvb

Siitä nautin kyllä lapsena...Oopperatalossa vietetystä ajasta, Siellä kaikki oli kaunista !
        No niin nyt mä lopetan.

• poiuyfdcvb

Vielä tulee mieleen.
        Minulle itselleni ei kyllä koskaan tulisi mieleen väittää että jonkun vanhempi on toisenlainen kuin mitä hän itse kertoo. Tuntuu ihan mahdottomalle ajatukselle että alkaisin jollekin väittää hänen omasta vanhemmastaan.
        Jos joku halusi olla kiltti mun vanhemmilleni, niin moisesta oli heille vain haittaa, koska mitä enemmän mua yritetään manipuloida elämään mielikuvitustodellisuudessa jossa mulla esim. olisi jotkut sellaiset vanhemmat jollaisia ei ole, sitö enemmän mulle tulee painetta päästellä näitä totuuksia, että voisi elää todellisuudessa,

• jfiuifulhu
        poiuyfdcvb kirjoitti:

Vielä tulee mieleen.
        Minulle itselleni ei kyllä koskaan tulisi mieleen väittää että jonkun vanhempi on toisenlainen kuin mitä hän itse kertoo. Tuntuu ihan mahdottomalle ajatukselle että alkaisin jollekin väittää hänen omasta vanhemmastaan.
        Jos joku halusi olla kiltti mun vanhemmilleni, niin moisesta oli heille vain haittaa, koska mitä enemmän mua yritetään manipuloida elämään mielikuvitustodellisuudessa jossa mulla esim. olisi jotkut sellaiset vanhemmat jollaisia ei ole, sitö enemmän mulle tulee painetta päästellä näitä totuuksia, että voisi elää todellisuudessa,

Tuskin monellakaan lapsiaan huonosti kohtelevilla vanhemmalla on varaa tuulettaa totuutta Jörn Donnerin tyyliin, vaan olisi ekä syytä uskoa se lapsen ilmoitus asiasta ja ymmärtää ehkä hiukan sitä maailmaa ja haasteita mitä tällainen vanhemmattomuus ja suvuttomuus yksilön kohdalla tarkoittaa.

En ehkä menisi sanomaan että henkilö on pilalla, mutta osittain sopeutunut/sopeutettu vaikeaan kohteluun, eikä siinä kaivattaisi yhtä ainoata epäilevää tai epäuskoista saatika moralisoivaa kommenttia joltain naamatutulta, saatika hillittömien tuntemattomien syvällisiä analyysejä pilaantumisasteista.

• poiuytrdsdfgh

Joo alotin tässä eilen balettien katsomisen terapiana. Käsittelevät mielestäni aihetta syvällisemmin kuin keskustelu.

• poiuytresdfg

Olis päässyt tuhat kertaa helpommalla kaikesta jos kun mä ekankerran soitin luuriin että olen oivaltanut äitini olevan psykopaatin tapainen niin olisi sanottu normaalin asiallisen ystävällisesti vaikka että : "Ai jaa sen suuntaista ihmistyyppiä. " Mä ainakin sanoisin jotain tollasta jos joku mulle kertoisi vastaavaa.
      Niinkuin näkyy sain päänvaivat siitä vänkäilystä.

• poiuytrsdfg

Mä kritisoin todellakin psykopaattien liiallista kummastelua. Ei mikään mitä on 4% maailman kansasta voi olla mitään liian kummallista puhua siitä ihan kuin mistä tahansa maailman ilmiöstä.

• poiuytresdvgh

Jos joku on psykopaatti ni olkoon, en minä ainakaan jaksa ihmetellä. Jos olis saanut ajateltua noin heti alkuun olis säästynyt 87:ltä traumalta.

• poiuytrdfgh

Avuksikin riittäisi lähinnä ihan vain totuudessa eläminen.
        Mä olen sitä mieltä että ei pitäisi ajatella niin että narsistien ja psykopaattien lasten persoonallisuus jotenkin pilaantuu. jos ajatellaan niin, sitten pilaantuukin.
        Ei pitäisi manipuloida ketään semmoseen että: "Nyt varmaan sun persoonallisuus on pilaantunut "

• poiuytrdfgb

Ei ole reilua jos ajatellaan että on vain kaksi vaihtoehtoa jos joku sanoo vaikka äitiään psykopaatiksi: Hän on valehtelija tai hänen persoonallisuus on pilaantunut jos se on totta.
        Ihan älytöntä ajatella noin.

• eijaksaselittää
        poiuytrdfgb kirjoitti:

Ei ole reilua jos ajatellaan että on vain kaksi vaihtoehtoa jos joku sanoo vaikka äitiään psykopaatiksi: Hän on valehtelija tai hänen persoonallisuus on pilaantunut jos se on totta.
        Ihan älytöntä ajatella noin.

Joo siis aika röyhkeää vallankäyttöyritystähän siinä pukkaa jos toinen ilmoittaa sinun olevasi pilaantunut ja sinun pitäisi juur hälle osoittaa mukamas ettet ole. Enpä jaksais ja viihtis. Toisaalta omalta osaltani pyrin ihan vaikeista kokemuksesta ohittamaan normiydinperheen kakrut liian työläinä potentiaalisina kavereina taikka hedelmällisinä suhteina :)

• poiuytrsdfg

Mun mielestä sen pitäs olla ihan normaali asia kertoa että äiti on psykopaatti. Semmonen mihin riittää:"Ai jaa".

• poiuytdfg

Ainakin jos joku mulle kertoisi että hänen äitinsä on psykopaatti niin toteisin vaan noin että ai jaa ihan samaan tyylin kuin jos hän olisi sanonut että kaupanmyyjä-

• ehkärealistisempia

Olen nähnyt liian läheltä mitä narsistikasvattajan jälki oli.
      Narsisti vastaa omista teoistaan "taivaassa" .

Rah näytti toimivan narsistiin tai mikä tahansa mistä hän hyötyy toisesta.
      Jos ei hyödy - ei käy päälle eikä roiku perässä.
      ...ellei ole sillä tuulella, että tykkää kiusata vain huvin tai tavan vuoksi.

Kasvattaako sellainen julmempia lapsia? Ehkä ja ei aina.
      Narsistin läheinen tietää mitä pahuus on. Ja tottakai
      se saattaa tehdä ihmisestä realistisemman.

Jokin taipumus siihen täytyy olla, koska olen nähnyt julmia narsistisia piirteitä yllättävän pienillä ja nuorilla.

• poiuytrsxcv

Tästä tulikin mieleen mikä minua nuorena veti toiskulttuuristen pariin. Heille oli olemassa hyvä ja paha kuten minullekin, mutta kohtaamani suomalaiset eivät tuntuneet ymmärtävän mitään jos puhui hyvästä ja pahasta ja se tuntui yksinäiselle.

• poiuytrdsdfg

Luin joskus artikkelin että lapsien joukosta jo voi erottaa manipulatiivisia lapsia.

• poiuytrdsxcvb

Vielä siitä mun soittelusta. En olisi halunnut mun sisäisistä asioista alkaa puhumaan , koska anteeksi että nyt itse sanonkin, mun sisäinen maailma on hyvin laaja eikä siitä saa lyhyellä puheella mitään muille ymmärrettävää kokonaisuutta. Joten varsinkin kiireisten kanssa minusta siitä on typerää alkaa puhumaan, eikä mulla tunnu tarvettakaan.
      Mutta mä soittelin luureihin koska halusin kertoa jollein taholle edes vaikka vain anonyymisti että olen hermostovaurioitunut vakavasti ja mun äitini on ilmennyt psykopaatiksi., koska jotenkin tuntui pelottavalle jos kukaan koko maailmassa ei tiedä sitä.
      Mutta asian ilmoittaminen olikin vaivalloisempaa kuin olin koskaan osannut kuvitella. Ei sitä voinutkaan niin vain ilmoittaa.
      Noh, olen nyt sanonut sen edes täällä .
      Mutta tosiaan tuo sisäinen maailma, siitä mä mieluummin jaan omastani muille vaikka taiteen muodossa . Mä koen hyvin ahdistavaksi puhua siitä epätaiteellisen henkilön kanssa....anteeksi totuus.

• poiuytrdsxcv

Olli luurissa myös taidealan opettaja. Hänen kanssaan ei tullut mitään ristiriitoja.

• poiuytrscvbn

Ja mitä järkeä mun onkaan sitten puhua sisimmästäni eli taiteilijaminusta vastaanottavana osapuolena sellaisille , jotka alkavat tuntea asiasta kateutta ? Noin 6-7 henkilöä ilmoitti minulle tuntevansa asiasta kateutta.. Tuolloin mun kuuluu olla se antava osapuoli tuolla olemisen osa-alueella. Valitettavasti se on mun ainoa vahvahko alue.

• poiuytrdsxcvb

Mulla ON jotain harvinaista fyysistä poikkeamaa hermostossa (kaiken tiedossa olevan lisäksi) mitä ei ole tarkalleen saatu selville mitä se on. Siitä mä vaan päättelen että teoriassa voisi olla äidilläkin neurologisia poikkeamia ja tuo hänen psykopaattius voisi johtua ihan fyysisestä poikkeamasta. En toki tiedä mutta pidän mahdollisena.

• poiuygfdcvb

Eli siis tässä tapauksessa monta erikoisuutta yhdessä nipussa ei tee asiaa epätodennäköisemmäksi vaan todennäköisemmäksi.

• poiuytrdsxvgh

Mutta kuinka sä voit minkään sisäisen maailmasikaan osoittaa jos sä et kuule, etkä , nää, etkä haista etkä maista etkä tunne ?

• poiuytrdsxcv

Mulle on tärkeä arvo elämässä aina ollut kunnioittaa mitä ihminen sanoo itse itsestään.
      Esimerkiksi jos äitini olisi innoissaan empatiasta ja sympatiasta, en varmasti sanoisi häntä psykopaatiksi. Mä sanon sen mukaan mitä hän itse sanoo, en jotain ihan muuta.

• poiuytfdfgh

Tai onko se tavallista ettei lainkaan pidä ajatuksenakaan empatiasta tai sympatiasta ? Ei mun äiti lainkaan ilmaise rakkautta. Nuorena kyselin vähän miksi. Kyllä mä tiedän ettei mun äiti ole koskaan ilmaissut rakkautta, ei oikeen väläystäkään.

• poiuytdfgh

Mä olen avarakatseinen ja tottunu sellasiinkin ihmisiin. Mulla ei ole muutenkaan tapana valitella kenenkään ihmisen ominaislaadusta. Tästäkin vain siksi kun niin pahasti vammauduin ja psykopaatti häippäsi.

• poiuytfdsdfgb

Ja vielä siitä luurista. Tuli vähän semmonen olo että mä turhaan koskaan olen opiskellut mitään, turhaan koskaan käynyt minkään alan asiantuntijalla , turhaan kokenut mitään elämässäni, yhtäkkiä mikään ei päde. Yhtäkkiä kohtaan luurin välityksellä joukon tuntemattomia ihmisiä joiden mukaan mikään ei päde. Mua joku käski jopa unohtamaan Asperger diagnoosini. Koin sen todella loukkaavaksi koska olin asian takia neurologin asiakkaana noin 7 vuotta. Kaikki turhaa sen luurin mukaan. Mä en ole koskaan ennen sitä kohdannut elämässäni niin kertakaikkista mitätöintiä.

• poiuytrsxcvb

Luurin mukaan jopa oikeudessa käsitelty pahoinpitely kääntyi niin että kyse olisikin väärinkäsityksestä että henkilö olisikin pahoinpidellyksi tulemisen sijaan ollut tajuton ja häntä olisi yritetty herätellä läimimällä.

• poiuytrdsxcvb

Hieman jo huvittavaksikin tilanteen tekee se että luurin mukaan mikään semmoinenkaan ei olllut totta esim. minun vanhemmistani minkä vanhempani itse myöntää aivan pokkana,.

• poiuytfdfghj

Mutta että ei semmoinen luuri ainakaan lisää realistisuutta.

• poiuytdsxcvgh

On mulla yksi lisämotiivi näin pitkien tekstien kirjoittamiseen nettiin.
        Saan tänne "näytteen", että olen ainakin tänä päivänä ollut nettikirjoituskykyinen henkilö. Siis vähän sama kuin se miks mä laitan nettiin vähän ylimääräisiäkin valokuvia itsestäni vaikka voikin erheellisesti vaikuttaa narsistiselle niin tekemällä. .

koska tässä on nyt niin ollut tätä epäselvyyttä kyvyistäni, ulkomuodostani jne.,

• poiuytfdcvbn

Mä pystyn todistaan nää tekstit omikseni.

• tosiasioista

No minusta innoissaan oleminen empatiasta ja sympatiasta ei ole mikään erityinen merkki jostain hyvästä vanhemmuudesta. Kuten olemme huomenneet, siitä saattaa kokonaan uupua järki ja kohtuu siinä kehen se kohdistuu ja missä volyymissä milläkin kustannuksilla. Empatian ja sympatian kohdistaminen johonkin voi olla myös ja ainoastaan jokin ryhmätunnustautumisen merkki ja täysin omakohtaista reflektiota vailla. Ja eikö esim. vanhemmuus ja huoltovastu sinänsä jo velvoita suuntaamaan kiinnostusta hankkimiinsa vallanalisiin, vaikkei niin hotsiskaan? Saatika että niitä kierosti pyrkisi esittämään syyllisiksi joidenkin tosiasiallisesti tärkeämpien sympatiaa ja empatiaa motivoivien henkilöiden hyväksi?

• toiasioista

siis mikäpä sen parempi naamio kuin ns. sisarhentovalkoinen kulttuurisesti korrektin empaattinen "oikeisiin" asioihin "oikeana" aikana. strategisesti kuplassaan. Ts. moraalisen arvostelukyvyn alaikäisyys, joka on kai varsin yleinen tauti.

• poiuytrdfg

No mä yksinkertaisesti tarkoitan ettei empatiaan ja sympatiaan halukasta ihmistä ole mielestäni oikeutettua sanoa psykopaatiksi koska se loukkaisi hänen empatia/sympatia kiinnostustaan ja tunteitaan suhteessa asiaan. Ei rakkauden jakamiseen halukasta ihmistä sovi sanoa psykopaatiksi ainakaan vastoin tahtoaan mielestäni-
        Mutta jos hän jokatapauksessa ei rakkautta halua, niin ei luulisi psykopaattisanasta olevan haittaa.

• poiuytrsdfgh

Tuo on eri asia kuin mitä tarkoitin. Mun psykopaattikin on ollut nimenomaan hoitajatyyppisessä roolissa. Hän on muunmuassa kun olin nuorempi tominut "tulkkinani" koska muut ihmiset eivät ymmärrä puhettani ilman hänen "tulkkaustaan".

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2535
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1664
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      143
      1305
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      297
      1121
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      315
      1085
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      1032
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      22
      1030
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      946
    9. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      12
      845
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      843
    Aihe