kuinka "toteuttaa" itsemurha nuortenkirjassa?
Ajattelin siistiä lääkkeiden yliannostusta, mutta olen lukenut paljons siitä ettei se onnistu ja on pelkkää huomion hakemista.
Onko ampuminen kuitenkin liian radikaali tapaus?
Itsemurha- nuortenkirjassa
8
205
Vastaukset
- niminimi
Riippuu miten kirjoitat kohtauksen. Jos on uskottavasti kirjoitettu miten henkilö saa aseen itselleen, mitkä syyt itsemurhaan johtaa, niin ei se välttämä ole liian raju. En näe mitään syytä miksi et voisi kirjoittaa lääkeylinnostusta. Tärkeintä on uskottavuus, eikä lukijan shokeeraaminen. Mieti millainen on hahmo, millaisessa ympäristössä on ja asuu. Mikä on hänelle mahdollinen tapa toteuttaa teko?
- Qkuna
Samaa mieltä kuin edellinen, että tärkeää on mm. asuinpaikka. Maalla asuvalle saattaa aseen käyttäminen olla jopa luontevampaa, jos on vaikkapa metsästäviä vanhempia.
- abbax
Itse olen aina ihmetellyt, että miksei ole sellaisia nuorisokirjoja tai -elokuvia, joissa kiusattu tappaa kiusaajansa (ja mahdollisesti ensin vähän kiduttaa kunnolla). Ilmeisesti kaikki tuollaiset kässärit torjutaan suoralta kädeltä?
- sananvapau3
Höh. Miksi pitäisi sensuroida tuollaiset käsikset pois? Mutta totta en ole törmännyt minäkään sellaisiin. Olisihan tuo erilaista kuin se iänikuinen kiusaaja saa kiusatun tappamaan itse itsensä.
- Näinonoleva
Kyllä kaulakeinuun nouseminen on vanha ja varma keino. Sillä keinolla myös rangaistaan itseä
- Toi875
Hukuttautuminen antaa hyvän säväyksen, kun kuvataan onnetonta ihmistä
- Rudolf_Longtimenose
Huispaamalla.
- ahhaiuhdshfdsiuafh
Saako tulla kuvvaamaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801975
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591697Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461656- 1231443
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1541223Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501082Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
- 69872
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26867