Kerhonohjaajaksi ja isoseksi?

Ankkurilla

Minulla on ongelma :(

Haluaisin isoskoulutukseen, mutta ketään kavereistani ei uskaltautunut/halunnut lähteä mukaani, ja ajattelin että ensin kävisin viikonloppuleirin kerhonohjaajaksi ja sitten kouluttautuisin sellaiseksi ja tässä kevään aikana myös isoskoulutukseen menisin.

Suuri kynnys minulle sellaiseen menemiseen on kumminkin se, että olen yksin. Kyllä, olen iloinen ja reipas ja sen takia isoseni rippileirillä toivoivat minua menemään isoskoulutukseen ja kerhonohjaajaksi, samoin myös minun nuorisotyönohjaajani.

En uskaltautuisi vain menemään kuntamme seurakuntataloon ja sieltä nuorisotilaan, aivan yksin. Pelkään jos epäonnistuisin mutta en haluaisi olla menemättä isoseksi, sillä haluaisisin antaa muillekin nuoremmille elämänsä parhaan viikon.

En uskalla tehdä aloitetta.

Ja olisin yksin, vaikka teenkin ystäviä helposti.

18

3101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Japp3rvokk1

      Ota asia puheeksi nuorisotyönohjaajasi kanssa. Häneltä saat sellaista rohkaisua mitä tarvitset.

    • NuuNuu

      Komppaan aikaisempaa vastausta, Seurakunnasta löytyy ihan varmasti ihmisiä tukemaan ja kannustamaan että uskallat tehdä aloituksen. Mistäs sen tietää kun sinä olet sinne hakenut, että sinun ystäväsikin innostuisivat hakemaan. Mutta suosittelen erittän paljon kouluttautumaan isoseksi/ kerho ohjaajaksi sen kautta saa paljon hienoja kokemuksia ja mahdollisesti kesätyö paikkojakin.

    • Japp3rvokk1

      Siksi toisekseen niistä koulutuksista ja leireiltä löydät uusia kavereita. Onhan se vähän pelottavaa mennä niihin ilman vanhojen kavereiden seuraa, mutta rohkea rokan syö. Epäonnistumisen pelko taas kertoo vain siitä, ettet ole liian itsevarma ja se on hyvä ominaisuus. Hyvin se menee, usko pois.

      • Ankkurilla

        Kiitos, no ainakin oppisin uusia asioita niistä kokemuksista joita saisin kouluttautumisista.


    • T..Mirka

      Ripari pitäisi lakkauttaa täysin vastuuttomasta toiminnasta. Jumalaa ei ole vaikka riparilla sitä totena opetetaan.

      • Ankkurilla

        Kiitos mielipiteestäsi, en ole menossa isoskoulutukseen ja kerhonohjaajakoulutukseen Jumalan takia. Siellä saa ystäviä jne.


      • Ankkurilla kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi, en ole menossa isoskoulutukseen ja kerhonohjaajakoulutukseen Jumalan takia. Siellä saa ystäviä jne.

        Rohkeutta, ties vaikka löytäisit tiesi joskus Saappaan riveihinkin , kun 18v tulee täyteen. Paljon rikkaita kokemuksia sinulle toivottelen :)
        Nettisaapas, Henna /Helsinki


      • Pieleen.meni
        Ankkurilla kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi, en ole menossa isoskoulutukseen ja kerhonohjaajakoulutukseen Jumalan takia. Siellä saa ystäviä jne.

        Ei voi olla totta. HAET KAVEREITA KIRKON AIVOPESULEIRILTÄ. Sieltä et tule löytämään yhtään oikeaa kaveria.


      • Ankkurilla
        Pieleen.meni kirjoitti:

        Ei voi olla totta. HAET KAVEREITA KIRKON AIVOPESULEIRILTÄ. Sieltä et tule löytämään yhtään oikeaa kaveria.

        Leiri meni sitten aivan loistavasti! Kerhonohjaajaleirillä oli useita, lapsuudestani tuttuja ystäviä, jotka hekään eivät osallistu ko. Toimintaan uskon takia. Löysin uusia ystäviä leiriltä, ja vanhat ystävätkin ovat silti ystäviäni tietysti!

        En usko seurakunnan toimintaan osallistumisen "aivopesevän" minua. Oma on valintani, osallistunko kyseisiin tapahtumiin vaiko en. Päätin osallistua ja hyvä niin, uskallan kertoa mielipiteitäni ja jopa jatkaa kitaran soittoa julkisemmin, kun aikaisemmin en sitä uskaltanut tehdä, vaikka kovasti halusinkin.

        En minä tuollaisiin tapahtumiin edellenkään osallistu Jumalan ja uskon ja pappien takia tai mitä lienee. Osallistun mielenkiinnosta ja halusta oppia uusista ihmisistä, ei niinkään halusta oppia uskosta. Tietysti, kyseessä on kuitenkin seurakunnan toiminta, johon olennaisesti kuuluu mukaan myös Seurakunnan ihmiset ja Raamattu, virsikirjan vieret jne.

        Olen yllättynyt, kuinka paljon olen saanut uusia ystäviä seurakunnan leirien ansiosta. Tiedän, että he ovat aivan oikeita ystäviä eivätkä mitään aivopestyjä hihhuleita.

        Thehe :Dd


    • T..Mirka

      Kirkon aivopesu on toiminut kohdallasi "erittäin hyvin".

      Lopeta moinen hölmöily. Kokeile miettiä järkevästi. Jumala on pelkkää satua ja höpötystä vaikka kirkko sitä totena tuputtaa. Kirkko on oikeasti kiinnostunut sinun rahoistasi.

      • Hei Mirka.

        Onko mielestäsi sopivaa kutsua hölmöilyksi sinulle tuntemattoman toiminta ja toiveet? Tai se, että pidät vieraan ihmisen ajatuksia ei järkevinä? Minusta olisi reilua, että antaisit muiden ihmisten (ja toki sanon kuten sinulla on tapana; erityisen raskauttavaa on puuttua nuorten elämään ja ajatuksiin, ja täällä nuorten sivulla olet) ajatella ja ja elää oman tahtonsa ja vakaumuksensa mukaan, puuttumatta siihen. Ei täällä sinun ajatuksiakaan pyritä muokkaammaan, sinullako on oikeus sellaiseen muiden kohdalla.

        Hyvää kevättä, iloa ja siunausta,
        Pirkko-pappi


      • T..Mirka
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei Mirka.

        Onko mielestäsi sopivaa kutsua hölmöilyksi sinulle tuntemattoman toiminta ja toiveet? Tai se, että pidät vieraan ihmisen ajatuksia ei järkevinä? Minusta olisi reilua, että antaisit muiden ihmisten (ja toki sanon kuten sinulla on tapana; erityisen raskauttavaa on puuttua nuorten elämään ja ajatuksiin, ja täällä nuorten sivulla olet) ajatella ja ja elää oman tahtonsa ja vakaumuksensa mukaan, puuttumatta siihen. Ei täällä sinun ajatuksiakaan pyritä muokkaammaan, sinullako on oikeus sellaiseen muiden kohdalla.

        Hyvää kevättä, iloa ja siunausta,
        Pirkko-pappi

        ""Minusta olisi reilua, että antaisit muiden ihmisten (ja toki sanon kuten sinulla on tapana; erityisen raskauttavaa on puuttua nuorten elämään""
        - Kyllä lapsia ja nuoria pitää suojella kirkon kaltaisilta huijarilta.

        "" Ei täällä sinun ajatuksiakaan pyritä muokkaammaan, sinullako on oikeus sellaiseen muiden kohdalla.""
        - Onko sinulla jokin oikeus muokata lasten ja nuorten ajatuksia kun sen minulta kiellät?


      • Mirka-hyvä

        Me elämme kristityssä maassa. Meillä jokaisella on uskonnonvapaus, on siis oikeus uskoa tai olla uskomatta. Teen työtäni kirkossa ja seurakunnassa ja maailmassa, en muokkaa kenekään ajatuksia, en edes yritä vaikuttaa niihin. Ymmärrän tämän uskonvapauden. Työssäni kerron siitä mihin itse uskon ja mitä Raamatussa kerrotaan. Näin se sinun kannaltasi valitettavasti on. Jos nuori valitsee tulla rippikouluun tai vanhemmat valitsevat lapselleen kasteen, se on aina heidän valintansa, vaikka se sinua harmittaakin. En ole kieltänyt sinulta mitään, totean vaan asian kummallisuuden, puutut siihen minkä ihmiset itse valitsevat.

        Kaikkea hyvää, ja Jumalan siunausta sinulle,
        Pirkko-pappi


      • T..Mirka
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Mirka-hyvä

        Me elämme kristityssä maassa. Meillä jokaisella on uskonnonvapaus, on siis oikeus uskoa tai olla uskomatta. Teen työtäni kirkossa ja seurakunnassa ja maailmassa, en muokkaa kenekään ajatuksia, en edes yritä vaikuttaa niihin. Ymmärrän tämän uskonvapauden. Työssäni kerron siitä mihin itse uskon ja mitä Raamatussa kerrotaan. Näin se sinun kannaltasi valitettavasti on. Jos nuori valitsee tulla rippikouluun tai vanhemmat valitsevat lapselleen kasteen, se on aina heidän valintansa, vaikka se sinua harmittaakin. En ole kieltänyt sinulta mitään, totean vaan asian kummallisuuden, puutut siihen minkä ihmiset itse valitsevat.

        Kaikkea hyvää, ja Jumalan siunausta sinulle,
        Pirkko-pappi

        ""Meillä jokaisella on uskonnonvapaus, on siis oikeus uskoa tai olla uskomatta. ""

        - Sinun on ihan turha kertoa minulle uskonvapaudesta. Et näköjään tiedä, mitä se on.

        - Kokeeko lapsi sinun mielestä uskonvapauden kun se liitetään jo sylivauvana lahkon jäseneksi josta se ei voi edes erota omasta tahdostaan alle 18 vuotiaana. Tuputetaan ja opiskellaan tämän samaisen lahkon huuhaa uskomuksia totena, aikuisikään asti.

        Hyvä Pirkko-pappi, onko tämä uskonvapautta?

        Uskonnoilla pitäisikin olla 18v ikäraja niin uskonvapaus voisi edes toimia osittain.

        Toivottavasti Aku-Ankka siunaa sinut ja toivottaa sinut tervetulleeksi Ankkalinnaan.


      • T..Mirka kirjoitti:

        ""Meillä jokaisella on uskonnonvapaus, on siis oikeus uskoa tai olla uskomatta. ""

        - Sinun on ihan turha kertoa minulle uskonvapaudesta. Et näköjään tiedä, mitä se on.

        - Kokeeko lapsi sinun mielestä uskonvapauden kun se liitetään jo sylivauvana lahkon jäseneksi josta se ei voi edes erota omasta tahdostaan alle 18 vuotiaana. Tuputetaan ja opiskellaan tämän samaisen lahkon huuhaa uskomuksia totena, aikuisikään asti.

        Hyvä Pirkko-pappi, onko tämä uskonvapautta?

        Uskonnoilla pitäisikin olla 18v ikäraja niin uskonvapaus voisi edes toimia osittain.

        Toivottavasti Aku-Ankka siunaa sinut ja toivottaa sinut tervetulleeksi Ankkalinnaan.

        Hei taas,
        sanon ties kuinka monennen kerran sinulle, että vanhemmat saavat valita lapselleen kasteen, kun he niin tahtovat tehdä. Se on uskonvapautta. Lapsi voi sitten halutessaan myöhemmin tehdä omat ratkaisunsa, jos tahtovat. Vanhemmat valitsevat lapselleen monia muitakin asioita, kun he ovat pieniä. Kaikista vakaumuksista täysin vapaata kotia ei olekaan, aina kodissa on jonkinlainen arvomaailma. Näin ollen vanhemmat valitsevat lapselleen sitä hyvää mitä tahtovat. Näin se on Suomessa ja aika monessa muussakin paikassa. Ei uskonasioita opiskella totena, ei tietenkään. Me kerromme siitä mihin me uskomme. Kaksi eri asiaa.

        Hyvää kevään jatkoa, iloa ja luottamusta hyvään,
        Pirkko-pappi


      • pappi_myös

        Pirkko-pappi-hyvä, kristillisessä uskossa uskominen ja totena pitäminen ovat sama asia.


    • Leila.MJ

      Protulta saat oikeita ystäviä.

    • nytsittenihanoikeesti

      HYVÄT IHMISET, TAJUTKAA JO TÄMÄ
      Mielenkiintoista taas kerran havaita kuinka laadutonta keskustelua me ihmiset taas saamme aikaiseksi. Keskustelu ei lähtenyt vakaumuksesta, vaan aivan muista intresseistä. EI NÄIN . Pysytäänkö tästä lähtien aiheessa. Ja jos saa jonkin toisen aiheen päähänsä, menköön kirjoittamaan sen johonkin muuhun ryhmään. Eihän tästä tule mitään, jos aina kun jossain mainitaan seurakunta, keskustelusta tulee väittely Jumalan olemassaolosta, jota voimme jauhaa maailmantappiin saamatta oikeaa vastausta, sillä jokainen muodostaa kantansa itse, ei Suomi 24 keskustelussa. Te, jotka elätte uskomatta Jumalaan: tajutkaa jo, ettei tälläinen keskustelu johda mihinkään. Älkää kirjoittako mitään, jos teillä ei ole kunnon asiaa. Ja jos teillä onkin asiaa, muistakaa argumentoida perustelunne järkevästi. Ja muistakaa, että uskon asia on aina uskon asia, kuten meidän kristittyjen pyhä kirja Raamattu sanoo: "Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä." Ei enempää eikä vähempää, kuin tätä. Ja oli keskustelu mistä tahansa, vaikka politiikasta, tieteestä, ruuanlaitosta yms; muistakaa perehtyä asioiden taustoihin. Älkää latoko perusteettomia kommentteja, jos haluatte kunnollista keskustelua. Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe