Outo juttu Synapticissa

zzxxccvv

21

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MXLinux

      Minullla pakettivarastossa 42711 pakettia ja asennettuna 1806.
      Uusia pakettivarastossa 9, eikä siinä näy asennnettuja
      No tämähän ei olekkaan Ubu-pohjainen.

    • xpklooni

      Ei niitä Mintin uusimpia versioita kannata asentaa ollenkaan, mieluimmin vähintään vuoden vanha versio, niin ei ole äänetön eikä niin toimimaton.
      Olen tullut vähän samaan johtopäätökseen kuin BIOS/UEFI, että ei se Mint ole käyttöjärjestelmä ollenkaan, kun siellä lukee Ubuntu, vaikka pitäisi lukea Mint.

    • Turbo-Urpo

      Kyllä näissä Ubuntuun perustuvissa jakeluissa pitää olla hiukan varovainen, sitä ei koskaan tiedä onko tiimi saanut Ubuntun toimimattomuudet, vakoilut, mainokset ja yksityisyyden korjattua epäterveen jakelun sisältä. Suosittelen välttämään jos suinkin pystyt, kaikkia mikä pohjautuu Ubuntuun.

      Lehdet kirjoittelee vähän päästä, kuinka Ubuntu rikkoo milloin mitäkin.

    • nykyaikainen-ubuntu

      Synaptic on yhtä vanhentunut kuin mintinkin 90-lukulainen valikkohelvetti. Ubuntussa ei koko synapticia ole ollut 10.04:n jäkeen joka sekin oli samanlainen valikkohelvetti.

      • ubuntu-rasittava

        Mikä valikkohelvetti?


      • Turbo-Urpo

        11.04 natty oli viimmeinen jossa synaptic oli esiasennettuna.


      • Turbo-Urpo
        ubuntu-rasittava kirjoitti:

        Mikä valikkohelvetti?

        Aivan järkyttävä valikkohelvetti, merkittävästi hankalampi käyttää kuin minun tee se itse -kännykkä.


      • ubuntu-rasittava
        Turbo-Urpo kirjoitti:

        Aivan järkyttävä valikkohelvetti, merkittävästi hankalampi käyttää kuin minun tee se itse -kännykkä.

        Ei pidä käyttää sellaista mitä ei osaa, en minäkään käytä sinun tee-se-itse -kännykkääsi koska tuskin osaisin, päätellen höpinöistäsi.


      • näin_näkisin
        Turbo-Urpo kirjoitti:

        11.04 natty oli viimmeinen jossa synaptic oli esiasennettuna.

        Testiversioita ei lasketa.


      • Turbo-Urpo
        ubuntu-rasittava kirjoitti:

        Ei pidä käyttää sellaista mitä ei osaa, en minäkään käytä sinun tee-se-itse -kännykkääsi koska tuskin osaisin, päätellen höpinöistäsi.

        Niinkö kuvittelet että minä tuollasen kurttauksen koneeseeni hyväksyisin, ei helvetissä, viimmeinen minkä laittaisin itselleni.


      • Turbo-Urpo
        näin_näkisin kirjoitti:

        Testiversioita ei lasketa.

        Kaikki ubut on samanlaisia testiversioita. Pitää ihmetellä miten se mintin porukka yleensäkkään saa sellaisesta kurttauksesta, suosituiman jakelun tehtyä, ja täydellisesti toimivankin, on siinä pojilla kova urakka korjailla kaikki reijät, mainokset, yksityisyyden heikentävät osuudet, ja erittäin paskan valikkoratkaisun.


      • harrastelijoidenviritys

        Kaukana täydellisestä, mintissä tietoturvapäivityksetkin piiputtaa...


      • ubuntu-windows

      • Turbo-Urpo
        harrastelijoidenviritys kirjoitti:

        Kaukana täydellisestä, mintissä tietoturvapäivityksetkin piiputtaa...

        Sinulla piiputtaa korvien välissä.

        Tietoturvapäivitykset piiputtaa Ubuntussa, mutta Mintin ammattilaiset osaa asiansa, eikä Ubun ongelmat ole Mintin loppukäyttäjien riesana.


      • lopeta_jo

        Heh, valikkohelvettipelle trollaa ihan väärällä palstalla. Vai on valikko mielestäsi vaikeampi käyttää kuin arvailuhakukomentohelvetti... Taidat olla tosiaan aivoton.


      • sama_periaate

        "Vai on valikko mielestäsi vaikeampi käyttää kuin arvailuhakukomentohelvetti."

        Osaatko googlettaa?


      • lopeta_jo
        sama_periaate kirjoitti:

        "Vai on valikko mielestäsi vaikeampi käyttää kuin arvailuhakukomentohelvetti."

        Osaatko googlettaa?

        Osaan googlettaa, totta hitossa, mutta arvailua ei pitäisi oman koneen kanssa harjoittaa! Siis toisinsanoen, Unityssä pitää arvuutella että "mikähän sen ohjelman tarkka nimi nyt olikaan", sen sijaan muissa työpöydissä helposti klikataan vain ohjelman nimeä valikoissa tai sitten jos on työpöydällä valmis kuvake, niin klikataan sitä!


      • ubuntu-rasittava
        Turbo-Urpo kirjoitti:

        Niinkö kuvittelet että minä tuollasen kurttauksen koneeseeni hyväksyisin, ei helvetissä, viimmeinen minkä laittaisin itselleni.

        Kyllä minulla tuollainen ubuhelvettikin löytyy, enhän minä siitä muuten tietäisi.
        Käyttäminen on tietysti toinen kysymys.


      • sama_periaate

        "Unityssä pitää arvuutella että "mikähän sen ohjelman tarkka nimi nyt olikaan""

        Ei, Unityssä nimenomaan ei tarvitse edes muistaa ohjelman nimeäkään, riittää kunhan muistaa mitä on tekemässä, hakuun voi laittaa esim. cd jos haluaa käynnistää polttoohjelman ja ei muista ohjelman nimeä, tai mp3, teksti jne... usein muutama ensimmäinen kirjain jo riittää.


      • ubuntu-rasittava
        sama_periaate kirjoitti:

        "Unityssä pitää arvuutella että "mikähän sen ohjelman tarkka nimi nyt olikaan""

        Ei, Unityssä nimenomaan ei tarvitse edes muistaa ohjelman nimeäkään, riittää kunhan muistaa mitä on tekemässä, hakuun voi laittaa esim. cd jos haluaa käynnistää polttoohjelman ja ei muista ohjelman nimeä, tai mp3, teksti jne... usein muutama ensimmäinen kirjain jo riittää.

        Hassulta tuntuu että tuollaiseen hakuun mukamas tarvittaisiin joku Unity.


      • Turbo-Urpo
        ubuntu-rasittava kirjoitti:

        Hassulta tuntuu että tuollaiseen hakuun mukamas tarvittaisiin joku Unity.

        Eikä tarvittakkaan, jokaisessa jakelussa tuo sama ominaisuus on olemassa. Unity asentaminen/käyttäminen tuon vuoksi on sulaa hulluutta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe