Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Anonyymi-ap

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen
ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää
lähes joka vuosi kisoissa.Oli ihan mikä tahansa
jollotus kappale.Vedon välittäjät ei ymmärä näköjään
kanssa tätä kilpailua.Ehkä juuri siksi että kahtena
peräkkäisenä vuotena suomalaisartistit suosikeita.
Niin luonnollisesti silloin sitä voittoa ei tule.

177

2666

5Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Puhtaasti musiikillisilla ansioilla Euroviisuja ei ole voitettu enää noin kahteenkymmmeneen vuoteen. Nykyään äänestetään puhtaasti poliittisista ja uskonnollisista syistä.

      • Anonyymi00029

        Huonolaatuista mekastusta ja irvokkaita esityksiä.

        Ei normaalia musiikkia eikä noista pelleistä yksikään edes osaa lauaa.

        Jonkinlaisia kurkkuääniä vain päästelevät.

        Suomi on ennenkin saanut monelta maalta pyöreät nolla pistettä. Se on ihan normaali äänestystulos Suomen kohdalla.

        Etukäteen voitosta vouhkaaminen aiheuttaa närää muiden maiden porukoissa ja kosto elää: pisteitä ei heru!


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Huonolaatuista mekastusta ja irvokkaita esityksiä.

        Ei normaalia musiikkia eikä noista pelleistä yksikään edes osaa lauaa.

        Jonkinlaisia kurkkuääniä vain päästelevät.

        Suomi on ennenkin saanut monelta maalta pyöreät nolla pistettä. Se on ihan normaali äänestystulos Suomen kohdalla.

        Etukäteen voitosta vouhkaaminen aiheuttaa närää muiden maiden porukoissa ja kosto elää: pisteitä ei heru!

        Tämäkin on yksi syy. Se tuli heti itselle mieleen kun "varma voittokappale", alettiin hehkuttaa ja elämöidä. Monella suomalaisella nousee liian aikaisin nuppiin. Sama oli ennen jääkiekossa, pelaaminen lopetettiin ns. kesken ja alettiin ottaa härnäyksestä tyhmiä jäähyjä, jolloin Suomi väsytettiin ja ylivoimalla vastustaja takoi maalinsa.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Tämäkin on yksi syy. Se tuli heti itselle mieleen kun "varma voittokappale", alettiin hehkuttaa ja elämöidä. Monella suomalaisella nousee liian aikaisin nuppiin. Sama oli ennen jääkiekossa, pelaaminen lopetettiin ns. kesken ja alettiin ottaa härnäyksestä tyhmiä jäähyjä, jolloin Suomi väsytettiin ja ylivoimalla vastustaja takoi maalinsa.

        SUOMI VOITTI EUVIISUT koska SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA eli SUOMI VOITTI! Olemme Jumalan suosiossa
        Anonyymi-ap
        2026-05-17 13:14:47

        SUOMI ON EUROVIISU-VOITTAJA !!

        SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA, ELI SUOMI VOITTI !!!!

        Olemmeko jo takaisin Jumalan suojeluksessa?


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        SUOMI VOITTI EUVIISUT koska SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA eli SUOMI VOITTI! Olemme Jumalan suosiossa
        Anonyymi-ap
        2026-05-17 13:14:47

        SUOMI ON EUROVIISU-VOITTAJA !!

        SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA, ELI SUOMI VOITTI !!!!

        Olemmeko jo takaisin Jumalan suojeluksessa?

        Suomi ei voittanut. Suomen äänet häpeä ei isreal


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Suomi ei voittanut. Suomen äänet häpeä ei isreal

        Suomessa eikä tämän maan viisubiisissä ollut mitään hävettävää. Mutta Israelissa on, miten hlvt:ssä ne kehtaavat olla olemassa ja osallistua.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        SUOMI VOITTI EUVIISUT koska SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA eli SUOMI VOITTI! Olemme Jumalan suosiossa
        Anonyymi-ap
        2026-05-17 13:14:47

        SUOMI ON EUROVIISU-VOITTAJA !!

        SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA, ELI SUOMI VOITTI !!!!

        Olemmeko jo takaisin Jumalan suojeluksessa?

        Suomen häpeällinen viisuraati vaihtoon. Heti.


      • Anonyymi00080

        Huutoa, meteliä, valojen välsjettä telineitä.,vähiä vaatteita... Musiikiksi en sanoisi.


      • Anonyymi00082

        "Puhtaasti musiikillisilla ansioilla Euroviisuja ei ole voitettu enää noin kahteenkymmmeneen vuoteen. "
        Juuri niin. Bulgarian joukkoriehunta ja hytkyminen oli Tiktok- nuorison mieleen. Peten ja Lindan taiteellisuudelle he viittasivat kintaalla.


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        SUOMI VOITTI EUVIISUT koska SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA eli SUOMI VOITTI! Olemme Jumalan suosiossa
        Anonyymi-ap
        2026-05-17 13:14:47

        SUOMI ON EUROVIISU-VOITTAJA !!

        SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA, ELI SUOMI VOITTI !!!!

        Olemmeko jo takaisin Jumalan suojeluksessa?

        Kysy Netanjahulta.


      • Anonyymi00092

        Orpo ja liekinheitin....Orpo tulille, kansaa vastaan


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Suomen häpeällinen viisuraati vaihtoon. Heti.

        Niinkö?

        Olisiko Suomen viisuraadinkin sinun mielestäsi pitänyt äänestää Israelia?

        Suomen raatihan ei Israelia äänestänyt. Sitä äänesti Suomen yleisö.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        Orpo ja liekinheitin....Orpo tulille, kansaa vastaan

        Orpo seuraaviin viisuihin edustajaksi, niin johan voitetaan.


      • Anonyymi00114

        Ei myöskään puhtaasti poliittisista ja uskonnollisista, vaan sekä että. Osa äänestää ja arvioi aivan mieltymystensä mukaisesti, osalle kyseessä on mainitsemasi poliittinen ja uskonnollinen temmellyskenttä, jossa halutaan vain osoittaa, mitä arvoja kannatetaan.


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Huonolaatuista mekastusta ja irvokkaita esityksiä.

        Ei normaalia musiikkia eikä noista pelleistä yksikään edes osaa lauaa.

        Jonkinlaisia kurkkuääniä vain päästelevät.

        Suomi on ennenkin saanut monelta maalta pyöreät nolla pistettä. Se on ihan normaali äänestystulos Suomen kohdalla.

        Etukäteen voitosta vouhkaaminen aiheuttaa närää muiden maiden porukoissa ja kosto elää: pisteitä ei heru!

        Oletkohan edes katsonut kisoja? Kun esiintyjinä on jopa oopperalaulajia, aika harva ehkä luonnehtisi laulua "jonkinlaisiksi kurkkuääniksi".

        Suomen ennakkosuosikin asemasta vouhkasitat pääasiassa aivan muut kuin Suomi. Se kun oli kiistaton tosiasia vedonlyöntitilastoissa. Suomi oli ykkösenä myös Euroviisujen virallisessa kyselyssä siitä, minkä maan pitäisi voittaa Euroviisut.

        Kyllä maa kuin maa saa aina joltakin nolla pistettä. Mutta se, mitä ihmiset rakastavat toistella, että Suomi jää taas nollille pisteille - sitä on tapahtunut kautta aikojen vain kolmesti. Vuodet olivat 1963, 19665 ja 1982. Viimeisellä sijalla olemme olleet 10 kertaa, joista tällä vuosituhannella kaksi.


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Suomen häpeällinen viisuraati vaihtoon. Heti.

        Meidän viisuraatimme antoi Israelille nolla pistettä.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Huutoa, meteliä, valojen välsjettä telineitä.,vähiä vaatteita... Musiikiksi en sanoisi.

        Mitäpä sinä itse sitten sanoisit musiikiksi?


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Niinkö?

        Olisiko Suomen viisuraadinkin sinun mielestäsi pitänyt äänestää Israelia?

        Suomen raatihan ei Israelia äänestänyt. Sitä äänesti Suomen yleisö.

        On hyvä että Suomi antoi Israelille 12 pisrtettä.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        On hyvä että Suomi antoi Israelille 12 pisrtettä.

        Kansa äänesti mitä kansa halusi. Ja ylekin sai mukavasti tuloja, taisi siitä osa mennä hyväntekeväisyyteenkin.


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        Orpo ja liekinheitin....Orpo tulille, kansaa vastaan

        Tuli mieleen Orpo ja Purra kun Pete ja Linda esiintyivät Melodifestivaaleissa. Orpo totesi että olis parempi mennä pois kun Purra jakoi liekinheittimiä kansalle. Sopivat täydellisesti tähän esitykseen.


      • Anonyymi00142
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Meidän viisuraatimme antoi Israelille nolla pistettä.

        Luulisi, että vähän enemmän suomalaisia olisi antanut äänensä kuin kaksitoista (12) tyyppiä.


      • Anonyymi00148
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Suomessa eikä tämän maan viisubiisissä ollut mitään hävettävää. Mutta Israelissa on, miten hlvt:ssä ne kehtaavat olla olemassa ja osallistua.

        Hybä , että on Israel olemassa. Pitää kurissa arabiterroristipaskat.


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Huonolaatuista mekastusta ja irvokkaita esityksiä.

        Ei normaalia musiikkia eikä noista pelleistä yksikään edes osaa lauaa.

        Jonkinlaisia kurkkuääniä vain päästelevät.

        Suomi on ennenkin saanut monelta maalta pyöreät nolla pistettä. Se on ihan normaali äänestystulos Suomen kohdalla.

        Etukäteen voitosta vouhkaaminen aiheuttaa närää muiden maiden porukoissa ja kosto elää: pisteitä ei heru!

        Ensi vuonna mennään omalla esityksellä viisuihin ja pidetään omat odotukset omana tietona ja ollaan hiljaa. Haastatteluissa ei sanota kuin muutama sana ja ollaan silleen että no mitäs tässä odotellaan sen valossa miten on menestytty tähänkin asti. Ehkä sellainen vaatimattomuus ja nöyryys puheissa puree paremmin kuin ylimielinen tällä tullaan nyt voittamaan asenne.
        Mitä esitykseen tulee ja siihen, mitä sen pitäisi olla ensikerralla, on vaikea sanoa muuta kuin että sen on oltava sellainen joka iskee viisuissa parhaiten vuonna 2027. Ei niitä muuten voiteta, kuin että satutaan onnistumaan tekemään kappale ja esitys, joka kerää pisteitä eniten. Sattumien summa, ei mitenkään ennustettavissa kuten ei lottovoittokaan.


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00148 kirjoitti:

        Hybä , että on Israel olemassa. Pitää kurissa arabiterroristipaskat.

        Miten? Tappamalla. Nehän eivät kykene pitämään "kurissa" edes itseään. Hah.


      • Anonyymi00174
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        SUOMI VOITTI EUVIISUT koska SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA eli SUOMI VOITTI! Olemme Jumalan suosiossa
        Anonyymi-ap
        2026-05-17 13:14:47

        SUOMI ON EUROVIISU-VOITTAJA !!

        SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA, ELI SUOMI VOITTI !!!!

        Olemmeko jo takaisin Jumalan suojeluksessa?

        Ei olla , 80 prosenttia suomalaisista äänestää kok kesk sdp vihvas rkp vasliberaalivoke väkeä eli saatan..... rankaisu tulee varmasti ja alkaa näkyä jo. Väki ja omistus poistuu suomalaisista.


      • Anonyymi00182
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        SUOMI VOITTI EUVIISUT koska SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA eli SUOMI VOITTI! Olemme Jumalan suosiossa
        Anonyymi-ap
        2026-05-17 13:14:47

        SUOMI ON EUROVIISU-VOITTAJA !!

        SUOMI ÄÄNESTI ENITEN ISRAELIA, ELI SUOMI VOITTI !!!!

        Olemmeko jo takaisin Jumalan suojeluksessa?

        Mielisairaalastako kirjoittelet!


    • Anonyymi00002

      Nyt ensimmäistä kertaa epäilyttävät yleisöäänet voittajan kohdalla. Enemmän tanssiesitys kyseessä kuitenkin kuin varsinaisesti hyvä musiikkikappale. Ja voitto oli vieläpä ylivoimainen.

      • Anonyymi00059

        Joopa joo kauheeta meukaamista😱


    • Anonyymi00003

      Kuuntelin äsken Suomen tämän vuoden viisuehdokkaasta ensi kertaa. Varma voitto se olisi ollut. Kyllä vaan. Ei mitään epäselvää. Jos kisa olisi reilu.

      Mutta se taannoinen Israelin ja Itävallan medioiden ylimielinen ja epädiplomaattinen boikotointi, jotka kaksi haastatteluryhmää kameroineen. Hetken se olisi vain ottanut vastata kysymykseen tai kahteen. Niin kuin muidenkin maiden. Mutta ei. Ylpeys ja se oma maailmankuva. Diplomatia oli poissa.

      Se nyt ratkaisi kisan tappioksemme. Vaikka kappale olisi paras, niin kuin se olikin sitä ylivoimaisesti. Niin valitettavasti politiikka vaikuttaa noissa kisoissa suuresti, etenkin tuomariston antamiin ääniin. Tästä varoitettiin jo tuolloin heti tuoreeltaan ja nyt se realisoitui kuten ennalta kerrottiin.

      • Anonyymi00005

        Lisään: politiikka sisältää tässä tapauksessa vahvasti myös uskonnot vaikka kisat kuinka liberaaleilta noin ajankuvallisesti ulospäin vaikuttaisivatkin. Sinne meni verorahat, työ ja vaiva hukkaan taas. Oppikaa jo.


      • Anonyymi00008

        Mitä parasta on
        vinkuja miehessä

        ja viulun vingutuksella kidutusta lisätään? Ei ole minusta mikää "hyvä" kappale joka kiduttaa ihmistä.

        Kappale nimi myös viittaa ww2 julmaan aseeseen, liekinheitin natsien ja muutkin toki?


      • Anonyymi00009

        Oliko tuo jotain sarkasmia? Surkeassa porukassa aavistuksen verran vähiten huono, sanoisin.


      • Anonyymi00010

        Se oli näkyvä uutinen suomessa, mutta tuskin vaikutti yleisöääniin juurikaan. Yleisöäänet keskittyivät mielestäni nyt liikaa voittajalle ja tanssiesitykselle. Niukan voiton olisi vielä ymmärtänyt.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mitä parasta on
        vinkuja miehessä

        ja viulun vingutuksella kidutusta lisätään? Ei ole minusta mikää "hyvä" kappale joka kiduttaa ihmistä.

        Kappale nimi myös viittaa ww2 julmaan aseeseen, liekinheitin natsien ja muutkin toki?

        oli kai se ww1 myös liekinheitin?


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Oliko tuo jotain sarkasmia? Surkeassa porukassa aavistuksen verran vähiten huono, sanoisin.

        No yleensä se paras valitaan jos ei politiikalla ratkaista.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Se oli näkyvä uutinen suomessa, mutta tuskin vaikutti yleisöääniin juurikaan. Yleisöäänet keskittyivät mielestäni nyt liikaa voittajalle ja tanssiesitykselle. Niukan voiton olisi vielä ymmärtänyt.

        Ihan varmasti vaikutti. Noissa maissa Suomen ohella paljon Israelia tukevia maita. Lisäksi siellä oli nollapisteidenantajissa silmiinpistävänä mm. esim. Italia (vatikaani, mafia, kazaarijuutalaiset) ja Sveitsi pankkimaailman kroisos (kazaarijuutalaiset).


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Ihan varmasti vaikutti. Noissa maissa Suomen ohella paljon Israelia tukevia maita. Lisäksi siellä oli nollapisteidenantajissa silmiinpistävänä mm. esim. Italia (vatikaani, mafia, kazaarijuutalaiset) ja Sveitsi pankkimaailman kroisos (kazaarijuutalaiset).

        Lisään: Sveitsi saattoi myös osin solidaarisuudesta kompata naapuriaan Itävaltaa jolta Pete ja Linda eväsi haastattelun. Yhteisvaikutus. Nolla pistettä.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        No yleensä se paras valitaan jos ei politiikalla ratkaista.

        Sinun mielestäsi Suomen kuuluisi voittaa,ja muiden pitäisi se myöntää TÄHH?
        Etköhän nyt ole vaan tyypillinen HUONO HÄVIÄJÄ, kuten suomiurheilija koottuine selityksineen..:)

        Politiikalla ratkaista.....HEHE


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Lisään: Sveitsi saattoi myös osin solidaarisuudesta kompata naapuriaan Itävaltaa jolta Pete ja Linda eväsi haastattelun. Yhteisvaikutus. Nolla pistettä.

        HUUMORI vaan paranee..


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mitä parasta on
        vinkuja miehessä

        ja viulun vingutuksella kidutusta lisätään? Ei ole minusta mikää "hyvä" kappale joka kiduttaa ihmistä.

        Kappale nimi myös viittaa ww2 julmaan aseeseen, liekinheitin natsien ja muutkin toki?

        USA:n joukot käyttivät niitä japanilaisia vastaan. Elinajan odote taistelussa oli liekinheitintä käyttäneellä sotilaalla hyvin lyhyt. Japanilaiset vihasivat liekinheitinmiehiä kuin ruttoa.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mitä parasta on
        vinkuja miehessä

        ja viulun vingutuksella kidutusta lisätään? Ei ole minusta mikää "hyvä" kappale joka kiduttaa ihmistä.

        Kappale nimi myös viittaa ww2 julmaan aseeseen, liekinheitin natsien ja muutkin toki?

        "....viulun vingutuksella kidutusta lisätään? " Kyllä, milläpä muulla. Olet vissiin nähnyt Hitchkokin Psykon? Jousisoittimilla luodaan sellainen kauhuefekti että ei olisi tosikaan.


      • Anonyymi00118

        No se tilannehan nyt sitten taas oli tavallistakin tavallisempi. Suomi, kuten muutkaan suositut, eivät ehdi tilanteessa antaa haastatteluja jokaiselle halukkaalle. Silloin käy niin, että osan ohitse joutuu kävelemään.

        Tässä Israelin lehdistön edustaja näki kuitenkin ilkityön mahdollisuuden ja maalasi kuvan, jossa nimenomaisesti kansalaisuuden takia oltaisiin kieltäydytty haastattelusta. Kyllä siellä tiedettiin oikea asian laita, mutta propaganda toimi ja läpäisi monet lehdet noin vain. Sinäkin uskot aivan aidosti, että näin se meni.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mitä parasta on
        vinkuja miehessä

        ja viulun vingutuksella kidutusta lisätään? Ei ole minusta mikää "hyvä" kappale joka kiduttaa ihmistä.

        Kappale nimi myös viittaa ww2 julmaan aseeseen, liekinheitin natsien ja muutkin toki?

        On varmaan vaikea ymmärtää runollisuutta ja laulujen sanoituksia, ehkä arkipuhettakin, jos metaforat ovat vaikeita ymmärtää. Kirjaimellinen tulkinta tuottaa hämmennystä runsain määrin. Kuten nyt tässä, missä ajattelet kirjaimellisesti liekinheitintä aseena ja käsittämättä jää, mitä sillä laulun sanoituksessa tarkoitetaan.

        En välttämättä osaa auttaa, mutta yritän. Tässä laulussa sillä tarkoitetaan vain sitä, että kaipuun kohde saa rakkauden liekit leimuamaan rinnassa kuumina, eli saa rakastumaan itseensä voimakkaasti.


    • Anonyymi00004

      Kuka euroviisumusiikkia kuuntelisi enää

      • Anonyymi00006

        Putin ja venäläiset


      • Anonyymi00060

        Kyllä on surkeaksi mennyt Euroviisut,ei mitään tekemistä musiikin kanssa.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Putin ja venäläiset

        Tuonnehan voittokappaleen syntysäveletkin johtaa.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Kyllä on surkeaksi mennyt Euroviisut,ei mitään tekemistä musiikin kanssa.

        Surkeita esityksiä ei musiikilla ole enää mitään merkitystä viimeinen kerta kun katson


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Putin ja venäläiset

        Onko Putin siis homp, homp, homppeli??


      • Anonyymi00120

        Euroviisut ovat maailman suurin laulukilpailu ja yleisöä on valtava määrä. Moni kappale keikkuu kuunnelluimpien listoilla. Että kyllähän kuuntelijoita riittää sankoin joukoin.


    • Anonyymi00007

      Miksi israel saa osallistua ja miksi suomi ei boikotoinut?

      • Anonyymi00011

        Suomen esiintyjät hävisivät nimenomaan juuri siksi kun skippasivat israelin ja itävallan mediahaastatteluhetkituokion.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Suomen esiintyjät hävisivät nimenomaan juuri siksi kun skippasivat israelin ja itävallan mediahaastatteluhetkituokion.

        Ylimieliset kommarit


      • Anonyymi00025

        Hyvät tavat kaunistavat.

        Eikä olisi maksanut varmaan edes minuuttia max kahta kolmea enempää nuo haastattelut itävalta-israel medioille.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Suomen esiintyjät hävisivät nimenomaan juuri siksi kun skippasivat israelin ja itävallan mediahaastatteluhetkituokion.

        Olen samaa mieltä, ajattelin näin jo ennen kisoja, kun kuulin että nämä artistit kävelivät ylpeästi Itävallan ja Israelin haastattelijoiden ohi.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Suomen esiintyjät hävisivät nimenomaan juuri siksi kun skippasivat israelin ja itävallan mediahaastatteluhetkituokion.

        Israel on sotaakäyvä maa miksi saa osallistua euroviisuihin mutta Venäjä ei kaikki on niin puolueellista siksi euroviisut jäävät osaltani unholaan petkutusta koko meininki


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Israel on sotaakäyvä maa miksi saa osallistua euroviisuihin mutta Venäjä ei kaikki on niin puolueellista siksi euroviisut jäävät osaltani unholaan petkutusta koko meininki

        Oletko ikinä koskaan kuullut välimerkeistä mitään? Pilkuista ja pisteistä yms.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Israel on sotaakäyvä maa miksi saa osallistua euroviisuihin mutta Venäjä ei kaikki on niin puolueellista siksi euroviisut jäävät osaltani unholaan petkutusta koko meininki

        No sen takia kun he elää vielä 1940 luvulla kun esim Puola sentään ajatellut että pitää jatkaa vaikka historiassa se natsi juttu tapahtui nuo Jeesus paskat kusettajat eivät älyä että heissä vikaa ja he ovat isointa monimuotoisuutta tässä maailmassa tällä hetkellä Isiksen ja muiden järjestöjen kanssa


    • Anonyymi00018

      Ei ne ihan tasaväkiset veisuut olleet kun moni maa boikotoi.

    • Anonyymi00020

      90% aloittajan ja yleisön
      ”tiedosta”
      on median luomaa valhetta.

    • Anonyymi00021

      Tanssiesitys voitti ja saanut varmasti paljonkin ääniä esimerkiksi Turkista, mutta ei olisi pitänyt olla mielestäni noin ylivoimainen. Australian esitys tyylikäs ja oikea musiikkikappalekin, jolle tuollaisen äänien keskittymisen olisi ymmärtänytkin.

      • Anonyymi00026

        Olen enkeli, olen demoni.._ja riot- sana toistu i yli 10 kertaa ja jamaikalaisperäinen sana bangeranger yhtä monta kertaa, ja tarkoittaa mellakoijaa.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Olen enkeli, olen demoni.._ja riot- sana toistu i yli 10 kertaa ja jamaikalaisperäinen sana bangeranger yhtä monta kertaa, ja tarkoittaa mellakoijaa.

        "Bangarang" on Jamaikan englantia ja tarkoittaa samaa kuin Riot, eli mellakkaa. Vaikka a-kirjain onkin persässäi niin ei se tuon sanan merkitystä muuta, toisin kuin YLEn artikkelissa esitetään.

        https://yle.fi/a/74-20226363


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        "Bangarang" on Jamaikan englantia ja tarkoittaa samaa kuin Riot, eli mellakkaa. Vaikka a-kirjain onkin persässäi niin ei se tuon sanan merkitystä muuta, toisin kuin YLEn artikkelissa esitetään.

        https://yle.fi/a/74-20226363

        AI:
        "Bangarang on alun perin jamaikalaista englannin puhekieltä (slangia). Se tarkoittaa suomeksi muun muassa meteliä, hälinää, riitaa, häiriötä tai sekasortoa"


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        "Bangarang" on Jamaikan englantia ja tarkoittaa samaa kuin Riot, eli mellakkaa. Vaikka a-kirjain onkin persässäi niin ei se tuon sanan merkitystä muuta, toisin kuin YLEn artikkelissa esitetään.

        https://yle.fi/a/74-20226363

        Kyllä näiden esitys ja video olivatkin kuin tämän päivän suomalaisesta koulusta tai vihervassareiden oppikirjasta.


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        AI:
        "Bangarang on alun perin jamaikalaista englannin puhekieltä (slangia). Se tarkoittaa suomeksi muun muassa meteliä, hälinää, riitaa, häiriötä tai sekasortoa"

        Meteliä ja häiriötä se pelkästään toden totta olikin. Ei mitään tekemistä musiikkigenren kanssa. Sekopäistä touhua, bingbang-ihmisiä hyppimässä ja hytkymässä eestaas. Viisuissa ei ole mitää järkeä enää, parhaat päivät on eletty. Mitään ei jää mieleen, rahaa poltetaan kuin roskaa mokomiin "esityksiin". Sirkusta - eikä siihenkään voi verrata. Erikoisuuksien tavoittelua kun ei keksitä enää mitään kaunista. Suomella oli sentään jotain tasoa tavoitettu. Ei tarvitse hävetä. Linda ja Lindan viulu, Peteä unohtamatta.


      • Anonyymi00152
        Anonyymi00134 kirjoitti:

        Meteliä ja häiriötä se pelkästään toden totta olikin. Ei mitään tekemistä musiikkigenren kanssa. Sekopäistä touhua, bingbang-ihmisiä hyppimässä ja hytkymässä eestaas. Viisuissa ei ole mitää järkeä enää, parhaat päivät on eletty. Mitään ei jää mieleen, rahaa poltetaan kuin roskaa mokomiin "esityksiin". Sirkusta - eikä siihenkään voi verrata. Erikoisuuksien tavoittelua kun ei keksitä enää mitään kaunista. Suomella oli sentään jotain tasoa tavoitettu. Ei tarvitse hävetä. Linda ja Lindan viulu, Peteä unohtamatta.

        Maailma on muuttunut ja musiikki sen myötä. Jokaisella ajalla on omat ilmiöt ja olosuhteet, jotka vaikuttavat siihen, millaista musiikkia minäkin aikana tehdään. Maailman meno musiikin tekijöiden ympärillä vaikuttaa siihen, millaista he tuottavat. Jostakin ne ideat aina tulevat.


    • Anonyymi00022

      Aikansa elänyt kisa,jotain uutta tilalle!Laulukisa ja showkisa erikseen.

      • Anonyymi00027

        Kyllä showesitys kuuluu asiaan, mutta musiikilla voisi olla jonkinlaiset kriteerit.


      • Anonyymi00122

        Lauluhan ei tässä tarkoita laulamista, vaan sitä laulua, kappaletta, esitystä.

        Kun kyseessä on maailman suurin musiikkikilpailu, en nyt näkisi, että se on aikansa elänyt. Kilpailevia kisoja voi aloittaa kuka hyvänsä halukas.


    • Anonyymi00023

      POO ROM POM POM POROMPO ROMPO POROMPO ROM

    • Anonyymi00028

      Viisuilla on siirretty jo pitkään verovaroja ylikansallisten viihdejättien omistajille. Tyhmille tarjotaan välkettä huijauksen peittämiseksi. Viisut pitäisi siirtää kaupallisille kanaville kaiken muun viihteen ja urheilun kanssa, mutta verovarat ovat liian houkuttelevia ja suoranainen elinehto yksityisille toimijoille. YLEstä on tehty yritystukirahasto.

    • Anonyymi00032

      >>Huonolaatuista mekastusta ja irvokkaita esityksiä.

      Jäin ihmettelemään, kuinka suomen esityksen jälkeinen poppoo pystyi seisomaan 45 asteen kulmassa olleella "tasanteella".
      Ei, selevinnyt, kävin heti nukkumaan

    • Anonyymi00037

      Kyllä on muuttunut maailma ja viisut, mitä sekavampaa, sen parempi.

      • Anonyymi00040

        Kun kuuntelee youtubesta israelin ja bulgarian kappaleet uudestaan, ei voi kun ihmetellä valintoja. Mutta näin se on mennyt ennenkin, noissa pippaloissa. "uutta musiikkia" totta tosiaan mutta ei sitä jaksa kuunnella. tuskin soivat voittajasävelmät kertaakaan, ylenkään kanavilla.


      • Anonyymi00066

        Johtuisiko viisujen sekavuus siitä, että kaikki, koko muoalima tuntuu olevan sikin sokin sekaisin.


      • Anonyymi00154
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kun kuuntelee youtubesta israelin ja bulgarian kappaleet uudestaan, ei voi kun ihmetellä valintoja. Mutta näin se on mennyt ennenkin, noissa pippaloissa. "uutta musiikkia" totta tosiaan mutta ei sitä jaksa kuunnella. tuskin soivat voittajasävelmät kertaakaan, ylenkään kanavilla.

        Entäs muotiesitykset? Monesti nähnyt jotain kummallisia asuja, joita on nähnyt vain yhden kerran sen jonkun mallin päällä ja sen jälkeen ei ole moista asua tullut missään kaduilla vastaan. Ei edes kuvissa.
        Musiikissa sama, että tehdään biisejä vain yhtä showta, näytöstä varten, ettei sitä sitten jatkossa ole tarkoitus kenenkään kuunnella. Esim. tämän vuoden Englannin ja Itävallan kappaleita tuskin moni kuuntelee jatkossa. Itse toivon, etten satu niitä enää ikinä missään kuulemaan, en edes huonolla tuurilla. Englannin kappale sai joltain uniikilta höperöltä sen yhden ainoan äänen.


    • Anonyymi00041

      Jo vuosia ollut vähemmistöhörhöjen esiintymiskilpailu!!!

      • Anonyymi00123

        Meinaatko? Vai etkö vain ole katsonut ja luulet, kun olet kuullut näin sanottavan?


    • Anonyymi00044

      Oon aina ihmetellyt miten lähi-itämaa Israel on Eurooppaa, ja nyt Australiakin.

    • Anonyymi00045

      Friikkiviisut ne on nykyään.
      Mitä sairaampi ja hullumpi esitys niin voittaa.

      • Anonyymi00155

        Jos huono maku olisi ratkaissut, olisi Itävalta voittanut.


    • Anonyymi00047

      Ei tosiaankaan ole ollut vuosikymmeniin mikään musiikki / laulukilpailu.
      Kaikki tulee valmiilta taustanauhoilta.Värivalot vilkkuu ja välkkyy,
      tuulikoneet puhaltaa,byrotekniikka,lavashow toimii.
      Artisti / artistit on laulavinaan,sätkynukkelauma hyppii taustalla.

      Esitys alkaa,kuuluttakaa artisti lavalle ja käynnistäkää nauhuri.
      Äänestykset on ihan perseestä vedetty,niin kieroa peliä,
      taustalla häärii tuotantoyhtiöiden mogulit,jotka loppupeleissä,
      antaa pisteet tietyille kilpailijoille,yleisöäänillä ei ole paskanvertaa mitään tekemistä.
      Hei taas me viisuillaan,siinähän on kansalle sirkushuvia

      • Anonyymi00124

        Esiintyjät laulavat suorana, mutta musiikki tulee nauhalta. Poikkeuksena edustajamme Linda Lampenius, joka soitti myös livenä.


    • Anonyymi00048

      Itseäni ilahdutti että voittajakappaleen esittäjä oli nuorempi nainen jolla ihan hyvät tissit!

      • Anonyymi00049

        Viimeinkin edes yksi järkevä näkökulma.


      • Anonyymi00051

        Voittaja sai ylivoimaisesti eniten ääniä, ja se on tietty viisukappaleista youtubessa nyt eniten katsotuin liki 9 miljoonalla katselulla.
        Biisissä on paljon sanomaa, laita päälle autom. tekstitys-käännös suomenkielelle. https://www.youtube.com/watch?v=EltgrumKJfk
        ( DARA - Bangaranga (LIVE) | Bulgaria 🇧🇬 | Grand Final | Winner of Eurovision 2026 )


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Viimeinkin edes yksi järkevä näkökulma.

        Voitti ylivoimaisesti tissien mitalla.🤣👍😀


      • Anonyymi00054

        Voittaja oli lisäksi heteronainen, ja hän mainitsi aviomiehensä yhdessä haastattelussa


    • Anonyymi00052

      Suomi is per.......tä

      • Anonyymi00065

        Ihan vapaasti saat mennä vaikka mihin maailmankolkkaan. Hep-hep ja hus-hus.


    • Anonyymi00055

      Hihhulit äänestävät aina Israelia. Musiikilla ei ole mitään merkitystä.

      • Anonyymi00064

        Miksi ihmeessä Suomen raati koostuu hihhuleista? Käsittämätöntä ja raivostuttavaa.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä Suomen raati koostuu hihhuleista? Käsittämätöntä ja raivostuttavaa.

        Suomen RAATI ei äänestänyt Israelia ollenkaan.
        Suomen yleisö antoi sille 12 pistettä.

        Tutustu ensin euroviisujen äänestyskäytäntöön, ja kommentoi vasta sitten, kun tiedät mitä kommentoida.


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Suomen RAATI ei äänestänyt Israelia ollenkaan.
        Suomen yleisö antoi sille 12 pistettä.

        Tutustu ensin euroviisujen äänestyskäytäntöön, ja kommentoi vasta sitten, kun tiedät mitä kommentoida.

        Siis suomalaisista 12 kpl äänesti Israelia. Vai mitä hlvt:ä?


    • Anonyymi00056

      Selkein todiste kyseiselle väitteelle on se tosiasia, että jopa Lordi on voittanut Euroviisut aikoinaan!? Biisihän ei ole mikään taideteos vaan ihan kellari-bändi kamaa mitä kaikki vetää alussa treenikämpällä, kun tärkeintä on se ääni ja mielikuvitus...

      • Anonyymi00058

        On se silti parempi kuin yksikään voittaja sen jälkeen!!!


      • Anonyymi00061

        No yleensä kantaa ottavat biisit menestyy euroviisuissa, sanoitukset on tärkeitä.
        2006 Lordilla oli voittobiisissään sanomaa, kuin myös tämänvuoden voittajalla Dara:lla.
        Rakkausluritukset ei viisu-äänestyksissä ihmisiä jaksa kiinnostaa.
        Sitäpaitsi suomenkieli on suht. tökerön kuulloista, ulkomaisesta kuulijasta melkein yhtä kamalaa kuin joku ukrainan- tai saamen kieli.


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        No yleensä kantaa ottavat biisit menestyy euroviisuissa, sanoitukset on tärkeitä.
        2006 Lordilla oli voittobiisissään sanomaa, kuin myös tämänvuoden voittajalla Dara:lla.
        Rakkausluritukset ei viisu-äänestyksissä ihmisiä jaksa kiinnostaa.
        Sitäpaitsi suomenkieli on suht. tökerön kuulloista, ulkomaisesta kuulijasta melkein yhtä kamalaa kuin joku ukrainan- tai saamen kieli.

        Käärijä tuli toiseksi suomenkielisellä laulullaan.


    • Anonyymi00062

      Suomen raamattu-uskoiset, etenkin Karjalan evakot jälkeläisineen uskovat Karjalan luvattuun maahan kuin myös juutalaisten luvattuun maahan. Saako sen varjolla tehdä ihan mitä vaan? Mielestäni ei.

      Raamattu ei ole minkäänlainen peruste tai lupa yhtään mihinkään saati kansanmurhaan ihmisiä kohtaan, joilta israelilaiset itse ovat vieneet heidän elinalansa.

      Suomalaiset ovat mieleltään kriminaaleja, jos tukevat israelin toimia.

    • Anonyymi00069

      Olen niin kyllästynyt euroviisuihin, että jätin katsomatta. Se oli hyvä ratkaisu.

      • Anonyymi00125

        Vinkkinä, että jos kyllästyttää, niin kannattaa skipata myös aiheesta keskustelemiset. Ei ole pakko rasittaa itseään kertomalla, onko vai eikö ole katsonut.


    • Anonyymi00070

      Euroviisujen taso oli huono mutta taas kerran täytyy todeta ettei hyvällä musiikilla ole mahdollisuutta voittaa voittokappale oli surkea jotkut kakarat ilmeisesti äänestivät Suomella oli musiikillisesti ja muutenkin taidokas esitys ja kuitenkin hyvä sijoitus kun ottaa huomioon osanottajien määrän

    • Anonyymi00075

      Paras voitti joten pulinat pois senkin tumpelot.

      • Anonyymi00078

        Joo, näin se asia vaan on. Bulgaria voitti koko kilpailun ylivoimaisesti keräten yhteensä peräti 516 pistettä kappaleella Bangaranga jonka esitti artisti nimeltä Dara. https://www.youtube.com/watch?v=EltgrumKJfk


    • Anonyymi00076

      Israel kerää säälipisteet vaikka tois lehmän lavalle ammumaan ( ei ampumaan).
      Siellä elävät terroristien tulituksen alla, liikkua ei uskalla, hyvä että voivat edes laulaa. Henkiriepu voi lähteä minä hetkenä hyvänsä! Ja mitään pahaa koskaan kenellekään eivät nuo Jumalan valitut ole koskaan tehneet!

      Palestiina taas ei voi osallitua kun sillä ei ole maata.

    • Anonyymi00077

      Suomi ei olisi pärjännyt tuossa kisassa musikaalisten ansioidenkaan perusteella.

      • Anonyymi00126

        Mutta Suomihan pärjäsi. Milläs ansioilla se sitten tapahtui?


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        Mutta Suomihan pärjäsi. Milläs ansioilla se sitten tapahtui?

        Tuollaisille, jotka kommentoivat tietämättä mistään mitään, ei kannata aikaansa ja vaivaansa kuluttaa.


    • Anonyymi00081

      suuri osa jotain ihme friikkejä hillumassa ja mölyämässä jota ei oikeen musiiksi ja laulamiseksi voinut kutsua

    • Anonyymi00084

      Raatien nuorennus näkyy. Tällaiset ankarangat pärjää jatkossakin ja vanhemmat katsojat hiipuvat pois.
      Suomen viisu soitettiin loppuun jo ennen kisoja, porukka kyllästyi. Tosin parempia laulajia löytyi kisasta. Silti ihmeen vähän sai Liekinheitin raati- ja yleisöääniä.
      Loreenin ennakkoasema kesti, voitto tuli. Kaj ja Liekinheitin tippuivat kunnolla. Onko kuitenkin englanninkieli ratkaiseva voittoa ajatellen?

    • Anonyymi00086

      Juutalaiset ovat keksineet/kaapanneet koko euroviisun homoaatteen levittämiseksi eurooppalaisille?
      Laulaminen ei todellakaan liity kisoihin, ehkä joskus Abban aikoihin niin oli.

      • Anonyymi00090

        Kahtena vuonna peräkkäin saatiin homovoittaja. 2024 ja 2025. (Sveisi ja Itävalta).


      • Anonyymi00101

        Abban Waterloo on kylläkin ihan tyhmimmästä päästä näitä euroviisuja.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Abban Waterloo on kylläkin ihan tyhmimmästä päästä näitä euroviisuja.

        Se oli vuoden 1974 tuote. Se piti esittää juuri tuona vuonna, jotta sillä viisut voitettiin. Jos olisi esitetty ennen vuotta 74 tai vuoden 74 jälkeen, ei olisi viisuvoittoa näkynyt eikä kuulunut.


    • Anonyymi00087

      Hinttapulien keimailujuhla. Musiikki täyttä paskaa.

    • Anonyymi00088

      Onko Suomessa euroviisujen vedonvälittäjää ?
      Naurettava että tämä kansa saadaan mihin tahansa uskomaan mediavyörytyksellä.

      • Anonyymi00127

        Mihinpä kansa nyt saatiin uskomaan?


    • Anonyymi00089

      Täytyy omistaa oikeanlainen poliittinen näkemys, jos aikoo pärjätä nykyään niissä.

      • Anonyymi00128

        Kellä se oikeanlainen näkemys nyt sitten oli? Vai onko Bulgarialla, Israelilla, Romanialla, Australialla ja Italialla jotenkin kovin samanlainen näkemys?


    • Anonyymi00091

      Siinä ei ole mitään ihmeellistä, jos Israel osallistuu kunhan sen kappaleessa ei rikota Euroviisujen sääntöjä. Ne jotka Euroviisut oikeasti pilaavat ovat nykyisen Suomen kaltaiset viisuja/ musiikkia politisoivat kaksinaismoralistit.

      • Anonyymi00129

        Minusta kisaa kyllä pilaa sen politisointi, massaäänestyskampanjat, äänten ostamiset sun muut. Eikö sitä voi käydä rehellisesti vaan tarvitaan sääntömuutoksia estämään suhmurointi?


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00129 kirjoitti:

        Minusta kisaa kyllä pilaa sen politisointi, massaäänestyskampanjat, äänten ostamiset sun muut. Eikö sitä voi käydä rehellisesti vaan tarvitaan sääntömuutoksia estämään suhmurointi?

        Musiikkia ja politiikkaa ei pitäisi ikinä sekoittaa, kuten ei olisi pitänyt ikinä lähteä sekoittamaan uskontoa ja politiikkaa. Jos ruoanlaiton sekottaisi maalaamiseen, tulisi aterian jälkeen sairaalareissu.


    • Anonyymi00093

      Euroviisut eivät ole enää olleet Euroovision laulukilpailuja 20 vuoteen. Nykyään viisut ovat erikoisten, normaalista poikkeavien ihmisten kokoontumisajo ja esitteleminen maailmalle, ei muuta. Mielipuolista ja lapsellista teatteria. Voin pahoin jos katson tuollaista, siis en katso. Isoja pikkulapsia kaikki.

    • Anonyymi00098

      Serbia oli todella aliarvostettu samoin Itävalta ja Italia oli parempi kuin vaikka Israel ja Iso Britannian ja Israelin pisteet olisi voinut kääntää toisin niin oikeus olisi tapahtunut ja ollut oikein

    • Anonyymi00100

      Nämä ennakkosuosikit ovat vedonvälittäjien rahastuskuoppia. Aina joku pönttö uskoo kusettajia. Ei voi auttaaa.

    • Anonyymi00102

      Jahka Putte järjestää jälleen interviisut, niin saadaan oikea musiikki takaisin.

    • Anonyymi00103

      Poliittinen ollut kait alusta saakka. Pelkkä hyvä kappale ei suo välttämättä voittoa.

      Naapurit äänestää usein toisiaan ja loukkaantuu muista maista. Lahjonnalla vaikutetaan myös.

      Käärijänkin voitto annettiin Ruotsille koska Ruotsi halusi Euroviisut itselleen seuraavaksi vuodeksi.

      Nyt oli venäjästä lähtien vaikuttamassa Bulgarian voittoon joita maina mm. bysanttilaisuus yhdistää.

      • Anonyymi00107

        Käärijä oli ihan pas.a ja siksi hävisi


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Käärijä oli ihan pas.a ja siksi hävisi

        Paskaa joo niin kuin lähes kaikki siellä olleet viime vuosina vaan ruotsia parempi oli mutta musiikkimaailman vaikuttavat kihot päätti voittajan.


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Käärijä oli ihan pas.a ja siksi hävisi

        Sehän tuli toiseksi sinä vuonna. Kaukana häviöstä sellainen.


      • Anonyymi00158
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Sehän tuli toiseksi sinä vuonna. Kaukana häviöstä sellainen.

        Oli väärä vuosi. Käärijä olisi voittanut, mutta kun Ruotsin piti voittaa, jotta saatiin viisut Ruotsiin Abban 50 v kunniaksi. Kyllä täytyi olla Ruotsille aika saatanan tärkeä ja suuri ylpeilyn aihe tuo Waterloolla voittaminen vuonna 1974. Siksi voitto ryöstettiin Käärijältä.
        Siellä Ruotsissa varmaan tälläkin hetkellä joku vanhempi herra hakkaa hulluna pianon koskettimia ja pari vanhempaa rouvaa hoilaa Waterloota kotikaraokessa, kuin tuo vuoden 74 voitto olisi tämän päivän asiaa. Usko pois.
        Vuonna 2033 Ruotsi kahmii voiton jumbosijalta vain jotta viisut saadaan Ruotsiin Abban 60 v kunniaksi. Usko pois ja sano minun sanoneen sitten kun Euroviisut 2033 on pidetty ja nähtiin miten kävi. Mä oon tästä varma ja siksi profetoin tämän täällä.


    • Anonyymi00104

      Osallistujat valitaan sukupuolen väärentäjä. Biologiset miehet ovat naisen vaatteissa,tyttölapset muutettu miehiksi hormoneilla ja ilkomäön muutoksilla. Eu johtajat ja tunnetut viihde tähdet. Biologisilla m ja n eivät pääse mihinkään, muurarit yms aina valitaan tv elokuvat. Joka maassa aina esillä edustajat. Ne oikein haluaa näyttää kulttinsa

      • Anonyymi00131

        Oletko sinä katsonut Euroviisuja ikinä...?


    • Anonyymi00105

      Perseestä koko ns. Viisut. Ihan vitsi koko tapahtuma.

    • Anonyymi00106

      Israelilaisten kimppuun hyökkäsivät terroristit niin tottakai heitä tuetaan

      • Anonyymi00108

        Itse on terroristeja ja pahiksia,khazarian mafia ei mitään raamatun juutal, hah hah. Valheita rikoksia ja ruumiita..


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Itse on terroristeja ja pahiksia,khazarian mafia ei mitään raamatun juutal, hah hah. Valheita rikoksia ja ruumiita..

        Älä viitsi orpoilla


      • Anonyymi00132

        Varmaan moni tukeekin ja esimerkiksi lahjoittaa rahaa. Mutta miten se liittyy musiikkikilpailuun? Miten se Israelin kansa voi paremmin, jos muusikot pärjäävät kisassa tai eivät pärjää?

        Eihän Israelilla tänä vuonna edes ollut enää vaikuttamiskappaletta, kuten kahtena edellisenä. Aivan tavallinen rakkauslaulu.


    • Anonyymi00111

      Euroveisuut ovat olleet jo usean vuoden ajan poliittisen ideologian ja hyvesäteilyn alttari. Se voittaa jonka halutaan lähettävän jokin poliittinen viesti.

      Uskomatonta scphscshkaaa siis koko "kilpailu".

    • Anonyymi00112

      No ei ole. Suomi teki viisuista poliittisen sirkuksen, joissa säännöt vaihtelevat poliittisesta pärstäkertoimesta riippuen.

    • Anonyymi00113

      Kaksi edellistä vuotta Euroviisut oli Israelin poliittinen näyttämö. Kappaleet olivat propagandaa ja ääniä masinoitiin valtiollisilla kampanjoilla, väitetysti myös ostettiin. Likaista peliä pelattiin varsinaisessa tapahtumassa. Tänä vuonna on siksi sääntömuutoksia, koska muita maita olisi jäänyt aika runsain määrin pois, ellei Israelin toimintaan olisi millään tavalla puututtu.

      Politiikka on kuitenkin nyt tavallistakin vahvemmin mukana äänestyksessä. Vaikka tänä vuonna Israelin kappale oli tavallistakin tavallisempi rakkauslaulu, kampanjointi Israelin puolesta oli kova. Kampanjointia oli myös sitä vastaan.

      Suomalaisartistit eivät ole olleet ennakkosuosikkeja koskaan siten kuin tänä keväänä. Voittoa sillä ei herunut, mutta hyvä sijoitus kyllä.

      Vedonlyönnissä muuten edellisten vuosien tulenarka tilanne oli huomioitu ja Israelin oletettiin kahmivan yleisöääniä, mutta pärjäävän heikosti tuomariston kanssa. Toisin kävi; tuomaristo antoi odotettua enemmän pisteitä, mutta yleisön suosikki oli Bulgaria reilulla äänienemmistöllä.

      Yllätyksiä saattoi tuoda esimerkiksi se, että tuomaristojen vaatimuksiin oli lisätty suurempi koko ja kaksi nuorta jäsentä.

    • Anonyymi00136

      Mielestäni Israelin viime aikaiset kappaleet ovat kylläkin osoittaneet ansaitsevansa korkeat sijoituksensa ja tämänkin vuoden kappale päihitti voittajan ja kappaleen laulaja kyllä oli vokaalisesti taitava. Luulen, että kyse on Israelin kohdalla pikemminkin siitä, ettei sen anneta voittaa vallitsevan Palestiina-vastarinnan vuoksi, mikä on poliittisesti vääristynyttä. Mutta kyllä yleisellä tasolla nykyään viisuissa moni muu asia tuntuu merkitsevän kuin itse laulu varsinkin, kun vertaa Euroviisujen liveorkesteri aikoihin.

    • Anonyymi00137

      euro lällätys muutenkin ollut vuosikymmeniä sitten persiilläään, mihinkä on kadonnut se perussääntö, että joka maa laulaa omalla kielellään.

    • Anonyymi00138
    • Anonyymi00143

      Juu, empä ole katellut enää euroviisuja? Teatterihommaksi mennyt,musan kanssa ei mitään tekemistä,,kaik oli ennen paremmin ,varsinkin musiikki ! Moni muukin ,hyvin moni.. Ei jaksa noita "renkutuksia" katella/kuunnella, korti oli pohjannooteraus aikoinaan ,ei voi kuin ihmetellä ,hävettää oikein ,kun voitti tuollanen "satujuttu" silloin,ei voinut piisistp kyllä kunniaa ottaa silloin.

      • Anonyymi00166

        Siellä oli tänäkin vuonna paljon taidokasta musiikkia ja sitä oli monenlaista.

        Millaista se entisajan parempi musiikki sinulle oli, kun vuosien ajan kaikki Euroviisuissa esiintynyt on ollut "renkutusta"?


    • Anonyymi00144

      Melodiat puuttuvat. Sellaiset kappaleet joita oli varsinkin 60-luvulla. Niitä saattoi lauleskella ja soittotaitoinen soittaa. Voiko näitä? Ei voi.

      • Anonyymi00160

        On niissä kaikissa joku melodiakin, se täytyy vain kaivaa ja etsiä kaiken mökän ja metelin alta ja seasta. Yleensä siihen vaaditaan useampi kuuntelukerta, yksi ei riitä.


      • Anonyymi00165

        Montako kuuntelit tänä vuuonna? Siellähän oli hyvin rauhallisia balladeja esimerkiksi joukossa. Mikä estää lauleskelemasta ja soittelemasta, jos taitoa on? Vaikka taito ei vauhdikkaampiin sitten riittäisikään, niin kai se niihin rauhallisiin riittää 2026 yhtä lailla kuin 1960-luvullakin?


    • Anonyymi00145

      Äänestyksessä kyllä haiskahtaa vilunkipeli. Esim. 2025 euroviisuissa Israel sai Espanjalta yli 47 000 ääntä ja kakkossijalla oleva alle 10 000.

      • Anonyymi00146

        No niin, mikä juttu on toi ketjussa ollut, että yleisö antoi täydet pisteet eli 12 Israelille. Siis 12 suomalaista äänesti sitä maata. Vai? En ummarra.


      • Anonyymi00164
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        No niin, mikä juttu on toi ketjussa ollut, että yleisö antoi täydet pisteet eli 12 Israelille. Siis 12 suomalaista äänesti sitä maata. Vai? En ummarra.

        Koska eri maat ovat väestöltään eri kokoisia, äänestys menee siten, että kussakin maassa eniten ääniä saanut kappale saa siltä maalta 12 pistettä, toiseksi eniten saanut 10 pistettä, kolmanneksi eniten 8 pistettä ja siitä sitten piste kerrallaan alaspäin.

        Näin siis riippumatta siitä, tarkoittaako suurin määrä ääniä 100 000 ääntä vai miljoonaa ääntä maan sisäisesti.


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00164 kirjoitti:

        Koska eri maat ovat väestöltään eri kokoisia, äänestys menee siten, että kussakin maassa eniten ääniä saanut kappale saa siltä maalta 12 pistettä, toiseksi eniten saanut 10 pistettä, kolmanneksi eniten 8 pistettä ja siitä sitten piste kerrallaan alaspäin.

        Näin siis riippumatta siitä, tarkoittaako suurin määrä ääniä 100 000 ääntä vai miljoonaa ääntä maan sisäisesti.

        Kaunis kiitos. Nyt vähän tyhmempikin ymmärtää, miten ja miksi. En katsellut koko viisuohjelmaa, tuloksetkin vain puolella silmällä, josko juttu selvitettiin alkupuolella.


    • Anonyymi00147

      Surkeita vetoja kaikki tyynni noissa viisuissa. Nyt voittajana bulgarialainen veto. Kuka kuuntelee ylipäätään länsimaissa bulgarialaista, romanialaista, kyproslaista, maltalaista jne. musaa. Vastaus on ei kukaan, koska se vaan on niin paskaa.

      • Anonyymi00159

        Tai ehkä vain sinä olet.


    • Anonyymi00149

      Siitä suuntautumisesta niin siitä suurimmat vedot lyödään pörsseissä.

    • Anonyymi00150

      Israel oli hyvä.
      Olis kuulunu voittaa mutta piti jollain vilungilla saada se järkyttävä Bulgaria ykköseks.
      Eihän se ees ollu mikään laulu vaan hokeman hokema.Hyi!

    • Anonyymi00153

      Kuinka kallista lystiä Euroviisut on Suomelle ? Onneksi ei voitettu, olisi tullut vielä kalliimmaksi.

    • Anonyymi00162

      Miksi euroviisuja enää edes järkätään?
      Eihän siinä ome kilpailun kanssa mitään tekemistä.
      Ammattiraadit sopii keskenään ketä äänestää korkeimmin pistein ja epäilempäs lujasti näitä soittoäänien laskuakin että niinkö vasn voi pitää paikkaansa että kansalaisetkin olisivat tuota bulgariaa äänestäneet.Outoo jos näin
      Mihin ihmisten musiikkimaku kadonnut?
      Eli olisiko näinollen Suomen Takatukka renkutus pärjännyt paremmin kuin Liekinheitin?

      • Anonyymi00163

        Jos ne raadit olivat keskenään sopineet, niin miksi ne äänet hajaantuivat niin valtavasti?

        Hauskasti moni sitten taas miettii, miten ammattilaiset voivat olla niin täysin eri mieltä keskenään.

        Ihmisten musiikkimaku ei ole kadonnut minnekään. Se vain ei aina ole yhteneväinen sinun makusi kanssa. Eikä keskenään; kovin erilaisia olivat keskenään parhaiten pärjänneet.


    • Anonyymi00167

      En vuosikymmeniin moista roskaa ole vahdannut, mutta yksi asia ihmetyttää, millonkas siitä säännöstä on luovuttu, että jokainen lauleskelee omalla kielellään?

      • Anonyymi00168

        1999.


    • Anonyymi00170

      häläpätin hölöppää on nyky musa, kahtokoon ken huvittaa ,kai ns, "nykyihminen/set tykkäävät moisesta,ei tarvii melosioita tosiaan ,helppo samaistua,kunhan vonkuu tahdissa mukana . tarkoitin melodioita enää. kunhan rytmi pelaa, vähä kuin nuo räpiskät, melko runoilijoita ovat .

      • Anonyymi00172

        Me katsoimme, jotka tykkäämme. Ongelmaa ei siten ole.

        Kauniita melodioita oli tänäkin vuonna. Mukana "vonkuminen" monen laulun kohdalla vaikeaa, kun esiintyjinä on oopperalaulajiakin ja sävelkulku sen mukaista. Ei tahdo harjaantumaton ääni riittää heikostikaan.


    • Anonyymi00171

      Rasistisen apartheidin kansanmurhakisat.

    • Anonyymi00173

      Euroviisut on poliittinen ja kaverimaiden keskeinen sekä hinttien kisa nykyään. Voittaja määritellään milloin mistäkin syystä. Siinähän voi äänestää vaikka sata kertaa jos haluaa. Toivottavasti esim vaaleihin ei tule samaa äänestyssysteemiä vaikka vasemmisto niin haluaisisi.

    • Anonyymi00175

      Valitettavasti homma on politisoitu äärimmilleen. Vassut sen osaa

      • Anonyymi00176

        Vassut osaa politisoida kaikki asiat joista on heidän tarkoitusperälleen hyötyä. Kommunismin satama on heidän tarkoitusperä.


      • Anonyymi00177
        Anonyymi00176 kirjoitti:

        Vassut osaa politisoida kaikki asiat joista on heidän tarkoitusperälleen hyötyä. Kommunismin satama on heidän tarkoitusperä.

        Ilmasto, korona, seksuaalisuus, työelämä, jopa urheilu. Siinä muutamia ideologian työkaluiksi joutuneita asioita.


      • Anonyymi00178
        Anonyymi00177 kirjoitti:

        Ilmasto, korona, seksuaalisuus, työelämä, jopa urheilu. Siinä muutamia ideologian työkaluiksi joutuneita asioita.

        Etenkin maahanmuutto on sellainen myös.


      • Anonyymi00180

        Mikä vassumaa se Israel nyt on?


    • Anonyymi00179

      Sosiaalinen media on muuttanut koko länsimaisen demokraattisen järjestelmän tällaiseksi digitaaliseksi Colosseumiksi. Politiikka ei ole enää pitkään aikaan ollut monisäikeistä asioiden hoitamista, yhteisten resurssien pragmaattista jakamista tai pitkän aikavälin suunnittelua. Siitä on tehty puhtaasti viihdeteollisuutta.

      Tämä nykyinen digitaalinen sirkus toimii pelottavan tehokkaasti muutaman mekanismin kautta:

      1. Gladiaattoritaistelut ja algoritmit
      Ennen gladiaattorit taistelivat hiekalla, nyt poliitikot ja somen "vaikuttajat" taistelevat X:ssä, TikTokissa ja uutisotsikoissa.

      Algoritmit on ohjelmoitu toimimaan siten, että ne nostavat esiin vain kaikkein eniten vihaa, pelkoa ja vastakkainasettelua herättävät sisällöt.

      Mitä röyhkeämmin poliitikko kykenee haukkumaan tai nolaamaan vastustajansa, sitä enemmän hän saa näkyvyyttä. Se on sitä meidän aiemmin puhumaamme alkukantaisen heimoistumisen ruokkimista puhtaimmillaan. Yleisö huutaa katsomossa ja peukuttaa virtuaalisesti sille, joka iskee verisimmän verbaalisen iskulinjan.

      2. Teatteri peittää todelliset valtarakenteet
      Tämä on se kaikkein synkin puoli. Samaan aikaan kun kansa ja poliitikot keskittyvät somessa näihin keinotekoisiin sirkushuveihin – kuten kulttuurisotiin, pukeutumiseen, yksittäisiin sanamuotoihin tai siihen, kuka sanoi kenellekin ja mitä – ne todelliset, suuret valtarakenteet toimivat täysin häiriöttömästi taustalla.

      Globaali kaupankäynti, finanssijärjestelmät, resurssien keskittyminen ja suuret byrokraattiset koneistot rullaavat omaa rataansa, koska ihmisten huomio on saatu täydellisesti kaapattua tähän sirkukseen.

      järjestelmä hieroo käsiään taustalla: niin kauan kuin kansa tappelee keskenään somelaatikoissaan siitä, kuka on "persu" ja kuka "vihervassari", kukaan ei katso sinne, missä ne todelliset narut liikkuvat.

      3. Katsojan passiivisuus
      Sirkuksen hienous piilee siinä, että se saa ihmisen tuntemaan itsensä osalliseksi, vaikka hän on täysin passiivinen. Kun ihminen kirjoittaa vihaisen kommentin somessa tai jakaa oman leirinsä iskulauseen, hänen aivoissaan syntyy illuusio siitä, että hän on "tehnyt jotain" tai "vaikuttanut asioihin". Todellisuudessa hän on vain kuluttanut sirkushuveja ja antanut oman energiansa ja datansa suoraan niille samoille teknologiajättiläisille, jotka tätä psykoosia pyörittävät.

    • Anonyymi00181

      Koska se on musikki kilpailu muka ollu poliittinen kilpailu pikemminkin

      • Anonyymi00183

        Mikähän tuon kirjoitelman asia ja aihe olisi ihan selkokielisesti ilmaistuna.


    • Anonyymi00184

      Suomi voisi lähettää lappalaisia joikaamaan Euroviisuihin,

      • Anonyymi00185

        Juuu, se voisi toimia. Kunnon jytkyt ja koreografiat oheen, niin johan kolahtaisi. Kansallisromantiikkaa nykyhöystein.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7502
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6247
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4367
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      231
      3008
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      20
      1830
    7. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1358
    8. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      166
      1348
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

      Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

      Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe