Mitä mieltä ?

suomi-ei-vaan-onnistu

Euroviisuihin esitettäväksi hyväksytty suomen viisu on kyllä tasokas omalla tavallaan,
mutta mutta mutta muttttttttttaa
ei ole sen tyylistä musiikkia
että menestyy euroviisu kilpailuissa,
jää taas jonnekki hännille,
Saara on kyllä tasokas musiikillisesti suomen harmaa-varpunen,

70

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirviö-pettymys

      Tulin katsoneeksi kaikki kolme netin kautta.
      Siten minulle syntyi oikeus arvostella.
      Täyttä homolesbovisvapaskaa ja vatkausta kaikki.
      Biisithän olisi noin suunnilleen ookoo, ellei siinä oheistilpehöörinä tuotaisi esiin homolesboutta niin ylikorostuneesti.
      Mutta ei biiseillä mennä jatkoon silti, ja sen vuoksi. Taso se on äänestäjilläkin.

      Tänä vuonna voittaa joku nyyhky balladi.

    • jahas.
      Moneskohan suku-puoli-aloitus tämä on...
      -
      Tuskinpa tulee kummallisenpaa Bystiä.
      Laulaja joutui YLE:n vaatimuksesta tyytymään liian vaatimattomaan seksuaali-vammaan.
      Lespho? Mikä tuo nyt on.
      Varmaankin hän olisi halunnut hienomman sairauden.
      Joku transu vaikka.
      Joka nuolee Koiriakin.

      H.

    • Höpsö.vai.ei

      Minuun iski vainoharhaisuus. Mitä jos muut maat äänestivätkin Suomelle huonoimman Saaran kappaleen. Ettei vain voittaisi. Jos onkin peliä. Toki suomalaisetkin äänestivät saman kappaleen parhaaksi. Luuletteko että he saivat tietoonsa ulkomaisten tulokset ennen omaa äänestyspäätöstään. Ihminenhän haluaa usein äänestää sitä, jonka uskoo voittavan.
      Kaikki Saara laulaa upeasti, mutta minulle tuo voittajakappele ei ollut paras. Meillä oli kumppanin kanssa sama mielipide. Hän kyllä sanoo minua höpsöksi epäluuloni takia.

      • Bengalitikku

        Et sitten ollut ainut. Antaako muut maat samoin vaikuttaa päätökseen.
        Toisaalla kirjoitin, että Queens oli suosikkini, koska Saaran ääni pääsi parhaiten oikeuksia. Toivon, ettei meikattaisi niin vihaisen näköiseksi.


    • mielipide-

      Noista kappaleista yksikään ei ole semmonen jota haluaisi kuunella toistakertaa,

      Saara laulaa ( kiljuu huutaa ) hyvin lauluja joissa ei ole minkäänlaista järkevää säveltä,

      Saaran on pakko kiljua ja ulista jotain salamavalojen välkkeessä,

      mikään kappale noista ei menesty euroviisuissa,

      meikki on Saaralla ruma,
      Saarasta ei saakaan kaunista,
      Saara on pikkusievä ,
      Saaraa voi verrata huutamisen ja kiljumisen perusteella
      ranskan edesmenneeseen Edit Biafiin,
      Saara on suomen harmaa varunen,

      se olisi nostanu Saaran pisteitä jos se ei olisi alkanu sekoileen lespojen kaa, luonnotonta,

      olisi pysyny miehen kanssa suhteessa,
      hän seurusteli oululaisen iskelmäkuninkaan kassa,
      he olisi ollu kaunis pariskunta,
      yleisö ei myöskään olisi suhtautunu Saaraan noin negatiivisesti,

      • Biafilla sentään oli nätimpi ääni. Siitä ei tule migreeni.

        Tuon kiljumisen ja huutamisen annan hänelle anteeksi sen varjolla, kun hänellähän on se vestibuliitti (mille hän on antanut kasvot julkisuudessakin). Ehkä hän välillä tökkää sormellaan sellaiseen kohtaan, että sattuu.

        Hänen äänensä sopi yhteen sen Roivaisen kanssa, mutta soololaulajana hänestä ei tule koskaan huippua. Meidän euroviisuraati ruoti hänen äänensä, mikä välin on kuin pikkulapsen ääni, välin narahtaa kuin ruosteinen sarana, välin kiljuu pingoittuneesti ...

        Kappale sinänsä on tyypillistä 2010-luvun ruotsalaista euroviisulaatua.


      • Ahdastasanoikanakopissa

        "Meidän euroviisuraati" ? Ko. henkilö on jo oman alansa ja asiansa huippu ainakin tässä ahdasaivoisessa maassa. Ei se tee äänestä huonoa, että ääniala on kirkas ja huomattavasti korkeampi kuin Edith Piafilla, joka oli matalampi alttoääninen ja vielä rosoinen sellainen, toisella lailla hyvä.


      • Saara-osaa-laulaa
        Ahdastasanoikanakopissa kirjoitti:

        "Meidän euroviisuraati" ? Ko. henkilö on jo oman alansa ja asiansa huippu ainakin tässä ahdasaivoisessa maassa. Ei se tee äänestä huonoa, että ääniala on kirkas ja huomattavasti korkeampi kuin Edith Piafilla, joka oli matalampi alttoääninen ja vielä rosoinen sellainen, toisella lailla hyvä.

        juuu,,,
        onki kysymys esitettävästä laulusta,
        Saara osaa laulaa jos hänelle anetaan musiikillisesti kauniit sävelet,

        tämä moster vai mikä sen nimi ny onkaa,
        niii, se on omalla tavallaan kaunis ,
        monter EI ole iskelmä ollenkaa,
        siitä puuttuu sävel jonka tunnistaisi
        jota voisi tavallinen talaajaki laulaa,
        mutta ei ,
        moster ei ole tavallisen ihmisen laulettavaa musikkia,
        koska sitä ei osaa tai pysty joka ihminen laulamaan
        ( huutamaan, kiljumaan , ulisemaan )
        moster ei ole ollenkaan tavallisen ihmisen laulettavissa,
        kuten iskelmät yleensä on,

        Saara on pikku sievä suomalainen harmaa varpunen
        Saara osaa laulaa, saisi vaan tunnistettavaa musiikkia,
        eikä vain ooopperaan / operettiin kuuluvaa musikkia kiljuttavaksi,

        olisi pysyny Roivaisen vaimoa arvostus olisi tuhatkertainen, sori,

        lespous vie pisteitä Saaralta,


      • Kuunteleparemmin

        Onneksi on olemassa muutakin musaa kuin iskelmää. Onneksi vaimouden(kin) arvostus alkaa olla jo mennyttä maailmaa. Mene sinäkin sinne ...


    • Yöäk

      Withu että kateus kuulostaa kamalalta.

      • ei-tykkää

        ei se ole kateutta se on totuus,

        Saarata ei koskaan tule suurta ,
        hän on pikku-sievä,


      • Revisiitä

        Onneksi sitä asiaa ei kysytä sinulta ja laisiltasi. Koska sinä olet pienisieluinen eikä sellaisella ole 'avaimia' mihinkään suureen.


      • Kateellisia mistä?
        Siitäkö, että Saara viimeiseltään voitti Suomen euroviisukarsinnat? Taisi hänellä ollakin ensimmäinen kerta, kun on mitään kilpailuja voittanut, kun aina on muulloin ollut muitakin osanottajia.


      • Aurinko-laskee-länteen
        Tellukka kirjoitti:

        Kateellisia mistä?
        Siitäkö, että Saara viimeiseltään voitti Suomen euroviisukarsinnat? Taisi hänellä ollakin ensimmäinen kerta, kun on mitään kilpailuja voittanut, kun aina on muulloin ollut muitakin osanottajia.

        Hän sai kuin saikin kolmoisvoiton. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun hän voittaa mitään muuta laskevalla urallaan.


      • muut.osaa
        Aurinko-laskee-länteen kirjoitti:

        Hän sai kuin saikin kolmoisvoiton. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun hän voittaa mitään muuta laskevalla urallaan.

        Mitenkäs se sinun urasi jaksaa? Onko laskussa vai nousussa?

        Mitäh? Sinullako ei ole minkäänlaista uraa? No se on sitten VOI VOI.
        Laita peukalo takaisin peräreikääsi ja jatka valitsemallasi "uralla".


      • Avartukaa

        Mistä helweeten voittamisista tuo yksi puhuu? Saara-aiheessa ei ole kyse voitoista eikä häviöistä sen enempää, vaan että hän on ansainnut sen, mitä nyt saa. Siksi että hän osaa sen, mitä nyt tekee. Eikä siihen, Luojalle kiitos, vaikuta yhdenkään kateellisen mielensä pahoittajan sysimustat mietteet ja arviot minkään vertaa.


      • Tarkistinammattilaiselta

        Lisäksi Saara Aalto laulaa puhtaasti toisin kuin esim. viime vuoden tangokuningatar.


    • ö-Öö

      Mitäpä tuosta sanomista

      Jokavuotinen pölinä euroviisupiisistä, euroviisuilla kyllä paljon muuta roolia, kuin musa. Vähän kuin olympialaiset tms, sellaista liedennystä maiden kesken. Itseasiassa aika poliittinen tapahtuma. Hetkeks, riitelyn keskellä jonkinlaista liimaa rakoileviin suhteisiin.

      Kai kaikki muistaa Lordin kommentin voiton jälkeen "Anteeksi, ei ollut tarkoitus". Se oli osoitetty YLE:lle, kovin tuli kalliiksi voitto. Hiton isot skabat pienelle maalle. Noh, tottakai net järjestetjestettiin ja koitettiin ulosmitata kaikki mahdollinen markkinointinäkyvyys ja suomen brändäys, mitä mahdollista. Viisujen hintalappu selvitettävissä, välilliset hyödyt PR-hommissa hankalampia, ehkä muutama jäänmurtajakauppa helpottui ja matkaiu sai potkua.

      Pidän kyllä Saara Aallon soundista, en vain oikein tiedä, mitä musaa se loppupeleissä urallaan tulee tekemään. Näistä viisuista osviittaa jonkinlaisen eurodiskon suuntaan, sellaista muzakin tyyppistä, hyvin tehtyä ja esitettyä keskitiekamaa. Ihan ok pr-hommelia Saaralle uraa varten ja ok pr-hommelia suomelle. Oletettavasti sijoitus kohtuullinen, mikä hyvä. Voitto juu, enenpi teoreettinen fantasia, äänestyksissä painaa muut, kuin musiikilleset asiat, mutta x-fcroissa rullut näkysyys varmaan nostaa Saaran sijoitusta jonkin verran.

      Piisistä puuttuu mun mielestä korvamato ja jokin loppukoukku tms. Muuten ihan normipiisi.

      =DW=

      • Korvamadosta olen ihan eri mieltä.
        Kahden kuuntelun jälkeen jäi se renkkukohta niin pahasti, ihan häiritsevästi, soimaan korvaan liian pitkäksi aikaa, että oli pakko omalla äänellään vetää "Oi herra jos mä matkamies maan ...", että pääsin siitä eroon.


    • Missä70v

      Odotan mitä paloma tähän sanoo, eikö hän voi moittia biisiä kun se svedutekoa, Saaraa nyt vähän vois mollata.

      • sanoittaja-saukkis

        Paloma ei nyt ehdi. Hän osallistuu ruotsin viisu karsintoihin kappaleella "oon seiskakymppinen, seiskakymppinen, takana on raju talvi paksuluminen, oon seiskakymppinen oon seiskakymppinen, en oo enää entinen luona leego lassien".


      • sanoittaja-saukkis kirjoitti:

        Paloma ei nyt ehdi. Hän osallistuu ruotsin viisu karsintoihin kappaleella "oon seiskakymppinen, seiskakymppinen, takana on raju talvi paksuluminen, oon seiskakymppinen oon seiskakymppinen, en oo enää entinen luona leego lassien".

        Tässä on yksi Ruotsi finalisteista

        https://www.youtube.com/watch?v=Y5XrLzeK2dk

        Yksi ruotsalainen oli sitä mieltä, että tällä voisi olla isot mahdollisuudet voittaa euroviisut, "koska Lordikin voitti huumorilla". Voi sitä ruotsalaista huumoria!




      • Tellukka kirjoitti:

        Minun suosikkini ei saanut edes toista mahdollisuutta.
        Mutta onhan ero Saaran ääneen tässä, kuinka vapaasti (väkinäisesti kirkumatta) tämä laulaa korkealta, kun kuuntelee tuon loppuvedon.

        https://www.youtube.com/watch?v=CueUu1r9vcs

        Minäkin olin pettynyt että tuo ei päässyt jatkoon. Hyvä ääni ja lavaesiintyminen naisella; oliskohan sitten ollut että kappale ei ollut tarpeeksi mieleenjäävä eli renkku.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minäkin olin pettynyt että tuo ei päässyt jatkoon. Hyvä ääni ja lavaesiintyminen naisella; oliskohan sitten ollut että kappale ei ollut tarpeeksi mieleenjäävä eli renkku.

        Ja Fuldans meni samasta karsinnasta suoraan finaaliin ...


    • Heikunkeikku

      Ei tässä kauaa aikaa mene, kun saa selville, että miten Saara Aalto pärjää.
      Minä pidän Saarasta. Hän on positiivisesti ajatteleva, iloisen oloinen ja mukava tyyppi.
      Varsinainen sisupussi. Ei lannistu, vaikka häntä ei ole aina kohdeltu hyvin.
      Hän on itsekin sanonut, että kulkee kohti unelmaansa. Monta unelmaa on jo toteutunut.

      Pidin Monsters-kappaleesta, mutta lavashow ei niinkään miellyttänyt. Jotenkin sekava.
      Ehkä siihen tulee muutoksia ennen varsinaista tilaisuutta.

      Queens oli myös hyvä kappale.

      Pidetään peukkuja Saaralle.

    • Tellukka taisi jo vastata kysymykseen Saara Aallon kappaleesta. Kohtalaisen keskinkertainen, ei niin paha, "suoraan finaaliin neljännestä osakarsinnasta" täällä Ruotsissa , voi pärjätä kohtalaisesti, hyvä jos pääsee jatkoon. Yllättyisin positiivisesti jos pääsee kymmenen parhaan joukkoon, jonne sillä olisi pieni mahdollisuus.
      Lavashow oli jotenkin väkinäistä ja sekavaa ja sitten Saara itse....ääntä ja lahjakkuutta naisella on ja näillä seksuaalisilla suuntauksilla ei ole mielestäni kissanpierun vertaa merkitystä kokonaiskuvassa, mutta....se yrittää mun mielestä niin hemmetin kovasti ja liikaa. Pikkuisen enemmän relaxia ja hyvä tulee.
      (Pakko oli tulla vastaamaan kun mielipidettäni niin kovasti kaivattiin jo :))

      • "Paloma.se.co"

        Musiikki on alle puolet maksimista.
        Laadultaan siis.
        Täällä joku jo kirjoittikin siitä puuttuvan Korva-Madon.
        Hyvin sanottu, sanoisin.
        -
        Minä joudun melkein aina menemään okselle, kun näen homon yrittävän
        olla seksikäs.
        Saan mieleeni niin kuvottavaa kuvaelmaa.
        Kuvottavaa, joka meidän Heteroiden kesken olisi ihan kivaa ja herttaista.
        Eikö vain olisikin?

        H.


      • yökkistä
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Musiikki on alle puolet maksimista.
        Laadultaan siis.
        Täällä joku jo kirjoittikin siitä puuttuvan Korva-Madon.
        Hyvin sanottu, sanoisin.
        -
        Minä joudun melkein aina menemään okselle, kun näen homon yrittävän
        olla seksikäs.
        Saan mieleeni niin kuvottavaa kuvaelmaa.
        Kuvottavaa, joka meidän Heteroiden kesken olisi ihan kivaa ja herttaista.
        Eikö vain olisikin?

        H.

        Minäkin joudun aina menemään okselle kun näen sinun kirjoituksissasi yrittävän olla seksikäs.
        Kuvotus helpottaisi jos lopettaisit kirjoittelusi.


      • suosittelensitä
        yökkistä kirjoitti:

        Minäkin joudun aina menemään okselle kun näen sinun kirjoituksissasi yrittävän olla seksikäs.
        Kuvotus helpottaisi jos lopettaisit kirjoittelusi.

        Pahoinvoinnin välttämiseksi voi myös lopettaa kuvottavien tekstien lukemisen.


    • lacucaracha

      Joopa, joo, minulla ei varmaankaan ole hyvä musiikkimaku. Silti ajattelin samoin kuin aloittaja. Mutta sille ei mahda mitään, että suomalainen musiikkimaku on omanlaisensa ja kovin varovainen - ja tylsä. Yleisön ratkaisuhan tämä valinta oli eli sieltä tuli suurimmat pisteet. Tjah, muistan silloin aikoinaan, kun tämä Lordi oli viisuehdokkaana ja varsinkin, kun se esitys valittiin. Mikä kauhea purputus oli, että nyt me nolataan itsemme ja tämä ei nyt ainakaan menesty. Kuinkas sitten kävikään. Silti toisto tavalla tai toisella on tylsää. Eikä kannata hokea sitä monsteria jatkuvasti, meidät kyllä tunnetaan sellaisiksi sanomattakin - edelleen. Vitsimuistissa on edelleen se Fredin Pylly vastan pyllyä pum ja Klimenkon Aurinko laskee länteen. Ihan vakavissaan nekin valitttiin ja toivottiin voittoa.

      Ai, että Saara yrittää liikaa. Höpö, höpö, siinä puhuu taas suomalainen "ei tartte tästä ny tehrä numeroo". Saaran pitääkin yrittää, ei viisulavalla olla kirkossa. Ei minusta tässä esityskokonaisuduessa ollut sen ihmeemmin väkinäisyyttä kuin muissakaan viisuyritelmissä ja esityksissä. Kevyen musiikin kisa - siis kevyen. Kun aikansa veivaavat, esitykset tasaantuvat. Kotiyleisön edessä on aina vaikeinta mennä lavalle, kivaa ja jännittää. Tuskin Saara tästä on poikkeus. Että ihan piruuttani viskaan tässä taas mielipiteeni muutaman palstan vakileidin kiusaksi enkä jää sivistyneesti kirjoittamaan esseitaä sivukaupalla.

      • "lacucaracha"

        Kun R.Helismaa sanoitti kappaleen: Aurinko laskee länteen...
        Hän oli saanut tietää kuolevansa syöpään.
        Sanoilla on merkityksensä.
        -
        Ennen-vanhaan eurot olivat ison orkesterin juttu.
        Kunkin maan kapeli-mestari johti vuorollaan.
        Sellainen aikuisten jutun-tuntuinen.
        Ohjelma tietenkin muuttui lastensa mukana.
        -
        Siksi on turhaa kysellä ihmeenpiä 60 -palstalla.
        Saati kiukutella laulajasta.
        Laulellaan me nyt vaan puhelin-langoista.

        H.


      • @Lacuca Hehehe oliko toi niinkuin vastaus mun kommenttiini?
        On siinä sellainen "suussa verenmaku"-tunne kun katselee Saaran esiintymistä. Mistä se sitten johtuu ellei liiasta yrittämisestä? Minulla mitään Altoa vastaan; toivotan hänelle onnea ja menestystä varsinaisessa kilpailussa. Mielellään saa päihittää minkä tahansa ruotsalaisen renkun joka täällä voittaa karsinnat.
        Aika rauhallisilla kappaleilla ja vaatimattomalla lavashowlla voitettiin viime vuoden kilpailut. Vähän kuin säälipisteillä. Pehmeydellä ja vähäeleisyydellä. Sattuu että tänä vuonna on joku rämäkämpi kipale vuorossa. Minä mikään Hanna Fahl ole ja musiikista en tiedä muuta kuin että tykkään tai en tykkää.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        @Lacuca Hehehe oliko toi niinkuin vastaus mun kommenttiini?
        On siinä sellainen "suussa verenmaku"-tunne kun katselee Saaran esiintymistä. Mistä se sitten johtuu ellei liiasta yrittämisestä? Minulla mitään Altoa vastaan; toivotan hänelle onnea ja menestystä varsinaisessa kilpailussa. Mielellään saa päihittää minkä tahansa ruotsalaisen renkun joka täällä voittaa karsinnat.
        Aika rauhallisilla kappaleilla ja vaatimattomalla lavashowlla voitettiin viime vuoden kilpailut. Vähän kuin säälipisteillä. Pehmeydellä ja vähäeleisyydellä. Sattuu että tänä vuonna on joku rämäkämpi kipale vuorossa. Minä mikään Hanna Fahl ole ja musiikista en tiedä muuta kuin että tykkään tai en tykkää.

        "Paloma.se.co"

        Hali?
        "Olisi ihan kivaa ja herttaista".

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Hali?
        "Olisi ihan kivaa ja herttaista".

        H.

        Kyllä sinä nyt yhdet halit olet ansainnut ;)


      • lacucaracha
        hunksz kirjoitti:

        "lacucaracha"

        Kun R.Helismaa sanoitti kappaleen: Aurinko laskee länteen...
        Hän oli saanut tietää kuolevansa syöpään.
        Sanoilla on merkityksensä.
        -
        Ennen-vanhaan eurot olivat ison orkesterin juttu.
        Kunkin maan kapeli-mestari johti vuorollaan.
        Sellainen aikuisten jutun-tuntuinen.
        Ohjelma tietenkin muuttui lastensa mukana.
        -
        Siksi on turhaa kysellä ihmeenpiä 60 -palstalla.
        Saati kiukutella laulajasta.
        Laulellaan me nyt vaan puhelin-langoista.

        H.

        Nythän on niin, että olen aina inhonnut Kutrin esittämää Puhelinlangat laulaa-kipaletta. Olin vielä varhaisteini, kun kävin kuuntelemassa Katri-Helenaa Stockan vintillä. Taisi olla ensimmäisiä tähden julkisia esiintymisiä. Ihan hirveä kappale. Että voidaan kuunnella jotakin, mutta ei tätä, please.

        En tietenkään tiennyt Helismaan sanoittaneen Aurinko laskee länteen-kappaleen. Ei varmaan moni muukaan. Nyt taustan tietäen, se ei senkään vuoksi ollut sopiva kappale huuhaa-festivaaleille, jollaiset nämä viisuhöpötykset ovat. Että olisi voitu kunnioittaa Helismaata jollakin muulla tavalla. Mutta ollut ja mennyt, olemme sarvikuonojen maasta kotoisin, noin henkisessä mielessä.


      • lacucaracha kirjoitti:

        Nythän on niin, että olen aina inhonnut Kutrin esittämää Puhelinlangat laulaa-kipaletta. Olin vielä varhaisteini, kun kävin kuuntelemassa Katri-Helenaa Stockan vintillä. Taisi olla ensimmäisiä tähden julkisia esiintymisiä. Ihan hirveä kappale. Että voidaan kuunnella jotakin, mutta ei tätä, please.

        En tietenkään tiennyt Helismaan sanoittaneen Aurinko laskee länteen-kappaleen. Ei varmaan moni muukaan. Nyt taustan tietäen, se ei senkään vuoksi ollut sopiva kappale huuhaa-festivaaleille, jollaiset nämä viisuhöpötykset ovat. Että olisi voitu kunnioittaa Helismaata jollakin muulla tavalla. Mutta ollut ja mennyt, olemme sarvikuonojen maasta kotoisin, noin henkisessä mielessä.

        Miten sinulta on päässyt menemään ohi sen laulun sisältö? Minä taas olen luullut sen olleen kaikille selvää.
        Vai luulitko siinä vain ilmoitettavan mihin ilmansuuntaan aurinko laskee?

        Samanlaista näkökyvyttömyyttä kuulostaa joillakin olevan sen laulun suhteen, kun Kari Tapio laulaa: "Myrskyn jälkeen on poutasää, nyt sen vasta saatan ymmärtää ..." Sitä on pällistelty, että no nytkö vasta ymmärtää, että myrskyn jälkeen tulee pouta.


      • lacucaracha

        Ajatella, jos kaikki olivat yhtä fiksuja kuin Sinä Tellukka. Se olisi joko kauhea katastrofi tai ihmiskunnan uusi nousu arvaamattomiin korkeuksiin. Rauha ruhollesi vaikka aurinko laskisi itään. Nyt olen nähnyt valon oi Tellukka! Kiitos, että annat kynttiläsi loistaa.


      • Bengalitikku
        hunksz kirjoitti:

        "lacucaracha"

        Kun R.Helismaa sanoitti kappaleen: Aurinko laskee länteen...
        Hän oli saanut tietää kuolevansa syöpään.
        Sanoilla on merkityksensä.
        -
        Ennen-vanhaan eurot olivat ison orkesterin juttu.
        Kunkin maan kapeli-mestari johti vuorollaan.
        Sellainen aikuisten jutun-tuntuinen.
        Ohjelma tietenkin muuttui lastensa mukana.
        -
        Siksi on turhaa kysellä ihmeenpiä 60 -palstalla.
        Saati kiukutella laulajasta.
        Laulellaan me nyt vaan puhelin-langoista.

        H.

        Ossi Runne pilasi trumpeteilla joka ikisen kappaleen.
        Olisi mielenkiintoista, jos ne koottaisiin, ne suomalaiset viisut ja vedettäisiin uudestaan nykytekniikoin ja solistein.


    • maissiiii

      Nykyisin hämää kun eurovision laulukilpailuista on tullut spektaakkelikisoja.
      Kuka vaan keksii mahtavamman ja räväkämmän shown.
      Saara Aalto osaa laulaa ja pidän hänen äänestä ,mutta se kaikki hukkuu siihen mahdottomaan showhun , jonka hän haluaa rakentaa esityksiinsä.
      Välillä katoaa se yhteys mikä on showlla ja itse kappaleella, se on vain porukalla sekalaista riehumista lavalla.

      Toki toivon menestystä Saara Aallolle eurovisioihin ja juuri tuota valittua kappaletta olisin itsekin äänestänyt, siinä on yhdes kohtaa kiva niekku, josta pidän.

      Mutta kyllä kaipailen menneitä aikoja esim Johnny Logania eurolavalle.
      (Hän tuleekin Suomeen ensi kuuss)

    • tat.at

      Nykyään en katsele olen liian vanha on liikaa sontaa oli maa mikä tahansa.

    • ei-ole-verrattavissa-

      Tässä Edith piaf voi verrata mitä samaa voi olla Saara Aallossa, ei oikeastaan mitään,
      aivan eri tyyliset artistit,

      ainostaan se voisi olla samaa
      kummasakaan ei ole ulkoisesti loistokkuutta,
      molemmat on pikku-sieviä harmaa varpusia vertauskuvallisesti

      molemilla hyvä laulu-tyyli kuitenki kummallaki aivan erilainen,

      Edith Piafilla altto , musiikki kaunista nautinnollista kuuneltavaa

      Saara Aalto sopraano,
      musiikki outoa, sävel hukassa,
      huutamista kiljumista hyvin kylläki esitettynä,
      mutta ei nautinnolista kuuneltavaa,
      lähinnnä katselee uteliaana schouta ja valojen räiskettä, käsien huitomista,

      https://www.youtube.com/watch?v=QvHph2zrMrA

      • Viihde-esitys

        "Sävel hukassa" ? Saara Aalto laulaa puhtaasti eli nuotilleen. Ja pystyy tekemään omassa genressään esityksestään laulun lisäksi kokonaisen, liikkuvan ja toimivan show'n.


      • mielenkiinnolla-seuraan-
        Viihde-esitys kirjoitti:

        "Sävel hukassa" ? Saara Aalto laulaa puhtaasti eli nuotilleen. Ja pystyy tekemään omassa genressään esityksestään laulun lisäksi kokonaisen, liikkuvan ja toimivan show'n.

        Monster on vaikeasti laulettava sävellys,
        siihen ei pysty monikaan , ehkä vain Saara,
        juu laulaa nuotileen,
        mutta monsterissa ei ole tunnistettavaa juonta musiikissa,
        sitä ei pysty kuuntelia edes hyräilemään,
        se on lähinnä operetti musiikkiin verratavaa
        musiikkia ,

        käsittääkseni euroviisut on joskus keksitty uusien iskelmien löytämiseksi,

        moni voittanu iskelmä euroviisu kappale on myöhemmin tullikki ikivihreitä musiikkia,
        kestää aikaa, niittä kuuntelee aina uudeleen ja uudelleen,

        tämä Saaran kappale on tasokasta musiikkia,
        mutta ei ehkä menesty euroviisuissa,
        koska sitä on kuuntelijan vaikea plakioda, edes hyräillä,
        tavallinen tallaaja ei pysty sitä laulamaan,
        näin luulen,


      • Nähtäväksijää

        Totta mutta makuasia. Itse pystyin niiden kahden muun kertsejä parin kuuntelukerran jälkeen kuljettamaan päässä ... tai siis ne lähtivät soimaan päässä. Tosin Monsterijuttua en ole tainnut kuullakaan kuin kerran.


    • onneasaara

      Taannoin itävaltalainen parrakas kaunotar voitti kisat. Seksuaalisuuksien esiintuominen on tätä päivää tai hieman jo eilisen juttu. Kaikkea on vaan pitänyt sulatella, ettei Saaran lesbous mielestäni mitenkään häiritse hänen musikaalisuuttaan. Nykyajan poppi on vailla totuttuja melodioita, joita voisi itsekseen hyräillä. Äänialat matalista korkeisiin ja täysillä, kovaa ja korkealta, kuten sanonta kuuluu. Hevarit ovat huutaneet ja heilutelleet kuontaloitaan vuoskymmenet, fanimäärät ovat vain kasvaneet.
      Mielestäni Saaran esitykset alkavat olla kansainvälisellä tasolla. Viimevuotinen blackbird kipale oli kaunis esitys, siis täällä kotomaassa pidetty, mutta muiden maiden kuuntelijoiden korville mitäänsanomaton laulelu.
      Räväkkyyttä kisoissa tarvitaan niin äänenkäytössä kuin esiintymisasuissa.

      • katsotaan-miten-käy

        juuu, mutta piisissä pitäisi olla myös sävel joka on ymmärrettävää kuulijan korvissa,

        kuten aikoinaan ABBA toi musiikkia, niissä oli myös sävel tajuttavissa,

        tämä Saaran monster on omalla tavallaan tasokasta musiikkia,
        ( lähinnä oopperaan / operettiin kuuluvaa musiikkia )


        mutta mutta mutta
        tämä monster ei ole tavallisen tollukan laulettavissa,
        siinä ei ole selkeää sävelen juoksua, ,,,, ei ole ilkelä

        veikkaan että jää hännille euroviisuissa,

        ihana oilisi jos olisin parheitten joukossa, voisi kyllä ollakki,
        senverran tasokasta musikkia se on,
        mutta se ei ole laulettavaa iskelmää ollenkaa,

        käsittääkseni euroviisut on islkelmä kilpailu, VAI olenko väärässä,


      • sama-
        katsotaan-miten-käy kirjoitti:

        juuu, mutta piisissä pitäisi olla myös sävel joka on ymmärrettävää kuulijan korvissa,

        kuten aikoinaan ABBA toi musiikkia, niissä oli myös sävel tajuttavissa,

        tämä Saaran monster on omalla tavallaan tasokasta musiikkia,
        ( lähinnä oopperaan / operettiin kuuluvaa musiikkia )


        mutta mutta mutta
        tämä monster ei ole tavallisen tollukan laulettavissa,
        siinä ei ole selkeää sävelen juoksua, ,,,, ei ole ilkelä

        veikkaan että jää hännille euroviisuissa,

        ihana oilisi jos olisin parheitten joukossa, voisi kyllä ollakki,
        senverran tasokasta musikkia se on,
        mutta se ei ole laulettavaa iskelmää ollenkaa,

        käsittääkseni euroviisut on islkelmä kilpailu, VAI olenko väärässä,

        korj. virhe,,,, piti olla = ei ole iskelmä


        hassua tuli virhe jälleen,,,,, ei ole ilkelä hah hah haaa,

        voi voi noita sormia,
        ne vanhalla tanssii mihin tahtiin sattuu,
        heiluvat koneella aivan omia reittejään,
        eikä ole ensimmäinen kerta, koittakaa kestää, sori,,,,


    • nysvä

      Kerrankin lähtee hieno kappale Viisuihin! Siinä on tarpeeksi ihan klassista poppia kosiskelemaan kuuntelijoita laidasta laitaan, siinä on lapsikuoro, vähän elektroonisia viboja nuoremmille sukupolville. Biisin sanoma on monikerroksinen, sen voi tulkita niin kuin omaan elämään sopii. Kellä on monsterit sängyn alla, puhelinliittymässä, kaapissa... ottaen huomioon Saaran omaa elämää, voi olla kyse vaikkapa taistelu omasta seksuaalisuudesta.

      Monsters tuo Saara Aallon upea ääni esille just oikealla tavalla. Se on paikka paikoin herkkä ja kuulas, taitava laulaja.

      • tämmönen-näkemys-

        Monster musiikkina on tasokas, ei voi ollenkaa sanoa iskelmäksi,

        oletan, Saara on ainoa joka pystyy tuon laulun laulamaan,
        se ei ole tavanomainen iskelmä
        siinä ei ole tunnistetavaa melodiaa,

        jostain syystä Saara saa sen kauniisti esille esiettynä, ( taitava laulaja )
        varmaan hänellekki haateellinen laulettava,

        SE toivomus olisi enenkuin se lähetetään euroviisuihin,
        muokattaisiin valoisampi tausta schou ,
        jostain syystä noin synkkä ja musta välkkyvine valoineen ei ollu mukavaa katseltavaa,
        Saaraki hukkui mustaan synkkään lava-schoun keskelle ,

        ei juurikaa aina erottanu koko pikkuista Saaraa sen räiskeen seasta,

        toivottavasti rakennetaan lava-schou selkeämmin tajuttavaksi,
        rauhallisempi paljon valoisampi lava.schou olisi mielekkäämpi,


      • nysvä
        tämmönen-näkemys- kirjoitti:

        Monster musiikkina on tasokas, ei voi ollenkaa sanoa iskelmäksi,

        oletan, Saara on ainoa joka pystyy tuon laulun laulamaan,
        se ei ole tavanomainen iskelmä
        siinä ei ole tunnistetavaa melodiaa,

        jostain syystä Saara saa sen kauniisti esille esiettynä, ( taitava laulaja )
        varmaan hänellekki haateellinen laulettava,

        SE toivomus olisi enenkuin se lähetetään euroviisuihin,
        muokattaisiin valoisampi tausta schou ,
        jostain syystä noin synkkä ja musta välkkyvine valoineen ei ollu mukavaa katseltavaa,
        Saaraki hukkui mustaan synkkään lava-schoun keskelle ,

        ei juurikaa aina erottanu koko pikkuista Saaraa sen räiskeen seasta,

        toivottavasti rakennetaan lava-schou selkeämmin tajuttavaksi,
        rauhallisempi paljon valoisampi lava.schou olisi mielekkäämpi,

        Toivon enemmänkin että työstävät laulua liveä varten, tässä ainakin Saaran laulu on paikka paikoin epävarma eikä mene ihan nuotilleen.
        https://www.youtube.com/watch?v=Gq4eTM7VePM

        Ottaen huomioon biisin sanat, tumma sävy show'ssa on ihan hyvä asia.


      • surkuTaasEpäonnistuttiin
        nysvä kirjoitti:

        Toivon enemmänkin että työstävät laulua liveä varten, tässä ainakin Saaran laulu on paikka paikoin epävarma eikä mene ihan nuotilleen.
        https://www.youtube.com/watch?v=Gq4eTM7VePM

        Ottaen huomioon biisin sanat, tumma sävy show'ssa on ihan hyvä asia.

        Mittääsanomatonta ulinaa, turhaa huitomista,
        aivan käsittämättömän mittääsanomatonta musiikkia jälleen
        jos ny tuota voi musiikiski edes sanoa,
        turha lähettää ollenkaan euroviisuihin,
        jää viimesten joukkoon,
        mikä ihme on kun suomessa ei osata säveltää enää kaunista musiikkia,
        meillä oli Sipelius,
        luulisi että meiltä löytyy muitaki hyviä säveltäjiä,
        pidän J Kuoppamäen monestaki kappaleesta, Hallikaisella on joitaki hyviä kappaleita, aikoinaan Malmsteen tuotti kaunista musiikkia, sitten oli aikoinaan se joka tuotti paljon kauniita tangoja, mikä sen nimi olikaan, kah ku ei tuu ny mieleen,
        se ihmetyttää
        ettei euroviisuihin ikinä osata säveltää kaunista korvaan tarttuvaa musiikkia,
        on kai jokin jännitys päällä ku runo ja musiikki suoni on aina tukossa juuri silloin kun sen tarvisi pulputa,
        HARMI,,, vaan

        tuo schou oli täysi fiasko,
        jos paempaa ei keksitä on aivan turha lähettää Saaraa ollenkaa sinne , aivan turha

        järkyttänän huono schou keksikää parempaa


      • HyväSaara

        Täydellisen hyvää ja taattua Saaraa. Tuossa vauhdissa pikku lipsahdukset nuotista eivät niiin haittaa, se on aivan muun lainen ja niminen genre, jossa siitä on enemmän haittaa ja sielläkin lipsahduksia tulee silti vaikka pylly on tanakasti tuolissa.


    • Saga.Kabinetti

      Ehkä pitkästä aikaa katson euroviisut. Onhan se mielenkiintoisa nähdä miten tällä hypetyksellä pärjätään.

    • Minä olen nähnyt ja kuullut ainoastaan videolta ja ei siitä saa oikein käsitystä miltä tää lavashow tulee sitten näyttämään paikan päällä. Lopullinen esiintyminen eroaa usein paljonkin mainosvideoista.
      En näe Saaraa niissä videoissa erityisen pienikokoisena? Kuitenkin isompi kuin tanhupallo, oletan?

    • kolmestipalkittu

      Hieno idea oli tehdä Saaralle ihan oma kisa! Näin hän voitti vihdoinkin ensimmäisen sijan, ja siihen extrana vielä toisen ja kolmannenkin sijan :D
      Ehkä nyt vältymme hänen tekohymyltään ja teatraalisuudeltaa tulevissa musaskaboissa!

      • Miksiseuraat

        "Tekohymy" ja "teatraalisuus" kertovat kylläkin sinusta omaa kieltään, Saara Aallosta eivät mitään.


      • ei-ole-suosikkini

        lisäisin tuohon vielä ylimielisyyden


      • Omituisiaotuksia

        Miksi esittelet omia piirteitäsi?


      • EIsykähdytä

        Osaahan tuo kameralle poseerata ja hymyillä :/


      • Hymyonhyväksi

        Tuskin hän siksi poseeraa ja hymyilee jotta sinä sykähtyisit. Ei kameralle kukaan julkisuuteen havitteleva mökötä ja möllötä.


    • Hyh.hyh

      Ampumahiihto kilpailu jossa Mäkäräinen on mukana on paljon jännempää, 60-70 luvulla kansa odotti missikilpailuja tai Tarvajärven laatikkoleikkiä,

    • jär.ki

      Olen vanha ei kiinnosta. Ei myöskään apinoiden murhat. Jos olisi valta lopettaisin paljon.

    • Anonyymi

      Keski-ikäiset perheenisät lavalla, toinen ilmeetön eikä edes taustoihin laululla yhtynyt. Playbackinä discobiisi jossa kehotetaan katsomaan sivuun kun videolla viisujen isäntämaan edustaja hukkuu, arabithan ovat toivottaneet vihollisensa juutalaiset mereen koko konfliktin ajan.
      Miksei Suomi siis menestynyt? Rejmanin äänen ois pitänyt olla miehekkäämpi edes, ja Daruden näyttää elävältä!

    • Anonyymi

      Jos olis vaihdettu kappaleita siten, että Suomi olis esittänyt Hollannin ja Hollanti Daruden kappaleen olisko Suomi voittanut???

      • Anonyymi

        Miksi Euroviisuissa on mukana esim. Australia ??? Osallistumista on myös tarjottu aiemmin esim. Kiinalle, Tunisialle,Marokolle ja joillekin arabimaille. Nimen muutos voisi olla paikallaan ! Hömppägaala tai Huuhaaviisut.


      • Anonyymi

        Ei olisi voittanut koska Sebastianilla ei ole tarpeeksi hyvä lauluääni Hollannin kappaleelle joka sekin oli ruotsalaisen muusikon käsialaa.
        Vaikka ruotsalaiset musiikintekijät saavatkin esille mahdottoman hyviä ja myyviä lauluja ja esityksiä niin toivoisi ensi kisoissa osallistujamaiden omat säveltäjät ja lauluntekijät tulisivat paremmin esille.
        Ensi vuonna toivoisin Suomen lähettävän jonkun oikein hyvällä lauluäänellä laulavan naisen ja taustakuoroksi Huutajat jotka laulaisivat vaikkapa ilmastonmuutoksesta, tai Suomen kauniista puhtaasta luonnosta ja vesistöstä.
        Hytinäx1


      • Anonyymi

        Lordi veti hyvin. Miten olis M A Numminen.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe