Stihl ms 260 talvinen ongelma

Osa-aikaeläkeläinen

Pakkaset kun tulivat, alkoivat taas Stihlin ongelmat. Talvikopat ovat päällä, mutta silti varttitunnin sahauksen jälkeen saha ei enää käynnistynyt. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta ei saha käynnistynyt kuin jonkin aikaa lämpimässä oltuaan.
Sattui sitten olemaan Koneviestissä juttu siitä, että sahan ilmanputsariin kerääntyy kosteutta, ja se jäätyessään aiheuttaa tuollaista. Ilmanputsarin pesu on jäänyt minulla huonolle huomiolle. Pesin ja kuivasin huolellisesti putsarin, ja nyt saha pelaa kuin uusi.
En kai ole ainoa jolle tuollaista sattuu, Koneviestin jutusta päätellen. Kertoivat, että joillakin on kaksi ilmanputsaria, toinen sahassa ja toinen pestynä kuivumassa. Minä kyllä pärjään yhdelläkin.

3

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

Etelän lauhat talvethan tekivät sen, että ilmiö oli minulle tavallaan uusi. Syksysin kun olen polttopuita kasaillut, on ollut lämpöasteita kymmenenkin. Pätkiminen on ollut keväällä, jolloin ilma on kuivaa, ja aamun pakkasella saha on taas pienen tauon jälkeen käynnistynyt. Nyt kun en enää ole työelämässä, on tuo polttopuupuolikin muuttunut. Liikuntaa pitää saada pakkasellakin, kun sitä pakkasta tänä talvena on.

• möykäri

ainut konsti on kun stihlli alkaa käynnistys vaikeudet niin teippaa kaasun pohjaan ja ruuvaa kierroksia niin paljon että kuuluu sudenulvonta ! ei siinä pienet tukokset haittaa!

• Osa-aikaeläkeläinen

Kyllähän sahajutut tunteita nostattavat. Minuakin harmitti Stihlini kanssa kun lähellä Husku kuului pelaavan ongelmitta.
        Kyllä ilmanputsari kannattaa pitää kunnossa. Nyt sahani käynnistyy ongelmitta, ja käy tyhjäkäynnillä vaikka tankin tyhjäksi. Bensaakin kuluu vähemmän.
        Ei Stihl-asentajaan ottanut sahaani kesällä huoltoonsa. Kokeili, ja sanoi että ei tässä mitään vikaa ole. Hän taisi olettaa että olen hoitanut sahaani ohjeen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1192
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      46
      631
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      304
      558
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      543
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      529
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe