Thai vaimolle oleskelulupa tai viisumi Suomeen

Noo

Tapasin vaimoni tai oikeastaan virallisesti tulevan vaimoni Suomessa kesällä 2017.
Hän oli Suomessa 3kk siskonsa luona turistiviisumilla. Vietimme yhteistä aikaa Suomessa kuukauden päivät, jonka jälkeen hänen oli palattava Thaimaahan. Siitä lähtien olemme viestitelleet ja puhuneet päivittän internetin välityksellä.
Tammikuussa 2018 olin itse Thaimaassa. Jolloin vietimme perinteiset Thaimaalaiset häät, mutta emme rekisteröineet avioliittoa. Tarkoituksenamme oli hakea hänelle turistiviisumia ja rekisteröidä avioliitto Suomessa.
Nyt olemme hakeneet viisumia kahdesti, mutta turhaan. Viisumi on evätty molemmilla kerroilla samasta syystä - "Edustustolla on syy epäillä, että et aio poistua Schengen-alueelta ennen kuin hakemasi viisumin voimassaolo päättyy".

Nyt olisikin tarkoitus palata takaisin Thaimaahan ja rekisteröidä avioliitto siellä.
Mutta mitä sen jälkeen?

"Ensimmäinen oleskelulupahakemus jätetään ensisijaisesti hakijan kotimaassa olevaan Suomen suurlähetystöön eli thaimaalaisen ollessa kyseessä Suomen suurlähetystöön Bangkokiin."
"Suomen kansalaisen perheenjäsen, joka on viisumivelvollisen maan kansalainen, voi ulkomaalaislain mukaan kuitenkin saapua Suomeen viisumilla hakemaan oleskelulupaa"

Jos haemme suoraan oleskelulupaa, sen saaminen voi kestää jopa 9kk. Joillakin mennyt jopa pidempään.
Jos taas haemme viisumia, niin Suomen kansalaisen perheenjäsenellä ei ole subjektiivista oikeutta saada viisumia.
Voiko tulla taas hylky samasta syystä - edustustolla on syy epäillä, että et aio poistua Schengen-alueelta ennen kuin hakemasi viisumin voimassaolo päättyy.

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia asiasta?

8

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aviomiess

      Sorry minä tiedän sinulle tarkat ohjeet mutta en viitsi asiassa lähteä Perskärpäsen kanssa sananvaihtoon, kun hän tuossa yhdessä toisessa jutussa taas päätyi ihmettelämään mitä teen ja koska teen, sekä varsinkin noita samoja verraten Numban tekemisiin ja aikoihin, joten seurailen tässä vain tätä hänelle 2010 niin rakasta yksityiseksi kokemaansa matkailupalstaa.

      Olethan jo asian kerran ottanut esille, joten toimi saamiasia ohjeita hyödyksi käyttäen.

      Meidän yhdessä ravintolassa kaluston uusinnat tänä yönä, joten työn touhuissa ollaan.
      Sellaista 50-60 luvun meininkiä.

      • Äläluotalerppaankoskaan

        Lerpan neuvot olivat lerpan neuvoja, siis vääriä, kuten yleensä kaikkikkailotuksensa palstoille ovat.
        Todelliset oikeat neuvot olivat tuossakin toisen henkilön antama internetlinkki, josta oikeat vastaukset löytyivät!
        Rekisteröi avioliittosi ja oleskelulupahakemus vetämään ja nopeaan, on oikea ratkaisu. Tietysti jotain muutakin voi kokeilla, hakea esim. visaa toiseen Shengen maahan ja sillä tulla sitten Suomeen, mutta oleskeluluvan haussa voi tulla ongelmia Suomessakin silloin.

        Neuvoni:

        Älä luota lerppaan koskaan, milloinkaan äläkä silloinkaan.


      • Aviomiess
        Äläluotalerppaankoskaan kirjoitti:

        Lerpan neuvot olivat lerpan neuvoja, siis vääriä, kuten yleensä kaikkikkailotuksensa palstoille ovat.
        Todelliset oikeat neuvot olivat tuossakin toisen henkilön antama internetlinkki, josta oikeat vastaukset löytyivät!
        Rekisteröi avioliittosi ja oleskelulupahakemus vetämään ja nopeaan, on oikea ratkaisu. Tietysti jotain muutakin voi kokeilla, hakea esim. visaa toiseen Shengen maahan ja sillä tulla sitten Suomeen, mutta oleskeluluvan haussa voi tulla ongelmia Suomessakin silloin.

        Neuvoni:

        Älä luota lerppaan koskaan, milloinkaan äläkä silloinkaan.

        Aloittajan tunnistaa perskärpäseksi oheisen kaltaisesta kommentista, siis aloitus ja sitten lerpatus.

        Mainitussa internetlinkissä löytyvät oikeat vastaukset, niinhän minä myös viittasin, eli hyödynnä niitä.

        Kyllä mikäli et mene virallisesti naimisiin, et ole virallisesti aviossa, mutta lerpattajahan tykkää kirjoitella hääjuhlista joilla ei ole mitään asian kanssa tekemistä.

        Höpöhöpö toinen Shengenmaa.

        Tyttöystäväsi sisko sai hänet Suomeen, mutta sinä olet töpeksinyt jo kaksi kertaa, jonka johdosta on hyvä muistaa, että viranomaisten tiedostoissa nuo ovat, eikä lisätumpelointi ole hyväksi.

        Minun neuvoni: Sinua ja rakastasi ei varmasti auta lerpatus, se tuo vain provo-orkkuja tuolle kusipäälle.

        Ps. LUOTTAKAA LERPATTAJAAN.


      • 6655443377
        Aviomiess kirjoitti:

        Aloittajan tunnistaa perskärpäseksi oheisen kaltaisesta kommentista, siis aloitus ja sitten lerpatus.

        Mainitussa internetlinkissä löytyvät oikeat vastaukset, niinhän minä myös viittasin, eli hyödynnä niitä.

        Kyllä mikäli et mene virallisesti naimisiin, et ole virallisesti aviossa, mutta lerpattajahan tykkää kirjoitella hääjuhlista joilla ei ole mitään asian kanssa tekemistä.

        Höpöhöpö toinen Shengenmaa.

        Tyttöystäväsi sisko sai hänet Suomeen, mutta sinä olet töpeksinyt jo kaksi kertaa, jonka johdosta on hyvä muistaa, että viranomaisten tiedostoissa nuo ovat, eikä lisätumpelointi ole hyväksi.

        Minun neuvoni: Sinua ja rakastasi ei varmasti auta lerpatus, se tuo vain provo-orkkuja tuolle kusipäälle.

        Ps. LUOTTAKAA LERPATTAJAAN.

        Lerppa kertoilee jälleen lerppasatuja!
        Olen samaa mieltä, että Thaimaassa avioiduttuasi virallisesti, siis papereiden mukaan, niin heti vaadittavat paperit hankittuasi, suurlähetystöön oleskeluluvan hakuun.


    • Luettuani aiemman samasta asiasta olevan kirjoittelun, olen samaa mieltä 6655443377 nimimerkin kanssa asiasta.
      En luottaisi kummankaan, niin Aviomiessen, kuin 35NumBallin kirjoituksiin, sellaisia törkykirjoittajia ovat kumpikin ja valheistaan vaikka jäävät suoraan kiinni, niin aina vaan jatkavat.

      • Aviomiess

        Hauska huomio.
        Dille tulee miehen ikään tänä vuonna.


      • Noo

        Hei "Dillet, Lerpat ja muut perskärpäset"
        Ei teistä tunnu olevan apua puhutte vain paskaa ja arvostelette toisianne.

        Mutta kun oikein haluaa, niin tieto kyllä löytyi internetin ihmeellisestä maailmasta.
        Siis ihan oikeasti lakiin ja asetuksiin liittyvä tieto.

        Eli tulen rekisteröimään avioliiton Thaimaassa ja sitten viisumihakemusta kehiin.
        Oikein haettuna siihen ei voi olla varsinaisesti esteitä.
        (Vapaan liikkuvuuden direktiivi 4.1§.)
        (Ulkomaalaislaki 10:155.1 §.)
        (Euroopan ihmisoikeussopimus 63/1999 1:8.1 §)
        jne.


    • 2010vuodesta

      Lopetin aktiivisen töissä riehumisen jo itseasiassa 2003 36 vuotiaana. Money for nothing. Olisin mielummin vapaa tyhjätasku kuin stressaantunut kiireinen yrittäjä. 

      Lapseni ovat ahkeria ja ylpeitä omasta menestyksestään. Eivät ole koskaan pyytäneet mitään mutta olen auttanut heitä stressittömämpään alkuun elämässä kustantamalla ajokortit, autot, mopot, pelit ja vehkeet. Tarvittaessa tietenkin autan missä vaan.

      Tuosta alvi höpinästä vielä sen verran, että en ole ikinä myynyt yhtäkään omaa asuntoa, jonka myyntivoitosta olisi tarvinnut maksaa mitään veroa. En ole myöskään myynyt kenenkään muunkaan asuntoja työkseni. En ole kiinteistönvälittäjä. Olen rakennuttajien edustaja, eräänlainen työpäällikkö ja hankintamies yrittäjäpohjalta. Tiedän kaiken rakentamisesta ja lupa-asioista. Muuta minun ei tarvi tietää. 

      Minulla on laajat kontaktit tavarantoimittajiin, maahantuojiin ja rakennusliikkeisiin sekä PK-seudun kaavoittajiin kautta teknisiin virastoihin. Saan sisäpiirin vinkkejä, jotka ohjaan taas eteenpäin kiinteistösijoittajille. Paraikaa minun organisoimissa kohteissa on meneillään 60 miljoonan urakat. Sieltä sitten provikkaa valuu tililleni liikevoitoista. Hiljaa mutta varmasti.

      Pähkinänkuoressa siis minä tunnen kaikki, minä tiedän kaiken.

      Paras ystäväni myös tuntee ja tietää kaiken, hän on apumies 42x joka taas tänään putkahti puskista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe