Missä vikaa?

Yleisnäprääjä

Vanha skanneri Epson Perfection 1650. Virtalähde kaputt. Ei tule sähköä ulos, vastus verkkopuolelta mitattuna ääretön.
Pitäisi saada kotelo auki. Raa-alla väkivallalla reunat muutaman millin aukeaa, mutta nähtävästi keskellä koteloa on joku liitin, joka tehtaalla kasatessa napsahtaa kiinni mutta ei sitten aukea millään.
Onko kokemusta
a) kotelon avaamisesta ja
b) missä oli vika?

3

1989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksdjkajshd

      Onko virtalähde erillinen, vai koneen sisällä?
      Jos on sisäinen virtalähde voi olla sulake palanut. Ulkoista ei kannata yrittää avata. Parasta ostaa uusi. Ellei alkuperäistä saa niin katsoo arvot ja napaisuuden vanhasta.

      Muovikoteloiden hakaset saa kyllä auki ohutkärkisellä metalliliuskalla, tai mensselillä.
      Raottaa hieman rakoa ja katsoo missä kohtaa ei raotu on siinä jokin lukko. Siitä vain painelee tuolla työkalulla ja samalla piää toista raossa levittäjänä. Sitten kun sattuu tökkäämään oikeaan kohtaa aukeaa lukko ja pääsee hieman eteenpäin. Joskus kiinnikkeiden paikat voi nähdä raottelemattakin.
      Tuosta laiteesta ei ole kokemusta, mutta monta muuta on tullut auottua.

    • Yleisnäprääjä

      Joo kiitoksia. Erillinen on laite ja ne reunan hakaset lähti ihan vain kohtuullisella väkivallalla auki. Keskellä on jotakin, mikä pitää kasassa.
      Räplään mitä räplään, onnistuu tai ei. Uutta en ala etsimään, sama silloin ostaa uusi skanneri. Tai onhan minulla Canon Lide 35, mutta sen ohjelma ei vain asennu koneelle (W7). Kerran välähtää ja häipyy.
      Kelvottomia värkkejä ovat!

    • elektroniikkaa_osaamaton

      Noin yleensä virtajohto voi olla murtunut sisältä taivutuskohdasta, jolloin vikaa vaikea paikallistaa. Korjasin just äsken läppärin virtalähteen, koska se toimi vain ajoittain. Sattumalta huomasin, että virta katkeaa, kun tasavirtajohtoa taivuttaa muuntajan vierestä. (Voi se verkkojohtokin olla viallinen.) Siispä leikkasin eristeen varovasti pois ja paljastui, että ulompi verkkomainen johdin oli kokonaan poikki. Näin oli kitkuttunut neljässä vuodessa . Karvat vain koskettivat toisiaan ajoittain asennosta riippuen. Helppo juotos ja eristysnauhaa päälle. Toimii taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe