Mobilepay ässä -kaupassa

Ässänasia_kas

Otatko käyttöön mobilepayn kaupan kassalla?

9

383

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasta sitten, kun ei muuta valintamahdollisuutta enää ole.

• Miksi-raha-ei-kelpaa

Niin kauan kun seinästä ja tiskiltä saa paperi rahaa, en käytä muuta. Se on rahanhaaskausta alkaa vinguttaa mitään kortteja.

• Mikä_milloinkin

En ota käyttöön mobiilimaksamista, koska elämäni ei pyöri puhelimen ympärillä muutoinkaan. Ja jos jokin on hukassa tai ei ole mukana, niin se on minulla puhelin.

Meitä vanhenevia ihmisiä syytetään mielestäni osin perusteetta siitä, että emme osaa käyttää tietotekniikkaa. Asia ei ole näin yksioikoinen. Kun ei ole enää pissis-ikäinen, osaa itse arvioida, mihin mitäkin välinettä tai sovellusta haluaa käyttää ja onko todella kaikki mitä markkinoille tulee, tarpeellista. Minä esimerkiksi osaan, kiitos menneen työurani, käyttää tietotekniikkaa kohtalaisen hyvin. Mutta osaan myös arvioida ja päättää, milloin ja mihin sitä käytän, en käytä sitä itsetarkoituksellisesti vain osoittaakseni jos en muille niin itselleni, että olen harmaantuvista hapsistani huolimatta timangisti ajassa mukana.

Luin hiljattain lehdestä, että Samsung tuo markkinoille uuden puhelimen, jossa on aivan mahtavia uusia ominaisuuksia. Puhelin osaa esimerkiksi muuttaa selfiet emoijiksi. Ajatelkaapa tätä! Tuskin voimme odottaa, että tämä uusi malli tulee myyntiin.

• ö-Öö

Not

Ei kovin testattua tekniikkaa, liikaa kaikenlaisia riskejä. Ei tietoa, millanen standardi joskus tulee, ei sekään kuinka yleinen tekniikka tulevaisuudessa. Korttipelin yleistyminen suomessa kesti monia kymmeniä vuosia. Visa alkaa käymään melkein missä tahansa, siltikin olemassa kolikoilla toimivia kahviautomaatteja.

Paljon mahdollista, jää välivaiheeksi oravannahkojen ja ihmisten siruttamisen väliin. Oikeastaan nykyisin liian monenlaisia maksusysteemeitä, niitä pitäis vähentää ja luoda kaikkialla käyvä ja varma yks standardi, kuten nyt käteinen raha oli. Tää po systeemi ei ole sellainen.

Odottelen siruani.

=DW=

• en ota kun ei ole älypuhelinta.

• Joppe77

Hyvä systeemi,jos olet vaikka kaupassa ja huomaat kassalla,että lompakko on jäänyt kotiin.Puhelimella hoidat maksun.

• huonovaihtoehto

Ennemmin minä kauppaan mennessä otan lompakon, jossa käteistä/kortteja, kuin kännyn mukaan.

• mtähh

-- noissa kaikemaailman pelikoneissa mitähalleissa ja kauppaliikkeissä - on myös lähimaksuominaisuus kerran ihmettelin erään rouvan kanssa kun hän yritti useaankin ketaan kortillaan nostaa tileiltään rahaa pankkitunnuksillaan eikä onnistunut saamaan mitään
      -vieressä pelikoneellaahkeroiva rouva sen sijaan varmaan 5kg kolikoita keräsi pussiinsa ja tallusteli sit tiehensä. tapahtui hirvaskankaalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      16
      2270
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2219
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1768
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      147
      1724
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      475
      1372
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1205
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1001
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      419
      925
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      921
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      236
      864
    Aihe