Oletteko ottaneet kyseisen rokotteen kissallenne? Evira suosittelee, että kissat rokotettaisiin rabiesta vastaan, myös sisäkissat. Ihan vaan sen Leppävirran rabies-lepakon vuoksi... Kävin eläinlääkärissä hakemassa pennulle tehosterokotteen ja samalla eläinlääkäri vaati, että rabies-rokotekin laitetaan muutaman viikon päästä. Meillä on Ragdoll ja kyseinen rotu on herkkä saamaan reaktioita rokotteista, rabies-rokotteesta ovat saaneet jopa paiseita. Kasvattaja, jolta pennun ostimme, kielsi ehdottomasti rabies-rokotuksen juuri näiden haittavaikutusten vuoksi. Itse olen sitä mieltä, että otan kyseisen rokotteen kissallemme sitten, jos lepakot alkavat pyrkiä ovista ja ikkunoista sisään...
Rabies-rokote kissalle
8
1941
Vastaukset
- eucats
Ei liikaa rokotteita kissoille, ei niiden pieni elimistö kestä sitä! Eikä liiallisia matohäätöjä, nekin ovat myrkkyjä, jotka voivat aikanaan aiheuttaa kissalle munuais- ja maksasairauksia, kuten rokotuksetkin, ja kuten kaikki myrkyt. Raivotautirokotus kissalle vain aivan itärajalla asuvalle ulkoilevalle kissalle, ja tietysti pitää ottaa myös, jos aiot matkustaa kissasi kanssa ulkomaille ja tarvitset lemmikkipassin kissallesi.
- pitkäikämuutenkin
Minä loishäädin ja rokotutin kissani asiaankuuluvasti.Eli reilu 20vuotta kaikesta huolimatta .Sitten vasta sisäkalut loppuivat, ja vietiin lopetettavaksi.Kyllä se oli ihan riittävä ikä kissalle.
- ihmekissoja
Oma kissani ja tuttavien kissat taitaa olla jotain ihmekatteja, rokotukset pidetty ajan tasalla kuin myös madotukset. Oma kissani täyttää kesällä 17v, tutuilla on 15v ja 19v kissat, eikä ole maksa tai munuaisvaivoja tullut.
- Fbfjghfhf
Kissan viikset. Rokotteet ovat erittäin turvallisia ja hyvin siedettyjä. Huomattavasti turvallisempaa ja riskittömämpää rokotukset ovat kuin sen riskin kanssa eläminen, että hengen vieviä sairauksia kohdalle osuu. Ei tarvitse edes olla ulkoileva kissa, sillä taudinaiheuttajat kulkeutuvat kyllä sisään omistajan kengissä, jos sikseen on.
- rokotusvoipelastaa
Rokotteet on ihan niiden pienen elimistön mukaiset.
Jos saisit ilmaiseksi kissoillesi rokotteet , veisitkö ne rokotuksiin?
- reomökpokproråww
minä en rokota kissaa muuten. mutta aina kun kusee väärään paikkaan, niin suihkutan sen perseeseen tärpättiä. kirvelee sopivasti, mutta ei vahingoita mitään.
- oikeinpahantekijälle
oikein toimittu. ei kissallakaan tarvitse olon olla autuaallinen, kerran hankaloittaa hoitajan elämää.
- ppurkki
Jos katti on sisällä Suomessa en ottaisi Rabiesta. Koirani sai pahan rokotusreaktion, hyvä kun säilyi hengissä (ei rabieksesta)
Jos mennään ulkomaille ja niitä lepakkoja tunkee siis ovista ja ikkunoista niin sitten.
Aina katti joka sai rabiesrokotteen matkasi ulkomaille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636512
- 531903
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441630- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271069Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se491019Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897