Pääsisinkö Sibelius lukioon?

muusikko33

Moikka!
olen tällä hetkellä 7-luokkalainen tyttö ja haaveilen sibiksestä. Olen tällä hetkellä aika hyvässä musiikkikoulussa, jonne oli semi vaikee päästä. Oopperalla olen ollut mukana nuorten musiikkiteatteri ryhmässä, soitin viulua, mutta olin aika huono, käyn laulutunneil, olin kuorossa. Osaan laulaa vireessä. Suurin ongelmani on etten oikeen osaa lukea nuotteja ja mietin voinko silti päästä sibikseen vaikka mokaisin primavista kokeen?

2

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhelp

      Sibiksessä hakijat pisteytetään puoliksi keskiarvosta ja puoliksi pääsykokeesta. Ensin hakemuksen perusteella valitaan sopivat hakijat pääsykokeisiin. Pääsykokeessa on sitten näyte pääsoittimella ja mahdollisesti myös sivusoittimella, ennalta valmisteltu laulunäyte (kappale annetaan ennalta pääsykokeen kutsukirjeessä) ja sitten prima vista. Jos muistan oikein, itse viululla taisin soittaa prima vistan taustanauhan päälle.

      Max. Pistemäärä kaikesta yhteensä on 20, ja viime vuosina pisteraja pääsyyn on ollut siinä 16-17 pisteen paikkeilla. Esim: jos sulla on vaikka 8.5 keskiarvo ja saat pääsykokeesta vaikka 8.5 pistettä niin kyllä sillä pääsee jo sisään.

      Mutta joo. Kun pitää tavoitteen mielessä ja päättää että haluaa jonnekkin, niin eiköhän sinne pääse. Sulla on vielä kaks vuotta aikaakin. No stress ja tsemppiä!

    • Anonyymi

      Hei! Tää on vanha ketju, mutta olisikohan kenelläkään tietoa Sibiksen musiikkilinjan pääsykokeista. Kysymys on siis, että mitäköhän kaikkea siellä testataan sen pakollisen laulunäytteen, haastattelun ja vapaavalintainen näytteen lisäksi? Tarkoitan siis esim tuleeko siellä jotain nuotinlukua koskevia testejä erikseen? Minkälaisella teorian tiedolla ja korvakuulolla siellä testeissä voi menestyä? Omalla kohdalla ei ole teoriaa pahemmin tullut ja musiikkiakin harrastellut varmaan vähemmän mitä usea muu hakija(noin 4 vuotta kitaraa säestämis mielessä, laulua 2 vuotta ja aloitin kitara tunnit vähän aikaa sitten). Monet ovat sanoneet, että ne katsoo motivaatiota ennen kaikkea ja uskallan sanoa, että sitä minulta löytyy enemmän kuin monilla muilla hakijoilla. Eniten tässä nyt varmaankin stressaa, että pääsykokeissa testataan jotain mihin en ole varautunut niin olisi mahtavaa jos jollain olisi tietoa tästä. Ja jos kukaan osaa arvioida millaisella suorituksella voisi saada siitä pääsykokeesta noin 7-8 pistettä olisi tosi kiva, kun sellaisen määrän pisteitä minun pitäisi saada että lähivuosien pisterajat ylittyisi:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe