Näin siinä sitten kävi. Kaikki kaupungit tulevat kieltämään dieselmoottoreilla ajon alueellaan.
https://yle.fi/uutiset/3-10094030
Oikeus löi viimeisen naulan dieselien arkkuun
23
341
Vastaukset
- Rudolf_D
Väärää tietoa!
Euro 6 päästöluokan dieseleillä saa edelleen ajaa vapaasti.- SaksalainenHuijaaAina
Lukeminen kannattaa aina, sano jo aikanaan Jörn Donner....
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselista-tuli-saksan-autojateille-painajainen--mutta-siita-pitaa-herata/8GLTQkHx
Enkä itse ole lainkaan vakuuttunut noista sakslaisautojen "pienimmistä päästöistä", kun en ole ensinkään kuullut, enkä lukenut sellaisesta mistään. Milloinka ne on viimeksi mitattu sen kuuluisan päästökohun jälkeen? Pelkkä valmistajan ilmoitus ei ainakaan minua vakuuta. Tarvitaan sen lisäksi vielä konkreettista näyttöä. - TSI2012
SaksalainenHuijaaAina kirjoitti:
Lukeminen kannattaa aina, sano jo aikanaan Jörn Donner....
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselista-tuli-saksan-autojateille-painajainen--mutta-siita-pitaa-herata/8GLTQkHx
Enkä itse ole lainkaan vakuuttunut noista sakslaisautojen "pienimmistä päästöistä", kun en ole ensinkään kuullut, enkä lukenut sellaisesta mistään. Milloinka ne on viimeksi mitattu sen kuuluisan päästökohun jälkeen? Pelkkä valmistajan ilmoitus ei ainakaan minua vakuuta. Tarvitaan sen lisäksi vielä konkreettista näyttöä.päästökorjaukset ovat menneet aivan pieleen. teho ja vääntö putosi todella paljon ja autojen kulutus kasvoi huomattavasti, päästöt edelleen aivan järkyttävän suuret.
- SaksalainenHuijaaAina
Niin, niin, mutta onko viimeksi milloin mitattu Saksalaisautojen päästöt tuon kohun, ja korjauksien jälkeen? En ainakaan itse löydä mistään mitään aiheeseen viittaavaa. Nehän ilmoittavat vaan myytävissä autoissaan ne samat ainaistet vanhat lukemat, kuin ennen päästökohuakin!!
Huijausta sanon minä!!!
- paksua.alapilveä
Syykin päätöksille on tiedossa. Valmistus tosin loppui mutta vielä joku karpaasi niillä ajelee.
https://i.ytimg.com/vi/xOjES-WMYmI/hqdefault.jpg - viisaampivaihtoehto
Aiheeen aloituksen uutinen todistaa Saksan päättäjien aivottomuuden. Dieselautojen kieltäminen lailla on järjetön teko. Järkevä teko olisi joko fossiilisen dieselin määrän pienentäminen tai kokonaan korvaaminen toisen sukupolven biodieselillä. Toisen sukupolven biodiesel vähentää merkittävästi pakokaasujen haitallisia päästöjä ja saa jopa yli 20 vuotta vanhan dieselauton päästöt nykyajan dieselautojen tasolle.
Lähteitä väittämilleni.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mies-tankkasi-uusiutuvaa-dieselia-vanhaan-pakuunsa-ja-hammastyi--nain-kavi-paastotestissa/aFwaVL7F
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vttn-professori-vahvistaa-diesel-mikan-vaitteen-lahipaastot-vahenevat-uusiutuvalla-dieselilla/Qt68yhY3
https://www.youtube.com/watch?v=7IaQ_6NVueE Niin. Ulkolukutaitoa tarvitaan monesti. Niin myös tässä. Oikeuden päätös ei ollut ehdoton. Se ei itse asiassa kieltänyt mitään, antoi vaan mahdollisuuden kaupungeille kieltää Euro V tai vanhemmat autot.
Päätöksessä on kuitenkin ehtoja: esim. Ammattiliittojen kanssa tulee neuvotella jotta liikkuminen työpaikalle ei ole vaikeaa...eli luuletteko että mm stuttgartissa jossa on Mersun päämaja ammattiliittojen suostuvan tähän kieltoon...- Ymmärrätkö
Sulla näyttää olevan vielä paljon opittavaa elävästä elämästä. Siis se, joka on nyt vielä vapaaehtoista, muuttuu hyvin pian pakolliseksi, jos ehdotusta ei vapaaehtoisesti aleta noudattamaan.
En jaksa väitellä selvästi asiasta. Ja oikeuden päätöksiä sovelletaan aina, myös Suomessa, niin myös Saksassa. Miksei myös tässä asiassa.?
Työpaikat ovat vaakakupissa painavana perusteena ja se voi olla syynä poikkeuksiin myös tässä tapauksessa. Niin luki päätöksessä.
Ja muuten: ei viherusko tai fanaattinen diesel vihaaminen muuta oikeuden päätöksiä.- Ododkkdldlddk
isomaan1 kirjoitti:
En jaksa väitellä selvästi asiasta. Ja oikeuden päätöksiä sovelletaan aina, myös Suomessa, niin myös Saksassa. Miksei myös tässä asiassa.?
Työpaikat ovat vaakakupissa painavana perusteena ja se voi olla syynä poikkeuksiin myös tässä tapauksessa. Niin luki päätöksessä.
Ja muuten: ei viherusko tai fanaattinen diesel vihaaminen muuta oikeuden päätöksiä.Tässähän ei ollut kyse viheruskovaisuudesta, kuten hiilidioksidissa, vaan ihan todistetuista saaateista.
On spekuloitu, että suuri osa kaupungeista haluaa kieltää dieselit, tai on siihen terveyssyistä jopa pakotettuja. Nähtäväksi jää.
Mersuhan haluaa myydä uusia autoja. Eivät ne AY-liikkeen duunaritkaan lisää töitä siitä saa, että vanhoilla autoilla ajetaan.
Niin tai näin, dieselin maine on saanut niin kovan kolauksen, että hinnat laskevat. Jos vastaavia lakeja ei tule Suomeen, niin tänne saa pian vanhoja tappavia saksalaisdieseleitä halvalla.
- nemeneepurkuun
Dieseli meni vaihdossa 2 viikkoa sitten, oli aika viime tipassa, nythän niistä ei enää hyvitetä juuri mitään. Nyt mennään bensalla, eikä tarvi tuota hinnanpudotusta ottaa omalle lompakolle. Kerrankin kävi munkki autokaupoissa.
- HankiElämäKantsii
Höhöpoika ja onneton mielikuvitus, ei jatkoon.
- Kaupunkieristysliike
Suuret kaupungit eristetään diesel henkilöautoilta. Euro6 autot vielä voivat liikahtaa suuremmissa kaupungeissa mutta kuinka kauan. Suomessa ei ole vielä saksanmalli mutta tulee 100% korotettuna suomeen yli 100 000asukkaan kaupunkeihin. Myös kaupunkeja eristetään liikenteeltä korottamalla yksityis henkilöautojen pysäköintimaksuja jolla saadaan autoliikennettä vähenemään suuremmissa kaupunkeissa.
Uusien dieselautojen myynti romahtaa lähiaikoina kuten bensiiniä käyttävien henkilöautojenkin kaupunkistumisien myötä.
Autoilu ja autoliikenne tulee joka tapauksessa vähentymään ja sitä kautta valtion saamat suuret verotulot liikenteeltä. Joukkoliikenteseen on vastaavasti luvassa hinnan korotuksia tästä hyvä esim. lentoliikenteen matkustaja hinnat nousevat päästö ja ilmasto syistä.
Suuremmissa kaupungeissa sisääntulo väylille tulee tietullit kuten Ruotsissa on ollut vuosikymmenen jo käytössä.
Kaupunkeissa on liikenteestä johtuen epäterveellinen ilmasto joka keväisin on huipussaan katupölytyksen vuoksi. - miksi__ihmeessä
Miksi rankaista niitä dieselajoneuvoja jotka pysyvät niille määrätyissä päästörajoissa? Ymmärrän jos kielletään ne jotka saastuttavat liikaa mutta miksi kieltää kaikki?
- noin-se-meneekin
Uutinen kertoo että: "Uusimmat Euro 6-normin auto saavat edelleen ajaa myös Stuttgartissa."
Täyskielto ei ole luvassa vaikka aloittaja näin provosoidusti kirjoittaakin.
- Kaupunkikuva
Monet suuret autotehtaat ovat ilmoittaneet etteivät kehitä enään henkilöautojen fossiilisia polttomoottoreita.
Autonvalmistajat ottavat ympäristötietoisena suuren vastuun kaupunkilmastosta kehittämällä yhä saasteettomampia kulkuneuvoja kaupunkiympäristöön soveltuvia ajokkeja jotka ovat pieniä ja miellyttäviä käyttää.
Kolikkoautomaatit muuttuvat latauspisteiksi ennenpitkää.
Nyt on jännittävää nähdä mikä suomen kaupunkeista ensimmäisenä julistaa itsensä ympäristö ystävälliseksi kaupungiksi jossa yksityiautoilu on kielketty tai voimakkaasti rajoitettu.- paha.saasteongelma
Veikkaan Kittilää
- Suuretmuutokset
Öljyntuottaja valtiot ei saa tuloja kun siirrytään joukkoliikenteseen ja sähköistymisen aikakauteen.
Väestön keskittäminen on nyt etusijalla jotta tähän tavoitteseen päästään. - porot.yskivät
Myös Muonion kunnanisät ovat huolissaan kasvavasta ilmanlaatu-ongelmasta ja matkaavat Berliiniin ottamaan oppia siitä miten Muoniossa voitaisiin ratkaista paha ongelma rajoittamalla autoilua keskustassa.
- ajan.kysymys
Talvivaaran taivaallakin on kaikenlaista tappavaa höyryä, dieselkuorma-autojen kieltoa jo harkitaan.
- Turhaajärkeilyä
Ehkä olisi ollut viisasta kieltää ns. tehokkaat dieselit,olisi keskitetty max1.6 litraisiin,näin olisi päästöt pienentyneet huomattavasti.
Päivän selvää ettei kaikkia dieseleitä VIELÄ kielletty, niin paljon saksa kuiteskin pelaa omaan pussiin.
JOS pästöt ovat ongelma OIKEASTI pitäisi nyös tehokkaat bensamoottoriset autot kieltää, missään auton ei tarvi kulkea yli 160km/h, paitsi pikkumunaisten mielestä. - valinnan.vaikeus
Ostajalla on varaa mistä valita. Tarjontaa Nettiautossa riittää. Hintapyyntöihin voi suhtautua jo huumorilla.
MB 5153
BMW 4780
Volvo 3961
VW 3920
Audi 3326
Skoda 2039
Ford 1949
Toyota 1417 - mikään.ei.muutu
Ilmassa on jälleen kerran valtavasti tarkoitushakuista vouhkaamista ja kärpäsestä yritetään tehdä härkänen. Suomessa ei ole eikä tule minkäänlaisia kieltoja dieselautoille. Se lienee täysin selvää. Suomessa ei ole yhtään sellaista kaupunkia jolle asia olisi millään tavalla relevantti.
Dieseleiden ja muidenkin polttisten kysyntä tulee laskemaan kun tällaiset autot valtaavat alaa.
http://www.iltalehti.fi/autot/201704042200096531_au.shtml
Kaikki nykyisin liikenteessä olevat dieselit ajetaan Suomessa loppuun ilman mitään rajoituksia. No big deal.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070