Moikka!
olen tällä hetkellä 7-luokkalainen tyttö ja haaveilen sibiksestä. Olen tällä hetkellä aika hyvässä musiikkikoulussa, jonne oli semi vaikee päästä. Oopperalla olen ollut mukana nuorten musiikkiteatteri ryhmässä, soitin viulua, mutta olin aika huono, käyn laulutunneil, olin kuorossa. Osaan laulaa vireessä. Suurin ongelmani on etten oikeen osaa lukea nuotteja ja mietin voinko silti päästä sibikseen vaikka mokaisin primavista kokeen?
Pääsisinkö Sibelius lukioon?
2
328
Vastaukset
- hhelp
Sibiksessä hakijat pisteytetään puoliksi keskiarvosta ja puoliksi pääsykokeesta. Ensin hakemuksen perusteella valitaan sopivat hakijat pääsykokeisiin. Pääsykokeessa on sitten näyte pääsoittimella ja mahdollisesti myös sivusoittimella, ennalta valmisteltu laulunäyte (kappale annetaan ennalta pääsykokeen kutsukirjeessä) ja sitten prima vista. Jos muistan oikein, itse viululla taisin soittaa prima vistan taustanauhan päälle.
Max. Pistemäärä kaikesta yhteensä on 20, ja viime vuosina pisteraja pääsyyn on ollut siinä 16-17 pisteen paikkeilla. Esim: jos sulla on vaikka 8.5 keskiarvo ja saat pääsykokeesta vaikka 8.5 pistettä niin kyllä sillä pääsee jo sisään.
Mutta joo. Kun pitää tavoitteen mielessä ja päättää että haluaa jonnekkin, niin eiköhän sinne pääse. Sulla on vielä kaks vuotta aikaakin. No stress ja tsemppiä! - Anonyymi
Hei! Tää on vanha ketju, mutta olisikohan kenelläkään tietoa Sibiksen musiikkilinjan pääsykokeista. Kysymys on siis, että mitäköhän kaikkea siellä testataan sen pakollisen laulunäytteen, haastattelun ja vapaavalintainen näytteen lisäksi? Tarkoitan siis esim tuleeko siellä jotain nuotinlukua koskevia testejä erikseen? Minkälaisella teorian tiedolla ja korvakuulolla siellä testeissä voi menestyä? Omalla kohdalla ei ole teoriaa pahemmin tullut ja musiikkiakin harrastellut varmaan vähemmän mitä usea muu hakija(noin 4 vuotta kitaraa säestämis mielessä, laulua 2 vuotta ja aloitin kitara tunnit vähän aikaa sitten). Monet ovat sanoneet, että ne katsoo motivaatiota ennen kaikkea ja uskallan sanoa, että sitä minulta löytyy enemmän kuin monilla muilla hakijoilla. Eniten tässä nyt varmaankin stressaa, että pääsykokeissa testataan jotain mihin en ole varautunut niin olisi mahtavaa jos jollain olisi tietoa tästä. Ja jos kukaan osaa arvioida millaisella suorituksella voisi saada siitä pääsykokeesta noin 7-8 pistettä olisi tosi kiva, kun sellaisen määrän pisteitä minun pitäisi saada että lähivuosien pisterajat ylittyisi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029