AURINKOA NÄKYVISSÄ! Ainoastaan -3 ja auringon valossa hohtava lumi. Olisinpa vielä nuori - Mielikuvin olenkin. Ulkoilemaan reippaasti ja nauttimaan kohisten rientävästä keväästä.
KEVÄTTÄ RINNOISSA!
77
1909
Vastaukset
Niin on.
Olet näköjään lueskellut riimejäni.
Hyvä sinä.
Stadissa -6.7C
H.Helsingin Konalassa aamulla - 15. Nyt puolilta päivin -7. Lämpenee iltaa kohti lisää.. Nastat kenkiin ja ulos!
Hauskaa, kun aina tulee ketjun aiheisia mainoksia tuonne reunoihin.
Nyt mainostetaan Idealistaa ja siinä lukee: "Rinnat tulee tutkia säännöllisesti: näin sen teet".Toinen aloituksen otsikon kimmoittava mainos on Seiskan otsikko: "Usko tai älä, mutta rintojen tuijottaminen auttaa miehiä elämään pidempään".
Sehän on halpaa ja terveellistä huvia paapparaisille, kunhan pysyvät riittävän kaukana vieraista rinnoista, kiikarit ovat kätevä apuväline. Ja kaihi kannattaa leikkauttaa.
- Bengalitikku
Rinnat tuohon pylpyrään ja auttaa? Olisiko se kansanterveyden ylläpitoa? Mutta miten shit vastavuoroisuus - auttamisessa?
Mulla on tällainen vaativan humaani näkökanta.
Ai, mutta miten tuo "usko tai älä" on todistettu? Missä vaiheessa on tentattu?
Epikriisissä?
Onhan tuossa HH-kokoiset alla. Mikä on seuraava koko ja sitä seuraava ja sit ja sit. Pitkää ikää!
Vielä: miten kevät niistä mitataan?
- henrjii
en ole vielä nähnyt aurinkoa rinnoilla, eikä kevättäkään ole pahemmin näkynyt
Mä näin kanssa kevättä pihalla hangessa oli kauriin jälkiä niiltä on loppunut ruoka metsässä ja ovat tulleet puutarhoihin j apihoihin etsimään sapuskaa. Olisipa säkillinen talviomenia niille levittää tonne metsän reunaan!
Ja hirvet käyvät täällä rohmuamassa lintulatoja alas ja nuoleskelemassa lintujen eväät suihinsa.
Tellukka kirjoitti:
Ja hirvet käyvät täällä rohmuamassa lintulatoja alas ja nuoleskelemassa lintujen eväät suihinsa.
Meikit tehdään pian kaurasta. Nälkäinen saattaja voi pian ruokailla nuoleskelemalla daamin kasvot meikeistä puhtaaksi ja saa siitä makoisan - joskaan ei lihottavan illallisen.
arvo.e kirjoitti:
Meikit tehdään pian kaurasta. Nälkäinen saattaja voi pian ruokailla nuoleskelemalla daamin kasvot meikeistä puhtaaksi ja saa siitä makoisan - joskaan ei lihottavan illallisen.
Tai voihan sitä vetäistä oikein näkyvän kaurapuuronaamion itselleen, jos mielii tulla nuoltavaksi.
- Saga.Kabinetti
Kyllä kevät näkyy ihmisissä. Tänäänkin oli ihan ventovieraan koiranulkoiluttajan, miehen, kanssa kohtaaminen. Siis siitä jäi vaan niin hyvä olo kokopäiväksi.
Kevättä lie se, että piti husholleerata monta tuntia.
Rinnoissa ei kyllä mitään eloa. Alakuloisesti sojottavat kohti lattiaa.
Taidan sheivata kainalot kevään kunniaksi.- Saga.Kabinetti
Tellukka kirjoitti:
Pyysikö mies koiransa nuolaisemaan sinua?
Ei pyytänyt. Koira älähti mulle, kun kuljin hänen polkuaan ja isäntänsä veti koiransa sivuun antaakseen minulle tietä. Vaihdettiin siinä sitten muutama sana ja niin aurinkoisen ihanasti toivotteli mukavaa päivää. Nuorimies oli ja koira oli kait chiuvauhauva.
Sitä pitää alakuloiset tissit omaavan mummon ottaa ilo irti kaikesta mistä saa.
Koirasta puheenollen onkohan lesken jo palautunut hurmurikoiransa reviireille. Saga.Kabinetti kirjoitti:
Ei pyytänyt. Koira älähti mulle, kun kuljin hänen polkuaan ja isäntänsä veti koiransa sivuun antaakseen minulle tietä. Vaihdettiin siinä sitten muutama sana ja niin aurinkoisen ihanasti toivotteli mukavaa päivää. Nuorimies oli ja koira oli kait chiuvauhauva.
Sitä pitää alakuloiset tissit omaavan mummon ottaa ilo irti kaikesta mistä saa.
Koirasta puheenollen onkohan lesken jo palautunut hurmurikoiransa reviireille.Minne mahtoi tosiaan leski sotkeutua, kun eka Helsinginpäivänään blogasi ahkerasti ja nyt ei ole kuulunut mitään. Ei kai vaan kuitenkin liukastunut ...
Minut sai hyvälle tuulelle yhtenä päivänä kaksi aika pitkäkarvaista pikkukoiraa. Kummallakin
oli joka tassuun tarttunut suuri oman päänsä kokoinen lumipallo ja toisella oli vielä kuin lumipalloista tehty helminauha kaulassaan. Miestä en muista, minkälainen, kun kiinnitin huomioni etupäässä nihin koiriin.- Bengalitikku
Jospa hän on Euroviisukatsomossa?
Äänestin Queensiä, koska Saaran ääni minun mielestäni pääsi parhaiten oikeuksiinsä. Viisut kuuluu mun kevääseen. - Lemmenkäinen
Alkaa ikäihmiseen vaikuttaan tuo maan vetovoima.- Ei pahemmin enään vattanahka torvella kuin joskus ennen aamupisua :(
- Saga.Kabinetti
Bengalitikku kirjoitti:
Äänestin Queensiä, koska Saaran ääni minun mielestäni pääsi parhaiten oikeuksiinsä. Viisut kuuluu mun kevääseen.Minä tykästyin Monsteriin. Siinä on jotain heviä. Olen kyllä aivan mitätön arvioimaan esityksiä mitenkään. Ihan vaan omalla korvalla.
Toivotaan, että leski on kondiksessa eikä ole lipannut siellä Hakaniemen jäillä. - Saga.Kabinetti
Lemmenkäinen kirjoitti:
Alkaa ikäihmiseen vaikuttaan tuo maan vetovoima.- Ei pahemmin enään vattanahka torvella kuin joskus ennen aamupisua :(
Hauska ilmaisu tuo vattanahka torvella.
Bengalitikku kirjoitti:
Äänestin Queensiä, koska Saaran ääni minun mielestäni pääsi parhaiten oikeuksiinsä. Viisut kuuluu mun kevääseen.Minä äänestin Monstersia.
Noin yleensä ajatellen, kyllä on tämäkin asia muuttunut täysin alkuperäisestä,- Bengalitikku
Niinpä. Video on parempi. Värit. Kaikissa videoissa mua häiritsi itsensä hiplaaminen...
Sitten ohjelmassa ihmetytti, ettei säveltäjille=tekijöille annettu kukkia tai muita huomionosoituksia, mikä oli mielestäni tökeröä. Lemmenkäinen kirjoitti:
Aikojen alussa jo Eedenin riippuvat puutarhat ihanan raskaine satoineen kiinnostivat.
Saga.Kabinetti kirjoitti:
Hauska ilmaisu tuo vattanahka torvella.
Armeijassa aikoinaan vääpeli komensi :" Vatsa sisään ja rinnat ulos". Silloin ei naisia ollut armeijassa.
eppu2 kirjoitti:
Minä äänestin Monstersia.
Noin yleensä ajatellen, kyllä on tämäkin asia muuttunut täysin alkuperäisestä,Monstesr on siinä mielessä just sellainen hyvä euroviisu, että siitä jää heti eka kuuntelulta korvamato.
Mutta annahan olla, kun (toukokuussako?) ne kilpailut on, niin kaikki ovat jo niin kurkkuaan myöten täynnä monstersia, että varppina voittaa joku sellainen kappale, jota ei aikaisemmin oikein ole huomattu olevankaan.
- mimmimum-..mi
Tervetuloa Arvolle tänne kevään odotukseen... kevät rintojakin vähäsen tsiikailemaan...vaikka näithän niitä varmaan siellä lomallasikin....
Miksi rintaliivit on niin vaikeita ostettavia...yyh...pieleen meni kun en jaksanut alkaa riisua ja kokeilla ....niitähän ei voi vaihtaa...eikä palauttaa... - maissiiii
Täällä on vielä talvi -12.8 näyttää mittari,
mihin lie katosi eilinen täysikuukin öisiä lumipenkkoja valaisemasta,
nyt vain katuvalot hoitavat sitä hommoo.
Keväässä on paljon taikaa ja kivoja ilmiöitä,
jos on kevättä rinnoissa, niin lämpöaalto kuin lämpöaalto
saa nännin nipukat törröttämään...
kohta puoliin ne räystäätkin taas tippuvat ja
katuojat juoksevat.
Varuillaan saa olla,
ettei tule ykskaks yllätetyksi.- Saga.Kabinetti
Ai se on lämpöaalto. Olen aina luullut, että kylmästä. Samallailla niin kuin kananlihalle tulo.
Vissiin olen elänyt koko elämäni ihan väärin.
Rintsikoiden ostaminen on kyllä viheliäistä. Joku makkara aina törröttää jostain kainalosta. - maissiiii
Ai se on lämpöaalto. Olen aina luullut, että kylmästä. Samallailla niin kuin kananlihalle tulo.
Vissiin olen elänyt koko elämäni ihan väärin.
Rintsikoiden ostaminen on kyllä viheliäistä. Joku makkara aina törröttää jostain kainalosta.Enpä tierä, oikein tai väärin, jospa niitä lämpöaaltojakin voi olla niin monenmoisii.
Tosi viheliäistä, toden totta
monella tapaa olen rintsikoita ostanut,
oikein liivikaupasta ja maksanut omasta mielestä liikaa,,
sitten omin nokin marketista, entisten pelkkien numeroiden ja kirjainten mukaan,
joskus löytänyt sopivat ja joskus epämukavat,
ja sitten ihan summa mutikassakin joskus, kun ovat hiplatessa niin somia olleet,
ne on aikansa pyörineet kaapissa ja sitten ne vain katosivat, kun niin suutitti koko ostos.
Semmosessa kotimyyntitapahtumassa en ole koskaan käynyt, ne ovat varmaan hauskoja tapahtumia...voisin kuvitella...
- Heikunkeikku
Ei pelkästään rinnoissa, vaan kyllä mulle näihin aikoihin aina koko kehoon lykkäytyy ylimääräistä energiaa. Sanoisinko huvitusta touhuihin ja päähän änkee kaikenmaailman suunnitelmia.
Kynätkin alkaa kiinnostamaan ja räpelöin niitä siihen malliin, että mitähän paperille piirtelis.
Onneksi juuri tähän vuodenaikaan hyvin monella ystävällä ja tuttavalla on syntymäpäivä ja minä oon aina tykännyt tehdä itsetehtyjä onnittelukortteja. Ne lisää mun inspiraatioita enenevässä määrin.
Tämä kevään kynnysaika saa kans aikaan sen, että jo aamutuimaan alan värkkäämään huushollitöitä. Tänäänkin oon jo touhunnut vaikka mitä. Nyt ryystän viimeset kaffeet täs koneen ääres ja sitten alan taas jotakin örvehtimään.
Olen suunnitellut olohuoneen remonttia. Tai enemmän kuin vaan suunnitellut. Uusi parketti ja tapetit ja sen semmosta. Kaiketi työmiehet tulevat huhtikuussa, vielä ei ole tarkasti sovittu. Etsin eilen etuovi.comista ja muualtakin vuokra-asuntoa siksi aikaa, kun iskuporakoneet ja muut äänekkäänt jylläävät.
Huomenna maanantaina pitää ottaa selvää, että onko ylipäätään mahdollista saada kämppä vain kuukaudeksi? Mutta katsotaan. Joku mahdollisimman pieni kolo, jossa mahdollisimman pieni vuokra, johon minä ja kissi ja muutama huonekalu mahduttais. Kyllä nyt yhen kuukauden asuu vaikka mimmosessa paikassa.
Nyt 11,5 astetta pakkasta. Linnuille taas viety murkinoita. Pihalle lähen päivemmällä. Illalla tulee Selviytyjät Suomi telkkarista (klo. 20:30). Siihen mennes pitää kotiutua kyläreissulta, johon tänään myöhemmin olen menossa.
Että tämmöstä tänne kuuluu.
Hyvää Sunnuntaita kaikille :)Saattaa kevät kohista, kahden kuukauden kuluttua, lunta on melkein metri, ja se kun sulaa..
Pakkasta 8 astetta, lunta satelee pikkuhiljaa.
Tämän päivän hommia, ei paljon parane sanoa, kun Sinä kuitenkin nostat älämölön turvavaljaista. Se on katolta lumenpudottelu.
Kyllä Sinun passaa, voit ottaa kesän vastaan uuditetussa olohuoneessa, sitä se kevät teettää.
Vahingoniloisen voin kuitenkin ajatella, että aikamoinen homma se olohuoneen tyhjentäminen, siinä menee otsa kurttuu aika monesti :).- Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Saattaa kevät kohista, kahden kuukauden kuluttua, lunta on melkein metri, ja se kun sulaa..
Tämän päivän hommia, ei paljon parane sanoa, kun Sinä kuitenkin nostat älämölön turvavaljaista. Se on katolta lumenpudottelu.
Kyllä Sinun passaa, voit ottaa kesän vastaan uuditetussa olohuoneessa, sitä se kevät teettää.
Vahingoniloisen voin kuitenkin ajatella, että aikamoinen homma se olohuoneen tyhjentäminen, siinä menee otsa kurttuu aika monesti :).Täällä ei ole noin paljon lunta. Oikeastaan voisi sanoa, että lunta on vähän. 6,5 astetta pakkasta ja mukavaa, kun ei tuule. Täällä kun suhteellisen usein tuuli puuskuttaa. Se ei ymmärrä lähteä muille maille, vaan jumiutuu tänne.
Voi ei, TAAAAaaasko sinä urheilet katolla ilman valjaita. Mulla on nyt vähän hankala kirjoittaa, kun joudun kirjoittamaan vain vasemmalla kädellä. Oikea käsi on muissa hommissa, eli sillä on etusormi pystys ja koko käsi vispaa ees-taas näytön edessä. Vispaa niin nopiaa, että jos sivullinen yrittäis arvata, monta sormea on pystys, niin se sanois kyllä että 10 sormeahan siinä.
Hyh-hyh sulle soo-soo sormi vispas, vain sinulle. Mites sitte naama pistetään, mihin malliin suupielet, jos putuat maahan.
Mulla olis tuola varaston perällä turvavaljaat. Jos naapuris asuisit, niin oitis toisin sulle ne ja sanoisin, että takaasi ei tartte tuoda. Saaressa mulla on toiset valjaat.
Joo, olet oikeassa, että nyt on sopiva rako olla Oikein vahingoniloinen mulle. Olohuoneen tyhjentäminen tullee olemaan varsinainen urakka. Kaikki raskaimmat tavarat kököttää juuri olohuoneessa. Ongelma on myös se, että mihin ne sieltä oikein tällään.
Piano on hyvin raskas ja se mun akvaariokin painaa tyhjänäkin tosi paljon. En ala edes luettelemaan kaikkia raskaisuuksia, mutta niitä on paljon. - Bengalitikku
k-kotton kirjoitti:
Saattaa kevät kohista, kahden kuukauden kuluttua, lunta on melkein metri, ja se kun sulaa..
Vahingoniloisen voin kuitenkin ajatella, että aikamoinen homma se olohuoneen tyhjentäminen, siinä menee otsa kurttuu aika monesti :).Sivusta: on olemassa jokin teleskooppihärveli, millä voi maasta käsin saada lumet liikkeelle. Mutta alta pois sitten. Google voisi avittaa.
Heikku: keskimmäistä kappaletta lukiessa ajattelin, että mitä ihmettä touhuat. - Heikunkeikku
Bengalitikku kirjoitti:
Sivusta: on olemassa jokin teleskooppihärveli, millä voi maasta käsin saada lumet liikkeelle. Mutta alta pois sitten. Google voisi avittaa.
Heikku: keskimmäistä kappaletta lukiessa ajattelin, että mitä ihmettä touhuat.Ai miten niin mitä touhuan? Minähän vaan k-kottonille luin "maronsanoja" etusormi pystyssä, kun hän ei ymmärrä olla varovainen pudottaessaan lunta katolta. Valjaat pitäisi olla päällä.
k-kotton on myös mun mielestäni aivan liian huoleton keväällä, kun jäät ovat heikot, niin hää vaan kuleksii kalassa. Melkeen vetten päällä astelee.
Olisi kamalaa jos sattuisi vahinko, jonka voisi helposti estää.
Liioittelinko mukamas sun mielestä, kun niin kovasti etusormea vispasin:) k-kotton kirjoitti:
Vahingoniloisen voin kuitenkin ajatella, että aikamoinen homma se olohuoneen tyhjentäminen, siinä menee otsa kurttuu aika monesti :).Oliko tuo lumen määrä:" Mikä Maran päivänä katolla, se vappuna vaossa" - vai katon korjaaja?
arvo.e kirjoitti:
Oliko tuo lumen määrä:" Mikä Maran päivänä katolla, se vappuna vaossa" - vai katon korjaaja?
"arvo.e"
Matojahan ne.
Ja muita Toukkia.
H.- Bengalitikku
arvo.e kirjoitti:
Oliko tuo lumen määrä:" Mikä Maran päivänä katolla, se vappuna vaossa" - vai katon korjaaja?
Eieiei. Mitä Mariana maas, sitä vappuna vaos. Näin mä sen väärin muistan.
Oliko ne Edenin hedelmät hunaja- vai vesimeloneja? arvo.e kirjoitti:
Minun mielestä sanonta kuului,. Mikä Mariana malolla, se vappuna vaolla. Se malolla tarkoitti tuohikattoa.
On toinen sanonta. Tapionriihenpuinnista yhdeksän viikkoa kun roskat sulassa maassa.
Tapion riihenpuinti tarkoittaa kovaa talvimyrskyä.Heikunkeikku kirjoitti:
Täällä ei ole noin paljon lunta. Oikeastaan voisi sanoa, että lunta on vähän. 6,5 astetta pakkasta ja mukavaa, kun ei tuule. Täällä kun suhteellisen usein tuuli puuskuttaa. Se ei ymmärrä lähteä muille maille, vaan jumiutuu tänne.
Voi ei, TAAAAaaasko sinä urheilet katolla ilman valjaita. Mulla on nyt vähän hankala kirjoittaa, kun joudun kirjoittamaan vain vasemmalla kädellä. Oikea käsi on muissa hommissa, eli sillä on etusormi pystys ja koko käsi vispaa ees-taas näytön edessä. Vispaa niin nopiaa, että jos sivullinen yrittäis arvata, monta sormea on pystys, niin se sanois kyllä että 10 sormeahan siinä.
Hyh-hyh sulle soo-soo sormi vispas, vain sinulle. Mites sitte naama pistetään, mihin malliin suupielet, jos putuat maahan.
Mulla olis tuola varaston perällä turvavaljaat. Jos naapuris asuisit, niin oitis toisin sulle ne ja sanoisin, että takaasi ei tartte tuoda. Saaressa mulla on toiset valjaat.
Joo, olet oikeassa, että nyt on sopiva rako olla Oikein vahingoniloinen mulle. Olohuoneen tyhjentäminen tullee olemaan varsinainen urakka. Kaikki raskaimmat tavarat kököttää juuri olohuoneessa. Ongelma on myös se, että mihin ne sieltä oikein tällään.
Piano on hyvin raskas ja se mun akvaariokin painaa tyhjänäkin tosi paljon. En ala edes luettelemaan kaikkia raskaisuuksia, mutta niitä on paljon.Tulin ilmoittautumaan, kaikki luut on ehyenä. Minä olen hyvin varovainen.
On minulla turvavaljaat, ne on tuolla komeron naulassa. On niitä yhden kerran käytetty, naapuri lainasi, kun laittoi kattoa.
engalitikulle, ei taida teleskooppihärvelit toimia, kun räystäs on viidessä metrissä ja harja kahdeksassa.
Sen olen kuullut, että joku on nostanut semmosen käsintyönnettävän lumilingon katolle, ja sillä tupruttanut lumet alas.- Bengalitikku
Tuo viimeinen virke: jos on tasakatto, voi sujua. Jyrkkä harjakatto? Tässä voisi olla jonkin hyvän keksinnön paikka, mikä tekisi poistosta turvallisen. Uutisissa on näytetty lumiongelmista muualla. Millaisilla puurolusikoilla ihmiset yrittävät lapioida lunta. Fiskarsin kolat ulkomaille myyntiin! Suomalaisilla taitaa olla autossakin jokin lapio mukana.
Ihanaa kun Suloa haastatellaan: karhuista tarinoi. - Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Tulin ilmoittautumaan, kaikki luut on ehyenä. Minä olen hyvin varovainen.
On minulla turvavaljaat, ne on tuolla komeron naulassa. On niitä yhden kerran käytetty, naapuri lainasi, kun laittoi kattoa.
engalitikulle, ei taida teleskooppihärvelit toimia, kun räystäs on viidessä metrissä ja harja kahdeksassa.
Sen olen kuullut, että joku on nostanut semmosen käsintyönnettävän lumilingon katolle, ja sillä tupruttanut lumet alas.Hyvä kun ilmottauduit, ettei tartte murehtia:)
Jaaaha, että sulla sitten on turvavaljaat, mutta et tahdo niitä käyttää. Hyvänen aika sentäs sun kanssas. Yhden kerran valjaita käytetty ja sekin käyttö on naapurin tekemä. Melkein nauratti tuo sun kuiva huumorisi, asian vakavuuden takia vedin naurut takaisin sisääni.
Onneksi nyt sentäs tällä kertaa on luut kunnossa.
Katot ovat varmaankin miesten suunnittelemia. Heille ei kaiketi tule mieleen En-na-koi-da tilanteita.
Jos MINÄ suunnittelisin katon, niin tekisin sen esim. teflonista. Teflonpaistinpannuihinkaan ei tarraudu kiinni mikään tähnä. Jos katto olisi tästä aineesta, niin lumethan häviäisivät jo tuulen puhalluksesta.
Jos suunnittelisin tasakattoa, niin pistäisin isot "auton tuulilasinpyyhkijät" katon nurkkiin.
Kun lunta alkaisi satelemaan, niin pyyhkijät päälle ja lunta ei kasaantuisi katon päälle.
Aijee, kun tuli jotenkin Iso mielentila, keksijänaismainen olotila. Oonkohan väärässä ammatissa.
Ehtiskö täs iäs vielä vaihtaa ammattia? - Bengalitikku
"Auton tuulilasinpyyhkijät"...haluaisin nähdä.
Mä vetäisisin kattolämmityksen. Kun kylppärissäni on lattialämmitys, laittaisin piuhat katolle ja katkaisimesta silloin tällöin päälle, jolloin lumikatteen pohja lämpenisi ja tulisi (toivon mukaan) huiskis alas.
Aurinkopaneeleilla toimiva. Kait paukkupakkasilla niihin joki säde osuu.
Yksivaihtoehto olisi tuulimylly, jonka siivet olisi asennettu vaakaan, joten se toimisi viskurina.
Ehditään vaihtaa ammattia. - Heikunkeikku
Bengalitikku kirjoitti:
"Auton tuulilasinpyyhkijät"...haluaisin nähdä.
Mä vetäisisin kattolämmityksen. Kun kylppärissäni on lattialämmitys, laittaisin piuhat katolle ja katkaisimesta silloin tällöin päälle, jolloin lumikatteen pohja lämpenisi ja tulisi (toivon mukaan) huiskis alas.
Aurinkopaneeleilla toimiva. Kait paukkupakkasilla niihin joki säde osuu.
Yksivaihtoehto olisi tuulimylly, jonka siivet olisi asennettu vaakaan, joten se toimisi viskurina.
Ehditään vaihtaa ammattia.Hyviä ehdotuksia. Kannatan kaikkia. Tuo tuulimyllyn siipien vaakatasoisuudelle annan eniten kannatusta. Propelli huitelis lumet vinhalla vauhdilla pois. Tuulilasinpyyhkijät toimivat samalla ajatuksella. Vaaka-asennossa olevat pyyhkijät siirtäisivät sievästi lumet pois. Ei paha ehdotus sekään häh:)
Meistä tulisi hyvä pari katonsuunnitteluissa.
Joku kippikatto tuli kans mieleen. Lumisateen loputtua katto kippaisi, kuin kuorma-auton lava ikään, lumet maahan.
Mikseihän kukaan ei ole keksinyt tämmösiä hyviä systeemejä? Sitä ihmettelen ma. - Bengalitikku
Niinpä. Tuo kippikatto on mainio idea. Lumen paino voi tenätä.
Pulpettikattoon kertyy kenties huonoimmin lunta. Mikähän jyrkkyyden pitää olla, että se luisuu itsellään alas. Seinään ei jää lunta, mutta eihän se ole katto, jos se on pystyssä. Voisiko ilmalämpöpumppua käyttää katon sulatukseen. Jokin piuha vinksinvonksin katolle? Se tiputtaa tosin vettä, joten tulisi jääpuikkoja, ihan valtavia ja sellainen päässä ei ole kivaa kävellä.
Mutta tosiaan ihmettelen minäkin, miksei jokin innovatoovits firma ota yhteyttä. Motto: Mitäs me kattomaakarit! - Heikunkeikku
Bengalitikku kirjoitti:
Niinpä. Tuo kippikatto on mainio idea. Lumen paino voi tenätä.
Pulpettikattoon kertyy kenties huonoimmin lunta. Mikähän jyrkkyyden pitää olla, että se luisuu itsellään alas. Seinään ei jää lunta, mutta eihän se ole katto, jos se on pystyssä. Voisiko ilmalämpöpumppua käyttää katon sulatukseen. Jokin piuha vinksinvonksin katolle? Se tiputtaa tosin vettä, joten tulisi jääpuikkoja, ihan valtavia ja sellainen päässä ei ole kivaa kävellä.
Mutta tosiaan ihmettelen minäkin, miksei jokin innovatoovits firma ota yhteyttä. Motto: Mitäs me kattomaakarit!Oi että, että olet idearikas tyyppi. Keksiskelet liukuhinamaisesti erilaisia lumenpudotus helpotuksia. Ihan pursuilet. Jos ideasi olisivat hedelmiä, niin hedelmäkorisi hedelmät suorastaan valuisivat korin reunoilta alas.
Minä kannatan taas kaikkia ehdotuksia:)
Joo, voisi tosiaan pikkusen tenätä, jos lumi olisi raskaana tuossa kippisysteemissä.
Hyvä oivallus, että seinään ei jää lunta ja eihän se ole katto, jos on pystys.
Toisaalta voisihan sen katon jyrkkyys olla lähes pystyhkö, jos katto rakennettaisiin tarpeeksi korkeaksi. Korkeammaksi ku kirkontorni. Ajattelen täs miettiessäni, että jos harjamainen katto olisi jyrkkä ku mikä ja kun paljon lunta tulisi, niin sähköisesti voisi katon pistämään "taputtamaan käsiään". Ikäänkuin siis. Katto tarvitsisi vain muutaman taputusliikkeen ja lumet liusuisivat alas.
Ei paha ehdotus sekään häh:)
Heh-he-he-hee, ei olisi kiva kuleksia ihmisten ilmoilla jääpuikko pystyssä päässä :)
Mun tarttis lähteä (olis jo pitänyt mukamas) asioille. Tämä kattoasia vaan on nyt niin mietinnässä, että en saa lähdettyä. Pohtivuuteni vie kaiken energian. Heikunkeikku kirjoitti:
Hyvä kun ilmottauduit, ettei tartte murehtia:)
Jaaaha, että sulla sitten on turvavaljaat, mutta et tahdo niitä käyttää. Hyvänen aika sentäs sun kanssas. Yhden kerran valjaita käytetty ja sekin käyttö on naapurin tekemä. Melkein nauratti tuo sun kuiva huumorisi, asian vakavuuden takia vedin naurut takaisin sisääni.
Onneksi nyt sentäs tällä kertaa on luut kunnossa.
Katot ovat varmaankin miesten suunnittelemia. Heille ei kaiketi tule mieleen En-na-koi-da tilanteita.
Jos MINÄ suunnittelisin katon, niin tekisin sen esim. teflonista. Teflonpaistinpannuihinkaan ei tarraudu kiinni mikään tähnä. Jos katto olisi tästä aineesta, niin lumethan häviäisivät jo tuulen puhalluksesta.
Jos suunnittelisin tasakattoa, niin pistäisin isot "auton tuulilasinpyyhkijät" katon nurkkiin.
Kun lunta alkaisi satelemaan, niin pyyhkijät päälle ja lunta ei kasaantuisi katon päälle.
Aijee, kun tuli jotenkin Iso mielentila, keksijänaismainen olotila. Oonkohan väärässä ammatissa.
Ehtiskö täs iäs vielä vaihtaa ammattia?Ajattelin antaa pienen vihjeen raskaiden huonekalujen siirtelyssä.
Jos Sinulla on vahva vanha matto, joka luistaa hyvin, niinsen päälle raskaat huonekalut, niin niitä on helppo siirtää, eikä naarmuunnu lattia.
Ei tarvitse kun pikkasen kallistaa, matto menee helposti alle.- Bengalitikku
Olen käyttänyt tuota konstia, paitsi kerran. Pikkukirjahyllyn kuvittelin heivaavani paikasta toiseen ihan vähän työntämällä. En edes kaikkia kirjoja poistanut. Skraiduthan tuli siitä ihan uuteen lattiaan. Hypin ja kiroilin, kun olin niin t y h m ä.
- Talvea-takamuksiin
Helppoahan se on naisten, ei tarvitse kuin pusero pois ottaa ja kevät syöksyy rintoihin, ja kesä.
Entäpä mies. Otappa kevättä kelleihin ja laske housut, alkaa tulle syytettä ties mistä paljastelusta.Pakkoko se on yleisillä paikoilla kevättä ottaa, pysyy omassa pihassa, terassilla tai parvekkeella.
Canarialla on hiekkadyyni, jossa on lupa alastomuudelle. Ihminen tosin näyttää uima-asussa ehdottomasti kauniimmalle, kuin alastomana kirmaillen.
- Varovaisuutta-niihin
Olen alkanut karttaa rintoja. Jopa pelätä.
http://www.iltalehti.fi/digiuutiset/201803042200786883_dx.shtml
Tissibottiarmeija saattaa hyökätä.- Bengalitikku
Miten tuo pelko näkyy käytöksessäsi. Karttelu on helppoa, jos naisella on valllltavat rinnat ja hyvät rintsikat, kulman takaa tulee ulokkeet ekana, jotenkin kolmiomaisesti. Ainakin kesällä. Kukkaismekoissa.
- Bengalitikku
Oih! Nyt vasta luin liitteen ja olikin konetirkistelystä kyse.
Häikäisevä auringonpaiste. Aurinkolasit häytyy olla päässä jos ulos mielii. Muutoin valo läpäisee silmämunat takaraivoon asti ja vie näkökyvyn. Silti ihana kevät.
- Valo-hyvä-aina-ei
Minä en liiku niin kauan kun aurinko on matalalla ja hankia. Jos ei ole pinkeä pakko. Toki pilvisellä hoidan kauppa ja liikkuvat asiat.
Kun alkaa vihertää, kestää silmätkin paremmin. - Saga.Kabinetti
Kyllä toi valon määrä tekee kipeeksi. Takareidet kireet kuin viulunkielet. Ei vaan malta olla askeltamatta noita muhkuraisia polkuja.
Aurinkolasit on oltava.
En aloita koirankakkakeskustelua. - Pajunkissankusettaja
Kyllä toi valon määrä tekee kipeeksi. Takareidet kireet kuin viulunkielet. Ei vaan malta olla askeltamatta noita muhkuraisia polkuja.
Aurinkolasit on oltava.
En aloita koirankakkakeskustelua.En voisi osallistua koirankakkakeskusteluihin kun ei ole koiraa enkä kulje lumipenkoilla. Harvemmin keskellä tietä on koiran läjää.
Eräs päivä päkäsin, milloin ne pajunkissat ilmestyvät, noin yleensäkin. Kun ei ole tuota luontomuistiota tullut tallennetuksi aivotikulle. - Saga.Kabinetti
Pajunkissankusettaja kirjoitti:
En voisi osallistua koirankakkakeskusteluihin kun ei ole koiraa enkä kulje lumipenkoilla. Harvemmin keskellä tietä on koiran läjää.
Eräs päivä päkäsin, milloin ne pajunkissat ilmestyvät, noin yleensäkin. Kun ei ole tuota luontomuistiota tullut tallennetuksi aivotikulle.Kyllä on pajunkissat jo puskissa. Tuolla poluilla kävellessä on niitä mämmiläjiä. Minä kun sauvakävelen niin huidon vähän sinne polun viereenkin. Siinä sitten pää väkkärä ettei saa sauvan nokkaan kokkareita.
Katsoin pari leffaa tänään lapassormikkaita kutoessa. Viimeinen pisti silmät vetistymään. Se päivänpaiste päivällä jäi vissiin kihertämään.
Ai niin, meinasitko tehdä virpomavitsoja pajunkissoista? - Pajunkissankusettaja
Kyllä on pajunkissat jo puskissa. Tuolla poluilla kävellessä on niitä mämmiläjiä. Minä kun sauvakävelen niin huidon vähän sinne polun viereenkin. Siinä sitten pää väkkärä ettei saa sauvan nokkaan kokkareita.
Katsoin pari leffaa tänään lapassormikkaita kutoessa. Viimeinen pisti silmät vetistymään. Se päivänpaiste päivällä jäi vissiin kihertämään.
Ai niin, meinasitko tehdä virpomavitsoja pajunkissoista?En, ei ole intressejä eikä suuntaa alkaa väsäämään virpomisjuttuja, ei edes bisnesmielessä, koska ei niitä osta kukaan, eikä ole suvussa kohteita antaa.
Ei, etenkään tässä iässä, eikä ole miesten juttu.
Koirankakkakeskustelu ei johda mihinkään, silti sama vääntö jatkuvasti. Kaikk koiraansa kakattavat eivät kerää koiriensa jäännnöksiä pois, sille ei voi mitään. Yhteiskunnalla ei ole varaa palkata koirankakkapoliiseja.
- Saga.Kabinetti
Samaa mieltä, ei johda minnekään. Samanlaisia holtittomia ihmisiä on koirattomissakin. Valkoista hankea vasten nuo läiskät näkyvät. Kesällä sitten niitä tölkkejä, pulloja ja mäyräkoirien kääreitä.
Viis noista, lämpötila hivuttautunee viikonloppua kohden plussan puolelle. Ihanaa! - 1eero
Hienoa nämä aurinkoiset päivät, yrittänyt joka päivä olla jäällä eikä tarvihe olla yksin on kaikenlaista kulkiaa kuka miten, koira ihmisiäkin joillakin kolme, eikö yksi riitä.
- Mikäseonkaan
1eero kirjoitti:
Hienoa nämä aurinkoiset päivät, yrittänyt joka päivä olla jäällä eikä tarvihe olla yksin on kaikenlaista kulkiaa kuka miten, koira ihmisiäkin joillakin kolme, eikö yksi riitä.
Koiraihmisiä? oliko koiralla kolme ihmistä vai ihmisellä kolme koiraa?
- 1eero
Mikäseonkaan kirjoitti:
Koiraihmisiä? oliko koiralla kolme ihmistä vai ihmisellä kolme koiraa?
Sekä että, oon nähdy ihmisellä valjakollisen koiria tai yhellä koiralla laumaihmisiä.
1eero kirjoitti:
Nälkä kasvaa syödessä koiranomistajillakin.
Tänäänkin ihana aurinkoinen ilma. amulla pakkasta oli yli -20, nyt -6.- 1eero
siilenämää kirjoitti:
Nälkä kasvaa syödessä koiranomistajillakin.
Tänäänkin ihana aurinkoinen ilma. amulla pakkasta oli yli -20, nyt -6.Jee uamusella on pitäny kipakoita pakkasia mut päevemmällä tarkenee, ihmettelen heitä joilla kolme tai neljäkin koiraa huusollissa siis mikä vaiva, yhden koiran kanssa aina pärjää.
- mimmimum-..mi
Niinpä... kyllä ihmettelen myös nuoriakin joilla kolme koiraakin pienessä asunnossa kerrostalossa....aika iso erä kuukaudessa kuluu ruokaan....saati sitten jos joutuu lääkärissä käymään ...ei ole kovin halpaa lystiä....
Ihania aurinkoisia päiviä....ainoa haittapuoli...niinkuin joka kevät ....harmaat parvekelasit ja olkkarin ikkuna .... 1eero kirjoitti:
Jee uamusella on pitäny kipakoita pakkasia mut päevemmällä tarkenee, ihmettelen heitä joilla kolme tai neljäkin koiraa huusollissa siis mikä vaiva, yhden koiran kanssa aina pärjää.
Sanovat että siinä ne menee useampi samassa. Minäkin olen haaveillu toisesta. Toisaalta jos ottaa samanrotuisen, aika kallis investointi kaikkinensa. Toisaalta taas heillä ois toisistaan seuraa.
- Saga.Kabinetti
siilenämää kirjoitti:
Sanovat että siinä ne menee useampi samassa. Minäkin olen haaveillu toisesta. Toisaalta jos ottaa samanrotuisen, aika kallis investointi kaikkinensa. Toisaalta taas heillä ois toisistaan seuraa.
Parhaimmillani olen nähnyt pienellä rouvalla seitsemän (7) pitkäkarvaista mäyräkoiraa. Jännästi siitä toisen käden hihnasta haaroittui toiseen neljä hihnaa toisen käden hihnasta kolme. Onneksi ei tanskandoggeja olleet.
Vanhuksetkin jätetään kevät-aurinkoon kuolemaan Honkien keskelle hankien kannettavaksi.
H.- Pylykerö
Tulin vaan kysymään miten ootte tuulettuneet kun ei Pylykerö ole tuhnautellunna palstalla ?
Lenkki jäi tänäänkin, mutta pieniä ulkotöitä sentään.
Eräs sairaus pikkuisen huolettaa, mutta mitäpä sitä pelkäämään. Tulee mitä tulee ja pahempiakin on toki monilla.
Suloa on saanut katsoa kahdella kanavalla. Häntä katsoo mielellään. Terhon ja Jungnerin keskustelu oli myös kiintoisa aamulla.- Saga.Kabinetti
Ei ole paljon ehtinyt palstalla kuin pyörähtää. Kevät saa siivet selkään niin sisällä kuin ulkona.
Alahan jo parkkeerata tänne Pylykerö eikä vaan tarkistuskäyntejä.
Kaunis aurinkoinen päivä korvessa. Istuin pari tuntia mökin rantatörmällä, johon lapioin tilan nojatuolille. Jäällä oli vilkasta, hiihtäjiä riitti. Mökkini ohi menee latuja läheiseen saareen, jossa on nuotiopaikkoja ja kahvio.
Olin varannut kaakaota termariin ja sokerimunkin sekä kinkkujuustopiirakan. Jo vain kelpas laiskotella ja katsella ohi viuhtovia hiihtäjiä. Oli jos jonkin sortin hiihtäjää. Perinteiseen malliin ja hiihtotyyliin meniöitä. Koiran kanssa hiihtäjiä ja kävelijöitä. Urheiluasuisia solakoita sulavasti liikkuvia ja anorakkiin puleutuneita hitaasti lykkiviä tanhupalloja.- pirremiinapas
Upeita päiviä ollut, ja ulkona tuoksuu jo kevätlumet (eikissan-eikä koiranpissa lumet :), vaan kevät hangissa on oma tuoksunsa..
Hanki innosti mattojen puhdistukseen. Lumeen tamppaamalla matot puhdistuvat ja raikastuvat, Tupaan tulee näin raikas tuoksu.
- Bengalitikku
Tekisin tuon saman tempun, mutta on ruskoiden jätöksiä. Voi käydä niin, että matot eivät puhdistukaan vaan päinvastoin.
Hieno ilma tänäänkin, mutta - 7 C° tuntui kylmemmältä kuin - 15 C°. Mulla ei ole kosteusmittaria eli kysynkin, että kostuuko ilma paljonkin, kun pakkanen hellittää ja se tekee kylmyydentunnun. Bengalitikku kirjoitti:
Tekisin tuon saman tempun, mutta on ruskoiden jätöksiä. Voi käydä niin, että matot eivät puhdistukaan vaan päinvastoin.
Hieno ilma tänäänkin, mutta - 7 C° tuntui kylmemmältä kuin - 15 C°. Mulla ei ole kosteusmittaria eli kysynkin, että kostuuko ilma paljonkin, kun pakkanen hellittää ja se tekee kylmyydentunnun.Ilma kostuu avomereltä tulevien tuulien myötä. Pakkasen puolella oleva ilma ei kostu, vaan muodostaa lunta ja jäätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453184Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222688- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391330
- 821199