Kannattaako kerran, pari massahiihtoja talvessa hiihtävän kuntoilijan hommata tämmöistä laitetta? Olen ymmärtänyt, että suksen pohjan kuvioinnilla saataisiin kuitenkin parannusta luistoon enemmän kuin luistovoiteilla . Kokemuksia?
Käsikuviointilaite
3
2745
Vastaukset
- rex--
Käden kuviointi tuskin vaikuttaa suksen luistoon.
- Havukuvio
Kyllä tuo pitäisi auttaa. Olen lukenut, että suksen jäykkyys vaikuttaa luistoon 80 %, voitelu vain 5 % ja käsikuviointi 15 %. Kuulemma havukuvio toimisi nollan asteen paikkeilla. Tämän vuoksi koitin eilen ihan vain tussilla piirtää havukuvioita käsiini. Ainakin tuntui, että se auttoi. Ehkä eniten alamäissä
- raaputusarpa
Itse ostin kokeilumielessä, apua siitä on lähinnä märällä lumella. Ja olettaen että suksen pohjat on muutenkin ok kunnossa. Vitsi on siinä, että vesi poistuu suksen alta paremmin pinta hieman rikottuna, kuin pelkkää olasta pitkin / keskeltä sileää kosketuspintaa vesi poistuu olakseen paremmin. Se että rossarissa ja parissa muussa suksessa on kaksi olasta, on sitten jokaisen oman uskon asia.
Kaikki epäilevät lukevat kumminkin silmät kiiluen TM:n kesärengasvertailua ja ihmettelevät eroja märkäjarrutuksessa samalla lailla kuvioiduissa kumiympyröissä.
Havuterällä kerran eestaas kantaosaan ns. hämähäkkikuvio riittää useimmille - edelleen märällä kelillä. Koko suksen kuviointi vaatii jo enemmän paneutumista ja ei välttämättä tuo lisäarvoa.
Ilmeisesti siihen olakseen mahtuu vettä riittävästi suksen kärjen liukupinnalla, mutta kantaosassa alkaa olla vesiliirtoa.
Testata voi helposti vaikutuksen ladunvarressa - tekee liukutestin ensin ilman kuviointia ja sitten kuvioinnin jälkeen.
Sopivissa olosuhteissa ero on niin paljon että sokeakin näkee.
Eri terien soveltuvuudesta eri keleille -> osta suositeltu terä / paremmat sukset.
Viittäsataa ei kannata pistää, perushöylällä jossa 1-2 terää voi testata ihan ok.
Toi höylä on vähän sama kuin fluorivoiteet - kun kerran kokeilee, ei paluuta muuhun vaihtoehtoon ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441800- 401718
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631450- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181211- 711123
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää281002- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106908