Mobilepay ässä -kaupassa

Ässänasia_kas

Otatko käyttöön mobilepayn kaupan kassalla?

9

405

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasta sitten, kun ei muuta valintamahdollisuutta enää ole.

• Miksi-raha-ei-kelpaa

Niin kauan kun seinästä ja tiskiltä saa paperi rahaa, en käytä muuta. Se on rahanhaaskausta alkaa vinguttaa mitään kortteja.

• Mikä_milloinkin

En ota käyttöön mobiilimaksamista, koska elämäni ei pyöri puhelimen ympärillä muutoinkaan. Ja jos jokin on hukassa tai ei ole mukana, niin se on minulla puhelin.

Meitä vanhenevia ihmisiä syytetään mielestäni osin perusteetta siitä, että emme osaa käyttää tietotekniikkaa. Asia ei ole näin yksioikoinen. Kun ei ole enää pissis-ikäinen, osaa itse arvioida, mihin mitäkin välinettä tai sovellusta haluaa käyttää ja onko todella kaikki mitä markkinoille tulee, tarpeellista. Minä esimerkiksi osaan, kiitos menneen työurani, käyttää tietotekniikkaa kohtalaisen hyvin. Mutta osaan myös arvioida ja päättää, milloin ja mihin sitä käytän, en käytä sitä itsetarkoituksellisesti vain osoittaakseni jos en muille niin itselleni, että olen harmaantuvista hapsistani huolimatta timangisti ajassa mukana.

Luin hiljattain lehdestä, että Samsung tuo markkinoille uuden puhelimen, jossa on aivan mahtavia uusia ominaisuuksia. Puhelin osaa esimerkiksi muuttaa selfiet emoijiksi. Ajatelkaapa tätä! Tuskin voimme odottaa, että tämä uusi malli tulee myyntiin.

• ö-Öö

Not

Ei kovin testattua tekniikkaa, liikaa kaikenlaisia riskejä. Ei tietoa, millanen standardi joskus tulee, ei sekään kuinka yleinen tekniikka tulevaisuudessa. Korttipelin yleistyminen suomessa kesti monia kymmeniä vuosia. Visa alkaa käymään melkein missä tahansa, siltikin olemassa kolikoilla toimivia kahviautomaatteja.

Paljon mahdollista, jää välivaiheeksi oravannahkojen ja ihmisten siruttamisen väliin. Oikeastaan nykyisin liian monenlaisia maksusysteemeitä, niitä pitäis vähentää ja luoda kaikkialla käyvä ja varma yks standardi, kuten nyt käteinen raha oli. Tää po systeemi ei ole sellainen.

Odottelen siruani.

=DW=

• en ota kun ei ole älypuhelinta.

• Joppe77

Hyvä systeemi,jos olet vaikka kaupassa ja huomaat kassalla,että lompakko on jäänyt kotiin.Puhelimella hoidat maksun.

• huonovaihtoehto

Ennemmin minä kauppaan mennessä otan lompakon, jossa käteistä/kortteja, kuin kännyn mukaan.

• mtähh

-- noissa kaikemaailman pelikoneissa mitähalleissa ja kauppaliikkeissä - on myös lähimaksuominaisuus kerran ihmettelin erään rouvan kanssa kun hän yritti useaankin ketaan kortillaan nostaa tileiltään rahaa pankkitunnuksillaan eikä onnistunut saamaan mitään
      -vieressä pelikoneellaahkeroiva rouva sen sijaan varmaan 5kg kolikoita keräsi pussiinsa ja tallusteli sit tiehensä. tapahtui hirvaskankaalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 132
      1620
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      203
      1036
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      701
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      234
      557
    5. 31
      510
    6. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      509
    7. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      11
      474
    8. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      186
      462
    9. Onko tämä meidän yhteys

Vähän liian vaikeaa? Joskus voimakkaatkaan tunteet ei riitä.
      Ikävä
      41
      436
    10. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      18
      413
    Aihe