Silmälasit maksusitoumuksen kautta

Ekat_Silmälasit_hankin

Sain maksusitoumuksen silmälasien hankintaan täydentävän toimeentulon kautta. Ostopaikat jossa voi käydä on Instrumentarium ja nissen. Maksusitoumuksessa ei ole tarkkaa euromäärää laitettu laseihin. Paljonkohan sossun kautta saa lasit ja kehykset maksaa ? Kummassa optikko liikkeessä on parempi valikoima/paremmat tuotteet ? Onko yleensäkkään minkälaatuisia tätä kautta hankitut lasit. Lääkäri käski hankkia moniteholasit.
Kiitos vastaajille

27

7183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmälasitt

Itse sain myös jokunen aika sitten maksusitoumuksen silmälaseihin. Kävin molemmissa liikkeissä ja itse päädyin Nisseniin, siellä sain asiantuntevaa palvelua enkä ollut "kakkosluokan asiakas, kuten Instrussa, jossa vain huudettiin pöydän takaa missä "ne Kelan lasit" ovat.

• Ekatjaainoat

Ostin 600€ lasit puoleen hintaan, laitoin kelalle kuitin sain 20€ :)

• Anonyymi

Pyydä optikolle käydessä lappu Kelaa varten että tarvitset silmälääkärikäynnin. Kela kirjoittaa maksusitoumuksen venäläiselle, virolaiselle tai kehitysmaalaiselle 10 euron etäsilmälääkärille?

• srtjrjrys

Miten toimii tuo...saako sen lapun erikseen niin kun kunnalta aikanaan.

• rautalangasta_ole_hyvä

Googlaa hakusanoilla silmälasit toimeentulotuki.

Valitse eka tärppi "terveydenhuoltomenot toimeentulotuessa - kela.fi"

Sitä linkkiä kun klikkaa, päätyy sivulle: http://www.kela.fi/toimeentulotuki-terveydenhuoltomenot

Siltä sivulta löytyy teksti: "Silmälasit Kela voi myöntää perustoimeentulotukea silmälasien hankintaan. Saat maksusitoumuksen sopimuksen mukaiseen optikkoliikkeeseen, joka on Kelan kilpailuttama. Tällaisen liikkeen hintataso on selvästi yleistä hintatasoa edullisempi. Kela korvaa toimeentulotukena vain sen, mitä silmälasit olisivat maksusitoumuksella hankittuna tulleet maksamaan. Voit ostaa optikkoliikkeestä maksusitoumukseen merkittyä hintaa kalliimmatkin silmälasit, mutta Kela korvaa vain sitoumuksen mukaisen hinnan. Maksat siis ylittävän osan itse.
      Jos ostat silmälasit ilman maksusitoumusta tai muualta kuin maksusitoumuksen mukaisesta sopimusliikkeestä, silmälasien kustannuksista voidaan huomioida enintään se summa, jonka lasit olisivat maksusitoumuksella tulleet maksamaan. Silmälasien hankintaan voi saada perustoimeentulotukea 3 vuoden välein. Erityisen painavasta syystä tukea voidaan myöntää useammin. Ilmoita hakemuksen Lisätiedot-kohdassa, jos tarvitset maksusitoumuksen silmälaseihin."

KYLLÄ OLI TAAS TAHALLAAN VIRANOMAINEN PIILOTTANUT KAIKEN TIEDON EIKÖS VAIN?

• asdfadsfasdfa

> kustannuksista voidaan huomioida enintään se summa, jonka lasit olisivat maksusitoumuksella tulleet maksamaan.

Ja miksä on se suma? Paljonko lasit saa maksaa? Esim netistä tilattuna samaan hintaan saisi ohennukset ja heijastuksenpoiston, kuin mitä pullonpohjalasit maksaisi instrussa.

• wqwqwqwa

Se summa on kuulemma salaisuus koska kyseessä liikesalaisuus optikoiden puolelta. Suuruusluokka on muutamia kymppejä jonka saa kun itse ostaa ja anoo Kelalta jälkikäteen. Näin on pettyneet kelan keskustelupalstalla kertoneet..

Kertoo muutama kymppi myös hyvin koko alasta, kuinka paljon ilmaa ja vääristynyt koko markkina on. Onhas se naurettavaa että markkinoidaan kolmet lasit yhden hinnalla jos vain yhdet tarvitsee. Ei kännykkäkaupoillekaan mennä samalla kaverille kännykkää ostamaan..

• 167-176
        wqwqwqwa kirjoitti:

Se summa on kuulemma salaisuus koska kyseessä liikesalaisuus optikoiden puolelta. Suuruusluokka on muutamia kymppejä jonka saa kun itse ostaa ja anoo Kelalta jälkikäteen. Näin on pettyneet kelan keskustelupalstalla kertoneet..

Kertoo muutama kymppi myös hyvin koko alasta, kuinka paljon ilmaa ja vääristynyt koko markkina on. Onhas se naurettavaa että markkinoidaan kolmet lasit yhden hinnalla jos vain yhdet tarvitsee. Ei kännykkäkaupoillekaan mennä samalla kaverille kännykkää ostamaan..

Tuon liikesalaisuuden saa kyllä selville kun pyytää etuusreksiterin tiedot asiakirjapyynnöllä Kelasta. Helpoiten se käy Kelan sähköisen palvelun viestillä. Henkilötietojen tarkastusoikeus joka perustuu henkilötietolakiin on vahvempi kun liikesalaisuus joka ei lakiin perustu. Nuo rekisteritiedot saa ilmaiseksi kerran vuodessa.

• Anonyymi
        167-176 kirjoitti:

Tuon liikesalaisuuden saa kyllä selville kun pyytää etuusreksiterin tiedot asiakirjapyynnöllä Kelasta. Helpoiten se käy Kelan sähköisen palvelun viestillä. Henkilötietojen tarkastusoikeus joka perustuu henkilötietolakiin on vahvempi kun liikesalaisuus joka ei lakiin perustu. Nuo rekisteritiedot saa ilmaiseksi kerran vuodessa.

No kysypä meidän muiden puolesta onko summa edelleen 22€?

• kelanpsilmä

Kelan kiikarit isnstrusta pokia oli kymmenkunta (hintalapulla 69e) siihen halvimmat mahdolliset 40e linssit niin se onpi siinä,itse voit halutessasi maksaa lisää ja valita kalliinpaa jos halvimmat ei kelpaa. Minulle nuo ovat ok....

• optometristi

Instru ja Nissen on sama firma. Omistajana maailmanlaajuinen Grand Vision. Ei maksa veroja Suomeen!

• HannaManna

Elokuu 2018 ostin moniteholasit itse. Hain Kelasta toimeentulotukea kyseisiin laseihin.
      "Olet ostanut itse silmälasit. Sinulle on hyväksytty
      silmälasikustannuksista se määrä, minkä silmälasit olisivat
      tulleet maksamaan Kelan sopimuskumppaneiden kautta hankittuna. " eli 49,60€.

• Anonyymi

Kela maksaa Instrulle 49,60€ moniteholaseista?

• star70

Tänään kävin Nissenillä ja 79€ hintaluokka on monitehoille.Jos kehykset haluaa tuosta hintaluokasta yli menevästä osasta,joutuu maksamaan erotuksen itse.Hionnat ja sellaiset kanssa maksettava itse jo ne haluaa.Palvelusta sen verran et se joku teki näöntarkastuksen niin oli tylyn oloinen,hymyä ei piisannut mihkään suuntaan. Liekkö maksusitoumuksella osuutta asiaan..Paljon olen optikon näöntarkastuksissa ollut mut tää teki pohjat.

• Peukkuu

Mä olen taas saanut Helsingin Kampin Nissenillä todella hyvää palvelua. Pirteä ja iloinen nuorehko nainen etsi kanssani sankoja, rillit tulivat viikossa. Ei mitään valittamista palvelusta eikä rilleistä!

• Pivonpeikko

Parhaat ja kalleimmat vain otat, jos sitoumus ei kata niitä tuskin muu kuin sossu niitä kuitenkaan maksaa, teetä viellä tekarit samaan lappuun.

• Kellekäänmitään

Kelahan perii k-plussat ulosoton kautta.

• hihihihihiihihihi

ONKO SE VITUN ULOSOTTO JONKUN MUUN VIKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• hohohohadsfadsfa

Kelan, jos olis maksanut tuet ajoissa, eikä 3kk myöhässä, niin ei olisi tullut ulosottoa.

• Anonyymi

kävin tänään Turun Hansakorttelin Instrussa maksusitoumuksen kanssa. Erittäin mukavaa ja asiantuntevaa palvelua. Ei voi kuin kiittää!

• Anonyymi

Liikkeet vetävät surutta velotushinnat pilviin.
      Satuin omakohtaisesti kuinka 2oo laseista näyttiiin kirjattavan 430 lasku.
      Meinas arvon silmälasivirkailija pillastua kun tutkailin sitä velotuslaskua kun tuo nihilisti poikkesi muutamiksi sekunneiksi toisaalle.
      Yritin selittää uteliaisuuteni syyksi jotta jos vaikka hukkaan tai rikon lasit ja joutuisin hankkimaan uudet vastaavat omalla kustrannuksella.
      No tämä titesti tokas ettei laskun nuuskiminen todellakaan kuuluisi mulle.
      No loppu hyvin kaikki hyvin .
      Kela maksoi koko ryöstöpostin ja samat okulaarit pään koristeena vielä viidenvuoden jälkeen.
      Tarina on tosi sanoihan Rautavaarakin.

• Anonyymi

Nissen on paska liike,myy sekundaa

• Anonyymi

Itse kun olin krantenissa ja lasit menivät hajosivat, niin tilasin lasit omilla voimakkuuksilla netistä, ja hinnaksi tuli 160€. Lähetin laskun kelaan, Kela sanoi, että korvataan vain 18€, koska jos olisin hankinut maksusitoumuksen ja mennyt liikkeeseen, niin lasit olisivat maksaneet 18€.

En tiedä mistä lasit omilla voimakkuuksilla saa 18€:lla, jotenkin luulisi, että kehykset, linssit, hionta, työntekijoiden palkat ja verot olisi jo enemmän, mutta kuka tietää... Ehkä Kela valmistaa lasit Kiinassa lapsityövoimalla, ja lähettä suomeen 1€ hintalapulla varustettuina, etteivät jäisi tulliin ja tarvitsisi maksaa veroa, kuka tietää..

5€ pizzat kuulema ei ole mahdollista myydä, niin että kaikki palkat ja verot maksettaisiin laillisesti, mutta lasit omilla voimakkuuksilla 18€ kai mahdollista myydä.

• Anonyymi

Kannattis varmaan käydä varalasit ja vaikka kahdetkin jos nuin halvalla lähtee.
        Tietåiskö joku miksi noita silmätohtorin palveluja ei kovata kelan toimeentuloasiakkaalle.
        Kaikkin muihin polimaksuihin l, hammashoitoon ym. maksut hoituneet .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattis varmaan käydä varalasit ja vaikka kahdetkin jos nuin halvalla lähtee.
        Tietåiskö joku miksi noita silmätohtorin palveluja ei kovata kelan toimeentuloasiakkaalle.
        Kaikkin muihin polimaksuihin l, hammashoitoon ym. maksut hoituneet .

Jostain kumman syystä Kela ei korvaa lasit kuin kerran 3 vuodessa.

Jos lasit oikeasti maksavat vain 18€ niin luulisi, että maksusitoumuksen voisi saada useammin kuin kerran 3 vuodessa.

• Anonyymi

Kummassakaan ei ollut mun mieleisiä, ja hankin heijastuksen eston, kovasuojan, uv-suojan (pakko ulkona) ja 1-tehot on vain joko lukulasit tai kaukolasit, ja niiden tilalle kannattaa hankkia joko toimistolasit tai multilasit (laajalla lähikentällä, joka ehkä näinä päivinä on laajempi kuin ennen perusostoksenakin, joissain paikoissa).
      Et saa juuri mitään rahaa, kattamaan rillejäsi; maksat ne käytännössä täysin itse.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5091
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4203
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1302
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      913
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      769
    Aihe