Olenko liian vaativa kaverini suhteen?

melkeinainräjähdän

Olen joutunut välillä miettimään, että miks aina päädyn siihen ärsyttävään tilanteeseen, johon en ole vieläkään saanut vastausta. Juttelen vähät väliä erään kaverin kanssa, ollaa oltu väleis jo melkein 8 vuotta ja meil on ikäeroa vaan 2 vuotta. Hän on 16 ja mä 18 nytte. Me puhutaan snäpissä, mutta myös välillä whatsapissa. Nää tilanteet vasta sai alkunsa viime vuonna joulun tienoilla. Meillä keskustelut aina alussa sujui hyvin, mutta sitten jossain vaiheessa kaveri katoaa D: en saa sitä kiinni, hän ei vastaa mun viesteille, kun yritän soittaa puhelu vaa menee vastaajaan ja mä sit joudun tosi usein oottaa 20min-tuntiin. Odotusten jälkeen mä aina kysyn "mis olit, miks et laittanu mtn viestii sun menost jos sul ees oli sitä?" Ja aina mä saan sellaisen niin epätoivoisen valheellisen tekosyyn, että läksyt täytyi tehdä. Mut totuus aina jää jonnekin, jota en saa koskaa tietää. Mä tunnen mun kaverin tosi hyvin, eik sil oo mtn perheongelmia tai stressiä ja se on parempi koulus kuin mä, mut silti hän vaan katoaa kesken keskustelun.

Kun kerron omista tunteistani hänelle, miltä must tuntuu tuo käyttäytyminen niin hän ei vaan tajua sitä, vaikka vannoo ettei tuu toistumaan. Hän lupaa, mutta kääntää aina takin joka kerta olin sitten missä. En oo koskaan tajunnut sen lähtemisen ideaa, sitä samaa syytä että läksyjen teko oli mukamas tärkeempi. Asiasta ilmottaminen on sille joku pirun ongelman, mä en odottais sitä jossai somes, jos ois ilmoittanu, mut hän ei koskaan viitsi ilmoittaa mitä aikoo tehä ja näin. Mä oon aina se odottaja, joka vaan odottaa toista. Mä oon valittanut sille, oon ollu tosi vihainenkin sille. Oon käyny jopa sen ovella pari kertaa kun hän ei ole vaan vastannut viesteihini.

Kerran tein sellaisen tauon häneen ja tulos oli ihan turha. Hän jatkoi yhä sitä samaa rataa ja mun poissaolo ei ollu hänelle mikään ihme. Olisin odottanu vähän enemmän muutosta, mutta odotukset sen sijaan nollautui täysin.

Vaadinko mä liikaa siltä? Meneekö mul liian helposti hermot? Mitä mun pitäs tehdä? Miten saisin tällaisen säädön loppumaan tai edes vähentymään? Vai onko kyseessä sen sijaan joku muu tärkeempi kuin mä? Mitä mieltä te ootte?

Asiallista palautetta tarvisin, kiitos jos viittit auttaa! :)

2

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MunMP

      En usko että oot liian vaativa, koska sä oot valittanu sille, ja se ei välitä pätkääkää sun mpstä. Sun kaverilla on päässä vikaa, hän ei ajattele muita kuin itseään ihan selvä tapaus itsekkäästä! Läksyjen teko on vaa syy, joka keskittyy pääasiassa nopeaan aiheettomaan tekosyyhyn. Varmaan sun kaverilla on joku paljon kiinnostavampi aihe käsillä just silloin ku juttelet sen kans ja tahallaa laittaa puhelimen kiinni, jotta sä et sais kiinni millään. Se ei jaksa kuunnella ragetuksia, joka kertoo aika paljon siiitä, millainen on luonteeltaan. Mul on ollu yks kaveri, joka on just käyttäytyi samoin tavoin kuin tuo kaveris ja ei kyl kyl ollu mikää helppo kaveri suhde sen kans :/ mä päätin sen kaa suhteen, koska en vaa jaksanu sitä. Ja nyt mul menee tosi hyvin, kun mun ei tartte ketää oottaa tai päätäni hakata seinään yhen kaverin takia. Jos yhen neuvon nyt tässä sanoisin niin sano sille sun kaverilles suoraa että ettet aio kattoo tätä showta enää kaua, jos et aio lopettaa tota lapsellista häipymistä. En keksi muuta tähä hätään sulle, ku arvaan että oot tyttö ni, et aio nii helpost luovuttaa kaveriis

    • Räplääjä

      Siis mitäh???!!!
      Ooksä tosiiaanki noin jumittunu someen että se totaalisesti hallitsee sun elämää?
      Toi mitä sä kerrot on aivan sikasairasta; olla nii riippuvainen nettijaaritteluista että alkaa syytellä muita jos niillä on muutaki tekemistä kui jäkättää sun kaa.

      Kuules, nyt on aika pistää noin sun nettiräpelöinnit jäihin.
      Ala käyttää aikaas niinku paljo älykkäämpään. Ooksä ees koskaan aatellu mennä auttaan avun tarpeessa olevii? Niinku naapuris vanhaa mummoo tai auttaa enempi kotonas sun vanhempii?

      Kokeiles, luhistuuks maailma jos sä et koske sun mihinkää rojuihis joilla pääsee nettiin tai virtuaaliyhteyksii. Jätäs noi kaikki ensteks yheks viikoks. Sit, jos mapallo ei lakkaakkaa pyörimästä, sä saatat huomata että aikaas vois käyttää niinku paljo parempaaanki, junou.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe