kuinka "toteuttaa" itsemurha nuortenkirjassa?
Ajattelin siistiä lääkkeiden yliannostusta, mutta olen lukenut paljons siitä ettei se onnistu ja on pelkkää huomion hakemista.
Onko ampuminen kuitenkin liian radikaali tapaus?
Itsemurha- nuortenkirjassa
8
254
Vastaukset
- niminimi
Riippuu miten kirjoitat kohtauksen. Jos on uskottavasti kirjoitettu miten henkilö saa aseen itselleen, mitkä syyt itsemurhaan johtaa, niin ei se välttämä ole liian raju. En näe mitään syytä miksi et voisi kirjoittaa lääkeylinnostusta. Tärkeintä on uskottavuus, eikä lukijan shokeeraaminen. Mieti millainen on hahmo, millaisessa ympäristössä on ja asuu. Mikä on hänelle mahdollinen tapa toteuttaa teko?
- Qkuna
Samaa mieltä kuin edellinen, että tärkeää on mm. asuinpaikka. Maalla asuvalle saattaa aseen käyttäminen olla jopa luontevampaa, jos on vaikkapa metsästäviä vanhempia.
- abbax
Itse olen aina ihmetellyt, että miksei ole sellaisia nuorisokirjoja tai -elokuvia, joissa kiusattu tappaa kiusaajansa (ja mahdollisesti ensin vähän kiduttaa kunnolla). Ilmeisesti kaikki tuollaiset kässärit torjutaan suoralta kädeltä?
- sananvapau3
Höh. Miksi pitäisi sensuroida tuollaiset käsikset pois? Mutta totta en ole törmännyt minäkään sellaisiin. Olisihan tuo erilaista kuin se iänikuinen kiusaaja saa kiusatun tappamaan itse itsensä.
- Näinonoleva
Kyllä kaulakeinuun nouseminen on vanha ja varma keino. Sillä keinolla myös rangaistaan itseä
- Toi875
Hukuttautuminen antaa hyvän säväyksen, kun kuvataan onnetonta ihmistä
- Rudolf_Longtimenose
Huispaamalla.
- ahhaiuhdshfdsiuafh
Saako tulla kuvvaamaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807