Miksi näin käy??

ihmettelevä..

Hei kaikki lepakko naiset, mieltäni on pitkään kutitellut eräs ajatus, mutta en ole löytnänyt vastausta.
Tunnen erittäin monia lesbo naisia, ja olen käynyt heidän kanssaan setan bileissä.
Mikä minua ihmetyttää on se että miksi useimmat lesbonaiset ovat niin maskuliinisia.
Ainakaan täällä "femmejä" ei ole ko bileissä näkynyt kuin max 2. Ja loput parisensataa on sitten enemmän tai vähemmän miehiä.
Järkyttää välillä kun nuoria tyttöjä ei erota bileiden nuorista miehistä.
Jotkut tuntemani naiset ovat olleet aluksi "femmejä" mutta ovat varsin nopeasti sitten leikaneet hiuksensa siiliksi, lopettaneet emikin käytön ja alkaneet pukeutua lököttäviin säkkeihin.
Syyksi he sopersivat jotain "hyväksymisestä".
Tahtoisin siis auliisti tietää miksi naiset tahtovat näyttää miehiltä lesboidentiteetin vahvistumisen myötä?
Ja onko lesbo kulttuurissa uusia tulokkaita kohtaan jonkinlaisia paineita ja ennakko-odotuksia naisellisuuden hylkäämisestä? sille se on toisinaan hieman vaikuttanut.

Ja mikä miehekkydessä sitten niin kiehtoo? miksi se tuntuu hyvältä? Halutaanko sillä tehdä selväksi ettei miehet kiinnosta?

Olisin erittäin kiitollinen vastauksista, kiitos kaikille vastanneille, ja suokaa anteeksi uteliaisuuteni. Ehkä tämä auttaisi ymmärtämään ystäviäni paremmin..

32

3768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelijatarneito

Jaa-a.
      Minun koulukavereistani amk:ssa aika moni näyttää tuolta. Lököttävät vaatteet, jätkämäinen olemus, tatskoja, läväreitä, huulikoruja.
      Ne eivät kuitenkaan ole lesboja, vaan ihan hetskunuoria. Jos katsot katukuvaa, niin nyt on trendikästä pitää roikkuvia vaatteita ja kulkea ilman meikkiä. Omista opiskelukavereista valtaosa on streittareita eli eivät polta eivätkä juo ja ovat vegaaneja/vegejä yms yms.
      Kait se on ikäluokkakysymys niin hetskuilla kuin lepakoillakin.

• Zor-ro

Lainaus:

"Ja loput parisensataa on sitten enemmän tai vähemmän miehiä."

Onpa sulla lauseet! Kuule, olisikohan syytä heittää edes vähän ymmärrystä ja kunnioitusta peliin? Ja erottaa MIEHET ja NAISET toisistaan. Ei se että näyttää "maskuliiniselta", mitä se sitten tarkoittaakaan, tee kenestäkään miestä. Nainen on ihan yhtä paljon täysi nainen vaikka ei olisikaan ulkonäöltään ns. perinteisen naisellinen.

Kumman usein sekoitetaan poikamaisuus naisessa miehekkyydeksi, siis haluksi olla mies. Älä unohda että lesbo on naista rakastava NAINEN.

• Lumikki

Tolla perusteella kaikki poikamaisista tai miehekkäistä naisista pitävät voidaankin samantien kategorisoida heteroiksi, jotka etsivät miesten miestä, mutta eivät sitä miehistä uskalla jostain syystä hakea. SEn sijaan he hakevat sen miehisyyden miehekkäistä naisista:P Jos analysoimaan aletaan niin.....tässähän meitä odottaa loputon, syvä suo:)

• Naisellinen kaunis nainen

"Kumman usein sekoitetaan poikamaisuus naisessa miehekkyydeksi, siis haluksi olla mies".
        Tarkoitiko tämän niin että poikamainen nainen haluaisi olla poika eikä mies? Jos et niin kerotisitko miksi nainen on sitten poikamainen? Mihin se pitäisi sitten sekoittaa koska poikamainen näyttää poikamaiselta/miesmäinen miehekkäältä? Miksi sitten näyttää poikamaiselta jos ei halua näyttää siltä?Ja jos haluaa näyttää siltä niin miksi sitten näyttää? En voi ymmärtää miksi nainen ei halua näyttää naiselta, kuin sellaisessa tapauksessa että nainen ei halua olla nainen, vaan mies! Kun kerta minä olen nainen, ja haluan olla nainen, haluan että muut tunnistavat minut naiseksi ja että minua pidetään naisena. Naisellisuus liittyy suoraan naiseen ja miehekkyys liityy suoraan mieheen.

• minun ajatukseni
        Naisellinen kaunis nainen kirjoitti:

"Kumman usein sekoitetaan poikamaisuus naisessa miehekkyydeksi, siis haluksi olla mies".
        Tarkoitiko tämän niin että poikamainen nainen haluaisi olla poika eikä mies? Jos et niin kerotisitko miksi nainen on sitten poikamainen? Mihin se pitäisi sitten sekoittaa koska poikamainen näyttää poikamaiselta/miesmäinen miehekkäältä? Miksi sitten näyttää poikamaiselta jos ei halua näyttää siltä?Ja jos haluaa näyttää siltä niin miksi sitten näyttää? En voi ymmärtää miksi nainen ei halua näyttää naiselta, kuin sellaisessa tapauksessa että nainen ei halua olla nainen, vaan mies! Kun kerta minä olen nainen, ja haluan olla nainen, haluan että muut tunnistavat minut naiseksi ja että minua pidetään naisena. Naisellisuus liittyy suoraan naiseen ja miehekkyys liityy suoraan mieheen.

"naisellisuus" (feminiinisyys) ja "miehekkyys" (maskuliinisuus). Jokainen tietää mitä ne merkitsevät.En väitä, että jokainen nainen on tai pitäisi olla "naisellinen" tai miehen "miehekäs".
        Miksi naisellisuuden pitäisi antaa merkitä vain yhtä asiaa?
        Sitä pitkää tukkaa ja korkokenkiä?
        Sä saat olla sitä mieltä että naisen pitää näyttää naiselta, minä sanon että naisellisuus on ihan muuta kuin miehien luoma kuva naisellisuudesta joka on: liehuva liinatukka, pikkikorot, minihame. yms.
        Ja ehkä asian ymmärtämiseen tarvitsee tuntea itsensä paremmin kuin tyytyä yhteen kategoriaan naisellisuudesta.

• Jane & Jane

Naisellisuus on epämukavaa ja työlästä. Hyvän näköiset sirot kengät ovat epämukavia (talvella kylmiä, ei kunnon vuoria tai pohjia), väärän mallisia juuri omiin jalkoihin, piikkikoroilla on hankala kävellä sohjossa jäisillä kaduilla. Nailonit ovat pirun kylmät talvella, samoin hameet. Meikkaaminen on rasittavaa. Hiusten pitäminen kampauksella joka ikinen päivä on rasittavaa. Kynsien jatkuva lakkaaminen ja mitä näitä naisellisuuden ulkoisia ilmenemismuotoja nyt onkaan, tämähän käy työstä.

Miehekkääksi luokiteltu rento pukeutuminen taas on vapaata, käytännöllistä, lämmintä ja mukavaa.
      Ja jos siinä samalla voi karkoittaa äijät niin ei haittaa.

• Hmmmmmmmmm

Tänäänkin rämmin ½m hangessa jalanjäljissä yhden ladyn perässä ja sillä oli nilkkurit ja nailonit (ei näkyny sukanvartta.)
        Ja se kovasti kiroili...
        Mulla oli kolhot isot kengät, mihkä mahtuu sukkien lisäksi vielä villasukat kylmien ilmojen varalta.Paksut talvifarkut ja vielä pitkikset niitten alla.

• A.dvis

..niin suorasukaista ole sekään.

Totta kai naisellisuuden eteen pitää nähdä välillä vaivaa, mutta en koe sitä ongelmaksi, koska ei sitä tarvitse överiksikään vetää.

Eli siis jos ei nailonsukkikset ja hamoset ja korkkarit miellytä niin on paljon naisellisia vaihtoehtoja niille. Housujakin on vaikka mitä ja aivan naisellisia ja hyvän tuntuisia. Puuvillaiset on parhaita. Korkkareista en minäkään tykkää, sen sijaan minulla on mokkasaapikkaat/mustat paksupohjaiset ja pitkävartiset kengät talvikeliä varten ja lenkkareita ja pieniä kävelykenkiä kesää varten.
        Meikkaan melkein joka päivä hieman, niin että on kaunis olo, eikä kyse ole mistään sentin pakkelista. Juhliin mennessä laitetaan enemmän. Pitkät hiukset on ihan helppohoitoiset, ponnarin laittaminen ei ole ylivoimainen este. Hiuksia on kiva laittaa ja on ihana jos vaikka tyttöystävä letittelee niitä.

Että en sen tuskaisemmin joudu näkemään vaivaa vaikka olen naisellinen. Ei tarvitse valita ylifemmen ja ylibutchin väliltä kun voi olla mistä vaan siltä väliltä.

• Jane & Jane
        A.dvis kirjoitti:

..niin suorasukaista ole sekään.

Totta kai naisellisuuden eteen pitää nähdä välillä vaivaa, mutta en koe sitä ongelmaksi, koska ei sitä tarvitse överiksikään vetää.

Eli siis jos ei nailonsukkikset ja hamoset ja korkkarit miellytä niin on paljon naisellisia vaihtoehtoja niille. Housujakin on vaikka mitä ja aivan naisellisia ja hyvän tuntuisia. Puuvillaiset on parhaita. Korkkareista en minäkään tykkää, sen sijaan minulla on mokkasaapikkaat/mustat paksupohjaiset ja pitkävartiset kengät talvikeliä varten ja lenkkareita ja pieniä kävelykenkiä kesää varten.
        Meikkaan melkein joka päivä hieman, niin että on kaunis olo, eikä kyse ole mistään sentin pakkelista. Juhliin mennessä laitetaan enemmän. Pitkät hiukset on ihan helppohoitoiset, ponnarin laittaminen ei ole ylivoimainen este. Hiuksia on kiva laittaa ja on ihana jos vaikka tyttöystävä letittelee niitä.

Että en sen tuskaisemmin joudu näkemään vaivaa vaikka olen naisellinen. Ei tarvitse valita ylifemmen ja ylibutchin väliltä kun voi olla mistä vaan siltä väliltä.

Ne ainoat mokkakengät jotka erehdyin ostamaan päästivät väriä, sukat ja varpaat värjäytyivät sinisiksi. Loskassa uineet mokkabootsit kipristyivät kippuralle. Mokka on huono materiaali Suomen keleihin.

• sen jo hyvin

sanoikin. Kyllähän meillä on se oma maku jonka mukaan sitä tehdään päätökset ja joskus sitä näyttää samantyyliseltä kuin 20 kaveriaan mutta harvoin se pysyväksi jää.
      Mitä se haittaa, ketä se haittaa jos haluaa näyttää vaikka miss suomelta.
      Ottaako sua siis päähän kun et löydä baarista sitä söpöö femmenaista seuraksesi? Sen syyn voisi hyväksyä, mutta tuollainen ulkonäön vertaaminen miehiin ja todella epäilyttävä sopertaminen "hyväksynnästä" ei jaksa kuin ihmetyttää.
      Lesbokulttuurissa kuten missä tahansa on aina paineita. Ja plaa jne plaa plaa. Näitä kun jaksaisi :) Nyt loppu voima ihan kesken, mutta ennekuin tuomitaan jokin tai jotkin asiat niin jos edes hetkeksi mietittäs itsemme heidän housuihin tai katsottaisiin omaa elämäämme niin voisihan se olla että huomattas että aika paljon me kaikki käydään samoja asioita läpi. Ei tässä muuta.

• Juuliaana

IIIhaaanaat butchit!! mä olen ns. uusi tulokas ja varsin kiinnostunut maskuliinisemman ulkomuodon omaavista naisista, eli butcheista. Itse olen naisellinen eli femme, enkä kyllä itse haluaisi toista samanlaista. Joten äläpä arvostele mun silmänruokaa :)

• ippi 69

Katumuoti tosiaan suosii lököttävää muotia, joten se lienee osasyynä. Mut ei kaikki mee samn kaavan mukaan. Miekään en viel jokunen vuos sitten ois koskenukkaan mihinkään "akkojen rytkyihin", mut nyt omistan jo useemmankin. Ja viihdyn niisä. Mut vaan kesällä! Talvella pitää näillä leveysasteilla ajatella järkevästi, eli vaatetta päälle, ei roiskeläppiä!

• sleepy79

Itse olen lesbo. Tykkään laittautua naiselliseksi; meikata, laittaa hiuksiini kaumpauksen ym. Olen ihmetellyt myös sitä miksi nainen haluaa korostaa maskuliinisia piirteitä. Eli ymmärrän ihmtyksesi.
      Luin muut saamasi vastaukset ja huomasin miten kärkkäästi sinut tuomittiin ajatustesi pohjalta. Kysymys ei tosiaankaan ole ettetkö sinä tai minä hyväksyisi butch-lesboja vaan yleinen ihmetys. Eikös näin ole? Jos joku sen kokee liian henkilökohtaiseksi, kannattaa uudestaan miettiä onko aivan sinut itsensä kanssa. ;)
      Minua ei haittaa vaikka minulta kysyttäisiin miksi ihmeessä tykästyn naisellisiin naisiin, vaikka näytänkin samanlaiselta. Näihin kysymyksiin ei kuitenkaan kukaan osaa vastata. Ehkä joku tiedemies/-nainen tekee joskus tutkimuksen mikä femmejen ja butchien ero näin sitten "kemiallisesti" onkaan. Ne tulokset kiinnostaisi minuakin.. =)

• Battery016

tämä teidän ihmettelynne ärsyttää niin monia sen takia, että tämä sama aihe toistuu täällä säännöllisin väliajoin. jos viitsitte kelata keskusteluja taaksepäin, löydätte paljon mielipiteitä ja keskustelua asiasta. henk.koht.en juuri välitä mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, eikä minusta muidenkaan pitäisi siitä välittää. olen mitä olen, ei siihen tarvitse mitään syitä ja selityksiä.

• Lumikki

Vaatteilla ja ulkonäöllä tuodaan esiin omaa persoonallisuutta ja elämäntyyliä. Parhaimmassa tapauksessa vaatetustyyli ja ulkonäkö on sovussa ihmisen sisimmän olemuksen kanssa. Juuri tuo on se pointti mielestäni eli onko ihminen kotonaan vai ei niissä tamineissa, joita käyttää. Voihan sitä seurata muotia ja pukeutua mukautuen johonkin tiettyyn tyyliin poikamaiseksi tai naiselliseksi, mutta sen täytyy lähteä itsestä ennen muuta eikä siitä että yrittää olla tietynlainen. Minulle on ihan sama onko ihminen poikamainen vai naisellinen. Itsensä kanssa sinut oleminen merkkaa eniten ja se näkyy oli sitten femme, butch tai mikä hyvänsä.

• Juuret Pohojanmaalla

Äijämäisimmät naiset, ketkä tunnen, ovat monilapsisten katraiden äitejä. Nuot valtavat naiset eivät tosiaankaan meikkaa, saatikka pukeudu mihinkään kolttuihin tahi naisellisiin vaatteisiin.

Muutenkin synnyinseudullani on valtavasti miehekkäitä naisia. Lähdinkö turhaan pois? Ovatko ne kaikki kaappilesboja????

• bumba
        Juuret Pohojanmaalla kirjoitti:

Äijämäisimmät naiset, ketkä tunnen, ovat monilapsisten katraiden äitejä. Nuot valtavat naiset eivät tosiaankaan meikkaa, saatikka pukeudu mihinkään kolttuihin tahi naisellisiin vaatteisiin.

Muutenkin synnyinseudullani on valtavasti miehekkäitä naisia. Lähdinkö turhaan pois? Ovatko ne kaikki kaappilesboja????

Joo!!! Äkkiä takasin!!
        Toi oli hyvä...

• jotain b ja f väliltä

...siis olen sitä mieltä että kaikkien kukkien pitää antaa kukkia. Joten, kaikki lesbot haloo, antakaa femmejen olla femmejä älkääkä pakottako niitä butch -muottiin. On yhtä väärin haukkua butcheja, kuin haukkua femmejä, että ne "ei ole oikeasti" lesboja. Naisellinen nainen on mielestäni aika jees (itsellänikin on sellainen) ja voin kertoa, että hän on OIKEASTI lesbo. Ei voi erehtyä sen jälkeen, mitä olemme yhdessä kokeneet...
      Joten suvaitsevaisuutta peliin myös lepakkolaumojen sisällä, pliis...

• Putkiratio

Minä en ole koskaan halunnut miellyttää miehiä ulkonäölläni. Olen käyttänyt meikkiä murkkuikäisestä asti ja valinnut vaatteet tilanteen mukaan. Ennen kaikkea haluan näyttää siltä, mikä näyttää MINUSTA hyvälle. Työtähän se tosin on teetättänyt aina, sillä en ole sellainen kaunotar, joka on hyvän näköinen heti herättyäänkin tukka pystyssä. Joskus kyselen toisten mielipiteitä vaatteista ja seuraan jonkin verran muotia värien ym. suhteen. Minä luulen, että monet miehet pitävät naisista enemmän ilman meikkiä ja kalliita vaatteita. Minä tiedän itse, mistä minä pidän, joten ei tarvitse kysellä heidän mielipiteitään näiden asioiden suhteen. Lapsena en aina saanut pukeutua niin kuin olisin halunnut, ulkonäköni piti miellyttää toisia. Siitä on ehkä jäänyt joitakin traumoja, ja sen takia en enää halua näyttää siltä mitä en itse halua. Ehkä en kelpaa kenellekään tällaisena kuin olen, mutta en halua muuttua, koska sitten en enää olisi minä. Nämä ovat niitä identiteettiin liittyviä asioita. Ehkä ulkonäkö ei kaikille ole niin tärkeä ja he voivat muuttua kuin kameleontit. Se saattaa sopia heille, mutta voi olla sopimattakin. Ulkonäköön kohdistuva arvostelu voi loukata, kun eihän sille aina mitään voi. Minäkin olen tällainen.

• Hmmmmmmmmm

joko mies taikka sitten et ole koskaan seurustellut naisena naisenkanssa.;D Ei millään pahalla.

• No.. näin alkuun voin sanoa sinulle, että kaikki lesbonaiset eivä ole miesmäisiä. Läheskään kaikki. Ja itsekin olen hyvin femme.

Kerroit että monet tuntemasi naiset ovat olleet femmejä mutta lesbo-piireihin tultuaan muuttaneet ulkonäköään poikamaisemmaksi.
      Kysyit myös, onko lesbo kulttuurissa paineita tai ennakko-odotuksia uusia tulokkaita kohtaan?

Vastaus:On, valitettavasti.

Itsekin olen aikanani käynyt läpi jonkinlaisen muodonmutoksen, identiteettikriisin ja muuttanut ulkonäköäni kaivatessani hyväksyntää.
      Olen tosin niin naisellinen kasvonpiirteiltäni ja muodoiltani, ettei minusta kovinpoikamaista saisi tekemälläkään
      -tästä olen aikoinani ollut jopa hyvin katkera..

Eli kyllä, voi olla vaikeaa tulla hyväksytyksi piireissä naisellisena naisena.
      Alkuun varsinkin, kun olet vielä uusi tulokas, sinua pidetään joko kokeilevana heterona tai bissenä (ja usko pois, tällä sanalla ei ole kaunis sointi lesbopiireissä..)

Itse piireihin tullessani seurustelin ja vasta sinkkuna huomasin kuinka vaikea ihmisten oli ottaa minua todesta kun minulla oli vaaleat pitkät hiukset, meikkiä ja hame...
      Suoraan sanottuna minua katsottiin kieroon.
      Joten leikkasin hiukseni, värjäsin punaiseksi, lakkasin käyttämästä hameita tahi meikkiä ja muutin pukeutumistyylini muutenkin.
      Jätkää minusta ei saanut, mutta ihmiset lakkasivat katsomasta minua, kuin olisin hetero lepakkoluolassa..

Nykyään, vanhempana ja viisaampana(?)en enää ajattele muiden mielipiteitä, vaan olen se mikä tuntuu minulta. Olen femme ja annan ihmisten ajatella mitä tahtovat.
      Suuri osa piireistä tosin jo tietääkin mikä olen naisiani, joten sitä ei edes tarvitse enää todistella.
      Olen siis muodonmuutoseni käynyt ja olen nyt sitä mikä tuntuu oikealta.

Luulempa että ne jotka sinunkin ystävistäsi kokevat tulevansa paremmin hyväksytyksi muuttamalla tyyliään, palaavat takaisin femme-lookkiin myöhemmin, JOS (ja alleviivaan sanan JOS) se tuntuu oikealta.

On kuitenkin myös niitä jotka ovat koko elämänsä yrittäneet esittää tyttöä, yhteiskunnan heteronormien mukaan, vaikka se on tuntunut väärältä, ja vasta lepakkopiireissä huomanneet, että on muitakin samankaltaisia, jolloin ovat voineet lakata esittämästä ja olla sitä mikä tuntuu hyvältä.

On myös niitä jotka ovat alunalkaenkin niin maskuliinisia pienestä pitäen, ettei heistä saa perinteistä naista edes tekemällä. Oma kultani myös. Jos hänelle laittaisi hameen hän näyttäisi transvetiitiltä...

Toivottavasti vastaukseni auttoi sinua ymmärtämään jotakin..

Meitä on moneen junaan. ja kaikki etsivät identiteettiään jossain vaiheessa.
      Se mikä toisesta tuntuu hyvälle, voi olla toiselle kauhistus. Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia, jookos?

• Vanha varis

Eiköhän aika monen ihmisen nuoruuteen ole kuulunut laumahenkinen käyttäytyminen?
        Nuorena kun on vielä epävarma identiteetistään, eikä oikein tiedä, mihin kuuluu, ja hyväksyvätkö ihmiset sinut sellaisena kuin olet...
        Silloin otetaan oman lauman roolit. Skeittarit laittavat päälleen skeittikuteet: kulkevat aikuisten housuissa jne.
        Punkkarit vetäisevät anarkisti-lookin.
        Nuoret lepakot vetävät poikamaisuus-lookin.

Kaikkien näiden erilaisten pukeutumisleikkien ja rituaalien tarkoituksena on päästä "jengiin" mukaan, tulla hyväksytyksi. Ja ennenkaikkea: POIKETA VALTAVÄESTÖSTÄ NÄKYVÄSTI -- että saa viestitettyä kaltaisilleen, että kuuluu "samaan heimoon":-) Minusta ilmiö kuuluu nuoruuteen, ja hyvä, että vain siihen:-)

Muistan itsekin käyneeni uhmakkaan "flanellipaita" vaiheen läpi joskus 90-luvun alussa, kun tulin kaapista äänekkäästi ulos. Yritin keksiä keinoja, millä minut bongattaisiin kadulta lepakkona:-) Sittemmin olen muuttunut järkyttävän keski-ikäisen näköiseksi vanhaksi tädiksi. En enää katso minusta otettuja valokuvia, koska sieltä tuijottaa tuntematon keski-ikäinen nainen........

• ihmettelevän kanssa

Olen ihmettelevän kanssa osittain samaa mieltä asiasta...Mutta en ymmärrä miksi aina kun puhutaan miehekkäistä lesboista, niin tulee mieleen ne ääripään tapaukset, josta ei oikeasti erota kumpia he ovat (ideaalisiteen toimiessa rintaliiveinä, ettei vaan näy mitään naisellista ja tietty bokserit jalassa, ei alkkarit)...Tai kun valitetaan, ettei jakseta olla naisellisia, niin aina vedotaan kynsilakkaan, meikkeihin, roiskeläppään tai muihin hamosiin sekä piikkikorkkareihin...!
      Kyllä nainen, jopa lesbot, voi näyttää naiselta ilman 100 kiloa meikkiä tai sitä minihametta. Moni lepe käy parturissa, ei kampaajalla...vetää niskatukan koneella, ei saksilla...ostaa housut Jack&Jonesista...paidat ovat miesten paitoja...kengät Clarksilta tms...ja tietysti partavettä! Tästä kun viedään naisellisuutta hieman toiseen suuntaan, niin se ei vielä välttämättä vaadi korkkareita ja roiskeläppää...Ja aivan kuten ihmettelevä on havainnoinut, niin "alan paikoissa" moni on juuri näitä Bossille tuoksuvia tyyppejä...Missä ovat ne normaalin näköiset söötit naiset, jotka käyttävät jopa oikeita nättejä alusvaatteita, eivät meikkaa kybällä, osaavat pukeutua naisellisen rennosti ja tuoksuvat jopa hajuvedelle...? Ja en puhu nyt mistään ultra-femmeistä...se on taas toinen ääripää...

• Battery016

sellaisiakin löytyy pilvin pimein. turha yleistää että kaikki lesbot näyttäisivät miehiltä. ja jos joku tykkää käyttää partavettä, niin mitäs sitten? kyllä niitä riittää naisellisiakin sellaista hakeville. kaikki ei vain käy baareissa.

• ihmettelevä
        Battery016 kirjoitti:

sellaisiakin löytyy pilvin pimein. turha yleistää että kaikki lesbot näyttäisivät miehiltä. ja jos joku tykkää käyttää partavettä, niin mitäs sitten? kyllä niitä riittää naisellisiakin sellaista hakeville. kaikki ei vain käy baareissa.

Kiitos kaikille vastanneille, sain moneen kysymykseen vastauksen ja selvennystä asiohin. Upeaa että vastauksia ja näkökantoja tuli nimenomaan monenlaiselta eri taholta, erilaisilta ihmisiltä jotka katsovat maailmaa erilaisista kulmista.

Tottakai kaikkien kukkien on annettava kukkia, eikä ihmisiä tulisi yrittää valaa mihinkään yhtenäiseen muottiin, mutta toisaalta, nimenomaan sitä muottiin valamisesta ainakin joskus näyttäisi olevan kysymys.
        Tottakai butch naisiakin on, ja mikäpäs siinä, kaikki ovat omanlaisiaan ja kaikille jotakin.
        Itsekkin olen tuntenut muutaman erittäin mukavan butch naisen.
        Kysymys olikin lähinnä vain ja ainoastaan puhtaasta uteliasuudesta ja mielenkiinnosta, halusta ymmärtää ympäröivää maailmaa, ja kiitos kun olette siinä auttaneet.
        Jotkut tytöt ovat poikamaisia jo lapsesta asti, eikä siinä mitään sen ihmeelisempää, mutta se "naisellisen naisen" yhtäkkinen muuttuminen totaalisen erilaiseksi ja poikamaiseksi minua on kummastuttanut.
        Tietysti joku jos haluaa tehdä niin, ja se tuntuu hyvältä ja "kotoisalta" niin sehän on vain hyvä.

Mutta toisaalta jokunen "naisellnen" lesboystäväni on kertonut miten heitä ei oteta vakavasti, pidetään vain kokeilunhaluisina heteroina eivätkä koskaan saa itselleen seurustelukumppania. Ja ovat sitten kyynellet silmissään todenneet lähinnnä itselleen että "kai sitä on alettava poikamaiseksi" että saa itselleen jonkun eikä tarvitse olla yksin.

Epäilemättä naisellisiakin lepakkonaisiakin on, mutta ainakin paikallisessa "yhteisössämme" heitä todella on hyvin, hyvin vähän.
        Olen kuullut myös tuon "naisena oleminen on työlästä" ja viittaukset korkokenkiin, nailoneihin ja meikkaamiseen.
        Mutta eihän tuikitavalliset heteronaisetkaan kulje kokoajan minareissa, piikkareissa, hiukset jatkuvasti linnanjuhla kampauksilla ja koko meikkivarasto kasvoillan hehkuen?
        Ehkä joissain erikoistilaisuuksissa, mutta harvemmin..
        Varsinkin kun eräät naisellisuuden työläydestä tilittävät näkevät kuitenkin loppujen lopuksi ehkä jopa enemmän vaivaa miehekkään olemuksen takaamiseksi kuin normi nainen kauneudenhoitoonsa.

Moni nainenhan on kuitenkin jopa kauneimmillaan arkisen näköisenä, rennoissa ja mukavissa vaatteissa, hiukset poninhännällä tai pörröllään.

Mutta okei, kyllähän ne rekkakuskit ovat asia erikseen.

Kaipa se identiteetttin sitten vaikuttaa, halutaan kuulua joukkoon, ja mennään "sääntöjen mukaan". Ja myöhemmällä iällä siten aletaan pikkuhiljaa löytää se oikea oma itsensä, mutta sinällään sekin vähän sääli, puhutaan siitä miten kaikien kukkien pitäisi antaa kukkia, mutta toisaalta niin nienomaan ei tehdä.
        Jokainen pitäisi ottaa sisään yhteisöön omana itsenään, varsinkin uudet ja nuoret tulokkaat jotka eivät tunne ihmisiä, sääntöjä ja käyttätymismalleja, avosylin vastaan vaikka korkokengät kopisisivatkin.

• A.dvis

Eipä siinä mitään, jos lesbot useinkin haluavat olla sellaisia, mutta se ei ole enää kamalan yksilöllistä jos kaikki haluavat.

Minä olen juuri sellainen kuin haluan olla. Ihan sievä, naisellinen, pitkähiuksinen ja meikkaava, naisellisesti pukeutuva(paitsi että pidän enemmän kivoista housuista kuin hameista..hameet rajoittaa liikettä:D).
      Tällä on sellaisia haittavaikutuksia, että heteromiehet ovat vähän liiankin innokkaita vaikkei minua kiinnosta. Eivätkä rehellisesti sanottuna maskuliiniset naiset kiinnosta seurustelumielessä.

Minusta on mukavaa, jos vaikkapa tuleva tyttöystäväni on ulkomuodoltaan sievä ja naisellinen, mutta luonteeltaan avoin, ennakkoluuloton ja impulsiivinen. Sellainen naisellinen, mutta ripauksen "poikamainen". Joka tykkää vaikkapa lähteä metsäretkelle pelkäämättä sitä, että kynsi katkeaa tai kengät kastuu..

Hankalaa vain kun valtaosa lesboista on juuri miesmäisiä. Naisena olen kiinnostunut naisesta, en "miehestä".

• hiiru

vahvaa luonnetta olla naisellinen nainen ja lesbo, mutta kaikista ei saa naisellisia tekemälläkään ja miksi pitäisi, kaikille on ottajansa;), mutta haluasin naiselliset lesbot uhanalaisen lajin tavoin suojeluun tai ainakin jatkuvaan seuraantaan....
      olisi surullista jos he häviäisivät;)

• huomioita

niin, että suomalaisuus selittää tätäkin asiaa? Katukuva poikkeaa meillä melkoisesti siitä, mitä muualla näkee.

Missä muualla on niin paljon (hetero)naisia, joilla on lyhyeksi kynitty, vaalealla raidoitettu "piikkitukka", paksu- ja tummasankaiset silmälasit, jotka tekevät äkäisen näköiseksi, kaupunkiasuna silittämätön t-paita ja huonosti istuvat shortsit tai housut... Päällysvaatteista yleisin on laskettelutakki, joka kelpaa paikkaan kuin paikkaan (valmistajan merkki kertoo, missä yhteiskuntaluokassa ollaan tai haluttaisiin olla), kesäkenkinä urheilusandaalit ovat pettämätön city-asuste... Suomalaisen perus-lookin erottaa ulkomailla aika helposti ja nämä naiset ovat usein perheenäitejä eli mitä todennäköisemmin heteroita.

Naisellisen näköisiä heteronaisiakin Suomessa on vähän esim. keski- ja etelä-eurooppalaisiin verrattuna - mistä niitä naisellisia lesboja sitten tulisi? Suomalainen naisen on pärjättävä miehisessä yhteiskunnassa usein melko karuin keinoin, se varmaan jättää jälkensä ulkoiseen olemukseenkin. Lisäksi Suomessa "naisellisesti" pukeutuva voi olla hiukan etelämpänä aika askeettisen näköinen... eikä tarvitse mennä Tukholmaa kauemmas.

Näyttääkseen maskuliiniselta naisen pitää Suomessa olla todella maskuliininen erottuakseen joukosta.

P.s En kirjoittanut tätä arvostellakseni ketään, en myöskään kerro, mikä minun mielestäni on hyvä tai paha. Tämän kirjoituksen taustalla on ulkomaalaisen ystävän kommentit, huomiot ja kysymykset!

• Up!

Nyt menit yleistämään jo liiaksi! Missä ne sun ulkolaiset kaverit on hengannut jos tollasen katukuvan on saanut? Esim. Helsingissä ja Turussa katukuva poikkeaa paljon tuosta mitä väitit!

• pointteja

Yhdyn vietin aloittajaan. Mutta on myös syitä jotka (ainakin joskus) puoltavat tätä miehistymistä.
      a) joskus oli näytettävä "mieheltä" jotta muut lespot tunnistaisivat sinut lespoksi ( ei ollu chatteja ym)
      b) ei jaksa olla miesten iskettävänä paarissa (jos joku koittaa iskeä niin se on enintään homokundi)
      c) ihmisten ei tarvitse kysellä sinulta miehistä kun ulkonäkökin jo viittaa hiukan siihen että tuo "tyttö" taitaa tykätä tytöistä.
      d) myös ns turvallisuus seikat, harvaa miestä raiskataan tässä maassa, ja miehiä varmasti vähemmän myös ryöstetään.
      e)on myös niin että osa (ilmeisesti kuitenkin aika pieni osa) "naisista" jotka tykkää naisita tuntevat olevansa oikeasti miehiä.

vielä lopuksi yhdyn ihmettelevään yhtyvää...maalla niitä "heteroitarekkalespoja" vasta riittääkin, yleensä ne tunnistaa 6sta ympärillä riekkuvasta lapsesta ja lypsyjakkarasta:))
      Ja kyllä niitä femmejä on minun mielestä kuitenkin vielä aika paljon!

• kukkanen

Kiitos kirjoituksestasi =)

Itse olen pohtinut samaa ulkonäköasiaa jonkin verran. Se ei toki ole minua millään lailla häirinnyt, sillä itse tiedän millainen haluan olla, ja millaisita naisista naisena pidän.

Muiden ihmisten yritykset tuntea hyväksyntää, tai hakea tunnustusta lesbona ulkonäkökulmasta kuulostavat mielestäni huonolta itseluottamukselta ja ehkä -tunnoltakin. Koen olevani naisen näköinen nainen ja samaa toivon kumppaniltani, haluanhan olla naisen kanssa.

Jos pitäisin "yltiömiehekkäästä" ulkonäöstä sekä luonteenpiirteistä/ominaisuuksista, olisin mieluummin puhtaasti miehen kanssa. Jokaisella silti oikeus olla, mitä ikinä tahtoo, ei se minua häiritse, ihmetyttää enempikin.

Olen ollut naiseni kanssa onnellinen jo puolitoistavuotta !!!

• maapallo

itselläni meni kyllä hieman toisinpäin, aina olen ollut poikatyttö ja kulkenut yhtenä jätkien joukossa. Vasta kun tajusin olevani kiinnostunut naisista aloin pukeutumaan vähemmän poikamaisesti, hiusten annoin kasvaa pitkiksi jne. Nyt olen tosin taas "palautumassa juurilleni", ei se femmenä olo kuitenkaan ollut ominta itseäni. Eikä tuolla päätöksellä ollut mitään tekemistä hyväksytyksi tulemisen kanssa, kunhan päätin antaa ulkokuoren vastata vähän enemmän sisältöä. Was time to embrace my innate butchness I guess! ;)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      353
      2517
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      433
      2463
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1401
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1124
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      67
      888
    6. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      833
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      831
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      805
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      117
      762
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      729
    Aihe