Oikeus löi viimeisen naulan dieselien arkkuun

NaulattuOn

23

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rudolf_D

      Väärää tietoa!
      Euro 6 päästöluokan dieseleillä saa edelleen ajaa vapaasti.

      • SaksalainenHuijaaAina

        Lukeminen kannattaa aina, sano jo aikanaan Jörn Donner....

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselista-tuli-saksan-autojateille-painajainen--mutta-siita-pitaa-herata/8GLTQkHx

        Enkä itse ole lainkaan vakuuttunut noista sakslaisautojen "pienimmistä päästöistä", kun en ole ensinkään kuullut, enkä lukenut sellaisesta mistään. Milloinka ne on viimeksi mitattu sen kuuluisan päästökohun jälkeen? Pelkkä valmistajan ilmoitus ei ainakaan minua vakuuta. Tarvitaan sen lisäksi vielä konkreettista näyttöä.


      • TSI2012
        SaksalainenHuijaaAina kirjoitti:

        Lukeminen kannattaa aina, sano jo aikanaan Jörn Donner....

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselista-tuli-saksan-autojateille-painajainen--mutta-siita-pitaa-herata/8GLTQkHx

        Enkä itse ole lainkaan vakuuttunut noista sakslaisautojen "pienimmistä päästöistä", kun en ole ensinkään kuullut, enkä lukenut sellaisesta mistään. Milloinka ne on viimeksi mitattu sen kuuluisan päästökohun jälkeen? Pelkkä valmistajan ilmoitus ei ainakaan minua vakuuta. Tarvitaan sen lisäksi vielä konkreettista näyttöä.

        päästökorjaukset ovat menneet aivan pieleen. teho ja vääntö putosi todella paljon ja autojen kulutus kasvoi huomattavasti, päästöt edelleen aivan järkyttävän suuret.


      • SaksalainenHuijaaAina

        Niin, niin, mutta onko viimeksi milloin mitattu Saksalaisautojen päästöt tuon kohun, ja korjauksien jälkeen? En ainakaan itse löydä mistään mitään aiheeseen viittaavaa. Nehän ilmoittavat vaan myytävissä autoissaan ne samat ainaistet vanhat lukemat, kuin ennen päästökohuakin!!
        Huijausta sanon minä!!!


    • paksua.alapilveä
    • viisaampivaihtoehto

      Aiheeen aloituksen uutinen todistaa Saksan päättäjien aivottomuuden. Dieselautojen kieltäminen lailla on järjetön teko. Järkevä teko olisi joko fossiilisen dieselin määrän pienentäminen tai kokonaan korvaaminen toisen sukupolven biodieselillä. Toisen sukupolven biodiesel vähentää merkittävästi pakokaasujen haitallisia päästöjä ja saa jopa yli 20 vuotta vanhan dieselauton päästöt nykyajan dieselautojen tasolle.

      Lähteitä väittämilleni.
      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mies-tankkasi-uusiutuvaa-dieselia-vanhaan-pakuunsa-ja-hammastyi--nain-kavi-paastotestissa/aFwaVL7F
      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vttn-professori-vahvistaa-diesel-mikan-vaitteen-lahipaastot-vahenevat-uusiutuvalla-dieselilla/Qt68yhY3
      https://www.youtube.com/watch?v=7IaQ_6NVueE

    • Niin. Ulkolukutaitoa tarvitaan monesti. Niin myös tässä. Oikeuden päätös ei ollut ehdoton. Se ei itse asiassa kieltänyt mitään, antoi vaan mahdollisuuden kaupungeille kieltää Euro V tai vanhemmat autot.

      Päätöksessä on kuitenkin ehtoja: esim. Ammattiliittojen kanssa tulee neuvotella jotta liikkuminen työpaikalle ei ole vaikeaa...eli luuletteko että mm stuttgartissa jossa on Mersun päämaja ammattiliittojen suostuvan tähän kieltoon...

      • Ymmärrätkö

        Sulla näyttää olevan vielä paljon opittavaa elävästä elämästä. Siis se, joka on nyt vielä vapaaehtoista, muuttuu hyvin pian pakolliseksi, jos ehdotusta ei vapaaehtoisesti aleta noudattamaan.


      • En jaksa väitellä selvästi asiasta. Ja oikeuden päätöksiä sovelletaan aina, myös Suomessa, niin myös Saksassa. Miksei myös tässä asiassa.?

        Työpaikat ovat vaakakupissa painavana perusteena ja se voi olla syynä poikkeuksiin myös tässä tapauksessa. Niin luki päätöksessä.

        Ja muuten: ei viherusko tai fanaattinen diesel vihaaminen muuta oikeuden päätöksiä.


      • Ododkkdldlddk
        isomaan1 kirjoitti:

        En jaksa väitellä selvästi asiasta. Ja oikeuden päätöksiä sovelletaan aina, myös Suomessa, niin myös Saksassa. Miksei myös tässä asiassa.?

        Työpaikat ovat vaakakupissa painavana perusteena ja se voi olla syynä poikkeuksiin myös tässä tapauksessa. Niin luki päätöksessä.

        Ja muuten: ei viherusko tai fanaattinen diesel vihaaminen muuta oikeuden päätöksiä.

        Tässähän ei ollut kyse viheruskovaisuudesta, kuten hiilidioksidissa, vaan ihan todistetuista saaateista.
        On spekuloitu, että suuri osa kaupungeista haluaa kieltää dieselit, tai on siihen terveyssyistä jopa pakotettuja. Nähtäväksi jää.
        Mersuhan haluaa myydä uusia autoja. Eivät ne AY-liikkeen duunaritkaan lisää töitä siitä saa, että vanhoilla autoilla ajetaan.

        Niin tai näin, dieselin maine on saanut niin kovan kolauksen, että hinnat laskevat. Jos vastaavia lakeja ei tule Suomeen, niin tänne saa pian vanhoja tappavia saksalaisdieseleitä halvalla.


    • nemeneepurkuun

      Dieseli meni vaihdossa 2 viikkoa sitten, oli aika viime tipassa, nythän niistä ei enää hyvitetä juuri mitään. Nyt mennään bensalla, eikä tarvi tuota hinnanpudotusta ottaa omalle lompakolle. Kerrankin kävi munkki autokaupoissa.

      • HankiElämäKantsii

        Höhöpoika ja onneton mielikuvitus, ei jatkoon.


    • Kaupunkieristysliike

      Suuret kaupungit eristetään diesel henkilöautoilta. Euro6 autot vielä voivat liikahtaa suuremmissa kaupungeissa mutta kuinka kauan. Suomessa ei ole vielä saksanmalli mutta tulee 100% korotettuna suomeen yli 100 000asukkaan kaupunkeihin. Myös kaupunkeja eristetään liikenteeltä korottamalla yksityis henkilöautojen pysäköintimaksuja jolla saadaan autoliikennettä vähenemään suuremmissa kaupunkeissa.
      Uusien dieselautojen myynti romahtaa lähiaikoina kuten bensiiniä käyttävien henkilöautojenkin kaupunkistumisien myötä.
      Autoilu ja autoliikenne tulee joka tapauksessa vähentymään ja sitä kautta valtion saamat suuret verotulot liikenteeltä. Joukkoliikenteseen on vastaavasti luvassa hinnan korotuksia tästä hyvä esim. lentoliikenteen matkustaja hinnat nousevat päästö ja ilmasto syistä.
      Suuremmissa kaupungeissa sisääntulo väylille tulee tietullit kuten Ruotsissa on ollut vuosikymmenen jo käytössä.
      Kaupunkeissa on liikenteestä johtuen epäterveellinen ilmasto joka keväisin on huipussaan katupölytyksen vuoksi.

    • miksi__ihmeessä

      Miksi rankaista niitä dieselajoneuvoja jotka pysyvät niille määrätyissä päästörajoissa? Ymmärrän jos kielletään ne jotka saastuttavat liikaa mutta miksi kieltää kaikki?

      • noin-se-meneekin

        Uutinen kertoo että: "Uusimmat Euro 6-normin auto saavat edelleen ajaa myös Stuttgartissa."

        Täyskielto ei ole luvassa vaikka aloittaja näin provosoidusti kirjoittaakin.


    • Kaupunkikuva

      Monet suuret autotehtaat ovat ilmoittaneet etteivät kehitä enään henkilöautojen fossiilisia polttomoottoreita.
      Autonvalmistajat ottavat ympäristötietoisena suuren vastuun kaupunkilmastosta kehittämällä yhä saasteettomampia kulkuneuvoja kaupunkiympäristöön soveltuvia ajokkeja jotka ovat pieniä ja miellyttäviä käyttää.
      Kolikkoautomaatit muuttuvat latauspisteiksi ennenpitkää.
      Nyt on jännittävää nähdä mikä suomen kaupunkeista ensimmäisenä julistaa itsensä ympäristö ystävälliseksi kaupungiksi jossa yksityiautoilu on kielketty tai voimakkaasti rajoitettu.

      • paha.saasteongelma

        Veikkaan Kittilää


    • Suuretmuutokset

      Öljyntuottaja valtiot ei saa tuloja kun siirrytään joukkoliikenteseen ja sähköistymisen aikakauteen.
      Väestön keskittäminen on nyt etusijalla jotta tähän tavoitteseen päästään.

    • porot.yskivät

      Myös Muonion kunnanisät ovat huolissaan kasvavasta ilmanlaatu-ongelmasta ja matkaavat Berliiniin ottamaan oppia siitä miten Muoniossa voitaisiin ratkaista paha ongelma rajoittamalla autoilua keskustassa.

      • ajan.kysymys

        Talvivaaran taivaallakin on kaikenlaista tappavaa höyryä, dieselkuorma-autojen kieltoa jo harkitaan.


    • Turhaajärkeilyä

      Ehkä olisi ollut viisasta kieltää ns. tehokkaat dieselit,olisi keskitetty max1.6 litraisiin,näin olisi päästöt pienentyneet huomattavasti.
      Päivän selvää ettei kaikkia dieseleitä VIELÄ kielletty, niin paljon saksa kuiteskin pelaa omaan pussiin.
      JOS pästöt ovat ongelma OIKEASTI pitäisi nyös tehokkaat bensamoottoriset autot kieltää, missään auton ei tarvi kulkea yli 160km/h, paitsi pikkumunaisten mielestä.

    • valinnan.vaikeus

      Ostajalla on varaa mistä valita. Tarjontaa Nettiautossa riittää. Hintapyyntöihin voi suhtautua jo huumorilla.
      MB 5153
      BMW 4780
      Volvo 3961
      VW 3920
      Audi 3326
      Skoda 2039
      Ford 1949
      Toyota 1417

    • mikään.ei.muutu

      Ilmassa on jälleen kerran valtavasti tarkoitushakuista vouhkaamista ja kärpäsestä yritetään tehdä härkänen. Suomessa ei ole eikä tule minkäänlaisia kieltoja dieselautoille. Se lienee täysin selvää. Suomessa ei ole yhtään sellaista kaupunkia jolle asia olisi millään tavalla relevantti.
      Dieseleiden ja muidenkin polttisten kysyntä tulee laskemaan kun tällaiset autot valtaavat alaa.
      http://www.iltalehti.fi/autot/201704042200096531_au.shtml

      Kaikki nykyisin liikenteessä olevat dieselit ajetaan Suomessa loppuun ilman mitään rajoituksia. No big deal.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe