Montako sanaa osaatte englantia?

Mitä sanoja pitäisi Pattayalla osata? Fuki fuki kuulemma kannattaa osata. Näin sanoi Arto joka kävi viime talvena ja toi naisen Suomeen.
Ilmianna
Jaa

17 Vastausta

Kato kato! Lerpan viikonloppu alkaa lähestyä ja viikonloppu on Lerpan kulta-aikaa. Vartijat antaa roikkua netissä yölläkin.
Ilmianna
Jaa
khoo thood krap. Phom mai dai phuud pasaad angrit.
Khun tong phuud pasaad thai.

Myönnän ettei oma englanti ole kovinkaan hyvää. Ymmärrän enemmän kuin puhun itse. Toisaalta en juurikaan koskaan tarvitse englannin kielen taitoa.

Juuri heikon englannin kielen taidon takia, innostuin aikanaan opiskelemaan thaita. Hallussa lienee noin 2000 sanaa. 10 000 sanaa olisi jonkun tietojen mukaan sujuvan määre.

Matkapuhelimessa kuitenkin on sanakirja, täydentämään puuttuvaa.

Hoikka ja Seppänen eivät ole enää matkakavereina. Suomessa käyn treenaamassa kielitaitoa Thairavintoloissa, tai muissa liikkeissä joissa on thai-henkilökuntaa. Olen myös tuttu näky thaitten juhlissa. Kivaa on ollut.

Aikuisena opiskelussa on hyvää se että, voi opiskella juuri omaan haluamaansa tahtiin, haluamallaan tavalla. Kielikursilla oli aikanaan myös kokeita, mut ne olivat erittäin helppoja.

Thai kielen opiskelu on itselleni ollut pelkästään hauskaa, kuten Thai matkailukin. Kumpaakaan en vaihtaisi pois..
2
Ilmianna
Jaa
Pattayalta naisen hakevat ovat kyllä juuri niitä fuki fuki miehiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jukujukumaa.
Voihan vittunen sun kanssas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eurooppalaiset valtakielet ovat sukulaisia keskenään, joten esimerkiksi jotain artikkelia lukiessa ja alkaa takuta niin asiayhteyden ymmärrettyään voi apuja saada sukulaiskielistä mikäli valtakielten sanavarastoa on riittävästi. Suosittelen! stalingrad hans...
1
Ilmianna
Jaa
Se on näköjään kiljukrapula ajanu hiekkaharjun miehen aikasin hereille, kävitkö jo naapurin "onnellisen aviomiehenkin" herättelemässä?
Ilmianna
Jaa
Ei siellä tarvitse enkkua osata, eihän 35NumBall osaa oikein mitään, kuten monesti on käynyt ilmi, kun on alkanut tänne linkkejä postaamaan tai suomentamaan väärin kaiken kääntäen ja ymmärtäen.
35NumBall sentään on melkoinen Pattayan tuntija ja asunut siellä, ainakin oman kertomansa mukaan, jonka luotettavuudesta en kyllä uskalla sanoa mitään, mutta kuulostaa sangen luotettavalta, onhan hänellä näitä järki-ihmisen nimimerkkejä ollut palstoilla paljon, esim.
OtaHnuriinPoju jne, jne.
1
Ilmianna
Jaa
Minun naapurissa asuu Kari joka osaa kaksi sanaa: faking faking ja Kari toi leidiboyn Pattayalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kirjeitse Aviomiesslerppa yritti samaa, mutta yritys raukesi lerpan rahanpuutteeseen ja hoitohenkilökunnan laitettua taas kerran herran suljetulle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lerpan englanninkielentaidosta olisi monta hauskaa tarinaa. Kun Pattayaonessa oli juttu että poliisi ratsasi viisi gogobaaria, eikä löytänyt yhdestäkään mitään moitittavaa, niin Lerppa suomensi sen niin että "rottakaupungissa suljettiin viisi baaria ja muutkin aiotaan sulkea ja nyt joudutte resuperseet etsimään naisenne muualta".
On se sellainen kielinero.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ehkä sellaiset puoli miljoonaa, onhan tässä tullut englanniksi kirjoitettua mm. väitöskirja ja satakunta tieteellistä artikkelia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Jiiiihaaaaaaa väitöskirjatohtorilla jäi levy päälle.

Vittu mikä idiootti Dille2010 kehittää itselleen henkilöprofiilin aamulla ja sitte ollaan niin tohtoria niin tohtoria loppupäivä.

Ei jumalauta voi ko kahjompaa olla ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eipä tarvitse keksiä mitään onhan tässä tohtori oltu jo 15 vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
..mä osaan aika paljon ku oon kansainwälinen.. fakta on facta, resuperse on rezu, kalja on calja, moottoripyörä on modorbyörä, valium on sama kuin suomessa, viinahorkka on buushorcca, sairaala on hapsutin ja vastaohjaus on frontsaid ollie..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
VittusenPillu kirjoitti:
Jiiiihaaaaaaa väitöskirjatohtorilla jäi levy päälle.

Vittu mikä idiootti Dille2010 kehittää itselleen henkilöprofiilin aamulla ja sitte ollaan niin tohtoria niin tohtoria loppupäivä.

Ei jumalauta voi ko kahjompaa olla ?
Peilistä löydät kaikkein kahjoimman.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
35NumBall kirjoitti:
..mä osaan aika paljon ku oon kansainwälinen.. fakta on facta, resuperse on rezu, kalja on calja, moottoripyörä on modorbyörä, valium on sama kuin suomessa, viinahorkka on buushorcca, sairaala on hapsutin ja vastaohjaus on frontsaid ollie..
Yksi Pattayan rakas on nyt seonnut ihan täysin.
Näitä idiotismeja idiootti lataa ihan sarjassa joka päivä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Perinteinen hapiend riittää.
1
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Montako sanaa osaatte englantia?

Mitä sanoja pitäisi Pattayalla osata? Fuki fuki kuulemma kannattaa osata. Näin sanoi Arto joka kävi viime talvena ja toi naisen Suomeen.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta