Oletko käynyt tänä vuonna Madridissa?

Turistimatkustaa

Hei,

Suunnittelen matkaa Madridiin. Millaista oli, oliko mielestäsi turvallista, hintataso, kuinka helppo oli liikkua jne? Minne suosittelisit ekaa kertaa matkustavan menevän? Oliko muita suomalaisia reissussa? Kiitos!

4

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghrth

Palasin pari päivää sitten. Turvallisempaa kuin Suomessa (ei aggressiivisia juoppoja). Peruskohteista löytyy tietoa helposti. Kuninkaanlinna hieno. Pitkä jono, mutta liikkuu nopeasti. Sivistä itseäsi isoissa museoissa, Prado, Reina Sofia ja Thyssen. Yleinen kävely ja tunnelmointi ja kahviloissa istuminen on kivaa. El Retiron puisto. Olin yksin reissussa.

• ghrth

Niin, kysyit myös liikkumisesta: jatkan vielä, että todella helppo liikkua. Metro siisti ja nopea, ruuhka-aikojen ulkopuolella myös hyvin tilaa. Tosin keskusta-alue pieni, joten pari pysäkinväliä on niin lyhyt matka että melkein nopeampi kävellä kuin lähteä maan alle pitkiin käytäviin.

• TotalBueno

Kyllä! Tässä kuussa menemme taas Madridiin, mieheni ja minä.
      Viikon kaupunkilomia tulee tehtyä melko usein ja tykkäämme Madridista. Se on kivantuntuinen ja suurkaupungiksi helppo.

Otamme aina hotellin niin keskustasta kuin suinkin. Madridissa on kolme keskustaa lähekkäin, paljon kävelykatuja ja kauppoja. Shoppailijan unelma!
      Hyviä ruokapaikkoja ja aito espanjalaistunnelma.
      El Retiron puisto puiden ja kukkien ystäville on ihana!

Jalkapallomatsit kannattaa tsekata etukäteen. Tykkääkö hulinasta vai vähän rauhallisemmasta menosta.
      Varokaa taskuvarkaita! - niitä on, mutta muuten turvallista.

Mukavaa matkaa Madridiin!

• TotalBueno

Madridissa on kolme pääaukiota, ei siis kolmea keskustaa kuten tuossa edellä kirjoitin.
        Nyt hotellimme sijaitsee Plaza Mayorilla. Viime kerralla Sol-aukiolla. Lisäksi on Espana aukio. Kaikki lähellä toisiaan, joten helppoa liikkua jalan. Tällä kerralla aikomus käydä kuninkaanlinnassa myös sisällä.
        Jos tykkäätte tehdä ostoksia, varatkaa tilaa matkalaukkuihin. Madrid on siinä mielessä yksi Euroopan parhaista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2251
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2221
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      50
      2107
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      220
      1484
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1396
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1096
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1086
    Aihe