kuinka "toteuttaa" itsemurha nuortenkirjassa?
Ajattelin siistiä lääkkeiden yliannostusta, mutta olen lukenut paljons siitä ettei se onnistu ja on pelkkää huomion hakemista.
Onko ampuminen kuitenkin liian radikaali tapaus?
Itsemurha- nuortenkirjassa
8
192
Vastaukset
- niminimi
Riippuu miten kirjoitat kohtauksen. Jos on uskottavasti kirjoitettu miten henkilö saa aseen itselleen, mitkä syyt itsemurhaan johtaa, niin ei se välttämä ole liian raju. En näe mitään syytä miksi et voisi kirjoittaa lääkeylinnostusta. Tärkeintä on uskottavuus, eikä lukijan shokeeraaminen. Mieti millainen on hahmo, millaisessa ympäristössä on ja asuu. Mikä on hänelle mahdollinen tapa toteuttaa teko?
- Qkuna
Samaa mieltä kuin edellinen, että tärkeää on mm. asuinpaikka. Maalla asuvalle saattaa aseen käyttäminen olla jopa luontevampaa, jos on vaikkapa metsästäviä vanhempia.
- abbax
Itse olen aina ihmetellyt, että miksei ole sellaisia nuorisokirjoja tai -elokuvia, joissa kiusattu tappaa kiusaajansa (ja mahdollisesti ensin vähän kiduttaa kunnolla). Ilmeisesti kaikki tuollaiset kässärit torjutaan suoralta kädeltä?
- sananvapau3
Höh. Miksi pitäisi sensuroida tuollaiset käsikset pois? Mutta totta en ole törmännyt minäkään sellaisiin. Olisihan tuo erilaista kuin se iänikuinen kiusaaja saa kiusatun tappamaan itse itsensä.
- Näinonoleva
Kyllä kaulakeinuun nouseminen on vanha ja varma keino. Sillä keinolla myös rangaistaan itseä
- Toi875
Hukuttautuminen antaa hyvän säväyksen, kun kuvataan onnetonta ihmistä
- Rudolf_Longtimenose
Huispaamalla.
- ahhaiuhdshfdsiuafh
Saako tulla kuvvaamaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003124299- 152155
- 1861981
- 1041413
- 701278
- 73927
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57922IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2859Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119797Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59707