VHS laitteesta kysymys

Asun kerrostalossa ja yläkerrasta eräs vanha nainen tuli kyselee että voisinko minä tulla asentamaan VHS laitteen, että hän pääsee katselemaan vanhoja videoita... Laittelin johdot paikoillee VHS laitteesta SCART johto tv:seen ja virtapiuha seinää, ajattelin että se toimii mutta ei toiminnut. Olen 97- vuonna syntynyt niin en kauheasti tiedä mitä johtoja siihe laitteeseen menee mutta pitääkö antennipiuhaa laittaa VHS laitteeseen kiinni? Vai mistäköhän se johtuu että ei toiminnut...

5

1328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitsenimimerkki_

jos vielä kerrot, että miten ei toiminut. Saattaa olla, että vaikkapa vhs-kasetti unohtui yms.

• Kokeilin kaikkia kanavia mutta ei näkynyt mitään, kasetti oli sisällä :)

• joissakin_näin
        kingi12 kirjoitti:

Kokeilin kaikkia kanavia mutta ei näkynyt mitään, kasetti oli sisällä :)

"Kokeilin kaikkia kanavia". Joissakin telkkareissa löytyy AV-kanava nollan alapuolelta. Siis valitaan vielä nollaakin pienempi kanava.

• scart.johto

Jos käytetään scart-johtoa antennijohtoa ei tarvita. Televisiosssa pitää valita AV-tulo.
      Onko littu-TV, mikä malli? Siitä löytyy menusta joku input-valinta-lista.
      Voi myös olla, että esitettävässä listassa on pimennetty joitakin inputteja.
      Onhan scart-johto oikea kaksisuuntainen, eikä joku halpamalli vain yhdensuunnan johtimilla.

• AsusDeluxe

Ainakin kohtuu-uusissa telkkareissa telkkari itse valitsee kanavan. Kannattaa laittaa muut laitteet (esim digiboxi, dvd) virta pois. Muuten tv saattaa valita mieluummin ne.

Scartissa tosiaan pitäisi kulkea sekä kuva että ääni. Joissain malleissa ei kaikkia johtoja kuitenkaan ole kytketty, ja niissä saattaa olla kytkin kumpaan suuntaan signaali kulkee.
        Myös telkkarissa saattaa olla parikin scart-liitintä, joista pitää osata valita se input.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5467
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3622
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2126
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1683
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19