Korvaus sairaudesta

Hei,en päässyt paluulennolle Suomeen ruokamyrkytyksen takia.Omatoimimatka ja liput edestakaiset maksttu.Yllätys oli millä tavalla korvaus vakuutusyhtiöltä tehtäisiin.Suoraan vakuutusyhtiöltä haettaessa korvausta maksetaan uusi paluulentolippu kuittia vastaan-siis jälkikäteen!!Olin luulossa,että vakuutusyhtiö on velvollinen maksamaan rahana paluulennon minulle,jotta pystyn maksamaan lentoliput.Vakuutusyhtiö olettaa siis,että minulla on matkustajavakuutusvahingon varalle koko ajan sivussa rahaa esim.0-10.000e.Tässä tapauksessa paluulennon hinta asettuisi n.1000e molemminpuolin ja tätä rahaa mulla ei ole ja tämän tilanteen varalle olen vakuutuksen ottanut.Edelleen vakuutusyhtiö "kiertää" rahallisen korvauksen suorittamista etukäteen sos-palvelulla,josta saisin vakuutusyhtiöltä paluulentoliput.Ok,hyvä palvelu,mutta kysyessäni olenko pakotettu matkustamaan tiettynä päivänä oli vastaus:ole huoleti,me hoidetaan asia.Yritin selvittää matkustuspäivää,mutta vastaus oli että me emme täällä väittele asiakkaan kanssa!Eli tätä viimeistä mahdollista paluulentopäivää korvattavuuden suhteen ei mulle suostuttu kertomaan.Mulla on mielestäni oikeus vaikuttaa siihen minä päivänä paluulento olisi,koska matkasuunnitelman laatiminen on minun henkilökohtainen asia,johon vaikuttaa sen hetkinen varallisuuteni,terveys,asuntotilanne ym.1000 asiaa,jotka kaikki on muuttuneet.Yhteenvetona vakuutusyhtiö ei mielestäni ole myynyt minulle palvelukuvausta vastaavaa vakuutusta ja menettely on laiton,vaikka se vakuutusehdoista jostain olisi jotenkin tulkittavissa vakuutusyhtiön edun mukaan.Korvaus pitäisi tässä tapauksessa rinnastaa korvaustapahtumaan,jossa sairastun ennen menolentoa Suomesta.Tässä tapauksessa vakuutusyhtiöt onkorvanneet maksetun lipun hinnan.Eriarvoisuus syntyy vasta arvioitaessa paluulennon korvausmäärää,koska sitä on vaikeampi määritellä,mutta tämä ei voi olla riittävä peruste asettaa korvausvastuu yhtöltä eri arvoiseen asemaan lennon eri vaiheille.Joku juristi osaisi ehkä tarkentaa olenko täysin väärässä??
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta



Älä yritä ketkuilla itsellesi lisää lomaa. Sulle on kelvattava se paluupäivä, minkä yhtiö tarjoaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hei,en oikein usko tuohon,etteikö asiakas saisi ollenkaan vaikuttaa lennon päivämäärään,,-koska matkasuunnitelman tekoon vaikuttaa niin moni asia.Näinollen vakuutusyhtiön kuuluisi maksaa oletusarvona lentolipun hinta tai järjestää lippu täydellä muutosoikeudella.Muistaakseni vakuutusehdoissa on vähintään 1 v. aikaa tehdä vahinkoilmoitus?Tämän voisi tulkita siten,että aikaa myös paluulennon päiväykselle olisi yksi vuosi.Aika monimutkaisia asioita,joista en usko,että monikaan vakuutuksenostaja on tietoinen.Vakuutusehdoista nämä pitäisi helposti selvitä-siis SELKEÄSTI kuluttajalle.Jos olen ihan väärässä niin korjatkoon joku kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Valitettavasti olet väärässä, olet solminut sopimuksen tietyin ehdoin ja jos et ymmärtänyt mitä ostit niin minulla olisi hyväkuntoinen silta myytävänä keskeltä Helsinkiä, kiinnostaisiko ?
Ilmianna
Jaa
Onhan sinulla luottokortti? Maksa sillä lentoliput ja pyydä vakuutusyhtiöltä korvaus. Onnistuu vaikka lento on luotolla maksettu.
Ilmianna
Jaa
Turha yrittää!
Jos todella oli omatoimimatka? Niissä on aina riski jäädä korvauksista ulos. Menee sinun piikkiin kaikki.
Vakuutusyhtiöt osaa kiertää sellaiset että ei tarvitse maksaa korvauksia.
Eri asia olisi jos Ois ollut valmismatkat? Matkatoimistot olisi avustaneet sairaustapauksissa ja järjestäneet uudet lennot ilmaiseksi Suomeen.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Korvaus sairaudesta

Hei,en päässyt paluulennolle Suomeen ruokamyrkytyksen takia.Omatoimimatka ja liput edestakaiset maksttu.Yllätys oli millä tavalla korvaus vakuutusyhtiöltä tehtäisiin.Suoraan vakuutusyhtiöltä haettaessa korvausta maksetaan uusi paluulentolippu kuittia vastaan-siis jälkikäteen!!Olin luulossa,että vakuutusyhtiö on velvollinen maksamaan rahana paluulennon minulle,jotta pystyn maksamaan lentoliput.Vakuutusyhtiö olettaa siis,että minulla on matkustajavakuutusvahingon varalle koko ajan sivussa rahaa esim.0-10.000e.Tässä tapauksessa paluulennon hinta asettuisi n.1000e molemminpuolin ja tätä rahaa mulla ei ole ja tämän tilanteen varalle olen vakuutuksen ottanut.Edelleen vakuutusyhtiö "kiertää" rahallisen korvauksen suorittamista etukäteen sos-palvelulla,josta saisin vakuutusyhtiöltä paluulentoliput.Ok,hyvä palvelu,mutta kysyessäni olenko pakotettu matkustamaan tiettynä päivänä oli vastaus:ole huoleti,me hoidetaan asia.Yritin selvittää matkustuspäivää,mutta vastaus oli että me emme täällä väittele asiakkaan kanssa!Eli tätä viimeistä mahdollista paluulentopäivää korvattavuuden suhteen ei mulle suostuttu kertomaan.Mulla on mielestäni oikeus vaikuttaa siihen minä päivänä paluulento olisi,koska matkasuunnitelman laatiminen on minun henkilökohtainen asia,johon vaikuttaa sen hetkinen varallisuuteni,terveys,asuntotilanne ym.1000 asiaa,jotka kaikki on muuttuneet.Yhteenvetona vakuutusyhtiö ei mielestäni ole myynyt minulle palvelukuvausta vastaavaa vakuutusta ja menettely on laiton,vaikka se vakuutusehdoista jostain olisi jotenkin tulkittavissa vakuutusyhtiön edun mukaan.Korvaus pitäisi tässä tapauksessa rinnastaa korvaustapahtumaan,jossa sairastun ennen menolentoa Suomesta.Tässä tapauksessa vakuutusyhtiöt onkorvanneet maksetun lipun hinnan.Eriarvoisuus syntyy vasta arvioitaessa paluulennon korvausmäärää,koska sitä on vaikeampi määritellä,mutta tämä ei voi olla riittävä peruste asettaa korvausvastuu yhtöltä eri arvoiseen asemaan lennon eri vaiheille.Joku juristi osaisi ehkä tarkentaa olenko täysin väärässä??

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta