Olen myymässä tietsikkaa ja valitsin asetuksista windows 10 uudelleen asennuksen sen version mikä poistaa kaikki minun tiedot ja lataushistoriat ym kansiot ja pyyhkii kiintolevyn ja asentaa 10 uudestaan,mutta asennuksen loppuvaiheessa oli pakko kirjautua wintoosan tunnuksilla,että pääsee eteenpäin nyt konetta avatessa minun on kirjauduttava MS salasanalla,eli mitä v...tua pitää tehdä,että voin myydä koneen,että sillä ei uusi omistaja pääse minun MS tilille?
windows 10 koneen myynti.Hermot menee
27
696
Vastaukset
- Palauta-alku-ajatukset
Kuinka pärjäsit sen aiemman asetuksen kanssa ennen uudelleen tyhjennystä?
- hermotriekaleena
kohtuullisesti,mutta siinä kelpasikin omakeksimä salasana.
- apinaetgorilla
Tuossa tilin vaihtaminen
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4026705/windows-how-to-switch-users-accounts
Tuosssa lisää hakutuloksia
https://www.google.fi/search?q=windows 10 microsoft tilin vaihtaminen&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=lHGhWvvMJpGDyAWHroOwDg
kun tuollaiset vaihdot on tehty niin voi asentaa uudelleen.- hermotriekaleena
Mulla on toisessa koneessa tuo toinen tili,mutta se MS tilin kuvake näkyy siinä käynnistä valikossa,mitä en haluaisi jättää siihen?
- aslakkialatölviöstä
hermotriekaleena kirjoitti:
Mulla on toisessa koneessa tuo toinen tili,mutta se MS tilin kuvake näkyy siinä käynnistä valikossa,mitä en haluaisi jättää siihen?
Normaalisti pistän kympin tikulle ja asennan se siltä uusiksi.
Microsoft-tiliä ei ole kuin Insiderissä. - tee.niin
hermotriekaleena kirjoitti:
Tee asennustikku, asenna windows puhtaana levy formatoiden ja tee joku käyttäjätili ilman ms-tiliä
Asensi juuri äsken Windows 10 uudestaan ja muistaakseni se kysyi tuota Microsoft tiliä siellä loppuvaiheissa niin siinä vasemmalla oli se kirjaudu Office tai jotain sinne päin niin siitä sai paikallisen tilin joka ei ole tekemisissä microsoft tilin kanssa
Sitten Tein tilin Admin ja sille salasanan ja salasana vihjeen ja siinä se oli
Runsas puolituntia siinä asennuksessa meni- 24h.päivityksiin
Montakohan tuntia menee kympin päivitysten asentamiseen. Ei varmaan puoli tuntia riitä. ??
- Näin.on
24h.päivityksiin kirjoitti:
Montakohan tuntia menee kympin päivitysten asentamiseen. Ei varmaan puoli tuntia riitä. ??
Microsoftin sivuilta kun lastaa uusimman buildin, niin päivityksiin ei mene asennuksen jälkeen kuin 15min.
Ja kannattaa tehdä tosiaan se offline tili. - Vajakit.älkää.tuskailko
Linux jakeluissa ei tarvi tehdä mitään ihme tilejä.?? Asennus kestää n. 15 minuttia, ja päivityksiin menee n. 5 minuuttia.
- eiurtiyu
24h.päivityksiin kirjoitti:
Jatkossa kannattaisi käyttää se puoli tuntia ensin asioiden opetteluun ennen kuin kommentoi.
Palstan viisaimmat WIn10 koskevissa asoissa tuntuvat olevan ne jotka eivät Win10:piä koskaan ole edes käyttäneet. - 24h.päivityksiin
Olen opetellut yli puoli päivää win kymppiä, ja se sai riittää kyseisestä passka-kasasta ! Windows hiiteen, kovo sileeksi, ja ilmainen / helppokäyttöinen linuxi sisään.
Kaikki asiat on tehty mahdollisimman vaikeaksi pakotus winkurassa. Mikä se sellainen PC on, joka pakottaa ihmisen tekemään jotain "tilejä", että saa käyttiksen toiminaan ? 24h.päivityksiin kirjoitti:
Olen opetellut yli puoli päivää win kymppiä, ja se sai riittää kyseisestä passka-kasasta ! Windows hiiteen, kovo sileeksi, ja ilmainen / helppokäyttöinen linuxi sisään.
Kaikki asiat on tehty mahdollisimman vaikeaksi pakotus winkurassa. Mikä se sellainen PC on, joka pakottaa ihmisen tekemään jotain "tilejä", että saa käyttiksen toiminaan ?Eihän se ole mikään PC-käyttöjärjestelmä. Kyse on Microsoftin palvelusta ja Microsoft hoitaa sen hyysäämisen. Sitä on tarkoitus käyttää vastaavalla tavalla kuin iPadia.
- aslakkialatölviöstä
M-Kar kirjoitti:
Eihän se ole mikään PC-käyttöjärjestelmä. Kyse on Microsoftin palvelusta ja Microsoft hoitaa sen hyysäämisen. Sitä on tarkoitus käyttää vastaavalla tavalla kuin iPadia.
Ilmankos homma on hankalaa koska olen luullut että iPad on tabletti.
aslakkialatölviöstä kirjoitti:
Ilmankos homma on hankalaa koska olen luullut että iPad on tabletti.
Niinhän se onkin tabletti. Sen käyttöjärjestelmässä sovellukset ladataan sovelluskaupasta, siinä ajetaan käyttöliittymiä ja kaikenlaiset säädöt, viritykset ja muokkailut on estetty.
Windows 10:ä käytetään myös tabletissa. Sillähän ei ole mitään väliä vaikka olisi läppäri tai pöytäkone. Kyse on vain erikokoisesta laitteesta. Käyttölogiikka ei eroa mitenkään, eli kyseessä on päätelaitteen järjestelmä.
Jos haluaa PC-järjestelmää missä käyttäjä itse hallitsee ympäristöä niin sitten ei valita Windowsia tai mitään Applen juttuja. Käytännössä ei myöskään Androidia koska esiasennetuissa Androidissa on pääkäyttäjän oikeudet lukittuna.- iPad_ei_ikinä
M-Kar kirjoitti:
Eihän se ole mikään PC-käyttöjärjestelmä. Kyse on Microsoftin palvelusta ja Microsoft hoitaa sen hyysäämisen. Sitä on tarkoitus käyttää vastaavalla tavalla kuin iPadia.
Maso-Jakkara taitaa mennä iPadinsa ympäri kylän katuja, kun kerrankin pääsee brassailemaan. iPad on tumpeloille tehty
- ei-mee-noin-kauan
Vajakit.älkää.tuskailko kirjoitti:
Linux jakeluissa ei tarvi tehdä mitään ihme tilejä.?? Asennus kestää n. 15 minuttia, ja päivityksiin menee n. 5 minuuttia.
Äsken asensin mintin tälle koneelle millä näpyttelen (core 2 P8700 pros. 4 GB pc2-6400 muistia, ssd-levy) eikä mennyt 15 minuuttia asennukseen, päivitykseen meni pikkasen enemmän kuin asennukseen.
- kokenut_windowisti
Minullakin oli joskus tuo ongelma että sen windowsin kanssa meni aina hermot. Sitten vaihdoin windowsin Ubuntuun niin sillä päästiin siitäkin ongelmasta.
Ubuntu on nöyrä kuin palveluskoira https://www.youtube.com/watch?v=_C9akuZ62tw eikä sen kanssa ole mitään ongelmia
Mutta jos haluaa haasteita niin siihen sopii Windows parhaiten https://www.youtube.com/watch?v=P1I4ZhOc1Xg
- sq1
Järjestelmänvalvojana teet siihen tietokoneeseen uuden paikallisen tilin ja annat sille järjestelmänvalvojan oikeudet, millä sitten poistat kaikki muut tilit tietokoneelta näin: Asetukset -> Tilit -> Perheenjäsenet ja muut henkilöt -> Lisää joku muu tähän tietokoneeseen -> Minulla ei ole tämän henkilön sisäänkirjautumistietoja -> Lisää käyttäjä ilman Microsoft-tiliä -> Kirjoita ruutuun vaikka Omistaja, jätä muut ruudut tyhjiksi ja klikkaa seuraava. Nyt klikkaat Omistaja -> vaihda tilityyppiä -> klikkaa tavallinen käyttäjä ruudun päässä olevaa nuolta -> klikkaa järjestelmänvalvoja -> ok.
Nyt kirjaudut ulos tältä järjestelmänvalvojan tililtä ja uudella tilillä Omistaja sisään, millä poistat kaikki muut tilit. Asetukset -> tilit -> Perheenjäsenet ja muut henkilöt -> klikkaa tilejä ja poista.
Tietysti tämän jälkeen tarvitsisi yli kirjoittaa kiintolevyn tyhjät paikat, varmuuden vuoksi jollain ohjelmalla, esim. Komentokehotteen Cipher, mikä toimii myös W10:ssä.- hermotriekaleena
Iso kiitos tosi hyvistä ja asiallisesta neuvonnasta nyt on tili vaihdettu.
- Helppoakin
Et vaan osaa.
- Masinesti
Mä kirjauduin järjestelmävalvojana, hyvin onnistu, kone on tyhjä, vain myyntiin
- xcvbghnb
"""Linux jakeluissa ei tarvi tehdä mitään ihme tilejä.?? Asennus kestää n. 15 minuttia, ja päivityksiin menee n. 5 minuuttia. """
Tämä tieto ei auta yhtään, kun on pakko asentaa windows että saa koneen toimimaan halutulla tavalla.
Nettikoneelle voi linux riittääkkin.- ei-mikään-pakko
Ei ole pakko. Riippuu aivan siitä halutusta tavasta.
- wintarve
ei-mikään-pakko kirjoitti:
Ei ole pakko. Riippuu aivan siitä halutusta tavasta.
Eikö Windowsia saa enää asentaa vaikka on siihen tarve?
- riippuu.ohjelmista
".. kun on pakko asentaa windows että saa koneen toimimaan halutulla tavalla..."
Jos haluat koneen toimivan halutulla tavalla, Linux jakelut tarjoaa siihen enemmän vaihtoehtoja. Mutta jos haluat jonkun tietyn Microsoft pohjaisen ohjelman toimivan, niin sitten Windows on ainoa vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823732
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322549Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942116Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201637Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261468- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71404Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671367Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101257Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?201241