Silmänpohjakuvaus pelottaa

Silmistähuolissaan

Minulle on huomenna tulossa silmänpohjakuvaus, arkana kaverina kysyisin kauanko se kestää?
Ja etteihän minun tarvitse jäädä sairaalaan?
Onko teillä kokemuksia moisesta tapahtumasta?

2

425

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuyghukhjk

Minulla on silmänpohjia kuvattu usein ja monessa paikassa, parin viikon päästä taas uusi "keikka". Kuvaus on helppo toimenpide ja saitkin varmaan ohjeita siihen. Koska puhut sairaalasta, menet varmaankin poliklinikalle kuvaukseen. Alussa silmiin laitetaan tippoja joilla silmän mustuainen suurennetaan, ainetta todennäköisesti lisätään toisenkin kerran ja hoitaja tekee sen, itse vain istuskellaan odotustilassa. Optikolla mustuaisen laajentaminen toteutetaan vain pimentämällä huone eikä se ole riittävän tehokasta. Kuvauksessa asetutaan istumaan kameran eteen, otsa ja leuka tuettuna telineeseen. Sitten noudatetaan kuvaajan ohjeita ja kuvaus on tehty noin minuutissa. Kuvauksen jälkeen voi lähteä kotiin, mutta pilviselläkin säällä on syytä käyttää aurinkolaseja koska valo häikäisee. Autolla ajoa ei suositella muutamaan tuntiin, koska näön tarkkuus on huono ja valo häikäisee.

• paineeton

-kaikkia pelkoja sitä ihmisillä onkin, eihän edes sana kuvaus ole itsessään mitenkään pelottava?
      -ja samalla vaivalla kun täältä kyselee toimenpiteestä niin saisi tiedon googlesta että mitä silmänpohjakuvaus pitää sisällään ja ennen kaikkea paljon nopeammin!
      -itsellenikin ko. operaatio on tehty monet monituiset kerrat eikä edes eka kerralla tullut mieleenkään että siinä voisi olla jotain pelottavaa...
      -ajoin autolla töihin toimenpiteen jälkeen, tosin aurinkolasit päässä koska kirkas ulkoilma häikäisi muuten aika kovasti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1967
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1355
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      105
      1108
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      103
      930
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      914
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      781
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      672
    8. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      14
      568
    9. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      76
      544
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      511
    Aihe