https://yle.fi/uutiset/3-10093436?origin=rss
Niinpä. Ei ole vuosiin ollut noin hyytävää pakkasviimaa. Eikä vain viimaa kun ihan tukkikuuset heiluivat kun ikkunasta puita katselin.
Joudun pukeutumaan pakkasburkhaan kun vaimo ei enää pysty tekemään kauppareisuja. Vain kapea kaistale vapaana silmille.
Miten pakkanen vaikuttaa ulkoiluusi?
16
249
Vastaukset
- PAPPAZ
O NHAN MEILLÄ KELATKSETKÄYTISSÄ
- ventta
Kyllä se vaikuttaa täällä Helsingin päässäkin aika lailla. Meillä meri vaikuttaa kaikkeen, niin kesällä kuin talvella. Tuulet ovat eriluokkaa sisämaassa kuin rannikolla.
Ennen kaikkea vaikuttaa 6 kk vanha koirani, sen kanssa ei kauaa voi olla, joten varsinaisesta lenkkeilystä ei voi puhua.
Eiköhän tuo sää tuostä muutu, maaliskuu alkaa ja aurinko lämmittää päivä päivältä enemmän.
Koittakaa jaksaa hetkonen vielä, kevääksi se muuttuu haluttiin tai ei. Ja mehän halutaan.Vaikuttaa tuo pakkanen ulkoiluuni, ei paljon viitsi roskapussin tyhjennystä lukuunottamatta ulkoilla. No jäin muutaman sanan naapurin kanssa juttelemaan portailla, mutta hän kiiruhti bussiin ja minä pikaisesti sisälle tekemään lättytaikinaa.
Sai turvota rauhassa Emmerdalin ajan, ja sittenpä olikin illan lättykestit. Rapeita reunoiltaan ja maukkaita. Jäi taikinaa vielä huomiseenkin jääkaappiin.
Saisi jo lämmetä ilmat.- kaikkeesitäkuulee
sini.sirkku kirjoitti:
Vaikuttaa tuo pakkanen ulkoiluuni, ei paljon viitsi roskapussin tyhjennystä lukuunottamatta ulkoilla. No jäin muutaman sanan naapurin kanssa juttelemaan portailla, mutta hän kiiruhti bussiin ja minä pikaisesti sisälle tekemään lättytaikinaa.
Sai turvota rauhassa Emmerdalin ajan, ja sittenpä olikin illan lättykestit. Rapeita reunoiltaan ja maukkaita. Jäi taikinaa vielä huomiseenkin jääkaappiin.
Saisi jo lämmetä ilmat.Käytät siis samaaroskapussia monta kertaa, tyhjennät vain välillä ? Epähykieenistä !
- Per-kel
Mullakin tänään pakkasburkha, tuli pyörätiellä muslimipariskunta vastaan, nauroivat minulle :)
- vähiten.ääniä
Sähköinssi sanoi ettei uutta sähkönkulutusenäätystä tulla rikkomaan kun aurinko lämmittää jo päivällä.
Tänään keskiviikoksi on luvattu jo heikkenevää tuulta. Olise eilen niin purevaa viimaa että naama hyytyi palelevaksi tunnottomaksi massaksi. Just laitoin pitkävartiset villasukat jalkaan ja könysin sängylle torkkupeiton alle.
Aurinko paistaa niiiin kauniisti valkoiseen luontoon jossa siniristilippu salossaan liehuu hiljakseen lenkoillen. Mihinkään ei tarvitse lähteä saa vain rauhassa olla läpimässä pesässään kuunnellen musiikkia. Tuure laulaa jäähyväisten ajasta.Koko päivänä en ole ulos mennyt, ei ole mitään asiaa. Lättyjä paistoin ihan vaan itselleni, dronningholmin vadelmahilloa päälle, hyvää oli pitkästäaikaa. Olen kuitenkin touhuilut sisätiloissa hiukan, imuroin suurimpia villakoiria pois vaikka koirista tykkäänkin. Pakkanen on pitänyt otteensa melko tiukasti nyt 15 astetta. Olemisen sietämätön keveys...🏹
- keke.hanslankari
Tänään oli ulkona hiukan siedettävämpää kun tuuli oli heikentynyt. Kun koko ajan sain käyttää kerroskäsineitä niin selvästi vähemmän paleli kuin eilen.
Voi hyvät ystävät, kun vain lettukesteistä kirjoitatte ja minä en pääse edes kauppaan ja kananmunia ei ole. Onneksi on muuta ruokaa tarpeeksi.
Auto on umpijäässä, joten ei lähde käyntiin ja minut oli määrätty kotimieheksi lapseni perheeseen, kun he ovat Himoksella hiihtämässä. Vieköön varkaat vain rauhassa kaikki tavarat.
Täällä minä värjöttelen peittojen alla, kun isompi patteri ei toimi, mutta tuo eteisen pikkupatteri antaa edes hieman lämpöä.
Onneksi minulla oli edes yksi lainakirja luettavaksi, uusi versio Kalle Päätalosta, sillä meidän kirjastoautokaan ei kulje nyt, koska "autokuski" on polvileikkauksessa ja tulee vasta kesäkuussa. Kunnalla ei ole varaa palkata sijaista.Kristiina23 kirjoitti:
Voi hyvät ystävät, kun vain lettukesteistä kirjoitatte ja minä en pääse edes kauppaan ja kananmunia ei ole. Onneksi on muuta ruokaa tarpeeksi.
Auto on umpijäässä, joten ei lähde käyntiin ja minut oli määrätty kotimieheksi lapseni perheeseen, kun he ovat Himoksella hiihtämässä. Vieköön varkaat vain rauhassa kaikki tavarat.
Täällä minä värjöttelen peittojen alla, kun isompi patteri ei toimi, mutta tuo eteisen pikkupatteri antaa edes hieman lämpöä.
Onneksi minulla oli edes yksi lainakirja luettavaksi, uusi versio Kalle Päätalosta, sillä meidän kirjastoautokaan ei kulje nyt, koska "autokuski" on polvileikkauksessa ja tulee vasta kesäkuussa. Kunnalla ei ole varaa palkata sijaista.Voi Krisu!
Ei tämä 80 neliön kämppäkään niin helppo homma ole?
Ahkiolla vedän puita sisälle ja eikun pesään.
Neljä tulipesää kun päivän mittaan lataat puita täyteen ja pellit kiinni,niin joskus iltaisin tuntuu,että pelti kiinni itselläkin,vaikkei edes kaljapulloa ole kerennyt avaamaan?
No se todella täytyy sanoa,ettei kyllä palele.Peräkammarissa pönttöuuni ja se on kyllä semmoinen lämmönvaraaja,ettei toista.
Lintujenruokinta on se päivän aloitus. Olen saanut hyvin kaikki hömö,sini ja talitiaiseni pysymään hengissä.
- niitänäitä.kaalinpäitä
Kyllä nuorisokin kunnioittaa tosi häijyä pakkastuulta. Fiksuimmat heistä osaavat peittää kasvonsakin, jos ovat helposti palelevaa sorttia.
On myös paljon ihmisiä, jotka eivät lähde lyhyeltäkään matkalta kauppaan ilman autoa. Amalla oli aikoinaan Saabbi. Lieneekö myynyt tai vienyt romutukseen? Vein syksyllä pien-peräkärryllisen painavaa romua romutarhalle. Kun mukana oli rosteria, sain muutaman kympin rahaakin.Kyllä minä Saabistani luovuin jo viitisen vuotta sitten.
Tuli yksi remppaporukka tekemään asuntovaunun piilotusremppaa ja huomasvat Saabin tuolla pellolla,se rikkain kysyi paljonko maksaa?
Sanoin ei maksa mitään,kanentiiviste siitä mennyt ja 155.000 ajettu vie pois.
Annoin todella kaliin cd soittimen,jonka tytär oli irrottanut.Se saatanan kelmi maksoi siitä kympin?
Se rohkes kaupata mulle sitä autoa ostettavaksi,kun oli vaihtanut sen kannentiivisteen,ilman koneistusta,kaiketi rikastui? Noi miehet ovat juurikin tollasia?
Huomenta vaan arvoisa palstaväki ja mukavaa lauantaipäivää!
Nyt se on siinä ja siinä että voinko tuonne kisamonttuun lähteä, on meinaan pakkasta parikymmentä astetta. Jos ei nyt sassiin ala laskeutua lukema, ei mikään pukeutuminen riitä seisoskeluun ulkona. Aurinko voi kyllä tehdä ihmeitä ja sehän paistaa katsomoon kyllä hyvin ja pitkänaikaa. Ulkoilu ja raikas ilma tekee hyvää ja siellä siitä saa tuntikaupalla nauttia. On minulla kyllä lämmintä vaatetta olemassa untuvatakista turkkiin, pitkät villahousut ja turkisvuoriset varrelliset kengät.
Vanhastaan muistan että jossainvaiheessa aina palelee, mutta onhan siellä sisätiloja, suuri ravintola hallissa. Monet katsovat sisätiloissa kisat kun ravintolassa iso näyttö, paikanpäällähän ei näe kun lähdön ja tulon livenä, muu näkyy ulkonakin suurista näyttötauluista. 😎❄️🎿Jos joku nyt ihmettelee mihin kisamonttuun olen laskeutumassa niin täällä on tapana sanoa niin kun ollaan Salpauselän kisoihin menossa. Paikka on harjulla mutta montussa koska hyppyreiden alastulomäki laskee monttuun. ☀️
- Ramoona_
Onkin haasteellista pukeutua ulkokatsomoon, jossa ollaan paljon liikkumatta ja pitkä aika. Ilmeisesti Salpausselän tilanne on hyvin tuttu, osaat hyvin varautua ja varustautua. Oma paukkupakkasen luottovaatteeni on lammaskelsiturkki, jossa karva on sisäpuolella , päässä kunnon korvalapullinen supikarvalakki, samaa kelsi-ideaa pakkassaappaat ja rukkaset. Olen siis melkein kiireestä kantapäähän kuin lammas nurinpäin. Merinovillainen pitkähihainen ja - lahkeinen aluskerrasto on ehdoton , villa on miellyttävä, vaikka hiukan liikkuessa hikoisi.
Nyt kovilla pakkasilla olen ulkoillut kävellen iltapäivisin, kun jo aurinko lämmittää ja pakkasasteet pudonneet siedettäviksi. Kun tuuli on pakkasen purevuuden jopa tuplannut, olen pysytellyt tupatyttönä. Kylmään tottuu, ihan miellyttävää tuollainen 7-10 miinusastetta ilman kylmän navakan tuulen efektiä. Pilvisellä säällä on yleensä lauhempaa, mutta eipä aurinkoarmas silloin loista eikä lämmitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat331329Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691095- 105965
41000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.43923- 66765
Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö56739- 42736
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai116717Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi
Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks302666- 29645