Esikoiset ry oppi kirkosta

Tyrh

Esikoiset ryllä on oppi kirkosta vakaalla evankelisluterilaisella pohjalla. Esikoiset liittyvät Luterilaisen maailmanliiton kautta koko maailman evankelisluterilaisten kanssa. Maailmanliiton vuosikymmenten ekumeeniset pyrkimykset ovat tuoneet tämän kirkon myös lähemmäksi roomalaiskatolisten miljardiin jäseneen nousevan kirkon yhteyttä. Nykyisin kumpikin osapuoli voi jo avoimesti esittää tavoitteenaan olevan täysi ehtoollisyhteys. Tässä seurassa ei olla mikään vähäinen rupusakki.
Toisin on naispappeutta vastustava Luther-säätiö, joka on jäsenehdokkaana Kansainvälisessä luterilaisessa neuvostossa. Inkerin kirkon asema on hieman epäselvä. Se on lähes ainoana jäsenenä kummassakin. Se tietenkin laajentaa rahoituspohjan sisältämään myös mm. konservatiivisen Missouri Synodin.

12

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä_edes_yritä

      Täyttä paskaa.

    • 57776

      Nehän onkin niitä kirkkouskovaisia eikä muita

      • 543210nollaan

        Uskomattoman ylimielistä halveksuntaa sinulta ahdasmielisyydessäsi.
        Tyypillinen lestaadiolainen.


    • Jkuih

      Tämä kirkko on se seurakunta, jossa Esikoiset sanovat olevansa.

      • kirkkokierrostaedessä

        Maailman tappiin saakka vaikka kirkko luopuu Raamatun sanasta


      • teuta011
        kirkkokierrostaedessä kirjoitti:

        Maailman tappiin saakka vaikka kirkko luopuu Raamatun sanasta

        Ei suinkaan silti kirkko, vaikka jotkut sen palvelijat luopuukin,
        eli ei oikeastaan muut kuin sinun kaltaisesi "kirkkokierrostaedessä"
        -


    • Samassa asemassa Esikoisten kanssa ovat Esikoislestadiolaiset jotka esittävät olevansa EVL-kirkon herätysliike.

    • sitäodotellessa

      Mitähän kirkossa pitää vielä tapahtua että silmät aukenevat sille mätäpaiseelle mikä se on.

      • "sitäodotellessa"
        -
        Ja mitä sinä olet tehnyt sen eteen ?
        Et yhtään mitään ja vähän olet tyytynyt.
        -


      • häpeä_saastainen

        sitäodotellessa
        11.3.2018 20:2

        Oletko sinä katsonut kuinka sinun silmäsi ja korvasi ovat mädäntyneet tekopyhyydessäsi.

        Syntisiähän Jeesus tuli pelastamaan, ei hurskaita jota eivät parannusta tarvitse. Jonka kirkkotietämys on Iltasanoimien lööppien tasolla, ei tiedä kirkosta kyllä mitään. Eihän kristinusko mikään tekopyhien valtakunta ole Jeesukseen uskovat etsivät koko ajan kaikkialta ihmisiä ja kutsuvat heitä Karitsan suurelle ehtoolliselle.

        Rukoushuoneissa mätänevät, itseään ja yhteisöään ylistävät mätäpaiiseet, on kammottava ilmiö, kuten jo Jeesuksen aikana oli.


      • häpeä_saastainen kirjoitti:

        sitäodotellessa
        11.3.2018 20:2

        Oletko sinä katsonut kuinka sinun silmäsi ja korvasi ovat mädäntyneet tekopyhyydessäsi.

        Syntisiähän Jeesus tuli pelastamaan, ei hurskaita jota eivät parannusta tarvitse. Jonka kirkkotietämys on Iltasanoimien lööppien tasolla, ei tiedä kirkosta kyllä mitään. Eihän kristinusko mikään tekopyhien valtakunta ole Jeesukseen uskovat etsivät koko ajan kaikkialta ihmisiä ja kutsuvat heitä Karitsan suurelle ehtoolliselle.

        Rukoushuoneissa mätänevät, itseään ja yhteisöään ylistävät mätäpaiiseet, on kammottava ilmiö, kuten jo Jeesuksen aikana oli.

        Aivan, olen samaa mieltä, aamen .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe