Oon yli 40v mies ja ollut elämäni aikana useasti työttömänä. Nyt olen ollut noin 4v. Usein kuulee puhuttavat TYP,istä. Ja kirjoitettavan TYPistä. Mikä se n !? En ole ikinä ollut tekemisissä tuon jutun kanssa. Kommentteja asiasta..Linkkejä.
TYP. mikäs se on ?!
15
1695
Vastaukset
- tätsitpousss
ei koskesua, sä olet i,maistyöläinen koko loppuikäs.
kjäh kjähkjäh
näin se vain on - TE.keskus.palaa
Miten joku edes viitsii ja jaksaa kirjoitella noita 9v petteri juttuja ? En ymmärrä. Mut voisko joku vastata tähän TYP asiaan..
- maaria-77
typpi on sellainen järjestely, jossa asiakkaalla on tapaamisia te /palvelukeskuksen virkailijan ja kunnan sosiaalitantan kanssa. paikalla voi myös olla psykiatri, joka vääristelee sanasi suoriksi valheiksi, päinvastaiseksi totuudesta. tämä porukka yrittää painostaa sinut palkattomaan orjatyöhön tai kursseille jne. karenssin uhalla. tapaamisia on väh. 3 kk välein, ja joskus pakotetaan terveystarkastukseen verikokeineen. terveystietojasi myös urkitaan, ja tarvitaan psykologiset testit. kaikki täysjärkisetkin, jotka ei suostu orjuuteen, tekaistaan hulluiksi, jotta työttömyys tilastot saadaan paremmannäköisiksi.
erosin typpistä 10 vuotta sitten, nyt tuli kutsu sinne taas. en lähde siihen alistamiseen. Jään alennetulle :) - sfhfssdf
No ne on kyllä hulluja itse noissa, kun on kovat koulutukset käyty velaaksi.
- rshdhtsrtj
Ilmeisesti kaikki muukin on hommattu velaaksi kun eivät voi ymmärtää ettei tänä päivänä työtön saa edes lainaa mistään . Sehän onkin sitte muitten vika .
- KokemustaON2323
Oli aikaisemminkin karenssi päällä ja sitten tuli kutsu monialaisen työllistymissuunnitelman (TYP) tekoon. Siellä joku Irina Paimets löysi koko ajan järjettömiä ja palkattomia orjatöitä. Heti kun yksi orjatyö päättyi niin pakotettiin seuraavaan. Yhdeltä pomolta tuli huonoa palautetta niin tuli sellainen karenssi, ettei maksettu mistään yhtään mitään... Miten tuosta TYP-jutusta pääsee eroon; takaisin taas työttömäksi työnhakijaksi?
Miksei kukaan esim. haasta Irina Paimetsia oikeuteen? Eihän palkattomasta orjatyöstä saa lain mukaan antaa karenssia!- Anonyymi
Samaisesta henkilöstä kokemusta. Uuden fiasko kokeilun, kuntakokeilun osalta. Henkilö venäläistaustainen ja ilmeinen tarve alistaa kantasuomalaisia. Olen asunnoton ja työmarkkinatuella, tämä henkilö totesi että sinullahan jää hyvin rahaa käyttöön kun ei tarvi maksaa vuokraa!!! Puheista ilmeni että aikoo tiputtaa minut kaikilta tuilta.
- Anonyymi
Ihmeellistä, että tuollaisia orjamarkkinoita pidetään käynnissä vieläpä valtiovallan toimesta.
- fgfhgdhjhjk
Sitä olen pohtinut, että eikö tuollaiseen nöyryytykseen pakotettavista täydy työttömyystoimiston ja sosiaalitoimiston ensin tehdä selkeä kirjallinen 'viranomaispäätös', jossa eritellään, mitä 'vammaa' tuossa yritetään pakkokuntouttaa työttömyyden uhrista pois? Onko virkavirhe, jos pakottaa orjatyöhön tai puuhapajaan tai muuhun nöyryytykseen ilman selvästi eriteltyä syytä?
Pitkään jatkunut työttömyyden uhrina oleminen ei riittäne syyksi? Ja uhrin oma mielipide kai on kysyttävä??
Kun olisi se kirjallinen päätös, sen kanssa voisi sitten aloittaa virkavirhetutkintapyynnön, vai mikä se nyt sitten on nimeltään, ja mille viranomaiselle se tehdään, ja mon tako porrasta yleensä on käytävä läpi, ennen kuin automaattisesta hylystä ehkä tulee myönteinen tulos?- Anonyymi
Taloudellinen ja henkinen väkivalta ,hiljainen hyväksyntä hulluja ovat.
- Anonyymi00012
Juu,kyykyttävät ja uhkailevat karenssil. Just tou irina paimets koko ajan johonkin palveluun oli mua tunkemas. Ja kerran oli unohtanut uusia mun tuönhaun ja kerran oli muka työtarjouksia mulle lähettänyt,mutta oli valinnut sähköisen tavan,niin ne ei ikinä kolahtanut mun postiluukusta. Hirveesti virheitä tekivät. Sit oli kerran mua laittamassa ammatinvalintapsykologille,mutta sekään asia ei edistynyt,kun senkin unohti hoitaa
- Anonyymi00013
Miten sellaseen Typpiin voi joutua?
- Anonyymi00014
Pitkäaikaistyöttömänä.....minä jouduin myös Typpiin mutta pudotettiin nyt pois..mitä se tarkoitta
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömänä.....minä jouduin myös Typpiin mutta pudotettiin nyt pois..mitä se tarkoitta
Typistä pudotetaan pois täysin onnettomat tapaukset jotka eivät osaa veistää edes uppoamatonta kaarnalaivaa.
- Anonyymi00016
TYP tarkoittaa palkatonta työtä erilaisin nimikkein, kurssien, koulutustuksen muodossa tai sitten etsitään kaikki mahdolliset syyt että voivat estää työmarkkinatuen / yleistuwn maksamisen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621107Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661077- 471002
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373999Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153892Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717827- 87791
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?181787Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105689Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka46687