Miksi DVD:t ei näy Blu Ray laitteella

RiHeLi

Sain sukulaiselta Samsung BD-F8500N Blu-ray soittimen, kun hän osti uudemman laitteen itselleen. En kuitenkaan pysty katsomaan laitteelta itse nauhottamiani ohjelmia DVD-levyiltä ( DVD-RW). Mikähän tähän voi olla syynä? Kaupasta ostetut DVD-levyt kyllä näkyvät hyvin.

7

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19_50

      Alla leike käyttöohjeesta. DVD-RW -levysi on varmaankin tuossa
      VR-tilassa, joita laite ei voi toistaa?

      "Levytyypit, joita tuote ei voi toistaa
      • HD DVD
      • DVD-ROM/PD/MV-levy
      jne.
      • DVD-RAM
      • Super Audio CD
      (lukuun ottamatta CDkerrosta)
      • DVD-RW (VR-tila)
      • CVD/CD-ROM/CDV/
      CD-G/CD-I/LD
      (CD-G-levyt toistavat
      vain ääntä, eivät kuvaa.)"

    • RiHeLi

      Mikä se VR-tila on, ja miten sen saisi pois noista levyistä?

      • 4sa343g

        Ei sitä saa pois millään.


    • 19_50

      Laita Googleen hakusana "dvd vr-tila", niin löytyy keskusteluja, joista saat tietoa
      tuosta VR-tilasta. 4sa343g lienee oikeassa, ettei sitä saa pois muuten kuin formatoimalla
      levyn ja tekemällä polton (nauhoituksen) DVD-tilassa uudelleen.

    • 19_50

      Jos kysymyksessä on tallenne, joka on ainoastaan tuolla levyllä eikä poltto uudestaan
      ole mahdollinen, löytyy varmaan keinoja polttaa se kopioimalla jotenkin tyhjälle
      DVD-RW tai DVD-R -levylle.

    • DVD-RW_finalisointi

      Ne DVD-RW -levytkin on finalisoitava että pystyy katsomaan muilla laitteilla

    • DVDnJaCDnKärventäjä

      DVD:n ja CD:n poltto-ohjelmia on monenlaisia. Jos esim lainaat itse tallentamasi ohjelman naapurille tai katsot itse sitä eri laitteella kuin millä olet tallettanut, levy pitää finalisoida, eli kirjoittaa sille CD tai DVD-standardien mukainen sisällysluettelo. Yleensä finalisoidulle levylle ei voi enää tallettaa lisää. Jotkut poltto-ohjelmat kuitenkin osaavat "polttaa finalisoidun levyn uudestaan auki" eli osaavat vielä tallettaa, vaikka levy onkin päätetty. Uudestaan auki polttaminen pienentää roimasti tallennuskapasiteettia. Lopuksi pitää "multisessio levy" kuitenkin vielä "polttaa kiinni", jotta muut levyn toistimet osaavat sen lukea. Multisessio-levyssä on sitten ongelmana, että kovin vanha laite osaa soittaa vain ensimmäisen session, eli levyn loppu jää piiloon. Muuten, osaako joku kertoa, mikä ero on DVD ja DVD- -levyillä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe